abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95844739
Vorige topics:
Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 89
Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 76
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 1
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 2

17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_95844870
Voor het eerst een topic geopend.. :D (dit was één van de redenen om niet altijd te posten omdat ik daar zó zenuwachtig voor was :') )
pi_95845176
:D! Muppet!
  vrijdag 22 april 2011 @ 11:43:28 #4
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95845459
:D Nergens voor nodig dus :D
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_95845823
:D
Gewoon meeposten dus!
Mijn minidreumes wil niet slapen. Is al vanaf 8uur wakker. Beetje aan t keuvelen is ie...
pi_95846158
Goed gedaan Baldria ^O^

Heb ook een tuitbeker van de HEMA, maar daar komt zoveel water uit dat ze zich helemaal nat maakt met dat ding. Op de KDV drinkt ze soms zelf al zelfstandig thee uit een glaasje. Dat lukt hier nog niet. Heb nu net bij de Etos, zo'n Nuby tuitbeker gehaald die je gratis bij de babyzegels krijgt. Ben benieuwd hoe dat gaat. Hier drinkt Femke venkel thee.

Zag nog een discussie voorbij komen over zonnebrandcreme. Heb dus gisteren maar even HEMA factor 50 spray gekocht. Het is gewoon zomer 8-) *O*

Femke ligt vanaf 10 uur te slapen, verwacht toch wel dat ze zo wakker wordt.
pi_95847013
Ik las net in het foldertje van de tandarts dat je vanaf 9 maanden niet meer uit een tuitbeker mag laten drinken, volgens mij kunnen ze het dan net goed of nog niet eens 8)7

Wat ziet Leia er uit als een grote meid daar!

ik heb gister een dagje tuin gehad bij m'n moeder, met hét badje ;)
Maar wat was dat vermoeiend zeg en Mex was bang voor de bodem van het badje..
pi_95847124
Ik heb een rietjesbeker gekocht en die goedkope tuitbeker bij de Hema. Kan altijd nog de tuit ervanaf draaien en als beker gebruiken. Verder slokjes uit mijn glas maar heel veel aanbieden. Ze doet nu al haar mond open als ik met het glas aankom, dus ze snapt het een beetje.

Haha Troeta, dat klinkt heel grappig. Was het ook grappig of was het heel zielig?

Femke lekker aan het slapen! Fijn is dat he.

Amy en ik hebben het woensdag en donderdag zo gezellig gehad dat ik haar onwijs mis nu. Ik werk nu thuis, dus ze is naar het kdv. Ik ben er huilerig van. Zo stom, want ik weet nog goed dat ik haar met 3 maanden voor het eerst wegbracht en het geen probleem vond. Ze is gewoon zo leuk! Maar het is wel lekker dat ik even me niet druk hoef te maken om voeding, dat mogen ze daar doen :)
pi_95847133
Vieze vuile vuile -O-

Mijn fiets heeft vanmorgen anderhalf uur voor de deur gestaan (normaal in de schuur) in mijn eigen echt niet afschuwelijke buurt.
Elastieken (het enige waarmee de maxicosi vastzit) van de babymee (maxicosifietshouder) gejat en aan de losse moer op de veer te zien, heeft de debiel ook nog bijzonder inefficiënt geprobeerd het hele ding te jatten.
De 5e fietsenmaker had de elastieken op voorraad. Bij de tweede heb ik een hangslot meegenomen om het hele gevaarte te beveiligen.
Grom.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95847158
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:34 schreef Solagratia het volgende:
Ze is gewoon zo leuk!
Erg is dat he :) Ik vind het nu al en de mijne is nog niet eens 3 maanden!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95847245
Jemig Vanyel dat is rot! Is hij niet gesloopt nu? Kun je hem met nieuwe elastieken gewoon weer gebruiken? Schandalig zeg.
pi_95847313
Gelukkig niet, dan had ik pas echt staan vloeken. Niet dat ik het nu charmant vond, maar met een 15¤ investering is het nu hopelijk geregeld. De haken zitten nu uiteraard in mijn tas en níet aan de fiets...
pi_95847341
Jesus Vanyel.. je zou sommige mensen toch...
pi_95847451
in 1,5 uur ook, dat is echt bizar. Het duurde in mijn wel vreselijke buurt zelfs nog 3 weken voor mijn fiets gejat was.
pi_95847655
Echt bizar vind ik zoiets. Blijf met je poten van andermans spullen af!

Mijn hele fiets is wel eens binnen 5 minuten gejat. Hij stond op mijn werk in de achtertuin binnen een hek van 2m hoog. Op slot uiteraard/ Mijn collega gaat op de fiets naar huis via de achterdeur, toen stond ie er nog. Zij doet het hek op slot en ik ga 5 minuten later weg, met fiets door gebouw via de voorkant. Helaas dus zonder fiets!
In 5 minuten over een hek van 2m en niemand die wat gezien heeft natuurlijk! Lang leve de verzekering!
pi_95847877
Das klote vanyel! Hopelijk is het met 15euro opgelost! En wat lag Dottir lekker in der kikkerzwembadje O+

Baldria, hoe gaat het met jouw Jasmijn?

Orea, wat een lekker ding heb je daar zeg! Wat zat ze lekker te smikkelen!

Anne en Fannetje zijn net op bezoek geweest. Mijn muppet die gewoon een dikke maand jonger is, is echt veel spekkerig :o Denk dat Leia en J. bijna even zwaar zijn zelfs!
Ik zal de foto's morgen plaatsen maar miss heeft Fan er nog een paar die ze vast wil laten showen!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95849714
Vanyel, wat onbeschoft zeg! Wellicht kinderen die een geintje wilden uithalen?

Kaatjejannie, ik drink fruitthee, waar ze dus een paar slokjes van drinkt, maar ik ga Anne in haar flesje thee zonder theïne aanbieden.

Wij zijn dus net bij Barbabientje en J. geweest en J. is een heerlijke mollige baby :D Ik denk dat ze niets onder doet voor Leia inderdaad :) Maar wat een schatje, en wat kon ze al goed op haar beentjes steunen!
Ik heb geen fantastische foto's, maar toch maar even een voorproefje dan :)

Anne viel na het bezoek als een blok in slaap in de auto, ze was echt behoorlijk ver weg toen we haar uit de auto haalden.
pi_95850368
Wat een leuke foto's O+ Die beentjes van Anne O+ en de spekkies van J.! Hoe lang is J, Barba??
pi_95850510
Vanyel :o
oei das iets om goed agressief van te worden zeg :X }:| gelukkig dat je vervangende elastieken kon vinden.

Ahw de dametjes O+ wat leuk! :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95851230
baldria leuk dat je ook even meldt! hoe gaat het met jullie?

Vanyel! da's verdorie het vloeken wel waard zeg! balen

anne en J. wat een heerlijk stel

mini heeft het goed gedaan, is tijdens het brood in slaap gevallen, dus maar half broodje op
bij thuiskomst lag ze alweer te pitten en ligt nu na een uur nog te slapen
heb maar wat melk uit de vriezer gehaald
pi_95851626
Ik hou van kleine blote babyvoetjes O+
In tegenstelling tot grote mensenvoeten, brrr.

Wat een leuke foto van jullie dametjes! Allebei met een Sophie. Hier is die ook nog echt een hit.

Fijn dat het op het kdv goed ging Draak!
pi_95851691
Wat leuk die 2 meiden!!

Ilse heeft het kikkerbadje ook goedgekeurd!

*poef* nu is het weg
pi_95852084
Leuke foto!
Hoelang is ilse? want ik ben bang dat Vtje er al snel niet in gaat passen zo :D
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:47:26 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95855484
Als hij er niet meer in kan liggen dan kan hij er vast wel in zitten ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95855937
Hij zit nog niet :P
pi_95857802
Ilse is 68 cm, maar bij haar hoofd was er nog wel wat ruimte hoor. Lijkt minder als dat het is.
*poef* nu is het weg
pi_95857992
Ik wilde ook net zeggen dat het bad er bij jullie een stuk kleiner uitziet dan bij ons.

Toch wel wat te zeggen voor die kruidvatluiers van het kdv. Dottir zat tot haar navelbreuk in de gele derrie, maar geen vlekje te bekennen op de kleren!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 april 2011 @ 18:31:11 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95858401
iemand (weet niet meer wie, geen fut om terug te lezen) vroeg wat iedereen met pasen ging doen. Wij gaan zondagochtend naar m'n schoonvader, en blijven daar de hele dag/avond geloof ik. Johan wil sowieso (ook) voetbal kijken, en ik moet even wat dozen kleding mt 62 van zolder halen daar. 50/56 wordt echt veel te krap. ik zit nog in de ontkenningsfase dat m'n baby groter wordt!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95859581
Mag ik even trots doen? Mijn dame rolde zojuist op het speelkleed gewoon drie keer achter elkaar van haar rug naar haar buik en ook weer terug! *O*
pi_95861581
Wat leuk de twee dametjes bij elkaar.

Hier geven we ook thee, eerst rooibos maar die wil hij niet meer. Nu geven we sprookjesboom thee van de Efteling, te koop bij de tuinen. Dat is wel een hit.

Hier is er een keer mijn scooter gestolen, uit de tuin nog wel liefs achter een muurtje. Je moest dus weten dat hij daar stond. Waarschijnlijk wisten we toen ook wie het gedaan had (vriendje van mijn broer), maar bewijs dat maar eens. Hufters heb je toch.

En hier ben ik trots, meneer tijgert nu niet alleen, maar gaat daadwerkelijk ook zijn knieën gebruiken. Het kruipen gaat beginnen!
pi_95861604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:04 schreef Fannetje het volgende:
Mag ik even trots doen? Mijn dame rolde zojuist op het speelkleed gewoon drie keer achter elkaar van haar rug naar haar buik en ook weer terug! *O*
Gaaf he, leuk om te zien als ze zich zo ontwikkelen.
pi_95861978
@ Fannetje, dat zijn echt wel fantastische foto's! En wat goed van dat rollen zeg!!

@ Sola, het was echt heel erg zielig, en toen kreeg hij ooknog honger dus dikke tranen. Nouja,zo vaak huilt ie niet dus mag best een keertje..

Vandaag vond hij het al wel leuker het badje, maar ernaast stond een badje van zijn 4-jarige tante en die vond ie veel leuker omdat hij er er lekker in kon zwemmen. Ben r zelf ook maar even bij gaan zitten! Lekker hoor met dat warme weer.

@Vanyel, op zo'n moment is die navelbreuk best handig, ikheb in de stad bij bagels and beans wel eens poep uit Mex z'n navel zitten peuteren,haha
Lullig van die elastieken..
pi_95862745
Jullie hebben me aangestoken, ik heb nu ook het badje :@ :+
Fannetje, wat toevallig, isabelle is 1 dag ouder als Anne en begon toevallig vandaag ook met het draaien van de rug naar buik en terug. Al is terug rollen nog wel huilen geblazen en te lang op de buik liggen ook haha.

As1981: Wat leuk! Lijkt me erg leuk om te zien!
pi_95862833
Ze zullen bij de Intertoys wel blij zijn met ons :D

Wat grappig Noa, Anne en Isabelle gaan dus gelijk op! :)
pi_95863275
We hadden aandelen Intertoys moeten kopen.
pi_95863516
Haha ja idd. Wat zo'n forum wel niet doet. Ook heb ik de hema zonnebrandcreme gekocht...ik had de zwitsal die dubbel zo duur was. Maarja wil toch ook geen risico lopen.
Heeft jullie kind trouwens een zomerhoedje op? Ik heb er 1 gekocht bij de Lief, en die staat toch schattig! Zij komt er nog mee weg ;)
pi_95863534
Jullie en je zwembadjes, haha, wij hebben gewoon 3 parasol en en een wipstoeltje :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95863792
Ik heb hier wel petjes en een zonnebril, maar meneer houdt er niet van en trekt ze er direct vanaf en maar piepen als de zon in zijn ogen komt.
pi_95863964
Mijn hoedje heeft een sluiting voor onder de kin, en tot nu toe gaat dat goed.
Ik ga ervandoor, een fijne avond nog!
pi_95864068
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 20:30 schreef MamaPurk het volgende:
Jullie en je zwembadjes, haha, wij hebben gewoon 3 parasol en en een wipstoeltje :)
Wij hebben een gezamenlijk pleintje als buitenruimte en daar lopen 5 ongeleide projectielen rond :X op zich haske gezellig enzo maar ik vind het wel fijn dat het duidelijk is waar Elin ligt en dat daar verder niet zomaar iemand met zn skelter overheen walst :P

Ik heb 4 zonnehoedjes geloof ik en ze draagt ze ook ja :Y
Elin zit altijd bij mij in de draagdoek en dan staat de zon zo op dat bolletje. Ik bedenk me net dat ze helemaal nog niet in de wandelwagen buiten is geweest :o

Yay Fannetje *O* rollen is stoer.
En As :o wat knap! leuk hè? O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95864281
Ik 's aap het Huup ik heb maar 1 ongeleid projectiel hier :P

Ik ben net ondergepoept door mijn kind.. Het zat al even dwars en daar was de poepbroek dus ik verschonen kwam er nog wat, het spoot eruit heel mijn kleren onder, bah.. Dit is me echt nog nooit gebeurt!
pi_95864360
Aan de ene kant vies he MamaPurk, maar ik moet er ook altijd hard om lachen. Alhoewel ik vaker onder geplast ben dan gepoept.
pi_95864443
Ja wij hebben ook een zonnehoedje :D

Met walvissen :D :+
pi_95864453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 20:17 schreef Fannetje het volgende:
Ze zullen bij de Intertoys wel blij zijn met ons :D

Wat grappig Noa, Anne en Isabelle gaan dus gelijk op! :)
Ik heb het badje bij de bart smit vandaan :)
*poef* nu is het weg
pi_95864483
Die is echt leuk pvoessss, waar heb je die vandaan?
pi_95864545
oja, het hoedje natuurlijk. Alhowel je baby ook leuk is, maar die doe je vast niet weg :P
pi_95864604
Ja As vies maar van mijn baby vind ik minder erg dan wanneer het van mijn dreumes zou zijn.. ;)
pi_95864730
Wij hebben 2 zonnehoedjes en ze lijkt wel te gaan lachen als ze ze op moet :?
pi_95864779
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 20:48 schreef MamaPurk het volgende:
Ja As vies maar van mijn baby vind ik minder erg dan wanneer het van mijn dreumes zou zijn.. ;)
gatver :') there's a visual :D

Pvoesss wat schattig dat hoedje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95864859
Hij was 1,99!!!!! bij de zeeman..
Ik kom nooit bij de zeeman en nu dacht ik ineens goh even naar de zeeman! *O* *O*
En ik was al super lang opzoek naar een geschikt hoedje
pi_95864921
oh, nu moet ik natuurlijk direct naar de zeeman morgen. We gaan toch onze fietsen ophalen, dus dat komt mooi uit.
pi_95864938
Oh echt :D hij is erg leuk :Y
misschien nog een tip trouwens, ze hebben daar ook erg schattige zwemluiers. Ik weet niet meer wat ie kostte maar zeeman-prijsjes hè :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95865144
Zeeman heeft vaak leuke dingen hoor! Ik heb er voor Jael ook een petje gehaald, zie fototopic :) voor Sarah ben ik alleen nog niet geslaagd voor een hoedje helaas... Die moet er wel echt komen want ze is rossig en zal dus ook wel de bleke huid hebben die daarbij hoort, net als ik en dus snel verbranden!
pi_95865394
ja ik ga vaak even snuffelen als we tijd hebben en in de buurt zijn, ik hou ervan :9 net als van snuffelen bij Wibra en Action :D
ik ben zo'n cheap-skate :')

Mn meiske heeft vandaag behoorlijk veel geslapen overdag :o Ik ben er gewoon verbaasd van. Wat fijn!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95865495
Ik heb wat zonnehoedjes van de Wib, waren ze laatst in de aanbieding! Maar zeeman kan ik morgen ook nog wel even doen.. :D meneer is toch een dagje weg, dus kunnen moeders en dochter samen op stap! wil ook nog even langs Ikea voor de kinderstoel, vind het toch wel handig voor in de tuin :7
pi_95865581
Ik heb nog niet teruggelezen, maar ik moet dus morgen naar de Zeeman. Nu even kijken wat ik daar ga kopen :P
pi_95865617
Ow wat fijn Huup, is ook wel eens lekker hè :)

En ik ben ook erg van het neuzen bij die winkels hoor, maar alleen als zonder manlief ben want die vind dat te goedkoop... Mij maakt dat niets uit, ze zijn er toch zo weer uitgegroeid...
pi_95865692
Wibra is hier ook favoriet (zit ook om de hoek). Daar heb ik dus wel de petjes van, maar hadden ze geen zomerhoedjes.

Die kinderstoel van de Ikea hebben we hier ook bij gekocht, zeker voor dat bedrag. In de kinderstoel van de Prenatal zat hij minder goed in toen (zal nu ook wel meevallen) en is een heel gedoe met tuigjes omdat er geen spijl tussen zit. En mijn kind en tuigjes zijn geen succes.

Fijn dat ze zo lekker geslapen heeft Huup.
pi_95865760
Anne heeft al wel een zomerhoedje, maar een extra hoedje kan geen kwaad. Morgen dus even bij de Zeeman binnenlopen, die zit hier toch naast de AH :)

Wij gaan ook nog een Ikea kinderstoel halen, ook handig voor bij de opa's en oma's. En ik vind Anne nog steeds niet heel stabiel in de Tripp Trapp zitten, in die van de Ikea zit ze veel beter!
pi_95865777
:o Zonnehoedjes bij de zeeman en wibra? *kijken moet* Verdorie, morgen echt geen tijd.. Nou ja, volgende week maar ergens dan.

Wat goed van Anne *O* en Yaro *O*

Pvoess, waarom knoop je de bondolino zo?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95865854
dus na de aandelen Intertoys wordt het nu tijd voor aandelen Wibra en Zeeman.
pi_95865971
Oh dat leuke zomerhoedje van V is daar gekocht. Oh nu moet ik echt ja :Y

Wij hebben ook een ikea kinderstoel en daar zit ze echt goed in! Alleen jammer dat ze aan de randen gaat knabbelen en aan de rand van de (glazen) tafel. Ja daar knabbelt ze wel aan, maar eten ho maar.

As, Wibra was het al door de leuke kleertjes een tijdje terug. Leuke jurkjes e.d.

J. is Mac voor ons aan het halen. Ik ben zo gelukkig! Amy slaapt al sinds half 7. Ze slaapt ineens echt heel veel. Als je dan 's ochtends haar kamer binnenkomt dan komt ze half overeind (helemaal kan ze nog niet) om te kijken :D
pi_95865994
Deze komt er vandaan (Wib):

is met koordjes!

En dees O+

En volgens mij heb ik ook nog een witte, maar die kan ik niet vinden :P
pi_95866042
Ik heb hem ook bij de Bart Smit! Bij de zeeman heb ik nog nooit zwemluiers gezien, van de week even vragen dan..al zijn die van de Kruidvat ook goedkoop.

Is jouw haar nou zo kort Orea?
pi_95866066
Bij de Wibra hadden ze inderdaad wel zomerhoedjes voor de meiden maar niet voor jongens. En die laatste foto Orea om op te eten O+
pi_95866076
:o Die met die blommetjes vond ik al zo poepig bij je moppie.. O+ * Moet hebben * Hebben ze geen webshop? ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95866092
Het valt mee Troeta! :D het is halflang.. maar hier was mijn staart(je) wel heel erg uitgezakt :P maar het is wel korter dan het was, laatst even laten snoeien :P
pi_95866121
Ja die laatste heb ik ook Orea :Y en nog een van vorig jaar geloof ik.

Troeta het zijn van die broekjes van stof met klittenband hè, niet de luierbroekjes zoals pampers maar eerder gewoon een zwembroekje.
Hoe leg je dat uit :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95866192
Hier in de buurt helaas geen wibra :'(
pi_95866198
Door een plaatje te zoeken? :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 april 2011 @ 21:19:36 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95866207
een soort trainingsbroekje maar dan met klittenband zodat het goed pas te maken voor de baby?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_95866274
Gewoon een zwembroekje met een stevig laagje erin en opstaande randjes zodat eventuele poep er niet zomaar uitloopt :P heb er hier een van de zeeman (en die is van Lena van Poppedein geweest :D) En inderdaad met klittenband.
pi_95866351
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:20 schreef Orea het volgende:
Gewoon een zwembroekje met een stevig laagje erin en opstaande randjes zodat eventuele poep er niet zomaar uitloopt :P heb er hier een van de zeeman (en die is van Lena van Poppedein geweest :D) En inderdaad met klittenband.
ja dat :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95866417
O, dat klinkt wel handig, altijd makkelijk als de zwemluiers op zijn!

Ah ok Orea! Ik heb m'n haar wel afgeknipt,haha, het viel zo ontzettend uit en Mex bleef er aan trekken.
Heerlijk plekje zo met die box in je tuin zeg!
pi_95866475
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:22 schreef Orea het volgende:
zoiets
oja! Ga ik kopen!

Lijk wel koopziek sinds ik een baby heb zeg!
pi_95866503
Hier viel het gelukkig niet uit, maar toen ik net zwanger was heb ik mijn haar laten ontkleuren in de richting van mijn eigen haarkleur.. En net dat laatste beetje zat er nog in, dus het was even nog een keertje de schaar erin, en nu is alle (dode) ontkleurde meuk eruit en heb ik weer mijn eigen haarkleur! :D Donkerblond/licht bruinig ipv zwart geverfd :X
pi_95866544
Herkenbaar Troeta, ik hield al van shoppen maar nu nog meer.
Ik moest dan ook erg lachen toen mijn collega laatst zei dat ik niet zo'n shopper ben.
pi_95866723
Ik was al koopziek :') het is alleen maar nóg erger geworden :')
pi_95866815
Hier ook hoor lekker shoppen voor mijn meiden! En dan roept manlief je hebt toch nog genoeg (ik had alles bewaart) maar ja wat is genoeg hè!? En er is gewoon veel te veel leuk spul te koop :)
pi_95866965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:24 schreef Orea het volgende:
Hier viel het gelukkig niet uit, maar toen ik net zwanger was heb ik mijn haar laten ontkleuren in de richting van mijn eigen haarkleur.. En net dat laatste beetje zat er nog in, dus het was even nog een keertje de schaar erin, en nu is alle (dode) ontkleurde meuk eruit en heb ik weer mijn eigen haarkleur! :D Donkerblond/licht bruinig ipv zwart geverfd :X

Niet té vroeg juichen :X mijn haar begon pas met 9 maanden ofzo uit te vallen ;(
Gelukkig was ik vrij snel daarna weer zwanger en dus was t na een maand of wat weer over maar ik vrees dat ik nu ook half-kaal ga :') maar hell no dat ik het kort knip :@

MP hier ook bijna alles bewaard hoor!
De bruikbare dingen koop ik niet extra, slaapzakken en lakentjes enzo. Maar kleertjes koop ik soms wel. Mn eigen moeder zei dat ik dat maar gewoon moest doen, nieuw kindje, nieuwe kleertjes was haar redenatie. Uiteraard luister ik naar mn moeder :7
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95867014
Moeders hebben altijd gelijk Huup (als het ons uit komt natuurlijk)
pi_95867074

mijn zonnehoedjes, ik heb er nog 2 ergens, een witte en een gekleurde maar die liggen boven en zijn nog een slag groter. Ik vind de blauwe het leukst, van H&M komt ie <3

Vanyel's Dottir heeft de blauwe ook toch?

en das de zwemluier :)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95867117
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:32 schreef As1981 het volgende:
Moeders hebben altijd gelijk Huup (als het ons uit komt natuurlijk)
Uiteraard!
En laat ik zelf nu ook moeder zijn :7 :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95867199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Uiteraard!
En laat ik zelf nu ook moeder zijn :7 :+
Daarom, dus nu heeft mijn man helemaal niets meer te zeggen als het gaat om shoppen. "heeft hij nog wat nodig dan", "hij heeft altijd wat nodig".
pi_95867249
Huup jou moeder is een wijze vrouw!
En nieuwe kleertje kopen is toch veel te leuk en ik kom qua seizoenen niet helemaal lekker uit met de kleertjes dus reden genoeg voor nieuwe dingen. Leuke verzameling hoedjes trouwens!
pi_95867327
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:35 schreef As1981 het volgende:

[..]

Daarom, dus nu heeft mijn man helemaal niets meer te zeggen als het gaat om shoppen. "heeft hij nog wat nodig dan", "hij heeft altijd wat nodig".
:D !

Hier wordt alleen maar "is het weer zover?" gezucht :+
maar vooruit, hij koopt zelf ook genoeg voor zn meisjes. Voor zichzelf is ie geen winkel in te slaan maar voor zn meisjes kan ie rustig winkel in, winkel uit :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95867582
hihi, zwart haar zou echt niet staan met die vrolijke Leia op je rug.

Mijn vriend zei laatst, hey je hebt echt iets nuttigs gekocht! Weet alleen niet meer waarover die het had.
En van de week ookover het cushi tushistoeltje dat ie dat ook echt handig vond.
Die Ikeastoelen zijn ook wel goed en de tripptrap, maar al het eten valt tussen hem en het blad in en dat is bij de cushi tushi niet en we zetten hem altijd op de salontafel.
pi_95867863
Fijne avond allen, ik ga zo lekker mijn bedje opzoeken.
pi_95867991
Amy had op het kdv in een loopstoeltje gezeten met zo'n bord met speeltjes voorop. Dat vond ze zo geweldig vertelde de leidster. Ze werd er wild, slaan op dat ding, het leek net alsof ze er een dansje in deed. Nu wil ik zelf geen loopstoeltje, maar heb je ook iets soortgelijks wat wel verantwoord is?
pi_95868020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:33 schreef huuphuup het volgende:
[ afbeelding ]

mijn zonnehoedjes, ik heb er nog 2 ergens, een witte en een gekleurde maar die liggen boven en zijn nog een slag groter. Ik vind de blauwe het leukst, van H&M komt ie <3

Vanyel's Dottir heeft de blauwe ook toch?
:N
Vanyels Dottir heeft deze blauwe (en witte)

Dottirs mama's zijn niet zo van de ruches etc.

Toffe zwembroek trouwens!
pi_95868049
Lena heeft weer een heel fjine wendag gehad op het kinderdagverblijf. Het gaat goed, maar ze vindt de slaapkamer wel wat eng. Daarom mag ze in een hangmat slapen die in de box hangt. God, wat is dát schattig. Ligt ze daar in d'r rompertje met een dekentje om zich heen en d'r tutdoekje in d'r armen geklemd. Ik dach: ik wil dat kleine frummeltje knuffelen en meenemen en.. oh wacht, dat ís mijn baby. :+

Ik heb zo'n goed gevoel bij het kinderdagverblijf. Ik was een klein beetje bang dat ze als makkelijk baby'tje al gauw wat verwaarloosd zou worden, maar ze wordt overal bij betrokken en kijkt haar ogen uit. Ivan vindt het ook geweldig. Als hij wakker wordt van zijn middagdut dan roept hij meteen om Lena en gaat hij naar haar op zoek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95868120
Claudia, ik zie het al voor me. Wat ontzettend schattig! Ik ga ervan rammelen.
pi_95868133
Klinkt heeel lief ja!
pi_95868202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:48 schreef Solagratia het volgende:
Amy had op het kdv in een loopstoeltje gezeten met zo'n bord met speeltjes voorop. Dat vond ze zo geweldig vertelde de leidster. Ze werd er wild, slaan op dat ding, het leek net alsof ze er een dansje in deed. Nu wil ik zelf geen loopstoeltje, maar heb je ook iets soortgelijks wat wel verantwoord is?
Wat bedoel je met 'iets soortgelijks'? Het idee van een loopstoel is toch dat ze nog niet zelf op hun benen kunnen staan maar wel kunnen oefenen met lopen? Ze kan zich zeker nog niet optrekken tot staan?
pi_95868300
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:50 schreef Solagratia het volgende:
Claudia, ik zie het al voor me. Wat ontzettend schattig! Ik ga ervan rammelen.
Breek me de bek niet open... Als ik de kinderen er ophaal en al die kindjes samen in de tuin zie dan wil ik 10 kinderen, minstens.
pi_95868379
Met iets soortgelijks bedoel ik iets waarin ze kan zitten met een speelbord ervoor. Snap je? Ze kan zich nog niet optrekken. Van loopstoeltjes lees ik dat het niet goed zou zijn omdat ze dan verkeerde spieren trainen o.i.d.

Haha 10 kinderen, je kan ook gaan werken op het kdv he? ;) Ik rammelde niet voor 10 kinderen, maar voor Lena in een hangmatje :P
pi_95868511
Ooooh die witte met blommetjes is ook tof Huup O+ en dat zwembroekje heb ik dus ook voor Leia! :D

Claudia, welkom to the club :P ik wil er ook 10! Minimaal. Zijn ze leuk hè? O+
pi_95868568
Wat klinkt dat lief Claudia. Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt.

Puck heeft dat hoedje dat Dottir heeft ook in het wit maar zijn hoofd is wat klein dus dat hoedje is nog te groot.
Ik heb nu een petje met klittenband gekocht. Kijken of hij dat laat zitten morgen :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95868579
Ik vind dat van Ivan zo schattig O+
Ik vind die bouncer die ik heb wel ok, Sola, maar die heeft geen bord.
Kan je niet zo'n activitycenter op het blad van de kinderstoel vastmaken?
pi_95868646
Ik heb het pas hier thuis geopperd, dat ik wel leidster zou willen worden op een kinderdagverblijf. Mijn lief staat er niet achter. :(

Wat voor soort kinderstoel heb je, Sola? Je kunt misschien speeltjes voor haar kopen die je op het blad van de stoel of de tafel vast kunt maken. Huup heeft ooit zoiets laten zien waar een zuignap onder zat. Je kunt dat ook met de Bumbo Babysitter doen als je er een blad bij koopt. Of is dat niet wat je bedoelt? (Overigens is dit allemaal omstreden als ze nog niet goed kan zitten.)

Dit bijvoorbeeld:

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 22-04-2011 22:04:53 ]
pi_95869414
Intertoys heeft een aantal dingen waar ze eerst onder kunnen liggen, dan aan kunnen zitten en tenslotte voor staan. Misschien is dat wat?

Geen link want mobiel..
pi_95869629
Op zich kan zo'n zuignap ding ook op de tafel bij ons, want die is van glas. Dan zou ze zo kunnen spelen, dat is wel een idee. Ik ga ook eens kijken naar het activity ding wat Vanyel noemt.
Die bouncer lijkt me ook erg leuk, maar is dat wel goed voor de beenspieren? Weet jij daar iets van Troeta? In een bouncer kan ze ook een dansje doen namelijk.
pi_95870194
Ja, ik heb zelf het idee dat omdat het platformpje meeveert dat het dan niet zo'n harde klap op z'n benen is.
Dat is wel met die bouncers tussen de deur en zo'n loopstoeltje, maar ik ga even googlen, misschien vind ik wat.
pi_95870244
Die bouncer heeft een springplankje aan elastieken. Ik denk niet dat dat zo belastend is.
Mijn dochtertje staat er ook niet constant in, ze trekt ook vaak haar beentjes op.

Deze heeft ze sinds vorige week en is ook een succes.
Er staat bij vanaf 12 maanden, maar de mijne is 8 maanden en blijft er prima op zitten.
Ze kan er nog niet op lopen, maar schommelen doet ze prima zelf.
En de muziekjes en geluidjes vindt ze ook geweldig (al vind ik ze soms minder fijn :') )

http://www.intertoys.nl/s(...)log=nl_bape_loop-duw
pi_95870387
o, dat lijkt me wel iets wat je zoekt Sola! Is gewoon een hip hobbelpaard met platform

edit: Nu ik beter kijk valt dat platform erg tegen
pi_95870541
Oh die is tof Gekkenhuis! Dat schommelen lijkt me zo leuk voor haar. tnx!

Troeta, wat bedoel je dat het platform tegenvalt?
pi_95870563
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:N
Vanyels Dottir heeft deze blauwe (en witte)
[ afbeelding ]
Dottirs mama's zijn niet zo van de ruches etc.

Toffe zwembroek trouwens!
ik wíst het! :D
Ik vond je al niet echt een roezel-type daarom verbaasde het me toen je zei dat je een blauwe had gehaald bij H&M, ik dacht dat je het over deze had :D

Claudia ik wil dr ook 10 :7
B. ook dus dan komt het ineens wel heul realistisch gevaarlijk dichtbij dus dan toch maar 6 O+
serieus, als het aan mij lag kwamen er 6 <3 als het aan B. ligt is 4 toch wel de max, iets met verstandig en financieel en dergelijke. zit wat in maar man pffrt... ik moet gewoon als laatste een tweeling, hebben we dr 5 :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95870604
Voorop het wagentje zitten dingen waar muziek uit komt en lichtjes, maar achter het stuurtje zit ook nog van alles, daar kunnen ze heel makkelijk bij als ze erop zitten.
pi_95870680
bij d'r handjes zitten alleen maar kralen zoals ik op de foto zie, maar gekkenhuis zegt al wat anders zie ik:)
pi_95870767
Is deze dan die je bedoeld Gekkenhuis? Want ik zie ook alleen kralen en je kan er een stuurtje opzetten of zo.
pi_95870946
Voor de zitting zitten allerlei knopjes, contactsleutel met geluid en dingetjes waar geluidjes en muziek uit komt.
pi_95871052
kan je geen foto maken gekkenhuis?
pi_95871120
Goed gezien huup :)

Ik hoef er absoluut maar 1 als ik zelf moet baren. Anders vind ik twee mooi genoeg.
pi_95871421
Ik wil de 2e graag met een maand of 6 in een mandje bij mijn deur.

Ik ga morgen dat loopwagentje bekijken bij de intertoys :)
pi_95871486
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:38 schreef Vanyel het volgende:
Goed gezien huup :)

Ik hoef er absoluut maar 1 als ik zelf moet baren. Anders vind ik twee mooi genoeg.
Haha ja jouw lief komt er rotter vanaf dan de mijne wat dat betreft :P
hij kan héél meelevend roepen "och schatje, als het kón zou ik de volgende doen" zonder consequenties. Maar echt menen... ik geloof er geen kont van :') hij heeft 2 bevallingen live gezien nu, ik geloof nooit dat ie het zou doen :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95871534
Haha, tijdens de tweede keer baren had ik een heel uitgesproken "waarom wou ik dit ook alweer?"-moment omdat ik het HELEMAAL NIET LEUK vond. En toch zou ik het weer doen. :')
pi_95871604
Voordat ik zwanger wil worden moet ik eerst laten controleren of mijn bekkenbodem niet al te beschadigd is. Zo ja, dan mag ik niet vaginaal bevallen.
pi_95871665
pi_95871725
Oh bedankt! Ja dat ziet er leuk uit. Ik denk dat ze het wel kan waarderen.
pi_95871810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Haha ja jouw lief komt er rotter vanaf dan de mijne wat dat betreft :P
Pardon? De mijne heeft een tof kind waarvoor ze alleen maar mij heeft hoeven verzorgen. Niks geen pijnlijke poes, vollopende borsten, wankel bekken etc. Ze mag in haar handjes knijpen dat ze geen kerel heeft!
pi_95871853
Huup zo veel!

En ik schijn geroepen te hebben, nooit weer. Maar nu denk daar alweer anders over... Wel afgelopen week te horen gekregen dat ik de eerste 12 maanden niet mag en als het er na die tijd van komt dan sowieso een keizersnee.. Maar ik geloof dat ik fa eerst manlief moet overtuigen.
pi_95871984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Pardon? De mijne heeft een tof kind waarvoor ze alleen maar mij heeft hoeven verzorgen. Niks geen pijnlijke poes, vollopende borsten, wankel bekken etc. Ze mag in haar handjes knijpen!
ja dat sowieso :D
maar dat heeft mijnese ook. Ik bedoel meer dat ze niet ongestraft kan roepen dat zij de volgende wel doet want die kans dat ze idd de volgende bevalling moet doen is een stuk reeëler dan wanneer B. zoiets roept. :+

Jullie klinken ontzettend schattig trouwens, ik heb de indruk dat je lief ontzettend graag met dottir aan het knuffelen en tutten is (tutten als in babbelen en lachjes uitlokken ;) ) zodra ze de kans krijgt :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95872105
Ik wil een tweede ook graag in een mandje voor mijn deur net als Sola :Y

En een tweede baarmoeder in huis zoals bij Vanyel lijkt me ook zo'n gekke deal nog niet :@
The way you rock'n'roll
pi_95872147
Inclusief gebruiksaanwijzing zeker ;)
pi_95872186
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:57 schreef MamaPurk het volgende:
Inclusief gebruiksaanwijzing zeker ;)
Ja precies!
Want ze zijn natuurlijk nooit hetzelfde :')
The way you rock'n'roll
pi_95872271
Nee helaas, maar aan de andere kant dan is de uitdaging ook minder groot.

Omheb het idee dat ik hier twee tegenpolen heb in zo een beetje alles...
pi_95872291
Mijn eerste gedachte is dan dat doet toch iedere ouder, maar daar ben ik misschien wat naïef in..

Maar leuk dat je t zegt. Is ook zo. Samen delen.

Maar goed ook, ze kiest ook 9 van de 10x haar kleren uit, ik maak hele foute combinaties..

Pff ik ben langzaam. Was reactie op huup natuurlijk.
pi_95872408
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn eerste gedachte is dan dat doet toch iedere ouder, maar daar ben ik misschien wat naïef in..

Maar leuk dat je t zegt. Is ook zo. Samen delen.

Maar goed ook, ze kiest ook 9 van de 10x haar kleren uit, ik maak hele foute combinaties..

Pff ik ben langzaam. Was reactie op huup natuurlijk.
foto? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95872452
Die worden meestal acuut gecorrigeerd :+
pi_95872834
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:03 schreef Vanyel het volgende:
Die worden meestal acuut gecorrigeerd :+
_O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95872886
Ohja, toch wel leuk platform. Ik wil hem ook!!

Grapje hoor, zou er echt niet meer bijpassen nu in de huiskamer.

Hou asjeblieft op over bevallingen. Ik heb zo gehuild dat ik niet meer terug kon met m'n bevalling, ik wilde echt echt echt niet meer.
Ben er nu wel blij mee hoor...en het rammelt ook al weer.
pi_95873281
Ik vond de ontsluiting wel gezellig. Voelde me relax en kon het best goed opvangen. Maar ik kreeg haar er niet uitgeperst. Had ook geen persdrang, op een gegeven moment gaf ik het gewoon op. Maar ach met het nodige geweld was ze daar toch. Helaas een totaal ruptuur. Enorm litteken en dat kan net zo hard weer scheuren bij een bevalling. Naast het litteken scheurt het dan.
pi_95873539
Ja dat is ook het risico bij een bevalling na een ks Sola. Dat is wel een eng idee hè!
pi_95873794
Zo he anne, wat goed! lekker aan het rollen

terwijl bij As juist de knietjes er onder gaan nu!

vandaag door jullie ook een soort van badje besteld, wel wat anders als jullie hebben

pvoess dat is echt een kei schattig hoedje

mamapurk daar zat je nou net niet op te wachten, zo'n poepdouche....

ik zie het al moet morgen ook naar zeeman/wibra!

claudia wat klinkt dat schattig! vraagt haast om een foto!

ik zelf zou graag een tweede willen, manlief twijfelt wat meer, ook of mn lichaam dat kan
maar ook of ik het zelf kan, ach de tijd zal het leren
wel leuk om de verschillende opvattingen daarover te lezen
pi_95875163
Floris heeft vandaag met zn nicht in t badje gezeten O+ zij was aan t spetteren en hij helemaal aan t schateren en daarna ging ie zelf spetteren. Zo schattig O+

Oh en hij heeft in de confectorput geplast :D hij kroop rond in zn zwembroek (laminaat ;)) en toen dacht k nog he hij heeft nog niet geplast en toen hoorde k m plassen. Echt een timing :D
pi_95879910
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:20 schreef Solagratia het volgende:
Ik vond de ontsluiting wel gezellig. Voelde me relax en kon het best goed opvangen. Maar ik kreeg haar er niet uitgeperst. Had ook geen persdrang, op een gegeven moment gaf ik het gewoon op. Maar ach met het nodige geweld was ze daar toch. Helaas een totaal ruptuur. Enorm litteken en dat kan net zo hard weer scheuren bij een bevalling. Naast het litteken scheurt het dan.
au zeg!

Die Floris,haha

En verder niks te melden, moet werken vandaag...;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 07:52:12 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95879947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:49 schreef Solagratia het volgende:
Oh bedankt! Ja dat ziet er leuk uit. Ik denk dat ze het wel kan waarderen.
Jan heeft die voor z'n eerste verjaardag gehad en hij speelt er nu nog steeds mee. ze ontdekken er er elke keer wat nieuws aan :Y

pi_95880130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:47 schreef Solagratia het volgende:
Voordat ik zwanger wil worden moet ik eerst laten controleren of mijn bekkenbodem niet al te beschadigd is. Zo ja, dan mag ik niet vaginaal bevallen.
Een vriendinnetje van mij is nu zwanger van haar 2e, en het is bij de eerste zo fout gegaan :X dat ze nu een keizersnede krijgt.. De gyn durft het niet aan..

Nu ik haar verhaal een beetje goed ken, besef ik me pas écht hoe heftig het dus geweest moet zijn, o.a. ook voor jou :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeiemorgen allen! Wat een nacht.. Leia was zwaar onrustig, zijn er elk uur wel uitgeweest geloof ik :O

Draak wat een heftig ding :D geweldig! Het is dat de tuin met schommel, zwembadje, picknicktafel enz. hier echt vol aan het raken is, want anders! Zelfs mijn mega zwembad van vorig jaar kan ik momenteel niet kwijt :') (en dan heb ik absoluut geen kleine tuin)

Floris :o piesen in de confectorput!! :D!! Kleine boef!
pi_95880510
Orea, Had je vriendin ook een totaal ruptuur? Dit hele bekkenbodemgedoe tempert mijn wens voor een 2e echt heul erg. Ook omdat die schouderdystocie waarschijnlijk kwam omdat Amy een bollie was en ik ben klein en smal. Een tweede wordt nog boller waarschijnlijk. Het erge is dat ik nu de klachten goed onder controle heb, maar in de overgang wordt pas duidelijk hoe erg de schade is. Dat vind ik echt wel eng. Jij had ook wel een droombevalling verdiend na die zwangerschap :Y

Floris, haha, ik moest erg lachen toen ik dat las. Zo'n convectorput vraagt er ook gewoon om he!

Draak :o die is tof! Nee ik koop geen nieuw badje :%

DJMO, leuk om te lezen! Wij gaan hem bekijken en ons kennende ook direct kopen :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 09:18:56 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95880528
Je zult er geen miskoop aan hebben Sola, dat ding is ijzersterk. Heeft zelfs in de regen gestaan hier en is bevroren geweest (!) en hij doet het nog steeds _O-

pi_95880965
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 09:17 schreef Solagratia het volgende:
Orea, Had je vriendin ook een totaal ruptuur? Dit hele bekkenbodemgedoe tempert mijn wens voor een 2e echt heul erg. Ook omdat die schouderdystocie waarschijnlijk kwam omdat Amy een bollie was en ik ben klein en smal. Een tweede wordt nog boller waarschijnlijk. Het erge is dat ik nu de klachten goed onder controle heb, maar in de overgang wordt pas duidelijk hoe erg de schade is. Dat vind ik echt wel eng. Jij had ook wel een droombevalling verdiend na die zwangerschap :Y

Ik had bij de eerste hele erge bekkenpijn ik kon vanaf week 15 niets meer.
Ik heb bij de tweede doorgewerkt tot 36weken en ik heb horeca dus loop en sta werk :)
De eerste was 4140gram en ging appeltje eitje pats boem kind.
De tweede was 3345gram en duurde 50 keer zo lang als de eerste bevalling.

Ik zou niet van het negatieve of positieve uitgaan.
Ik heb me erg verkeken op hoe de tweede zou gaan. :Y
Het was allemaal echt anders. (Maar wel net zo mooi O+ O+ O+ )
pi_95882083
Oh dat is wel fijn om te lezen Pvoesss :Y Het kan dus ook anders. Volgens mij krijg ik een medische indicatie als de baby weer 8 pond wordt (voor mij te groot blijkbaar).
pi_95885891
Hier waren ze 3810 en 3700. Dus best flink voor meisjes. Bij leyla heb ik maar 7 minuten geperst en de hele bevalling duurde 3 uur, waarbij ik het begin echt makkelijk had want ik kon gewoon m'n patat nog eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95885903
Jen duurde iets van 12 uur.
pi_95886172
Lijkt me zo naar als de zwangerschap / bevalling je tegen zou houden voor een tweede. Hier heb ik het echt makkelijk gehad. Bijna probleemloze zwangerschap (alleen ijzer te kort waardoor ik 1x flauwgevallen ben in de douche), waarbij ik met 38,5 week nog in de dierentuin liep en de dag voor de bevalling in de bios zat.
En ook nog een makkelijke bevalling. Van de eerste wee tot aan de geboorte 6 uur, waarvan 13 min persen en 3 persweeën.

Dus wat dat betreft kom maar op met die tweede. Heb ook zeker in het begin geroepen, ik doe nog liever de bevalling 10x over dan dat ik Yaro zag pijn zal lijden met zijn krampen. Maar hier gaat het nog wel even duren hoor. Eerst maar alle aandacht aan dit mannetje geven.

En even wat anders. We hebben vandaag onze nieuwe fietsen opgehaald en een klein stukje met Yaro gefietst, die vond het geweldig!
pi_95886278
Leia was 3675 bij 38 weken zwangerschap :D stel je voor dat ik die had voldragen (of overtijd was gelopen :D) en vanaf eerste wee tot geboorte duurde 7,5 uur! Wat dat betreft: kom maar door met dat elftal :P

Wat heerlijk As! Ik ga zo ook Leia in haar fietsstoeltje proppen en lekker een stukje fietsen! En als we terugkomen krijgt ze een ijsje (heb gisteren wat moedermelk in zo'n ijsding ingevroren, dus ik ben benieuwd! Ze griste gisteren mijn perenijsje zo uit mijn handen (koud!) en beet zo een hap af :D :') dus ik denk dat ze het heerlijk gaat vinden! O+ )
pi_95886658
1e 3765 gram bij 41 weken, 5.30 uur ontsluiten, 2 uur persen, 3 keer knippen :')
2e 4270 gram bij 39.3, iets minder dan 2 uur ontsluiten, 1 perswee, 1 knip.

Is een preconceptie-spreekuur niet wat anders Sola? Om je twijfels te bespreken en advies en tips in te winnen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95886757
1e 4120 gram bij 41+3. Bevalling duurde ongeveer 8 uur. 15 min persen
2e 4380 gram bij 40+1. Bevalling duurde ongeveer 4,5 uur. 10 min persen ofzo
  zaterdag 23 april 2011 @ 13:53:49 #150
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95886790
Sola net wat Huup zegt een gesprek vooraf met je gyn. Eerste bevalling spreken we hier maar niet meer over en ik durfde ook echt niet voor een tweede te gaan maar toen die onverwachts er wel kwam durfde de gyn mij niet meer te laten bevallen (resultaat een ks die uiteindelijk door een ander medisch probleem naar een 34wk/5dgn is gehaald onder algehele narcose. Wij hadden dus echt een duidelijk plan met de gyn op schrift en daar konden wij ons in vinden en hij ook. Dus ga gewoon het gesprek aan.
pi_95886978
1e 4220 gram bij 39+5, keizersnee.
2e 3560 gram bij 41+3, na inleiding weer keizersnee.

Sarah lijkt wat last te hebben van de warmte, we waren net even naar de stad. Leuk hoedje gescoort voor Sarah, maar ze speelde voor luchtalarm dus we waren heel snel weer thuis. Nou ja we zijn nu bij opa en oma, dan ga ik zo met Jaël nog even hier de stad in, schoenen kopen en dan blijft Sarah lekker bij haar papa. ik word er zo zenuwachtig van als ze het zo op een krijsen zet.. Ze is ook ontroostbaar dan en dan stopt ze zomaar weer een paar keer met ademen.. Dus dit is een betere oplossing geloof ik..
pi_95887203
Bij onze Zeeman hadden ze geen zomerhoedjes :{

Anne is geboren met 39+6, na inleiding. Vanaf het moment dat ik de eerste wee voelde duurde de bevalling ongeveer 4 uur (de weeën kwamen wel meteen heel snel na elkaar), ik heb 22 minuten geperst en heb 1 knip gehad. Ook twee scheurtjes.
Maar ik vond het een prima bevalling en zou het zo nog een keer doen. Alleen heb ik de eerste week nog niet helemaal verwerkt, dus dat gaat nog wel even duren ;)
pi_95887276
ik ben ook niet bij de zeeman geweest maar ben geslaagd bij prenatal, ik was van de week even bij zeeman geweest maar kon daar ook niet echt iets voor haar kleine hoofdje vinden.
pi_95887353
Op zich ben ik niet heel bang voor een bevalling an sich, want tot aan het persen vond ik mijn bevalling leuk. Ik miste alleen nog de kaarsjes :P Ik ben heel bang voor de schade die de bevalling met zich mee kan brengen. Wat dat betreft is een preconceptie- spreekuur wel wat. Ik moet toch ook eerst mijn bekkenbodem laten doormeten. Volgens een van de verloskundigen kon ik de volgende keer zo weer thuis bevallen. Noooou no way! :{w Wel jammer, want thuisbevalling vond ik heel fijn tot ik naar het zkh moest.

En Amy was 3890 en 50 cm bij een bevalling van 12 uur en 2 uur persen.
pi_95887414
Anne was 3922 gram en 51 cm :)

Het badje staat helemaal klaar voor madam, maar juist nu besluit ze om een gat in de dag te slapen... ligt al tweeënhalf uur in bed, net nog even gekeken en ligt nog heerlijk te slapen.
pi_95887523
Wat bevallen jullie allemaal snel! :o

Ik heb er 26 uur over gedaan vanaf dat de weeën begonnen.
pi_95887676
Oeh, stats! c_/

1e: 4900 gram bij bij 41 weken en 2 dagen, bevalling vanaf begin ingeleid, ruggenprik en pethidine gehad, in totaal 12 uur ontsluiten, 2 uur en 5 minuten persen, 1 knip
2e: 4050 gram bij 40 weken en 4 dagen, vanaf 3-4 cm ontsluiting bevalling semi-ingeleid, na 3 uur geen verdere ontsluiting pethidine gehad, daarna in 1 uur volledig ontsloten en 1x geperst, geen knip

Op papier ging de tweede bevalling heel soepeltjes, maar ik vond de 2e keer zwaarder.
pi_95887727
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:28 schreef Vanyel het volgende:
Wat bevallen jullie allemaal snel! :o

Ik heb er 26 uur over gedaan vanaf dat de weeën begonnen.
Het hangt ervanaf wat je meetelt. Ik had bij Lena weeen vanaf het moment dat ik gestript was, de middag ervoor. Je zou kunnen zeggen dat ik 24 uur weeen had (die resulteerden in 3cm ontsluiting) voor ik weeenopwekkers kreeg. Maar die weeen waren zo belachelijk goed te doen dat ik ze niet echt meetel.
pi_95887957
De eerste avond had ik vanaf half 5 tot half 2 bijna elke minuut een wee (het begon heel snel). Vanaf iets van half 7 werden ze al vervelend, maar ze deden bijna niks. Niks vergeleken bij de volgende dag, maar heel uitputtend en best behoorlijk pijnlijk. Daarna tot 8u geen pijn wegens pethidine, toen aan de opwekkkers. Die nachtelijke uurtjes rust tel ik voor het gemak maar mee omdat de uren ervoor zo ruk waren.

Viel mij vooral ook tegen omdat ik dacht dat ik best een bikkel was, maar ik was na een avondje uitgeput en dat ik aan de pethidine én ruggeprik moest vond ik best mietig.

Wel fijn spul trouwens allebei ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door Vanyel op 23-04-2011 14:55:45 ]
pi_95888046
Ja, ik vond het ook uitputtend. 's Nachts had ik niet geslapen (en ik sliep al zo weinig de laatste maanden) en mede daardoor is de bevalling alsnog ingeleid toen de ontsluiting niet vorderde. Ik was gewoon heel moe. Maar als ik nog een keer voor diezelfde keuze had gestaan was ik weer naar huis gegaan. Voor mij nooit meer weeenopwekkers, of ze mogen er meteen een ruggenprik in knallen.

En dit is het moment waarop mijn lief meestal zegt: "Gelukkig hoeven we NOOIT MEER! *O*" }:|
pi_95888050
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:48 schreef Vanyel het volgende:
De eerste avond had ik vanaf half 5 tot half 2 bijna elke minuut een wee (het begon heel snel). Vanaf iets van half 7 werden ze al vervelend, maar ze deden bijna niks. Niks vergeleken bij de volgende dag, maar heel uitputtend en best behoorlijk pijnlijk. Daarna tot 8u geen pijn wegens pethidine, toen aan de opwekkkers. Die nachtelijke uurtjes rust tel ik voor het gemak maar mee omdat de uren ervoor zo ruk waren.
Nouja dat is fair enough toch? Het mag dan wel verdoofd zijn zodat je de pijn niet door gegeven krijgt, maar je lijf werkt wel degelijk door en is gewoon aan het bevallen.
Klinkt slopend je bevalling :{

Hier 2 keer gebroken vliezen en een kwartier erna de eerste wee, ik tel vanaf de gebroken vliezen, anders blijft er helemaal niets van mn tweede bevalling over :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95888091
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik vond het ook uitputtend. 's Nachts had ik niet geslapen (en ik sliep al zo weinig de laatste maanden) en mede daardoor is de bevalling alsnog ingeleid toen de ontsluiting niet vorderde. Ik was gewoon heel moe. Maar als ik nog een keer voor diezelfde keuze had gestaan was ik weer naar huis gegaan. Voor mij nooit meer weeenopwekkers, of ze mogen er meteen een ruggenprik in knallen.

En dit is het moment waarop mijn lief meestal zegt: "Gelukkig hoeven we NOOIT MEER! *O*" }:|

ja niet heel raar hoor die lief van jou :+ die ziet jou over een maand of 3 al aankomen, hij ziet de bui wel hangen :P

B. zegt alleen maar dat hij graag nog meer kindjes wil, maar dat ik het moet doen. dus dat ie het ook goed zou begrijpen als ik niet meer wil. In die zin hangt het van mij af.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95888132
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:53 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nouja dat is fair enough toch? Het mag dan wel verdoofd zijn zodat je de pijn niet door gegeven krijgt, maar je lijf werkt wel degelijk door en is gewoon aan het bevallen.
Klinkt slopend je bevalling :{
Jullie kunnen het weten, waren er allemaal bij ;)

Claudia ik snap je lief wel, sorry. Maar jij moet het doen...
  zaterdag 23 april 2011 @ 15:02:37 #164
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_95888196
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
Oeh, stats! c_/

1e: 4900 gram bij bij 41 weken en 2 dagen, bevalling vanaf begin ingeleid, ruggenprik en pethidine gehad, in totaal 12 uur ontsluiten, 2 uur en 5 minuten persen, 1 knip
2e: 4050 gram bij 40 weken en 4 dagen, vanaf 3-4 cm ontsluiting bevalling semi-ingeleid, na 3 uur geen verdere ontsluiting pethidine gehad, daarna in 1 uur volledig ontsloten en 1x geperst, geen knip

Op papier ging de tweede bevalling heel soepeltjes, maar ik vond de 2e keer zwaarder.
Ik vind het zo grappig om die gewichten te lezen. :D Gisteren waren wij bij het cb en Evan is nu ruim een maand en weegt 3790 gram. Nog een heel stuk lichter dan die van jou bij geboorte waren dus.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_95888213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:15 schreef MamaPurk het volgende:
ik ben ook niet bij de zeeman geweest maar ben geslaagd bij prenatal, ik was van de week even bij zeeman geweest maar kon daar ook niet echt iets voor haar kleine hoofdje vinden.
Hier hadden ze er nog een paar. Dus ik gelijk 1 gekocht, helemaal blij. Kom ik thuis, past hij niet. Krijg ik hem niet vast onder zijn kin en zijn hoofd is te groot. Waar is mijn kleine baby???

Nou ja, dan maar weggeven want ik heb alle kaartjes natuurlijk al verwijderd.

Hoe was het ijsje Orea?
pi_95888294
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:02 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik vind het zo grappig om die gewichten te lezen. :D Gisteren waren wij bij het cb en Evan is nu ruim een maand en weegt 3790 gram. Nog een heel stuk lichter dan die van jou bij geboorte waren dus.
Hoe veel woog Evan bij de geboorte dan She-Wolf? Yaro was na 1 maand 4360 gram (3330 bij de geboorte)
pi_95888391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:58 schreef Vanyel het volgende:

Claudia ik snap je lief wel, sorry. Maar jij moet het doen...
Oh, ik snap het ook heel goed! Hij is degene die met 2 kindjes en allerlei zorgen om mij thuiszit als er weer een of andere complicatie is tijdens de zwangerschap of na de bevalling. Hij heeft z'n portie wel gehad!

She-Wolf: en voor mij was Lena dus heel klein, hè? Mensen keken me aan alsof ik gek was toen ik dat zei. Inmiddels is ze voor haar leeftijd heel gemiddeld. Over Ivan zwijg ik maar. :+
pi_95888435
Huh was het walvispetje te klein?
Want ze hebben verschillende maten he :+
pi_95888472
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:15 schreef Pvoesss het volgende:
Huh was het walvispetje te klein?
Want ze hebben verschillende maten he :+
Ja heb ik gezien, stond in beschikbaar maat 44-48 en ik heb maat 48 meegenomen en die was te klein. Ik had Yaro niet bij me omdat we daarna direct de fietsen gingen halen en ik dat te ver fietsen vond voor de eerste keer. Baalde er echt van, want hij liet hem wel zitten. Zodra ik daarna zijn pet op deed, was deze er al weer af voordat hij op zat.
pi_95888515
grr er zit een irritante bromvlieg om kantoot. Wordt nu al gek van hem, en ik moet nog tot 23.00 uur. Even kijken of ik hem weg kan krijgen (lees vangen en buiten zetten).
pi_95888581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:02 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Hahaha ja :D dat had ik met mn buurmeisje, haar kindje woog 2400 gr bij geboorte en ze was tegen Amélie aan het kirren van oh kijk eens, zo klein ben jij ook geweest O+ :D
ik dacht alleen maar meh... :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95888618
Ik heb een ruggeprik gekregen voor het hechten (was dus een spinale, geen epidurale). Ze hebben mij gehecht op OK en daar ben ik echt nog zo dankbaar voor. Duurde wel wekenlang voor de hechtingen eruit waren. Met 4 weken heeft de vk een losse hechting eruit getrokken en met 6 weken zaten er nog gezellig wat in. Wat een pijn ook zeg.
pi_95888632
Ik was op kraambezoek bij een baby van net 3 kilo. Zo klein is Amy nooit geweest buiten de buik :D
pi_95888689
Je schijnt snel oplossend hechtdraad te hebben, vertelde mijn kraam. Deze was namelijk verbaasd dat ze bij mij langzaam oplossend hadden gebruikt. Als jij op de ok gehecht moest worden, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Ik heb mijn draden er zelf uitgetrokken.

Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga ervaren zo'n klein hummeltje ineens, als mijn beste vriendinnetje is bevallen. Moet nog even geduld hebben.
pi_95889008
Zei ik van de week nog dat we nog een badje hadden..ging die gisteren kapot ;) Toch maar een ander badje gehaald dan jullie allemaal hebben haha, bij de action 2,79 ^O^

Van de week zag ik die petjes bij de zeeman wel liggen, maar hadden ze alleen 44 liggen. En aangezien Jelle's hoofd nu al 43,5 cm is leek me dat niet verstandig ;)
pi_95889084
aah dat is hier ook zijn hoofd maar hij past nog wel goed de 44.
Ik heb de 48 er ook bij gekocht :+
pi_95889118
Die hadden ze er niet :)
pi_95889637
Wij gaan weer buiten badderen. Echt een hit. Straks een foto!
pi_95890334
Anne vond het badje in de tuin maar raar geloof ik. Ze is ook niet echt gewend om op haar rug in bad te liggen, zit altijd in de tummy tub of bij mij onder de douche of in bad. En zitten doet ze nog niet, dus er waren niet echt andere opties :)

Ze heeft het rollen nu echt door, rolt de hele tijd op haar buik, maar terug gaat nog niet echt goed omdat ze haar arm dan verkeerd neerlegt. Dan draai ik haar terug en ligt ze 10 sec. later weer op haar buik. Mutske :')
pi_95890604
Herkenbaar Fannetje, en mama maar lopen.... O+
pi_95890792
Vanmiddag is mijn man met Jasmijn ook heerlijk in het badje geweest. Ze vond het leuk. In ieder geval leuker dan de zandbak.
Ze slaapt vandaag alweer voor de derde keer, ze is volgens mij een beetje in de war.
pi_95890910
Ik ga morgen in het badje, lijkt me zo ontzettend leuk. Met isabelle uiteraard.
Nog ff een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder ons..
Isabelle krijgt normaliter 4 keer 180/7 en dan nog fruit en groente ongeveer 150 gram. Nog geen brood. Maar ze weigert de afgelopen dagen elke keer haar laatste fles(pap) van 22.00. Zodat ze nu dus nog maar 3 flessen krijgt. Maar ze eet nog geen brood. Is dat niet te weinig? Ik bel zowiezo maandag het consultatiebureau hoor, maar tips of verhalen van jullie zijn van harte welkom:)
pi_95891190
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 17:04 schreef Noa24 het volgende:
Ik ga morgen in het badje, lijkt me zo ontzettend leuk. Met isabelle uiteraard.
Nog ff een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder ons..
Isabelle krijgt normaliter 4 keer 180/7 en dan nog fruit en groente ongeveer 150 gram. Nog geen brood. Maar ze weigert de afgelopen dagen elke keer haar laatste fles(pap) van 22.00. Zodat ze nu dus nog maar 3 flessen krijgt. Maar ze eet nog geen brood. Is dat niet te weinig? Ik bel zowiezo maandag het consultatiebureau hoor, maar tips of verhalen van jullie zijn van harte welkom:)
Bordje pap? Weet niet of het te weinig is eigenlijk, maar dat was het eerste wat mij te binnen schoot.
pi_95891320
180/7? Is er een reden waarom je een extra schepje poeder erbij doet?

Anne drinkt haar laatste fles ook wat slechter, maar dat komt denk ik omdat ze ongeveer een uur-anderhalf uur van tevoren haar groentehapje krijgt en daar dan nog vol van zit. Maar Anne krijgt om 19.15 haar laatste fles, en ik neem aan dat er bij Isabelle heel wat meer tijd tussen zit?

En anders een boterham proberen en de flessen wat verschuiven? Is er een reden dat ze zo laat nog een fles krijgt? Ik wil met Anne binnenkort ook wat brood gaan proberen!
pi_95895085
Oeh gewichten :) de mijne was 3570 bij 40.5.
Met vacuümpomp en knip, maar vanaf t moment dat t echt begon tot ie eruit was duurde t 6,5uur. Zonder pijnstilling, want daarvoor dipte hij teveel. Oh en in 20minuten persen , door die pomp dus. Maar hij zat nog te hoog, dus had een slechtere start. Maar zou t zo over doen :D
pi_95895235
Mijn dochter is een halfjaar oud. Een halfjaar geleden zijn N en ik ouders geworden. Ze wordt zo groot, en zo leuk. Ik word elke dag meer verliefd op haar. Net als ik denk dat het toch echt niet meer kan, doet ze weer iets en groeit mijn liefde weer.
Ik ben gewoon moeder, een meisje wat precies 6 maanden geleden 3610 gram woog, weegt nu 8 kilo. Ze kijkt de wereld in, flirt met iedereen.
Ik ben moeder! Zij is mijn dochter!

een foto collage volgt, we zijn nu op "vakantie"in het huis van mijn schoonouders, zij zijn een maand weg.
*poef* nu is het weg
pi_95895443
Kaatje O+ je hebt nu een grote baby :D O+
pi_95895865
Kaatjejannie, gefeliciteerd met je grote baby! Ben benieuwd naar de fotoserie! O+
pi_95895960
Kj, ilse gewoon al een grote baby! :o
Wat gaat t toch hard he!
pi_95895996
Kaatjejannie, gefelicteerd met je grote meid! Heerlijk om te lezen hoe je geniet van je dochter.
Fannetje, isabelle heeft een kma en daarom krijgt ze speciale voeding waarvan geen opvolgmelk is, er moet vanaf 6 maand een extra schepje bij. En ze krijgt zo laat de laatste fles, omdat ze er nog echt om vroeg. Misschien idd maar eens beginnen met brood.
pi_95896436
Ah, vandaar het extra schepje :) Ik wist niet dat er voor kindjes met kma geen opvolgmelk is!
Anne krijgt haar flessen al sinds ze 3 maanden is om ongeveer 7.30-11.30-15.30-19.30. Vandaar dat ik 22.00 zo laat vindt ;)

Ik vond Anne na haar middagslaapje op haar buik in bed... dat rollen is echt helemaal hip geloof ik!
pi_95896496
Kaatjejannie, gefeliciteerd met jullie grote baby. Wat praat je liefde vol over je baby en het ouderschap.
pi_95896628
Het zwemmen was hier vanmiddag toch uiteindelijk ook een hit:

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 20:25:55 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95896631
wat omschrijf je dat mooi KJ O+

Ik ging gisteren puur uit nieuwsgierigheid even met Geert op de weegschaal staan, verschil 4,9 kilo. ingevuld op borstvoeding.com natuurlijk ( :@ ) en hij volgt exact de curve, al zit hij iets onder het gemiddelde :D

Ik was vanmorgen mijn dochter ophalen, en de pleegmoeder vroeg hoe het met geert ging. Toen ik antwoordde dat ik slagroom ipv melk produceerde vroeg ze nogal ongelovig of ik nog steeds zelf voedde -O- ik antwoordde maar dat ik het minstens een jaar hoop vol te houden. ( :6 )

pi_95896782
Gefeliciteerd KJ, wat gaat het snel hè!

Wat een lief filmpje Fannetje <3

DJMO dat was dinsdag Sarah haar gewicht :) fijn dat het zo goed gaat met de BV.
pi_95897135
Anne wat schattig! Ze lijkt me ook altijd zo'n kalm lief meisje. Wat de voedingen betreft..ik heb er nu 5 uur tussenzitten, omdat ze duidelijk terug ging van 5 naar 4 flessen, maar ik de laatste fles nog niet kon laten vallen. Nu misschien wel. Eens kijken of het eventueel aan de pap ligt, dat ze dat gewoon niet meer wil of gewoon die laatste fles niet meer..
Ik las net nog even verder terug en een 2e lijkt me heerlijk..over een jaartje ofzo. Mijn bevalling duurde lang..Vanaf de eerste wee ongeveer 33 uur, maar waarvan wel paar uur met ruggenprik gelukkig. Ze schoten maar niet op. Hopelijk gaat het de volgende keer wat sneller |:(
Ik kan me van sommige mensen goed voorstellen dat jullie het moeilijk vinden om voor een 2e te gaan..poeh.
pi_95897792
Anne O+ wat is ze leuk Fan! En gaaf he, dat rollen? En dan dat gefrustreerde van het niet terugkomen :D
pi_95897892
Ja, ik heb me een ongeluk gelachen vandaag :D
Ik vond haar vanmiddag zelfs op haar buik in bed, ze heeft echt de smaak te pakken :D
pi_95897940
Het bad lijkt echt klein zo.
pi_95898002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 19:46 schreef kaatjejannie het volgende:

Ik ben moeder! Zij is mijn dochter!

O+

Een badje voor baby's hoeft toch ook niet groot te zijn?
pi_95898079
Nee, maar bij mijn baby lijkt het veel groter.
pi_95898206
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 21:07 schreef Fannetje het volgende:
Ja, ik heb me een ongeluk gelachen vandaag :D
Ik vond haar vanmiddag zelfs op haar buik in bed, ze heeft echt de smaak te pakken :D
Hier heeft Leia het rollen naar buik dus ook sinds 1,5 week door, maar ik lag me ook rot! En inderdaad, soms ligt ze te chaggo'en in bed, en dan ga je kijken... op haar buik :D

Gisteren moest ik ook zo lachen, we kwamen terug van het fietsen, ik legde haar even op haar kleed in de schaduw en ze bleef maar miepen.. maar ik was even bezig.. dus toen ik ging kijken lag ze daar met haar zonnehoedje over haar ogen :') arm kind, ze was dus gewoon aan het miepen omdat ze niks zag :D :@ slechte moeder ben ik he! :P
pi_95898342
Ja Vanyel, maar jouw baby is ook een stuk kleiner dan mijn baby! :D
En ik hoop dat ze tegen de tijd dat het badje te klein wordt kan zitten, dan heeft ze weer genoeg ruimte ;)

Haha, slechte moeder inderdaad Orea. Anne kijkt nu iedere keer zo trots naar mij als ze weer op haar buik ligt... zo grappig.

Ik heb de poging om Anne naar twee overdag-slaapjes te krijgen tijdelijk maar even opgegeven. Ze wil gewoon nog drie keer slapen (van pakweg 8.00-9.30, 12.00-14.00 en 17.00-18.00), wie ben ik nou om te zeggen dat dat niet mag?
pi_95898355
Orea ga je schamen, je bent zo'n slechte moeder :P
pi_95898411
Hier zijn het ook nog 3 slaapjes hoor Fannetje, soms wel vier. Alleen slaapt mijn mannetje korter maar dat heeft hij altijd gedaan.
Meestal tussen de 30 en 45 min, en als hij echt heeeeel moe is een uur.
pi_95898575
:P

Gewoon lekker zo laten Fan! Vandaag sliep muppet ook 3 keer.. ze was wakker om 6 (en de hele nacht om het uur :X) en lag er om 8 uur weer op, tot 10. Toen van half 12 tot 1. En nog van 4 tot half 6. En om 7 uur was het weer bedtijd voor de nacht. Hopelijk nu wat langer door dan elk uur.. Wordt rond 4 uur weer voeden en dan ho-pe-lijk door tot een uur of half 7, dan ben ik al blij :P (wat is er van me geworden :') al blij met half 7 :P)
pi_95898672
Anne is de afgelopen dagen ook wat eerder wakker dan normaal. Gisteren was het 6.00 en vandaag 6.30. Dan probeer ik wel nog haar speen te ploppen, maar dat bleek niet veel effect te hebben :')

Ik heb haar vanavond vermanend toegesproken en gezegd dat ze gewoon tot 7.30 moet slapen. Ben benieuwd of ze luistert! ;)
pi_95899344
Sarah was vanmorgen voor het eerst om 6.30! Luxe voor ons! Ik hoop dat ze uiteindelijk net zo een goede slaapster word als haar zus :)
pi_95899358
Hier is Yaro meestal ook om half 7 wakker (met pech om 6 uur, met mazzel om 7 uur). Vaak halen we hem dan uit bed en gooien we hem nog even tussen ons in (of bij 1 van ons beide op een werk dag).
"Vroeger" wilde hij nog wel eens in slaap vallen bij ons, tegenwoordig is het alleen maar keten. Ach ik kan vervelende manieren bedenken om wakker te worden.
Als ik in een reeks vroege dienste zit vind ik het helemaal niet erg, dan gaat de wekker om 6 uur. Maar na een reeks avonddiensten ben ik altijd wel blij als ik van manlief nog even een uurtje mag liggen.
pi_95909523
Pff. Eerste keer succesvol liggend voeden 's nachts *O* gaat samen met een poepluier die toch even verschoond moet -O- en wordt gevolgd door een te vrolijk lachend kind *O* dat vervolgens last krijgt van haar buik -O-
Goeiemorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 24-04-2011 07:40:10 ]
pi_95909838
Hee wat goed Vanyel! *O* jammer van de poepluier en de last van haar buikje...

Hier een prima nacht gehad! Paar keer speentje, om half 5 was ze wat aan het murmelen en stond ik op knappen :D dus maar gevoed op mijn verzoek :P om half 6 gooide ze haar speen op de grond en dacht wij: doeiii! En is ze dus gewoon in slaap gevallen weer :D tot 10 voor 7 zoiets O+

Vrolijk pasen allemaal! :)
  zondag 24 april 2011 @ 08:13:12 #212
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95909932
Arme Dottir!

Goedemorgen allemaal O+ De Doopjurk hangt klaar, zo de tuinstoelen neerzetten en nog even 2 hanging baskets vullen met verse plantjes dan omkleden en naar de kerk O+
Zalig Pasen allemaal O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 24 april 2011 @ 08:14:44 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95909937
Vanyel, wat fijn dan het liggend voeden is gelukt!
Wel balen van de buikpijn...

Fijne paasdagen allemaal!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_95909948
Orea klinkt als een goede nacht (en een goede ontwaaktijd!)

Vanyel vervelend van dr buikje en de poepluier, fijn dat t liggend voeden goed ging!

Saffier, fijne dag vandaag! Jullie hebben lekker weer ervoor!

Oh en fijne pasen!
  zondag 24 april 2011 @ 08:22:20 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95909972
Het is idd heel mooi weer voor een doop, en dat nog met pasen ook O+

Geniet ervan Saffier!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_95910223
Oh vandaag is Ylana's doop! Fijne dag Saffier en Fam!
pi_95910330
Saffier, gaan die baskets mee of was dat gewoon een klusje? Lijkt me anders veel dragen!
pi_95914492
Fijne paasdagen allemaal!

Saffier en familie, veel plezier bij de doop van Ylana!
pi_95914809
Ik zit erg te twijfelen of we Lena bij Ivan op de kamer zullen doen. Het slapen gaat de laatste tijd niet meer zo lekker. Ze wordt wel erg vaak wakker en ik heb het idee dat het komt doordat ik haar meteen bij me neem als ik haar hoor; ze krijgt de gelegenheid niet om weer zelf in slaap te vallen. Maarja, ik ben er ook nog niet helemaal klaar voor om afscheid te nemen van het samen slapen. Lastig.

Wanneer zijn jullie je baby op een eigen kamer gaan leggen?
pi_95914822
KJ van harte met je grote baby!

Saffier gefeliciteerd met de doop van Ylana! Bijzondere gebeurtenis en prachtig met Pasen. Ik hoop dat jullie een geweldige dag hebben!

Amy was al om 6 uur wakker, had weer niet zo zin in slapen. Al besef ik me nu dat 6 uur voor sommigen al uitslapen is :P Maar ik merk dat Amy het er niet zo goed op doet. Nu ligt ze weer lekker te snurken. Ik ben gaarder dan gaar. Ik had gister de Paasnachtdienst en daarna de Paaswake (heel de nacht waken, wel met activiteiten.) Dus ik was om 7 uur thuis en toen ben ik gaan slapen. Toen ik thuis kwam was Amy dus al wakker, dat was een hele rare gewaarwording :D Gelukkig mocht ik slapen en heeft J. haar vertroeteld.

Claudia, wij hebben Amy met 4 weken al op de eigen kamer gelegd. We hielden elkaar wakker. Ik ben eerst een nacht op de studeerkamer gaan slapen en toen sliepen we direct langer. Sindsdien gaat slapen vrij goed hier.
pi_95915077
Moest je er toen nog vaak uit 's nachts, Sola? Ik ben er een beetje huiverig voor dat ik alsnog een paar keer per nacht eruit kan om Lena te voeden en dat ik ook nog eens het risico loop dat Ivan wakker wordt. Maar goed, dat weten we natuurlijk alleen door het te proberen. :+ En ik kan ook zo van het ledikant weer een cosleeper maken.
pi_95915201
1 a 2 keer voor een voeding denk ik. Dan voedde ik rond 23:00/0:00 en een keer in de nacht. Maar doordat ik tussendoor beter sliep vond ik dat wel goed te doen. Amy was heel de nacht bezig om haar voeding terug te slikken en ik was steeds bang dat ze ging spugen. Ik was te alert om te gaan slapen. Je kan het inderdaad gewoon proberen, meer kan ik er ook niet van maken :P
pi_95915322
Hier is het momenteel voeden om 23:00, 2:00, 4:00 en 6:30 uur. :O Ik ga het niet trekken om haar elke keer op te halen, maar de hoop is natuurlijk dat ze minder vaak hoeft te drinken. De eerste maanden ging het gek genoeg heel soepeltjes. Ze liet met gemak 5 en soms wel 7 uur tussen voedingen. Het is sinds we ziek zijn geweest ineens veranderd.

Ik heb dus ook zo'n idee dat ik het misschien nog maar even moet aanzien en het vanzelf wel weer beter wordt. Maarja, dinsdag moet ik weer werken en dan hoop ik toch iets uitgeruster te zijn. En als ze niet naast mij ligt, ligt het ook meer voor de hand dat mijn lief er eens uitgaat om haar te troosten en te kijken of ze wel honger heeft.
pi_95915517
Wat veel! Kan me voorstellen dat uitrusten er dan echt niet bij is. Ook bij ons was het eerst minder vaak dan nu, maar nu is het ong. elke 3 uur. Toch een stuk minder vaak dan bij jou.

Overdag hebben we de laatste dagen voor het eerst een soort van ritme. Ongeveer anderhalf uur na de voeding gaat ze naar bed, dan slaapt ze een tot anderhalf uur. Meestal dan nog even rommelen voor ze weer gaat drinken.
Sinds half 8 vanmorgen drinkt ze elke anderhalf uur (nu dus ook tussendoor nog een voeding, maar dat komt misschien doordat ik aan het oefenen was met houdingen. Kost haar een stuk meer moeite en volgens mij krijgt ze ook minder binnen.
pi_95915784
Fijne paasdag allemaal!

Veel plezier vandaag Saffier, je hebt een mooie dag uitgekozen.

Claudia, hier sliep Yaro vanaf dag 1 op zijn eigen kamer. Scheelt misschien wel dat hij en direct naast ons slaap en hij ons eerste kindje is, dus geen angst dat hij iemand anders wakker maakt (ja de buren ofzo).

De brunch hebben we net gehad, laat de verjaardagsvisite maar komen!
pi_95915810
Wat fijn dat er nu iets van een ritme in komt, Vanyel! We zijn overdag nog behoorlijk ritmeloos, maar zo tegen het einde van de middag komt er wel een ritme in. Ze slaapt aan het einde van de middag, wordt wakker net voordat wij gaan eten, ik voed haar terwjil mijn lief kookt, wij gaan eten, Ivan speelt nog even en dan gaan ze tegelijkertijd naar bed. Ik geef Lena dan nog een paar slokjes te drinken. Ze slaapt 's avonds lekker en wordt uit zichzelf tegen de nacht wakker.

Het zou ook zo kunnen zijn dat het alerter worden het slapen 's nachts wat vermoeilijkt, ik weet het niet. Ze valt gelukkig na het drinken wel altijd weer meteen in slaap.
pi_95915876
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:19 schreef As1981 het volgende:
Claudia, hier sliep Yaro vanaf dag 1 op zijn eigen kamer. Scheelt misschien wel dat hij en direct naast ons slaap en hij ons eerste kindje is, dus geen angst dat hij iemand anders wakker maakt (ja de buren ofzo).
Onze oudste slaapt ook in de kamer naast ons, dat vind ik wel een heel fijn idee. 's Avonds loopt ik altijd nog even zijn kamer in om te kijken of alles goed is en dan wordt hij soms een klein beetje wakker maar hij draait zich meestal om en valt als een blok weer in slaap. En met Oud & Nieuw sliep hij door het vuurwerk heen. Misschien valt het dus wel mee met het wakker worden door de jongste. Oh, en op het kinderdagverblijf slaapt hij in een kamer met andere kindjes. Dat gaat ook goed!
  zondag 24 april 2011 @ 13:24:08 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95915895
Leyla slaapt nog bij mij. Jen ook.
pi_95915914
Heb jij pas niet geprobeerd om Leyla in een eigen bed te leggen, Tico? Of was dat een voornemen?

Drinkt Leyla nog vaak 's nachts?
pi_95916064
Pff Claudia, met die tijden kan ik me voorstellen dat je moe bent.

We hebben Anne op haar eigen kamer gelegd toen ze vier weken oud was. Ik sliep meteen een stuk beter. Anne sliep toen al heel goed, ze heeft vanaf dat ze twee weken was eigenlijk de nachten al doorgeslapen. Af en toe moeten we er 's nachts uit om een speen te ploppen, maar dan slaapt ze gelukkig meteen verder.
pi_95916511
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
Wat fijn dat er nu iets van een ritme in komt, Vanyel! We zijn overdag nog behoorlijk ritmeloos, maar zo tegen het einde van de middag komt er wel een ritme in.
Eind van de dag werkt hier juist nog niet. Dan wil ze echt niet alleen zijn, dus niet in bed.

Van al die verhalen over beter slapen met je kind in een andere kamer ga ik toch wel twijfelen of het bij ons ook niet eens tijd wordt. Ik slaap helemaal niet goed met Dottir naast me en dat zou voor werk wel fijn zijn. Ik vind het alleen nog zo gezellig (en wil eigenlijk niet uit bed moeten om te voeden)!
pi_95916868
quote:
De brunch hebben we net gehad, laat de verjaardagsvisite maar komen!
We komen er zo aan! Zijn er voor 15.00 iig!
pi_95918120
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:48 schreef Vanyel het volgende:

Ik vind het alleen nog zo gezellig (en wil eigenlijk niet uit bed moeten om te voeden)!
Ik vind het ook wel moeilijk, maar het pragmatische in me krijgt toch al gauw de overhand. Het is gezelliger als ik overdag fit ben. :+

En ik wil dat Lena er ook aan gewend raakt om 's nachts 'alleen' te slapen. Ik ben er een beetje huiverig voor dat het steeds moeilijker zal worden om haar te laten wennen aan apart slapen. Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat het juist heel fijn is om apart te gaan slapen als je kind eraan toe is en daar zelf voor kiest, maar ik denk niet dat ik er zin in heb om daarop te wachten.

We gaan het denk ik een week proberen en als ik dan nog geen merkbare verbetering zie haal ik haar terug naar onze kamer. Vannacht poging 1.
pi_95918788
Jelle slaapt nog bij ons op de kamer, sowieso tot we verhuisd zijn. Daarna kijken we wel hoe het gaat :)
  zondag 24 april 2011 @ 15:23:05 #235
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95919189
Het was hier de bedoeling dat Elin ook vanaf dag 1 op haar eigen kamer zou slapen maar minstens 12 uur huilen op een dag (en nacht) gooiden roet in het eten :+
inmiddels slaapt ze nog steeds bij ons (tussen ons in) en voorlopig blijft dat ook zo. Tot ze ofwel op haar rug kan slapen ofwel dat ik er voldoende vertrouwen in heb om haar zonder toezicht op de buik te laten.
We zien het wel, ik slaap er niet minder om dan bij Amélie destijds in ieder geval :)

Mn schoonmoeder is hier en ze is al de hele dag aan het zingen voor Amélie en Elin.
Heel schattig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95920543
Gezellig :P
pi_95920601
Haha huup! Sterkte ermee!

Saffier, fijne dag voor een doop zeg!

Anne, die rolt *O*

En verder weet ik het niet meer!
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 24 april 2011 @ 16:09:14 #238
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95920966
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:59 schreef Vanyel het volgende:
Gezellig :P
Ik krijg er mep-neigingen van :') :P
nouja ze zijn weer naar huis, we leven nog, en ze hebben Elin weer eens gezien.

Verrek? ik zou zweren dat ik vanmorgen ook gepost had voor Saffier?
Saffier en Lautie :* ik hoop dat het mooi was <3 jullie hebben een prachtige dag voor een doop, qua dag zelf en qua weer ook O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95921108
Hier slaapt Lars al bijna een jaar op z'n eigen kamertje... ik geloof dat we de tweede nacht geprobeerd hebben hem bij ons op de kamer te laten slapen, maar het kwam er op neer dat er dan niemand sliep, dus halverwege de nacht is ie toen weer verhuisd... maar qua slapen hebben wij niets te klagen. Mijn zoon is slaapkop!

Gister heb ik ook maar een opblaasbadje voor buiten aangeschaft. Gistermiddag was het een groot succes:

maar hetzelfde badje was vanmiddag helemaal niets... Krijsen! Denk dat de buren dachten dat we 'm onder water probeerden te houden ofzo :X Later deze week nog maar eens proberen, misschien had ie er gewoon geen zin in....
  zondag 24 april 2011 @ 17:09:35 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95923341
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Heb jij pas niet geprobeerd om Leyla in een eigen bed te leggen, Tico? Of was dat een voornemen?

Drinkt Leyla nog vaak 's nachts?
Oh ja, dat was ik. Dikke faal. Leyla voelt zich niet zo lekker denk ik. Elke nacht is het spoken, geen goede timing om te proberen. Ze drinkt 1x denk ik ofzo.
pi_95923819
Hmm, misschien zou vandaag geen goed moment zijn om te gaan oefenen met apart slapen. We zitten hier al aan de 8e voeding sinds 0.00u... Meisje heeft t echt een beetje warm geloof ik.
  zondag 24 april 2011 @ 17:30:23 #242
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95923998
ahw arm ding.
wat heeft ze aan Vanyel? elin heeft de afgelopen dagen enkel een romper aangehad, warm zat.
Hier wil ze ook meer drinken trouwens, t is geen weer voor die ukjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 24 april 2011 @ 17:41:12 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95924331
Hier ook. Zweten. Veel en vaak drinken. Nachten prut!
pi_95924356
Een romper. Als ze in het Fokbad ligt helemaal niks. Een geboren nudist, ze begint al te grijnzen als de luier losgaat ;)
pi_95924378
Floris is met 11weken naar zn kamer gegaan, toen werd de wieg krap (als ie zich afzette tegen de bodem lag ie aan de bovenkant met zn hoofd). Ik had toen 1a2voedingen per nacht. Met 4weken ben k m overdag bij sommige slaapjes in zn kamer gaan leggen.
De eerste nacht was geen succes, maar dat kwam omdat k m voor zn voeding naar beneden (onze slaapkamer dus) haalde voor de voeding en m daarna weer naar boven bracht. Hier werd ie te wakker van en dus zijn we de volgende dag naar de IKEA gereden om een stoel te halen :D

Hij is smerig trouwens, hij heeft lekker door de tuin gekropen, eerst in zn luier en later un romper met broek (zn knietjes gingen een beetje kapot van de tegels)
  zondag 24 april 2011 @ 17:43:41 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95924404
Hier ook alleen een romper. Maar het is eigenlijk nog te warm.
  zondag 24 april 2011 @ 17:46:11 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95924481
Ik ben blij te lezen dat er meer zijn die onwijs veel en vaak slapen. Ik begon weer een beetje te twijfelen of het wel normaal was.
  zondag 24 april 2011 @ 17:51:21 #248
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_95924611
Hallo allemaal!
Wat is dit grappig... ik ben even een poos weinig op Fok geweest, omdat het zo verschrikkelijk druk was op mijn werk dat ik niet de tijd of de puf had iets te schrijven. En bovendien moest ik dan ook gelijk een half-jaar-overzichtspost maken voor het kleine-babies topic... Zit ik dáár net helemaal klaar voor; hebben jullie dat al voor me opgelost... :')
Wat gezellig, kleine en grote babies bij elkaar en wat leuk al die bekende namen! :) :w

Hoe dan ook, ik ben verre van bijgelezen. Gaat ook niet meer helemaal lukken vrees ik, maar hopelijk kan ik deze week weer af en toe wat schrijven.

Mijn update: ik ben voor werk twee weken naar Kenia geweest, wat geweldig was, maar ook 12 dagen weg van Neve, wat ik erg zwaar vond. Na 9 dagen wilde ik ECHT naar huis, dus maar eens kijken of ik m'n trips voortan wat korter kan maken... :)
Neve is heftig aan de tandjes geweest. We zien nog steeds niets, maar ze had koorts en pijn en luieruitslag, de hele rambam. Zitten gaat ook steeds beter en ze is hartstikke moe steeds met het warme weer en die enorme beweeglijkheid. Net moest ik op een holletje naar haar kamer omdat ze overdwars klem zat in haar bedje... :o

Hopelijk gaat het hier met iedereen ok en trekken alle kleintjes de hitte een beetje. Neve zit al dagen alleen in een romper en ze zweet zich een ongeluk, maar verder gaat het goed...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_95924639
Het ruikt ook zo smakelijk, een zwetend kind dat alleen melk drinkt.
  zondag 24 april 2011 @ 18:19:00 #250
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95925347
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:52 schreef Vanyel het volgende:
Het ruikt ook zo smakelijk, een zwetend kind dat alleen melk drinkt.
moet je zelf eens flink aan de knoflook gaan, dan ruikt je kind naar een shoarmatent O+ :')

Neve :o overdwars klem :X
je zult wel geschrokken zijn van het gehuil of niet Hik? Dat was hier altijd zo'n alarm-huiltje :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95926490
Pff hik, lange tijd zonder je meisje zeg!
Fijn dat t goed met jullie gaat! Hopelijk zijn dr tandjes snel door.

Floris heeft net meloen naar binnen zitten slobberen. Daarna gelijk in bad, was nogal sappig. Maar lekker dat ie t vond. Als k een nieuw stuk pakte dan ging gelijk zn mond open en pakte hij mn hand :D
Hij zit nu in zn schommelstoel. Hij klimt er altijd in :') dus R had zoiets zet m er is in. Hij ging echt als een bezetene zitten schommelen :D
pi_95926717
Ik kan me voorstellen dat je dat ineens wel heftig vond, Hik! Ik ging toen Ivan nog een baby was voor mijn werk een dag of vier naar Berlijn en dat was precies goed.

Meloen is vooral met dit weer heerlijk, Sonnetje! Lekker sappig inderdaad. Hier is meloen ook altijd een succes.

Nou, ze liggen samen op de kamer. :o Ivan vond het natuurlijk geweldig. Lena lag nog even wat te mopperen, maar Ivan leek zich er niet door te laten kisten. Het zal mij benieuwen hoe het gaat. Eigenlijk ga ik ervanuit dat ik nog voor middernacht besluit dat het weer helemaal anders moet. :+
pi_95926779
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:19 schreef huuphuup het volgende:

[..]

moet je zelf eens flink aan de knoflook gaan, dan ruikt je kind naar een shoarmatent O+ :')

Neve :o overdwars klem :X
je zult wel geschrokken zijn van het gehuil of niet Hik? Dat was hier altijd zo'n alarm-huiltje :')
Oh dat heb ik wel al gedaan maar niks van gemerkt eigenlijk. Misschien rook ik het niet omdat ikzelf nog naar een shoarmatent meurde :D
pi_95926780
Succes claudia :D

Welkom terug hik! Wat lang inderdaad zonder je meisje.

Jelle lag gisteren ook bijna overdwars in bed, apart hoe die dat voor elkaar weet te krijgen.
Hij had vandaag ook een hangdagje, veel drinken, moe maar niet kunnen slapen door warmte. Vanmiddag al wat eerder in de tummy tub gedaan en dat vond hij wel erg leuk :)
Gelukkig slaapt hij nu :)
pi_95926800
@Hik: Wat zal je van haar genoten hebben toen je terugkwam.
pi_95926935
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2011 19:16 schreef mrien het volgende:
Succes claudia :D
Ik vind mezelf heel dapper. Ik heb ze alleen op bed gelegd. Samen vitamientjes geven, Ivan tanden poetsen, Ivan verschonen en in pyjama doen, Lena verschonen en in slaapzak doen, Lena voeden in slaapkamer terwijl Ivan ernaast speelt, Lena in bed, Ivan in bed... en maken dat ik wegkom.

En ze lijken nu te slapen! :o Ik duik er denk ik voor de zekerheid al om 21:00 uur in. Nu kan ik tenminste weer 's avonds in bed lezen.
  zondag 24 april 2011 @ 19:41:21 #257
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_95927360
Wow, Claudia, held! Vind het avondritueel met een kleintje al een circus soms, laat staan met twee, en dan ook nog eens zo voor het eerst. Knap hoor!
Neve slaapt al alleen sinds ze twee weken is. Was niet echt enorm gepland zo, maar de overgang was niet zo groot voor ons in elk geval.

Ja, het was inderdaad lang en heftig. Wel regelmatig aan de webcam, wat heel leuk was, en mijn moeder heeft echt een superlief verslag met foto's van het logeren gemaakt. Bovendien maakte ik daar enorm lange dagen, dus had ik weinig tijd me echt druk te maken.

Dat klem zitten: ik schok inderdaad, ze gilde echt heel hard. Maar 5 minuten later lag ze weer overdwars, keihard te lachen! Rare smurf! O+

[ Bericht 76% gewijzigd door Hik op 24-04-2011 19:46:31 ]
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_95927533
Dat vond k idd ook fijn claudia, die meloen voor t vocht
Hij wil niks anders drinken, dus das lastig. Hoewel hij thee met melk lekker vond, dus hebben we 2flessen gemaakt zo :D en wat slokjes water enzo
  zondag 24 april 2011 @ 19:48:36 #259
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_95927576
Geven jullie watermeloen of galia? We zijn net begonnen met eten hier, beetje half Rapley-half prutjes combi. Meloen vond ze wel lekker, maar de galia was een beetje hard. Gisteren was ze moe en toen was het vooral smijtwerk! :X

Ik geef Neve best veel water nu hoor. Heb nog een klein flesje dat ze zelf goed vast kan houden.
pi_95927638
Dit was galia, watermeloen hadden we van de week, maar floris niks gegeven (halve meloen was al mee naar t werk)
Na een week laten liggen is ie goed rijp:')
pi_95927668
Tip van Flip: wij hebben altijd blikjes ananas op eigen sap in huis. Handig! Ook voor onderweg.
  zondag 24 april 2011 @ 19:52:16 #262
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_95927689
Dwarsligger! :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Hik op 24-04-2011 21:30:52 ]
pi_95927728
Vrolijke foto, Hik! :D
pi_95928346
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Tip van Flip: wij hebben altijd blikjes ananas op eigen sap in huis. Handig! Ook voor onderweg.
Van welk merk is dat? Ik ken alleen die in siroop
Lijkt me wel wat voor m :D k ben zelf ook dol erop :D
pi_95928505
Wat een moppie is neve O+
Vrolijkerd :D

Mn zus was hier net even met iemand, die had een baby van 3maanden, 3kg lichter dan floris maar wat een verschil zeg. Die mini handjes O+
pi_95930094
Goeie tip claudia van die ananas! En een schouderklopje voor jouw dat je, je 2 kinders in bed hebt liggen!

Hik, welkom terug! Wat ben je lang zonder Neve geweest zeg! Ik kan de foto helaas niet zien. Schrikken dat je muppet overdwars lag :o

Ilse, gefeliciteerd met je halfjaardag! Ik ben benieuwd naar de foto- collage!

Floris O+ volgens mij is het echt een klein ondeugend manneke of niet Son?

Mijn mupke heeft vandaag ook in het fok-bad gelegen. Ze vond het echt geweldig. Maakte niet uit of ze op haar rug/buik/of met haar hoofd op de rang lag, ze vond alles even prima! Daarna nog even bij het hockeyen wezen kijken waar ze veel aandacht kreeg van de dames van het spaanse team :D

Vond Leia de ijsjes lekker Orea?

Zo, nu even de foto's uploaden van de mini-meet met Anne en Fannetje!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95930808
Hij is echt ondeugend ja barba :D
Als ie iets doet wat niet mag en je zegt er iets van, kijkt ie je echt aan met zo'n ondeugend lachje O+

Hij is moe maar wil niet slapen..lastig. misschien toch last van de warmte. K heb m al voorgelezen en dat vind ie leuk, staat ie in zn bedje te kijken en zodra k m neerleg en wegga is t huilen.
Beneden is ook geen succes, want das ook huilen
  zondag 24 april 2011 @ 21:23:49 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95931032
Wij zijn net nog wezen zwemmen. 2 kinderen in coma.
pi_95931100
Nou son dat wordt zwemmen dus! Daar vallen ze van in coma volgens ticoo!

Heerlijk zo'n ondeugend menneke O+
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 24 april 2011 @ 21:29:03 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95931289
Nou als het een garantie was dan zou ik een zwembad kopen!
pi_95931353

Hier kijkt Anne zo schattig.

Anne kon nog niet zo lang blijven zitten

En tenslotte nog even in de box spelen!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95931444
Hahaha heb jij dan nog geen fok zwembadje, ticoo?

J. weegt trouwens ruim 8kg en ze is 1.5 maand jonger dan Anne :o
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95931486
Ah, die tweede is lief zeg, wil je me die ook nog even mailen? En zitten is inderdaad nog niet echt een succes bij Anne :D
pi_95931878
Wat een lieve meisjes!! <3
  zondag 24 april 2011 @ 21:44:11 #275
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95931995
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:32 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hahaha heb jij dan nog geen fok zwembadje, ticoo?

J. weegt trouwens ruim 8kg en ze is 1.5 maand jonger dan Anne :o
Nee, wij hebben dit weekend de aqua mundo van het heijderbos.
pi_95932641
Heijderwos, Das hier vlakbij! vorig jaar zijn we eerder vertrokken, kon in geen een bed slapen met mijn zwangere buik :')
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 24 april 2011 @ 22:04:19 #277
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95933100
Hoe vlakbij?
pi_95933419
Ow, ik hoor net dat het toch niet zo heel dichtbij is. Een kilometer of 40.. ik woon in Den Bosch
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95933522
Ik dacht al, da's toch niet zo enorm dichtbij? ;)
pi_95933544
Kind is nu beneden aan t spelen in zn luier. Pyjama heb k maar uitgedaan :') even moe maken :D
hoor k opeens gebonk, dus k denk he wat is dat :? Stond ie met zn brandweerwagen tegen de deur te bonken. Hij was aan t eind van zn route. Maar dat ding is te zwaar, dus hij kan m niet draaien. En hoopt dat als je maar vaak genoeg bonkt dat die deur wel open gaat :')
  zondag 24 april 2011 @ 22:13:39 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95933565
Dat is niet zo heel dichtbij joh! Ik denk je woont ernaast.
pi_95933901
Haha, nee het is inderdaad niet echt dichtbij. Dacht dat het dichterbij was!

Hier is nu eindelijk stil. Madam heeft ook nog even in de box gespeeld om moe te worden :') ze was alleen al stik chagrijnig omdat ze overdag weinig heeft geslapen..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95933907
Da's niks toch, hier in het noorden zijn "we" als snel gewend een uur te moeten rijden om ergens te komen :)
pi_95933973
Jelle had ook echt te weinig geslapen vandaag, sneu hoor.
Net melde hij zich al voor een voeding + poepbroek, even vrolijk wakker en ging toen weer snel slapen tijdens de voeding. Lekker ding
pi_95934083
Mex lag ook klem eergister, met de bovenkant van z'n bolletje tussen de spijlen, dat deed pijn en hij had dikke tranen. Hij lijkt het nou niet meer te doen, dus het heeft wel gewerkt... ;(

Gefeliciteerd met het halve jaar Hik en fijn dat je weer bij je meisje bent.

Wij zijn vandaag naar een bevriend stel met baby geweest, hebben lekker samen in het badje gezeten.
Hij slaapt trouwens heel weinig overdag en hij heeft uitslag van het zweten. En hij was eindelijk van z'n eczeem af door het zonnetje.
pi_95934928
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:20 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Haha, nee het is inderdaad niet echt dichtbij. Dacht dat het dichterbij was!

Hier is nu eindelijk stil. Madam heeft ook nog even in de box gespeeld om moe te worden :') ze was alleen al stik chagrijnig omdat ze overdag weinig heeft geslapen..
Hier is t ook stil. Nog maar een halve fles gegeven, tenminste 3schepjes en 180water. Even wat extra vocht erin pompen. En nu is t tijd voor mezelf :) hopelijk hebben we dit niet elke avond :D vind t best lekker dat ie meestal voor 8en erin ligt :@
  zondag 24 april 2011 @ 22:46:55 #287
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95935356
Ik ben bijgelezen :')

Ik wil ook een Fok!bad. Maar mn moeder was zo praktisch, die zei dat ie wel in zn bad op het balkon kan :')

Nu ga ik slapen, mogen naar huis, geef ik daarna wel een betere update.
pi_95935611
Maar dan is er geen schaduw!
  zondag 24 april 2011 @ 22:53:03 #289
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95935678
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:51 schreef Vanyel het volgende:
Maar dan is er geen schaduw!
wat zij zegt!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95935788
Mijn dame weigert om meer flessen te drinken. Ook wil ze geen water/thee/ienimiebeetje diksap geprobeerd maar dat wilde ze ook niet. Ze wil niet uit flessen/tuitbekers/glazen of bekers drinken. Morgen dus maar wat meer fruit erin proberen te krijgen!

Ik vind het ook fijn dat ze er rond 8uur inligt hoor son. Beetje tijd voor jezelf is ook lekker!

Is het daar ook zo warm, Pessie? En inderdaad het is een heerlijk badje met schaduw!

Mex, arm jochie met je uitslag. Hier ook wel een beetje luieruitslag!

Jelle, ook al zo warm. Pff gelukkig dat ie weer lekker doorslaapt Mrien
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95935880
Hier ook geen Fokbad al vind ik hem wel heel leuk, maar gewoon badje en parasol werkt ook! Maar ik doe Sarah eigenlijk niet buiten in een badje vind ik haar echt nog te klein voor. Ze zit gewoon lekker in het wipstoeltje of ligt in de wagen.

Ze had vanmiddag helemaal gezwollen oogleden, ik denk door de warmte..
  zondag 24 april 2011 @ 23:05:13 #292
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_95936373
Lieief! O+
De meisjes zijn al schattig, maar dan ook nog Sofie! ;)

Ik dacht dat ananas nog niet zo'n goed idee was in het begin? Had zelf deze week een lekkere appelmoes sonder suiker, maar met banaan voor het zoet gemaakt. Ze keek erbij of ik haar citroen aan het voeren was. :')
pi_95936517
Dat dus barba
Hoe lief ik die uk ook vind, hij is best bewerkelijk. Zit geen seconde stil en moet m gewoon in de gaten houden. Plus dat meneer niet meer zoveel wil slapen, dus de avonden vind k best fijn :D
Oh en ik zit opeens te denken, morgen over 11 weken is ie jarig :o
(mn neefje is morgen jarig, vandaar dat k t precies weet). Hij is morgen gewoon 41weken. Hij is nu een dag langer op de wereld dan dat ie in mn buik heeft gezeten :o

Mn schoonzus heeft ook t fokbad gekocht :D
pi_95937488
Over 11 weken jarig, jeetje!!!
Oei, opgezwollen oogleden klinkt niet echt best, hoop dat dat niet erger word!

Denk je dat ze te weinig binnenkrijgt barbabientje? Ik heb vandaag ook 2x fruit gegeven ipv groente s'avonds, het was zo warm.
En melk geef ikbijna koud nu, leek me een mooi moment om dat aan te leren koude melk. Verder heeft ie wat slokken water uit de tuitbeker genomen en een stuk tomaat helemaal afgesabbeld.
Het meisje waar we waren dronk heel weinig, ben met dit soort dagen dan wel blij met mijn vreetzakje hoor.
Luieruitslag is wel een goede om in de gaten te houden, dat gaat natuurlijk ook zweten.
pi_95937710
Nou het gekke is dat nu ze slaapt het weer weg is.. Dus maar even in de gaten houden.

Hebben kleine babietjes nu met dit weer eigenlijk ook extra vocht nodig? Of is het voldoende als ze netjes haar flesjes leeg drinkt?
  zondag 24 april 2011 @ 23:31:04 #296
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95937900
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:56 schreef MamaPurk het volgende:
Hier ook geen Fokbad al vind ik hem wel heel leuk, maar gewoon badje en parasol werkt ook! Maar ik doe Sarah eigenlijk niet buiten in een badje vind ik haar echt nog te klein voor. Ze zit gewoon lekker in het wipstoeltje of ligt in de wagen.

Ze had vanmiddag helemaal gezwollen oogleden, ik denk door de warmte..
vervelend zeg, kunnen die kleintjes al last hebben van hooikoorts? t is er wel het seizoen voor natuurlijk en als je flink buiten bent...

Elin ligt ook zonder water in dat badje hoor :D het is echt voor de schaduw en dat het een afgebakend stukje is, ik ben veel te bang dat ze kou vat enzo. Bovendien stuitert Amélie nog wel eens onderuit die ik dan accuut moet troosten en dan zou ik Elin alleen moeten laten liggen enzo, teveel gedoe wat mij betreft :P

Son over 11 weken alweer?? :o wat gaat dat snel!
Al ideetjes voor taart en kadootjes enzo? O+

MP Elin wil wel iets meer drinken en ik leg zelf ook iets vaker aan ook als ze er niet om vraagt, als ze geen honger/dorst heeft gaat die mond toch niet open en het teveel plast ze weer uit dus ik vind t wel een prettig idee om het zo een beetje te regelen.
Met flesjes zit het anders natuurlijk, ik weet niet hoe ik dat zou doen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95938355
Erg he, hoe snel t gaat
En geen idee voor kado's. Vind t lastig :) er is zoveel, maar wat is echt nuttig/leuk e.d.
Van mn schoonmoeder/schoonouders krijgt ie iig een megablocksspeeltafel (zie intertoys folder). Denk dat ie dat wel heel leuk vindt
Van mn moeder krijgt ie een laptop :D
Nu speelt ie vooral met zn auto's en loopwagens en bal. Maar hij is ook hele dagen bezig met staan :D ga dr maar s goed overdenken (en morgen inspiratie op doen :D)

En taart moet k ook maar overnadenken. T liefst zou k iets willen in de stijl vab zn geboortekaartje :D zn huisstijl ;)
pi_95938401
Dat van die hooikoorts het ik me ook al even afgevraagd, maar ik kijk het nog even aan... We zijn met haar niet extreem veel buiten nu veel te warm.

We hebben haar vanmiddag dus een half flesje extra gegeven maar dan krijgt ze ook meteen meer voeding en dat vind ik er een beetje lastig aan... En ik weet eigenlijk niet of je gewoon een beetje water extra mag geven en hoeveel dan enzo.

Op die manier is het Fokbad wel handig idd maar das hier niet nodig! En soms baal ik wel dat ik geen bv geef, lijkt me op dit soort dagen zo makkelijk, aan mogen leggen zonder afhankelijk e zijn van een limiet..

Ik heb laatst trouwens Sarah midden onder het voeden zo met fles en al opzij gelegd omdat Jaël vol met haar mond op de hoek van de tafel viel..
pi_95938750
oei, alles goed met Jael??

Dat zou wel leuk zijn Sonnetje in de stijl van het geboortekaartje.
Misschien Duplo een idee of Little people? Weet eigenlijk niet of dat al vanaf 1 jaar mag, maar iig een soort speelgoed waar je een hele verzameling van is.
pi_95938857
Ja hoor twee tanden door haar lip...
  zondag 24 april 2011 @ 23:48:28 #301
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95938898
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:39 schreef MamaPurk het volgende:
Dat van die hooikoorts het ik me ook al even afgevraagd, maar ik kijk het nog even aan... We zijn met haar niet extreem veel buiten nu veel te warm.

We hebben haar vanmiddag dus een half flesje extra gegeven maar dan krijgt ze ook meteen meer voeding en dat vind ik er een beetje lastig aan... En ik weet eigenlijk niet of je gewoon een beetje water extra mag geven en hoeveel dan enzo.

Op die manier is het Fokbad wel handig idd maar das hier niet nodig! En soms baal ik wel dat ik geen bv geef, lijkt me op dit soort dagen zo makkelijk, aan mogen leggen zonder afhankelijk e zijn van een limiet..

Ik heb laatst trouwens Sarah midden onder het voeden zo met fles en al opzij gelegd omdat Jaël vol met haar mond op de hoek van de tafel viel..
Je kunt wel bijvoorbeeld in plaats van 180/6 dan flesjes geven van 180/5 en dan 1 flesje meer in totaal toch?
Het ging om het totale aantal schepjes voeding dacht ik dat je kindje binnenkrijgt, niet om de hoeveelheid vocht. Dus dat het meer is dan een liter (meer water op het totaal) geeft dan niet zo, als het aantal schepjes voeding maar niet meer is. Zeg ik dat logisch? vast niet :')

Ik dacht dat zoiets kon maar ik weet er het fijne niet van voor die hele kleintjes, misschien even in het fv-topic gooien anders?

Oef Jaël :X
zo leg ik Elin inderdaad ook wel eens opzij ja als ik aan het voeden ben, dan maakt Amélie weer een doodsmak van haar stoeltje af ofzo :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')