abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96601255
Uhm, jij?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:03:34 #102
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96601345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:50 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Rara wie zat er ten tijde van dit op de weg... }:|
Sorry hoor, maar ik moest wel een beetje lachen :') Je bent dan wel weer een ervaring rijker :P
pi_96603745
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:27 schreef WG1122 het volgende:
Gefeliciteerd iedereen die geslaagd is!

Mijn rijles (5e) ging vandaag wel oké. Ik had af en toe weer moeite om de koppeling goed te gebruiken, waardoor ik tijdens de les de motor 2 keer liet afslaan. Schakelen is niet zo'n probleem meer, al zat ik wel een keer in de 4 in plaats van de 2 (stressmomentje) :P Ik heb trouwens wel dat ik voor de rijles onwijs zenuwachtig ben, terwijl het tijdens de les zo goed als weg is. Iemand anders daar ook last van?
Heb ik ook wel hoor dat zenuwachtig zijn voordat hij me komt ophalen, ik heb er dan ook geen zin in. In de auto gaat het na 10 minuten meestal helemaal weg en begin ik het weer leuk te vinden :P
pi_96626000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:47 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Heb ik ook wel hoor dat zenuwachtig zijn voordat hij me komt ophalen, ik heb er dan ook geen zin in. In de auto gaat het na 10 minuten meestal helemaal weg en begin ik het weer leuk te vinden :P
Ik heb geen tijd om zenuwachtig te zijn.

moet normaal tot 16.30 werken, en heb om 17.00 rijles, dus tegen de tijd dat ik thuis ben heb ik nog 5 minuten om snel een sigaret te pakken, wat drinken, en een ander t-shirt aan te doen.
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_96633800
Als ik 's ochtends moet lessen, dan kan ik de nacht van tevoren niet goed slapen. Tijdens de lessen nooit problemen. Vandaag 5e les maal 2 is 10e les gehad en alles ging goed. Enige probleem is nog fileparkeren en natuurlijk theorie nog moeten behalen..
pi_96634402
man ik kon helemaal niks als ik vrij was en laat moest lessen.
lastig eten en ik kon totaal nergens op focussen.

examen ging wel gewoon goed en tijdens het lessen ook.
pi_96642571
Aankomende maandag (16mei) herexamen voor m'n rijbewijs. Vorige keer al genaaid in de laatste straat en mag hopen dat ik nu gewoon slaag.

15.50 is m'n examentijd. Druk maar kan z'n voordeel hebben..
pi_96643162
Na hoeveel lessen zijn jullie begonnen met de theorie?
pi_96644491
Blijkbaar ben ik niet de enige die dus kampt met zenuwachtigheid voor de rijles.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:05 schreef electronique het volgende:
Na hoeveel lessen zijn jullie begonnen met de theorie?
Ik ben al voordat ik ging lessen begonnen met het boek doornemen en rond mijn 3e rijles heb ik al theorie-examen gedaan (helaas wel gezakt met 1 fout teveel). Mijn instructeur vindt het belangrijk om gelijk aan je theorie te beginnen, dus dat had ik toen maar gedaan. Ik raad je ook aan om zo snel mogelijk het theorieboek door te nemen, want ik merk dat het zeker helpt bij het lessen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:10:49 #110
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_96659456
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:25 schreef WG1122 het volgende:
Succes Finland.!

Morgen mijn 5e rijles. Ben benieuwd :)
Nou, ik ben dus gezakt gvd voor de vierde keer :'). Weer met 2 fout ;(. Ik ga echt voor mondeling, anders haal ik dat papiertje nooit voordat ik op vakantie ga.

Rijden gaat wel aardig, maar mijn concentratieprobleem zit hem behoorlijk in de weg. Iemand tips voor een betere concentratie (behalve goed slapen/eten/bewegen en dat soort shizzle, want dat doe ik wel).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_96670243
wat gaat er niet goed dan? zo moeilijk is het toch niet?
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:45:50 #112
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_96685022
Gisteren mijn rijbewijs eindelijk gehaald (voor de 4e keer weliswaar :@ ). Mijn examinator was een politieman die ook parttime rijexamens afnam. Het enige rare vind ik dat ik deze keer echt dacht dat ik gezakt was, en hij zei het laatste kwartier helemaal niets meer, behalve dat ik moest terugrijden naar het CBR centrum.
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_96699163
gefeliciteerd

Ik ben vanmiddag ook geslaagd (3e x) , ik had heerlijk gereden.
gelijk aangevraagd vanmiddag en hoop hem dinsdag te hebben :7

Iedereen succes nog
''ladies and gentlemen, we've got him''
pi_96700606
Gefeliciteerd allemaal. :)

Vandaag 7e rijles gehad. Ging wel goed, ik moet alleen m'n concentratie erbij houden (soms ben ik helemaal weg in gedachten) en bij stoplichten moet ik eerder gasgeven zodra het licht op groen is. Ik ben daar te langzaam mee omdat ik nog rommel met de koppeling, verder moet ik niet vergeten om mijn kijktechnieken toe te passen (dooie hoek enzovoort). :)

En ik haat drukke kruispunten, bah :{

@ electro ik ben nog steeds niet begonnen met mijn theorie terwijl ik al 7 lessen heb gehad, heb ook geen idee wat ''normaal'' is.

[ Bericht 8% gewijzigd door iwannabehigh op 12-05-2011 15:50:35 ]
pi_96704619
waj1 en OomBrouwer : gefeliciteerd! :)

Finland. : Wat zonde zeg. Maar kun je dat ook mondeling doen dan? Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord.

Ik stuitte vandaag op dit filmpje.

Bij sommige stukjes moest ik echt hard lachen. Wat enorm slecht :')
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:54:22 #116
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96708501
Ik heb em dinsdag aangevraagd en kan hem pas volgende week dinsdag ophalen :(
pi_96711076
Bel gewoon even heen morgen, grote kans dat hij er al ligt ;) Officieel is het een week inderdaad.

@ filmpje: lol.

Vandaag ook weer rijles gehad. Ging prima, alleen beetje te 'gehaast', te laat afremmen voor bochten/rotondes. Verder wel een andere leerling die ik naar huis moest brengen die vond dat ik prima reed en was verbaasd dat ik nog maar 14 lessen heb gehad.. Ah, de ego wil ook wel eens wat!

Maandag theorie.
pi_96722326
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:54 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb em dinsdag aangevraagd en kan hem pas volgende week dinsdag ophalen :(
Hee gefeliciteerd nog, je hebt 'm eindelijk *O*
pi_96722402
Eerste keer afrijden vandaag. Tijdens het afrijden ging het voor m'n gevoel wel redelijk. Examinator was ook tevreden dus ben meteen geslaagd. *O* *O* *O* *O*

Morgen rijbewijs aanvragen bij de gemeente :) Kosten: 62 euro :')
pi_96734207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:45 schreef waj1 het volgende:
Gisteren mijn rijbewijs eindelijk gehaald (voor de 4e keer weliswaar :@ ). Mijn examinator was een politieman die ook parttime rijexamens afnam. Het enige rare vind ik dat ik deze keer echt dacht dat ik gezakt was, en hij zei het laatste kwartier helemaal niets meer, behalve dat ik moest terugrijden naar het CBR centrum.
Waar heb je afgereden? De mijne was ook iets van politieman..

@neovo: gefeliciteerd! wel verdient!!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 09:09:41 #121
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_96738227
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:33 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Waar heb je afgereden? De mijne was ook iets van politieman..

@neovo: gefeliciteerd! wel verdient!!
Het cbr centrum die tijdelijk in Naarden zat
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:32:44 #122
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96742796
Gelukkig, deze les ging een stuk beter dan de vorige. Geen idee waar m'n hoofd toen zat, maar niet bij de les in ieder geval. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_96743121
koppeling :(

starten jullie de motor trouwens altijd in neutraal of 1? In mijn boekej staat neutraal maar als de motor is afgeslagen mag ik wel starten in 1 :?

[ Bericht 54% gewijzigd door das_phantom op 13-05-2011 12:00:44 ]
pi_96744117
Bij het wegrijden en bij het uitstappen bij de auto heb je die volgordes, tussendoor maakt het niet uit.

Het is meer de gewoonte dat je alles langsgaat, dan dat het echt verplicht is denk ik. Tenminste, mijn instructeur liet me de eerste 3 lessen een plaatje zien, weet niet precies meer hoe ie gaat (doe het nu automatisch), maar het was iets van

Instappen (van links naar rechts)
Gordel, sleutel op stroom, licht aan, eventueel electrische spiegels verstellen, motor aan, versnelling in de 1, handrem eraf.

En bij het uitstappen volg je het rijtje (bijna) exact de andere kant op:
Handrem erop, versnelling in z'n vrij, lampen en andere electriciteitsdingen uit, motor uit, gordel af.

Het is denk ik gewoon zodat je zorgt dat je alles gedaan hebt. Denk ik.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:38:31 #125
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96747600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:58 schreef Cortax het volgende:
Eerste keer afrijden vandaag. Tijdens het afrijden ging het voor m'n gevoel wel redelijk. Examinator was ook tevreden dus ben meteen geslaagd. *O* *O* *O* *O*

Morgen rijbewijs aanvragen bij de gemeente :) Kosten: 62 euro :')
62 euro?

Heb je hem met spoed aangevraagd? In de gemeente waar ik woon is het "maar" 40 euro.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:38:53 #126
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96747615
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:58 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Hee gefeliciteerd nog, je hebt 'm eindelijk *O*
Dankje :)
pi_96759375
Nou, ik heb gisteren mijn Tussentijdse Toets gehad. Wat een DRAMA. Ik weet niet wat me overkomde, maar ik heb het maar liefst 4 (VIER) keer laten uitvallen! De eerste keer was al gelijk bij het vertrekken en de 2e keer was weer gelijk bij de eerste stoplicht.

Ook reed ik soms te rechts, waardoor ik volgens de examinator soms rakelings bij de geparkeerde auto's reed. Voor de rest waren de enige opmerkingen dat ik vaker in m'n binnenspiegel moet kijken en ik geen voorrang moet geven aan het schakelen, maar juist zo snel mogelijk invoegen.

Ookal rij je 80km/u in z'n 2, het klinkt dan niet mooi, maar het is belangrijker dat je invoegt dan dat je gaat schakelen.

Over 3 weken moet ik afrijden, nu ben ik nog zenuwachtiger doordat het zo slecht ging.

PS: Ik kan me niet eens de laatste keer herinneren dat de auto uitviel en nu 4x achter elkaar.
pi_96759540
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:38 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

62 euro?

Heb je hem met spoed aangevraagd? In de gemeente waar ik woon is het "maar" 40 euro.
Nee :'). Met spoed zou nog eens 33,50 extra zijn. Belachelijk duur hier :')
pi_96763858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:16 schreef Warrick21 het volgende:
Nou, ik heb gisteren mijn Tussentijdse Toets gehad. Wat een DRAMA. Ik weet niet wat me overkomde, maar ik heb het maar liefst 4 (VIER) keer laten uitvallen! De eerste keer was al gelijk bij het vertrekken en de 2e keer was weer gelijk bij de eerste stoplicht.

Ook reed ik soms te rechts, waardoor ik volgens de examinator soms rakelings bij de geparkeerde auto's reed. Voor de rest waren de enige opmerkingen dat ik vaker in m'n binnenspiegel moet kijken en ik geen voorrang moet geven aan het schakelen, maar juist zo snel mogelijk invoegen.

Ookal rij je 80km/u in z'n 2, het klinkt dan niet mooi, maar het is belangrijker dat je invoegt dan dat je gaat schakelen.

Over 3 weken moet ik afrijden, nu ben ik nog zenuwachtiger doordat het zo slecht ging.

PS: Ik kan me niet eens de laatste keer herinneren dat de auto uitviel en nu 4x achter elkaar.
Komt wel goed, je weet wat je moet verbeteren toch. Heb je binnenkort nog lessen? Kan je er nog aan werken. Neem anders bij je rijexamen van die pillen in dat je minder zenuwachtig wordt. Misschien helpt dat ook qua prestatie.
pi_96764812
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:16 schreef Warrick21 het volgende:

Mijn tussentijdse toets was ook naadje, 4 weken daarna moest ik ook afrijden en was toen helemaal niet meer zenuwachtig!

Echt serieus, het rijden wat je op de TT deed zegt niks over de prestatie die je over enkele weken zal plaatsen, je zal veel beter rijden omdat je weet wat er komen gaat, bovendien heb je vrijstelling gekregen voor sommige onderdelen neem ik aan?
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_96765778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:24 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Mijn tussentijdse toets was ook naadje, 4 weken daarna moest ik ook afrijden en was toen helemaal niet meer zenuwachtig!

Echt serieus, het rijden wat je op de TT deed zegt niks over de prestatie die je over enkele weken zal plaatsen, je zal veel beter rijden omdat je weet wat er komen gaat, bovendien heb je vrijstelling gekregen voor sommige onderdelen neem ik aan?
Ja, dat laatste wel. Ik heb wel mijn bijzondere manoeuvres correct uitgevoerd. Ik moest keren in een straat, wat wordt gedaan enkel met de koppeling. Ging perfect. Maar raar genoeg laat ik het 4x tijdens het optrekken uitvallen. Geen idee wat me bezielde.
pi_96770188
zijn gewoon zenuwen, hebben er meer last van (inc. mezelf)
''ladies and gentlemen, we've got him''
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:53:48 #134
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96774091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:20 schreef Cortax het volgende:

[..]

Nee :'). Met spoed zou nog eens 33,50 extra zijn. Belachelijk duur hier :')
Het is bij ons ook 33,50 als je em met spoed aanvraagt. Kon zo wezen :P
pi_96774252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:42 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ja, dat laatste wel. Ik heb wel mijn bijzondere manoeuvres correct uitgevoerd. Ik moest keren in een straat, wat wordt gedaan enkel met de koppeling. Ging perfect. Maar raar genoeg laat ik het 4x tijdens het optrekken uitvallen. Geen idee wat me bezielde.
Je hoeft alleen nog maar te rijden dus, peace of cake. Als je het uitvallen tegen wil gaan moet je de koppeling ingedrukt houden, klein beetje gas geven en wanneer je de motor hoort opkomen langzaam koppeling op laten komen.

Wat ik vaak fout deed was, eerst de koppeling en dan gas waardoor die wel eens "hopte" tijdens het wegrijden.

Tip: Je moet niet te snel willen, het stoplicht knalt niet binnen 2 sec weer op rood. Indien de motor toch uit zal vallen gewoon rustig blijven, niks aan het handje en gewoon de route voortzetten na het opnieuw starten van de motor en doen alsof er niks gebeurd is. Gewoon chill blijven dus, iedereen kan een rijbewijs halen het is geen wereldprestatie die je hoeft neer te zetten ;)
Geen suiker toegevoegd
pi_96774430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:53 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Het is bij ons ook 33,50 als je em met spoed aanvraagt. Kon zo wezen :P
Je vraag hem aan en 2 dagen later kun je hem ophalen, dit is bijna bij elke gemeente het zelfde! Je hoeft helemaal geen werkweek te wachten. Ik heb mijn rijbewijs destijds (maand geleden) ook ZONDER spoed aangevraagd en 2 dagen later lag hij er al :') Geen toeval, mijn vrienden/familie konden hem ook al na 2 dagen ophalen ZONDER spoed.

Dat met aanvragen met spoed is dikke onzin, ze willen gewoon dat geloop in het gemeentehuis niet... daarom is het zo duur.
Geen suiker toegevoegd
pi_96778343
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:56 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Je hoeft alleen nog maar te rijden dus, peace of cake. Als je het uitvallen tegen wil gaan moet je de koppeling ingedrukt houden, klein beetje gas geven en wanneer je de motor hoort opkomen langzaam koppeling op laten komen.

Wat ik vaak fout deed was, eerst de koppeling en dan gas waardoor die wel eens "hopte" tijdens het wegrijden.

Tip: Je moet niet te snel willen, het stoplicht knalt niet binnen 2 sec weer op rood. Indien de motor toch uit zal vallen gewoon rustig blijven, niks aan het handje en gewoon de route voortzetten na het opnieuw starten van de motor en doen alsof er niks gebeurd is. Gewoon chill blijven dus, iedereen kan een rijbewijs halen het is geen wereldprestatie die je hoeft neer te zetten ;)
Klopt helemaal, maar dan zegt de instructeur weer dat ik te langzaam wegrijd, waardoor ik het weer sneller wil doen slaat motor af etc cirkel, komt ooit wel goed denk ik echter :P
pi_96783389
Ik ben mijn theorie-bewijs kwijt :'(. Hij was nog een half jaar geldig. Kan deze opnieuw worden uitgeprint of moet ik nu opnieuw theorie doen?

Moet donderdag afrijden
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:06:51 #139
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_96786981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 02:15 schreef Fukjoeman het volgende:
Ik ben mijn theorie-bewijs kwijt :'(. Hij was nog een half jaar geldig. Kan deze opnieuw worden uitgeprint of moet ik nu opnieuw theorie doen?

Moet donderdag afrijden
Bij mijn examen keken ze niet eens naar mijn papieren certificaat, als het goed is kunnen ze digitaal zien of die van jouw nog geldig is.
pi_96787133
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Bij mijn examen keken ze niet eens naar mijn papieren certificaat, als het goed is kunnen ze digitaal zien of die van jouw nog geldig is.
niet zo slim om daar op te vertrouwen..
pi_96787728
Van de CBR site:

Krijg ik een theoriecertificaat mee (auto)?
Antwoord
Het theoriecertificaat(categorie B) bestaat sinds 1 maart 2010 niet meer. Het resultaat van het examen wordt via de elektronische weg vastgelegd. U krijgt dus geen theoriecertificaat.
pi_96788422
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik hoefde op mijn examen het theorie bewijs niet mee te nemen van mijn rijinstructeur, dat konden ze toch checken op hun PDA.
Geen suiker toegevoegd
pi_96829550
Morgen mij theorie, echter mijn theorieboek elders laten liggen + ik heb het nog niet onder de knie met zo'n proefexamen cd. Iemand misschien die iets online weet? Help!
  zondag 15 mei 2011 @ 10:52:02 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96829610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 02:15 schreef Fukjoeman het volgende:

Moet donderdag afrijden
Wordt gechecked op PDA.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:01:54 #145
344974 DellOptimus
Voor de kleine details.
pi_96829840
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:49 schreef MountMan het volgende:
Morgen mij theorie, echter mijn theorieboek elders laten liggen + ik heb het nog niet onder de knie met zo'n proefexamen cd. Iemand misschien die iets online weet? Help!
Je zou even kunnen kijken op: http://www.theorieles.nl/examens/examentest/examentest.html
Rustig maar, komt wel goed. Weet niet of je toevallig je brommer theorie hebt? zoja heb je al een voorsprong!
pi_96833706
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:49 schreef MountMan het volgende:
Ik heb anwb voor je als download ;) dus als je wilt...?
pi_96838025
Zou geweldig zijn! Zou je em kunnen pm'men? :)
pi_96843231
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:41 schreef MountMan het volgende:
Zou geweldig zijn! Zou je em kunnen pm'men? :)
Bestand is te groot, sorry.
Kijk hier eens: http://gratisrijbewijsonline.nl/
Theorie + oefeningen.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:48:34 #149
289768 Beastie_boys
Professor booty
pi_96845559
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:41 schreef das_phantom het volgende:
koppeling :(

starten jullie de motor trouwens altijd in neutraal of 1? In mijn boekej staat neutraal maar als de motor is afgeslagen mag ik wel starten in 1 :?
Starten doe ik in zijn vrij, mocht je de koppeling niet goed in hebben gedrukt kan de auto vooruit schieten wat op parkeerplaatsen en dergelijke niet handig is.

Wanneer je hem af laat slaan kan je meestal meteen weer doorrijden daarom is het makkelijker om hem in zijn 1 te hebben staan.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:24:29 #150
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_96849321
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:12 schreef _Twinkle het volgende:

[..]

Bestand is te groot, sorry.
Kijk hier eens: http://gratisrijbewijsonline.nl/
Theorie + oefeningen.
www.wetransfer.com
pi_96868982
Morgen rijles nummer 6. Ik vind het wel erg traag gaan met maar een les per week.

Klagen mag ik echter niet. Mijn moeder betaald godzijdank veel lessen en een les kost maar liefst 46 euro! Vind ik trouwens een behoorlijke smak geld. Betalen jullie ook zoveel?
  maandag 16 mei 2011 @ 00:01:13 #152
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96869084
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:59 schreef WG1122 het volgende:
Morgen rijles nummer 6. Ik vind het wel erg traag gaan met maar een les per week.

Klagen mag ik echter niet. Mijn moeder betaald godzijdank veel lessen en een les kost maar liefst 46 euro! Vind ik trouwens een behoorlijke smak geld. Betalen jullie ook zoveel?
Duur is het zeker, ik moet het helaasch allemaal zelf betalen. (Ok, exclusief les nr 1, dat was een verjaarscadeautje) Wel iets minder, ik betaal ¤40 per les.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96869645
hier 60 per 1.5 uur 42 voor 1 uur
pi_96870559
quote:
17s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:01 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Duur is het zeker, ik moet het helaasch allemaal zelf betalen. (Ok, exclusief les nr 1, dat was een verjaarscadeautje) Wel iets minder, ik betaal ¤40 per les.
Ah, ik ook. Lijkt me maar niks om 't zelf te betalen, bah. Heb dinsdag weer een rijles, hopelijk mag ik dan wat meer dingen uitproberen (bijzondere verrichtingen of zo) :7 Ik kan nu tenminste ''rijden'' (I guess); schakelen enzovoort kan ik op gevoel.. allesss
pi_96874241
ik zit inmiddels op les 9, maar heb 2 lessen per week betaal 43 per les.
pi_96875473
Vanmiddag herexamen. Mag hopen dat ik nu niet door het corrupte CBR genaaid wordt in de laatste straat..
pi_96876261
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:27 schreef Janeiros het volgende:
Vanmiddag herexamen. Mag hopen dat ik nu niet door het corrupte CBR genaaid wordt in de laatste straat..
als je niet slaagt kan je gewoon niet rijden.
pi_96876809
quote:
16s.gif Op maandag 16 mei 2011 10:02 schreef fespo het volgende:

[..]

als je niet slaagt kan je gewoon niet rijden.
Dan moet jij je maar eens verdiepen in het CBR. Draait allemaal om geluk met je examinator. En bij hun draait het alleen maar om geld... :') als iedereen daar slaagt verdienen hun er ook niets op.

Waarom zou een instructeur het er anders mee eens zijn dat je kan afrijden? Ik begin het lessen echt zat te worden omdat hij ook aangeeft dat ik gewoon moet slagen.
pi_96877278
ah dus je wist al van te voren dat je niet ging slagen? je moet immers 2 keer examen doen wil het CBR geld verdienen. ze hebben tenslotte geen eindeloze stroom aan mensen die examen willen doen!
ik hoop voor je dat je het zelf gelooft en het helpt om je slechte prestatie te verdringen.

anyway je faalt nooit op 1 actie, maar op de algemene rit, dus blijkbaar doe je iets echt niet goed.

maar succes. ik neem aan dat je met de indianenverhalen al van te voren al weet of je slaagt of niet, zit je in een regio waar ze iedereen 2, 3 of 4x examen laten doen?
pi_96877580
De manier waarop het soms gaat is gewoon apart, thats it. Ik kan moeilijk die mensen daar gaan uitschelden of dergelijke. Ik zal vandaag gewoon extra op alles letten en dan maar hopen dat ze een goede dag hebben.
pi_96892660
Rijbewijs binnen :-) Tijd voor een feestje!
pi_96893189
Nou ik moest vandaag voor mijn tweede herexamen. De eerste keer was ik er nog niet klaar voor. Daarna weer flink wat lessen gedaan totdat ik goed op niveau zat. Tijdens de rijlessen reed ik allemaal erg goed, vrijwel geen foutjes meer. Vanochtend om 8 uur herexamen, goed geslapen, gegeten en dergelijke. Maar tering wat heb ik het zwaar verprutst, zelfs het inparkeren wou niet. :') Terecht gezakt dus. Al zat het dan niet mee dat ik in de regen en in de spits de stad (Leeuwarden) in moest, maarja uiteindelijk wel zelf kut gereden.

Zo snel mogelijk weer mijn her aanvragen, maar hoelang duurt het voordat ik die weer kan aanvragen? Sowieso 2 weken wachten geloof ik, al weet ik dat niet zeker. En gefeliciteerd Janeiros! :)
  maandag 16 mei 2011 @ 17:30:15 #163
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96893910
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:02 schreef Janeiros het volgende:
Gefeliciteerrd

Sprintje doen bij het stoplicht? :+ :P
  maandag 16 mei 2011 @ 17:57:36 #164
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_96895110
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:02 schreef Janeiros het volgende:
:) Gefeliciteerd
pi_96895404
Mn herexamen (vandaag dus) ging nog slechter dan de eerste keer + drukkere tijd, maar had gewoon de juiste examinator. Wat kleine foutjes maar die zijn door de vingers gezien. Dit lucht op!

@Vos, Bedankt! Moest ook in Leeuwarden
pi_96914095
Yay, thanks voor de links gisteren, hebben echt nog geholpen. Geslaagd met twee fout (+ 8 op gevaarherkenning, maar positief denken!). Waarschijnlijk morgen praktijk aanvragen.

Ikzelf betaal 35 euro per 50 minuten, vaak in blokken van 2 lesuren.
pi_96937013
Vandaag weer rijles om 18.00 anderhalf uurtje en morgen 2 uur lang dan ook de snelweg op. Alweer op 45 lessen en moet nu gaan betalen. Rijden gaat wel beter, maar aantal dingen gaan nog steeds niet goed. Voor oranje proberen te stoppen ipv doorrijden en te hard door bochten heen.
Wel volgende week alvast bijzondere verrichtingen en zo doen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:43:15 #168
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_96940199
GESLAAGD! 1e keer. Kan nu Rotterdam onveilig maken. *O*
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:46:37 #169
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96940335
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:43 schreef Yaku het volgende:
GESLAAGD! 1e keer. Kan nu Rotterdam onveilig maken. *O*
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_96941004
Iemand tips voor een rijschool in Utrecht?
pi_96941781
Trouwens wel rete moe, heb er een hard hoofd in. Yaku, gefeliciteerd.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:29:13 #172
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96942094
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:26 schreef LUFC het volgende:
Vandaag weer rijles om 18.00 anderhalf uurtje en morgen 2 uur lang dan ook de snelweg op. Alweer op 45 lessen en moet nu gaan betalen. Rijden gaat wel beter, maar aantal dingen gaan nog steeds niet goed. Voor oranje proberen te stoppen ipv doorrijden en te hard door bochten heen.
Wel volgende week alvast bijzondere verrichtingen en zo doen.
Dat te hard door bochten heen zou er toch wel een beetje uit moeten zo langzamerhand :P
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96944350
Ja dat zei hij dus ook. Ik rem gewoon goed en zet hem erna ook in z'n 2.
pi_96954771
Wat ik altijd doe tijdens het lessen is als ik op een bocht af kom is de koppeling indrukken en remmen totdat ik 40km/u rij, dan laat ik de koppeling komen waardoor hij dat laatste stukje zelf afremt op de motor en tegelijk in de 2 is. Zal wel obvious informatie zijn maar zo hou ik het in mn hoofd. :P

EDIT; Weet trouwens nou niemand hoe snel je na het zakken van je praktijk een nieuw examen kan aanvragen?
pi_96965314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:40 schreef 91Vos het volgende:
Wat ik altijd doe tijdens het lessen is als ik op een bocht af kom is de koppeling indrukken en remmen totdat ik 40km/u rij, dan laat ik de koppeling komen waardoor hij dat laatste stukje zelf afremt op de motor en tegelijk in de 2 is. Zal wel obvious informatie zijn maar zo hou ik het in mn hoofd. :P

EDIT; Weet trouwens nou niemand hoe snel je na het zakken van je praktijk een nieuw examen kan aanvragen?
Ze kunnen inprincipe de dag na het examen meteen een nieuw examen plannen. Dit zal dan een examen zijn van 2/3/4 weken later. Bij mij zei die ook 2 weken maar werd het uiteindelijk een maand..
pi_96973774
Vandaag 8e les gehad, of 9e, weet niet meer, maar ging niet zo heel goed. Was niet echt geconcentreerd door andere dingen, helaas. Overigens heb ik wel geparkeerd, achteruit geparkeerd (1e x). Ik moet nog steeds eerder gas geven (rommel altijd met koppeling en schakelen) als 't stoplicht op groen gaat én ik moet (natuurlijk) mijn kijktechnieken verbeteren. Ik vind dat je aan teveel dingen moet denken tijdens het autorijden! ;(
  woensdag 18 mei 2011 @ 07:29:13 #177
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96976598
Nou ik had gisteren dus mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis :D. Meteen een stukje rijden. Die benzine auto viel me nog erg mee. Je kan gewoon op de koppeling zonder gas te geven weg rijden. Net als een diesel :D. Ik heb gisteren wel iets van 60 km gereden. Ouders zaten er wel bij, maarja, dat kan de pret niet drukken.
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:22:00 #178
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96978126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:40 schreef 91Vos het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:15 schreef LUFC het volgende:
Ja dat zei hij dus ook. Ik rem gewoon goed en zet hem erna ook in z'n 2.
Gewoon een kwestie van aanvoelen en inschatten.
Bis bis bis
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:05:12 #179
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_96981205
Ik mag 17 juni afrijden.
pi_96982965
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:40 schreef iwannabehigh het volgende:
Vandaag 8e les gehad, of 9e, weet niet meer, maar ging niet zo heel goed. Was niet echt geconcentreerd door andere dingen, helaas. Overigens heb ik wel geparkeerd, achteruit geparkeerd (1e x). Ik moet nog steeds eerder gas geven (rommel altijd met koppeling en schakelen) als 't stoplicht op groen gaat én ik moet (natuurlijk) mijn kijktechnieken verbeteren. Ik vind dat je aan teveel dingen moet denken tijdens het autorijden! ;(
Herkenbaar, zit met 7e les (net gehad) nu ongeveer met dezelfde punten. Soms moet ik in de bocht schakelen en dan verlies ik mijn aandacht en zit ik op de andere weghelft :@. De andere keer wil ik niet op de andere helft belanden en neem ik de stoep mee...

Nog bedankt voor de tips trouwens nav mijn vraag tijdje geleden :P
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:46:16 #181
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96996319
Net les in een nieuwe auto, damn da's anders. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97017815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Net les in een nieuwe auto, damn da's anders. :+
Heb je de oude in de prak gereden dan? :o
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:30:38 #183
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97017891
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:27 schreef stefkee3 het volgende:

[..]

Heb je de oude in de prak gereden dan? :o
Hij was total loss :'(

Nah, ze vonden het met ruim 180.000 op de teller tijd voor een nieuwe.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97017928
quote:
17s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Hij was total loss :'(

Nah, ze vonden het met ruim 180.000 op de teller tijd voor een nieuwe.
Ah, valt nog mee, mijn lesauto heeft inmiddels 120.000 op de teller, en wordt eind dit jaar vervangen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:36:04 #185
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97017990
Op zich wel fijn trouwens, rijden met een nog niet mishandelde versnellingsbak. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97043934
Maandag gezakt, nog steeds niet door mn rijinstructeur gebeld over het plannen van een nieuw her-examen. Blijkbaar heeft het CBR nog steeds niet mijn naam vrijgegeven. Godverdomme, duurt al zo lang! |:(
pi_97063477
Gister m'n rijbewijs al kunnen ophalen en even Leeuwarden stad door gescheurd haha. Lekker als er geen instructeur meer naast je zit!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:36:49 #188
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97080188
M'n invalinstructeur heeft ook moeite met links en rechts. :')

"Links! Nee, rechts! Nee, toch links. Of was het nou rechts? DIE KANT OP!!"
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97081992
*O* Geslaagd gisteren

Toch wel erg opgelucht. Was al een keer gezakt. Had een vrouwelijke examinator, dat scheelde wel voor mn gevoel. Mn eerste keer had ik zo'n chagrijnige wiskundeleraar.
pi_97116589
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:16 schreef Fukjoeman het volgende:
*O* Geslaagd gisteren

Toch wel erg opgelucht. Was al een keer gezakt. Had een vrouwelijke examinator, dat scheelde wel voor mn gevoel. Mn eerste keer had ik zo'n chagrijnige wiskundeleraar.
Gefeliciteerd. :)

Donderdag heb ik proefrijles, ik ben benieuwd. :')
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:29:57 #191
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97121078
Ik ben al een heel eind met m'n rijles, maar nog nooit hier gepost. Ben in augustus begonnen, maar door omstandigheden (vakantie, operatie, duim in het verband) in totaal 4 maanden vertraging opgelopen. Tel daarbij op dat ik ook maar één keer in de week rijles had van 75 minuten en je hebt door dat het even geduurd heeft. Twee maanden terug TTT gehaald (of ja, de vrijstelling dan). Daarna een paar keer dramatisch gereden (vaak kwam ik om 17:55 uur terug van een lange dag stage en zat ik om 18:00 uur al in de lesauto, waardoor mijn concentratie niet optimaal was).

Vandaag eindelijk een keer op zaterdag gereden en het ging hartstikke goed. We moesten één keer op de rem omdat ik een stoplicht op een rotonde over het hoofd zag :') en mijn naderingssnelheid was iets te hard op kruispunten maar verder ging het goed, sowieso als je bedenkt dat ik allerlei 'moeilijke' routes reed.

Mijn instructeur zei net dat hij me straks gaat bellen om de datum van het praktijkexamen te prikken, hier ben ik dus erg blij mee. Zeker omdat mijn vrienden allemaal zes tot negen maanden ouder zijn en dus allemaal al een rijbewijs hebben. En aangezien ik al ff bezig ben wordt de 'druk' steeds groter: 'wanneer mag jij nou eindelijk eens op?' is een veelgehoorde vraag.

Nu nog ff 5 á 6 lessen knallen tot het examen en dan hopelijk afrijden..
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:58:26 #192
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_97122009
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:29 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik ben al een heel eind met m'n rijles, maar nog nooit hier gepost. Ben in augustus begonnen, maar door omstandigheden (vakantie, operatie, duim in het verband) in totaal 4 maanden vertraging opgelopen. Tel daarbij op dat ik ook maar één keer in de week rijles had van 75 minuten en je hebt door dat het even geduurd heeft. Twee maanden terug TTT gehaald (of ja, de vrijstelling dan). Daarna een paar keer dramatisch gereden (vaak kwam ik om 17:55 uur terug van een lange dag stage en zat ik om 18:00 uur al in de lesauto, waardoor mijn concentratie niet optimaal was).

Vandaag eindelijk een keer op zaterdag gereden en het ging hartstikke goed. We moesten één keer op de rem omdat ik een stoplicht op een rotonde over het hoofd zag :') en mijn naderingssnelheid was iets te hard op kruispunten maar verder ging het goed, sowieso als je bedenkt dat ik allerlei 'moeilijke' routes reed.

Mijn instructeur zei net dat hij me straks gaat bellen om de datum van het praktijkexamen te prikken, hier ben ik dus erg blij mee. Zeker omdat mijn vrienden allemaal zes tot negen maanden ouder zijn en dus allemaal al een rijbewijs hebben. En aangezien ik al ff bezig ben wordt de 'druk' steeds groter: 'wanneer mag jij nou eindelijk eens op?' is een veelgehoorde vraag.

Nu nog ff 5 á 6 lessen knallen tot het examen en dan hopelijk afrijden..
Je moet dan niks tegen je vrienden zeggen wanneer je precies op welk tijdstip gaat afrijden. Dan wordt je alleen maar zenuwachtiger en ga je slechter rijden. Bij de eerste 2 examens wisten ze dat ik moest afrijden, bij het derde heb ik het stilgehouden. Was toen ook direct geslaagd :)

Ik heb dus sinds dinsdag het pasje in bezit. Elke keer gingen mijn ouders met me mee, "zodat ik aan de auto kan wennen" :') jaja, in feite dus gewoon om te zien hoe ik rij. :'). Maar gisteren dus voor het eerst alleen gereden :D. Wat een vrijheid heb je dan :d
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:08:17 #193
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97122371
Goede tip inderdaad, maat van mij sms'te ook een keer: 'geslaagd'...toen ik zei dat ik niet eens wist dat hij op moest zei hij: 'ja, dat had ik ook tegen niemand gezegd'.

Maar jij gefeliciteerd in ieder geval! Ik ben sowieso van plan dat (als ik mijn rijbewijs heb, laat ik er niet te ver op vooruit lopen) om een keer met m'n pa naar een grote stad stad te rijden.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:20:17 #194
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97122807
Ik ben trouwens benieuwd hoe het parkeren en zo gaat. Ben hier nooit een held in geweest maar bij de TTT moest ik omdraaien en een stopopdracht, sindsdien weinig tot niets aan het parkeren e.d. gedaan, alleen maar rijden.
pi_97124974
Gisteren geslaagd voor mijn Theorie-Examen (In één keer) *O* *O*

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/20/1305907546-630.jpg

Nu goed doorlessen (zit nu op 14 lesuren) en dan kan ik afrijden :)

[ Bericht 0% gewijzigd door TheHunterAmin op 21-05-2011 18:21:19 ]
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:37:01 #196
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97125703
Gefeliciteerd!
Net telefoontje gehad, 29 juni mag ik op.
pi_97130685
Thanks man! Succes alvast ;)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:07:47 #198
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97131204
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 07:29 schreef .Neovo. het volgende:
Nou ik had gisteren dus mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis :D. Meteen een stukje rijden. Die benzine auto viel me nog erg mee. Je kan gewoon op de koppeling zonder gas te geven weg rijden. Net als een diesel :D. Ik heb gisteren wel iets van 60 km gereden. Ouders zaten er wel bij, maarja, dat kan de pret niet drukken.
Had ik dus niet, moest in principe het hele wegrijden vanuit stilstand overnieuw doen.
pi_97132690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:58 schreef .Neovo. het volgende:

Ik heb dus sinds dinsdag het pasje in bezit. Elke keer gingen mijn ouders met me mee, "zodat ik aan de auto kan wennen" :') jaja, in feite dus gewoon om te zien hoe ik rij. :'). Maar gisteren dus voor het eerst alleen gereden :D. Wat een vrijheid heb je dan :d
Had ik misschien beter ook een paar keer kunnen doen, reed vandaag voor het eerst in de (station) auto van m'n ouders en ik pakte gelijk een stoeprandje mee met de velg :').

Voor een vol terras in het centrum, casual een bochtje naar rechts en.. KRGHHHHHHHH, was wel een beetje genant maar ach.. gelukkig alleen een klein krasje en ik weet nu dat ik bij het aansnijden van bochten er rekening mee moet houden dat ik niet in een kleine Polo zit.
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_97138746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:45 schreef honkhonk het volgende:

[..]

Had ik misschien beter ook een paar keer kunnen doen, reed vandaag voor het eerst in de (station) auto van m'n ouders en ik pakte gelijk een stoeprandje mee met de velg :').

Voor een vol terras in het centrum, casual een bochtje naar rechts en.. KRGHHHHHHHH, was wel een beetje genant maar ach.. gelukkig alleen een klein krasje en ik weet nu dat ik bij het aansnijden van bochten er rekening mee moet houden dat ik niet in een kleine Polo zit.
Heel herkenbaar :D. Heb les gehad in een Opel Corsa, dan is het wel even wennen om een grotere auto te rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')