abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:40:16 #26
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96441710
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:33 schreef shadowflash het volgende:

[..]

Ik moest lachen :')
't Is ook wel lachwekkend hoor. Inmiddels ben ik dik een half jaar gestopt en lekker sportief geworden. En ik heb al 1200 euro bespaard door niet te roken, da's ook om te lachen!
Spoilers!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:45:46 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_96441900
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

't Is ook wel lachwekkend hoor. Inmiddels ben ik dik een half jaar gestopt en lekker sportief geworden. En ik heb al 1200 euro bespaard door niet te roken, da's ook om te lachen!
Toch wel een prestatie, al zeg ik het zelf. Stoppen met roken staat bij mij ook op de planning, maar ik doe in kleine stapjes.

Eerst Evy maar eens afwerken tot 5 km, daarna opbouwen naar 10 km maar dan maar 2 keer per week rennen aangevuld met 2 keer per week krachttraining. In de tussentijd ook stoppen met roken dus.
Resistance is futile.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:52:14 #28
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96442114
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:28 schreef E.T. het volgende:
Les 14 heb ik idd ook een aantal keren moeten doen voor ik 'm haalde :Y
Ik heb ook wel de regel voor mezelf dat ik een les goed uitgelopen moet hebben voor ik een les verder ga.

Is er eigenlijk een 'regel' voor als je even niet kan lopen? Als in 'elke week die je niet loopt een les terug weer starten' ofzo?
Zou dan wel kijken naar de looptijden, ik ben na 2 weken niet lopen (veel last van beide kuiten, dat was na 2 weken gelukkig over) gewoon verder gegaan. Les 15 was immers zwaarder dan les 16 :). Je zult gewoon moeten kijken wat voor jou haalbaar is, desnoods een les even een paar keer herhalen en dan weer verder gaan.

Hier gaat het ook alles behalve makkelijk, dat hardlopen. Ben nu vanaf februari bezig en ben zo aan 17 toe, haha. Het komt allemaal goed en ik ga Evy uitlopen, al is het alleen maar om te kijken wat voor vreselijke muziek ze nog meer heeft :P.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:24:27 #29
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96448766
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zou dan wel kijken naar de looptijden, ik ben na 2 weken niet lopen (veel last van beide kuiten, dat was na 2 weken gelukkig over) gewoon verder gegaan. Les 15 was immers zwaarder dan les 16 :). Je zult gewoon moeten kijken wat voor jou haalbaar is, desnoods een les even een paar keer herhalen en dan weer verder gaan.

Hier gaat het ook alles behalve makkelijk, dat hardlopen. Ben nu vanaf februari bezig en ben zo aan 17 toe, haha. Het komt allemaal goed en ik ga Evy uitlopen, al is het alleen maar om te kijken wat voor vreselijke muziek ze nog meer heeft :P.
De hoofdreden waarom ik na de 5 km ook de 10 km van haar wil doen :P
Live life to the Ender :D
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:34:08 #30
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96452892
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:24 schreef Ender_W het volgende:

[..]

De hoofdreden waarom ik na de 5 km ook de 10 km van haar wil doen :P
Hahahaha, ze heeft echt de meest foute nummers erbij zitten, vooral dat chihuahua-nummer was geniaal.
Les 17 ging net niet goed, kreeg mijn ademhaling niet onder controle; het was te benauwd buiten. Dus ik ging even fijn hyperventileren, op een bankje maar even tot rust gekomen. Had mn sportstracker nog aanstaan en die beweert nu dat ik als een idioot rondjes om dat bankje ben gaan rennen :P
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:02:59 #31
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96454565
Das een feit, weet je wat ik nog het ergste vind.....
Het is nog een lekker nummer om op te lopen, qua ritme :P _O- _O-
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:07:21 #32
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_96454800
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:02 schreef Ender_W het volgende:
Das een feit, weet je wat ik nog het ergste vind.....
Het is nog een lekker nummer om op te lopen, qua ritme :P _O- _O-
Dat is het zeker, werd er ook nog een partij vrolijk van.

*)

En deze vond ik het minst fijn lopen:

[ Bericht 9% gewijzigd door douche-eendje op 06-05-2011 22:12:58 ]
pi_96458515
Pff gister afgezien.. ik had dinsdagavond de 8 km gehaald, woensdag rust en gister wilde ik de volgende les rennen, maar heb hem niet af kunnen maken.. een combinatie van spierpijn en stekende pijn in de schenen.. ik wil niet weer te lang doorlopen met dit gevoel dus de les van morgen sla ik over.. maandag ga ik weer proberen te rennen.. verdorie, waarom werken mijn benen nou niet mee!?!? :(
pi_96459477
Leuk om te horen dat het vanaf les 13 wat lastiger wordt, want ik heb het idee nu al wekenlang een beetje hetzelfde te doen (steeds 2, 3 of 4 minuten, sinds kort eindelijk 5). Niet dat het me supermakkelijk af gaat maar wat meer progressie zou leuk zijn :)

Vandaag heb ik les 12 gelopen, voor het eerst met mijn hond O+ Dat ging beter dan verwacht want als ik haar normaal uitlaat dan wil ze nog wel eens trekken en irritant doen, nu ging het gewoon lekker. Blijkbaar vindt die hond het ook leuk om te doen. Dus die ga ik vaker meenemen!

Met rekken en strekken weet ik ook nog niet zo goed hoe je dat het beste kan doen. Voordat ik vertrek doe ik maar wat random oefeningen en als ik klaar ben ook, maar of dat afdoende is?
pi_96460491
Tadaaaa mijn eerste duurloop dag van 21 minuten

[x] Done
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 12:38:47 #36
5428 crew  miss_sly
pi_96469938
Vanmorgen les 4 gedaan, ging lekker! 's ochtends vroeg lopen is toch wel mijn favoriet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:28:59 #37
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96472417
ghehe, zo grappig, afgelopen morgen hebben wij les 6 gelopen. En beide trokken we de conclusie dat we het lekkerste lopen in de avond/namiddag.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:46:56 #38
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_96478008
Donderdag voor het eerst wezen hardlopen en ik moet zeggen: nooit geweten dat zo heerlijk was. Zeker voor herhaling vatbaar ^O^

Heb dus maar besloten om voortaan de 30 minuten beginnersschema te volgen, beginnend in week 1: http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm

Als ik de hardlooptopics een beetje doorkijk, lees ik dat veel mensen de lessen van Evy doen. Heb op internet nog rondgekeken voor die lessen, maar ze zijn nergens meer beschikbaar. Weet iemand misschien toevallig waar ik ze nog kan vinden, of zijn ze definitief op internet verdwenen?

Wel leuk om de voortgang en prestaties van anderen te lezen, mijn complimenten :)
pi_96478071
Ik ben inmiddels weer begonnen met hardlopen in het kader van conditie en afvallen. Ik ren/jog elke dag op dit moment een half uur. Het doel is om elke dag een uur te kunnen hardlopen.
pi_96478120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:20 schreef Thrilled het volgende:
Pff gister afgezien.. ik had dinsdagavond de 8 km gehaald, woensdag rust en gister wilde ik de volgende les rennen, maar heb hem niet af kunnen maken.. een combinatie van spierpijn en stekende pijn in de schenen.. ik wil niet weer te lang doorlopen met dit gevoel dus de les van morgen sla ik over.. maandag ga ik weer proberen te rennen.. verdorie, waarom werken mijn benen nou niet mee!?!? :(
Dat komt door overbelasting ofwel scheenbeenirritatie. Erg mee oppassen! Neem inderdaad even wat gas terug en loop wat langzamer. Pas je looptechniek aan zodanig dat het minder pijn doet als je neerkomt op je voeten. Dat kan je zelf thuis testen.
http://www.blessure-aanwi(...)eenbeenirritatie.htm
  zondag 8 mei 2011 @ 10:03:59 #41
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_96497982
@ schroevendraaier,

Heb ze zelf na enig zoeken kunnen vinden, zowel de 0-5 km als de 5-10 km. Heb je de link in een PM toegestuurd. Fijne km's!
  zondag 8 mei 2011 @ 10:05:20 #42
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_96497999
Heb zelf veel te lang niet gelopen, maar wil toch echt weer naar de 10km toe.

Vanochtend gestart met 4x8 van Evy, wist niet goed waar mee te beginnen. Het is me gelukt (onze Jack Rusell trouwens ook) maar ben nu wel moe....zoals het hoort :)
pi_96499021
Ik wil ook maar is langzaam beginnen met hardlopen, sterker nog ben al en beetje begonnen. Heb tot dusver nu 3x echt hard gelopen eigenlijk in een drie weken tijd, dus allereerst moet ik maar is wat vaker gaan lopen geloof ik. Vrijdagavond nog een kleine 3 km gedaan in de avond, dit was na een hele dag werken(13:00-21:30) waarin ik m'n benen al voelde. Desondanks ging het wel lekker.

Maar kunnen jullie me wat tips geven voor hoe en wat, mijn conditie is opzich wel redelijk wat ik heb al een aantal jaar elke dag 40 km gefietst(naar school toe en terug), sinds ik een auto echter heb wil ik toch een beetje in beweging blijven..
  zondag 8 mei 2011 @ 11:15:52 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96499056
Ik heb geloof ik last van een ernstige motivatiedip. Liep een paar weken geleden nog 7 km, nu haal ik met moeite de 4km in een slakkentempo. Eerder was ik de hele dag in een chaggo bui als ik het niet afmaakte en dat was wel motivatie genoeg om door te zetten, maar nu maakt het me weinig meer uit of ik het wel of niet afmaak :'). Ik vind het ook veel te warm om te lopen. Ga het dinsdag weer proberen, maar dan 's avonds met andere muziek en een andere route.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 mei 2011 @ 11:16:58 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96499080
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 11:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik wil ook maar is eens langzaam beginnen met hardlopen, sterker nog ben al en beetje begonnen. Heb tot dusver nu 3x echt hard gelopen eigenlijk in een drie weken tijd, dus allereerst moet ik maar is eens wat vaker gaan lopen geloof ik. Vrijdagavond nog een kleine 3 km gedaan in de avond, dit was na een hele dag werken(13:00-21:30) waarin ik m'n benen al voelde. Desondanks ging het wel lekker.

Maar kunnen jullie me wat tips geven voor hoe en wat, mijn conditie is opzich wel redelijk wat ik heb al een aantal jaar elke dag 40 km gefietst(naar school toe en terug), sinds ik een auto echter heb wil ik toch een beetje in beweging blijven..
Fixed!

En verder: een hardloopschema volgen, bijv Evy (met muziek) of een schema van hardloopschema.nl oid, dan kun je met eigen muziek lopen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 mei 2011 @ 11:35:50 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96499502
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 11:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb geloof ik last van een ernstige motivatiedip. Liep een paar weken geleden nog 7 km, nu haal ik met moeite de 4km in een slakkentempo. Eerder was ik de hele dag in een chaggo bui als ik het niet afmaakte en dat was wel motivatie genoeg om door te zetten, maar nu maakt het me weinig meer uit of ik het wel of niet afmaak :'). Ik vind het ook veel te warm om te lopen. Ga het dinsdag weer proberen, maar dan 's avonds met andere muziek en een andere route.
Viking, je doet het toch al hartstikke goed! Je loopt veel meer dan de meesten van ons. En als het even niet lekker gaat, gaat het toch gewoon even niet lekker? Het wordt vast wel weer beter hoor. Het moet wel leuk blijven, zie het niet als iets dat verplicht is. Kom op, geniet van wat je kunt ^O^
Spoilers!
  zondag 8 mei 2011 @ 11:51:08 #47
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96499867
quote:
Dat duurde bij mij een maandje... Nu heb ik wel mn trainingen teruggeschroefd naar 2x per week.. Maar inderdaad... Eenmaal die 5 km gehaald had ik opeens geen zin meer..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:03:48 #48
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_96502051
Ik ga me ook maar eens hier melden...

Gisteren voor het eerst een paintball tournooitje gespeeld met een paar vrienden en mn conditie was om te janken :') .
Op de middelbare school nog veel aan sport gedaan echter na verhuizing naar de studentenstad toch de motivatie verloren.
Nu is het dus weer tijd om te gaan beginnen met hardlopen, oude hardloopschoenen (ze paste nog na 3 jaar :D ) onder uit de kast gehaald en aangetrokken en een beetje op de bonnefooi gaan lopen. En ja hoor, na 5 minuten de tong uit de bek en niks meer kunnen en weer in mn fat boy beland.
N.a.v. dit topic ga ik dus dit schema maar aanhouden en kijken hoe dat lukt. Al vind ik starten vanaf week 1 een beetje te laf dus we beginnen maar wat verder in week 3.

http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_96502214
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 11:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik wil ook maar is langzaam beginnen met hardlopen, sterker nog ben al en beetje begonnen. Heb tot dusver nu 3x echt hard gelopen eigenlijk in een drie weken tijd, dus allereerst moet ik maar is wat vaker gaan lopen geloof ik. Vrijdagavond nog een kleine 3 km gedaan in de avond, dit was na een hele dag werken(13:00-21:30) waarin ik m'n benen al voelde. Desondanks ging het wel lekker.

3 keer hardlopen in drie weken tijd gaat geen potten breken. Je zal meer regelmaat in je trainingen moeten opbrengen wil je echt wat conditie opbouwen. Sowieso zou ik elk weekend in de ochtend een training inplannen en dan 1 keer door de weeks. En dat langzaam uitbouwen naar meerdere dagen per week. Anders heeft het naar mijn ervaring geen nut, want door de lange rust die je tussen je hardloopsessies neemt gaat alle conditie weer verloren. Kortom, wat harder en regelmatiger trainen. Je zal vanzelf merken dat het na een paar weken makkelijk gaat. :)
pi_96502298
quote:
Ik loop ook altijd met muziek, dat motiveert mij enorm. Gewoon rustig joggen en zorgen dat je altijd een bepaald basisniveau haalt. Mijn eigen basisniveau is nu een half uur hardlopen en ik ben daar net mee begonnen, wat me ook moeite kost, maar straks niet meer. Misschien dat je bijvoorbeeld altijd probeert minimaal een kwartier vol te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')