jij zei laatst eens dat jij ideologische of emotionele discussies en of beslissingen vervelend vond. Nu doe jij precies hetzelfde, jij wil de vergelijking tussen een stofzuiger en een huis niet maken, terwijl beide dingen gewoon eigendom zijn van iemand.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Exact. Laat onverlet dat wanneer er echt enorme woningnood is en geen redelijke alternatieven zijn, ik niet per definitie tegen kraken ben. En vergelijkingen als stofzuigers enzo, dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met een dak boven je hoofd. Nu zijn die situaties er niet en steun ik dus het kraakverbod, maar om dit nou echt onder elke omstandigheid vol te houden vind ik wel erg fors.
Exact. We zijn het dus eens dat de letter van de wet er geen misverstand over moet laten bestaan dat kraken illegaal is, in hoeverre bescherming van privaat eigendom een taak van de politie is, daar verschillen wij nog in. Ik zie geen onderscheid tussen een tasjesdief en een kraker, jij denkt dat de eerste een strengere aanpak vereist dan het laatste geval.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh wat mij betreft zou het niet legaal moeten zijn naar de letter van de wet, laat daar geen twijfel over bestaan. Dat soort nuances kan je niet maken op eigendom. Echter, nogmaals zeg ik erbij, als er echte woningnood is zou ik er geen topprioriteit van maken om het aan te pakken.
Alleen, wat is echte woningnood, ook al zo'n hellend vlak.
quote:
Volgens de bevooroordeelde anti-krakers wel.quote:
De aarde is slechts voor hen bedoeld die de letter Gods' volgen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens, de aarde is van ons allemaal. Eigendomsrecht is lulkoek.
Als Persoon A ernstige honger heeft en Persoon B heeft een enorme hoeveelheid aan voedsel voor zichzelf. Dan mag Persoon A van mij stelen van Persoon B.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eten dan? Wanneer is er in het geval van een hongersnood voldoende legitimatie om anderen gebruik te laten maken van jouw voorraden?
Daarom kunnen ze in het park slapen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Het is een feit.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens de bevooroordeelde anti-krakers wel.
Eigendom is absoluut.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ach man, jij hebt nog nooit een kraker in het wild gezien.quote:
God moet oprotten.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:23 schreef Cerbie het volgende:
[..]
De aarde is slechts voor hen bedoeld die de letter Gods' volgen.
Ja, want de echte kraker die uit ideaal kraakt bestaat al 20 jaar niet meer.quote:
quote:Degene die het pand koopt, staat een flinke klus te wachten. De vloeren zitten over de vier verdiepingen vol met gaten, de muren, voor zover je van muren kunt spreken, onder de graffiti. Het hele pand lijkt volkomen gestript, van de meterkast is niet meer over dan een leeg omhulsel. Op plekken zijn draagbalken in de plafonds gestut Van de eerste verdieping is door gaten in de plafonds en vloeren de derde verdieping zichtbaar.
Wat mij betreft niet. Persoon A had maar beter z'n best moeten doen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:23 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Als Persoon A ernstige honger heeft en Persoon B heeft een enorme hoeveelheid aan voedsel voor zichzelf. Dan mag Persoon A van mij stelen van Persoon B.
quote:
Ik vraag me af of Voorschrift sowieso ooit wel een kraker heeft gezien.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach man, jij hebt nog nooit een kraker in het wild gezien.
Met reden, vuig volk.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach man, jij hebt nog nooit een kraker in het wild gezien.
Ik sta daar iets anders in. Echter, vanuit pragmatische overwegingen prefereer ik de huidige situatie, incluis het eigendomsrecht.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eigendom is absoluut.
Voor mij de basis van beschaving.
Je steelt woongenot.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:24 schreef Dutchnative het volgende:
Ik wil trouwens ook even een onderscheid maken tussen stelen, het wegnemen van iets, en al dan niet illegaal gebruiken van iets. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Daar moet ook iets aan gedaan worden, maar dat wil niet zeggen dat dat per definitie zo is.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, want de echte kraker die uit ideaal kraakt bestaat al 20 jaar niet meer.
Het gemiddelde kraakpand ziet er zo uit:
[..]
Idd, tijdens het verkrachten eigen je je niet het eigendom van een vrouw toe, je "gebruikt" haar slechts.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:24 schreef Dutchnative het volgende:
Ik wil trouwens ook even een onderscheid maken tussen stelen, het wegnemen van iets, en al dan niet illegaal gebruiken van iets. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
quote:Op maandag 2 mei 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |