Ja, vind ik ook. Kunnen ze het niet gewoon in de gymzaal doen of zo? Lijkt me een stuk goedkoper. Het is me nogal een bedrag.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:32 schreef Vicky het volgende:
Zal haast wel Rewimo. Maar daar hadden ze ook rekening mee kunnen houden lijkt me.
Fijn dat ze Tijn nu al in de gaten houden. En het belangrijkste is idd ook dat wat het kind gelukkig maakt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:33 schreef E.T. het volgende:
Ik zou er niet aan gaan zitten, Ingrid. Gewoon afwachten tot de korst er af valt en alles mooi genezen is.
Overigens wordt hier Tijn ook extra in de gaten gehouden op school. Gebleken is dat meerdere kinderen uit hetzelfde gezin toch vaak allemaal meerbegaafd zouden zijn is het wellicht handig om Tijn gewoon goed in de gaten te houden. Hij straalt het niet uit (hij krijgt het nog niet eens voor elkaar om een pen goed vast te houden, of te knippen met een schaar), maar onderpresteren of vervelen is in de toekomst niet wenselijk natuurlijk.. Tenzij dat is wat hem gelukkig maakt natuurlijk
Pleister over de korst plakken? Weet niet of dat kan bij haar oog..quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik was ook niet van plan om eraan te zitten hoor. En hopelijk doet Kim dat ook niet, want die wil het eraf hebben. Ik zei nog tegen de juf dat ze dat maar goed moest zeggen. Ben dan bang dat het een infectie wordt.
Het ziet er zo vreemd uit. Ik hoop maar dat het mooi geneest en geen groot litteken wordt.
Ze heeft er gelukkig geen last meer van.
Tnx!quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:06 schreef p_iglet het volgende:
Ingrid een gezicht is heel goed doorbloed, iets diepere schaafwondjes worden dus al vrij snel dikke korsten. Meestal genezen ze snel.
Gewoon zo min mogelijk aanzitten. Kans op een infectie is niet zo groot, tenzij ze er met hele vieze vingers aanzit. Even extra opletten dat ze na toiletbezoek handen wast enzo.
ik vind het feit dat het maandag is al haske feestelijk!quote:Op maandag 18 april 2011 15:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik grijp elke feestelijke gelegenheid aan om een vreetfestijn te houden.![]()
quote:Op woensdag 20 april 2011 09:56 schreef trui het volgende:
in 2002 al 9 geworden?dan zijn ze bijna rijp voor het seniorenteam man!
Ja die site gaf een vriendin me ook al.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:02 schreef trui het volgende:
gefeliciteerd, je zoon is een mens!(misschien heb je hier nog wat aan.
)
ja, dat maakt mij ook wel nieuwsgierig eigenlijk. Ik kan me bij kinderen op deze leeftijd nog zo weinig voorstellen dat jokken overstijgt.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:36 schreef trui het volgende:
nou willen we natuurlijk wel weten waar het over ging...!
Wat leuk zeg. Voor mijn gevoel is ze heel erg veranderd...quote:Op donderdag 21 april 2011 21:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leuk Diaan!
Dit is die van Kim.
[ afbeelding ]
Mijn jongetje is dan ook best blij dat de meisjes rond hun zevende/achtste iets minder roze worden. Hij danst nu een jaar of drie, en vorig jaar vond hij het allemaal een beetje erg zoet. Dit jaar gaat het beter, en ik verwacht dat het over een jaar of twee helemaal ok is. Het toffe is wel dat hij leuke rollen krijgt, omdat hij een van de weinig jongetjes is (hier in Azie is het nog veel erger dan in NL, heb ik begrepen).quote:Op donderdag 21 april 2011 11:32 schreef Sjeen het volgende:Moest dinsdag wel erg lachen met ons buurjongetje, die vond 15 meisjes in balletpakje toch wel heel intimiderend
Heel anders dan voetbal
Bij de balletgroep van Isa is een roze balletpakje voorschrift, de groep hoger (geloof vanaf 7-8 jaar idd) heeft zwart als voorschrift. Dan is het ineens een stuk minder zoetquote:Op donderdag 21 april 2011 23:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Mijn jongetje is dan ook best blij dat de meisjes rond hun zevende/achtste iets minder roze worden. Hij danst nu een jaar of drie, en vorig jaar vond hij het allemaal een beetje erg zoet. Dit jaar gaat het beter, en ik verwacht dat het over een jaar of twee helemaal ok is. Het toffe is wel dat hij leuke rollen krijgt, omdat hij een van de weinig jongetjes is (hier in Azie is het nog veel erger dan in NL, heb ik begrepen).
Ja, wat verlegen/angstig en ze was moe, al om 6.00 wakker. Een paar maanden geleden had ze nog lang haar. Misschien is dat het?quote:Op donderdag 21 april 2011 22:51 schreef trui het volgende:
leuk ingrid! ze staat er inderdaad wel een beetje anders op dan anders, of niet? in eerste instantie dacht ik heel even dat ik eva van lois zag op de foto trouwens.
Wacht maar tot ze op school zittenquote:Op woensdag 4 mei 2011 11:33 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Nog 8 dagen en ik kom me melden met kleuterflensjes!
Ze zijn redelijk de grenzen aan het opzoeken.....zijn dat pre kleuter toestanden?
quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:38 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Aha kijk an. Gaaf vooruitzicht.Ik heb er zin in.
Okay... dat stelt me idd gerust!! Sterkte voor jou dan ook maar!quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:10 schreef Muks het volgende:
Diaan maak je geen zorgen... hier 9, bijna 10 jarige met dezelfde verschijnselen...
Ow ja, dat is herkenbaar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:16 schreef Rewimo het volgende:
Bij ons is het meer dat ie zich gelijk aangevallen voelt
"Wil je even die beker op het aanrecht zetten?"
"Dat is mijn beker helemaal niet!"
"Dat zeg ik toch ook niet, ik vraag alleen of je hem op het aanrecht wilt zetten."
"O, okee."
Oh ja dat hebben wij hier ook al.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:16 schreef Rewimo het volgende:
"Dat zeg ik toch ook niet, ik vraag alleen of je hem op het aanrecht wilt zetten."
"O, okee."
quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:16 schreef Rewimo het volgende:
"O, okee."
Of: Ja maar, die heb ik niet gebruikt! Die is van "broer/zus/vriendje/whatever"...quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:58 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh ja dat hebben wij hier ook al.
Of: Ik ben er niet mee begonnen?
Wat wordt ie groot! Leuke knul hoorquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:52 schreef Noli. het volgende:
Stoer Rewimo!
Wat betreft mijn Willem's haar...
Kennen julie die boer Gijsbert van "Boer zoekt vrouw" nog??
Ik heb mijn eigen mini-versie!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb meneer vanmorgen ook weer even geknipt, hij vond het te lang en het hing steeds in zijn ogen.![]()
Volgens mij gaat het nooit helemaal over inderdaad...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 03:29 schreef Gaoxing het volgende:
Gaat het ooit over? Het wordt minder heftig, denk ik, maar volgens mij blijft het altijd in zekere mate bestaan. Ik kende het niet echt van school, vroeger, en ging ook veel met jongens om. Ik heb nog jaren het gevoel gehad dat ik daar iets aan heb gemist, omdat ik niet met het meidengedoe in volwassen vorm kon omgaan. Vorige week was ik op een bal, en dan denk ik "nee...... ik snap dit gekliek gewoon niet". Het voordeel is dat je het als volwassene makkelijker uit de weg kunt gaan, tenzij het op je werk gebeurt.
Ik hoor hem er niet meer over dus ik vraag er ook maar niet naarquote:Op zondag 8 mei 2011 18:51 schreef appelsap het volgende:
Oooh Noli.
Christan heeft weer een hip kapsel. Niks mis met die pony. Is hij er inmiddels zelf ook tevreden over?
Misschien met sommige dingen wel ja. Het is ook wel moeilijk voor hun, ze zijn het niet gewend van mij en mijn zusje.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:24 schreef Muks het volgende:
Verwachten je ouders wellicht te veel van haar ? als ik zo tussen de regels door lees heeft ze gewoon duidelijkheid en structuur nodig die ze wellicht thuis en van jou goed krijgt maar dan met je ouders niet waardoor ze losslaat ?
Ja, dat is ook waar...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:58 schreef p_iglet het volgende:
hehehe die ploprubbers ken ik niet, klinkt erg leuk!
Die onderzoek dingen/insectendingen etc gaan we ook eens naar kijken. Geloof dat de hema ook zoiets had tegenwoordig.
Diaan, ik vind geld voor een verjaardag aan familie vragen als er een specifiek doel is heel wat anders dan aan vriendjes/vriendinnetjes voor een kinderfeestje. Wat mij betreft gaat een kinderfeestje ook om kleine bedragen/cadeautjes en is het dan nou juist de lol van het uitpakken etc.
Jong geleerd.....quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ze vragen toch best veel van die kinderen vind ik, plannen! Come on, mijn stagiaire van 20 jaar heeft daar nog moeite mee!
Nee, die indruk hebben we niet. Ze was oprecht bezorgd, aan haar ligt het niet volgens ons. Maar het is een wat oudere, vrij strenge juf - en dat vindt de klas als geheel natuurlijk niet zo leukquote:Op vrijdag 13 mei 2011 02:25 schreef Gaoxing het volgende:
Gefeliciteerd met je flensjes KP.
Rewimo, ligt de rekenjuf hem misschien wat minder? Hier krijgen kinderen per vak ook een indicatie hoe hun inzet is geweest, en dat kan soms net zoveel zeggen over de leraar als over het kind.
even over t amandelenknippen van Tobias, bel even met je zorgverzekeraar, die bemiddelen ook in dit soort situaties in de wachttijdquote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:08 schreef Saffier het volgende:
Van juli/augustus naar begin juni vind ik al een hele vooruitgang. Dat is nog een week of 3 ongeveer. Moet te doen zijn. Ik had een vervanger vandaag en vergat eigenlijk te vragen of hij wilde bellen.
Ja, er was iemand bij om te helpen en uit te leggen wat ze moesten doen, met welk gereedschap en zoquote:Op maandag 16 mei 2011 11:47 schreef appelsap het volgende:
Dat heeft Christan mooi gemaakt, heeft hij daar hulp bij gekregen? En wat grappig dat hij nog zoveel wist.
Hij is al bijna even groot als ik (zijn goede voornemen voor dit jaar was groter worden dan ik - en ik vrees dat het hem nog gaat lukken ookquote:Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Christan druk aan het werk, knap gedaan. En wat een mooie jongen is het toch!
(ik wou typen kereltje, maar nee, het is al echt een jongen! Een grote!)
Grote kinderen zijn ook leukquote:Op maandag 16 mei 2011 21:10 schreef Moonah het volgende:
Weet je wat ik zo leuk vind aan dit topic? Dat het laat zien dat grote kinderen óók erg leuk zijn om te hebben.![]()
KP en kleuterpannenkoeken, welkom!
Hier alles goed. Mijn kleuter is vandaag na een heerlijke vakantie in Griekenland weer naar school gegaan. Hij had er zin in. Maar daar aangekomen was het toch wel even moeilijk om weer afscheid van mama te nemen, de kleine aap.![]()
* nu zwemlessen gaat uitzoeken.
Alvast op voorhand informeren hoe het daar is. En als je daar dan misschien wel makkelijk terrecht kunt, een goed argument om te verhuizen. Kijk lief, daar kunnen de kinderen meteen naar de opvang.....quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:51 schreef Stiemie het volgende:
Dank je Chaca. Ja het is net dat beetje stress wat ik er nu niet bij kon hebben naast alle mega-drift-puberbuien van de oudste. Energie is gewoon even echt heel ver te zoeken. Maar hopelijk gaat het net zoals bij jou en vallen alle puzzelstukjes op het laatste moment prima op hun plek.
O ja het is ook niet handig dat we net nu aan het overwegen zijn om te verhuizen naar een andere plaats en ik moet er niet aan denken dat ik alles dan weeeeeer moet regelen.
Het wordt nog steeds leukerquote:Op maandag 16 mei 2011 21:10 schreef Moonah het volgende:
Weet je wat ik zo leuk vind aan dit topic? Dat het laat zien dat grote kinderen óók erg leuk zijn om te hebben.![]()
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:11 schreef livelink het volgende:
Is hij niet al een beetje aan het pre-puberen, Rewimo?
Ik zit thuis met een grote dochter die 's ochtends al uren voor de spiegel staat en elke ochtend wanhopig naar me roept dat ze niks heeft om aan te trekken. Vanochtend kreeg ik een folder mee en geld. In de folder had ze nauwkeurig omcirkeld welke kleren ik voor haar moest kopen. Dus was ik in mijn lunchpauze voor haar aan het winkelen. En geloof me, ze heeft het echt niet van mij.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:03 schreef livelink het volgende:
Dus ik ben weer even geslaagd voor het moederschap, pffff.
Verhuisbedrijf,uit logeren sturen naar opa en oma.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:09 schreef Stiemie het volgende:
Oh maar mijn lief wil ook graag naar die andere plaats dus dat is het probleem niet.![]()
Ja we willen alvast kijken of je daar nu al in kunt schrijven. We kijken nu welke buurten ons bevallen en waar we uiteindelijk willen gaan wonen. En dan kijken of we dat al kunnen gaan regelen.
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met het verhuizen met kleine kinderen? En tips?
Ja hij denkt gewoon als ik er tegen ben dan gaan we ook niet. maar ik vind het ook wel sneu voor hem. Hij weet gewoon niet anders dan hier wonen. En dan nu ineens een ander (groot) huis met tuin en waar ie buiten kan en mag spelen. Waar allemaal kindjes van zijn leeftijd op ons pleintje wonen. (Wat nou als ze me niet leuk vinden?) Hij zei alleen paar dagen terug dat als ie dan toch naar andere school moet dan maar na school K want daar zit zijn vriendje ook op.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:28 schreef trui het volgende:
ach mikael toch. 't is ook niet niks hoor, zo'n grote verandering. en hij heeft 't maar te ondergaan.
als wij wel eens (theoretisch) over verhuizen praten wil Willem ab-so-luut niet en is Cato juist reuze enthousiast.
nee ik ook niet echt, maar dat heeft volgens mij ook deels met het hanteren van die oktobermaand te maken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:36 schreef livelink het volgende:
OK, dan begrijp ik eigenlijk nog niet helemaal waarom ze dan niet in praktijk en op papier naar groep 3 gaat, maar ja.
*uit lurkstand komt*quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee ik ook niet echt, maar dat heeft volgens mij ook deels met het hanteren van die oktobermaand te maken.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:20 schreef Vicky het volgende:
Gisteravond, M. brengt Amber naar bed.
Amber: papa, mama heeft nog geen broertjes in haar buik he
M.: nee, niet dat ik weet
Amber: nee want die moet jij erin spuiten![]()
Geeeeeeeen idee waar ze die wijsheid vandaan gehaald heeft.
En hoe wordt ze beoordeeld?quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:34 schreef Vicky het volgende:
Amber zit sowieso in een verticale klas, groep 1,2 en 3 bij elkaar. Ze doet nu al de stof van groep 2 en volgend schooljaar dus de stof van groep 3.
Even een reactie, aangezien dit niet helemaal waar is. Ik hoorde laatst van iemand die bij de politie solliciteerde dat ze haar zwemdiploma's mee moest nemen. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwemdiploma.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:54 schreef livelink het volgende:
Ik heb daar wel aan gedacht, Rewimo. Maar ja, het is nou ook weer niet zo dat je die diploma's ooit ergens voor nodig hebt. Sentimentele waarde was het.
Geen inHolland hoop ik:oquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:46 schreef Stiemie het volgende:
Ja hoor ze geloven dus gewoon niet dat we allebei een hbo-diploma hebben![]()
Ik dacht hetzelfde. Dat is wel dramatisch: denk je dat je een diploma hebt...... blijk je het zo weer kwijt te zijn.quote:
Zoiets is het inderdaad, als ik dit lees:quote:Op vrijdag 20 mei 2011 08:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, is het niet omdat de school geld krijgt naar de opleidingen van de ouders? Al geloven ze ons hier wel op ons woord..
Het hoogste onderwijs wat mijn man heeft afgemaakt is Havo. Als de school daar meer geld voor krijgt, is dat mooi meegenomen en mogen ze dat wat mij betreft wel inzetten voor 'leren leren'.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:42 schreef YPPY het volgende:
Jawel hoor, een opleiding zegt wel wat. Over gemiddeldes natuurlijk. En het kan voor een kind ontzettend veel verschil maken of je ouders kunnen helpen bij je huiswerk, of ze je stimuleren, of ze onderwijs belangrijk vinden. Nu zie ik in mijn werk natuurlijk de extremen, van ouders die in groep 6 al niet meer kunnen helpen, maar het verschil is er zeker. Scholen krijgen dus ook meer geld als je als ouder een lagere opleiding hebt. Overigens ben je niet verplicht dat in te vullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |