Geef er een note voor en huppel verder. Ik heb er wel weer gezien hierzo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
Als je hier vaker meepost, dan zou je moeten weten dat het niet uit maakt hoe ver je loopt, het gaat er om dát men loopt. Afkraken van afstanden die voor jou een makkie zijn is dan ook echt not done.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:58 schreef Fraech het volgende:
[..]
Geef er een note voor en huppel verder. Ik heb er wel weer gezien hierzo.
Succes en natuurlijk veel plezier!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:44 schreef winterstorm666 het volgende:
morgen de marike loop 5km samen met mijn moeke!
heb er zin in !!!! wish me luck haha!
http://fok.beslist.nl/products/r/hardloopschoenen/quote:Op zondag 15 mei 2011 01:45 schreef goofy_goober het volgende:
Wat zijn een beetje goeie hardloopschoenen voor een redelijke prijs (rond de 50 euro)? Ik loop nu op oude afgetrapte Nike's maar ik merk dat ze echt op zijn en niet meer geschikt om de klappen op te vangen.
Ik ren zelf ook op dezequote:Op zondag 15 mei 2011 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn allemaal schoenen die ik niet zou kopen..
Ben erg blij met mijn Saucony's en dat ik lekker op enkele heb proefgelopen bij Runnersworld. Al moet ik binnenkort wel even terug omdat er maar een puntje in blijft zitten aan de binnenkant van m'n rechter voet: blaar, wat ik ook plak
Vanmiddag weer lopen!3km denk ik, en als 't goed gaat wat meer, hopelijk 5.
Buiten is het idd zwaarder, want dan moet je het helemaal zelf doen.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:11 schreef staticdata het volgende:
Twee weken geleden op de sportschool begonnen met hardlopen. Crosstrainer en roeien deed ik al, maar vind dat je met hardlopen pas echt voelt hoe goed of slecht je conditie is.
Het is me alles meegevallen. Eerste run deed ik 2,2 km. Afgelopen donderdag 4 km gedaan in 24 minuten. Op naar de 5 km.
Maar hoeveel verschil zit er nu tussen een loopband en bijvoorbeeld buiten op asfalt lopen?
Buiten is er uiteraard meer te zien, maar vraag me af of 4 km buiten zwaarder is. Misschien omdat je buiten meer weerstand heb? Wind, hardere ondergrond etc?
En saai! Dodelijk saai!quote:Op zondag 15 mei 2011 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind een loopband echt afgrijselijk
Saai kan ook lekker zijn ;-)quote:Op zondag 15 mei 2011 12:58 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
En saai! Dodelijk saai!
Ik heb net les 17 gelopen en het ging heerlijk.![]()
Ik loop in een lagere frequentie dan Evy wil (2x per week), maar dat komt beter uit voor zowel tijdsindeling als motivatie... prima dan.
Die heb ik vanmiddag ook gedaan, vond hem ook wel een beetje tegenvallen ondanks dat Evy een wat makkelijkere les had beloofd.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:31 schreef mazaru het volgende:
Ik heb vanmorgen les 16 gelopen. Maar die derde vijf minuten hadden toch geen 30 seconden langer moeten duren.
Zeg, waar ga jij dan hardlopen, Jubelpark misschien? Ik ga vanmiddag les 1 daar doen.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:30 schreef Niara het volgende:
Ik heb vanmorgen de allereerste start to run les gedaan.
Het ging nog niet al te vlot, maar het begin is er. Misschien kwam het omdat mijn neus nogal verstopt zat en dat het ademen daardoor wat moeilijk ging.
Morgen/overmogen nog eens proberen
Tja, ik had niet zo'n zin om ver te gaan voor die 20 minuutjes, dus ben Elsene een beetje doorgerend.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zeg, waar ga jij dan hardlopen, Jubelpark misschien? Ik ga vanmiddag les 1 daar doen.
Ademen doe je bij hardlopen gewoon door je mond, gaat iets gemakkelijker dan door je neusquote:Op maandag 16 mei 2011 09:30 schreef Niara het volgende:
Ik heb vanmorgen de allereerste start to run les gedaan.
Het ging nog niet al te vlot, maar het begin is er. Misschien kwam het omdat mijn neus nogal verstopt zat en dat het ademen daardoor wat moeilijk ging.
Morgen/overmogen nog eens proberen
Oke, dank je voor de tipquote:Op maandag 16 mei 2011 10:01 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ademen doe je bij hardlopen gewoon door je mond, gaat iets gemakkelijker dan door je neus
Dat is een prima ademhalingstechniek voor als je niet aan het sporten bent, je neus filtert een hoop rotzooi uit de lucht die je inademt, plus dat het op een of andere manier best rustgevend kan werken. Met hardlopen heb je simpelweg alle zuurstof nodig die je kunt krijgenquote:Op maandag 16 mei 2011 10:14 schreef Niara het volgende:
[..]
Oke, dank je voor de tip
Ik dacht altijd dat wanneer je op je ademhaling moet letten je altijd doro je neus in, door je mond uit moet ademen.
Mond alleen zal dan een stuk makkelijekr gaan
Ik zuig de zuurstof overal door naar binnen, neus, mond, oogkassen, oren...quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef staticdata het volgende:
vind zelf neus in, mond uit ademen fijner.
Ik heb nu last met ademen, volgens mij nog hooikoorts nasleep, maar zodra ik ga sporten springt de neus openquote:Op maandag 16 mei 2011 12:20 schreef Viking84 het volgende:
Ik adem in en uit via de mond. Krijg via de neus te weinig lucht binnen en heb tijdens het lopen wel wat anders doen dan erop te letten of ik wel via neus inadem en via mond uitadem.
Ik denk er niet bij na. Werkt primaquote:Op maandag 16 mei 2011 13:19 schreef Bigs het volgende:
Wat voor ademhalingsritme gebruiken jullie eigenlijk? Ik ben onlangs van 4 stappen in, 4 stappen uit naar 2 stappen in, 4 stappen uit gegaan wat een stuk beter voelt (alhoewel je soms wel flink moet happen om in 2 stappen je longen te vullen). De enige reden voor 2-4 was omdat ik het ergens in een hardloopblaadje las.
Ik ren juist lekker geconcentreerd als ik op m'n ademhaling en looptempo let waardoor ik het langer volhoud. Als ik afgeleid wordt en uit m'n ritme raak kost me dat gelijk best veel energie.quote:
Pfoe....allemaal dingen waar ik me niet druk om maak als ik ren eigenlijk. Kan prima genieten van de dingen om me heenquote:Op maandag 16 mei 2011 13:29 schreef Bigs het volgende:
[..]
Ik ren juist lekker geconcentreerd als ik op m'n ademhaling en looptempo let waardoor ik het langer volhoud. Als ik afgeleid wordt en uit m'n ritme raak kost me dat gelijk best veel energie.
Ik let er ook wel op tijdens het lopen, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het is vooral interessant om erop te letten als je een steek in je zij krijgt, maar ook dat kun je voorkomen door niet te kort van tevoren nog te eten.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:19 schreef Bigs het volgende:
Wat voor ademhalingsritme gebruiken jullie eigenlijk? Ik ben onlangs van 4 stappen in, 4 stappen uit naar 2 stappen in, 4 stappen uit gegaan wat een stuk beter voelt (alhoewel je soms wel flink moet happen om in 2 stappen je longen te vullen). De enige reden voor 2-4 was omdat ik het ergens in een hardloopblaadje las.
Evy al gedownload? Zo ja, vandaag nog beginnen natuurlijk!quote:Op maandag 16 mei 2011 14:32 schreef GimmeGore het volgende:
Ik wil ook gaan hardlopen, maar ik ben nu al aan het uitstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |