Ongetwijfeld, maar ze luisteren natuurlijk braaf naar hun Commander in Chief. Maar goed, grappig is het natuurlijk wel. Reps aan de macht en we hebben 7 jaar ellende. Democrats zwaaien de scepter en er wordt gefeest op straatquote:Op maandag 2 mei 2011 15:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gok dat de Special Forces toch Republikeinse kiezers zijn
Het type inacht nemende.
Wat nou als je geen andere keus hebt?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:01 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel goedpraten. Krakers maken inbreuk op het eigendomsrecht. Punt. Ze proberen hun daden goed te praten met verzinsels over ideologie, maar het blijft een puur egoïstische daad.
Helemaal mee eensquote:
Gфdwinшskуquote:
Er is altijd een keus.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wat nou als je geen andere keus hebt?
Dus als er krakers in het huis zitten mag ik, als ze niet thuis zit, het gekraakte huis voor eigen gebruik kraken?quote:
Ach welnee, vergeef hen, ze weten niet beterquote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
Wel ben ik voor stalinistische acties jegens de krakers![]()
![]()
![]()
![]()
Te kleinschalig. Autobezit afschaffen en collectieve auto's op de hoek van de elke straat.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat bestaat al:
http://www.automotive-onl(...)_naar_nederland.html
quote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Alleen maar Volvo'squote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Te kleinschalig. Autobezit afschaffen en collectieve auto's op de hoek van de elke straat.
Er zijn tienduizenden mensen die in Nederland geen andere keus hebben (studenten, starters etc.) en die kraken ook niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Lastig punt vind ik het. Zelf ben ik ook geen voorstander van kraken omdat het simpelweg iemands eigendom blijft. Dat is geen diefstal (het blijft het rechtmatige eigendom van een persoon), maar wel crimineel gedrag.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:59 schreef Morendo het volgende:
Lijkt mij een zeer liberaal standpunt. Maar waarom is D66 overigens niet tegen een kraakverbod?
Ja, natuurlijk.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus als er krakers in het huis zitten mag ik, als ze niet thuis zit, het gekraakte huis voor eigen gebruik kraken?
Als iemand niks met een huis doet, of er zelfs mee speculeert, vind ik dat er een uitzondering gemaakt mag worden.quote:Nonsens. Er zijn ook mensen die een boomgaard vol vruchten hebben die ze zelf nooit opkrijgen, dat maakt het niet legaal om een appel uit een tuin te stelen. Kraken is het verkrijgen van een dienst - woongenot - zonder dat de eigenaar dit wilt en zonder dat je daar vergoeding tegenover stelt. Of het nu auto's, huizen, voedsel of kleding is, ik heb niet het recht jouw oude broeken uit je kast te trekken omdat je ze al een paar jaar niet meer gedragen hebt.
Dit dus.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lastig punt vind ik het. Zelf ben ik ook geen voorstander van kraken omdat het simpelweg iemands eigendom blijft. Dat is geen diefstal (het blijft het rechtmatige eigendom van een persoon), maar wel crimineel gedrag.
Soort brood stelen principe?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ergens moet je beginnen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Te kleinschalig. Autobezit afschaffen en collectieve auto's op de hoek van de elke straat.
Dit moet je me uitleggen. Bruikleen is dus toegestaan?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Lastig punt vind ik het. Zelf ben ik ook geen voorstander van kraken omdat het simpelweg iemands eigendom blijft. Dat is geen diefstal (het blijft het rechtmatige eigendom van een persoon), maar wel crimineel gedrag.
Nee, als die linkse idioten zo graag links behandeld willen worden dan kan dat. We kunnen veel van Stalin zeggen maar niet dat hij geen gepaste straffen had.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach welnee, vergeef hen, ze weten niet beter
Was ik ook, maar de discussie an sich is niet zo zwart-wit zoals hij nu gevoerd wordt. Maar zoals het nu gaat ben ik tegen kraken.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat zullen we nou beleven? Jij hoort fel tegen te zijn.
Waarom? Er zijn ook mensen die vlees invriezen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:06 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als iemand niks met een huis doet, of er zelfs mee speculeert, vind ik dat er een uitzondering gemaakt mag worden.
Ach, je bent nou eenmaal rechts. We verwachten niet anders van jequote:Op maandag 2 mei 2011 15:07 schreef Cerbie het volgende:
Een heropvoedingskamp voor werkschuw tuig. Dat lijkt me wel wat *droomt verder*
Precies. Als jij nooit met je vriendin slaapt, dan heb ik het recht om met haar te vrijen. Jij doet er namelijk toch niets mee.quote:
Stel je voor je bent een fokker die op zijn 32e nog maagd is.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp mag ik vanaf bij jouw in huis gaan wonen omdat ik geen redelijk alternatief heb?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, je bent nou eenmaal rechts. We verwachten niet anders van je
Zal je vriendin leuk vinden om haar als eigendom te bestempelen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:08 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Precies. Als jij nooit met je vriendin slaapt, dan heb ik het recht om met haar te vrijen. Jij doet er namelijk toch niets mee.
Ja hoogstpersoonlijk. Hij zal nu wel moe zijn.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
Dat OBL dood is interesseert me eigenlijk geen kloot, maar het is wel grappig dat uitgerekend Obama die lul te grazen neemt.
Staat mijn huis leeg dan?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp mag ik vanaf bij jouw in huis gaan wonen omdat ik geen redelijk alternatief heb?
Je bent dakloos?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp mag ik vanaf bij jouw in huis gaan wonen omdat ik geen redelijk alternatief heb?
Ik zit niet diep genoeg in de materie om hier iets over te zeggen. Ik heb er niet echt een mening over eigenlijk, wel vind ik dat huizen niet bedoeld zijn voor leegstand.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus als er krakers in het huis zitten mag ik, als ze niet thuis zit, het gekraakte huis voor eigen gebruik kraken?
Nou ja, je stopt niet ineens een huis in je zak. Bruikleen is net iets anders dan diefstal, maar daarmee praat je het niet goed uiteraard.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit moet je me uitleggen. Bruikleen is dus toegestaan?
Dus als ik lepels gebruik maar blijf beweren dat een eigenaar er over kan blijven beschikken, is het "geen diefstal"?
Er zijn vast wel een paar kamers die leeg zijn. Jij moet wat minder aan jezelf denken.quote:
Is dat een critirium om te mogen kraken dan?quote:
Zodra er een "Te Koop" bord in de tuin staat en jij een ander huis betrekt speculeer je zelf.quote:
quote:Op maandag 2 mei 2011 15:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja hoogstpersoonlijk. Hij zal nu wel moe zijn.
Dat heb je; werken en huur betalen. Daarom is het kraken van tegenwoordig in mijn ogen niet legitiem, omdat er alternatieven bestaan.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat een critirium om te mogen kraken dan?
Kraken is nooit legitiem.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat heb je; werken en huur betalen. Daarom is het kraken van tegenwoordig in mijn ogen niet legitiem, omdat er alternatieven bestaan.
Kraken is alleen toegestaan wanneer een woning gedurende lange tijd leegstaat.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat heb je; werken en huur betalen. Daarom is het kraken van tegenwoordig in mijn ogen niet legitiem, omdat er alternatieven bestaan.
quote:Op maandag 2 mei 2011 15:11 schreef Dutchnative het volgende:
Jullie zeggen dat er veel mensen zijn die ook nergens anders terecht kunnen, maar niet gaan kraken. Mijn vraag: Waar gaan zij dan heen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |