quote:Israel reopens Gaza border crossing as cease-fire holds
The border was closed for seven days during a violent flare-up in which Hamas militants fired an anti-tank rocket at a school bus, critically wounding an Israeli teenager, and Israel retaliated with air raids, killing 19 Palestinians.
Israel reopened a commercial crossing with the Hamas-ruled Gaza Strip on Wednesday that was shut for seven days, as a lull in cross-border fighting continued, an Israeli spokesman said. (via)
Ach het woord 'antisemiet' heeft tegenwoordig geen enkele waarde meer. Eenieder die het woord antisemiet tegenwoordig nog in de mond neemt neem ik (en velen met mij) in elk geval niet serieus.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja want Gretta zegt dat het niet waar wasGretta is een antisemiet... en als ze anders zegt geloof ik haar niet!
Ik gun mensen geen ongeluk...behalve Gretta... ik hoop dat deze antisemiet op de volgende demo boot meegaat en per ongeluk met haar kop tussen de motorbladen van een helicopter komt.
Goh, waarom zou dat nou zijn hè. Ze gedraagt zich altijd zo voorbeeldig.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ah, Gretta word weer gedemoniseerd.
Gefixed.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:44 schreef C_N het volgende:
je bent deel 71 vergeten ..
Palestina & Israël #70
Ze weet aardig haar mondje te roeren inderdaad.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:23 schreef waht het volgende:
[..]
Goh, waarom zou dat nou zijn hè. Ze gedraagt zich altijd zo voorbeeldig.
Idem. Als water van een eend.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:06 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ach het woord 'antisemiet' heeft tegenwoordig geen enkele waarde meer. Eenieder die het woord antisemiet tegenwoordig nog in de mond neemt neem ik (en velen met mij) in elk geval niet serieus.
En:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:34 schreef waht het volgende:
Dat plan van Viajero zal Israël nooit accepteren. De grenzen van begin 1967 zitten simpelweg te dicht tegen het hard van Israël aan. Garanties van omliggende landen heeft en krijgt Israël sowieso niet en de situatie is alleen maar verslechterd door de opstanden.
Ik stuitte laatst op onderstaand plaatje van het Allon plan. Als er dan twee staten moeten komen is oplossing zoals deze (maar misschien niet exact zoals deze) het hoogst haalbare. Dezelfde website (defensibleborders.org) legt tevens haarfijn uit waarom Israël de Westbank niet volledig op zal geven.
[ afbeelding ]
Uiteraard zal Israël ook water bij de wijn moeten doen, laat dat duidelijk zijn.
Bij wijze van continuïteit.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.
De zionisten en hun nakomelingen zijn er nou eenmaal, en het zal veel meer ellende opleveren als je die allemaal wil wegsturen.
Mijn oplossing:
- Beide kanten erkennen de grenzen van begin 1967, en erkennen elkaar.
- Oost Jerusalem wordt de nieuwe Palestijnse hoofdstad, West Jerusalem wordt de Israelische hoofdstad.
- De grootste nederzettingen, die dicht bij Israel liggen, worden geruild tegen land van gelijke waarde.
- Israel, Palestina, Jordanie en alle andere landen in de regio die willen sluiten een vrijhandelsverdag en garanderen vrij reizen en bescherming aan inwoners van alle deelnemende landen. Vrije handel betekent ook dat er geen religieuze, raciale of nationale restricties zijn op het kopen van land.
- Palestijnse vluchtelingen krijgen een eerlijke schadevergoeding, bepaald door een internationale comissie en uitgekeerd aan individuele personen, en niet aan regeringen.
- Waterrechten worden op basis van internationaal recht verdeeld.
Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, de meesten hier zijn drukker bezig hun ideologische bijl te slijpen dan realistisch naar oplossingen te zoeken.
Dit dus.quote:
Het ging in golven, maar dat betekent het niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:34 schreef Kees22 het volgende:
De joden/Israeli noemen het ook alija, ofwel golven.
Zo zie je maar hoe dun het laagje beschaving is, er hoeft echt niet veel te gebeuren en ook jij bent een barbaar ..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik gun mensen geen ongeluk...behalve Gretta... ik hoop dat deze antisemiet op de volgende demo boot meegaat en per ongeluk met haar kop tussen de motorbladen van een helicopter komt.
Ze moet gewoon niet beginnen aan die simpele beschuldigingen, daarom heb ik voor Van Agt eindeloos meer respect dan voor Duisenberg.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze weet aardig haar mondje te roeren inderdaad.
En mijn vriendin zou ze ook niet worden.
Maar in al haar uitspraken die ik gehoord of gezien heb, geef ik haar wel gelijk.
Er is wel verschil tussen een prettig persoon zijn en gelijk hebben.
de toon nee zonde om op te reageren maar,,,,de palestijnen laten dat wel blijken dat ze vrede willen .en zo ja uit wat laten ze dat blijken dat jij denk dat het zo is.?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 08:13 schreef Nielsch het volgende:
En nu zullen de meesten wel weer gaan vallen over de toon in dit stukje, maar de essentie ontkennen heeft geen enkele zin. Israël heeft er werkelijk nog nooit blijk van gegeven dat ze vrede willen.
Dus zo praat je haat goed? Pathetisch.quote:
Camp David, 2000. Zegt dat je iets?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:32 schreef C_N het volgende:
[..]
de toon nee zonde om op te reageren maar,,,,de palestijnen laten dat wel blijken dat ze vrede willen .en zo ja uit wat laten ze dat blijken dat jij denk dat het zo is.?
je bedoel dat ze veel konden krijgen maar niets namen ja zeker zeg mij dat iets . en by the way dit is je enigste voorbeeld.quote:
Ik heb iets gemist, geloof ik. Heeft Gretta iets erg afschuwelijks gedaan of zo?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:23 schreef waht het volgende:
[..]
Ze moet gewoon niet beginnen aan die simpele beschuldigingen, daarom heb ik voor Van Agt eindeloos meer respect dan voor Duisenberg.
IK ken ook geen Hebreeuws, maar die golven deden me denken aan de tsunami van onze nationale rattenvanger.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Het ging in golven, maar dat betekent het niet.
Als ik het google vind ik 'ascent' en 'opgang'. Nou ken ik geen Hebreeuws, dus ik heb geen idee of dat woord ook nog in een andere context gebruikt wordt, maar in deze context is het dus een spirituele verheffing, de straf is afgelopen, je bent gelouterd, je mag terug keren naar het heilige land .. zo is het mij uitgelegd door mijn oude buurvrouw die mij verteld heeft waar mijn heimwee vandaan komt.
Hallo!quote:
Maar Viajero, dat gaan ze nooit doen!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Klopt. Maar we leven in 2011, en ik heb geen zin in onrecht terug te draaien tot 1948 of nog vroeger.
De zionisten en hun nakomelingen zijn er nou eenmaal, en het zal veel meer ellende opleveren als je die allemaal wil wegsturen.
Mijn oplossing:
- Beide kanten erkennen de grenzen van begin 1967, en erkennen elkaar.
- Oost Jerusalem wordt de nieuwe Palestijnse hoofdstad, West Jerusalem wordt de Israelische hoofdstad.
- De grootste nederzettingen, die dicht bij Israel liggen, worden geruild tegen land van gelijke waarde.
- Israel, Palestina, Jordanie en alle andere landen in de regio die willen sluiten een vrijhandelsverdag en garanderen vrij reizen en bescherming aan inwoners van alle deelnemende landen. Vrije handel betekent ook dat er geen religieuze, raciale of nationale restricties zijn op het kopen van land.
- Palestijnse vluchtelingen krijgen een eerlijke schadevergoeding, bepaald door een internationale comissie en uitgekeerd aan individuele personen, en niet aan regeringen.
- Waterrechten worden op basis van internationaal recht verdeeld.
Bedankt voor je serieuze reactie trouwens, de meesten hier zijn drukker bezig hun ideologische bijl te slijpen dan realistisch naar oplossingen te zoeken.
Yep!quote:Op zondag 8 mei 2011 02:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist, geloof ik. Heeft Gretta iets erg afschuwelijks gedaan of zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ja, ze kon het niet opbrengen twee minuten stil te zijn.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist, geloof ik. Heeft Gretta iets erg afschuwelijks gedaan of zo?
quote:Op zondag 8 mei 2011 08:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 8 mei 2011 08:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tja, die anti-islam machine draait lekker op zo ongeveer dezelfde percentage moslims als er destijds joden waren in het mandaatgebied.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
IK ken ook geen Hebreeuws, maar die golven deden me denken aan de tsunami van onze nationale rattenvanger.
Volgens de diverse heilige boeken bepaald g-d dat, die zou het volk gaan verzamelen en terugleiden. Volgens sommige religieuzen is de staat Israël dus ook een 'kanker' waarmee je opnieuw een goddelijke straf op je af roept.quote:Je brengt een heel nieuw element in: de straf is afgelopen, je bent gelouterd.
Welke straf, welke loutering, wie bepaalt dat???
Want als je dit kunt onderbouwen, heb je wel een punt.
Gewoon maar teruggrijpen op de toestand van 2000 jaar geleden is natuurlijk zinloos.
Overigens geldt het beroepen op die loutering natuurlijk ook alleen voor religieuzen.
Zoveel konden krijgen? Wat dan zoal? Je doelt zeker op de mythe van het volgens Israels eigen zeggen zo 'genereuze' aanbod? Wat achteraf al lang en breed ontkracht is, zo genereus bleek dat aanbod namelijk helemaal niet te zijn, integendeel. De enige die toendertijd verregaande concessies heeft gedaan waren toch echt de Palestijnen!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:08 schreef C_N het volgende:
[..]
je bedoel dat ze veel konden krijgen maar niets namen ja zeker zeg mij dat iets . en by the way dit is je enigste voorbeeld.
ze konden genoeg krijgen maar kozen voor terreur dat waren de enigen concessiesquote:Op zondag 8 mei 2011 14:53 schreef inZanity het volgende:
[..]
Zoveel konden krijgen? Wat dan zoal? Je doelt zeker op de mythe van het volgens Israels eigen zeggen zo 'genereuze' aanbod? Wat achteraf al lang en breed ontkracht is, zo genereus bleek dat aanbod namelijk helemaal niet te zijn, integendeel. De enige die toendertijd verregaande concessies heeft gedaan waren toch echt de Palestijnen!
Ze kozen voor terreur? Hoe kom je daarbij? De Palestijnen hebben verregaande concessies gedaan in reactie op een belachelijk voorstel van Israel waar de Palestijnen (terecht) nooit akkoord mee konden gaan. Israel heeft het naderhand zo gedraaid heeft dat het net leek alsof hun zo'n goed voorstel hadden gedaan. Achteraf is dat echter al lang en breed ontkracht en is gebleken dat het toch net ietsje anders is gegaan dan men van Israels kant heeft doen vermoeden.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:08 schreef C_N het volgende:
[..]
ze konden genoeg krijgen maar kozen voor terreur dat waren de enigen concessies
voor jou notes het is 2011.en ik ga mij weer niet eens druk maken over stukjes van jaren geleden . tering zeg , wat een gelul weer er is er weer een opgestaan .
Dat bezoeken kon altijd al, dus dat is een oneigenlijk argument. En dat was zo sinds de laatste overwinning op de kruisvaarders als ik het goed herinner, vanaf dat moment waren er geen restricties meer op het bezoeken van de heilige plaatsen etc.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:26 schreef C_N het volgende:
en dat verlangen .is om de staat Israel te bezoeken . zoals de mensen in die staat Israel verlangen hebben om in peace jullie verlangen in te willigen .
was gisteren in Nazareth een kijkje nemen bij de heiligen maagd Maria kerk was impressing .quote:Op zondag 8 mei 2011 20:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat bezoeken kon altijd al, dus dat is een oneigenlijk argument. En dat was zo sinds de laatste overwinning op de kruisvaarders als ik het goed herinner, vanaf dat moment waren er geen restricties meer op het bezoeken van de heilige plaatsen etc.
Zoals bekend was er in sommige van die steden zelfs een Joodse meerderheid, en niemand die daar bezwaar tegen had, men heeft er eeuwen in vrede samen geleefd .. totdat ..
yup, joods bloed maar dus geen Joodse opvoeding.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:34 schreef Nibb-it het volgende:
Kan ik uit je post opmaken dat je joods bent, moussie?
hehe, en als ik dan zo'n artikel tegenkom dat in de geboortekerk weer eens de vlam in de pan is geslagen omdat een stoel een klein beetje verplaatst is ..quote:Op zondag 8 mei 2011 20:20 schreef C_N het volgende:
[..]
was gisteren in Nazareth een kijkje nemen bij de heiligen maagd Maria kerk was impressing .
but any way
de wereld is klein geworden idd.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:29 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, en als ik dan zo'n artikel tegenkom dat in de geboortekerk weer eens de vlam in de pan is geslagen omdat een stoel een klein beetje verplaatst is ..
maar ja, wat ik wou zeggen is dat noch Joden noch christenen iets in de weg is gelegd om hun roeping te volgen .. als je het je kon veroorloven kon je er altijd al naar toe. Dat dat vroeger een stuk minder makkelijk kon dan tegenwoordig is weer een ander verhaal.
make Alija afgelopen donderdag was er een vrouw van 81 die alija maakten in Israel.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:22 schreef moussie het volgende:
[..]
yup, joods bloed maar dus geen Joodse opvoeding.
not was het is....quote:Op zondag 8 mei 2011 21:25 schreef Nibb-it het volgende:
Was Yom Hazikaron vandaag? dacht volgende week
snif snif misschien ik ga zo de straat op het is paar min achter het kantoor .quote:
het starten om 20.00 uur.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:25 schreef Nibb-it het volgende:
Was Is Yom Hazikaron vandaag? dacht volgende week
Is dat net zo erg als voetballen met de kransen, zoals een paar jaar geleden gebeurd schijnt te zijn?quote:Op zondag 8 mei 2011 09:17 schreef waht het volgende:
[..]
Ja, ze kon het niet opbrengen twee minuten stil te zijn.
Dit is een discussie die via dit medium bijna niet te voeren is.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, die anti-islam machine draait lekker op zo ongeveer dezelfde percentage moslims als er destijds joden waren in het mandaatgebied.
[..]
Volgens de diverse heilige boeken bepaald g-d dat, die zou het volk gaan verzamelen en terugleiden. Volgens sommige religieuzen is de staat Israël dus ook een 'kanker' waarmee je opnieuw een goddelijke straf op je af roept.
Wat die straf is .. misschien wel dat heimwee naar een plek waar je nog nooit geweest bent? Want dat dat heimwee geen verbeelding is, voortkomend uit indoctrinatie vanaf je vroegste jeugd oid, kan ik dus beamen. Ik had geen idee van mijn roots, ik ben opgegroeid bij een gewoon Duits gezin, en toch had ik die herinnering, bij vlagen zo reëel dat het werkelijker leek dan de echte omgeving, en dat verlangen, dat gevoel van verlies, dat was soms zo intens dat het pijn deed.
Wat lukt dat dan al 65 100 jaar slecht!quote:Op zondag 8 mei 2011 13:26 schreef C_N het volgende:
en dat verlangen .is om de staat Israel te bezoeken . zoals de mensen in die staat Israel verlangen hebben om in peace jullie verlangen in te willigen .
Hoho, je begon er zelf over!quote:Op zondag 8 mei 2011 15:08 schreef C_N het volgende:
[..]
ze konden genoeg krijgen maar kozen voor terreur dat waren de enigen concessies
voor jou notes het is 2011.en ik ga mij weer niet eens druk maken over stukjes van jaren geleden . tering zeg , wat een gelul weer er is er weer een opgestaan .
Als het zonde is van je tijd, wat doe je hier dan nog?quote:Op zondag 8 mei 2011 15:33 schreef C_N het volgende:
Ik hoop dat je van voetballen meer verstand heb.
ik raad je aan lees eens de laatste 72 delen . dan weet je de antwoorden al 2000,000 keer dit is zonde van mijn tijd ,thanks![]()
OK, dit is nieuw. En wat dan nog?quote:Op zondag 8 mei 2011 15:15 schreef C_N het volgende:
Israel at 63: 7.746 million people living in Israel
Published: 05.08.11, 15:56 / Israel News
share
On the eve of Israel's 63 Independence Day the Central Statistics Bureau has revealed that 7.746 million people live in Israel, 75.3% are Jewish and 1.587 million or 20.5% are Arabs.
The data released also reveals that 178,000 babies were born in Israel over the last year, 24,500 made Aliyah and in total Israel's population has grown by 2% since Israel's 62 Independence Day. .
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
eh het is een beleefdheids norm kees .quote:Op zondag 8 mei 2011 23:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is dat net zo erg als voetballen met de kransen, zoals een paar jaar geleden gebeurd schijnt te zijn?
Ik ben helemaal niet stil geweest.
En ik begrijp ook niet wat er anti-semitisch of inhumaan of afschuwelijk zou zijn aan niet 2 minuten stil zijn. Ik was aan het klussen, geloof ik.
De dodenherdenking is toch helemaal geen jodenherdenking? Het gaat om ALLE doden door oorlogshandelingen sinds de Tweede Wereldoorlog. Nou, daarvan maken de joden maar een kleine fractie uit.
Dat de holocaust, de opzettelijke vernietiging van twee volken en twee groepen mensen gruwelijk is, doet daar niks aan af. De dodenherdenking gaat niet (meer) exclusief over de uitroeiing van joden, Roma, homo's en debielen.
in jou ogen .het lukt jou vrij slecht om mensen de anderen kant van het verhaal in het hoofd te drukken waar je al 61 jaar mee bezich ben .ik bedoel wat is het punt van jou reaktie .het is uitlokken kees ik weet het niet.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat lukt dat dan al 65 100 jaar slecht!
Wordt het geen tijd voor een andere aanpak?
Heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op zondag 8 mei 2011 15:33 schreef C_N het volgende:
Ik hoop dat je van voetballen meer verstand heb.
Ah dus omdat je weet dat ik gelijk heb geef je maar zo'n reactie? Zonde van je tijdquote:Op zondag 8 mei 2011 15:33 schreef C_N het volgende:
ik raad je aan lees eens de laatste 72 delen . dan weet je de antwoorden al 2000,000 keer dit is zonde van mijn tijd ,thanks![]()
dat je in de voedball topics je meesten posten zijn . snap je.quote:
[/quote]gelijk in wat ?? ik raad je aan om 72 topics terug te gaan zeg maar ,,, ga terug naar start, en dan kom je je reakties 20000 times tegen , en nee je heb geen gelijk , maar ben wel gouw tevreden .quote:[..]
Ah dus omdat je weet dat ik gelijk heb geef je maar zo'n reactie? Zonde van je tijdMaar bedankt, een mooiere manier om mijn gelijk te krijgen is er niet
hehe, ja, discussies over geloof zijn idd een vreemd iets, als je wil kan je de 'hand van een opperwezen' wel in alles terugvinden .. dan is de samenloop van omstandigheden in de eerste helft van de vorige eeuw een teken bvb, of anders helpt g-d alleen diegenen die zichzelf helpen. Als je serieus op zoek gaat naar een mouw vindt je hem vast ..quote:Op zondag 8 mei 2011 23:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit is een discussie die via dit medium bijna niet te voeren is.
Hoe zou die god zijn volk dan terugvoeren? Wat we in de bijbel lezen is min of meer tastbaar, met 40 jaar in de woestijn en zo. En daarna een bloedige verovering van het land (dat de joden zelf verlaten hadden als gelukszoekers!). De overeenkomst is treffend.
Zijn er tekenen dat hun god zijn volk terugleidde? Of is het hoogmoed van dat volk, dat denkt zelf zijn zaken wel te kunnen regelen? De vergelijking met kanker is ook wel eens in me opgekomen: lichaamsvreemde cellen die de omgeving dwingend aanpassen en bloedvaten omleiden en zich uitzaaien.
huh, waar haal dat nou vandaan? Waar haal je dat 'opleggen', die volledige isolatie vandaan? Je doelt erop dat de Joden als groep apart zijn gebleven, in al die tijd? Ze hebben hun eigen cultuur behouden, klopt, en daar is op zich toch helemaal niets mis mee? En hier in het westen, waar het gros woonde, werd enige vorm van integratie nou niet echt mogelijk gemaakt. Maar geïsoleerd, nou nee, dat waren ze niet. In tegendeel, ze deden het zo goed, ondanks het feit dat ze aan alle kanten belemmerd werden, dat ze de jaloezie opwekten en cq bij het minste en geringste te pakken werden genomen.quote:Die straf?
Je opmerking is volkomen invoelbaar. Het afgescheiden zijn van het geheel is al straf genoeg.
Dat maakt het ook zo moeilijk te begrijpen dat het oprichten van de afscheidingsmuur goedgepraat wordt.
Het is een vreemde god die zijn volk oplegt om zich volledig te isoleren van de omringende mensen. Zijn die niet zijn schepselen?
Wat mijzelf betreft: als ik mij isoleer van anderen, isoleer ik me ook van mezelf. Dat is pijnlijk, maar anderen de schuld geven lost niks op, maakt het zelfs erger.
tja, dat genetische geheugen heeft wat meer poten in de aarde dan gedacht .. anders zou ik het ook niet wetenquote:En je heimwee blijft me bezighouden.
Het gaat om het brede plaatje natuurlijk. Duisenberg doet wel meer wat mij niet aanstaat, om alle gevallenen tijdens conflicten sinds het uitbreken van WOII dan nadrukkelijk geen moment van stilte te gunnen maakt het niet beter. En al helemaal niet als je dan het Israël-Palestina conflict erbij moet betrekken.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is dat net zo erg als voetballen met de kransen, zoals een paar jaar geleden gebeurd schijnt te zijn?
En ik begrijp ook niet wat er anti-semitisch of inhumaan of afschuwelijk zou zijn aan niet 2 minuten stil zijn. Ik was aan het klussen, geloof ik.
De dodenherdenking is toch helemaal geen jodenherdenking? Het gaat om ALLE doden door oorlogshandelingen sinds de Tweede Wereldoorlog. Nou, daarvan maken de joden maar een kleine fractie uit.
Dat de holocaust, de opzettelijke vernietiging van twee volken en twee groepen mensen gruwelijk is, doet daar niks aan af. De dodenherdenking gaat niet (meer) exclusief over de uitroeiing van joden, Roma, homo's en debielen.
Ik heb nog geen serieuze mouw gezien.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:39 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, ja, discussies over geloof zijn idd een vreemd iets, als je wil kan je de 'hand van een opperwezen' wel in alles terugvinden .. dan is de samenloop van omstandigheden in de eerste helft van de vorige eeuw een teken bvb, of anders helpt g-d alleen diegenen die zichzelf helpen. Als je serieus op zoek gaat naar een mouw vindt je hem vast ..
Nee, dat bedoelde ik niet. Over welke straf gaat het hier eigenlijk? En waarvoor?quote:[..]
huh, waar haal dat nou vandaan? Waar haal je dat 'opleggen', die volledige isolatie vandaan? Je doelt erop dat de Joden als groep apart zijn gebleven, in al die tijd?
Dit is een verhaal over de straf van de mensen. Wie zich isoleert van zijn/haar buren roept onbegrip en dus ergernis op.quote:Ze hebben hun eigen cultuur behouden, klopt, en daar is op zich toch helemaal niets mis mee? En hier in het westen, waar het gros woonde, werd enige vorm van integratie nou niet echt mogelijk gemaakt. Maar geïsoleerd, nou nee, dat waren ze niet. In tegendeel, ze deden het zo goed, ondanks het feit dat ze aan alle kanten belemmerd werden, dat ze de jaloezie opwekten en cq bij het minste en geringste te pakken werden genomen.
Die muur is een ultieme vorm van isolatie, vandaar.quote:De gedachtesprong naar die muur nu, euhm ..
Ik kan overigens begrijpen waarom die muur daar staat, om te beschermen tegen terrorisme. Maar zet hem dan op je eigen onbestreden gebied, en gebruik hem niet om het bezette gebied verder te laten krimpen, dat wekt namelijk juist weer terrorisme op
Ik geloof zelf in reïncarnatie. Dat koppelt lichamelijke genen en herkomst van zielen in principe los van elkaar.quote:[..]
tja, dat genetische geheugen heeft wat meer poten in de aarde dan gedacht .. anders zou ik het ook niet weten
Ik vind haar geen sympathieke persoon en van Van Agt ben ik al helemaal geen fan.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:44 schreef waht het volgende:
[..]
Het gaat om het brede plaatje natuurlijk. Duisenberg doet wel meer wat mij niet aanstaat, om alle gevallenen tijdens conflicten sinds het uitbreken van WOII dan nadrukkelijk geen moment van stilte te gunnen maakt het niet beter. En al helemaal niet als je dan het Israël-Palestina conflict erbij moet betrekken.
Dit.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nja, het is eigenlijk ook helemaal niet interessant om over te praten, personen als Duisenberg.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind haar geen sympathieke persoon en van Van Agt ben ik al helemaal geen fan.
Maar ze hebben wel gelijk, hoe onsympathiek ze ook zijn.
En als ik dan hier zie hoe Israeliers zich stilhouden om hun eigen doden en het tienvoudige aantal doden aan de andere kant verwaarlozen/negeren, dan vind ik ze niet beter.
Dat snap ik wijsneus. Maar ik vraag wat het met dit onderwerp te maken heeft?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:51 schreef C_N het volgende:
[..]
dat je in de voedball topics je meesten posten zijn . snap je.
[..]
Vooropgesteld, als je het niet erg vind ga ik niet 72 topics teruglezen. Ik heb wel wat beters te doen. Zeker als ik gewoon gelijk heb. En zolang jij daar niets tegen in brengt neem ik aan dat je ook dondersgoed weet dat ik gelijk heb maar gewoon te kinderachtig bent om het toe te geven.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:51 schreef C_N het volgende:
[..]
[..]
[quote]gelijk in wat ?? ik raad je aan om 72 topics terug te gaan zeg maar ,,, ga terug naar start, en dan kom je je reakties 20000 times tegen , en nee je heb geen gelijk , maar ben wel gouw tevreden .
[quote]
ja als ik je alles moet uitleggen dan kom ik weer terug bij mijn reaktie ik hoop dat je meer van voetball afweet. doeiiiquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dat snap ik wijsneus. Maar ik vraag wat het met dit onderwerp te maken heeft?
[/quote]ow my G-D er is er weer een opgestaan ,,quote:[..]
Vooropgesteld, als je het niet erg vind ga ik niet 72 topics teruglezen. Ik heb wel wat beters te doen. Zeker als ik gewoon gelijk heb. En zolang jij daar niets tegen in brengt neem ik aan dat je ook dondersgoed weet dat ik gelijk heb maar gewoon te kinderachtig bent om het toe te geven.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dat snap ik wijsneus. Maar ik vraag wat het met dit onderwerp te maken heeft?
Lighten up.quote:1 grap
Uitspraak: xrɑp grappen Zelfst. Naamw. iets dat gezegd of gedaan wordt waar je om moet lachen.
eindexamen >... huh wat is dat..denkt hij nu....... .quote:Op dinsdag 10 mei 2011 02:06 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Als je op je eindexamens ook zo goed beargumenteert zit je gebakken.
Hahaha je weet dat ik gelijk heb maar je durft het niet toe te geven, dus ga je je maar als een kleuter gedragenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:40 schreef C_N het volgende:
[..]
ja als ik je alles moet uitleggen dan kom ik weer terug bij mijn reaktie ik hoop dat je meer van voetball afweet. doeiii
[..]
ow my G-D er is er weer een opgestaan ,,
Zegt iemand die geen woord fatsoenlijk Nederlands kanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:23 schreef C_N het volgende:
[..]
eindexamen >... huh wat is dat..denkt hij nu....... .
C_N spreekt normaal gesproken Hebreeuws, niet zo gek dus.quote:Zegt iemand die geen woord fatsoenlijk Nederlands kan
Moet hij weten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:24 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
C_N spreekt normaal gesproken Hebreeuws, niet zo gek dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door C_N op 10-05-2011 20:21:47 ]
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:46 schreef C_N het volgende:
tov Israel 63 jaar jong vandaag
fotos in spoiler van de festiviteiten in de spoiler.... fotos C_N.Mooie dag en mooie foto's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thee!
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:46 schreef C_N het volgende:
tov Israel 63 jaar jong vandaag
fotos in spoiler van de festiviteiten in de spoiler.... fotos C_N.63 jaar onderdrukking en bezetting van het Palestijnse volkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Idd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:29 schreef inZanity het volgende:
[..]
63 jaar onderdrukking en bezetting van het Palestijnse volk
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:29 schreef inZanity het volgende:
[..]
Vréselijkquote:
jullie hebben je eigen feest dag .mogen wij ook wat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:29 schreef inZanity het volgende:
[..]
Mogen? Wie heeft het over mogen? Al trekt Israel zich over het algemeen nou niet al te veel aan van wat wel en niet zou mogen maar dat staat hier los van. Ik word er persoonlijk alleen een beetje misselijk van als ik vrolijke kiekjes zie van een volksfeest waar iets word gevierd dat eigenlijk helemaal niet zo vrolijk is namelijk het (63 jarige) bestaan van een terroristenstaat die zich 63 jaar schuldig maakt aan de meest verschrikkelijke wandaden (bezetting, onderdrukking, apartheid, racisme, oorlog, geweld, genocide).quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:08 schreef C_N het volgende:
[..]
jullie hebben je eigen feest dag .mogen wij ook wat.
ow ik vind ze wel leuk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:54 schreef inZanity het volgende:
[..]
Mogen? Wie heeft het over mogen? Al trekt Israel zich over het algemeen nou niet al te veel aan van wat wel en niet zou mogen maar dat staat hier los van. Ik word er persoonlijk alleen een beetje misselijk van als ik vrolijke kiekjes zie van een volksfeest waar iets word gevierd dat eigenlijk helemaal niet zo vrolijk is namelijk het (63 jarige) bestaan van een terroristenstaat die zich 63 jaar schuldig maakt aan de meest verschrikkelijke wandaden (bezetting, onderdrukking, apartheid, racisme, oorlog, geweld, genocide).
Dat is slechts jouw mening, en als jij die slecht geinformeerde en incorrecte mening blijft hanteren, dan word je er inderdaad misselijk van maar ik word misselijk van jouw mening.quote:Mogen? Wie heeft het over mogen? Al trekt Israel zich over het algemeen nou niet al te veel aan van wat wel en niet zou mogen maar dat staat hier los van. Ik word er persoonlijk alleen een beetje misselijk van als ik vrolijke kiekjes zie van een volksfeest waar iets word gevierd dat eigenlijk helemaal niet zo vrolijk is namelijk het (63 jarige) bestaan van een terroristenstaat die zich 63 jaar schuldig maakt aan de meest verschrikkelijke wandaden (bezetting, onderdrukking, apartheid, racisme, oorlog, geweld, genocide).
quote:Israel stripped 140,000 Palestinians of residency rights, document reveals
Thousands of Palestinians who left the West Bank to work or study between 1967 and 1994 had residency rights revoked
Israel stripped thousands of Palestinians of their right to live in the West Bank over a 27-year period, forcing most of them into permanent exile abroad, a document obtained under freedom of information laws has disclosed.
Around 140,000 Palestinians who left to study or work had their residency rights revoked between 1967 and 1994.
Those leaving the West Bank across the Allenby bridge border crossing to Jordan were required to deposit their identity documents with Israeli officials. In return they were given a card, valid for three years, which could be extended three times for an additional year.
If they stayed abroad more than six months beyond the expiration of the card, Israel deemed them "NLRs" – no longer resident – and their right to return was revoked.
"The mass withdrawal of residency rights from tens of thousands of West Bank residents, tantamount to permanent exile from their homeland, remains an illegitimate demographic policy and a grave violation of international law," said Hamoked, an Israeli NGO that filed the freedom of information request.
Some of the 140,000 were later allowed to return, but an estimated 130,000 are still deemed NLRs. "I doubt there is a family in the West Bank that does not have a relative who lost their residency rights in this way," Dalia Kerstein of Hamoked said. Requests to extend residency rights while abroad nearly always went unanswered, she added.
Saeb Erekat, the former Palestinian chief negotiator whose brother lost his residency rights after leaving to study in the US, described the policy as a war crime.
Israel was "engaging in a systematic policy of displacement ... to change the demographic composition of the occupied Palestinian territories", he said in a statement.
"This policy should not only be seen as a war crime as it is under international law; it also has a humanitarian dimension. We are talking about people who left Palestine to study or work temporarily but who could not return to resume their lives in their country with their families."
The process began at the start of Israel's occupation of the West Bank in 1967 and ended in 1994 when the Palestinian Authority was established under the Oslo accords.
However, the practice of revoking the residency rights of Palestinians in east Jerusalem has accelerated in recent years.
Following the annexation of east Jerusalem, Israel distributed identity cards giving residency status – not citizenship – to Palestinians living in the city. They were permitted to apply for Israeli citizenship, but the vast majority refused on political grounds.
However, if they leave the city for more than seven years, their east Jerusalem residency rights are revoked. Israeli citizens are allowed to leave indefinitely without penalty.
Since 1995, Palestinians have also been required to prove their "centre of life" is in east Jerusalem or face having their residency rights revoked.
In 2008, more than 4,500 Palestinians had their east Jerusalem identity cards revoked, compared with 229 the previous year, according to the Association of Civil Rights in Israel.
Richard Falk, an investigator for the United Nations human rights council, described this as "the forcible eviction of long-residing Palestinians ... [which] can only be described in its cumulative impact as a form of ethnic cleansing".
In a recent high-profile case, the Palestinian owner of a bookshop at the American Colony hotel in east Jerusalem is facing deportation after having lost his residency rights. Munther Fahmi, 56, who left Jerusalem in 1973 for 20 years, has since been given a series of tourist visas which will no longer be renewed. Among the signatories to a petition demanding he be allowed to stay are the authors Ian McEwan, Roddy Doyle and Orhan Pamuk.
Dat is het resultaat van decennia verdeel-en-heers politiek.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:13 schreef Partizan8919 het volgende:
misschien zouden de Palestijnen eens collectief moeten opstaan om vrede te eisen dat de regering daar eens voor gaat staan, dat zie ik nauwelijks gebeuren.
daardoor hebben de fatah en de hamas een vriendjes verdrag gesloten om zo de burgers wat rustig te houden . maar ook zij weten dat maar uitstel van executie is .quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is het resultaat van decennia verdeel-en-heers politiek.
Je doet net of ze het niet willen, maar het is zo georkestreerd.quote:
quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:13 schreef Partizan8919 het volgende:
Als dit betrekking had op zo'n grote groep dan had je dit ook kunnen zien aankomen voordat ze vertrokken, het is oorlog, wanneer dringt dat eens door bij de mensen en dan zijn er nu eenmaal consequenties, misschien zouden de Palestijnen eens collectief moeten opstaan om vrede te eisen dat de regering daar eens voor gaat staan, dat zie ik nauwelijks gebeuren.
Hiermee bevestigd hij dat er met Hamas geen duurzame vrede te bespreken valt, hooguit een kortetermijnoplossing. Waarom zou Israël daar mee akkoord moeten gaan?quote:Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.
Hamas would be willing to accept a Palestinian state within 1967 borders, a leader of the militant group, Mahmoud Zahar, told the Palestinian news agency Ma'an on Wednesday, adding, however, that Hamas would never recognize Israel since such a move would counter the group's aim to "liberate" all of Palestine.
Zahar's comments come amid Palestinian efforts to form a unity government that would include former rivals Fatah and Hamas, following a reconciliation agreement the two factions signed last week in Cairo.
Speaking to Ma'an on Wednesday, Zahar, hinting at the possible political line of a future Palestinian unity cabinet, said that recognizing Israel would "preclude the right of the next generations to liberate the lands," wondering: "What will be the fate of the five million Palestinians in the diaspora?"
The Gaza strongman went on to tell Ma'an that Hamas would be willing to recognize a Palestinian state "on any part of Palestine," as opposed to the group's proclaimed aim to form a state "from the [Jordan] river to the [Mediterranean] sea."
Zahar also referred to the future of Hamas' military truce with Israel, confirming that the movement would continue to honor the cessation of fighting, following a joint decision made with its new Fatah partners. The Hamas leader, however, reiterated that the truce was "part of the resistance not its rejection," adding that a "truce is not peace."
A top Palestinian official said on Tuesday that a new unity government between recently reconciled Hamas and Fatah will be formed in 10 days.
In an interview with Ma'an news agency, Fatah leader Nabil Shaath said that although the prime minister of a future interim unity government has yet to be announced, current PA Prime Minister Salam Fayyad is still in the running for the position.
Fayyad has taken unprecedented steps in recent months toward Palestinian statehood, recently presenting proposal in Brussels delineating a three-year aid plan that would allow for the establishment of a Palestinian state in the foreseeable future.
Palestinian leaders plan to ask the United Nations General Assembly in September to recognize a Palestinian state in all the lands Israel occupied in 1967.
Fayyad has made it clear that in the event that Israel and the Palestinians do not reach a negotiated settlement, a Palestinian state will be declared unilaterally.
Ook geen nieuws. In het kader van 72 topics lang de geschiedenis herkauwen (je eigen kritiek). Ik beoordeel de Palestijnen op hun huidige daden en helaas is die Mufti niet voor een negatief beeld. Dat lukt Hamas prima in z'n eentje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |