abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96502364
Ik merk in deze topic dat jullie met afstanden werken als het gaat om het meten van je eigen niveau qua hardlopen. Is het niet verstandiger om een tijdslimiet aan te houden? Ik lees ook op diverse sites dat het beter is als je een bepaald aantal minuten hardloopt in plaats van een bepaald aantal kilometers. Naar mijn ervaring is dat ook zo.
pi_96511236
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:14 schreef addictivebeat het volgende:
Ik merk in deze topic dat jullie met afstanden werken als het gaat om het meten van je eigen niveau qua hardlopen. Is het niet verstandiger om een tijdslimiet aan te houden? Ik lees ook op diverse sites dat het beter is als je een bepaald aantal minuten hardloopt in plaats van een bepaald aantal kilometers. Naar mijn ervaring is dat ook zo.
Ik denk dat iedereen hier wijs genoeg is om zich niet gek te laten maken door de kilometers van een ander.

De een loopt fluitend 15 kilometer en de ander komt zwetend en buiten adem terug van 2. Dat zegt natuurlijk niks he.

Iedereen levert zijn of haar eigen top prestatie. Ik vind dat iedereen die begint met of al hardloopt , zichzelf een schouderklopje mag geven. Het is namelijk al een behoorlijke stap die je hebt genomen naar een gezonder leven!

Applausje voor [ Je eigen naam hier ]
  zondag 8 mei 2011 @ 18:36:07 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96512153
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:12 schreef shadowflash het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen hier wijs genoeg is om zich niet gek te laten maken door de kilometers van een ander.

De een loopt fluitend 15 kilometer en de ander komt zwetend en buiten adem terug van 2. Dat zegt natuurlijk niks he.

Iedereen levert zijn of haar eigen top prestatie. Ik vind dat iedereen die begint met of al hardloopt , zichzelf een schouderklopje mag geven. Het is namelijk al een behoorlijke stap die je hebt genomen naar een gezonder leven!

Applausje voor [ Je eigen naam hier ]
Applausje voor iedereen ;).

Denk niet dat addictivebeat dat bedoelt, though, want ook met een tijdslimiet kun je je eigen prestaties vergelijken met die van een ander :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 mei 2011 @ 22:20:45 #54
593 sjak
Juffie Bloem
pi_96525925
*O* Ik heb vandaag voor het eerst 5 km aaneen gelopen. Ben zo trots op mezelf. Nu door naar de tien...
Lekker douchen!
pi_96530621
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:20 schreef sjak het volgende:
*O* Ik heb vandaag voor het eerst 5 km aaneen gelopen. Ben zo trots op mezelf. Nu door naar de tien...
Gongrats :D
pi_96530738
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Applausje voor iedereen ;).

Denk niet dat addictivebeat dat bedoelt, though, want ook met een tijdslimiet kun je je eigen prestaties vergelijken met die van een ander :P.
Ja en nee. Met tijd + afstand = snelheid kwa lopen. Maar wat ik bedoel is dat de een op loop pas al enorm hard loopt voor zijn of haar doen , en de ander loopt 12 km/u , en vindt dat nog niet hard.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:32:16 #57
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96537670
Pff weer blijven steken bij les 17, het wilt niet echt lukken.
pi_96537877
Hey!

Ik wil ook meedoen O+
Ben 2 weken geleden begonnen,

maar laatst, na een avond alcohol gedronken te hebben en aangeschoten te zijn geworden, merkte ik dat ik weer van voor af aan was :N.

Ik ben met 5x 2 min (met 2 min pauze ertussen) begonnen
en dat 4x gedaan in de eerste week.
5e keer hardlopen ging ik 3.5 min met 1.5 minuut pauze ertussen hardlopen. Dit 3x gedaan, daarnaast 2x 2 min gelopen.

Laatst na de alcohol, kon ik met moeite 1.5 minuut lopen zonder uitgeput te zijn...
Echt super slecht!

gisteren weer 4x 2 min gelopen...
  maandag 9 mei 2011 @ 10:57:22 #59
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96538392
Morgen hebben wij de 7de evy-les op het program. Ik hoop dat mijn spierpijn het een beetje toelaat. Het valt mee, maar gisteren heeft een "fietstochtje" er toch wel stevig ingehakt.
Live life to the Ender :D
pi_96539010
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:38 schreef vergetenliefde het volgende:
Hey!

Ik wil ook meedoen O+
Ben 2 weken geleden begonnen,

maar laatst, na een avond alcohol gedronken te hebben en aangeschoten te zijn geworden, merkte ik dat ik weer van voor af aan was :N.

Ik ben met 5x 2 min (met 2 min pauze ertussen) begonnen
en dat 4x gedaan in de eerste week.
5e keer hardlopen ging ik 3.5 min met 1.5 minuut pauze ertussen hardlopen. Dit 3x gedaan, daarnaast 2x 2 min gelopen.

Laatst na de alcohol, kon ik met moeite 1.5 minuut lopen zonder uitgeput te zijn...
Echt super slecht!

gisteren weer 4x 2 min gelopen...
Dat zit tussen je oren :P
pi_96542926
Oke! Ik ga het ook weer doen. Ik heb de podcast van Evy al eens gedaan, toen een tijdje niet en daarna de start to run cursus bij de atletiekvereniging. Helaas halverwege moeten stoppen ivm blessure. Daarna had ik het er helemaal mee gehad, maar ik vind het toch belangrijk en heb niet voor niets zulke dure schoenen gekocht. Dus vanavond voor het eerst! Wel begin ik met les 3. *O*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:22:28 #62
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_96543521
Ik wil ook weer lopen vandaag. Maar ik heb zo'n pijn in mijn been. Nu durf ik daar wel doorheen te lopen, maar ik ben bang dat ik het dan erger maak.
Dilemma, dilemma...
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 9 mei 2011 @ 14:22:59 #63
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96546086
Waar/wanneer is de pijn ontstaan??
Live life to the Ender :D
pi_96546169
quote:
3s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:22 schreef mazaru het volgende:
Ik wil ook weer lopen vandaag. Maar ik heb zo'n pijn in mijn been. Nu durf ik daar wel doorheen te lopen, maar ik ben bang dat ik het dan erger maak.
Dilemma, dilemma...
Dan kun je morgen ook nog ?
  maandag 9 mei 2011 @ 17:32:15 #65
38396 mazaru
pi_96554749
quote:
5s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:22 schreef Ender_W het volgende:
Waar/wanneer is de pijn ontstaan??
Het is een hele rare pijn. En het is een week of twee geleden al begonnen. Vooral als ik even gezeten heb en ik sta op, dan loop ik een paar stappen te hinkelen. En dan is het ineens bijna weg.
Het zit aan de zijkant van mijn bovenbeen, onder mijn heup.

Ik heb er ook gewoon mee doorgerend. Tijdens het rennen heb ik er niet echt last van. Ik voel het wel, maar niet in zo'n mate dat ik moet stoppen.
Maar als ik dan thuis ben en ik heb gezeten dan kan ik er niet op staan.
pi_96558992
Net weer even wezen hardlopen en ging lekker *O*
10km in 1:02 uur

Jammer genoeg dan weer net niet binnen het uur
maar goed je kan niet alles hebben ;)
pi_96559468
@mazaru

Anders moet je er even mee langs de fysiotherapeut gaan.
Die kan je vaak vrij snel vertellen wat het is en wat je er aan kan doen.
pi_96560058
en ik ben weer thuis.
1 week niet hardgelopen vanwege het zetten van een tattoeage.
de ene zegt dat je er wel mee kan lopen.de ander niet. ik neem het zekere voor het onzekere.
het was wel flink afgekoeld buiten maar het was erg benauwd weer.
5km in 28.41. gemiddelde snelheid 10.46
de 15de de marikeloop dus nog even km`s maken
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  maandag 9 mei 2011 @ 19:30:42 #69
38396 mazaru
pi_96560495
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef nimex het volgende:
@mazaru

Anders moet je er even mee langs de fysiotherapeut gaan.
Die kan je vaak vrij snel vertellen wat het is en wat je er aan kan doen.
Daar moet ik vrijdag toch naar toe. Ik zal hem eens om raad gaan vragen. :)
pi_96583260
Nu maar hopen dat ik weer 6km in 40 minuten ga halen net als vorig jaar want vandaag was ik na 3 km en 24 minuten kapot, na het hardlopen wat zuivel nuttigen schijnt de kans op spierpijn te verkleinen de volgende dag, Woensdag dus rennen en daarop melk slurpen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:16:35 #71
38396 mazaru
pi_96584189
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 03:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Nu maar hopen dat ik weer 6km in 40 minuten ga halen net als vorig jaar want vandaag was ik na 3 km en 24 minuten kapot, na het hardlopen wat zuivel nuttigen schijnt de kans op spierpijn te verkleinen de volgende dag, Woensdag dus rennen en daarop melk slurpen.
Koffie schijnt ook goed tegen spierpijn te zijn.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:47:50 #72
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_96584692
Gisteren dan voor het eerst week 3 dag 1 gelopen van mijn schema..
Ik moet zeggen dat het me niks tegen viel, de eerste 3 intervallen waren toch het pittigst.
In die 2 minuten keek ik ook heel vaak op mijn horloge om echt aan de minuut rust te komen. :)

De tweede helft ging eigenlijk heel vloeiend en was ook niet meer helemaal kapot na de 2 minuten.

Naja, de start is er en nu nog doorzetten. :)
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_96585308
Grappig is dat hè, bij mij gaat het in het begin ook altijd veel moeizamer dan aan het eind.
pi_96585908
Hoe houden jullie allemaal de afstand bij tijdens het lopen? Met GPS logger, of is er iets simpelers wat ik over het hoofd zie :+
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:45:19 #75
38396 mazaru
pi_96586110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:39 schreef Bigs het volgende:
Hoe houden jullie allemaal de afstand bij tijdens het lopen? Met GPS logger, of is er iets simpelers wat ik over het hoofd zie :+
Ik kijk altijd als ik thuis ben op: http://www.afstandmeten.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')