Het is zo zwaar als je het zelf maaktquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:15 schreef Ender_W het volgende:
Hmm, nog niet gepost en wel in mijn AT... is dat iets nieuws bij fok! ??
Maar gisteren dus de 5de les gedaan, kom maar op met les 6. Morgenochtend gaan we er voor. (Ik hoorde dat deze nogal zwaar zou zijn c.q. tegen zou vallen. Klopt dit?)
Les 8 vond ik zelf vervelender, 8*2 minuten met 1 minuut wandelen tussendoor. Ik ga vanavond maar eens voor 17, moet wel lukken aangezien 14 ook heerlijk ging.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:15 schreef Ender_W het volgende:
Hmm, nog niet gepost en wel in mijn AT... is dat iets nieuws bij fok! ??
Maar gisteren dus de 5de les gedaan, kom maar op met les 6. Morgenochtend gaan we er voor. (Ik hoorde dat deze nogal zwaar zou zijn c.q. tegen zou vallen. Klopt dit?)
Ik vond het vanaf les 13 eindelijk een beetje leuk worden, lekkere lange stukken en merk nu echt dat mijn conditie heel veel beter is geworden. Opwarmen doe ik door eerst even een stukje te lopen/rekken, dan evy+sportstracker aan en gaan. Vaak rek ik ook nog wat in de wandelpauze na de eerste minuut, dat wandelen van Evy geloof ik nou welquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:05 schreef Ender_W het volgende:
thanks, voor de info.... kan ik me geestelijk voorbereiden. Maar ben er nog niet zo bang voor.... ik zag dat les 13 de eerste les langer dan 30 minuten was. Ik ben meer naar die les benieuwd.
Hoe doen jullie het eigenlijk met opwarmen en rekken enzo. Want dat mis ik nu een beetje. Of zetten jullie dan even de les stil?
Af en toe lees je hier verhalen, daar zou je als beginner moedeloos van worden. Laat je er niet door uit het veld slaan. Ik zit hier ook vaak zuchtend te lezen hoe mensen moeiteloos door alle lessen heenstormen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het wel geruststellend om te lezen dat jullie lessen wel eens opnieuw moeten lopen omdat ze niet meteen lukken. Ik ben pas net bezig en heb het nog niet gehad dus, maar ik kan me goed voorstellen dat er een moment komt waarop het echt neit lukt. Fijn te lezen dat je je dan niet meteen een mislukkeling hoeft te voelenof het op moet geven!
Ach, ik heb 3 x over les 1 gedaan en daarna nog vaak moeten herhalen. Dat krijg je er nou van als je 17 jaar hebt gerooktquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het wel geruststellend om te lezen dat jullie lessen wel eens opnieuw moeten lopen omdat ze niet meteen lukken. Ik ben pas net bezig en heb het nog niet gehad dus, maar ik kan me goed voorstellen dat er een moment komt waarop het echt neit lukt. Fijn te lezen dat je je dan niet meteen een mislukkeling hoeft te voelenof het op moet geven!
Ow, ik heb ook gerookt, en ik heb een kind gekregen en een aantal jaren veeeeel te weinig gedaan en ik ben de 40 reeds gepassseerdquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach, ik heb 3 x over les 1 gedaan en daarna nog vaak moeten herhalen. Dat krijg je er nou van als je 17 jaar hebt gerookt
Ah gelukkig, ben niet de enige!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach, ik heb 3 x over les 1 gedaan en daarna nog vaak moeten herhalen. Dat krijg je er nou van als je 17 jaar hebt gerookt
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
't Is ook wel lachwekkend hoor. Inmiddels ben ik dik een half jaar gestopt en lekker sportief geworden. En ik heb al 1200 euro bespaard door niet te roken, da's ook om te lachen!quote:
Toch wel een prestatie, al zeg ik het zelf. Stoppen met roken staat bij mij ook op de planning, maar ik doe in kleine stapjes.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
't Is ook wel lachwekkend hoor. Inmiddels ben ik dik een half jaar gestopt en lekker sportief geworden. En ik heb al 1200 euro bespaard door niet te roken, da's ook om te lachen!
Zou dan wel kijken naar de looptijden, ik ben na 2 weken niet lopen (veel last van beide kuiten, dat was na 2 weken gelukkig over) gewoon verder gegaan. Les 15 was immers zwaarder dan les 16quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:28 schreef E.T. het volgende:
Les 14 heb ik idd ook een aantal keren moeten doen voor ik 'm haalde![]()
Ik heb ook wel de regel voor mezelf dat ik een les goed uitgelopen moet hebben voor ik een les verder ga.
Is er eigenlijk een 'regel' voor als je even niet kan lopen? Als in 'elke week die je niet loopt een les terug weer starten' ofzo?
De hoofdreden waarom ik na de 5 km ook de 10 km van haar wil doenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zou dan wel kijken naar de looptijden, ik ben na 2 weken niet lopen (veel last van beide kuiten, dat was na 2 weken gelukkig over) gewoon verder gegaan. Les 15 was immers zwaarder dan les 16. Je zult gewoon moeten kijken wat voor jou haalbaar is, desnoods een les even een paar keer herhalen en dan weer verder gaan.
Hier gaat het ook alles behalve makkelijk, dat hardlopen. Ben nu vanaf februari bezig en ben zo aan 17 toe, haha. Het komt allemaal goed en ik ga Evy uitlopen, al is het alleen maar om te kijken wat voor vreselijke muziek ze nog meer heeft.
Hahahaha, ze heeft echt de meest foute nummers erbij zitten, vooral dat chihuahua-nummer was geniaal.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:24 schreef Ender_W het volgende:
[..]
De hoofdreden waarom ik na de 5 km ook de 10 km van haar wil doen
Dat is het zeker, werd er ook nog een partij vrolijk van.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:02 schreef Ender_W het volgende:
Das een feit, weet je wat ik nog het ergste vind.....
Het is nog een lekker nummer om op te lopen, qua ritme![]()
![]()
Dat komt door overbelasting ofwel scheenbeenirritatie. Erg mee oppassen! Neem inderdaad even wat gas terug en loop wat langzamer. Pas je looptechniek aan zodanig dat het minder pijn doet als je neerkomt op je voeten. Dat kan je zelf thuis testen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:20 schreef Thrilled het volgende:
Pff gister afgezien.. ik had dinsdagavond de 8 km gehaald, woensdag rust en gister wilde ik de volgende les rennen, maar heb hem niet af kunnen maken.. een combinatie van spierpijn en stekende pijn in de schenen.. ik wil niet weer te lang doorlopen met dit gevoel dus de les van morgen sla ik over.. maandag ga ik weer proberen te rennen.. verdorie, waarom werken mijn benen nou niet mee!?!?
Fixed!quote:Op zondag 8 mei 2011 11:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik wil ook maar is eens langzaam beginnen met hardlopen, sterker nog ben al en beetje begonnen. Heb tot dusver nu 3x echt hard gelopen eigenlijk in een drie weken tijd, dus allereerst moet ik maar is eens wat vaker gaan lopen geloof ik. Vrijdagavond nog een kleine 3 km gedaan in de avond, dit was na een hele dag werken(13:00-21:30) waarin ik m'n benen al voelde. Desondanks ging het wel lekker.
Maar kunnen jullie me wat tips geven voor hoe en wat, mijn conditie is opzich wel redelijk wat ik heb al een aantal jaar elke dag 40 km gefietst(naar school toe en terug), sinds ik een auto echter heb wil ik toch een beetje in beweging blijven..
Viking, je doet het toch al hartstikke goed! Je loopt veel meer dan de meesten van ons. En als het even niet lekker gaat, gaat het toch gewoon even niet lekker? Het wordt vast wel weer beter hoor. Het moet wel leuk blijven, zie het niet als iets dat verplicht is. Kom op, geniet van wat je kuntquote:Op zondag 8 mei 2011 11:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb geloof ik last van een ernstige motivatiedip. Liep een paar weken geleden nog 7 km, nu haal ik met moeite de 4km in een slakkentempo. Eerder was ik de hele dag in een chaggo bui als ik het niet afmaakte en dat was wel motivatie genoeg om door te zetten, maar nu maakt het me weinig meer uit of ik het wel of niet afmaak. Ik vind het ook veel te warm om te lopen. Ga het dinsdag weer proberen, maar dan 's avonds met andere muziek en een andere route.
Dat duurde bij mij een maandje... Nu heb ik wel mn trainingen teruggeschroefd naar 2x per week.. Maar inderdaad... Eenmaal die 5 km gehaald had ik opeens geen zin meer..quote:Op zondag 8 mei 2011 11:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb geloof ik last van een ernstige motivatiedip. Liep een paar weken geleden nog 7 km, nu haal ik met moeite de 4km in een slakkentempo. Eerder was ik de hele dag in een chaggo bui als ik het niet afmaakte en dat was wel motivatie genoeg om door te zetten, maar nu maakt het me weinig meer uit of ik het wel of niet afmaak. Ik vind het ook veel te warm om te lopen. Ga het dinsdag weer proberen, maar dan 's avonds met andere muziek en een andere route.
3 keer hardlopen in drie weken tijd gaat geen potten breken. Je zal meer regelmaat in je trainingen moeten opbrengen wil je echt wat conditie opbouwen. Sowieso zou ik elk weekend in de ochtend een training inplannen en dan 1 keer door de weeks. En dat langzaam uitbouwen naar meerdere dagen per week. Anders heeft het naar mijn ervaring geen nut, want door de lange rust die je tussen je hardloopsessies neemt gaat alle conditie weer verloren. Kortom, wat harder en regelmatiger trainen. Je zal vanzelf merken dat het na een paar weken makkelijk gaat.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik wil ook maar is langzaam beginnen met hardlopen, sterker nog ben al en beetje begonnen. Heb tot dusver nu 3x echt hard gelopen eigenlijk in een drie weken tijd, dus allereerst moet ik maar is wat vaker gaan lopen geloof ik. Vrijdagavond nog een kleine 3 km gedaan in de avond, dit was na een hele dag werken(13:00-21:30) waarin ik m'n benen al voelde. Desondanks ging het wel lekker.
Maar kunnen jullie me wat tips geven voor hoe en wat, mijn conditie is opzich wel redelijk wat ik heb al een aantal jaar elke dag 40 km gefietst(naar school toe en terug), sinds ik een auto echter heb wil ik toch een beetje in beweging blijven..
Ik loop ook altijd met muziek, dat motiveert mij enorm. Gewoon rustig joggen en zorgen dat je altijd een bepaald basisniveau haalt. Mijn eigen basisniveau is nu een half uur hardlopen en ik ben daar net mee begonnen, wat me ook moeite kost, maar straks niet meer. Misschien dat je bijvoorbeeld altijd probeert minimaal een kwartier vol te maken?quote:Op zondag 8 mei 2011 11:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat iedereen hier wijs genoeg is om zich niet gek te laten maken door de kilometers van een ander.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:14 schreef addictivebeat het volgende:
Ik merk in deze topic dat jullie met afstanden werken als het gaat om het meten van je eigen niveau qua hardlopen. Is het niet verstandiger om een tijdslimiet aan te houden? Ik lees ook op diverse sites dat het beter is als je een bepaald aantal minuten hardloopt in plaats van een bepaald aantal kilometers. Naar mijn ervaring is dat ook zo.
Applausje voor iedereenquote:Op zondag 8 mei 2011 18:12 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen hier wijs genoeg is om zich niet gek te laten maken door de kilometers van een ander.
De een loopt fluitend 15 kilometer en de ander komt zwetend en buiten adem terug van 2. Dat zegt natuurlijk niks he.
Iedereen levert zijn of haar eigen top prestatie. Ik vind dat iedereen die begint met of al hardloopt , zichzelf een schouderklopje mag geven. Het is namelijk al een behoorlijke stap die je hebt genomen naar een gezonder leven!
Applausje voor [ Je eigen naam hier ]
Gongratsquote:Op zondag 8 mei 2011 22:20 schreef sjak het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst 5 km aaneen gelopen. Ben zo trots op mezelf. Nu door naar de tien...
Ja en nee. Met tijd + afstand = snelheid kwa lopen. Maar wat ik bedoel is dat de een op loop pas al enorm hard loopt voor zijn of haar doen , en de ander loopt 12 km/u , en vindt dat nog niet hard.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Applausje voor iedereen.
Denk niet dat addictivebeat dat bedoelt, though, want ook met een tijdslimiet kun je je eigen prestaties vergelijken met die van een ander.
Dat zit tussen je orenquote:Op maandag 9 mei 2011 10:38 schreef vergetenliefde het volgende:
Hey!
Ik wil ook meedoen
Ben 2 weken geleden begonnen,
maar laatst, na een avond alcohol gedronken te hebben en aangeschoten te zijn geworden, merkte ik dat ik weer van voor af aan was.
Ik ben met 5x 2 min (met 2 min pauze ertussen) begonnen
en dat 4x gedaan in de eerste week.
5e keer hardlopen ging ik 3.5 min met 1.5 minuut pauze ertussen hardlopen. Dit 3x gedaan, daarnaast 2x 2 min gelopen.
Laatst na de alcohol, kon ik met moeite 1.5 minuut lopen zonder uitgeput te zijn...
Echt super slecht!
gisteren weer 4x 2 min gelopen...
Dan kun je morgen ook nog ?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:22 schreef mazaru het volgende:
Ik wil ook weer lopen vandaag. Maar ik heb zo'n pijn in mijn been. Nu durf ik daar wel doorheen te lopen, maar ik ben bang dat ik het dan erger maak.
Dilemma, dilemma...
Het is een hele rare pijn. En het is een week of twee geleden al begonnen. Vooral als ik even gezeten heb en ik sta op, dan loop ik een paar stappen te hinkelen. En dan is het ineens bijna weg.quote:
Daar moet ik vrijdag toch naar toe. Ik zal hem eens om raad gaan vragen.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef nimex het volgende:
@mazaru
Anders moet je er even mee langs de fysiotherapeut gaan.
Die kan je vaak vrij snel vertellen wat het is en wat je er aan kan doen.
Koffie schijnt ook goed tegen spierpijn te zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 03:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Nu maar hopen dat ik weer 6km in 40 minuten ga halen net als vorig jaar want vandaag was ik na 3 km en 24 minuten kapot, na het hardlopen wat zuivel nuttigen schijnt de kans op spierpijn te verkleinen de volgende dag, Woensdag dus rennen en daarop melk slurpen.
Ik kijk altijd als ik thuis ben op: http://www.afstandmeten.nl/quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:39 schreef Bigs het volgende:
Hoe houden jullie allemaal de afstand bij tijdens het lopen? Met GPS logger, of is er iets simpelers wat ik over het hoofd zie
Of ik lieg mezelf voor of ik echt verder gelopen dan ik dachtquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik kijk altijd als ik thuis ben op: http://www.afstandmeten.nl/
Heej dat is handig. 4,6 kilometer afgelegd gisteren.. dat is meer dan ik dacht eigenlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik kijk altijd als ik thuis ben op: http://www.afstandmeten.nl/
Daar is ook een verklaring voor.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:18 schreef gifkwal het volgende:
Grappig is dat hè, bij mij gaat het in het begin ook altijd veel moeizamer dan aan het eind.
Das lekker!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Heerlijk weer om te lopen, tenminste in Groningen, weinig wind.
7 km met 11.0 km/uur
Zo snel was ik nimmer
Koffie drijft vocht af. Gewoon water is het beste!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Koffie schijnt ook goed tegen spierpijn te zijn.
Dat is achterhaald:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:05 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Koffie drijft vocht af. Gewoon water is het beste!
Interessant, bedankt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:40 schreef nimex het volgende:
[..]
Daar is ook een verklaring voor.
Het heeft te maken met het het energiesysteem van je spieren.
Zie onderstaande links voor meer info
http://www.fitnessnet.nl/(...)stemen-van-de-spier/
http://www.hardloopblessurevrij.nl/preventieTraining.html
Kent iemand misschien nog een andere app behalve runkeeper? Als ik mn route terug bekijk zie ik dat runkeeper altijd wegen afsnijdt en dat ik stukken door het water of dwars door huizen heb gelopenquote:
Evy is te verkrijgen via de illegale kanalen op internetquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:53 schreef Schuifpui het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst sinds m'n 'blessure' weer gelopen. Had een beetje last van m'n knie, dus uit voorzorg maar even gestopt (en daarna wintersport + wat moeite om na de vakantie weer goed te gaan sporten.) Vandaag dus iets verstandiger gedaan en niet zoals de vorige keer in 3 weken opbouwen naar 7km achterelkaar. Ik vind het wel lastig om rustmomenten te pakken, terwijl ik conditioneel makkelijk door kan lopen, vinden jullie dat niet lastig?Zeker als er net een leuk meisje in de buurt loopt, dan moet ik toch eerst de bocht om voordat ik ga wandelen.
![]()
Vandaag heb ik 4-5 min hardgelopen + 1-2 minuten pauze en dat 4x. Tijden niet exact, want ik heb geen horloge, dus heb het op m'n muziek geschat. Dat Evy, wat zou dat wat voor mij zijn en waar vind ik het? Ik zie het niet in de OP staan, ligt het aan mij?
Wat doe ik tegen knieblessures? Daar ben ik namelijk wel een beetje gevoelig voor.
Zou ik ook graag willen maar ik heb wisselende werkuren waardoor dat niet te regelen is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:01 schreef mstx het volgende:
Vanavond weer zo'n 8km gelopen. Nu lopen we met z'n 6en, dat geeft toch wat meer motivatie dan in je eentje.
Afhankelijk van het besturingssysteem: sportypal of cardiotrainer.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:42 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Kent iemand misschien nog een andere app behalve runkeeper? Als ik mn route terug bekijk zie ik dat runkeeper altijd wegen afsnijdt en dat ik stukken door het water of dwars door huizen heb gelopenVoor de rest is het echt een goede app, maar hebben jullie hier ook last van?
oh, ik vind het juist veel fijner om in m'n eentje te lopen! Alleen dan loop ik écht mijn eigen tempo en houd ik het een stuk langer vol!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:01 schreef mstx het volgende:
Vanavond weer zo'n 8km gelopen. Nu lopen we met z'n 6en, dat geeft toch wat meer motivatie dan in je eentje.
Dat vind ik ook de betere. En als het goed is, beschikbaar voor alle systemen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Afhankelijk van het besturingssysteem: sportypal of cardiotrainer.
Ik heb een iphone maar dankje, zal er eens naar kijken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Afhankelijk van het besturingssysteem: sportypal of cardiotrainer.
Ik gebruik ook sportypal (op Android)quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:50 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Ik heb een iphone maar dankje, zal er eens naar kijken.
Als je daar naar je routes kijkt, hoe vaak ga je dan door t water heen of dwars door huizen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:59 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Ik gebruik ook sportypal (op Android)
Maar is er ook voorde iphone:
http://www.sportypal.com/Download#brand=Apple
Als je maar geen blessure oploopt voor je verjaardagquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:55 schreef Sander het volgende:
Ik begin straks lekker met les 6 uit de Evy reeks. Heb bijna een jaar niet gelopen, en ik heb een kutconditie, dus ff op mn gemak opbouwen.
tsk, als je eerder was begonnen had je een Bata team kunnen startenquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:55 schreef Sander het volgende:
Ik begin straks lekker met les 6 uit de Evy reeks. Heb bijna een jaar niet gelopen, en ik heb een kutconditie, dus ff op mn gemak opbouwen.
Met drie anderen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
tsk, als je eerder was begonnen had je een Bata team kunnen starten
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:42 schreef dynamiet het volgende:
Hoge hartslag + erg warm -> bij het vastpakken van de deurklink barst een haarvaatje, nu dus blauwe vinger door het rennen
De prijs deert mij niet als ik er vervolgens lang plezier van heb. Bedankt voor het advies.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:52 schreef Ender_W het volgende:
Moeilijk te zeggen, er zijn genoeg goede merken (asics, new balance, adidas, nike, etc) echter dat heeft puur te maken met wat voor loper je bent (voetafwikkeling ed). Als je serieus wilt lopen dan kan je het beste even naar een gespecialiseerde winkel gaan, waar ze ook naar je loopstijl kijken. En vragen wat hun adviseren.
Als je dan alsnog het goedkoopste uit wilt zijn, kan je de geadviseerde schoenen online ergens kopen. (Al zou ik dat persoonlijk dan weer niet doen.)
alweerquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:00 schreef Sander het volgende:
[..]
Met drie anderen?
Ben gestopt met roken, dus ik kan wel weer aan m'n conditie werken
Dat is voor iedere voet anders. Het best kun je naar de runningshop gaan, daar maken ze een filmpje van de manier waarop je loopt. En aan de hand van dat filmpje, bepalen ze welk soort schoen het best bij jou past.quote:
Lang plezier moet lukken, ik heb mijn schoenen nu 4 jaar en ze zijn nog steeds prima. Komt wel bij dat ik de afgelopen jaren echt een zomerloper ben geweest (ter vervanging van het voetbalseizoen) en de schoenen de rest van het jaar in de kast lagen. Nu loop ik meer, maar de schoenen voldoen nog meer dan goed.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:01 schreef Fraech het volgende:
[..]
De prijs deert mij niet als ik er vervolgens lang plezier van heb. Bedankt voor het advies.
True, maar dit gaat hem wel wordenquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
alweer?
Succes met deze poging
Met meerdere mensen werkt sowieso niet vind ik, tenzij je in het bos een beetje gaat tracken.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:30 schreef Slickk het volgende:
Goede hardloopschoenen kopen is de beste investering die ik heb gedaan afgelopen jaar, al m'n vrienden haken af na blessures (of slechte smoezen) ondanks mijn advies om ook goede schoenen aan te schaffen.
Oftewel, eerst liepen met 4 á 5 mensen, nu loop ik nog maar alleen.
Hmm, in het begin gaat het prima. Ikzelf vond het wel prettig omdat ik in m'n eentje in het begin saai vond. Daarnaast blijf je doorlopen omdat de ander ook nog loopt. Je voelt ook de druk om weer te gaan lopen ipv dat je lui op de bank blijft zitten als je nog niet echt het ritme hebt om paar keer per week te lopenquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:58 schreef Fraech het volgende:
[..]
Met meerdere mensen werkt sowieso niet vind ik, tenzij je in het bos een beetje gaat tracken.
Ik heb ervaring met Adidas MiCoach, maar alleen met de software. Ik vond de pacer onnodig, omdat ik gewoon mijn telefoon gebruik voor de GPS.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:56 schreef Ender_W het volgende:
Zijn er toevallig nog mensen die met het Nike+ of Micoach van Adidas ervaring hebben? Ik zit erover te twijfelen om een van de 2 aan te schaffen, maar dan moet het natuurlijk wel een beetje nut hebben.
Volg je wel een schema of doe je maar wat?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:17 schreef Ranja_Ranja het volgende:
ben ook sinds 2 weken weer een beetje aan het joggen/hardlopen
heb wel halverwege/erna flink last van mn kuiten. heb wel aardige hardloopschoenen
is dit normaal en moet ik hier even doorheen bijten?
Ik loop elke keer hetzelfde rondje (ong. 2km) en loop dan 2min en wandel dan 1min etc.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volg je wel een schema of doe je maar wat?
Het hangt ook erg af van hoeveel je loopt, je gewicht, of je een pronatie loop hebt en wat je lekker vind zitten. Hardloopschoenen zijn essentieel en je kunt het beste naar een echte speciaalzaak, dus vaak ook niet de sportzaak op de hoek.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:01 schreef Fraech het volgende:
[..]
De prijs deert mij niet als ik er vervolgens lang plezier van heb. Bedankt voor het advies.
Het is helaas niet op te lossen met andere schoenen, ik heb al dure schoenen die het beste bij mijn voeten passen. Ik zei dat ik dat geld niet heb (dom, dit jaar aanvullende verzekering opgezegd!) en hij heeft van vilt nu iets onder mijn binnenzool geplakt als tijdelijke oplossing. Ik hoop dat het nog een tijdje blijft zitten zo. Volgend jaar maar weer een aanvullende verzekering afsluitenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:33 schreef gifkwal het volgende:
Dure grapGa je die zooltjes nemen? Kan je dan niet net zo goed andere schoenen kopen die beter bij je voeten passen?
Maar waarom ook 2 consulten. Ik mag aannemen dat je eerste bezoek toch gewoon kostenloos is geweest??quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel dat consult kost... Ik vind mezelf echt dom, waarom vraag ik dat soort dingen niet gewoon. Ik ben normaal gesproken hartstikke assertief. Nou ja, ik zie het wel. Ik denk dat het niet meer kost dan 30 of 40 euro..
Ik vind mijn telefoon te groot om mee te nemen met het lopen, reuze-irritant in mijn hardloopbroek. En een passende band voor mijn bovenarm heb ik nog niet gevonden... ik heb er laatst 1 gekregen, maar als ik die omdoe dan ben ik bang voor de bloedsomloop in mijn onderarmenquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:31 schreef Casp505 het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met Adidas MiCoach, maar alleen met de software. Ik vond de pacer onnodig, omdat ik gewoon mijn telefoon gebruik voor de GPS.
Ik vind het opzich fijne software, maar ben toch overgestapt naar Endomondo. Is net wat strakker allemaal en dat vind ik prettiger.
nu nog een stukje zwemmen en je hebt een traitlonquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
ai ai ai
daarnet voor het eerst hardgelopen na 45 minuten wielrennenen dàt is toch nog best lastig. Hield de 15 minuten net niet vol
dus moet nog even flink gaan trainen! Zondag maar weer
holymolie, dat zijn nogal wat kosten. Erg slordig dat ze niet hebben gezegd dat je moet betalen voor een consult. Echt te belachelijk. ik zou er achter aan gaan en niet betalen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou zeg, ik was een paar weken geleden naar Runners World hier gegaan met een pijntje in de zijkant van mijn linkervoet. Ze konden niets vinden maar ze zeiden dat ze om de week een podotherapeut in de winkel hadden en dat ik het beste een afspraak met hem kon maken. Dat heb ik dus gisterenavond gedaan. Nu blijkt niet alleen dat ik zooltjes nodig heb die inclusief 2 consulten 198 euro kosten, maar dat ik voor de afspraak van gisteren ook een factuur krijg... Dat wist ik niet
Ze traint dan ook voor 1/8 triathlonquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:43 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
nu nog een stukje zwemmen en je hebt een traitlon
datquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ze traint dan ook voor 1/8 triathlon.
wel met bepaalde reacties.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:53 schreef Fraech het volgende:
[..]
Klopt, want je bent hier gebonden aan één subforum.
Geef er een note voor en huppel verder. Ik heb er wel weer gezien hierzo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
Als je hier vaker meepost, dan zou je moeten weten dat het niet uit maakt hoe ver je loopt, het gaat er om dát men loopt. Afkraken van afstanden die voor jou een makkie zijn is dan ook echt not done.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:58 schreef Fraech het volgende:
[..]
Geef er een note voor en huppel verder. Ik heb er wel weer gezien hierzo.
Succes en natuurlijk veel plezier!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:44 schreef winterstorm666 het volgende:
morgen de marike loop 5km samen met mijn moeke!
heb er zin in !!!! wish me luck haha!
http://fok.beslist.nl/products/r/hardloopschoenen/quote:Op zondag 15 mei 2011 01:45 schreef goofy_goober het volgende:
Wat zijn een beetje goeie hardloopschoenen voor een redelijke prijs (rond de 50 euro)? Ik loop nu op oude afgetrapte Nike's maar ik merk dat ze echt op zijn en niet meer geschikt om de klappen op te vangen.
Ik ren zelf ook op dezequote:Op zondag 15 mei 2011 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn allemaal schoenen die ik niet zou kopen..
Ben erg blij met mijn Saucony's en dat ik lekker op enkele heb proefgelopen bij Runnersworld. Al moet ik binnenkort wel even terug omdat er maar een puntje in blijft zitten aan de binnenkant van m'n rechter voet: blaar, wat ik ook plak
Vanmiddag weer lopen!3km denk ik, en als 't goed gaat wat meer, hopelijk 5.
Buiten is het idd zwaarder, want dan moet je het helemaal zelf doen.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:11 schreef staticdata het volgende:
Twee weken geleden op de sportschool begonnen met hardlopen. Crosstrainer en roeien deed ik al, maar vind dat je met hardlopen pas echt voelt hoe goed of slecht je conditie is.
Het is me alles meegevallen. Eerste run deed ik 2,2 km. Afgelopen donderdag 4 km gedaan in 24 minuten. Op naar de 5 km.
Maar hoeveel verschil zit er nu tussen een loopband en bijvoorbeeld buiten op asfalt lopen?
Buiten is er uiteraard meer te zien, maar vraag me af of 4 km buiten zwaarder is. Misschien omdat je buiten meer weerstand heb? Wind, hardere ondergrond etc?
En saai! Dodelijk saai!quote:Op zondag 15 mei 2011 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind een loopband echt afgrijselijk
Saai kan ook lekker zijn ;-)quote:Op zondag 15 mei 2011 12:58 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
En saai! Dodelijk saai!
Ik heb net les 17 gelopen en het ging heerlijk.![]()
Ik loop in een lagere frequentie dan Evy wil (2x per week), maar dat komt beter uit voor zowel tijdsindeling als motivatie... prima dan.
Die heb ik vanmiddag ook gedaan, vond hem ook wel een beetje tegenvallen ondanks dat Evy een wat makkelijkere les had beloofd.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:31 schreef mazaru het volgende:
Ik heb vanmorgen les 16 gelopen. Maar die derde vijf minuten hadden toch geen 30 seconden langer moeten duren.
Zeg, waar ga jij dan hardlopen, Jubelpark misschien? Ik ga vanmiddag les 1 daar doen.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:30 schreef Niara het volgende:
Ik heb vanmorgen de allereerste start to run les gedaan.
Het ging nog niet al te vlot, maar het begin is er. Misschien kwam het omdat mijn neus nogal verstopt zat en dat het ademen daardoor wat moeilijk ging.
Morgen/overmogen nog eens proberen
Tja, ik had niet zo'n zin om ver te gaan voor die 20 minuutjes, dus ben Elsene een beetje doorgerend.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zeg, waar ga jij dan hardlopen, Jubelpark misschien? Ik ga vanmiddag les 1 daar doen.
Ademen doe je bij hardlopen gewoon door je mond, gaat iets gemakkelijker dan door je neusquote:Op maandag 16 mei 2011 09:30 schreef Niara het volgende:
Ik heb vanmorgen de allereerste start to run les gedaan.
Het ging nog niet al te vlot, maar het begin is er. Misschien kwam het omdat mijn neus nogal verstopt zat en dat het ademen daardoor wat moeilijk ging.
Morgen/overmogen nog eens proberen
Oke, dank je voor de tipquote:Op maandag 16 mei 2011 10:01 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ademen doe je bij hardlopen gewoon door je mond, gaat iets gemakkelijker dan door je neus
Dat is een prima ademhalingstechniek voor als je niet aan het sporten bent, je neus filtert een hoop rotzooi uit de lucht die je inademt, plus dat het op een of andere manier best rustgevend kan werken. Met hardlopen heb je simpelweg alle zuurstof nodig die je kunt krijgenquote:Op maandag 16 mei 2011 10:14 schreef Niara het volgende:
[..]
Oke, dank je voor de tip
Ik dacht altijd dat wanneer je op je ademhaling moet letten je altijd doro je neus in, door je mond uit moet ademen.
Mond alleen zal dan een stuk makkelijekr gaan
Ik zuig de zuurstof overal door naar binnen, neus, mond, oogkassen, oren...quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef staticdata het volgende:
vind zelf neus in, mond uit ademen fijner.
Ik heb nu last met ademen, volgens mij nog hooikoorts nasleep, maar zodra ik ga sporten springt de neus openquote:Op maandag 16 mei 2011 12:20 schreef Viking84 het volgende:
Ik adem in en uit via de mond. Krijg via de neus te weinig lucht binnen en heb tijdens het lopen wel wat anders doen dan erop te letten of ik wel via neus inadem en via mond uitadem.
Ik denk er niet bij na. Werkt primaquote:Op maandag 16 mei 2011 13:19 schreef Bigs het volgende:
Wat voor ademhalingsritme gebruiken jullie eigenlijk? Ik ben onlangs van 4 stappen in, 4 stappen uit naar 2 stappen in, 4 stappen uit gegaan wat een stuk beter voelt (alhoewel je soms wel flink moet happen om in 2 stappen je longen te vullen). De enige reden voor 2-4 was omdat ik het ergens in een hardloopblaadje las.
Ik ren juist lekker geconcentreerd als ik op m'n ademhaling en looptempo let waardoor ik het langer volhoud. Als ik afgeleid wordt en uit m'n ritme raak kost me dat gelijk best veel energie.quote:
Pfoe....allemaal dingen waar ik me niet druk om maak als ik ren eigenlijk. Kan prima genieten van de dingen om me heenquote:Op maandag 16 mei 2011 13:29 schreef Bigs het volgende:
[..]
Ik ren juist lekker geconcentreerd als ik op m'n ademhaling en looptempo let waardoor ik het langer volhoud. Als ik afgeleid wordt en uit m'n ritme raak kost me dat gelijk best veel energie.
Ik let er ook wel op tijdens het lopen, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het is vooral interessant om erop te letten als je een steek in je zij krijgt, maar ook dat kun je voorkomen door niet te kort van tevoren nog te eten.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:19 schreef Bigs het volgende:
Wat voor ademhalingsritme gebruiken jullie eigenlijk? Ik ben onlangs van 4 stappen in, 4 stappen uit naar 2 stappen in, 4 stappen uit gegaan wat een stuk beter voelt (alhoewel je soms wel flink moet happen om in 2 stappen je longen te vullen). De enige reden voor 2-4 was omdat ik het ergens in een hardloopblaadje las.
Evy al gedownload? Zo ja, vandaag nog beginnen natuurlijk!quote:Op maandag 16 mei 2011 14:32 schreef GimmeGore het volgende:
Ik wil ook gaan hardlopen, maar ik ben nu al aan het uitstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |