Ja....daar maak ik geen grapjes over.quote:
Geef jij les op een HBO ?quote:Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef _GdR_ het volgende:
als je een nerd ben moet je ook gewoon veilig binnen achter je computertje blijven.
Dinsdag geopereeerd (als de zwelling weg is) En het gaat wel ang duren. Zeker een half jaarquote:Op maandag 2 mei 2011 18:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ach nee, ik voel met je mee Ole!
Ik ga morgen (eindelijk!) uit het gips na 7 weken rondhopsen met krukken.
Weet je al wanneer je geopereerd wordt? En hoe heb je het voor elkaar gekregen om je enkel te breken?
Morgen al, of volgende week dinsdag?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:21 schreef Ole het volgende:
Dank allemaalr![]()
![]()
Ik moet de hele week bijna net als die kat met mijn poot omhoog liggen!
[..]
Dinsdag geopereeerd (als de zwelling weg is) En het gaat wel ang duren. Zeker een half jaar
Gevallen met Koninginnedag .... Beetje stom, ergens over gestruikeld
No worries, na de operatie mag dat ook nog een tijdje.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:21 schreef Ole het volgende:
Dank allemaalr![]()
![]()
Ik moet de hele week bijna net als die kat met mijn poot omhoog liggen!
Vette pech! Ik hoorde pas van iemand die zn enkel had gebroken door te struikelen over een stofzuigermond.quote:[..]
Dinsdag geopereeerd (als de zwelling weg is) En het gaat wel ang duren. Zeker een half jaar
Gevallen met Koninginnedag .... Beetje stom, ergens over gestruikeld
Dank voor de goede tips! gelukkig hoef ik geen trappen te lopen, dus kan wel in mijn eigen huis zoveel mogelijk.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
No worries, na de operatie mag dat ook nog een tijdje.
[..]
Vette pech! Ik hoorde pas van iemand die zn enkel had gebroken door te struikelen over een stofzuigermond.![]()
Tip alvast voor na de operatie: begin al met pijnstillers innemen (veel!) voordat de ruggeprik is uitgewerkt. Dat scheelt je heel veel pijn.![]()
En bereid je ook voor op niets kunnen. Zeker als je je enkel helemaal niet mag belasten. Ik heb me echt zelden zo hulpeloos gevoeld als de afgelopen weken.
Ruggenprik?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
No worries, na de operatie mag dat ook nog een tijdje.
[..]
Vette pech! Ik hoorde pas van iemand die zn enkel had gebroken door te struikelen over een stofzuigermond.![]()
Tip alvast voor na de operatie: begin al met pijnstillers innemen (veel!) voordat de ruggeprik is uitgewerkt. Dat scheelt je heel veel pijn.![]()
En bereid je ook voor op niets kunnen. Zeker als je je enkel helemaal niet mag belasten. Ik heb me echt zelden zo hulpeloos gevoeld als de afgelopen weken.
ik doe mijn best!quote:
tnx reed rond op burostoel. nu rolstoel krukken is nog lastigquote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Handige tip: zet een kruk ofzo neer in je keuken en in de badkamer. Dan kun je zitten tijdens het koken en tanden poetsen.
Tong je hebt de 7 in spiegelbeeld getekendquote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:57 schreef tong80 het volgende:
[ [url=http://ts2.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=545846342793&id=c5630512e1a37f089c26edae4ccb7aa4&url=http%3a%2f%2fwww.fluweelbloem.nl%2fwp-content%2fuploads%2f2009%2f08%2fhinkelen.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik kijk evenquote:Op woensdag 4 mei 2011 10:03 schreef JaneDoe het volgende:
ole, meid wat heb je nou weer gedaan?!![]()
trouwens we hebben jouw onderschrift nodig in het poppetijn-hoekt-ex-topic
kennelijk is nog niet iedereen op de hoogte van de visie die we hanteren in SHO
Ik heb je telefoonnummerquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:05 schreef Ole het volgende:
gft geen internet in ziekenhuis. Mobiel mag niet. Dat worden zware dagen
mag ook niet mobiel bellenquote:
Zo snel mogelijk weer uit het ziekenhuis dusquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:05 schreef Ole het volgende:
gft geen internet in ziekenhuis. Mobiel mag niet. Dat worden zware dagen
dank jequote:Op woensdag 4 mei 2011 18:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk weer uit het ziekenhuis dus....ik was er na een gecompliceerde enkelbreuk + operatie na 4 dagen weer uit....was net voor Kerstmis.
Niet dat ik nou meer kon doen thuis dan plat liggen en 's nachts op een campingbedje slapen want ik mocht de trap niet op richting mijn bed. Allemaal heel handig als je alleen woont zo'n enkel.....eten aan het aanrecht omdat je je eten niet richting eettafel kunt krijgen want je hebt beide handen nodig voor de krukken/looprekje en als uitje 1x per week boodschappen doen met de rolstoel met een familielid
en dat 4 maanden lang.
. Heb ik je al veel sterkte gewenst?
Wat erg voor je Ole..sterkte ermee..Hoelang gaat dat duren?!quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:41 schreef Ole het volgende:
dank je![]()
Ik ga toch een rolstoel regelen hoor. Maar moet ook oefenen met krukken, Erg zwaar op één been en met overgewicht
Ga voor een looprekje.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:41 schreef Ole het volgende:
[..]
dank je![]()
Ik ga toch een rolstoel regelen hoor. Maar moet ook oefenen met krukken, Erg zwaar op één been en met overgewicht
paar maanden wel. is nog afwachten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:46 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wat erg voor je Ole..sterkte ermee..Hoelang gaat dat duren?!
het leek me juist niks op 1 been en rollator. Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:52 schreef trovey het volgende:
[..]
Ga voor een looprekje.Ik moest dat destijds ook doen i.v.m. een op dat moment vollop aanwezige RSI en kon helemaal niets met krukken beginnen met mijn armen.
Als je het helemaal makkelijk wil hebben regel dan een rollator voor thuis, die kun je wellicht lenen bij de thuiszorg en anders zijn ze voor 15 euro wel te krijgen bij de Kringloop en kan die na afloop zo weer terug voor de volende brekebeen.
Ik heb destijds die van mijn oma gebruikt als ik bij haar ging douchen (tja , ik mocht de trap niet op richting badkamer dus verder dan een washandje kwam ik de rest van de week niet) en zo'n rollator is echt ideaal als je op 1 pootje rondspringt.
Werkt juist ideaal omdat je kunt steunen (net als bij het looprekje) maar niet je armen belast zoals bij krukken, gebruik bij de rollator wel met beleid de remmen i.v.m. de wielen zodat je niet de andere enkel ook breekt want dan rest alleen een rolstoel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:07 schreef Ole het volgende:
[..]
het leek me juist niks op 1 been en rollator. Bedankt voor de tip!
Ik kon gewoon niets met die dingenquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het leek mij ook helemaal niets met een rollator ofzo. Ik heb gewoon 7 weken met krukken lopen klooien en door mn huis gehinkeld. Je wordt wel vanzelf handiger met dingen verplaatsen enzo.
De breuk zat daar waar het schroefje schuin zit.quote:
Door er gewoon vol op te gaan staan omdat je niet goed over een drempel heen kan komen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb ook moeten wennen, maar ik heb natuurlijk geen RSI achtige klachten.
Hoe verstap je je met je been in het gips?En hoe kan er nu een schroef afbreken?!
Wel heel erg vette pech zeg.
Mijn enkel ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]
Jah, heb ik ook wel eens gehad. En de chirurg had iemand in opleiding bij zich waartegen hij alles vertelde wat hij aan het doen was enzo. Fijne ervaring...quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Bizar trouwens zo'n operatie met ruggeprik. Ze zijn aan het boren in je enkel, maar je merkt er niets van en kunt gewoon praten met de rest van het personeel.
Valt allemaal wel mee als je een goede prikker hebt.....de tweede keer had ik een slechte prikker die het 5 keer over moest doen voordat hij goed zat.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:15 schreef Ole het volgende:
krijg ook een ruggenprik.Hoop wel dat het lukt. Chagrijn van een anesthesiste zat me helemaal bang te maken
Ik had een heel gesprek met de zuster over mijn huisdieren.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:17 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jah, heb ik ook wel eens gehad. En de chirurg had iemand in opleiding bij zich waartegen hij alles vertelde wat hij aan het doen was enzo. Fijne ervaring...
Ze beginnen meestal met je praten om te zien of je nog goed reageert en dat er niets fout gaat met de verdoving.quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee als je een goede prikker hebt.....de tweede keer had ik een slechte prikker die het 5 keer over moest doen voordat hij goed zat.Ben je al bang?
![]()
Dan kan het alleen maar meevallen.quote:
ze zei dat de naald ms te kort isquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan kan het alleen maar meevallen.En als je wel een kluns hebt dan schop je die gewoon met je goede been.
Hehehe, ik had een heel gesprek over Roemenië als vakantieland en hoe leuk dat is. De anesthesie dame was er ook geweest.:Pquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik had een heel gesprek met de zuster over mijn huisdieren.En dan zie je ineens een geel ding wat ze heen en weer bewegen....was dat
....Oh, mijn been.
![]()
En dan kiezen ze nog steeds voor een ruggeprik?quote:
Dan krijg je waarschijnlijk een langere naaldquote:
quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:04 schreef Ole het volgende:
OK nog een flauwe:
Zegt de chagrijnige potteuze Anesthesiste:
U weet toch wel dat een vrouw maar maximaal 3 alcohol op een dag mag?!
Ole: 3 flessen toch?
He ja fijn!quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:30 schreef trovey het volgende:
Sommigen hebben in ieder geval wel een bril nodig bij het prikken.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:19 schreef tong80 het volgende:
Denk gewoon dat het een bekend standje is als je de rugprik krijgt ole
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:19 schreef tong80 het volgende:
Denk gewoon dat het een bekend standje is als je de rugprik krijgt ole
Aan het looprekje en/of de rollator dan maar.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:44 schreef Ole het volgende:
Krukken zijn dus geen optie. Rechts speelt skiduim op, links ooit mijn pols gebroken en kan de belasting ook niet aan. Heb gelukkig een rpstoel kunnen regelen.
ja. Zal welfysio krijgen im het ziekenhuisquote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Aan het looprekje en/of de rollator dan maar.
minimmal een dag of vier. hangt af of wondjes goed genezen en zoquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:20 schreef Haaibaaike het volgende:
Ole, hoelang moet je in het ziekenhuis blijven
Als je een trap op moet als je wilt gaan slapen zou ik me iets minder verheugenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:25 schreef Ole het volgende:
[..]
minimmal een dag of vier. hangt af of wondjes goed genezen en zo
Vreselijk> Ik hoop dat ik zo snel mogelijk naar huis mag. Niets fijner dan mijn eigen bed
ik heb een benedenhuis. Kan nu ook geen traplopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je een trap op moet als je wilt gaan slapen zou ik me iets minder verheugen....ik mocht niet traplopen en heb de eerste 14 dagen op een campingbedje in de woonkamer moeten slapen......en dat was een uitermate doorgezakt matrasje...ik voel de veren nog.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:30 schreef Ole het volgende:
[..]
ik heb een benedenhuis. Kan nu ook geen traplopen.
weet het. heb nu ook al gips.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:34 schreef trovey het volgende:
[..]
en dan lig je eindelijk in je eigen bed
en gaat het gips je dwarszitten als je in slaap wilt vallen.
Draai, draai, been optrekken, been van je af leggen....
![]()
die gipspoot zit me in de weg!
Ik sliep gewoon op dezelfde manier als andersquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:44 schreef Ole het volgende:
[..]
weet het. heb nu ook al gips.En been moet nog hoog liggen ook. En ik kan moeilijk slapen op mijn rug
![]()
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:04 schreef Ole het volgende:
OK nog een flauwe:
Zegt de chagrijnige potteuze Anesthesiste:
U weet toch wel dat een vrouw maar maximaal 3 alcohol op een dag mag?!
Ole: 3 flessen toch?
ik heb ook al uitgevonden hoe ik toch op mijn zij kan slapen gelukkig!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik sliep gewoon op dezelfde manier als anders...hoppa, been van me afleggen en slapen maar.
Dat is het zeker fijner in je eigen bed..en dan zonder internet balen hé.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:25 schreef Ole het volgende:
Vreselijk> Ik hoop dat ik zo snel mogelijk naar huis mag. Niets fijner dan mijn eigen bed
tnxquote:Op zondag 8 mei 2011 11:24 schreef Copycat het volgende:
Ik lees dit nu pas!
Wat kut, zeker nu met dit zomerse weer. Daarom een virtueel zonnetje op je gips en dat je snel weer mag lopen als een kievit.
En een.
En ik had slechts een dagopname!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:25 schreef Ole het volgende:
[..]
dank je. Zit nu ook al aan de zware pillen. Ben er beetje high vanquote:Op zondag 8 mei 2011 11:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
En ik had slechts een dagopname!Wat een verschil.
Nouja, ik had dan ook maar 1 breuk. En ik was heel fit voordat ik mijn enkel brak.
Heel veel succes in het ziekenhuis! Vergeet niet op tijd pijnstillers te vragen, dat maakt het leven na de operatie een stuk dragelijker!
Ter compensatie: ik had ook eigenlijk geen pijn!quote:Op zondag 8 mei 2011 11:55 schreef Ole het volgende:
[..]
dank je. Zit nu ook al aan de zware pillen. Ben er beetje high van. Maakt het wel draaglijker iig. Duim maar voor me dinsdag!
Dr Phil kom er maar inquote:Op zondag 8 mei 2011 12:05 schreef Ole het volgende:
Tramadol. Ik snap nu wel dat al die amerikanen verslaafd zijn. Het verdooft je gewoon die zooi!
Succes en sterkte Ole.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:01 schreef Ole het volgende:
Straks naar het ziekemhuis. Beetje eng, maar nu gebeurt er in elk geval wat
Succes Olequote:Op maandag 9 mei 2011 09:01 schreef Ole het volgende:
Straks naar het ziekemhuis. Beetje eng, maar nu gebeurt er in elk geval wat
Gerrum Ole..wel fijn dat je mobiel kan internetten..quote:Op maandag 9 mei 2011 13:51 schreef Ole het volgende:
Lig in ziekenhuis. Gelukkig toch mobiel internet!
ja anders zou ik nog afkickverschijnselen krijgenquote:Op maandag 9 mei 2011 14:08 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Gerrum Ole..wel fijn dat je mobiel kan internetten..
Krijgen we dan straks een live-cam van je operatie ?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:51 schreef Ole het volgende:
Lig in ziekenhuis. Gelukkig toch mobiel internet!
quote:Op maandag 9 mei 2011 14:17 schreef mvdejong het volgende:
Krijgen we dan straks een live-cam van je operatie ?
weet ik nog niet. Ik hoop dat ik vrijdag weer thuis ben.quote:
wie weetquote:Op maandag 9 mei 2011 14:17 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Krijgen we dan straks een live-cam van je operatie ?
xaal. Nu met 3.quote:
Hartstikke fijn Ole ! Hoelang heeft de operatie geduurd?!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:58 schreef Ole het volgende:
Operatie is goedgegaan. Nu hopen dat de.napijn.meevalt
anderhalf uur. En ik was de hele tijd bij.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:01 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hartstikke fijn Ole ! Hoelang heeft de operatie geduurd?!
Voorlopig voel jij niets.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:58 schreef Ole het volgende:
Operatie is goedgegaan. Nu hopen dat de.napijn.meevalt
Wat?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:26 schreef Ole het volgende:
[..]
anderhalf uur. En ik was de hele tijd bij.
Bizar is dat he?! Hoeveel schroeven heb je gekregen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:26 schreef Ole het volgende:
[..]
anderhalf uur. En ik was de hele tijd bij.
hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Bizar is dat he?! Hoeveel schroeven heb je gekregen?
nee hoor! Maar hij moest 2x prikken. Heb veel ergere prikken gehad. En gren last van.narcosebijwerkingen. Zou het zo weer doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:45 schreef trovey het volgende:
Hoe is het met de ruggenprik gegaan...was de naald te kort?
Dacht ik destijds ook, zeker toen ik op de verkoever was en alle volledige narcosepatienten zag.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:48 schreef Ole het volgende:
[..]
nee hoor! Maar hij moest 2x prikken. Heb veel ergere prikken gehad. En gren last van.narcosebijwerkingen. Zou het zo weer doen.
Is het al 4u?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zijn we wel van je gewendAlleen is dat dan op andere tijdstippen
![]()
![]()
ik hed ruggenprik, geen algehele narcose. Ging best hoor. Was duf van de valiumquote:
Ik las alcohol narcosequote:Op woensdag 11 mei 2011 06:23 schreef Ole het volgende:
[..]
ik hed ruggenprik, geen algehele narcose. Ging best hoor. Was duf van de valium
Dat kan ook maar is niet aan te bevelen.quote:
Ole zuster Bluezz let op jequote:
Grote kans dat je net na de operatie echt wel morfine gehad hebt...alleen niet zoveel dat je het merkte.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb niet eens morfine gekregen, kreeg alleen maar diclofenac mee
Geen idee! Dan moet het direct in het infuus hebben gezeten ofzo, maar ik heb er niets over gehoord.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Grote kans dat je net na de operatie echt wel morfine gehad hebt...alleen niet zoveel dat je het merkte.Ik heb dan weer geen diclofenac meegekregen...ik moest maar een paracetamolletje nemen...ja, dat helpt bij mij niet eens bij hoofdpijn, laat staan een gecompliceerde enkelbreuk.
Blijkbaar krijg je er ook morfine bij gezien de vraag in de verkoever of ik allergisch was voor morfine...anders had ik het ook niet geweten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Geen idee! Dan moet het direct in het infuus hebben gezeten ofzo, maar ik heb er niets over gehoord.
Het duurde wel een uur of 7 na de operatie voordat de ruggeprik helemaal uitgewerkt was en ik mijn tenen weer kon bewegen.Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik geen pijn voelde omdat ik het gewoon nog verdoofd was van de ruggeprik.
heb ik gehad!!!!quote:
ik kreeg alvast een slangetje zodat ze me makkelijk morfine konden spuitenquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Grote kans dat je net na de operatie echt wel morfine gehad hebt...alleen niet zoveel dat je het merkte.Ik heb dan weer geen diclofenac meegekregen...ik moest maar een paracetamolletje nemen...ja, dat helpt bij mij niet eens bij hoofdpijn, laat staan een gecompliceerde enkelbreuk.
Goezo meissie!quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:46 schreef Ole het volgende:
heb ik gehad!!!!
Zit nu gelukkig al op terras. Zo met killer slapen
Net even netjes thuisgebracht. Héérlijk weer in eigen bed.quote:
Jaaaaahhhh/quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:37 schreef Bluezz het volgende:
He maar je bent dus al thuis!
Wat heerlijk, maar doe je wel heul voorzichtig
Weet je zeker dat dat voor de morfine is?quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:49 schreef Ole het volgende:
[..]
ik kreeg alvast een slangetje zodat ze me makkelijk morfine konden spuiten
Jaaa... de alcohol is er gisteravond gewoon via de normale weg in gegaanquote:Op donderdag 12 mei 2011 00:55 schreef static het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat voor de morfine is?
wat/wanneer gaat er gebeuren?quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:22 schreef JaneDoe het volgende:
fijn dat alles goed is verlopen, mede dankzij zuster ole![]()
nu ik nog
trap is te smal voor de stoel. Gelukkig woon ik 50m verderopquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:51 schreef trovey het volgende:
Hoezo de wc niet kunnen bereiken....gewoon stoer die trap afdenderen met die rolstoel
en dan weer tree voor tree naar boven toe.
Toch gewoon erafquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:54 schreef Ole het volgende:
[..]
trap is te smal voor de stoel. Gelukkig woon ik 50m verderop
quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Toch gewoon eraf...niet zo piepen
![]()
Ik zie het nu helemaal voor me...ole heeft iets te lang gewacht met naar de wc gaan en komt met begeleider in sneltreinvaart langs rollen om het toilet te halen.
Goed gelezem, ben thuisquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:13 schreef Haaibaaike het volgende:
Wat heerlijk dat je thuis bent Ole, of lees ik verkeerd ! Dat je toch weer in het ziekenhuis ligt?!
In nog niet, wel op terras. Zat ik woensdag alweer. Maar moet nog veel plat met pootje omhoog, dus wel rustig aanquote:
bed ligt beterquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:46 schreef trovey het volgende:
Door het huis rondrennen zit er even niet in...ligt de bank lekker?
tnxquote:
Je wordt ineens haske praktisch in dit soort dingen hequote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:25 schreef krakkemieke het volgende:
Sterkte Ole!
En bedankt voor de rontgenfoto HenkPietKlaasWim! Die breuk had ik ook.![]()
Ole, toen ik met krukken moest lopen deed ik eten en drinken in een rugzak.
het was dinsdag niet goed gegipst. Anders had ik pas na 2 weken ander gips. Dan gaan de hechtingen.eruit en krijg ik hopelijk loopgips. Maar niets is zeker weet ik inmiddelsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Vanwaar dat je iedere keer ander gips krijgt?
Zou wel handig zijn als je loopgips krijgt volgens mij. Heb ik niet gehad.
Echt, ieder geval wordt verschillend behandeld, dat is wel weer duidelijk!
beter,wel nog beetje pijn en moet rust houden. Maar vanaf nu gaat het alleen maar beter!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:23 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Welkom Thuis Ole...En hoe gaat het nu met je beentje.
Tja, dat ging bij mij dus nietquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:23 schreef Ole het volgende:
[..]
bed ligt beteren door het huis rollen gaat prima hoor
Ben je net een beetje gehecht geraakt aan het oude gipsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:09 schreef Ole het volgende:
[..]
het was dinsdag niet goed gegipst. Anders had ik pas na 2 weken ander gips. Dan gaan de hechtingen.eruit en krijg ik hopelijk loopgips. Maar niets is zeker weet ik inmiddels
woensdag alweer nieuw gips. Neem ik weer een ander kleurtje!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je net een beetje gehecht geraakt aan het oude gips
quote:Op zondag 15 mei 2011 11:23 schreef trovey het volgende:
Roze fluoriserend!Ben je meteen goed zichtbaar als je weer eens 's avonds van de kroeg richting huis sprint
...gewoon voet recht voor je houden en je iedereen gaat je zien met dat kleurtje.
Nou, zeker als ie de brug afrolt!quote:Op zondag 15 mei 2011 12:42 schreef trovey het volgende:
Alles voor de veiligheid....je maakt heel wat snelheid met zo'n rolstoel.
Ik heb gelukkig al een keer eerder met Ole kennis mogen makenquote:Op zondag 15 mei 2011 14:48 schreef trovey het volgende:
Dus we het het erover eens..het gaat fluorisend rose worden. Dus mede-users....als u ineens een dame in rolstoel met een fluoriserend rose gipsbeen en met een begeleider in sneltreinvaart de kroeg ziet uitkomen om dan 50 meter weer een benedenwoning in te schieten of vice versa dan heeft u kennis mogen maken met onze mod Ole.
Nu niet meer.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:49 schreef tong80 het volgende:
Er was in de jaren 60 een groupie die maakte gipsafdrukken van haar partners.
Die van Jimi was het grootst.
Iddquote:
Daar nietquote:Op zondag 15 mei 2011 20:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Idd
Ole hoe gaat het nu ? Jeukt het al ?
Knalrood is het.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:50 schreef trovey het volgende:
Wel fluoriserend roze hè, zoals afgesproken?![]()
quote:
Wel even aan de voorkant een wit vlak schilderen hè, je moet altijd voor wit licht hebben en achter rood.quote:
Niet gelijk gaan hinkelen ole.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:49 schreef Ole het volgende:
Vandaag weer nieuw gips. Alles zit nu op de goede plek. Ovet twee weken loopgips!
Ik wilde al iets over het Ajax-shirt posten voor deze Rotterdamsequote:Op woensdag 18 mei 2011 14:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Wel even aan de voorkant een wit vlak schilderen hè, je moet altijd voor wit licht hebben en achter rood.Krijg je anders ook nog een bekeuring.
Het is Feijenoord roodquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik wilde al iets over het Ajax-shirt posten voor deze Rotterdamse
Natuurlijk. Je loopt nu hand in hand.quote:
Ik hoop dat de 2 weken snel gaan Ole!quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:49 schreef Ole het volgende:
Vandaag weer nieuw gips. Alles zit nu op de goede plek. Ovet twee weken loopgips!
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:32 schreef Pisces29 het volgende:
F_3; veel beterschap!
Ik scrolde van onder naar boven en zag de foto's en harige benen en was even in shock, ik dacht dat het Ole was
[..]
Ik hoop dat de 2 weken snel gaan Ole!
Misschien een domme vraag, maar wat hebben ze dan gedaan bij je operatie? Ik neem aan dat ze je bot weer in elkaar geschroefd hebben?quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:49 schreef Ole het volgende:
Omdat niet alleen de enkel was gebroken. daar zitten de schroeven. Rest moet dmv spalk/gips op goede plek. Degene die na operatie gips deed had het niet in de goede hoek gegipst. Mijn voet stond in de verkeerde houding. In elk geval heb ik gister de voor en na foto gezien, en zag dat het nu goed staat. Elke breuk is natuurlijk weer anders he.;)quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar wat hebben ze dan gedaan bij je operatie? Ik neem aan dat ze je bot weer in elkaar geschroefd hebben?
Dan valt er toch niet zoveel meer te duwen en trekken?
F4T4L_3RR0R, wat is bij jou nu het behandelplan? Mag je je enkel alweer belasten?
Hier nu ruim 2 weken uit het gips en ik kan weer behoorlijk goed lopen. Enkel is nog steeds wel verdikt, maar dat komt wel weer goed.
Behandelplan is voet zes weken omhoog houden en niet belasten. Ik mag wel klein oefeningen doen zoals mijn tenen optrekken. Later wordt dit uitgebouwd, maar dit krijg ik te horen als ik over twee weken terug moet voor controle.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
F4T4L_3RR0R, wat is bij jou nu het behandelplan? Mag je je enkel alweer belasten?
Ik weet dat iedere breuk en behandelplan anders is.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:27 schreef Ole het volgende:
[..]
Omdat niet alleen de enkel was gebroken. daar zitten de schroeven. Rest moet dmv spalk/gips op goede plek. Degene die na operatie gips deed had het niet in de goede hoek gegipst. Mijn voet stond in de verkeerde houding. In elk geval heb ik gister de voor en na foto gezien, en zag dat het nu goed staat. Elke breuk is natuurlijk weer anders he.;)
Ok! Dat lijkt me rot! Vond het enige voordeel van gips dat mensen vooral zien dat er wat aan de hand is en dat je er ook echt niet op kan staan en het dus ook echt niet kan belasten.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:36 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Behandelplan is voet zes weken omhoog houden en niet belasten. Ik mag wel klein oefeningen doen zoals mijn tenen optrekken. Later wordt dit uitgebouwd, maar dit krijg ik te horen als ik over twee weken terug moet voor controle.
Dank je! En geniet ervan. Eindelijk niet meer zoveel obstakels.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ze kunnen goed opereren die chirurgen, maar gipsen is niet hun sterkste kant.
[..]
Succes iig beide! Ben blij dat ik weer kan lopen.
Had dat bij mijn naam maar gedaan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:33 schreef Haaibaaike het volgende:
F4T4L_3RR0R Jij ook veel beterschap..
Tong80 gewoon zijn naam kopieren.
Die ritssluitingquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:13 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
*lotgenoot meldt zich*
Ik heb ook mijn enkel gebroken.![]()
Zaterdag 7 mei kreeg ik een stom ongelukje. Was op een feestje aan het draaien en liep even naar het toilet toe, ik stapte uit het dj-hokje (afstapje van 30 cm) en ik stap met mijn rechtervoet op een lege fles wijn/champagne die op de grond lag. Fles rolt weg en mijn voet landt zeer ongelukkig: KRAK...![]()
Ambulance erbij en ik naar het ziekenhuis afgevoerd. Ambulancemedewerkers dachten dat er niks aan de hand was, kon ik afleiden uit het telefoongesprek wat ze met het ziekenhuis voerden: "we komen eraan met een aansteller/gevalletje huisarts"... Toen ik hier opheldering over vroeg, zeiden ze dat ik gewoon tot maandag had kunnen wachten en naar de huisarts had moeten gaan...![]()
In het ziekenhuis stonden ze met zijn drieën aan mijn voet te trekken om het bot te zetten en ik kreeg van dat lelijke gips, wat eigenlijk spalkgips was. (niet circulair dus) Operatie was niet nodig volgens hen... (heb geen arts gezien/gesproken...)
[ afbeelding ]
Ik kreeg de maandag erop veel last van mijn enkel en ben weer teruggegaan naar het ziekenhuis. Toen heb ik circulair gips gekregen in een modernere en lichtere variant. Toen een arts gesproken die oordeelde dat het wél geopereerd moest worden. Afspraak gemaakt en ik kon een week later terecht (in een andere vestiging van het ziekenhuis).
[ afbeelding ]
Afgelopen maandag ben ik geopereerd onder narcose. De operatie duurde ongeveer 2 uur, wat ik vrij lang vond (ze hadden mij in eerste instantie voor 45 minuten ingepland). Na de operatie heb ik nog een nachtje doorgebracht in het ziekenhuis, gelukkig met een morfinepomp die ik zelf kon bedienen. Eindresultaat is dat er twee schroeven in mijn kuitbeen zitten.
Ik wil er even aan toevoegen dat de verpleegsters en catering heel erg lief waren.![]()
Ik heb geen gips gekregen (keuze verschilt per chirurg) en ik kon de volgende dag met een drukverband naar huis.
Vandaag moest ik het drukverband eraf halen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
Want Tong.quote:
Ik heb zelf geen idee meerquote:
quote:
Daarom moest ik 2 keer opnieuw gegipst. Om mijn voet 90 graden te zettenquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:23 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Zojuist kwam de huisarts spontaan langs om te kijken hoe het met mij ging.![]()
Hij waarschuwde voor een spitsvoet, dus a.s. maandag als ik terug moet voor controle in het ziekenhuis moet ik dit even aangeven.
Mijn voet staat dus in een verkeerde positie (niet haaks in een hoek van 90 graden) en ik kan mijn voet ook niet optrekken..
Verbaast me niets want Tong.quote:
Heb dus blijkbaar een week verkeerd in het gips gezeten voor de operatie...quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:05 schreef Ole het volgende:
[..]
Daarom moest ik 2 keer opnieuw gegipst. Om mijn voet 90 graden te zetten![]()
Zijn de hechtingen er al uit?
Handig vlak voor hemelsvaardag.quote:
drie wekenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:24 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Mooi zo, maar hoelang moet je in loopgips?!
800 meter.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:24 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Mooi zo, maar hoelang moet je in loopgips?!
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:26 schreef tong80 het volgende:
800 meter.
Te spreiden in de tijd die ze zelf wil.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:42 schreef Stranger het volgende:
Kijk uit voor de komende dagen Ole! Feestdagen zijn dé dagen om iets te breken, zelf heb ik mijn arm een keer gebroken op Hemelvaartsdag en een keer op 1e Pinksterdag, en aangezien jij bent begonnen op Koninginnedag neem ik aan dat je dezelfde vloek hebt als ik
Ze heeft nog twee polsen die ze kan breken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:42 schreef Stranger het volgende:
Kijk uit voor de komende dagen Ole! Feestdagen zijn dé dagen om iets te breken, zelf heb ik mijn arm een keer gebroken op Hemelvaartsdag en een keer op 1e Pinksterdag, en aangezien jij bent begonnen op Koninginnedag neem ik aan dat je dezelfde vloek hebt als ik
stom van mequote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:16 schreef Stranger het volgende:
Nou ja, in principe zijn dit de tijden iets te breken, míts je het doet in een EK- of WKjaar
wat duurt dat allemaal lang he!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:43 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald en over vier weken moet ik terug voor controle.
Over 8 weken mag ik waarschijnlijk beginnen/oefenen met belasten en de zwelling zal naar schatting pas over een jaar weg zijn.
Alles zal recht komen oftewel alles komt goed.quote:
Gelukkig kan je dit soort quote/edit foutjes wegmoffelen als modje.quote:
Hier idem, bij zo'n zorgwinkel gekocht...quote:
Die gebruik ik al jaren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:16 schreef Ole het volgende:
Dit ding is trouwens een uitkomst!
Niet alleen om te vegen, maar ook om van alles en nog wat van de grond te rapen
[ afbeelding ]
thuiszorg al gebeld?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:24 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Hier idem, bij zo'n zorgwinkel gekocht...
Ik baal wel dat ik nog nergens een rolstoel heb weten te regelen, want vanaf morgen is er een driedaags evenement in mijn woonplaats, wat om de twee jaar wordt gehouden en dit jaar waarschijnlijk voor het laatst... Normaal is het drie dagen lekker bakken in de zon op het terras en 's avonds allerlei feestjes en andere bezienswaardigheden.
Dankje voor de vertalingquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:46 schreef trovey het volgende:
Alles zal recht komen oftewel alles komt goed.
Inderdaad gewoon ophalen bij de thuiszorg.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:42 schreef Ole het volgende:
[..]
thuiszorg al gebeld?
Ik heb al menig uurtje op terras doorgebracht met dat ding!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |