Erg is dat hequote:
Gaaf he, leuk om te zien als ze zich zo ontwikkelen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:04 schreef Fannetje het volgende:
Mag ik even trots doen? Mijn dame rolde zojuist op het speelkleed gewoon drie keer achter elkaar van haar rug naar haar buik en ook weer terug!
Wij hebben een gezamenlijk pleintje als buitenruimte en daar lopen 5 ongeleide projectielen rondquote:Op vrijdag 22 april 2011 20:30 schreef MamaPurk het volgende:
Jullie en je zwembadjes, haha, wij hebben gewoon 3 parasol en en een wipstoeltje
Ik heb het badje bij de bart smit vandaanquote:Op vrijdag 22 april 2011 20:17 schreef Fannetje het volgende:
Ze zullen bij de Intertoys wel blij zijn met ons
Wat grappig Noa, Anne en Isabelle gaan dus gelijk op!
gatverquote:Op vrijdag 22 april 2011 20:48 schreef MamaPurk het volgende:
Ja As vies maar van mijn baby vind ik minder erg dan wanneer het van mijn dreumes zou zijn..
ja datquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:20 schreef Orea het volgende:
Gewoon een zwembroekje met een stevig laagje erin en opstaande randjes zodat eventuele poep er niet zomaar uitlooptheb er hier een van de zeeman (en die is van Lena van Poppedein geweest
) En inderdaad met klittenband.
Niet té vroeg juichenquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:24 schreef Orea het volgende:
Hier viel het gelukkig niet uit, maar toen ik net zwanger was heb ik mijn haar laten ontkleuren in de richting van mijn eigen haarkleur.. En net dat laatste beetje zat er nog in, dus het was even nog een keertje de schaar erin, en nu is alle (dode) ontkleurde meuk eruit en heb ik weer mijn eigen haarkleur!Donkerblond/licht bruinig ipv zwart geverfd
Uiteraard!quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:32 schreef As1981 het volgende:
Moeders hebben altijd gelijk Huup (als het ons uit komt natuurlijk)
Daarom, dus nu heeft mijn man helemaal niets meer te zeggen als het gaat om shoppen. "heeft hij nog wat nodig dan", "hij heeft altijd wat nodig".quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Uiteraard!
En laat ik zelf nu ook moeder zijn![]()
quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:35 schreef As1981 het volgende:
[..]
Daarom, dus nu heeft mijn man helemaal niets meer te zeggen als het gaat om shoppen. "heeft hij nog wat nodig dan", "hij heeft altijd wat nodig".
quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:33 schreef huuphuup het volgende:
[ afbeelding ]
mijn zonnehoedjes, ik heb er nog 2 ergens, een witte en een gekleurde maar die liggen boven en zijn nog een slag groter. Ik vind de blauwe het leukst, van H&M komt ie <3
Vanyel's Dottir heeft de blauwe ook toch?
Wat bedoel je met 'iets soortgelijks'? Het idee van een loopstoel is toch dat ze nog niet zelf op hun benen kunnen staan maar wel kunnen oefenen met lopen? Ze kan zich zeker nog niet optrekken tot staan?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:48 schreef Solagratia het volgende:
Amy had op het kdv in een loopstoeltje gezeten met zo'n bord met speeltjes voorop. Dat vond ze zo geweldig vertelde de leidster. Ze werd er wild, slaan op dat ding, het leek net alsof ze er een dansje in deed. Nu wil ik zelf geen loopstoeltje, maar heb je ook iets soortgelijks wat wel verantwoord is?
Breek me de bek niet open... Als ik de kinderen er ophaal en al die kindjes samen in de tuin zie dan wil ik 10 kinderen, minstens.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:50 schreef Solagratia het volgende:
Claudia, ik zie het al voor me. Wat ontzettend schattig! Ik ga ervan rammelen.
ik wíst het!quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vanyels Dottir heeft deze blauwe (en witte)
[ afbeelding ]
Dottirs mama's zijn niet zo van de ruches etc.
Toffe zwembroek trouwens!
Haha ja jouw lief komt er rotter vanaf dan de mijne wat dat betreftquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:38 schreef Vanyel het volgende:
Goed gezien huup
Ik hoef er absoluut maar 1 als ik zelf moet baren. Anders vind ik twee mooi genoeg.
Pardon? De mijne heeft een tof kind waarvoor ze alleen maar mij heeft hoeven verzorgen. Niks geen pijnlijke poes, vollopende borsten, wankel bekken etc. Ze mag in haar handjes knijpen dat ze geen kerel heeft!quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Haha ja jouw lief komt er rotter vanaf dan de mijne wat dat betreft
ja dat sowiesoquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pardon? De mijne heeft een tof kind waarvoor ze alleen maar mij heeft hoeven verzorgen. Niks geen pijnlijke poes, vollopende borsten, wankel bekken etc. Ze mag in haar handjes knijpen!
foto?quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn eerste gedachte is dan dat doet toch iedere ouder, maar daar ben ik misschien wat naïef in..
Maar leuk dat je t zegt. Is ook zo. Samen delen.
Maar goed ook, ze kiest ook 9 van de 10x haar kleren uit, ik maak hele foute combinaties..
Pff ik ben langzaam. Was reactie op huup natuurlijk.
au zeg!quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:20 schreef Solagratia het volgende:
Ik vond de ontsluiting wel gezellig. Voelde me relax en kon het best goed opvangen. Maar ik kreeg haar er niet uitgeperst. Had ook geen persdrang, op een gegeven moment gaf ik het gewoon op. Maar ach met het nodige geweld was ze daar toch. Helaas een totaal ruptuur. Enorm litteken en dat kan net zo hard weer scheuren bij een bevalling. Naast het litteken scheurt het dan.
Jan heeft die voor z'n eerste verjaardag gehad en hij speelt er nu nog steeds mee. ze ontdekken er er elke keer wat nieuws aanquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:49 schreef Solagratia het volgende:
Oh bedankt! Ja dat ziet er leuk uit. Ik denk dat ze het wel kan waarderen.
Een vriendinnetje van mij is nu zwanger van haar 2e, en het is bij de eerste zo fout gegaanquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:47 schreef Solagratia het volgende:
Voordat ik zwanger wil worden moet ik eerst laten controleren of mijn bekkenbodem niet al te beschadigd is. Zo ja, dan mag ik niet vaginaal bevallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goeiemorgen allen! Wat een nacht.. Leia was zwaar onrustig, zijn er elk uur wel uitgeweest geloof ik![]()
Draak wat een heftig dinggeweldig! Het is dat de tuin met schommel, zwembadje, picknicktafel enz. hier echt vol aan het raken is, want anders! Zelfs mijn mega zwembad van vorig jaar kan ik momenteel niet kwijt
(en dan heb ik absoluut geen kleine tuin)
Florispiesen in de confectorput!!
!! Kleine boef!
Ik had bij de eerste hele erge bekkenpijn ik kon vanaf week 15 niets meer.quote:Op zaterdag 23 april 2011 09:17 schreef Solagratia het volgende:
Orea, Had je vriendin ook een totaal ruptuur? Dit hele bekkenbodemgedoe tempert mijn wens voor een 2e echt heul erg. Ook omdat die schouderdystocie waarschijnlijk kwam omdat Amy een bollie was en ik ben klein en smal. Een tweede wordt nog boller waarschijnlijk. Het erge is dat ik nu de klachten goed onder controle heb, maar in de overgang wordt pas duidelijk hoe erg de schade is. Dat vind ik echt wel eng. Jij had ook wel een droombevalling verdiend na die zwangerschap![]()
Het hangt ervanaf wat je meetelt. Ik had bij Lena weeen vanaf het moment dat ik gestript was, de middag ervoor. Je zou kunnen zeggen dat ik 24 uur weeen had (die resulteerden in 3cm ontsluiting) voor ik weeenopwekkers kreeg. Maar die weeen waren zo belachelijk goed te doen dat ik ze niet echt meetel.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:28 schreef Vanyel het volgende:
Wat bevallen jullie allemaal snel!
Ik heb er 26 uur over gedaan vanaf dat de weeën begonnen.
Nouja dat is fair enough toch? Het mag dan wel verdoofd zijn zodat je de pijn niet door gegeven krijgt, maar je lijf werkt wel degelijk door en is gewoon aan het bevallen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:48 schreef Vanyel het volgende:
De eerste avond had ik vanaf half 5 tot half 2 bijna elke minuut een wee (het begon heel snel). Vanaf iets van half 7 werden ze al vervelend, maar ze deden bijna niks. Niks vergeleken bij de volgende dag, maar heel uitputtend en best behoorlijk pijnlijk. Daarna tot 8u geen pijn wegens pethidine, toen aan de opwekkkers. Die nachtelijke uurtjes rust tel ik voor het gemak maar mee omdat de uren ervoor zo ruk waren.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik vond het ook uitputtend. 's Nachts had ik niet geslapen (en ik sliep al zo weinig de laatste maanden) en mede daardoor is de bevalling alsnog ingeleid toen de ontsluiting niet vorderde. Ik was gewoon heel moe. Maar als ik nog een keer voor diezelfde keuze had gestaan was ik weer naar huis gegaan. Voor mij nooit meer weeenopwekkers, of ze mogen er meteen een ruggenprik in knallen.
En dit is het moment waarop mijn lief meestal zegt: "Gelukkig hoeven we NOOIT MEER!"
Jullie kunnen het weten, waren er allemaal bijquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nouja dat is fair enough toch? Het mag dan wel verdoofd zijn zodat je de pijn niet door gegeven krijgt, maar je lijf werkt wel degelijk door en is gewoon aan het bevallen.
Klinkt slopend je bevalling![]()
quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
Oeh, stats!![]()
1e: 4900 gram bij bij 41 weken en 2 dagen, bevalling vanaf begin ingeleid, ruggenprik en pethidine gehad, in totaal 12 uur ontsluiten, 2 uur en 5 minuten persen, 1 knip
2e: 4050 gram bij 40 weken en 4 dagen, vanaf 3-4 cm ontsluiting bevalling semi-ingeleid, na 3 uur geen verdere ontsluiting pethidine gehad, daarna in 1 uur volledig ontsloten en 1x geperst, geen knip
Op papier ging de tweede bevalling heel soepeltjes, maar ik vond de 2e keer zwaarder.
Hier hadden ze er nog een paar. Dus ik gelijk 1 gekocht, helemaal blij. Kom ik thuis, past hij niet. Krijg ik hem niet vast onder zijn kin en zijn hoofd is te groot. Waar is mijn kleine baby???quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:15 schreef MamaPurk het volgende:
ik ben ook niet bij de zeeman geweest maar ben geslaagd bij prenatal, ik was van de week even bij zeeman geweest maar kon daar ook niet echt iets voor haar kleine hoofdje vinden.
Hoe veel woog Evan bij de geboorte dan She-Wolf? Yaro was na 1 maand 4360 gram (3330 bij de geboorte)quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:02 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig om die gewichten te lezen.Gisteren waren wij bij het cb en Evan is nu ruim een maand en weegt 3790 gram. Nog een heel stuk lichter dan die van jou bij geboorte waren dus.
Oh, ik snap het ook heel goed! Hij is degene die met 2 kindjes en allerlei zorgen om mij thuiszit als er weer een of andere complicatie is tijdens de zwangerschap of na de bevalling. Hij heeft z'n portie wel gehad!quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:58 schreef Vanyel het volgende:
Claudia ik snap je lief wel, sorry. Maar jij moet het doen...
Ja heb ik gezien, stond in beschikbaar maat 44-48 en ik heb maat 48 meegenomen en die was te klein. Ik had Yaro niet bij me omdat we daarna direct de fietsen gingen halen en ik dat te ver fietsen vond voor de eerste keer. Baalde er echt van, want hij liet hem wel zitten. Zodra ik daarna zijn pet op deed, was deze er al weer af voordat hij op zat.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:15 schreef Pvoesss het volgende:
Huh was het walvispetje te klein?
Want ze hebben verschillende maten he
Hahaha jaquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:02 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig om die gewichten te lezen.Gisteren waren wij bij het cb en Evan is nu ruim een maand en weegt 3790 gram. Nog een heel stuk lichter dan die van jou bij geboorte waren dus.
Bordje pap? Weet niet of het te weinig is eigenlijk, maar dat was het eerste wat mij te binnen schoot.quote:Op zaterdag 23 april 2011 17:04 schreef Noa24 het volgende:
Ik ga morgen in het badje, lijkt me zo ontzettend leuk. Met isabelle uiteraard.
Nog ff een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder ons..
Isabelle krijgt normaliter 4 keer 180/7 en dan nog fruit en groente ongeveer 150 gram. Nog geen brood. Maar ze weigert de afgelopen dagen elke keer haar laatste fles(pap) van 22.00. Zodat ze nu dus nog maar 3 flessen krijgt. Maar ze eet nog geen brood. Is dat niet te weinig? Ik bel zowiezo maandag het consultatiebureau hoor, maar tips of verhalen van jullie zijn van harte welkom:)
quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:46 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben moeder! Zij is mijn dochter!
Hier heeft Leia het rollen naar buik dus ook sinds 1,5 week door, maar ik lag me ook rot! En inderdaad, soms ligt ze te chaggo'en in bed, en dan ga je kijken... op haar buikquote:Op zaterdag 23 april 2011 21:07 schreef Fannetje het volgende:
Ja, ik heb me een ongeluk gelachen vandaag![]()
Ik vond haar vanmiddag zelfs op haar buik in bed, ze heeft echt de smaak te pakken
Onze oudste slaapt ook in de kamer naast ons, dat vind ik wel een heel fijn idee. 's Avonds loopt ik altijd nog even zijn kamer in om te kijken of alles goed is en dan wordt hij soms een klein beetje wakker maar hij draait zich meestal om en valt als een blok weer in slaap. En met Oud & Nieuw sliep hij door het vuurwerk heen. Misschien valt het dus wel mee met het wakker worden door de jongste. Oh, en op het kinderdagverblijf slaapt hij in een kamer met andere kindjes. Dat gaat ook goed!quote:Op zondag 24 april 2011 13:19 schreef As1981 het volgende:
Claudia, hier sliep Yaro vanaf dag 1 op zijn eigen kamer. Scheelt misschien wel dat hij en direct naast ons slaap en hij ons eerste kindje is, dus geen angst dat hij iemand anders wakker maakt (ja de buren ofzo).
Eind van de dag werkt hier juist nog niet. Dan wil ze echt niet alleen zijn, dus niet in bed.quote:Op zondag 24 april 2011 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
Wat fijn dat er nu iets van een ritme in komt, Vanyel! We zijn overdag nog behoorlijk ritmeloos, maar zo tegen het einde van de middag komt er wel een ritme in.
We komen er zo aan! Zijn er voor 15.00 iig!quote:De brunch hebben we net gehad, laat de verjaardagsvisite maar komen!
Ik vind het ook wel moeilijk, maar het pragmatische in me krijgt toch al gauw de overhand. Het is gezelliger als ik overdag fit ben.quote:Op zondag 24 april 2011 13:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het alleen nog zo gezellig (en wil eigenlijk niet uit bed moeten om te voeden)!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik krijg er mep-neigingen vanquote:
Oh ja, dat was ik. Dikke faal. Leyla voelt zich niet zo lekker denk ik. Elke nacht is het spoken, geen goede timing om te proberen. Ze drinkt 1x denk ik ofzo.quote:Op zondag 24 april 2011 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Heb jij pas niet geprobeerd om Leyla in een eigen bed te leggen, Tico? Of was dat een voornemen?
Drinkt Leyla nog vaak 's nachts?
quote:Op zondag 24 april 2011 17:52 schreef Vanyel het volgende:
Het ruikt ook zo smakelijk, een zwetend kind dat alleen melk drinkt.
Oh dat heb ik wel al gedaan maar niks van gemerkt eigenlijk. Misschien rook ik het niet omdat ikzelf nog naar een shoarmatent meurdequote:Op zondag 24 april 2011 18:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
moet je zelf eens flink aan de knoflook gaan, dan ruikt je kind naar een shoarmatent![]()
Neveoverdwars klem
![]()
je zult wel geschrokken zijn van het gehuil of niet Hik? Dat was hier altijd zo'n alarm-huiltje
Ik vind mezelf heel dapper. Ik heb ze alleen op bed gelegd. Samen vitamientjes geven, Ivan tanden poetsen, Ivan verschonen en in pyjama doen, Lena verschonen en in slaapzak doen, Lena voeden in slaapkamer terwijl Ivan ernaast speelt, Lena in bed, Ivan in bed... en maken dat ik wegkom.quote:
Van welk merk is dat? Ik ken alleen die in siroopquote:Op zondag 24 april 2011 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Tip van Flip: wij hebben altijd blikjes ananas op eigen sap in huis. Handig! Ook voor onderweg.
Nee, wij hebben dit weekend de aqua mundo van het heijderbos.quote:Op zondag 24 april 2011 21:32 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hahaha heb jij dan nog geen fok zwembadje, ticoo?
J. weegt trouwens ruim 8kg en ze is 1.5 maand jonger dan Anne
Hier is t ook stil. Nog maar een halve fles gegeven, tenminste 3schepjes en 180water. Even wat extra vocht erin pompen. En nu is t tijd voor mezelfquote:Op zondag 24 april 2011 22:20 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Haha, nee het is inderdaad niet echt dichtbij. Dacht dat het dichterbij was!
Hier is nu eindelijk stil. Madam heeft ook nog even in de box gespeeld om moe te wordenze was alleen al stik chagrijnig omdat ze overdag weinig heeft geslapen..
vervelend zeg, kunnen die kleintjes al last hebben van hooikoorts? t is er wel het seizoen voor natuurlijk en als je flink buiten bent...quote:Op zondag 24 april 2011 22:56 schreef MamaPurk het volgende:
Hier ook geen Fokbad al vind ik hem wel heel leuk, maar gewoon badje en parasol werkt ook! Maar ik doe Sarah eigenlijk niet buiten in een badje vind ik haar echt nog te klein voor. Ze zit gewoon lekker in het wipstoeltje of ligt in de wagen.
Ze had vanmiddag helemaal gezwollen oogleden, ik denk door de warmte..
Je kunt wel bijvoorbeeld in plaats van 180/6 dan flesjes geven van 180/5 en dan 1 flesje meer in totaal toch?quote:Op zondag 24 april 2011 23:39 schreef MamaPurk het volgende:
Dat van die hooikoorts het ik me ook al even afgevraagd, maar ik kijk het nog even aan... We zijn met haar niet extreem veel buiten nu veel te warm.
We hebben haar vanmiddag dus een half flesje extra gegeven maar dan krijgt ze ook meteen meer voeding en dat vind ik er een beetje lastig aan... En ik weet eigenlijk niet of je gewoon een beetje water extra mag geven en hoeveel dan enzo.
Op die manier is het Fokbad wel handig idd maar das hier niet nodig! En soms baal ik wel dat ik geen bv geef, lijkt me op dit soort dagen zo makkelijk, aan mogen leggen zonder afhankelijk e zijn van een limiet..
Ik heb laatst trouwens Sarah midden onder het voeden zo met fles en al opzij gelegd omdat Jaël vol met haar mond op de hoek van de tafel viel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |