abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96973774
Vandaag 8e les gehad, of 9e, weet niet meer, maar ging niet zo heel goed. Was niet echt geconcentreerd door andere dingen, helaas. Overigens heb ik wel geparkeerd, achteruit geparkeerd (1e x). Ik moet nog steeds eerder gas geven (rommel altijd met koppeling en schakelen) als 't stoplicht op groen gaat én ik moet (natuurlijk) mijn kijktechnieken verbeteren. Ik vind dat je aan teveel dingen moet denken tijdens het autorijden! ;(
  woensdag 18 mei 2011 @ 07:29:13 #177
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_96976598
Nou ik had gisteren dus mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis :D. Meteen een stukje rijden. Die benzine auto viel me nog erg mee. Je kan gewoon op de koppeling zonder gas te geven weg rijden. Net als een diesel :D. Ik heb gisteren wel iets van 60 km gereden. Ouders zaten er wel bij, maarja, dat kan de pret niet drukken.
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:22:00 #178
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96978126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:40 schreef 91Vos het volgende:
Wat ik altijd doe tijdens het lessen is als ik op een bocht af kom is de koppeling indrukken en remmen totdat ik 40km/u rij, dan laat ik de koppeling komen waardoor hij dat laatste stukje zelf afremt op de motor en tegelijk in de 2 is. Zal wel obvious informatie zijn maar zo hou ik het in mn hoofd. :P

EDIT; Weet trouwens nou niemand hoe snel je na het zakken van je praktijk een nieuw examen kan aanvragen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:15 schreef LUFC het volgende:
Ja dat zei hij dus ook. Ik rem gewoon goed en zet hem erna ook in z'n 2.
Gewoon een kwestie van aanvoelen en inschatten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:05:12 #179
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_96981205
Ik mag 17 juni afrijden.
pi_96982965
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:40 schreef iwannabehigh het volgende:
Vandaag 8e les gehad, of 9e, weet niet meer, maar ging niet zo heel goed. Was niet echt geconcentreerd door andere dingen, helaas. Overigens heb ik wel geparkeerd, achteruit geparkeerd (1e x). Ik moet nog steeds eerder gas geven (rommel altijd met koppeling en schakelen) als 't stoplicht op groen gaat én ik moet (natuurlijk) mijn kijktechnieken verbeteren. Ik vind dat je aan teveel dingen moet denken tijdens het autorijden! ;(
Herkenbaar, zit met 7e les (net gehad) nu ongeveer met dezelfde punten. Soms moet ik in de bocht schakelen en dan verlies ik mijn aandacht en zit ik op de andere weghelft :@. De andere keer wil ik niet op de andere helft belanden en neem ik de stoep mee...

Nog bedankt voor de tips trouwens nav mijn vraag tijdje geleden :P
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:46:16 #181
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_96996319
Net les in een nieuwe auto, damn da's anders. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_97017815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Net les in een nieuwe auto, damn da's anders. :+
Heb je de oude in de prak gereden dan? :o
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:30:38 #183
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97017891
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:27 schreef stefkee3 het volgende:

[..]

Heb je de oude in de prak gereden dan? :o
Hij was total loss :'(

Nah, ze vonden het met ruim 180.000 op de teller tijd voor een nieuwe.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97017928
quote:
17s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Hij was total loss :'(

Nah, ze vonden het met ruim 180.000 op de teller tijd voor een nieuwe.
Ah, valt nog mee, mijn lesauto heeft inmiddels 120.000 op de teller, en wordt eind dit jaar vervangen.
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:36:04 #185
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97017990
Op zich wel fijn trouwens, rijden met een nog niet mishandelde versnellingsbak. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97043934
Maandag gezakt, nog steeds niet door mn rijinstructeur gebeld over het plannen van een nieuw her-examen. Blijkbaar heeft het CBR nog steeds niet mijn naam vrijgegeven. Godverdomme, duurt al zo lang! |:(
pi_97063477
Gister m'n rijbewijs al kunnen ophalen en even Leeuwarden stad door gescheurd haha. Lekker als er geen instructeur meer naast je zit!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:36:49 #188
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_97080188
M'n invalinstructeur heeft ook moeite met links en rechts. :')

"Links! Nee, rechts! Nee, toch links. Of was het nou rechts? DIE KANT OP!!"
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_97081992
*O* Geslaagd gisteren

Toch wel erg opgelucht. Was al een keer gezakt. Had een vrouwelijke examinator, dat scheelde wel voor mn gevoel. Mn eerste keer had ik zo'n chagrijnige wiskundeleraar.
pi_97116589
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:16 schreef Fukjoeman het volgende:
*O* Geslaagd gisteren

Toch wel erg opgelucht. Was al een keer gezakt. Had een vrouwelijke examinator, dat scheelde wel voor mn gevoel. Mn eerste keer had ik zo'n chagrijnige wiskundeleraar.
Gefeliciteerd. :)

Donderdag heb ik proefrijles, ik ben benieuwd. :')
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:29:57 #191
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97121078
Ik ben al een heel eind met m'n rijles, maar nog nooit hier gepost. Ben in augustus begonnen, maar door omstandigheden (vakantie, operatie, duim in het verband) in totaal 4 maanden vertraging opgelopen. Tel daarbij op dat ik ook maar één keer in de week rijles had van 75 minuten en je hebt door dat het even geduurd heeft. Twee maanden terug TTT gehaald (of ja, de vrijstelling dan). Daarna een paar keer dramatisch gereden (vaak kwam ik om 17:55 uur terug van een lange dag stage en zat ik om 18:00 uur al in de lesauto, waardoor mijn concentratie niet optimaal was).

Vandaag eindelijk een keer op zaterdag gereden en het ging hartstikke goed. We moesten één keer op de rem omdat ik een stoplicht op een rotonde over het hoofd zag :') en mijn naderingssnelheid was iets te hard op kruispunten maar verder ging het goed, sowieso als je bedenkt dat ik allerlei 'moeilijke' routes reed.

Mijn instructeur zei net dat hij me straks gaat bellen om de datum van het praktijkexamen te prikken, hier ben ik dus erg blij mee. Zeker omdat mijn vrienden allemaal zes tot negen maanden ouder zijn en dus allemaal al een rijbewijs hebben. En aangezien ik al ff bezig ben wordt de 'druk' steeds groter: 'wanneer mag jij nou eindelijk eens op?' is een veelgehoorde vraag.

Nu nog ff 5 á 6 lessen knallen tot het examen en dan hopelijk afrijden..
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:58:26 #192
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_97122009
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:29 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik ben al een heel eind met m'n rijles, maar nog nooit hier gepost. Ben in augustus begonnen, maar door omstandigheden (vakantie, operatie, duim in het verband) in totaal 4 maanden vertraging opgelopen. Tel daarbij op dat ik ook maar één keer in de week rijles had van 75 minuten en je hebt door dat het even geduurd heeft. Twee maanden terug TTT gehaald (of ja, de vrijstelling dan). Daarna een paar keer dramatisch gereden (vaak kwam ik om 17:55 uur terug van een lange dag stage en zat ik om 18:00 uur al in de lesauto, waardoor mijn concentratie niet optimaal was).

Vandaag eindelijk een keer op zaterdag gereden en het ging hartstikke goed. We moesten één keer op de rem omdat ik een stoplicht op een rotonde over het hoofd zag :') en mijn naderingssnelheid was iets te hard op kruispunten maar verder ging het goed, sowieso als je bedenkt dat ik allerlei 'moeilijke' routes reed.

Mijn instructeur zei net dat hij me straks gaat bellen om de datum van het praktijkexamen te prikken, hier ben ik dus erg blij mee. Zeker omdat mijn vrienden allemaal zes tot negen maanden ouder zijn en dus allemaal al een rijbewijs hebben. En aangezien ik al ff bezig ben wordt de 'druk' steeds groter: 'wanneer mag jij nou eindelijk eens op?' is een veelgehoorde vraag.

Nu nog ff 5 á 6 lessen knallen tot het examen en dan hopelijk afrijden..
Je moet dan niks tegen je vrienden zeggen wanneer je precies op welk tijdstip gaat afrijden. Dan wordt je alleen maar zenuwachtiger en ga je slechter rijden. Bij de eerste 2 examens wisten ze dat ik moest afrijden, bij het derde heb ik het stilgehouden. Was toen ook direct geslaagd :)

Ik heb dus sinds dinsdag het pasje in bezit. Elke keer gingen mijn ouders met me mee, "zodat ik aan de auto kan wennen" :') jaja, in feite dus gewoon om te zien hoe ik rij. :'). Maar gisteren dus voor het eerst alleen gereden :D. Wat een vrijheid heb je dan :d
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:08:17 #193
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97122371
Goede tip inderdaad, maat van mij sms'te ook een keer: 'geslaagd'...toen ik zei dat ik niet eens wist dat hij op moest zei hij: 'ja, dat had ik ook tegen niemand gezegd'.

Maar jij gefeliciteerd in ieder geval! Ik ben sowieso van plan dat (als ik mijn rijbewijs heb, laat ik er niet te ver op vooruit lopen) om een keer met m'n pa naar een grote stad stad te rijden.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:20:17 #194
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97122807
Ik ben trouwens benieuwd hoe het parkeren en zo gaat. Ben hier nooit een held in geweest maar bij de TTT moest ik omdraaien en een stopopdracht, sindsdien weinig tot niets aan het parkeren e.d. gedaan, alleen maar rijden.
pi_97124974
Gisteren geslaagd voor mijn Theorie-Examen (In één keer) *O* *O*

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/20/1305907546-630.jpg

Nu goed doorlessen (zit nu op 14 lesuren) en dan kan ik afrijden :)

[ Bericht 0% gewijzigd door TheHunterAmin op 21-05-2011 18:21:19 ]
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:37:01 #196
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97125703
Gefeliciteerd!
Net telefoontje gehad, 29 juni mag ik op.
pi_97130685
Thanks man! Succes alvast ;)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:07:47 #198
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97131204
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 07:29 schreef .Neovo. het volgende:
Nou ik had gisteren dus mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis :D. Meteen een stukje rijden. Die benzine auto viel me nog erg mee. Je kan gewoon op de koppeling zonder gas te geven weg rijden. Net als een diesel :D. Ik heb gisteren wel iets van 60 km gereden. Ouders zaten er wel bij, maarja, dat kan de pret niet drukken.
Had ik dus niet, moest in principe het hele wegrijden vanuit stilstand overnieuw doen.
pi_97132690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:58 schreef .Neovo. het volgende:

Ik heb dus sinds dinsdag het pasje in bezit. Elke keer gingen mijn ouders met me mee, "zodat ik aan de auto kan wennen" :') jaja, in feite dus gewoon om te zien hoe ik rij. :'). Maar gisteren dus voor het eerst alleen gereden :D. Wat een vrijheid heb je dan :d
Had ik misschien beter ook een paar keer kunnen doen, reed vandaag voor het eerst in de (station) auto van m'n ouders en ik pakte gelijk een stoeprandje mee met de velg :').

Voor een vol terras in het centrum, casual een bochtje naar rechts en.. KRGHHHHHHHH, was wel een beetje genant maar ach.. gelukkig alleen een klein krasje en ik weet nu dat ik bij het aansnijden van bochten er rekening mee moet houden dat ik niet in een kleine Polo zit.
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_97138746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:45 schreef honkhonk het volgende:

[..]

Had ik misschien beter ook een paar keer kunnen doen, reed vandaag voor het eerst in de (station) auto van m'n ouders en ik pakte gelijk een stoeprandje mee met de velg :').

Voor een vol terras in het centrum, casual een bochtje naar rechts en.. KRGHHHHHHHH, was wel een beetje genant maar ach.. gelukkig alleen een klein krasje en ik weet nu dat ik bij het aansnijden van bochten er rekening mee moet houden dat ik niet in een kleine Polo zit.
Heel herkenbaar :D. Heb les gehad in een Opel Corsa, dan is het wel even wennen om een grotere auto te rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')