abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96518063
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:29 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe, en als ik dan zo'n artikel tegenkom dat in de geboortekerk weer eens de vlam in de pan is geslagen omdat een stoel een klein beetje verplaatst is ..

maar ja, wat ik wou zeggen is dat noch Joden noch christenen iets in de weg is gelegd om hun roeping te volgen .. als je het je kon veroorloven kon je er altijd al naar toe. Dat dat vroeger een stuk minder makkelijk kon dan tegenwoordig is weer een ander verhaal.
de wereld is klein geworden idd.
pi_96518160
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:22 schreef moussie het volgende:

[..]

yup, joods bloed maar dus geen Joodse opvoeding.
make Alija afgelopen donderdag was er een vrouw van 81 die alija maakten in Israel.
pi_96519981
wij herdenken de gevallen soldaten en de israelishe slachtoffers van af 20.00 uur tot morgenavond .
en dan morgen avond independent day.

Israel observes moment of silence for Memorial Day
Published: 05.08.11, 20:05 / Israel News

share
Israel observed a moment of silence to commemorate the 22,867 fallen soldiers and terror victims on Memorial Day.

The official ceremony held at the Western Wall in Jerusalem began immediately after
  zondag 8 mei 2011 @ 21:25:54 #44
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_96521948
Was Is Yom Hazikaron vandaag? dacht volgende week :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Nibb-it op 08-05-2011 21:41:08 ]
pi_96522770
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:25 schreef Nibb-it het volgende:
Was Yom Hazikaron vandaag? dacht volgende week :')
not was het is....
pi_96524312
orthodoxe man steken een Israëlische vlag in brand op herdenking dag .in het midden op het shabbath plein .
brand stighter is opgepakt en we wachten op eventuele verdere escalatie op het plein .
veel politie macht in aan tocht naar het plein .

meer nieuws volgt.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:58:59 #47
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_96524385
Ik ruik een primeurtje ;)
pi_96524578
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:58 schreef Nibb-it het volgende:
Ik ruik een primeurtje ;)
snif snif misschien ik ga zo de straat op het is paar min achter het kantoor .
nu rijden er politie spuit wagens door de jaffo straat op weg naar het plein ..
pi_96526289
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:25 schreef Nibb-it het volgende:
Was Is Yom Hazikaron vandaag? dacht volgende week :')
het starten om 20.00 uur.
een min silte in het land .
fotos C_N
soldaat (Michall) neem 1 min stilte in acht . op de achtergrond de irondome

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 08-05-2011 22:40:03 ]
pi_96529477
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 09:17 schreef waht het volgende:

[..]

Ja, ze kon het niet opbrengen twee minuten stil te zijn.
Is dat net zo erg als voetballen met de kransen, zoals een paar jaar geleden gebeurd schijnt te zijn?
Ik ben helemaal niet stil geweest.
En ik begrijp ook niet wat er anti-semitisch of inhumaan of afschuwelijk zou zijn aan niet 2 minuten stil zijn. Ik was aan het klussen, geloof ik.
De dodenherdenking is toch helemaal geen jodenherdenking? Het gaat om ALLE doden door oorlogshandelingen sinds de Tweede Wereldoorlog. Nou, daarvan maken de joden maar een kleine fractie uit.
Dat de holocaust, de opzettelijke vernietiging van twee volken en twee groepen mensen gruwelijk is, doet daar niks aan af. De dodenherdenking gaat niet (meer) exclusief over de uitroeiing van joden, Roma, homo's en debielen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96530365
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, die anti-islam machine draait lekker op zo ongeveer dezelfde percentage moslims als er destijds joden waren in het mandaatgebied.

[..]

Volgens de diverse heilige boeken bepaald g-d dat, die zou het volk gaan verzamelen en terugleiden. Volgens sommige religieuzen is de staat Israël dus ook een 'kanker' waarmee je opnieuw een goddelijke straf op je af roept.

Wat die straf is .. misschien wel dat heimwee naar een plek waar je nog nooit geweest bent? Want dat dat heimwee geen verbeelding is, voortkomend uit indoctrinatie vanaf je vroegste jeugd oid, kan ik dus beamen. Ik had geen idee van mijn roots, ik ben opgegroeid bij een gewoon Duits gezin, en toch had ik die herinnering, bij vlagen zo reëel dat het werkelijker leek dan de echte omgeving, en dat verlangen, dat gevoel van verlies, dat was soms zo intens dat het pijn deed.
Dit is een discussie die via dit medium bijna niet te voeren is.
Hoe zou die god zijn volk dan terugvoeren? Wat we in de bijbel lezen is min of meer tastbaar, met 40 jaar in de woestijn en zo. En daarna een bloedige verovering van het land (dat de joden zelf verlaten hadden als gelukszoekers!). De overeenkomst is treffend.
Zijn er tekenen dat hun god zijn volk terugleidde? Of is het hoogmoed van dat volk, dat denkt zelf zijn zaken wel te kunnen regelen? De vergelijking met kanker is ook wel eens in me opgekomen: lichaamsvreemde cellen die de omgeving dwingend aanpassen en bloedvaten omleiden en zich uitzaaien.

Die straf?
Je opmerking is volkomen invoelbaar. Het afgescheiden zijn van het geheel is al straf genoeg.
Dat maakt het ook zo moeilijk te begrijpen dat het oprichten van de afscheidingsmuur goedgepraat wordt.
Het is een vreemde god die zijn volk oplegt om zich volledig te isoleren van de omringende mensen. Zijn die niet zijn schepselen?

Wat mijzelf betreft: als ik mij isoleer van anderen, isoleer ik me ook van mezelf. Dat is pijnlijk, maar anderen de schuld geven lost niks op, maakt het zelfs erger.

En je heimwee blijft me bezighouden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_96530451
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:26 schreef C_N het volgende:
en dat verlangen .is om de staat Israel te bezoeken . zoals de mensen in die staat Israel verlangen hebben om in peace jullie verlangen in te willigen .
Wat lukt dat dan al 65 100 jaar slecht!
Wordt het geen tijd voor een andere aanpak?
pi_96530551
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:08 schreef C_N het volgende:

[..]

ze konden genoeg krijgen maar kozen voor terreur dat waren de enigen concessies
voor jou notes het is 2011.en ik ga mij weer niet eens druk maken over stukjes van jaren geleden . tering zeg , wat een gelul weer er is er weer een opgestaan .
Hoho, je begon er zelf over!
pi_96531614
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:33 schreef C_N het volgende:
Ik hoop dat je van voetballen meer verstand heb.
ik raad je aan lees eens de laatste 72 delen . dan weet je de antwoorden al 2000,000 keer dit is zonde van mijn tijd ,thanks ^O^
Als het zonde is van je tijd, wat doe je hier dan nog?
Alsof jij zo veel nieuws post/
Oh ja:
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:15 schreef C_N het volgende:
Israel at 63: 7.746 million people living in Israel
Published: 05.08.11, 15:56 / Israel News

share
On the eve of Israel's 63 Independence Day the Central Statistics Bureau has revealed that 7.746 million people live in Israel, 75.3% are Jewish and 1.587 million or 20.5% are Arabs.

The data released also reveals that 178,000 babies were born in Israel over the last year, 24,500 made Aliyah and in total Israel's population has grown by 2% since Israel's 62 Independence Day. .
*O* *O* ^) *; *; *; *; *; *;
OK, dit is nieuw. En wat dan nog?
pi_96535376
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Is dat net zo erg als voetballen met de kransen, zoals een paar jaar geleden gebeurd schijnt te zijn?
En ik begrijp ook niet wat er anti-semitisch of inhumaan of afschuwelijk zou zijn aan niet 2 minuten stil zijn. Ik was aan het klussen, geloof ik.
De dodenherdenking is toch helemaal geen jodenherdenking? Het gaat om ALLE doden door oorlogshandelingen sinds de Tweede Wereldoorlog. Nou, daarvan maken de joden maar een kleine fractie uit.
Dat de holocaust, de opzettelijke vernietiging van twee volken en twee groepen mensen gruwelijk is, doet daar niks aan af. De dodenherdenking gaat niet (meer) exclusief over de uitroeiing van joden, Roma, homo's en debielen.
eh het is een beleefdheids norm kees .
jij leef ook in vrijheid door deze mensen hun leven hebben gegeven .
en voor mij hoeven ze herdenkingen NIET af te schaffen niet omdat ook de joden worden herdacht maar het is goed om er een 2 min per jaar stil bij te staan.
als dit te veel is oke maar expres in het openbaar er niets van aan trekken dat is puur asso gedrag.

[ Bericht 7% gewijzigd door C_N op 09-05-2011 09:36:30 ]
pi_96535546
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat lukt dat dan al 65 100 jaar slecht!
Wordt het geen tijd voor een andere aanpak?
in jou ogen .het lukt jou vrij slecht om mensen de anderen kant van het verhaal in het hoofd te drukken waar je al 61 jaar mee bezich ben .ik bedoel wat is het punt van jou reaktie .het is uitlokken kees ik weet het niet.
  maandag 9 mei 2011 @ 16:02:29 #57
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_96550288
quote:
Ik hoop dat je van voetballen meer verstand heb.

Heeft dat er nou weer mee te maken? :')

quote:
ik raad je aan lees eens de laatste 72 delen . dan weet je de antwoorden al 2000,000 keer dit is zonde van mijn tijd ,thanks ^O^
Ah dus omdat je weet dat ik gelijk heb geef je maar zo'n reactie? Zonde van je tijd :') Maar bedankt, een mooiere manier om mijn gelijk te krijgen is er niet ^O^
pi_96558304
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:02 schreef inZanity het volgende:

[..]

Heeft dat er nou weer mee te maken? :')
dat je in de voedball topics je meesten posten zijn . snap je.
quote:
[..]

Ah dus omdat je weet dat ik gelijk heb geef je maar zo'n reactie? Zonde van je tijd :') Maar bedankt, een mooiere manier om mijn gelijk te krijgen is er niet ^O^
[/quote]gelijk in wat ?? ik raad je aan om 72 topics terug te gaan zeg maar ,,, ga terug naar start, en dan kom je je reakties 20000 times tegen , en nee je heb geen gelijk , maar ben wel gouw tevreden .
[quote]
pi_96570114
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dit is een discussie die via dit medium bijna niet te voeren is.
Hoe zou die god zijn volk dan terugvoeren? Wat we in de bijbel lezen is min of meer tastbaar, met 40 jaar in de woestijn en zo. En daarna een bloedige verovering van het land (dat de joden zelf verlaten hadden als gelukszoekers!). De overeenkomst is treffend.
Zijn er tekenen dat hun god zijn volk terugleidde? Of is het hoogmoed van dat volk, dat denkt zelf zijn zaken wel te kunnen regelen? De vergelijking met kanker is ook wel eens in me opgekomen: lichaamsvreemde cellen die de omgeving dwingend aanpassen en bloedvaten omleiden en zich uitzaaien.
hehe, ja, discussies over geloof zijn idd een vreemd iets, als je wil kan je de 'hand van een opperwezen' wel in alles terugvinden .. dan is de samenloop van omstandigheden in de eerste helft van de vorige eeuw een teken bvb, of anders helpt g-d alleen diegenen die zichzelf helpen. Als je serieus op zoek gaat naar een mouw vindt je hem vast ..

quote:
Die straf?
Je opmerking is volkomen invoelbaar. Het afgescheiden zijn van het geheel is al straf genoeg.
Dat maakt het ook zo moeilijk te begrijpen dat het oprichten van de afscheidingsmuur goedgepraat wordt.
Het is een vreemde god die zijn volk oplegt om zich volledig te isoleren van de omringende mensen. Zijn die niet zijn schepselen?

Wat mijzelf betreft: als ik mij isoleer van anderen, isoleer ik me ook van mezelf. Dat is pijnlijk, maar anderen de schuld geven lost niks op, maakt het zelfs erger.
huh, waar haal dat nou vandaan? Waar haal je dat 'opleggen', die volledige isolatie vandaan? Je doelt erop dat de Joden als groep apart zijn gebleven, in al die tijd? Ze hebben hun eigen cultuur behouden, klopt, en daar is op zich toch helemaal niets mis mee? En hier in het westen, waar het gros woonde, werd enige vorm van integratie nou niet echt mogelijk gemaakt. Maar geïsoleerd, nou nee, dat waren ze niet. In tegendeel, ze deden het zo goed, ondanks het feit dat ze aan alle kanten belemmerd werden, dat ze de jaloezie opwekten en cq bij het minste en geringste te pakken werden genomen.

De gedachtesprong naar die muur nu, euhm ..
Ik kan overigens begrijpen waarom die muur daar staat, om te beschermen tegen terrorisme. Maar zet hem dan op je eigen onbestreden gebied, en gebruik hem niet om het bezette gebied verder te laten krimpen, dat wekt namelijk juist weer terrorisme op

quote:
En je heimwee blijft me bezighouden.
tja, dat genetische geheugen heeft wat meer poten in de aarde dan gedacht .. anders zou ik het ook niet weten
pleased to meet you
  maandag 9 mei 2011 @ 21:44:10 #60
93664 waht
Mushir
pi_96570445
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het gaat om het brede plaatje natuurlijk. Duisenberg doet wel meer wat mij niet aanstaat, om alle gevallenen tijdens conflicten sinds het uitbreken van WOII dan nadrukkelijk geen moment van stilte te gunnen maakt het niet beter. En al helemaal niet als je dan het Israël-Palestina conflict erbij moet betrekken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')