Er zijn mensen die hebben auto's al 10 jaar onbewogen in de schuur staan en ik kan die eigenaar beloven de auto binnen 2 uur terug te brengen na een telefoontje, dan nog is het crimineel als de eigenaar hier niet mee akkoord is.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem.
[..]
In principe niet nee. Maar als een pand al een jaar leeg staat, en de eigenaar er makkelijk weer beschikking over kan krijgen, wat is er dan op tegen?
Allemaal een spuitje wat mij betreft.quote:
Boks ouwequote:
Joyridersquote:
Dat gaat niet over woningen. Ik vind een woning toch net iets belangrijker dan een auto.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hebben auto's al 10 jaar onbewogen in de schuur staan en ik kan die eigenaar beloven de auto binnen 2 uur terug te brengen na een telefoontje, dan nog is het crimineel als de eigenaar hier niet mee akkoord is.
Zo kun je alles wel goedpraten. Krakers maken inbreuk op het eigendomsrecht. Punt. Ze proberen hun daden goed te praten met verzinsels over ideologie, maar het blijft een puur egoïstische daad.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:53 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als het pand leeg staat kan het mij eerlijk waar niet schelen
Precies. En daarom zou het nog meer bescherming moeten verdienen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:00 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat gaat niet over woningen. Ik vind een woning toch net iets belangrijker dan een auto.
Junkiesquote:
Nonsens. Er zijn ook mensen die een boomgaard vol vruchten hebben die ze zelf nooit opkrijgen, dat maakt het niet legaal om een appel uit een tuin te stelen. Kraken is het verkrijgen van een dienst - woongenot - zonder dat de eigenaar dit wilt en zonder dat je daar vergoeding tegenover stelt. Of het nu auto's, huizen, voedsel of kleding is, ik heb niet het recht jouw oude broeken uit je kast te trekken omdat je ze al een paar jaar niet meer gedragen hebt.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:00 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat gaat niet over woningen. Ik vind een woning toch net iets belangrijker dan een auto.
Maar het is en blijft toch van een eigenaar, wat geeft jouw het recht om dat van iemand onrechtechtmatig tot je te eigenen?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:00 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat bestaat al:quote:Op maandag 2 mei 2011 14:58 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Goed idee.Wist je dat een auto 95% van de tijd geparkeerd staat, daar moeten we echt iets aan doen. Een grootschalig 'witte autosysteem' lijkt me wel een goed idee.
Kapitalismequote:
quote:
Hier spreekt een rechtenstudent in spe.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar het is en blijft toch van een eigenaar, wat geeft jouw het recht om dat van iemand onrechtechtmatig tot je te eigenen?
Tot we iets beters hebben gevondenquote:
Gok dat de Special Forces toch Republikeinse kiezers zijnquote:Op maandag 2 mei 2011 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens schrijnend dat de democraten weer het vuile werk op moesten knappen.
Eigendom is ook maar relatief.quote:
Net als democratiequote:
Discussie doodquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |