abonnement Unibet Coolblue
pi_96404318
Ambachtelijk consumentenprogramma. Simpele vragen, hilarische antwoorden, wonderlijke televisie. De verslaggevers van de Keuringsdienst vragen zich af wat fabrikanten ze wijs willen maken. Op doodgewone vragen krijgen ze de meest bizarre antwoorden.

http://sites.rvu.nl/page/856
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 mei 2011 @ 20:58:32 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96404400
Wel een leuke uitzending :Y
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_96404440
Beetje matige aflevering, vond ik. Op de verpakking staat gewoon 'prosciutto crudo' en het plaatje erop is ook van een gewone rauwe ham, dus ik snap niet waarom je er nou een punt van zou maken of het nou echte parmaham is of 'alleen maar' ham uit Parma.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2011 21:00:03 ]
pi_96404585
Ja, dat dacht ik dus ook de hele tijd. Alleen die marketingman ging op het einde vertellen dat het wel parmaham is, toch?
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:01:27 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96404604
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:42 schreef n0ir het volgende:
Geniale bril heeft die kaas en ham-boer. 8-) Volgens mij heb ik hem wel vaker bij de Keuringsdienst gezien.
Handig toch? :P

Verder een mooi gezicht, al die hammen die er hingen te drogen :) En dat accent van die Italiaanse kok :D

Jammer van Grande Italia, zo wek je niet echt vertrouwen in je product.
pi_96404818
Matige uitzending, naar mijn mening een beetje een non-item. Die marketingman op het einde slaat een modderfiguur.
pi_96404893
Na al die afleveringen van de Keuringsdienst denk ik wel te kunnen voorspellen dat de vulling voor het grootste gedeelte bestaat uit varkensvlees uit de seperator, met en een beetje rauwe ham, gemaakt van goedkoop varkensvlees uit Noord Europa maar in Parma te drogen gelegd.

Beetje jammer dat de aflevering geen onthullingen bevatte maar vond het alsnog leuk om te zien hoe die hammen worden gemaakt en hoe de verse tortelinni werd gemaakt. Lekker!
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:08:37 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96405137
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:05 schreef n0ir het volgende:
Na al die afleveringen van de Keuringsdienst denk ik wel te kunnen voorspellen dat de vulling voor het grootste gedeelte bestaat uit varkensvlees uit de seperator, met en een beetje rauwe ham, gemaakt van goedkoop varkensvlees uit Noord Europa maar in Parma te drogen gelegd.
En dat is waarschijnlijk de reden waarom ze niet naar binnen konden bij de fabriek.

Maar... Als er al Italiaanse programma's zijn geweest dan moet er ergens toch wel beeldmateriaal beschikbaar zijn?
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:39:44 #9
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_96407313
Ik ben groot fan van (Marijn O+ ) kvw, kijk het ook al jaren. Wat ik me nu al heel lang afvraag is hoe nemen ze kvw op? Tuurlijk eerst vooronderzoek, maar wat daarna?

Gaan ze dan eerst iedereen bellen dan het gedeelte in het buitenland en dan weer bellen? Hoe doen ze dat met tussentijdse conclusies of feiten. Bellen ze dan naar het buitenland waar dan bijv. Marijn met de eend is om te bellen dat ze iets weten en vice versa?

Dat lijkt me tv technisch niet de beste manier van programma maken toch?

Hoe dan ook, ik blijf kijken! Schijnbaar heb ik er nu exact 150 gezien en nu ga ik me even Italiaans wanen en laten verdiepen in de tortellini.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_96407723
Als ik zou moeten gokken zou ik denken dat ze maanden over de opnames van een aflevering doen, en ook verschillende afleveringen door elkaar opnemen. Dan kunnen ze alle gemaakte opnames bespreken in de vergadering en als er genoeg materiaal is voor een show begint het knippen en plakken.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:13:22 #11
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_96409886
Uhu ja dat denk ik ook. Dat geldt denk ik ook voor de bel-opnames. Volgens mij vullen ze dan die tafel voor wat ze opnemen. Ze spelen ook vaak en veel met de producten, alsof ze het voor het eerst zien of toch nog even moeten kijken waar ze voor bellen. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij de wijnen. Je kan ook niet in één week naar italië en voorbereiding en opnames. Zijn er misschien fokkers die daar ook mee bezig zijn? Hebben zij misschien gemaild naar kvw of zijn er fokkers die dergelijke reportages maken als beroep?

Ik vind het zo mooi in elkaar gezet. Ze lijken zó een makkelijk programma te maken. Je hebt het bel gedeelte en de buitenopnames en interviews. Maar in bijvoorbeeld de interviews zie je hoe erg ingewikkeld het is. Sommige vragen en antwoorden lijken synchroon te lopen met het andere interview terwijl er één van de twee toch echt eerder is opgenomen.

Ze zouden, net als bij klokhuis vroeger, een keer een soort achter-de-schermen aflevering moeten maken. Met als titel *tromgeroffel* - Achter de schermen bij KvW - 'Hoe zit dat nu bij kvw, eerst het kip dan het ei? Lijkt het meer op een roerei of is het een omelet. De kvw laat u zien hoe de aap uit de mouw kan komen. Van voormalig politierechercheur tot jan met de pet, ze helpen allemaal mee om voor u een programma te maken. Vandaag in kvw worden de verlaggevers zelf onder de loep genomen en ziet u het brandpunt van ons bestaan, informatie.'

Zou echt heel tof zijn om zo een aflevering te zien, niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door whY... op 05-05-2011 22:14:02 (typo) ]
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_96410138
Als je dat stuk tekst zo doormailt doen ze het vast :D
pi_96415748
Ik denk dat inderdaad ook steeds. Dat het lijkt alsof ze de info uit de andere reportages al weten terwijl toch echt één van de twee eerder moet zijn opgenomen.
Ik heb het vermoeden (maar geen idee) dat ze van tevoren al heel veel uitzoeken en het antwoord eigenlijk al weten voordat ze op "onderzoek" uit gaan.
pi_96416641
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:54 schreef MilaNL het volgende:
Ik denk dat inderdaad ook steeds. Dat het lijkt alsof ze de info uit de andere reportages al weten terwijl toch echt één van de twee eerder moet zijn opgenomen.
Ik heb het vermoeden (maar geen idee) dat ze van tevoren al heel veel uitzoeken en het antwoord eigenlijk al weten voordat ze op "onderzoek" uit gaan.
Ja, dat lijkt me logisch. En dat laatste is bij alle journalistieke programma's zo (ook bij radio).
pi_96416768
Was in de afgelopen uitzending te horen, dat ze al maanden een afspraak hadden om in de fabriek te mogen kijken.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:34:18 #16
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_96417217
Het idee van de interviews is dan dus puur op de kijker gericht en niet zozeer voor de nieuwswaarde.
Nu ik dan een terugdenk aan tortellini, je hoort Teun dan de vraag stellen over die parmaham aan de woordvoerder van Tortelloni. Hij weet dus al dat het ham uit Parma is en geen parmaham. Dan vind ik het wel een beetje insinuerend om dan drie keer te zeggen dat het over parmaham gaat en niet over ham uit Parma. Dat de woordvoerder daarin tegen een beetje zwak is door niet gewoon te zeggen dat het om rauwe ham gaat is tot daar aan toe, maar om nu dat steeds te pushen is wat 'overdone'. Beetje hetzelfde als met de Remia een paar maanden eerder.

Ik ben er geen steek mee opgeschoten. Ik weet nog steeds niet wat voor mengsel Gran' Italia in zijn pasta's doet. a) is het wel echte achterham. b) wat voor kaas en 2e en 3e ingrediënt stoppen ze daar dan bij. Het ging nu vooral om de ham terwijl de titel het over Tortellini heeft. Wat een vragen weer.

Ik zal eens kijken of ik een mailtje kan sturen naar kvw met het stukje creatieve tekst en de vraag hoe zij een aflevering maken. Ik had het inderdaad ook al over vooronderzoek toch lijkt het mij niet dat ze álles al weten. Dat merk je dan ook bij laatst genoemde aflevering, ik denk dat hij er anders uit zou zien als ze wel naar binnen mochten.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_96425471
ben het eens met wat hier gezegd wordt en vond het geen sterke aflevering gisteren. Misschien dat jullie nog weten hoe dit precies dan zit:

- Als er 'gewone rauwe ham' in zit, waarom worden die lappen varkensvlees dan in godsnaam helemaal naar Italië vervoerd vanuit Noord-Europa? Die kun je toch ook in bijv. Nederland laten drogen? Er staat toch geen stempel op dat het Parma is, waarom dan de moeite om het naar Italië te vervoeren?

- waarom is er niet in een laboratorium onderzoek gedaan wat de samenstelling is van dat goedje wat in de tortellini zit?

- de naam is Tortelloni of zoiets in plaats van Tortellini. Vaak doet een producent/fabrikant dat, zodat hij zich niet letterlijk aan de samenstelling hoeft te houden van het originele product. Kortom, waarom heet het niet Tortellini?

Ik vond de Italiaanse bereidingswijze leuk om te zien! En die fabrieken en dat tussen die hammen lopen; leuk shot maar na 5x gehoord te hebben dat niet elke rauwe ham een Parmaham is snapte ik dat ook wel. Dan had ik alleen wel PRECIES willen horen wanneer iets een Parmaham is. Ik ga er nu maar vanuit dat het moet gaan om varkensvlees uit Parma, die zoveel maanden gerijpt is? Ik vond het nogsteeds erg onduidelijk.
pi_96425967
Wat hadden ze in het laboratorium moeten onderzoeken? Als je op de ingrediëntenlijst af gaat is de samenstelling van de vulling volgens mij ongeveer hetzelfde als bij de ambachtelijke tortellini.

En tortellini vs tortelloni is gewoon een kwestie van grootte. -oni is een Italiaans achtervoegsel dat grootte benadrukt, al zei die ene man dat tortelloni in Italië in principe nog wel iets groter zijn dan die uit het pakje.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:59:04 #19
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_96427303
Jaaa, ik heb een mailtje gestuurd :D *) ik hoop dat ze reageren.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_96428631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:58 schreef Igen het volgende:
Beetje matige aflevering, vond ik. Op de verpakking staat gewoon 'prosciutto crudo' en het plaatje erop is ook van een gewone rauwe ham, dus ik snap niet waarom je er nou een punt van zou maken of het nou echte parmaham is of 'alleen maar' ham uit Parma.
Omdat meneer de marketingman wel zegt dat ze prosciutto crudo di parma gebruiken ipv prosciutto crudo.

Ik krijg gewoon honger als ik zie hoe die italianen dat klaarmaken _O_ _O_
Get it and Bet it
pi_96428872
Trouwens, ze hebben toch al eens een aflevering over Parma-ham gedaan, een paar seizoenen terug? De nadruk lag er nu wel weer erg op.

Aan de andere kant: ze moesten misschien wel, omdat ze de fabriek niet in mochten. Als dat wel had gemogen was het een andere aflevering geworden waarschijnlijk.
pi_96429338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:20 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ben het eens met wat hier gezegd wordt en vond het geen sterke aflevering gisteren. Misschien dat jullie nog weten hoe dit precies dan zit:

- Als er 'gewone rauwe ham' in zit, waarom worden die lappen varkensvlees dan in godsnaam helemaal naar Italië vervoerd vanuit Noord-Europa? Die kun je toch ook in bijv. Nederland laten drogen? Er staat toch geen stempel op dat het Parma is, waarom dan de moeite om het naar Italië te vervoeren?

- waarom is er niet in een laboratorium onderzoek gedaan wat de samenstelling is van dat goedje wat in de tortellini zit?

- de naam is Tortelloni of zoiets in plaats van Tortellini. Vaak doet een producent/fabrikant dat, zodat hij zich niet letterlijk aan de samenstelling hoeft te houden van het originele product. Kortom, waarom heet het niet Tortellini?

Ik vond de Italiaanse bereidingswijze leuk om te zien! En die fabrieken en dat tussen die hammen lopen; leuk shot maar na 5x gehoord te hebben dat niet elke rauwe ham een Parmaham is snapte ik dat ook wel. Dan had ik alleen wel PRECIES willen horen wanneer iets een Parmaham is. Ik ga er nu maar vanuit dat het moet gaan om varkensvlees uit Parma, die zoveel maanden gerijpt is? Ik vond het nogsteeds erg onduidelijk.
Voor parmaham-varkens zijn er nog wat meer eisen, oa over de slachtleeftijd en het slachtgewicht van de varkens, en de voeding die ze krijgen. Verder zijn er tijdens het drogen ook nog wat nabehandelingen van de échte parmaham dacht ik, maar dat zal ik nog es navragen.

Ze waren wel wat aan het vissen in mijn ogen, ik heb wel sterkere afleveringen van ze gezien.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:56:45 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96429654
Je kunt niet iedere week een schandaal op de buis brengen, naja misschien als je een redactie van 1000 man hebt :P

Verder, aldus wiki:

Parmaham of Prosciutto di Parma in het Italiaans is een op traditionele manier gedroogde rauwe ham uit de provincie Parma. Parmaham is een beschermde naam, hetgeen betekent dat alleen die ham parmaham mag heten die aan de volgende voorwaarden voldoet:

er mogen geen conserveringsmiddelen of additieven gebruikt worden bij de productie; parmaham bestaat alleen uit vlees en zeezout;
de ham moet gemaakt worden van in Italië geboren en getogen varkens;
de varkens die voor de ham worden gebruikt moeten minstens 9 maanden oud zijn en minimaal 160 kilo wegen;
een deel van de voeding van de dieren dient te bestaan uit de wei die bij de productie van Parmezaanse kaas over blijft;
de ham moet minimaal 12 maanden in de bergwinden gedroogd zijn en
mag alleen in de provincie Parma gemaakt worden (vanwege het specifieke klimaat).
pi_96430624
thanks Erasmo! Ik heb zeker al die informatie gisteren niet gehoord, slechts enkele voorwaarden..

maar dan nog steeds is het mij niet duidelijk waarom Grande Italia hun rauwe ham, die toch geen Parmaham is, helemaal uit Italië haalt.

En Igen, qua de samenstelling: ik heb wel eens een aflevering van ze gezien over Schnitzels in de supermarkt. Je denkt: dat gaat toch gewoon om vlees met een laagje paneer eromheen? Nou ik heb gezien hoe ze bij laboratoria stukken vlees aan elkaar lijmen om een zo gelijkmatige schnitzel te krijgen.. na die aflevering hoef ik geen voorgeprepareerde schnitzels uit de supermarkt meer :D

Hetzelfde als met de aflevering over olijven met dat rode dingetje erin. Je denkt dat het een stukje paprika is, maar nee: ook een soort machinaal geprepareerd goedje.. Kortom, ik was wel benieuwd wat de samenstelling was van dit stukje vlees in de tortellini.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:25:56 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96430878
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:19 schreef Kidney_bean01 het volgende:
maar dan nog steeds is het mij niet duidelijk waarom Grande Italia hun rauwe ham, die toch geen Parmaham is, helemaal uit Italië haalt.
Volgens mij staat de fabriek van Grande Italia ook in Italië.
pi_96431311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:19 schreef Kidney_bean01 het volgende:

maar dan nog steeds is het mij niet duidelijk waarom Grande Italia hun rauwe ham, die toch geen Parmaham is, helemaal uit Italië haalt.
Die varkens komen waarschijnlijk gewoon uit Nederland* en ze worden in Italië verwerkt tot rauwe ham. Het zal wel goedkoper zijn om ze in de Parma-regio te verwerken. Zie het, heel grof gezegd, als een fabriek waar ze het huismerk (rauwe ham) en het A-merk (parmaham) op dezelfde productielijn draaien zodat je kan besparen op bepaalde kosten en meerdere markten kan bedienen.

*paar jaar terug is dit ook in het nieuws geweest. Nederlandse varkens die onder erbarmelijke omstandigheden naar Italë gaan. Daar worden ze verwerkt en het eindproduct wordt dan weer in Nederland verkocht.
Get it and Bet it
pi_96432228
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:35 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Die varkens komen waarschijnlijk gewoon uit Nederland* en ze worden in Italië verwerkt tot rauwe ham. Het zal wel goedkoper zijn om ze in de Parma-regio te verwerken. Zie het, heel grof gezegd, als een fabriek waar ze het huismerk (rauwe ham) en het A-merk (parmaham) op dezelfde productielijn draaien zodat je kan besparen op bepaalde kosten en meerdere markten kan bedienen.

*paar jaar terug is dit ook in het nieuws geweest. Nederlandse varkens die onder erbarmelijke omstandigheden naar Italë gaan. Daar worden ze verwerkt en het eindproduct wordt dan weer in Nederland verkocht.
Toen wij nog een vleesfabriek hadden, gingen bijna al onze hammen naar Italië, maar het slachten gebeurde dan weer hier in Nederland.

Overigens is de Grand Italia fabriek eentje van moederbedrijf star, een Italiaans bedrijf wat in heel europa pasta-producten verkoopt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_96436260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:19 schreef Kidney_bean01 het volgende:
En Igen, qua de samenstelling: ik heb wel eens een aflevering van ze gezien over Schnitzels in de supermarkt. Je denkt: dat gaat toch gewoon om vlees met een laagje paneer eromheen? Nou ik heb gezien hoe ze bij laboratoria stukken vlees aan elkaar lijmen om een zo gelijkmatige schnitzel te krijgen.. na die aflevering hoef ik geen voorgeprepareerde schnitzels uit de supermarkt meer :D

Plakvlees, is ook al een aflevering van de KVW over geweest
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_96438223
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:29 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Plakvlees, is ook al een aflevering van de KVW over geweest
haha wij hebben het over dezelfde aflevering denk ik ;)

en ik wist niet dat Grande Italia werkelijk in Italie stond.. Ik dacht dat het misschien net zoals met die Bertolli pastasauzen was. Meer mensen die aflevering van KVW gezien toen over de pastasauzen? In die reclame zie je van die Italiaanse vrouwen pastasaus maken etc. Blijkt die saus ik geloof in Spanje te worden gefabriceerd _O-
pi_96441197
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:15 schreef Kidney_bean01 het volgende:
In die reclame zie je van die Italiaanse vrouwen pastasaus maken etc. Blijkt die saus ik geloof in Spanje te worden gefabriceerd _O-
Hoe naïef kun je ook zijn als je reclames gelooft :')
pi_96441696
nee joh tuurlijk geloof ik die reclames niet _O-
pi_96442386
Lekker als je daar als persmannetje van Grande Italia de boel mag gaan verdedigen. :D
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:05:57 #33
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96442580
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:00 schreef Impry het volgende:
Lekker als je daar als persmannetje van Grande Italia de boel mag gaan verdedigen. :D
Geloof me hij kan er z'n boterham goed van beleggen...
pi_96442618
Beetje matige aflevering, die van vorige week was op een of andere manier stukken beter.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:01:26 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96450933
Op zich wel weer interessant dat ze op het laatste moment die fabriek niet in mochten terwijl ze maanden aan het voorbereiden waren.
Je wekt daardoor als fabrikant dus wel de indruk iets te verbergen te hebben.

De marketingman uit Nederland wist in ieder geval een aantal zaken niet precies te benoemen en maakte op die manier niet echt goede reclame voor z'n bedrijf.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96451383
Op het pak staat dat er rauwe ham uit Parma in zit, maar er staat niet dat er Parmaham in zit. Er zit rauwe ham uit Parma in, maar geen Parmaham. Ik vond het eigenlijk al verrassend dat de Grand Italia dingen inderdaad uit Italië komen en dat de ham die erin zit ook echt ham is. Dus niks aan het handje lijkt me :) Geen schokkende ontdekkingen, prima spul, lekker kopen.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:10:40 #37
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96451465
Er staat helemaal niet op dat er rauwe ham uit Parma in zit, er staat alleen ''Rauwe ham'' op.
pi_96451512
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:10 schreef Erasmo het volgende:
Er staat helemaal niet op dat er rauwe ham uit Parma in zit, er staat alleen ''Rauwe ham'' op.
Oke, dan klopt het dus alsnog.
pi_96452699
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:09 schreef MilaNL het volgende:
Op het pak staat dat er rauwe ham uit Parma in zit, maar er staat niet dat er Parmaham in zit. Er zit rauwe ham uit Parma in, maar geen Parmaham. Ik vond het eigenlijk al verrassend dat de Grand Italia dingen inderdaad uit Italië komen en dat de ham die erin zit ook echt ham is. Dus niks aan het handje lijkt me :) Geen schokkende ontdekkingen, prima spul, lekker kopen.
Heb jij de aflevering wel gezien?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:39:22 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96453174
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:09 schreef MilaNL het volgende:
Ik vond het eigenlijk al verrassend dat de Grand Italia dingen inderdaad uit Italië komen en dat de ham die erin zit ook echt ham is. Dus niks aan het handje lijkt me :)
Waar heb jij gezien dat er die ham er echt inzit en welke ham dat is :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96453776
Nee, dat hebben we niet gezien, maar dat was omdat ze de fabriek niet in mochten. Dan had ik op zn minst verwacht dat ze even lieten checken wat er nou precies in zat. Nu eindigde het een beetje met: we zijn geen steek verder en hier stoppen we. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is toch?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:52:46 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96453922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:50 schreef MilaNL het volgende:
Nee, dat hebben we niet gezien, maar dat was omdat ze de fabriek niet in mochten. Dan had ik op zn minst verwacht dat ze even lieten checken wat er nou precies in zat. Nu eindigde het een beetje met: we zijn geen steek verder en hier stoppen we. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is toch?
Dus jouw bewering over die ham is niet gebaseerd op bewezen en geziene feiten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96454546
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus jouw bewering over die ham is niet gebaseerd op bewezen en geziene feiten.
Niet bewezen, wel gezien/gehoord. Onder andere omdat Grand Italia dat zelf zegt. En waarom zouden ze erover liegen? Parmaham (met kroontje) zou juist een extraatje zijn, en ze zeggen zelf dat dat het niet is.
Het zou pas onthullend zijn als erop stond dat het wel Parmaham was, en dat er niet in bleek te zitten.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:49:00 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96457011
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:02 schreef MilaNL het volgende:

Niet bewezen, wel gezien/gehoord. Onder andere omdat Grand Italia dat zelf zegt.
Nogmaals: nergens is te zien geweest dat er überhaupt ham in die fabrieks-tortelinni zat. Laat staan wat voor ham.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96461500
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Nogmaals: nergens is te zien geweest dat er überhaupt ham in die fabrieks-tortelinni zat. Laat staan wat voor ham.
daarom had ik op zijn minst een onderzoekje in een of ander laboratorium verwacht om de samenstelling te bekijken. Ik bedoel, wie weet zit er wel rauwe ham (uit Parma) in, maar zóóóó weinig dat het haast niet meer te benoemen is..
pi_96544811
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Nogmaals: nergens is te zien geweest dat er überhaupt ham in die fabrieks-tortelinni zat. Laat staan wat voor ham.
Op hun eigen site staat "8% rauwe ham" bij de ingrediënten. En die rauwe ham kan prima uit Parma komen, aangezien daar veel vleesfabrieken staan die rauwe ham maken, en dat hoeft echt niet alleen Parmaham te zijn. Dalli/klok maakt bijvoorbeeld het eigen klok waspoeder, maar ook bijna alle huismerk waspoeders in Nederland.

Idem voor Unox rookworsten, in diezelfde fabriek maken ze ook de Hema worsten. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_96625651
Die nieuwe Dude is niet leuk.
pi_96626131
Indrukwekkend die hal met hammen :P
pi_96627191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:01 schreef golfer het volgende:
De marketingman uit Nederland wist in ieder geval een aantal zaken niet precies te benoemen en maakte op die manier niet echt goede reclame voor z'n bedrijf.
Ja die man staat er slecht op :D
pi_96650905
Biologische tomatensoep
Hoe eerlijk is heerlijk?

Ben je boer, dan ben je een oen als je niet biologisch bent. De bio-boer heeft het namelijk makkelijk. Helemaal wanneer hij de tomaten verbouwt die in de biologische soep van Unox gaan. Dat leren de soepmakers ons tenminste.

Puur natuur
In hun reclame op tv, ziet het biologisch boeren er heerlijk eenvoudig uit. De boer laat het land met rust, de zon, regen, vogeltjes en bijtjes doen de rest. Puur natuur, want, vindt Unox: eerlijk is heerlijk. Maar hoe eerlijk is dat heerlijks eigenlijk?

Luie boer
Voor soep van een luie boer het dubbele vragen? In zijn eigen zoekactie gaat de Keuringsdienst van Waarde op speurtocht naar de biologische tomatenboer die zich kapot verveelt. En dat valt niet mee.
Donderdag 12 mei, 20:25, NED3
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:13:09 #51
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_96653303
Leuk ik ben heel benieuwd! Had bij de reclame destijds al vraagtekens, toen dacht ja logisch het is een reclame 8)7 . Zoals ze het nu schrijven lijkt het dat ze niet eens biologische tomaten gebruiken. We zullen zien! ^O^ :Y)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_96656076
Ah chill, dat vond ik al een van de meest irritante reclames op TV.
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:49:53 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96705987
Vanavond weer, over biologische tomatensoep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 20:27:24 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96713845
Boer onterend - UNOX reclame :r

had ik het 1,5 jaar geleden al over hier op fok :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 12 mei 2011 @ 20:31:04 #55
176766 crew  zoem
zoemt
pi_96714064
Laat de tomaten(soep) maar komen *O*
pi_96714248
:)
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 12 mei 2011 @ 20:35:26 #57
176766 crew  zoem
zoemt
pi_96714343
Haha die gast neemt ze mee; hij verveelde zich toch een beetje _O-
pi_96714576
Gezellig daar! :D

Die snorremans is een baas!
It Never Hurts To Help!
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 12 mei 2011 @ 20:39:04 #59
176766 crew  zoem
zoemt
pi_96714587
Whaha die tomaat in de commercial is met een touwtje opgehangen :D
pi_96714595
Die mensen hebben het allemaal niet zo druk. :P
pi_96714671
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:39 schreef Paul-89 het volgende:
Die mensen hebben het allemaal niet zo druk. :P
Heerlijk leven
pi_96714697
Blijft een erg leuk programma. :)
pi_96714726
Mooi land toch, Portugal? O+
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 12 mei 2011 @ 20:41:30 #64
176766 crew  zoem
zoemt
pi_96714787
Soepzootje _O-
pi_96715282
100 hectare, flink lapje grond heeft ie :o
pi_96715455
Die hele zak open. :P
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 12 mei 2011 @ 20:51:10 #67
176766 crew  zoem
zoemt
pi_96715488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:50 schreef Paul-89 het volgende:
Die hele zak open. :P
Ja raar, zal toch flink wat kosten zo'n zak :?
pi_96715491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:50 schreef Paul-89 het volgende:
Die hele zak open. :P
Zonde ja, haal dan ff monster uit de fabriek :P
pi_96715668
:') :')
It Never Hurts To Help!
pi_96715792
Zo die reclame is ook niets meer waard. :P
pi_96715898
Maar wie geloofde die überhaupt?
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 20:57:57 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96716150
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Zonde ja, haal dan ff monster uit de fabriek :P
Je moet sowieso vaak wel 1 of 2 van die dingen openmaken, om te testen deze kan gewoon een stikkertje krijgen dat hij ook vaker bemonsterd kan worden, kan ook zo weer bij de productie of bij het afval (vaak voor veevoedsel ofzo)

(tenminste zo is het bij boter of melkpoeder)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_96716828
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:55 schreef Igen het volgende:
Maar wie geloofde die überhaupt?
Precies.
  Moderator donderdag 12 mei 2011 @ 21:08:48 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96717274
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:04 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Precies.
Werkt wel die discussies in de hand waarom is biologisch nou duurder je hoeft er toch minder aan te doen etc..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:20:44 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96718496
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:40 schreef n0ir het volgende:

[..]

Heerlijk leven
De Nederlandse en Duitse belastingbetaler betaald het wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96718777
helaas niet echt een spectaculaire ontdekking in deze aflevering
pi_96719233
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Nederlandse en Duitse belastingbetaler betaald het wel.
Betaalt wat wel? De gemiddelde Portugees werkt meer uren dan een Nederlander. En wat ze lieten zien zag eruit als grond die wel degelijk bewerkt wordt. Geen niet-meer-competitieve ex-kurkgaard ofzo.
pi_96721990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:28 schreef Igen het volgende:

[..]

De gemiddelde Portugees werkt meer uren dan een Nederlander.
Sorry, maar wat?
pi_96722988
Leuk die Spanjaard. Als alle andere bedrijven zo om zouden gaan met de Keuringsdienst is er niets aan de hand. Niks spectaculairs idd, wel weer wat geleerd over tomaten. Maar reclames moet je sowieso niet geloven. ;)
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:12:45 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96723828
Sprak goed Engels die Spanjaard en leuk open en eerlijk verteld. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96727787
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:55 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Sorry, maar wat?
Jazeker wel (zie p. 24). Er is genoeg mis met de economie in Portugal, maar de mensen zijn daar echt niet allemaal luie uitvreters ofzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:04 schreef Toad het volgende:
Leuk die Spanjaard. Als alle andere bedrijven zo om zouden gaan met de Keuringsdienst is er niets aan de hand. Niks spectaculairs idd, wel weer wat geleerd over tomaten. Maar reclames moet je sowieso niet geloven. ;)
Precies. Ook wel leuk om te zien hoe het in de Nederlandse glastuinbouw eraan toe gaat. En het liet inderdaad zien dat als je een eerlijk product maakt, je ook niks te vrezen hoeft te hebben van 'vervelende' televisieprogramma's. :)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:32:56 #82
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96797366
Wat zou zo'n vat tomatendrek nou kosten?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:41:49 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96797703
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:32 schreef Erasmo het volgende:
Wat zou zo'n vat tomatendrek nou kosten?
Google is je vriendje
http://www.google.com/sea(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=iw

Meer te lezen
http://aic.ucdavis.edu/oa/eutomato.pdf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:49:44 #84
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96797955
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Google is je vriendje
http://www.google.com/sea(...)ie=UTF-8&sa=N&tab=iw

Meer te lezen
http://aic.ucdavis.edu/oa/eutomato.pdf
¤500 per ton(kilo, geen ton als in vat) als ik die 114 pagina's tellende pdf zo snel even scan. Had het eigenlijk duurder verwacht, helemaal aangezien het ook nog een concentraat is.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:31:01 #85
123170 alors
zlata1234
pi_96847536
Ik ga hem nu terugkijken :)
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:37:09 #86
123170 alors
zlata1234
pi_96847731
Hahah mooi dat touwtje aan die tomaat in de reclame :D!! Die kerel ook hoe hij erover vertelt :D
know'm sayin?
×
word? word.
pi_96875202
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:37 schreef alors het volgende:
Hahah mooi dat touwtje aan die tomaat in de reclame :D!! Die kerel ook hoe hij erover vertelt :D
Ik zal wel scheel gekeken hebben, maar ik heb het beeld nog op pauze gezet, en zag het touwtje niet hoor....
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_96875502
Even 2 foto's omdat ze zo leuk is:


De tomaat:


Kan iemand mij vertellen waar ik dan dat touwtje kan zien?
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 09:42:01 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96875786
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:29 schreef Walter81 het volgende:

Kan iemand mij vertellen waar ik dan dat touwtje kan zien?
Precies in het midden, tussen die 2 omhoogstaande blaadjes
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_96877653
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Precies in het midden, tussen die 2 omhoogstaande blaadjes
Je ziet 3 dingetjes omhoog gaan. Wat mij betreft zouden die 2 rechtse net zo goed blaadjes kunnen zijn, en die linker het takje waar de tomaat aan ophangt:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_96877713
Tja, ik vind het ook niet echt overduidelijk een touwtje.
Oh, and that's a bad miss!
pi_96878457
Ik zie ook geen touwtje. Zou ook wel heel slecht zijn als ze dat niet weggeretoucheerd hadden. Maar er zal wel een touwtje zijn geweest, want die filmopname was vast de gebeurtenis van het jaar daar in het dorp dus ik denk dat ze het zich allemaal nog wel redelijk goed zullen herinneren.
  maandag 16 mei 2011 @ 11:31:40 #93
123170 alors
zlata1234
pi_96879270
Tomaten hangen toch altijd in trossen dicht op elkaar en niet zoals een appel aan een boom?
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 16 mei 2011 @ 13:28:38 #94
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_96883778
Vanavond gaat het bij De slag om Brussel over Spaanse visvangst en de Europese subsidie erop. Geen kvw maar het leek me het vermelden wel waard. 11 uur op Ned3.
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:33:52 #95
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_96978389
Ik heb zin in de volgende aflevering! en Marijn<3 , wat deed ze het weer goed tussen de tomaatjes *) :@ hahahaa oke nee serieus ik wil de volgende graag zien :D
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:42:33 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96985158
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:33 schreef whY... het volgende:
Ik heb zin in de volgende aflevering! en Marijn<3 , wat deed ze het weer goed tussen de tomaatjes *) :@ hahahaa oke nee serieus ik wil de volgende graag zien :D
Die gaat over sporen.

Er gebeurt iets geks in de keukens van de industrie: de koks schijnen nooit zeker te weten wat ze in ons eten doen. ‘Dit product kan mogelijk sporen bevatten van…’, zetten ze daarom maar op de wikkel.

Handig, voor mensen met een allergie voor noot, pinda, ei, melk, soja, vis of schelp. Zo kunnen ze weten wat ze niet mogen eten. Maar wat is dat eigenlijk, een spoor? Een kijker van de Keuringsdienst was het spoor bijster en stuurde een brief. Ze had een slaatje gekocht zonder vis, maar las dat het er misschien toch in zat.

Kom op, chef supermarktsalade, waarom toch zo besluiteloos over uw recept? De Keuringsdienst van Waarde is allergisch voor rare zinnen op etiketjes, en gaat op sporenonderzoek in de grootkeukens van Nederland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96985196
Klinkt goed. ^O^
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 13:26:18 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96986844
Goed onderwerp _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 mei 2011 @ 14:06:37 #99
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_96988440
Jups die wil ik zien, nog even wachten
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:29:46 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97046383
Begint.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97046501
Pitoreske Leidsche Rijn. De openingsgrap is al goed.
pi_97046558
Vegetariërs die bang zijn dat ze een paar mg vlees binnenkrijgen. :')
To err is human, to forgive bovine.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 mei 2011 @ 20:32:46 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97046579
Sterkte als je vegetariër bent :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_97046592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:32 schreef ß het volgende:
Vegetariërs die bang zijn dat ze een paar mg vlees binnenkrijgen. :')
Dat is niet bang zijn, dat is uit principe.
pi_97046716
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:32 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Dat is niet bang zijn, dat is uit principe.
Grote kans dat er geen vlees in zit.
To err is human, to forgive bovine.
pi_97046737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:35 schreef ß het volgende:

[..]

Grote kans dat er geen vlees in zit.
Vandaar de kijkersvraag.
pi_97046758
Een walnoot is bijvoorbeeld een noot en een pinda is een pinda. Maar is een pinda dan geen noot? :P
pi_97046770
Pinda is een peulvrucht
To err is human, to forgive bovine.
pi_97046892
Alvast even een ^O^ voor Johma dat ze binnen mogen kijken :)
pi_97047293
Leuk hoe die man de hygiëne verdedigt, maar toch staat het op de verpakking :D
pi_97047351
Dat is gewoon een juridische claim.
To err is human, to forgive bovine.
pi_97047389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:45 schreef ß het volgende:
Dat is gewoon een juridische claim.
Inderdaad, heeft vast ooit iemand producent aangeklaagd :P
  Forum Admin donderdag 19 mei 2011 @ 20:48:11 #113
232445 crew  Specularium
pi_97047464
Logisch dit, als ze het er niet op zetten en er wordt iemand ziek
krijgen ze belachelijk hoge schadeclaims.

Better safe than sorry. Hebben ze van de VS geleerd.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:55:05 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97047890
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:36 schreef HenkieVdV het volgende:
Een walnoot is bijvoorbeeld een noot en een pinda is een pinda. Maar is een pinda dan geen noot? :P
Nee, dat is een peulvrucht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:55:11 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97047897
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:38 schreef Piles het volgende:
Alvast even een ^O^ voor Johma dat ze binnen mogen kijken :)
Netjes van ze, inderdaad.

ik heb zelf een lactose-intolerantie gekregen en inderdaad: in bijna alle voorverpakte producten kom je koemelk os koemelksporen stegen. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 20:55:30 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97047916
Wow! dus als er op staat kan sporen van pinda bevatten dan betekent dat dat product sporen van pinda kan bevatten.

Shocking!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:55:38 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97047927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:35 schreef ß het volgende:

[..]

Grote kans dat er geen vlees in zit.
Volgens mij zit er in bladgroente meer vlees.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:56:48 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97047991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Wow! dus als er op staat kan sporen van pinda bevatten dan betekent dat dat product sporen van pinda kan bevatten.

Shocking!
Niet opgelet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:57:40 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97048042
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Netjes van ze, inderdaad.

ik heb zelf een lactose-intolerantie gekregen en inderdaad: in bijna alle voorverpakte producten kom je koemelk os koemelksporen stegen. :{
Das naar.
Heb je met al je restaurantbezoeken geen last?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 20:58:01 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97048060
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Niet opgelet?
Hoezo? Er waren ook producten die wel lactose bevatten en er stond niks op dat is kwalijk, maar al die producten waar op staat kan sporen van x bevatten kloppen per definitie want het zou kunnen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97048092
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Wow! dus als er op staat kan sporen van pinda bevatten dan betekent dat dat product sporen van pinda kan bevatten.

Shocking!
Volgens mij was de conclusie juist dat er geen correlatie is tussen de aanwezigheid van sporen en de waarschuwingen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_97048122
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:58 schreef Felagund het volgende:

[..]

Volgens mij was de conclusie juist dat er geen correlatie is tussen de aanwezigheid van sporen en de waarschuwingen.
Met de beperkte steekproef zou ik die conclusie niet durven trekken :)
pi_97048128
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:32 schreef borisz het volgende:
Sterkte als je vegetariër bent :P
Het lijkt mij lastiger voor iemand met pinda-allergie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:59:13 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97048130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:58 schreef Bosbeetle het volgende:

Hoezo? Er waren ook producten die wel lactose bevatten en er stond niks op dat is kwalijk, maar al die producten waar op staat kan sporen van x bevatten kloppen per definitie want het zou kunnen.
Maar het zat er juist in al die samples niet in, die sporen van noten of pinda's.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97048182
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Met de beperkte steekproef zou ik die conclusie niet durven trekken :)
Daar heb je wel gelijk in.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:00:09 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97048187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:

Das naar.
Heb je met al je restaurantbezoeken geen last?
Ja, ik geeft het van te voren op en slik vooraf voor alle zekerheid ook nog een lactasepil.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:01:52 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97048311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Met de beperkte steekproef zou ik die conclusie niet durven trekken :)
Dit verwees naar een onderzoek van het VWA die hadden ontdekt dat de aanwezigheid van allergenen bij producten met een waarschuwing net zo hoog was als bij producten zonder waarschuwing.

Verder vind ik het gewoon netjes van bedrijven als Johma dat ze gewoon eerlijk zijn, vertellen dat ze hun best doen, maar het kan gebeuren dat er bep allergenen in zitten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 21:05:05 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97048480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar het zat er juist in al die samples niet in, die sporen van noten of pinda's.
Maar het zou we wel in kunnen zitten, gewoon een beetje indekken tegen mensen die een verdwaald pinda spoortje tegenkomen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:09:02 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97048678
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar het zou we wel in kunnen zitten, gewoon een beetje indekken tegen mensen die een verdwaald pinda spoortje tegenkomen.
Waarom ben je er zo negatief over, indekken, ze verstrekken gewoon allergie info. Als ik een allergie tegen pindas zou hebben ben ik blij daarmee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 21:10:06 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97048722
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom ben je er zo negatief over, indekken, ze verstrekken gewoon allergie info. Als ik een allergie tegen pindas zou hebben ben ik blij daarmee.
Oh ik ben er helemaal niet negatief over hoor ik vind het ook goed dat ze het doen. Ik zeg alleen dat ze nu bij de keuringsdienst van waren een beetje doen alsof het zo raar is om het er op te zetten.

(mss had ik beter de term veilige marge oid kunnen gebruiken ipv indekken)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97048771
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh ik ben er helemaal niet negatief over hoor ik vind het ook goed dat ze het doen. Ik zeg alleen dat ze nu bij de keuringsdienst van waren een beetje doen alsof het zo raar is om het er op te zetten.
Ja, begrijp het nut van deze aflevering ook niet helemaal. Maar het kan niet altijd schokkend en ontdekkend zijn :P
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 21:11:28 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97048801
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, begrijp het nut van deze aflevering ook niet helemaal. Maar het kan niet altijd schokkend en ontdekkend zijn :P
Ik denk dat ze de hele schokkende dingen al wel gehad hebben. Je kunt natuurlijk altijd nog wel schokkend doen als je ingrediënten niet begrijpt, bijvoorbeeld SDS in tandpasta.

Hebben ze eigenlijk al eens een shampoo reclame gehad daar staat altijd zoveel onzin op de verpakking.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97049046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit verwees naar een onderzoek van het VWA die hadden ontdekt dat de aanwezigheid van allergenen bij producten met een waarschuwing net zo hoog was als bij producten zonder waarschuwing.

Verder vind ik het gewoon netjes van bedrijven als Johma dat ze gewoon eerlijk zijn, vertellen dat ze hun best doen, maar het kan gebeuren dat er bep allergenen in zitten.
Ja, die mensen bij Johma deden echt hun best. Maar zij wisten ook niet goed te vertellen hoe groot nu de kans is dat er echt sporen van bijv. pinda in hun salades zitten. Daarom vond ik het een best nuttige aflevering, het geeft aan dat er nog wat te verbeteren is. Bijvoorbeeld door wat meer te samenwerken met het TNO.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 21:22:08 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97049381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja, die mensen bij Johma deden echt hun best. Maar zij wisten ook niet goed te vertellen hoe groot nu de kans is dat er echt sporen van bijv. pinda in hun salades zitten. Daarom vond ik het een best nuttige aflevering, het geeft aan dat er nog wat te verbeteren is. Bijvoorbeeld door wat meer te samenwerken met het TNO.
Nouja ik vind 50% nog best een hoog percentage, dus misschien maar op alle producten zetten en speciale pinda vrije producten die extra getest worden voor mensen met allergie. (als die allergieën voldoende voorkomen, zoals bij melk en pinda)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:23:30 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97049455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja ik vind 50% nog best een hoog percentage, dus misschien maar op alle producten zetten en speciale pinda vrije producten die extra getest worden voor mensen met allergie. (als die allergieën voldoende voorkomen, zoals bij melk en pinda)
En ik denk dat jij het niet helemaal snapt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 21:27:36 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97049713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ik denk dat jij het niet helemaal snapt
Erm hoezo? Dat was toch de conclusie dat 50% van de geteste producten of er nou wel of niet op stond of ze sporen bevatte, sporen bevatte. TNO gaf al aan dat je dat kunt testen (kost wel veel geld)

Dus wat dan imo een oplossing is gewone salade (of wat voor product dan ook) gewoon zo blijven produceren. En allergeeen vrije producten wel laten testen (per batch) op allergenen. En dat worden dan iets duurdere producten.

Of zie ik iets helemaal verkeerd, omdat je de hele tijd zegt dat ik het niet snap.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:38:02 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97050421
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Erm hoezo? Dat was toch de conclusie dat 50% van de geteste producten of er nou wel of niet op stond of ze sporen bevatte, sporen bevatte. TNO gaf al aan dat je dat kunt testen (kost wel veel geld)

Dus wat dan imo een oplossing is gewone salade (of wat voor product dan ook) gewoon zo blijven produceren. En allergeeen vrije producten wel laten testen (per batch) op allergenen. En dat worden dan iets duurdere producten.

Of zie ik iets helemaal verkeerd, omdat je de hele tijd zegt dat ik het niet snap.
Het zegt niets over Johma
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 21:43:33 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97050739
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zegt niets over Johma
Nee maar had ik het dan over Johma?

Ik dacht gewoon misschien is er een markt voor gegarandeerd allergeen vrije producten. Al zullen die er vast al zijn.

Al met al vond ik het niet zo'n boeiende aflevering omdat er gewoon precies aan de orde was wat er op de verpakking staat, zoals het hoort.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97051193
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom ben je er zo negatief over, indekken, ze verstrekken gewoon allergie info. Als ik een allergie tegen pindas zou hebben ben ik blij daarmee.
Ja en nee. Als het er onterecht opstaat, zou ik er als allergisch persoon heel verdrietig van worden, want dan moet je heleboel dingen vermijden terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Het is natuurlijk makkelijker om erop te zetten dat er sporen in kunnen zitten dan zorgen dat je procedure echt waterdicht is. Kan jou het schelen dat een klein percentage van de bevolking het dan niet kan eten. Maar die hebben het door al dat indekken wel steeds moeilijker om iets te vinden dat ze wél zorgeloos kunnen nemen, want eenmaal gewaarschuwd ga je het natuurlijk niet meer eten. Neemt niet weg dat het beter is dan het omgekeerde (geen waarschuwing terwijl er wel sporen zijn), maar ik begrijp wel het punt dat ze probeerden te maken.
mooi he, alles
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:51:18 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97051208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee maar had ik het dan over Johma?

Je reageerde op een post waarin het over Johma ging en hoe ze hun best doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:53:31 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97051356
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:43 schreef Bosbeetle het volgende:

Al met al vond ik het niet zo'n boeiende aflevering omdat er gewoon precies aan de orde was wat er op de verpakking staat, zoals het hoort.
Er stond op de verpakking van Johma de nietszeggende kreet: "In de keukens van Johma worden ook salades bereid met noten, pinda's, vis en schaaldieren".
Dat betekent dus niet dat die sporen er in zitten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 21:55:06 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97051464
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Er stond op de verpakking van Johma de nietszeggende kreet: "In de keukens van Johma worden ook salades bereid met noten, pinda's, vis en schaaldieren".
Dat betekent dus niet dat die sporen er in zitten.
nee dat betekent dat In de keukens van Johma worden ook salades bereid met noten, pinda's, vis en schaaldieren. Dat is toch niet nietszeggend dat is informatief :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 21:56:08 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97051526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je reageerde op een post waarin het over Johma ging en hoe ze hun best doen.
Ik ga er van uit dat elk voedselproducerend bedrijf in nederland zijn best doet om hygienisch te werk te gaan. Sterker nog ik denk dat ze daar wettelijk verplicht toe zijn om dat zelf te testen en te laten testen.

En ja prima dat ze bij johma hun best doen :Y zag eruit als een net bedrijf!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:56:44 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97051563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:

nee dat betekent dat In de keukens van Johma worden ook salades bereid met noten, pinda's, vis en schaaldieren. Dat is toch niet nietszeggend dat is informatief :)
Maar dat is geen allergeen-informatie.

In de wasmachinemiddelenfabriek van Klok wordt ook zeeppoeder en afwasmiddel gemaakt. Ja. Nou en?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 21:57:30 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97051609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar dat is geen allergeen-informatie.

ik de wasmachinemiddelenfabriek van Klok wordt ook zeeppoeder en afwasmiddel gemaakt. Ja. Nou en?
Daarom zei ik ook dan moet men dus producten gaan produceren die gegarandeerd pinda of lactose vrij zijn.

Trouwens geeft zo'n zin wel aan dat pinda houdende producten in de buurt zijn geweest van niet pinda houdende, en zoals die bak met garnalen die ook eieren houd dat kun je dus uit die info op de verpakking halen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97061602
wederom een leerzame uitzending.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:00:48 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97062679
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook dan moet men dus producten gaan produceren die gegarandeerd pinda of lactose vrij zijn.

En hoe ga je dat doen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:47:57 #148
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_97063289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:32 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Dat is niet bang zijn, dat is uit principe.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je uit principe geen vlees en vis eet, maar wel melk producten. Alsof die beesten het beter hebben, maar dat is een andere discussie.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:23:22 #149
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_97063911
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je uit principe geen vlees en vis eet, maar wel melk producten. Alsof die beesten het beter hebben, maar dat is een andere discussie.
Dat is inderdaad een andere discussie, ik ben het wel met je eens.

Toch vond ik het een leuke aflevering en het geeft aan dat 1 op de twee producten sporen bevat. Of er nu een waarschuwing op staat of niet.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:44:20 #150
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_97064406
Tja dit geneuzel komt doordat er mensen zijn die reuze claims indienen. Niet omdat de producenten zo begaan zijn met de mensen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:54:43 #151
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_97064767
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tja dit geneuzel komt doordat er mensen zijn die reuze claims indienen. Niet omdat de producenten zo begaan zijn met de mensen.
mja, als dat écht zo is dan zet je het toch op al je producten. De producenten zullen echt niet merken dat de mensen met allergie de producten niet kopen. Ik vind 50% een groot percentage dus waarom niet op al je producten. Dan krijg je nooit claims! ^O^ :{w
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 10:19:17 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97065426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En hoe ga je dat doen?
Testen voordat je het in de winkel legt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:22:33 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97069595
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:

Testen voordat je het in de winkel legt.
Dus elk product openen en door TNO laten testen en dan weer sluiten en in de winkel leggen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 12:25:57 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97069708
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus elk product openen en door TNO laten testen en dan weer sluiten en in de winkel leggen?
Nee je kunt de batch gewoon testen door een goed monster te nemen, en zelf te testen. Ze testen sowieso al voor verschillende dingen dus een extra test kan gewoon hoor.

Monsternemen is een kunst opzich maar dat kunnen ze bij johma wel :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:43:28 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97077825
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Testen voordat je het in de winkel legt.
Waarop? Pinda? Of alle allergenen?
Enig idee wat een product dan gaat kosten? En daarbij, het zegt alleen wat over het monster wat je getest hebt, niet over wat er in de rest zit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:44:37 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97077867
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tja dit geneuzel komt doordat er mensen zijn die reuze claims indienen. Niet omdat de producenten zo begaan zijn met de mensen.
Lekker beeld van mensen heb jij. Alsof een slaatjes maker zich niet maatschappelijk betrokken kan voelen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97078434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker beeld van mensen heb jij. Alsof een slaatjes maker zich niet maatschappelijk betrokken kan voelen
Kom op zeg, natuurlijk is het een indekking tegen claims. Johma weet dat een slordigheidje aan hun kant levensbedreigende allergische reacties zou kunnen veroorzaken, en die waarschuwing op het pakje kost geen ene cent aan kosten of moeite. Dat betekent dat als ze die waarschuwing er niet op zouden zetten, ze gegarandeerd elke rechtszaak over schadeclaims zouden verliezen.

Natuurlijk wil dat niet zeggen dat ze zich niet maatschappelijk betrokken kunnen voelen. Maar het wil wel zeggen dat ook de grootste asociale lul van een ondernemer wel gek zou zijn om niet zo'n waarschuwing op het etiket te zetten. Oftewel, uit die waarschuwing kun je niks over de ethiek van de ondernemer halen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2011 15:59:43 ]
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:08:56 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97078858
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 15:59 schreef Igen het volgende:

Oftewel, uit die waarschuwing kun je niks over de ethiek van de ondernemer halen.
Precies, en dus ook niet dat het alleen maar gaat om claims te voorkomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97177743
beetje offtopic maar zag hier net voorstukje van :

De slag om Brussel
quote:
De ingewikkelde wereld van de Europese politiek ontrafeld. Roland Duong en Teun van de Keuken, bekend van de Keuringsdienst van Waarde, doen op luchtige toon diepgravend onderzoek naar de geheimen achter Europese regelgeving. Aan de hand van stinkende kazen, kinderzitjes en champagne onderzoeken zij de waarheid achter borrelpraat. Is de macht inderdaad in handen van een leger onzichtbare bureaucraten of is dit retoriek van populisten die Europa graag als zondebok...
Morgen om 23:00 op nederland 2.
pi_97178043
Bedankt voor de tip. Gaan we bekijken.
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:42:51 #161
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_97341163
Vandaag gaat het weer over wijn, hierna eindigt ook gelijk het seizoen. Er komen in totaal 3 afleveringen over wijn. In deze aflevering zal het gaan over de scheikunde en hoe kan je 'zien' dat je neppe wijn hebt.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:31:41 #162
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_97350807
Vanavond 20.25 uur

Het vervolg op de wijnaflevering

Het was een leuk feestje met een opmerkelijke afdronk: de 150e aflevering van de Keuringsdienst vier weken geleden. Een anonieme kijker had een brief gestuurd met een gerucht over aanlengwijn. Veel wijn zou geen wijn zijn, maar ingedikt druivensap met water. Want: wie goedkoop wil zijn, doet wat water bij de wijn. Een mooie klus voor de Keuringsdienst om te klaren, maar makkelijk werd het ze niet gemaakt. De industrie hield zijn deuren gesloten en de Keuringsdienst moest alles per telefoon uitzoeken. Als het zou gebeuren, waren ze fraude op het spoor: wijnfraude. De dag na de uitzending stroomde de inbox van de Keuringsdienst over. Sommigen bevestigden het verhaal. Volgens anderen was er niets van waar. Een storm in een glas wijn zou het zijn. De Keuringsdienst van Waarde zou de Keuringsdienst niet zijn als ze de echte waarheid niet boven water wil krijgen en kijkt nog maar een keer diep in het glaasje.
pi_97351526
Chill ik ben blij dat ze daar verder mee gaan.
pi_97353726
Zullen ze er achter komen?
Laten we het hopen ik hou namelijk wel van wat sensatie *O*
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:34:30 #165
123170 alors
zlata1234
pi_97353793
Die woordspelingen :D
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:40:49 #166
123170 alors
zlata1234
pi_97354126
Hey de Rug :D
know'm sayin?
×
word? word.
pi_97354230
Een scheikundige met een snor _O_
  Forum Admin donderdag 26 mei 2011 @ 20:43:02 #168
232445 crew  Specularium
pi_97354238
Typische wetenschapper die snor. Blend helemaal in met de omgeving.
  Forum Admin donderdag 26 mei 2011 @ 20:44:45 #169
232445 crew  Specularium
pi_97354337
Wat een ellende allemaal weer, gelukkig drink ik nooit wijn.
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:45:06 #170
123170 alors
zlata1234
pi_97354354
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:42 schreef TUFKAL het volgende:
Een scheikundige met een snor _O_
en zo hoort het!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_97354390
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:44 schreef Specularium het volgende:
Wat een ellende allemaal weer, gelukkig drink ik nooit wijn.
Zoveel ellende is het niet. Niet netjes omdat het niet mag maar er is niks mis met de wijn als het zou gebeuren. Het is niet schadelijk voor je.
  Forum Admin donderdag 26 mei 2011 @ 20:47:11 #172
232445 crew  Specularium
pi_97354452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:46 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zoveel ellende is het niet. Niet netjes omdat het niet mag maar er is niks mis met de wijn als het zou gebeuren. Het is niet schadelijk voor je.
Dat weet ik, ik chargeer graag.
pi_97354500
Steenkolen Engels :D
  Forum Admin donderdag 26 mei 2011 @ 20:48:13 #174
232445 crew  Specularium
pi_97354506
Hoe ze die kerel ook interviewen, alsof er een drugstransactie van een paar miljoen aan de gang is.
pi_97354537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:46 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zoveel ellende is het niet. Niet netjes omdat het niet mag maar er is niks mis met de wijn als het zou gebeuren. Het is niet schadelijk voor je.
Het gaat om bedrog, niet om schade :)
pi_97354584
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:46 schreef Godtje het volgende:

maar er is niks mis met de wijn
Ja, dat dacht ik ook ja. Maar het gezever gaat natuurlijk om belastingontduiking, niet om kwaliteit.

druivesap/concentraat is goedkoper dan wijn om in te voeren en transport kostten ook (maar dat is marginaal denk ik)
  Forum Admin donderdag 26 mei 2011 @ 20:49:35 #177
232445 crew  Specularium
pi_97354591
Je zou maar een matige druif zijn.
pi_97354690
Shit! :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 mei 2011 @ 20:51:38 #179
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97354693
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:42 schreef TUFKAL het volgende:
Een scheikundige met een snor _O_
Soort van Jon bakker. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:52:04 #180
123170 alors
zlata1234
pi_97354720
anticlimax :'(
know'm sayin?
×
word? word.
  Forum Admin donderdag 26 mei 2011 @ 20:52:12 #181
232445 crew  Specularium
pi_97354728
Die muziek er ook onder, alsof het spannend wordt bij bassie en adriaan.
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:52:37 #182
123170 alors
zlata1234
pi_97354754
oeehhh
know'm sayin?
×
word? word.
  Forum Admin donderdag 26 mei 2011 @ 20:53:34 #183
232445 crew  Specularium
pi_97354808
Is het nu van weet je wel ja of is het nu van nouja, nee wel .
pi_97354875
Lol, wat een onsamenhangend verhaal van die snorremans.
I feel kinda Locrian today
  Forum Admin donderdag 26 mei 2011 @ 20:55:58 #185
232445 crew  Specularium
pi_97354933
Spannend einde.
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:56:33 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97354975
YES!!!
Mijn tip zette de KVW op het goede spoor!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:56:34 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97354976
Wordt vervolgd.... :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97354985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:54 schreef starla het volgende:
Lol, wat een onsamenhangend verhaal van die snorremans.
Jij weet het beter?
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:57:59 #189
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97355048
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:48 schreef Specularium het volgende:
Hoe ze die kerel ook interviewen, alsof er een drugstransactie van een paar miljoen aan de gang is.
Nee, slecht een miljoenenfraude met accijnzen en het belazeren van de consument. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97355055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
YES!!!
Mijn tip zette de KVW op het goede spoor!
Jouw tip?! :o
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:58:55 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97355096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
YES!!!
Mijn tip zette de KVW op het goede spoor!
Jij had ze, net als vele anderen, op het Isotopenonderzoek gewezen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:59:11 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97355114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:58 schreef n0ir het volgende:

[..]

Jouw tip?! :o
Jep
Ik was die Natuur en scheikundig onderlegde kijker die hun die tip gaf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:00:16 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97355169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Jij had ze, net als vele anderen, op het Isotopenonderzoek gewezen?
Ze lieten mijn post van hun forum in de uitzending zien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:01:59 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97355261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:

Ze lieten mijn post van hun forum in de uitzending zien.
Leuk, maar je was dus niet de enige die ze daarover getipt had. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97355320
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:57 schreef golfer het volgende:

en het belazeren van de consument. ;)
Dat valt dan weer wel mee. Bij sappen is het een normaal proces. Bij wijn niet. Vanwege accijns.

Heeft niet zoveel te maken met kwaliteit.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:04:00 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97355389
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:02 schreef Guus Muisarm het volgende:

Dat valt dan weer wel mee. Bij sappen is het een normaal proces. Bij wijn niet. Vanwege accijns.

Heeft niet zoveel te maken met kwaliteit.
Het blijft de boel belazeren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97355432
Ja, maar niet zozeer op de kwaliteit.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:05:16 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97355470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Leuk, maar je was dus niet de enige die ze daarover getipt had. :)
Vertel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:06:42 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97355566
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:

Vertel
Dat deden zei al: "we hebben van een AANTAL scheikundige onderlegde kijkerS een tip over isotopenonderzoek gekregen."

Daaruit maak ik op dat jij niet de enige was met die tip.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97355608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:04 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ja, maar niet zozeer op de kwaliteit.
Belazeren is belazeren, waarom maak je het kleiner?
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:09:10 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97355711
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat deden zei al: "we hebben van een AANTAL scheikundige onderlegde kijkerS een tip over isotopenonderzoek gekregen."

Daaruit maak ik op dat jij niet de enige was met die tip.
Als je op hun site kijkt, kan je zien dat ene pietverdriet hun attent maakte op deze mogelijkheid en dat daarna er een kleine discussie over was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97355758
*haalt schouders op* De keuringsdienst van waarde vind ik niet echt iets om de belastingdienst te ondersteunen.

Laat ze maar testen hoe die aangemaakte wijnen smaken. Wat ik me herinner doen die goeikope wijnen het niet eens zo slecht in dat soort testten.

Verder. Ik drink geen wijn.
pi_97355808
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:10 schreef Guus Muisarm het volgende:
*haalt schouders op* De keuringsdienst van waarde vind ik niet echt iets om de belastingdienst te ondersteunen.

Laat ze maar testen hoe die aangemaakte wijnen smaken. Wat ik me herinner doen die goeikope wijnen het niet eens zo slecht in dat soort testten.

Verder. Ik drink geen wijn.
Het gaat niet om de B dienst. T gaat erom dat ik wijn koop die wijn moet zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2011 21:11:46 ]
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:11:49 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97355852
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:10 schreef Guus Muisarm het volgende:
*haalt schouders op* De keuringsdienst van waarde vind ik niet echt iets om de belastingdienst te ondersteunen.

Laat ze maar testen hoe die aangemaakte wijnen smaken. Wat ik me herinner doen die goeikope wijnen het niet eens zo slecht in dat soort testten.

Verder. Ik drink geen wijn.
Why don't you knock it off with them negative waves? Why don't you dig how beautiful it is out here? Why don't you say something righteous and hopeful for a change?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97355906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:07 schreef TUFKAL het volgende:

Belazeren is belazeren, waarom maak je het kleiner?
Mwa. In andere landen mag het wel. (niet alle ok) het gaat om het product en kwaliteit. Voor dat geld is het een ok product (het verkoopt) dus ik zie niet in waarom het zo opgeblazen wordt hier als het enige probleem de belasting afdrage is.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:17:05 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97356164
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:12 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Mwa. In andere landen mag het wel. (niet alle ok) het gaat om het product en kwaliteit. Voor dat geld is het een ok product (het verkoopt) dus ik zie niet in waarom het zo opgeblazen wordt hier als het enige probleem de belasting afdrage is.
Als men er gewoon opzet wat het is, zou er ook geen probleem zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97356179
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:11 schreef TUFKAL het volgende:

T gaat erom dat ik wijn koop die wijn moet zijn.
Oh. In vele andere landen is dit wel wijn. Je sinasappelsap bv is wel sap voor je?
pi_97356226
Waardeloos onderzoek was dat. Van elk merk één fles testen en dan zeiken dat de isotoopjes niet overeenkomen.

Test van die verdachte merken een stuk of 20 flessen en je kunt al aardige significantie krijgen. Maar nee, één zielig flesje met verdwaalde isotoopjes.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:18:30 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97356249
quote:
5s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:17 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Oh. In vele andere landen is dit wel wijn. Je sinasappelsap bv is wel sap voor je?
Daar staat het wel op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97356259
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:12 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Mwa. In andere landen mag het wel. (niet alle ok) het gaat om het product en kwaliteit. Voor dat geld is het een ok product (het verkoopt) dus ik zie niet in waarom het zo opgeblazen wordt hier als het enige probleem de belasting afdrage is.
" in andere landen mag het wel" kulargument.
Waarom zetten ze niet gewoon erop wat er echt in zit?
pi_97356299
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:

Als men er gewoon opzet wat het is, zou er ook geen probleem zijn.
AH! Het gaat dus niet om het product maar om hoe!

Niemand nog die nu zegt dat het muk is. Alleen maar gezever over dat ze belazerd worden.

Om wijn van 2 euro de liter.
pi_97356310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:18 schreef starla het volgende:
Waardeloos onderzoek was dat. Van elk merk één fles testen en dan zeiken dat de isotoopjes niet overeenkomen.

Test van die verdachte merken een stuk of 20 flessen en je kunt al aardige significantie krijgen. Maar nee, één zielig flesje met verdwaalde isotoopjes.
Ah een scheikundige :')
pi_97356503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:19 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ah een scheikundige :')
Nee, gewoon logica. Eén fles zegt niets, dat weet jij volgens mij ook wel. Alleen heb je nu nog een stijve piemel van deze baaaaanbrekende uitzending. Als ie af is gezakt denk je er anders over.

Zoek maar eens op hoeveel statistische tests significantie geven met n=1...
I feel kinda Locrian today
pi_97356548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:18 schreef TUFKAL het volgende:

" in andere landen mag het wel" kulargument.
Nee. Dat is om aan te geven dat het wel echt wijn is. Zoals sappen sap zijn.
quote:
Waarom zetten ze niet gewoon erop wat er echt in zit?
Daar hebben we iets wat het probleem is. Damagnie. Belastingen enzo. Daarom heb je wijn van een paar euro de liter.

Dit gezever zit in de onderkant van de wijnmarkt. niet voor niets, we hebben het niet over de echte wijnkenners hier die "opgelicht" worden (alsof dat is als ze het lekker vinden.)
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:27:10 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97356799
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:23 schreef Guus Muisarm het volgende:

Dit gezever zit in de onderkant van de wijnmarkt. niet voor niets, we hebben het niet over de echte wijnkenners hier die "opgelicht" worden (alsof dat is als ze het lekker vinden.)
Wat lul jij nou een eind in de ruimte als niet-wijndrinker?

Een product moet bevatten wat er op de inhoud staat en als ik wijn koop, ook al kost die maar 2 euro, dan wil ik echte wijn hebben en geen aangelengde zooi die naar wijn smaakt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:27:28 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97356825
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:23 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee. Dat is om aan te geven dat het wel echt wijn is. Zoals sappen sap zijn.

Het is in de EU keurig beschreven wat wijn is, en dit is volgens de normering geen wijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97357082
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:23 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee. Dat is om aan te geven dat het wel echt wijn is. Zoals sappen sap zijn.

[..]

Daar hebben we iets wat het probleem is. Damagnie. Belastingen enzo. Daarom heb je wijn van een paar euro de liter.

Dit gezever zit in de onderkant van de wijnmarkt. niet voor niets,
we hebben het niet over de echte wijnkenners hier die "opgelicht" worden (alsof dat is als ze het lekker vinden.)

Dus als je een brood koopt van een euro, hoeft het niet perse brood te zijn?
pi_97364573
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:18 schreef starla het volgende:
Waardeloos onderzoek was dat. Van elk merk één fles testen en dan zeiken dat de isotoopjes niet overeenkomen.

Test van die verdachte merken een stuk of 20 flessen en je kunt al aardige significantie krijgen. Maar nee, één zielig flesje met verdwaalde isotoopjes.
Dat is pas een issue als je een uitspraak over de totale populatie wil doen, dat was niet het geval, immers één afwijkende fles is al reden genoeg voor de fabrikant om eens uit te leggen hoe dat nou kan gebeuren. Dit was een prima eerste onderzoek dat zeker aanleiding geeft tot verder onderzoek.
pi_97370208
Natuurlijk niet. Als de overige 99 flessen niet afwijkend zijn, zegt de fabrikant toeval. Mogen ze dat? Ja, want volgens de statistiek kan het dan prima toeval zijn. Het is namelijk niet zo dat in andere landen alleen andere isotopen van zuurstof en waterstof voorkomen, de verdeling is anders. Waarschijnlijk is dit een soort Gauss kromme waarbij bepaalde isotopen veel voorkomen en andere heel weinig. Het kan dan zijn dat in één fles toevallig de meer zeldzamere isotopen voorkomen.
Jammer genoeg staat er geen vlaggetje op een atoom van het land van herkomst ;)
Bovendien heb je altijd meetafwijkingen en meetfouten. Dit moet je ondervangen door meerdere samples. Als je vlees koopt waarop staat: 350 gram, en je gaat het thuis wegen en je vindt 300 gram (ofwel een bijna 15% afwijking), heb je dan een rel? Neen. Is er bijvoorbeeld wel goed gemeten? Misschien zit er in die andere pakjes wel 400 gram....

Een rel maken om één test vind ik dus opportuun. Ik snap ook niet -als ze er 2 uitzendingen aan besteden om iets te ontmaskeren- dat ze het gewoon niet meteen goed doen. Nogmaals, betaal die snorremans om per merk 20 flessen te onderzoeken (edit- het liefst van verschillende leveringen) en je komt al een héél eind.

[ Bericht 1% gewijzigd door starla op 27-05-2011 06:43:56 ]
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 27 mei 2011 @ 06:37:06 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97370212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 06:35 schreef starla het volgende:
Natuurlijk niet. Als de overige 99 flessen niet afwijkend zijn, zegt de fabrikant toeval. Mogen ze dat? Ja, want volgens de statistiek kan het dan prima toeval zijn. Het is namelijk niet zo dat in andere landen alleen andere isotopen van zuurstof en waterstof voorkomen, de verdeling is anders. Waarschijnlijk is dit een soort Gauss kromme waarbij bepaalde isotopen veel voorkomen en andere heel weinig. Het kan dan zijn dat in één fles toevallig de meer zeldzamere isotopen voorkomen.
Jammer genoeg staat er geen vlaggetje op een atoom van het land van herkomst ;)
Bovendien heb je altijd meetafwijkingen en meetfouten. Dit moet je ondervangen door meerdere samples. Als je vlees koopt waarop staat: 350 gram, en je gaat het thuis wegen en je vindt 300 gram (ofwel een bijna 15% afwijking), heb je dan een rel? Neen. Is er bijvoorbeeld wel goed gemeten? Misschien zit er in die andere pakjes wel 400 gram....

Een rel maken om één test vind ik dus opportuun. Ik snap ook niet -als ze er 2 uitzendingen aan besteden om iets te ontmaskeren- dat ze het gewoon niet meteen goed doen. Nogmaals, betaal die snorremans om per merk 20 flessen te onderzoeken en je komt al een héél eind.
Dat is de taak van de VWA.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97370222
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 06:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is de taak van de VWA.
Klopt, maar zij verzuimen dat blijkbaar.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 27 mei 2011 @ 06:46:48 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97370234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 06:41 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, maar zij verzuimen dat blijkbaar.
Dus blaf jij in de verkeerde boom.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97370262
Niet als een programma zichzelf de keuringsdienst van waarde noemt en een lastercampagne begint tegen de wijnindustrie. :')
I feel kinda Locrian today
pi_97372656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 06:52 schreef starla het volgende:
Niet als een programma zichzelf de keuringsdienst van waarde noemt en een lastercampagne begint tegen de wijnindustrie. :')

Wat is er precies laster campagne aan? Het is een Tv programma met een knipoog.
pi_97373025
@Starla: hoe veel atomen zitten er wel niet in zo'n fles? Dat lijkt mij geen n=1. En bovendien: als er zulke grote schommelingen voorkomen in de isotopenverhouding van het water in één gebied als jij beweert, waarom heeft die Groningse wetenschapper, die immers expert op precies dat vakgebied is, daar dan niet op gewezen?
pi_97375764
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 06:35 schreef starla het volgende:
Natuurlijk niet. Als de overige 99 flessen niet afwijkend zijn, zegt de fabrikant toeval. Mogen ze dat? Ja, want volgens de statistiek kan het dan prima toeval zijn. Het is namelijk niet zo dat in andere landen alleen andere isotopen van zuurstof en waterstof voorkomen, de verdeling is anders. Waarschijnlijk is dit een soort Gauss kromme waarbij bepaalde isotopen veel voorkomen en andere heel weinig. Het kan dan zijn dat in één fles toevallig de meer zeldzamere isotopen voorkomen.
Jammer genoeg staat er geen vlaggetje op een atoom van het land van herkomst ;)
Bovendien heb je altijd meetafwijkingen en meetfouten. Dit moet je ondervangen door meerdere samples. Als je vlees koopt waarop staat: 350 gram, en je gaat het thuis wegen en je vindt 300 gram (ofwel een bijna 15% afwijking), heb je dan een rel? Neen. Is er bijvoorbeeld wel goed gemeten? Misschien zit er in die andere pakjes wel 400 gram....
Dit is waarom je falsifieert, dat is veel makkelijker dan andersom. Als je claimt dat alle zwanen wit zijn is één zwarte genoeg om je theorie onderuit te halen, terwijl 100 witte zwanen nog niet eens voldoende zijn om die theorie met grote zekerheid te ondersteunen.

Die gedachtengang gaat bij jou ook verkeerd heb ik het idee.
pi_97376194
De grap is eigenlijk dat de juist de wijnindustrie een afwerende reactie geeft dit alleen maar interessanter maakt. Als ze iedereen binnen lieten zoals bij de tomaten is het niet meer spannend en is het duidelijk. Maar de rol van VWA, Wine Excel BV lijkt op zeer vreemde praktijken...
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:18:12 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97377890
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 06:52 schreef starla het volgende:
Niet als een programma zichzelf de keuringsdienst van waarde noemt en een lastercampagne begint tegen de wijnindustrie. :')

Nee, maar om de een of andere reden ben jij verschrikkelijk in je wiek geschoten en wil je niet de waarheid weten, maar schiet je in de ontkenning.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:24:49 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97378154
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 06:52 schreef starla het volgende:
Niet als een programma zichzelf de keuringsdienst van waarde noemt en een lastercampagne begint tegen de wijnindustrie. :')

Welke lastercampagne heb je het over? Over het uitzoeken van iets en vragen blijven stellen en toestemming vragen om te mogen komen filmen?
Is dat laster?

Heb jij ook zo'n dwangbrief moeten ondertekenen van Wine Excel dat je zo overreageerd?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:26:04 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97378208
Starla werkt waarschijnlijk bij de literknaller wijnwinkel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97379215
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:25 schreef thettes het volgende:
Dit is waarom je falsifieert, dat is veel makkelijker dan andersom. Als je claimt dat alle zwanen wit zijn is één zwarte genoeg om je theorie onderuit te halen, terwijl 100 witte zwanen nog niet eens voldoende zijn om die theorie met grote zekerheid te ondersteunen.

Die gedachtengang gaat bij jou ook verkeerd heb ik het idee.
Bij jou gaat er iets verkeerd in de redenering. De verkopers van huiswijn beweren namelijk niet dat alle huiswijnen dezelfde verdeling isotopen hebben als het land van 'geclaimde' herkomst. Dat is een cruciale nuance. Ze beweren dat er niet mee gesjoemeld wordt. Dan is één verkeerde fles niet voldoende om dat aan te tonen. Het zegt alleen dat per abuis óf expres een andere verdeling isotopen is door respectievelijk meetfouten/meetafwijkingen/pure toeval of sjoemelen. Dat eerste kun je alleen hard maken door meerdere samples te nemen.

Om het bij zwanen te houden. Pietje beweert dat in Italie 98 zwarte zwanen, 1 witte en 1 rode per 100 zwanen voorkomen. Een steekproef van 2 zwanen wordt gedaan, de rode en de witte. Pietje wordt door het programma keuringsdienst van zwanen belaagd omdat er helemaal niet zoveel zwarte zwanen zijn!

Ik hoop dat je inziet waar je vergelijking mank gaat.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:00:46 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97379473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:53 schreef starla het volgende:

[..]

Bij jou gaat er iets verkeerd in de redenering. De verkopers van huiswijn beweren namelijk niet dat alle huiswijnen dezelfde verdeling isotopen hebben als het land van 'geclaimde' herkomst. Dat is een cruciale nuance. Ze beweren dat er niet mee gesjoemeld wordt. Dan is één verkeerde fles niet voldoende om dat aan te tonen. Het zegt alleen dat per abuis óf expres een andere verdeling isotopen is door respectievelijk meetfouten/meetafwijkingen/pure toeval of sjoemelen. Dat eerste kun je alleen hard maken door meerdere samples te nemen.

Om het bij zwanen te houden. Pietje beweert dat in Italie 98 zwarte zwanen, 1 witte en 1 rode per 100 zwanen voorkomen. Een steekproef van 2 zwanen wordt gedaan, de rode en de witte. Pietje wordt door het programma keuringsdienst van zwanen belaagd omdat er helemaal niet zoveel zwarte zwanen zijn!

Ik hoop dat je inziet waar je vergelijking mank gaat.
Vertel, geef een betere verklaring voor de isotopen verhouding, fles wordt afgevuld uit een vat, hoe komen er dan ineens in 1 fles een andere verhouding in?
We hebben het over triljoenen ganzen in deze fles.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97445396
Ha die Starla... Het principe van falsificatie is blijkbaar niet bekend? Daar heeft de grootte van de steekproef (en significantie) helemaal niks mee te maken.

En die vergelijking met het gewicht op de verpakking van vlees gaat ook mank. En daar staat ook altijd een mooie E op van expected.

Laten we de aflevering over kebab er eens bij pakken:

Fabrikant/verkoper: Dit is altijd 100% lamsvlees. Je koopt één portie kebab, en het blijkt varkensvlees te bevatten. Zeker toeval of een meetfout? :')
Harry?......Harry?!
What?!
It's an inanimate fucking object.
You're an inanimate fucking object!!!
pi_97449124
En waar beweert de wijnverkoper altijd 100% de juiste isotopenverhouding te verkopen? :') Falsificatie gaat dus niet op.

Ik heb het volgens mij in mijn vorige post duidelijk uitgelegd, ga ik niet nog een keer doen omdat je weigert te lezen.
I feel kinda Locrian today
  zondag 29 mei 2011 @ 10:12:48 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97449194
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:06 schreef starla het volgende:
En waar beweert de wijnverkoper altijd 100% de juiste isotopenverhouding te verkopen? :') Falsificatie gaat dus niet op.

Ik heb het volgens mij in mijn vorige post duidelijk uitgelegd, ga ik niet nog een keer doen omdat je weigert te lezen.
Waarom zou een Argentijnse wijn in 1 fles plots een afwijkende isotopenverhouding hebben? En néé, dat heb je niet uitgelegd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97449853
Ik was al teruggekomen van 1 fles. Je kunt het beste 1 levering testen, waarvoor ander water wordt gebruikt dan een andere levering. En dan, gewoon omdat het kan. Waarom zou er in elke fles precies dezelfde verhouding moeten zitten? Dat is juist niet logisch. Het is een spreiding van kansen op bepaalde isotopen. En je kunt gewoon op basis van kans een andere isotopenverhouding krijgen.

Nogmaals om zwanen als voorbeeld te hanteren. Men neme 9000 witte zwanen, 500 rode en 500 zwarte zwanen. Dze 10.000 gooien we ad random door Nederland.

In Duitsland gooien we 9000 zwarte zwanen, 500 witte en 500 rode ad random door het land.

Nu gaan we blind een aantal zwanen pakken. In Nederland pakken we 500 rode en 500 zwarte.
In Duitsland pakken we ook toevallig 500 rode en 500 zwarte.

Dat zegt toch niets over de totale verdeling van zwanen in beide landen?
I feel kinda Locrian today
  zondag 29 mei 2011 @ 10:57:36 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97449891
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:55 schreef starla het volgende:
Ik was al teruggekomen van 1 fles. Je kunt het beste 1 levering testen, waarvoor ander water wordt gebruikt dan een andere levering. En dan, gewoon omdat het kan. Waarom zou er in elke fles precies dezelfde verhouding moeten zitten? Dat is juist niet logisch. Het is een spreiding van kansen op bepaalde isotopen. En je kunt gewoon op basis van kans een andere isotopenverhouding krijgen.

Waar wordt er water gebruikt bij het maken van wijn? ofwel, je verteld dat er nu verschillend water wordt gebruikt bij het maken van wijn, en dus geef je het dus toe dat wijn zou worden gemaakt uit most concentraat en water.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97450111
Nou ja, druivensap dan. geeeeeez
I feel kinda Locrian today
  zondag 29 mei 2011 @ 11:10:59 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97450177
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:07 schreef starla het volgende:
Nou ja, druivensap dan. geeeeeez
Vertel verder, hoe heeft druivensap van de ene partij van een wijnboer ineens een andere isotopen samenstelling dan een andere partij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97450369
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:55 schreef starla het volgende:

Nogmaals om zwanen als voorbeeld te hanteren. Men neme 9000 witte zwanen, 500 rode en 500 zwarte zwanen. Dze 10.000 gooien we ad random door Nederland.

In Duitsland gooien we 9000 zwarte zwanen, 500 witte en 500 rode ad random door het land.

Nu gaan we blind een aantal zwanen pakken. In Nederland pakken we 500 rode en 500 zwarte.
In Duitsland pakken we ook toevallig 500 rode en 500 zwarte.

Dat zegt toch niets over de totale verdeling van zwanen in beide landen?
Jawel, een steekproef van 1000 zegt heus wel wat, want de kans op zo'n grote inschattingsfout als jij beschrijft, die is praktisch gezien nul.

En dit voorbeeldje van jou doet mij ernstig vermoeden dat die Groningse hoogleraar een stuk meer kaas gegeten hweft van statistiek dan jij.
pi_97452733
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel verder, hoe heeft druivensap van de ene partij van een wijnboer ineens een andere isotopen samenstelling dan een andere partij?
Toeval of een meetfout, weet je dat nou nog niet ;)

Of: De wijnboer heeft water geïmporteerd uit een ander land (Nederland) om daar zijn druiven mee te bewateren. Maar uit de analyse van de isotopen samenstelling lijkt het dan net alsof de wijn in NL is gemaakt met most en water. Maar dat is dus echt niet zo hoor O-)

Persoonlijk maakt het mij geen reet uit waar die wijn nou precies wordt gemaakt, zo lang het maar hetzelfde smaakt en het geen nadelige (gezondheids)effecten heeft.
Harry?......Harry?!
What?!
It's an inanimate fucking object.
You're an inanimate fucking object!!!
pi_97452806
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:49 schreef G-lock het volgende:

[..]

Toeval of een meetfout, weet je dat nou nog niet ;)

Of: De wijnboer heeft water geïmporteerd uit een ander land (Nederland) om daar zijn druiven mee te bewateren. Maar uit de analyse van de isotopen samenstelling lijkt het dan net alsof de wijn in NL is gemaakt met most en water. Maar dat is dus echt niet zo hoor O-)

Persoonlijk maakt het mij geen reet uit waar die wijn nou precies wordt gemaakt, zo lang het maar hetzelfde smaakt en het geen nadelige (gezondheids)effecten heeft.
Het geeft wel een leuk kijkje achter de schermen. Wat jij zegt, als ut maar lekker is.
pi_97454432
Weer een leuke uitzending. Het is helemaal geen lastercampagne, ze zoeken alleen maar iets uit. En ik vind het wel degelijk een nuttig onderzoek. Het mag niet, en daar zijn redenen voor. Of het lekker is of niet doet er niet zoveel toe.
pi_97647139
Was de afgelopen aflevering de laatste of slaan ze vandaag alleen een weekje over?
pi_97648624
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:46 schreef n0ir het volgende:
Was de afgelopen aflevering de laatste of slaan ze vandaag alleen een weekje over?
Volgens mij alweer de laatste :(
  vrijdag 3 juni 2011 @ 09:18:51 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97648675
Jammer, had bijvoorbeeld graag nog eens wat over pijnboompitten en de bittere smaak die chinese pijnboompitten (kort en dik) veroorzaken gezien. Hier in Duitsland verkoopt de Aldi alleen nog de variant uit europa (veel langer)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98262070
Zeker jammer dat het seizoen al weer afgelopen is.

Vanavond herhaling van: Biologisch afbreekbare verpakkingen.
............................
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:35:12 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98262192
Dacht dat vanavond deze aflevering kwam:
Waarom alles een einde heeft maar de worst er twee heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98262813
Ooh zou ook kunnen, want wat op tvgids.nl staat klopt niet altijd.
Kan helaas op de website van kvd niks vinden.
............................
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:58:16 #250
123170 alors
zlata1234
pi_98263324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:32 schreef sander89 het volgende:
Zeker jammer dat het seizoen al weer afgelopen is.

Vanavond herhaling van: Biologisch afbreekbare verpakkingen.
deze is het, was net voorstukje op
know'm sayin?
×
word? word.
pi_98263407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Dacht dat vanavond deze aflevering kwam:
Waarom alles een einde heeft maar de worst er twee heeft.
HAHAHAAAAAA, lol, Pietje maakt een grap van een duits spreekwoord lol, hihihi

-1
pi_98264886
Doh ging er nog serieus op in :')
............................
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:33:14 #253
123170 alors
zlata1234
pi_98264965
:|W

maar ik heb em nog niet gezien, dus ik ga ff kijken :)
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:35:45 #254
123170 alors
zlata1234
pi_98570979
Nu een herhaling over ecologisch toiletpapier :)
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:39:40 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98571216
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:31 schreef sander89 het volgende:
Doh ging er nog serieus op in :')
Ach, de persoon die me eens vroeg waar je in Berlijn goed gepofte aardappel kon eten vertelde ik dat dit in de Einbahnstrasse zat stonk er harder in, en was daarna verschrikkelijk pissig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 20:52:30 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_98572004
Even terug komen op starla´s zwanen analogie ik heb de aflevering niet gezien maar je meet niet een paar ´zwanen´ als je wijn in een massaspectrometer stopt dan meet je van 100000den moleculen het gewicht en daarvan kun je dan kijken welke isotopen er zijn (die wegen 1,2,3 etc meer) en wat de verhouding is. Ook is dat niet iets dat wijnmakers kunnen beinvloeden. Dus ze kunnen niet zeggen 'onze wijn heeft een andere isotopen verhouding' Of ze moeten al ultra centrifuges hebben waarmee je bijvoorbeeld uranium kunt verrijken, maar dan zou de wijnfabrikant een lab vergelijkbaar met een nucleare reactor moeten hebben (voor huiswijn :') ).

Aan de andere kant weet ik niet hoe lokaal de isotopen verhouding is ik weet dat ik gewoon isotoop verhoudingen heb geleerd voor atomen en daarbij nooit heb hoeven bijstellen voor plaats van oorsprong van het monster
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_98572082
Amateur die zn microfoon open laat staan.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:54:02 #258
123170 alors
zlata1234
pi_98572099
ai, chemie...
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 20:54:02 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_98572101
Dat pijnboompit gebeuren wil ik ook wel eens horen, het is verdomd irritant heb een week lang alleen maar bitter geproefd (vooral de nasmaak trouwens, blijkbaar is het eerste wat je proeft vooral geur)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:54:15 #260
123170 alors
zlata1234
pi_98572122
sheisse :D
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:55:52 #261
318507 Jester65
Stay frosty
pi_98572222
Doet die Teun daar zo'n moeite voor: één telefoontje en je weet het precies.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:56:48 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98572276
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat pijnboompit gebeuren wil ik ook wel eens horen, het is verdomd irritant heb een week lang alleen maar bitter geproefd (vooral de nasmaak trouwens, blijkbaar is het eerste wat je proeft vooral geur)
Geen chineese pijnboompitten eten.
Die zijn kort en dik, europeese zijn langer. Probleem is er alleen met chineese pijnboompitten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:58:59 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98572404
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:52 schreef Bosbeetle het volgende:


Aan de andere kant weet ik niet hoe lokaal de isotopen verhouding is ik weet dat ik gewoon isotoop verhoudingen heb geleerd voor atomen en daarbij nooit heb hoeven bijstellen voor plaats van oorsprong van het monster
In Duitsland kijken ze met behulp van isotopen analyse naar waar asperges vandaan komen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 20:59:00 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_98572405
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen chineese pijnboompitten eten.
Die zijn kort en dik, europeese zijn langer. Probleem is er alleen met chineese pijnboompitten
ja dat weet ik inmiddels dus ook, het was trouwens van een kant en klaar salade van AH collegas van mij hebben het ook gehad van pijnboompitten bij de AH. (zij waren alleen iets minder bezorgd als ik omdat ik het al had gehad :P, aan het begin denk je toch ik hoop dat dit weer over gaat en als het dan al een paar dagen duurt dan heb je wel zoiets van 'het zou toch niet')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:00:04 #265
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98572471
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, de persoon die me eens vroeg waar je in Berlijn goed gepofte aardappel kon eten vertelde ik dat dit in de Einbahnstrasse zat stonk er harder in, en was daarna verschrikkelijk pissig
_O-

Ik zie hem al vragen naar de Einbahnstrasse :')
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:00:07 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98572475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja dat weet ik inmiddels dus ook, het was trouwens van een kant en klaar salade van AH collegas van mij hebben het ook gehad van pijnboompitten bij de AH. (zij waren alleen iets minder bezorgd als ik omdat ik het al had gehad :P, aan het begin denk je toch ik hoop dat dit weer over gaat en als het dan al een paar dagen duurt dan heb je wel zoiets van 'het zou toch niet')
Ik heb het gelukkig nooit gehad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 21:00:27 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_98572494
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In Duitsland kijken ze met behulp van isotopen analyse naar waar asperges vandaan komen
Zullen dan wel verhoudingen van specifieke atomen zijn naar mijn weten zijn koolstof, chloor en zwavel vrij vaststaand. Maar ik weet er ook niet alles van. Ik weet wel hoe je het zou moeten meten :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101622269
Vanaf donderdag nieuwe afleveringen :)

quote:
Knoflook
Het is de walm waarom de knoflook bekend staat. Vervelend om te ruiken bij buurman of buurvrouw, lekker om te eten. Maar niet elke knoflook is hetzelfde. Er is roze knoflook en witte. Verse en oude.

Smakelijk verhaal
Uit Frankrijk of Spanje, China of gewoon van de Nederlandse klei. Maar wat is eigenlijk het verschil? En welke moet je kiezen als het recept alleen maar rept over een teentje of twee? De Keuringsdienst van Waarde gaat zijn neus achterna en vertelt in geuren en kleuren het verhaal van de knoflook. Een smakelijk verhaal waar niet over valt te twisten.
Donderdag 8 september, 20:25, NED3


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2011 07:54:17 ]
pi_101624285
Mooi, erg benieuwd naar het 3e deel over de Wijnen. :)
pi_101720421
Niet vergeten hè :)
  donderdag 8 september 2011 @ 19:57:48 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101720742
Fuck, gaat het missen. Wannneer is de herhaling?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101722044
Nu zo weer nieuwe afleveringen :)
know'm sayin?
×
word? word.
pi_101722628
Wat fijn dat dit programma altijd wordt gemaakt en uitgezonden! :)
pi_101722683
Die Teun spreekt zijn talen.
pi_101722717
Wat mot dat dan wezen? :D
Ik hou van boeren O+
pi_101722885
Hoe heet die presentatrice ook alweer?
pi_101722906
Alain :D
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:37 schreef Apostrof het volgende:
Hoe heet die presentatrice ook alweer?
Ben d'r naam ook even kwijt :@
pi_101722942
Marijn Frank ?
  donderdag 8 september 2011 @ 20:39:02 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101722944
Meisje Frank?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101722949
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:39 schreef Paul-89 het volgende:
Marijn Frank ?
Dat inderdaad ^O^
pi_101722953
Marijn Franken toch?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_101723042
Iek seg niks!
pi_101723080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:41 schreef Apostrof het volgende:
Iek seg niks!

Z'n Nederlandse broer?
pi_101723087
Godver.
Nu koop ik ook nooit meer supermarkt knoflook.
;(
pi_101723128
Lol
pi_101723143
Wil hij een punt maken door zich af te vragen of het wel echte knoflook is wat hij bij zich heeft.
Ter vergelijking verse knoflook ernaast die er behalve de omvang en witheid hetzelfde uitziet.
pi_101723155
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:41 schreef Godtje het volgende:
Godver.
Nu koop ik ook nooit meer supermarkt knoflook.
;(
Enige nadeel van dit programma :'(.
pi_101723174
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:41 schreef Godtje het volgende:
Godver.
Nu koop ik ook nooit meer supermarkt knoflook.
;(
Een deel van de opzet van dit programma.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 september 2011 @ 20:45:17 #289
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101723231
Ik gebruik ook nooit een knoflookpers
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101723297
Druk daar.
pi_101723313
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:45 schreef borisz het volgende:
Ik gebruik ook nooit een knoflookpers
Dat snijden ziet er makkelijk uit maar is het vast niet of wel?
pi_101723326
Mooie opnamen weer in china _O_
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_101723327
quote:
3s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:46 schreef Apostrof het volgende:

[..]

Dat snijden ziet er makkelijk uit maar is het vast niet of wel?
Oefening baart kunst :)
  Moderator donderdag 8 september 2011 @ 20:48:04 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101723363
Ik gebruik bijna nooit knoflook maar als ik het gebruik snijd ik het ook altijd, heb niet eens zo'n pers.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101723365
Lol die lui die er achteraan lopen :D
know'm sayin?
×
word? word.
pi_101723366
Ja China, dat is het enige wat je niet kunt imiteren :+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 september 2011 @ 20:48:34 #297
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101723389
quote:
3s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:46 schreef Apostrof het volgende:

[..]

Dat snijden ziet er makkelijk uit maar is het vast niet of wel?
Even oefenen idd :+. Maar anders kan je ook gewoon een teentje pletten met een mes en dan gaan snijden :). Knoflookpers is alleen maar onhandig.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101723400
Mooie beelden weer.
pi_101723465
In Nederland is een knoflook een knoflook. Keus heb je niet in de supermarkt.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_101723490
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:49 schreef henkde_j het volgende:
In Nederland is een knoflook een knoflook. Keus heb je niet in de supermarkt.
Inderdaad, als er knoflook op staat wordt het verkocht :P
  Moderator donderdag 8 september 2011 @ 20:50:31 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101723502
Inderdaad je kunt vaak maar uit 1 type kiezen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')