door de moeilijke vraagstelling nog maar een Hintquote:
ieder zijn mening over de kwaliteit van de muziekquote:
ach, Mark houdt van metal dus...quote:Op zondag 24 april 2011 23:46 schreef bollokus het volgende:
ieder zijn mening over de kwaliteit van de muziek
Te laat voor een gok op Bonnie St Clairequote:Op zondag 24 april 2011 23:38 schreef bollokus het volgende:
[..]
klopt vraagstelling was te kort door de bocht!
Geen idee, maar de hint dat de zangeres in Nederland is geboren vond ik dermate opvallend dat ze waarschijnljjk nu niet meer in NL woont. Ergo: bingoquote:
Warm, maar meer specifieker graagquote:Op zondag 24 april 2011 23:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Er wordt een bepaald zinnetje in allerlei talen gezegd?
quote:
Opgezocht, lijkt me goed.quote:Op maandag 25 april 2011 09:22 schreef Blogman het volgende:
Dan zal het eerder zijn, dat ze allebei een klein stukje in het Nederlands zingen. If so, punt naar lubje, zou ik zeggen.
Net als de paus !
Mwa, TSE zat er dan zo dicht bij als lubje, als je het mij vraagt.quote:Op maandag 25 april 2011 09:22 schreef Blogman het volgende:
Dan zal het eerder zijn, dat ze allebei een klein stukje in het Nederlands zingen. If so, punt naar lubje, zou ik zeggen.
Net als de paus !
Zei de paus dat ook? "punt naar lubje"?quote:Op maandag 25 april 2011 09:22 schreef Blogman het volgende:
.... punt naar lubje, zou ik zeggen.
Net als de paus !
Nee,poent naar loebjequote:Op maandag 25 april 2011 11:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Zei de paus dat ook? "punt naar lubje"?
MethodMich +1quote:Rob de Nijs - Het Werd Zomer
Gerard Cox - 't Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer
Acda en de Munnik - Lopen Tot De Zon Komt
Wow! - Zomer
Ali B - Zomervibe
Dat was de oorzaak van de vraag..quote:Want het is zomer - Andre van Duin.flv
Leuk clipje ook.quote:
Nee, lubje zat er verder af dan jij: in beide nummers zit inderdaad een klein stukje gesproken Nederlandse tekstquote:Op maandag 25 april 2011 09:22 schreef Blogman het volgende:
Net als de paus !
Summer Babe (Winter Version) is inderdaad juist.quote:Op maandag 25 april 2011 19:17 schreef bollokus het volgende:
laatste gok dan ik ken de hele cd niet maar borduur voort op het vorige antwoord summer babe
over welk zangduo gaat dit?quote:Doordat hun muziek in 1967 werd gebruikt als soundtrack voor de film The Graduate (met Dustin Hoffman in de hoofdrol) kwam hun carrière in een stroomversnelling. Met hun rustige, goed in het gehoor liggende en mild maatschappijkritische nummers stegen ze in de hitparades
quote:
Nee, geen Nederlandse. Zou het meer in de folkrichting zoekenquote:
quote:Op maandag 25 april 2011 20:32 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, geen Nederlandse. Zou het meer in de folkrichting zoeken
quote:Op maandag 25 april 2011 23:58 schreef ranja het volgende:
Nou ja, naast Angus ziet iemand er al snel aardig uit natuurlijk
dit was de eerste keer dat ik ze zag en hoorde.
Ik zal hem maar goed rekenen, denk.quote:
De eerste twee waar ik aandacht:quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik had deze als optie maar het zijn meer zwarte achtergronden dan kaders
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:59 schreef belsen het volgende:
[..]
De eerste twee waar ik aandacht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Niet eens de eersteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet eens de eerste
[ afbeelding ]Ja, die is natuurlijk nog zwarter dan zwart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht Amanda Palmer te ontwaren:quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De dame heeft wel (ik heb bewijs!!!) een bos schaamhaar.
Van de heer weet ik het niet...
quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:22 schreef belsen het volgende:
Stem -> bagger of pareltje
[ afbeelding ]
meter
Amanda Palmer, ooit van de Dresden Dolls met The Young Punks. Mooie clip? Goed nummer?
quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:18 schreef bartrid het volgende:
Die eerste zijn de Dandy Warhols dacht ik..
De 1e foto is Zia, verkleed als Dorothy tijdens Halloween, van de Dandy Warhols en de foto daaronder is Jerry Dammers met lang haar, bril en sik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:25 schreef ranja het volgende:
[..]en de 2e The Specials. maar geen idee wat die met de eerste 2 foto's te maken hebben.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:27 schreef MadMaster het volgende:
De 1e foto is Zia, verkleed als Dorothy tijdens Halloween, van de Dandy Warhols en de foto daaronder is Jerry Dammers met lang haar, bril en sik.
Sorry, was misschien wat enthousiast met die eerste foto's.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:34 schreef ranja het volgende:
[..]
dat waren al 2 volwaardige vragen op zich
en nu nog een liedje van The Dandys dat lijkt op een liedje van The Specials. Of omgekeerd. Hm.
Zie je wel, iedereen kent het...quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:54 schreef ranja het volgende:
Volgens mij is er maar 1 nummer van de Dandy Warhols dat iedereen kent en dat is Bohemian Like You.
Gisteren ook weer behoorlijk naar Britta Phillips zitten staren. Man, wat heeft die toch een prachtige stem (dit eigenlijk in tegenstelling tot 'r man, die de meeste vocalen voor zijn rekening neemtquote:Op maandag 25 april 2011 20:19 schreef Arn0 het volgende:
Volgende week mag ik weer minstens een uur naar deze dame staren, wie?
[ afbeelding ]
Ik hoor een soort vage overeenkomst met Gangsters...quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:08 schreef ranja het volgende:
Een liedje van The Specials dat hetzelfde is als Bohemian Like You van The Dandy Warhols.
Ik zal het cryptische deel maar uit de vraag verwijderen:quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat een ingewikkelde vraag dit, wat zoeken we nu? 2 liedjes die op elkaar lijken?
Nite Club?quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zal het cryptische deel maar uit de vraag verwijderen:
In 'Bohemian Like You' van de Dandy Warhols wordt een stuk gebruikt uit een nummer van The Specials. Welke song van de Specials betreft dat?
dat zou hem moeten zijn dan ja.....quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:13 schreef belsen het volgende:
Afgaande op de eerste twee akkoorden met pinkje erbij: Little bitch?
quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:13 schreef belsen het volgende:
Afgaande op de eerste twee akkoorden met pinkje erbij: Little bitch?
Het intro van Little Bitch is toch wel heel erg aanduidelijk bij de Dandy's, zo viel het me vanmorgen ook op...quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:25 schreef belsen het volgende:
Ik ken nummers met een betere overeenkomst.
De Nederlandse band Radiohead?quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:31 schreef bollokus het volgende:
radiohead, heeft het gecovert maar volgens mij niet door ontstaan
quote:
Jawel, al vrij snel al en wijzigingen werkt Fok! nu automatisch bij...quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:34 schreef bollokus het volgende:
[..]dat stond er net nog niet geloof ik
dan heb ik er compleet overheen gekeken.... of net voor de edit gekeken..quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jawel, al vrij snel al en wijzigingen werkt Fok! nu automatisch bij...
Oftewel in het jargon hier: Supersuf.quote:
Toen ik ze in 1998 zag, was het echt het meest slaapverwekkende optreden wat ik ooit zag. Maar ten tijde van hun laatste plaat was het wel een leuke band geworden. Beter dan Moke, iig.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:42 schreef belsen het volgende:
[..]
Oftewel in het jargon hier: Supersuf.
n00bie +1
quote:were a British dance act from Manchester, England, composed of Jimi Goodwin and twin brothers Andy and Jez Williams.
The threesome met at school in 1985 and became regulars at The Haçienda while composing their own material together. They had an underground 12" single ("Space Face" in 1991) and moderate commercial success in the early 1990s on Rob Gretton's label Rob's Records, including the single "Ain't No Love (Ain't No Use)" (featuring guest vocalist Melanie Williams) which reached #3 on the UK Singles Chart.The trio's only full-length album Full Fathom Five was released in September 1994.
After a fire destroyed their recording studio on the Williams twins' birthday in 1996, they started anew as the more indie-oriented act Doves in 1998. An unreleased collection of tracks meant to be featured on the band's second full-length album was issued in 1998 as Delta Tapes.
Je zit ernaastquote:
Ook jij zit ernaastquote:
quote:
Schaamteloos ingekoptquote:
quote:are a band from Reykjavík, Iceland.[1] They were founded in 1995. Their discography consists of eight studio albums and one live record
flauwe stottervervolgvraag.quote:
Wat krijgt dit jaar geen vervolg?quote:gaat dit jaar niet door. De organisatie is er niet in geslaagd genoeg groepen te werven voor een ééndaags festival in augustus.
Yes.quote:
Schijnbaar is het publiek in vier jaar snel afgetakeld.quote:Het publiek van Pinkpop Classic bestond vooral uit babyboomers en die worden net als veel artiesten te oud, aldus Smeets. De eerste Pinkpop Classic was op 11 augustus 2007.
firestarter was de aanwijzing. wat een stukje is datquote:
Moest ik ook meteen aan denken.quote:
Die is toch van Harry Potter.quote:
Ik vind de missisipi drum machine wel coolquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:30 schreef belsen het volgende:
[..]
Die is toch van Harry Potter.Wat denk je van deze baard?
Stimmt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:13 schreef ralfseltje het volgende:
The head and the heart? Zou de titel niet weten, hoop dat het een self titled is.
Nope die niet. Zit ie wel in iddquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:12 schreef Bosbeetle het volgende:
pink mountain tops (maar daar zit mcbain van black mountain zelf toch ook in ?)
Deze is een stuk leuker, kan ook niet missen als je het eenmaal hoortquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Verder weet ik niks aan black mountain gerelateerds
op lowlands toch meen ik ergens gezien te hebbenquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:30 schreef ralfseltje het volgende:
Beide leden zitten in Black Mountain, dit is zachter en in September komen ze weer in het land
Ehmmm nog niet voorbij zien komen, maar dat kan aan mij liggenquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:35 schreef bollokus het volgende:
[..]
op lowlands toch meen ik ergens gezien te hebben
Ik zou zeggen roep wat je denktquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:54 schreef bollokus het volgende:
vraagje tot in hoever mag je opzoeken ? mag je bijvoorbeeld wel line-ups bekijken ?? want dan weet ik het denk ik. anders gaat deze aan mij voorbij
leuker dan black mountainquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:23 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Deze is een stuk leuker, kan ook niet missen als je het eenmaal hoort
Dan Pink Mountaintops bedoelde ik eigenlijkquote:Op woensdag 27 april 2011 00:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
leuker dan black mountain(black mountain is toch wel 1 van mijn favoriten)
Ik vind het prachtig ja. Dacht dat het wel vrij bekend was trouwens. Ga zo slapen en morgenochtend college, als er niemand is die het weet tegen de ochtend kan een nieuwe vraag ook wat mij betreft.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Opgezocht en nog nooit van gehoord is het leuk?
Lightning Dustquote:
De kans dat we daarop het antwoord weten lijkt me minimaal en de kans dat we de vraagsteller terugzien op een Christelijke tijd ook.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:45 schreef ranja het volgende:
er staat nog een vraag openok, is al 7 uur niet op gereageerd, maar dat kan ook met de tijd waarop die gesteld is te maken hebben.
Nee, dit keer een dame, die ooit al eens een hitscoorde met een der Toppers.quote:
Tatjana?quote:Op woensdag 27 april 2011 08:48 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, dit keer een dame, die ooit al eens een hitscoorde met een der Toppers.
quote:
thewolff??quote:Op woensdag 27 april 2011 10:14 schreef belsen het volgende:
Wiens nieuwe single 'Gonna get there' ging vanmorgen bij Giel Beelen in première?
pipster +1quote:
Linksvoor Rinus naast z'n bas en rechtsachter zit Jojo die z'n stem weer terug heeft...quote:
Pas nog de documentaire We jam econo gekeken. Erg interessant. En Mike Watt is natuurlijk een geweldige bassist.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Idd ook niet. Het is een spin-off van een ander bewierookt punky gitaarbandje uit de '80s.
Band van de bassist, de gitarist/zanger van die band verongelukte in 1985.
Nee, Amerikaans.quote:
Zit hij nu tegenwoordig ook bij The Stooges?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:15 schreef bartrid het volgende:
[..]
Pas nog de documentaire We jam econo gekeken. Erg interessant. En Mike Watt is natuurlijk een geweldige bassist.
quote:
ok, die hoef ik dus niet meer te vragenquote:Op woensdag 27 april 2011 11:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Potverdikkie, Kate 11 jaar ouder dan Sheena Easton. Nooit gedacht.
Excuus! Gelukkig heb je nog een herkansing met Ann Peebles, Ace Frehley, Mica Paris en Isobel Campbell.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:29 schreef ranja het volgende:
[..]
ok, die hoef ik dus niet meer te vragen
Ik had deze ook alvast klaarstaan.quote:
quote:
ok, maar die hoorde niet bij de top 40 hits.quote:
Welk nummer van wie?quote:I woke up this mornin' with the sundown shinin' in
I found my mind in a brown paper bag within
I tripped on a cloud and fell-a eight miles high
I tore my mind on a jagged sky
klopt, kon even niet op kenny komen en deze kende ik toevallig welquote:Op woensdag 27 april 2011 12:19 schreef ranja het volgende:
[..]
ok, maar die hoorde niet bij de top 40 hits.
Ik ken die spaanse nummers van haar niet. Ik hou het op haar engelstalige albumsquote:Op woensdag 27 april 2011 12:20 schreef bollokus het volgende:
klopt, kon even niet op kenny komen en deze kende ik toevallig wel
kenny rogers - I Just Dropped in (to see what condition my condition was in)quote:
hehe, het is hier best druk, dus dacht doe maar snel een vervolgvraagje...quote:kenny rogers - I Just Dropped in (to see what condition my condition was in)
te makkelijk als ik dan net de muziek aan zet van hem om het even te luisteren
laat ik deze maar herhalenquote:Op woensdag 27 april 2011 00:37 schreef bollokus het volgende:
Een in Frankrijk geboren zanger heeft een liedje gemaakt dat te maken heeft met het volgende plaatje]
het was echt toeval, zag de naam dus zet de muziek aan en hoor die tekst gewoon voorbij komenquote:Op woensdag 27 april 2011 12:27 schreef pipster het volgende:
[..]
hehe, het is hier best druk, dus dacht doe maar snel een vervolgvraagje...
bollokus +1
het gaat over een Nederlandstalig nummerquote:Op woensdag 27 april 2011 00:37 schreef bollokus het volgende:
Een in Frankrijk geboren zanger heeft een liedje gemaakt dat te maken heeft met het volgende plaatje]
Herman van Loenhout is inderdaad gewoon in Eindhoven geboren.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:45 schreef Felagund het volgende:
Armand? Maar dat is volgens mij gewoon een Nederlander.
toeval, het gaat om het plaatjequote:Op woensdag 27 april 2011 12:53 schreef cafca het volgende:
[..]
Herman van Loenhout is inderdaad gewoon in Eindhoven geboren.
Die streep onder het plaatje, is die essentieel, of gewoon toeval?
quote:
Dat zal hem zijn, ik ken echter geen liedje van hem over geld, maar ik ken dan ook niet al zijn liedjes.quote:
quote:
Zegt me ook niets. Natuurlijk wel lastige hint met zo'n algemene strekkingquote:Op woensdag 27 april 2011 13:08 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat zal hem zijn, ik ken echter geen liedje van hem over geld, maar ik ken dan ook niet al zijn liedjes.
Ik heb er ook op gegokt dat er geen titel genoemd hoefde te worden, heb ook geen idee wat dat betreft...quote:Op woensdag 27 april 2011 13:08 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat zal hem zijn, ik ken echter geen liedje van hem over geld, maar ik ken dan ook niet al zijn liedjes.
Wat?quote:a 1974 song and single by The Kinks
a 1978 album by The Bar-Kays
a song by Andrea Martin & Lil' Kim from the film of the same name
an album by Cryptic Slaughter
a song by Rick James from his 1982 album Throwin' Down
a song by April Wine from their 1983 album Animal Grace
a song by Soul Asylum from their 1984 album Say What You Will, Clarence...Karl Sold the Truck
a song by The Alan Parsons Project from their 1987 album Gaudi
a song by Wolfsbane from their 1994 album Wolfsbane
a song by Deep Purple from their 2005 album Rapture of the Deep
a song by AC/DC from their 1990 album The Razors Edge
a quotation of a line from Forever in Blue Jeans as sung by Neil Diamond
quote:
Dat is volgens mij geen officiële Kinks-single.quote:
quote:
quote:I've no excuse, I just want you to use me
Take me and abuse me
I got no taboos, I'll make a trade with you
Do anything you want me to
Kijk omhoog sammy, ohnee kijk naar grond misschien ligt er nog wat geld.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:26 schreef belsen het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd welk nummer van Shaffy hij bedoelt, want ik kan in zijn hele oevre niets vinden wat met geld of zo te maken heeft...
het is eigenijk een parodie die je zeker kent, ik wou het er niet bijzetten om het niet te makkelijk te aken.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:26 schreef belsen het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd welk nummer van Shaffy hij bedoelt, want ik kan in zijn hele oevre niets vinden wat met geld of zo te maken heeft...
quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:12 schreef belsen het volgende:
Eh, Grijp, Pak, Jat, Steel, Roof, Pik en Bedonder.
quote:Op woensdag 27 april 2011 15:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij heeft ie gewoon een verkeerd benoemd mp3tje neergeladen van Poen, door Ramses Shaffy.
Het vervolgvraag-deel is wel een herhaling in de titel, zoals hierboven...quote:Op woensdag 27 april 2011 15:15 schreef cafca het volgende:
Op basis van de foto zou ik zeggen Dave Dee Dozy, Beaky Mick & Dinges, maar de enige vervolg link die ik dan kan leggen is: Spend It, Spend It
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |