abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:38:53 #126
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96747615
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:58 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Hee gefeliciteerd nog, je hebt 'm eindelijk *O*
Dankje :)
pi_96759375
Nou, ik heb gisteren mijn Tussentijdse Toets gehad. Wat een DRAMA. Ik weet niet wat me overkomde, maar ik heb het maar liefst 4 (VIER) keer laten uitvallen! De eerste keer was al gelijk bij het vertrekken en de 2e keer was weer gelijk bij de eerste stoplicht.

Ook reed ik soms te rechts, waardoor ik volgens de examinator soms rakelings bij de geparkeerde auto's reed. Voor de rest waren de enige opmerkingen dat ik vaker in m'n binnenspiegel moet kijken en ik geen voorrang moet geven aan het schakelen, maar juist zo snel mogelijk invoegen.

Ookal rij je 80km/u in z'n 2, het klinkt dan niet mooi, maar het is belangrijker dat je invoegt dan dat je gaat schakelen.

Over 3 weken moet ik afrijden, nu ben ik nog zenuwachtiger doordat het zo slecht ging.

PS: Ik kan me niet eens de laatste keer herinneren dat de auto uitviel en nu 4x achter elkaar.
pi_96759540
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:38 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

62 euro?

Heb je hem met spoed aangevraagd? In de gemeente waar ik woon is het "maar" 40 euro.
Nee :'). Met spoed zou nog eens 33,50 extra zijn. Belachelijk duur hier :')
pi_96763858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:16 schreef Warrick21 het volgende:
Nou, ik heb gisteren mijn Tussentijdse Toets gehad. Wat een DRAMA. Ik weet niet wat me overkomde, maar ik heb het maar liefst 4 (VIER) keer laten uitvallen! De eerste keer was al gelijk bij het vertrekken en de 2e keer was weer gelijk bij de eerste stoplicht.

Ook reed ik soms te rechts, waardoor ik volgens de examinator soms rakelings bij de geparkeerde auto's reed. Voor de rest waren de enige opmerkingen dat ik vaker in m'n binnenspiegel moet kijken en ik geen voorrang moet geven aan het schakelen, maar juist zo snel mogelijk invoegen.

Ookal rij je 80km/u in z'n 2, het klinkt dan niet mooi, maar het is belangrijker dat je invoegt dan dat je gaat schakelen.

Over 3 weken moet ik afrijden, nu ben ik nog zenuwachtiger doordat het zo slecht ging.

PS: Ik kan me niet eens de laatste keer herinneren dat de auto uitviel en nu 4x achter elkaar.
Komt wel goed, je weet wat je moet verbeteren toch. Heb je binnenkort nog lessen? Kan je er nog aan werken. Neem anders bij je rijexamen van die pillen in dat je minder zenuwachtig wordt. Misschien helpt dat ook qua prestatie.
pi_96764812
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:16 schreef Warrick21 het volgende:

Mijn tussentijdse toets was ook naadje, 4 weken daarna moest ik ook afrijden en was toen helemaal niet meer zenuwachtig!

Echt serieus, het rijden wat je op de TT deed zegt niks over de prestatie die je over enkele weken zal plaatsen, je zal veel beter rijden omdat je weet wat er komen gaat, bovendien heb je vrijstelling gekregen voor sommige onderdelen neem ik aan?
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_96765778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:24 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Mijn tussentijdse toets was ook naadje, 4 weken daarna moest ik ook afrijden en was toen helemaal niet meer zenuwachtig!

Echt serieus, het rijden wat je op de TT deed zegt niks over de prestatie die je over enkele weken zal plaatsen, je zal veel beter rijden omdat je weet wat er komen gaat, bovendien heb je vrijstelling gekregen voor sommige onderdelen neem ik aan?
Ja, dat laatste wel. Ik heb wel mijn bijzondere manoeuvres correct uitgevoerd. Ik moest keren in een straat, wat wordt gedaan enkel met de koppeling. Ging perfect. Maar raar genoeg laat ik het 4x tijdens het optrekken uitvallen. Geen idee wat me bezielde.
pi_96770188
zijn gewoon zenuwen, hebben er meer last van (inc. mezelf)
''ladies and gentlemen, we've got him''
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:53:48 #134
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96774091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:20 schreef Cortax het volgende:

[..]

Nee :'). Met spoed zou nog eens 33,50 extra zijn. Belachelijk duur hier :')
Het is bij ons ook 33,50 als je em met spoed aanvraagt. Kon zo wezen :P
pi_96774252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:42 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ja, dat laatste wel. Ik heb wel mijn bijzondere manoeuvres correct uitgevoerd. Ik moest keren in een straat, wat wordt gedaan enkel met de koppeling. Ging perfect. Maar raar genoeg laat ik het 4x tijdens het optrekken uitvallen. Geen idee wat me bezielde.
Je hoeft alleen nog maar te rijden dus, peace of cake. Als je het uitvallen tegen wil gaan moet je de koppeling ingedrukt houden, klein beetje gas geven en wanneer je de motor hoort opkomen langzaam koppeling op laten komen.

Wat ik vaak fout deed was, eerst de koppeling en dan gas waardoor die wel eens "hopte" tijdens het wegrijden.

Tip: Je moet niet te snel willen, het stoplicht knalt niet binnen 2 sec weer op rood. Indien de motor toch uit zal vallen gewoon rustig blijven, niks aan het handje en gewoon de route voortzetten na het opnieuw starten van de motor en doen alsof er niks gebeurd is. Gewoon chill blijven dus, iedereen kan een rijbewijs halen het is geen wereldprestatie die je hoeft neer te zetten ;)
Geen suiker toegevoegd
pi_96774430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:53 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Het is bij ons ook 33,50 als je em met spoed aanvraagt. Kon zo wezen :P
Je vraag hem aan en 2 dagen later kun je hem ophalen, dit is bijna bij elke gemeente het zelfde! Je hoeft helemaal geen werkweek te wachten. Ik heb mijn rijbewijs destijds (maand geleden) ook ZONDER spoed aangevraagd en 2 dagen later lag hij er al :') Geen toeval, mijn vrienden/familie konden hem ook al na 2 dagen ophalen ZONDER spoed.

Dat met aanvragen met spoed is dikke onzin, ze willen gewoon dat geloop in het gemeentehuis niet... daarom is het zo duur.
Geen suiker toegevoegd
pi_96778343
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:56 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Je hoeft alleen nog maar te rijden dus, peace of cake. Als je het uitvallen tegen wil gaan moet je de koppeling ingedrukt houden, klein beetje gas geven en wanneer je de motor hoort opkomen langzaam koppeling op laten komen.

Wat ik vaak fout deed was, eerst de koppeling en dan gas waardoor die wel eens "hopte" tijdens het wegrijden.

Tip: Je moet niet te snel willen, het stoplicht knalt niet binnen 2 sec weer op rood. Indien de motor toch uit zal vallen gewoon rustig blijven, niks aan het handje en gewoon de route voortzetten na het opnieuw starten van de motor en doen alsof er niks gebeurd is. Gewoon chill blijven dus, iedereen kan een rijbewijs halen het is geen wereldprestatie die je hoeft neer te zetten ;)
Klopt helemaal, maar dan zegt de instructeur weer dat ik te langzaam wegrijd, waardoor ik het weer sneller wil doen slaat motor af etc cirkel, komt ooit wel goed denk ik echter :P
pi_96783389
Ik ben mijn theorie-bewijs kwijt :'(. Hij was nog een half jaar geldig. Kan deze opnieuw worden uitgeprint of moet ik nu opnieuw theorie doen?

Moet donderdag afrijden
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:06:51 #139
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_96786981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 02:15 schreef Fukjoeman het volgende:
Ik ben mijn theorie-bewijs kwijt :'(. Hij was nog een half jaar geldig. Kan deze opnieuw worden uitgeprint of moet ik nu opnieuw theorie doen?

Moet donderdag afrijden
Bij mijn examen keken ze niet eens naar mijn papieren certificaat, als het goed is kunnen ze digitaal zien of die van jouw nog geldig is.
pi_96787133
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Bij mijn examen keken ze niet eens naar mijn papieren certificaat, als het goed is kunnen ze digitaal zien of die van jouw nog geldig is.
niet zo slim om daar op te vertrouwen..
pi_96787728
Van de CBR site:

Krijg ik een theoriecertificaat mee (auto)?
Antwoord
Het theoriecertificaat(categorie B) bestaat sinds 1 maart 2010 niet meer. Het resultaat van het examen wordt via de elektronische weg vastgelegd. U krijgt dus geen theoriecertificaat.
pi_96788422
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik hoefde op mijn examen het theorie bewijs niet mee te nemen van mijn rijinstructeur, dat konden ze toch checken op hun PDA.
Geen suiker toegevoegd
pi_96829550
Morgen mij theorie, echter mijn theorieboek elders laten liggen + ik heb het nog niet onder de knie met zo'n proefexamen cd. Iemand misschien die iets online weet? Help!
  zondag 15 mei 2011 @ 10:52:02 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96829610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 02:15 schreef Fukjoeman het volgende:

Moet donderdag afrijden
Wordt gechecked op PDA.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:01:54 #145
344974 DellOptimus
Voor de kleine details.
pi_96829840
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:49 schreef MountMan het volgende:
Morgen mij theorie, echter mijn theorieboek elders laten liggen + ik heb het nog niet onder de knie met zo'n proefexamen cd. Iemand misschien die iets online weet? Help!
Je zou even kunnen kijken op: http://www.theorieles.nl/examens/examentest/examentest.html
Rustig maar, komt wel goed. Weet niet of je toevallig je brommer theorie hebt? zoja heb je al een voorsprong!
pi_96833706
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:49 schreef MountMan het volgende:
Ik heb anwb voor je als download ;) dus als je wilt...?
pi_96838025
Zou geweldig zijn! Zou je em kunnen pm'men? :)
pi_96843231
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:41 schreef MountMan het volgende:
Zou geweldig zijn! Zou je em kunnen pm'men? :)
Bestand is te groot, sorry.
Kijk hier eens: http://gratisrijbewijsonline.nl/
Theorie + oefeningen.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:48:34 #149
289768 Beastie_boys
Professor booty
pi_96845559
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:41 schreef das_phantom het volgende:
koppeling :(

starten jullie de motor trouwens altijd in neutraal of 1? In mijn boekej staat neutraal maar als de motor is afgeslagen mag ik wel starten in 1 :?
Starten doe ik in zijn vrij, mocht je de koppeling niet goed in hebben gedrukt kan de auto vooruit schieten wat op parkeerplaatsen en dergelijke niet handig is.

Wanneer je hem af laat slaan kan je meestal meteen weer doorrijden daarom is het makkelijker om hem in zijn 1 te hebben staan.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:24:29 #150
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_96849321
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:12 schreef _Twinkle het volgende:

[..]

Bestand is te groot, sorry.
Kijk hier eens: http://gratisrijbewijsonline.nl/
Theorie + oefeningen.
www.wetransfer.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo