abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 mei 2011 @ 12:43:17 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96882193
Klinkt goed, KP :D Bereid je maar voor op wat afreageren hier en daar ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 16 mei 2011 @ 12:45:24 #227
144006 chacama
Ondernemend!
pi_96882258
O+ Pien. Wat een heerlijk herkenbare reactie.... Fijn dat ze het zo naar hun zin hebben gehad.
  maandag 16 mei 2011 @ 12:47:25 #228
640 snoopy
peanuts
pi_96882308
Klinkt goed kp :) Zitten ze samen in een groep?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_96904729
Goed zo Pien en Floor! Best spannend zo'n eerste dag!
En jij, KP? Hoe ben jij de dag doorgekomen?
Steeds op de klok kijken zeker?
Gingen ze meteen 2 keer heen vandaag?

chaca, wat een leuke update over je meiden!
Wat fijn dat het zo lekker gaat met beiden!

Christan druk aan het werk, knap gedaan. En wat een mooie jongen is het toch!
(ik wou typen kereltje, maar nee, het is al echt een jongen! Een grote!)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_96905033
*O* Pien en Floor naar school *O* hoe hebben ze het gehad KP?

Saffier, hoest nu met T?

*O* Amber is een badje verder met zwemmen *O* Ze zit nu in het 3e bad :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 mei 2011 @ 20:32:41 #231
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96905195
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Christan druk aan het werk, knap gedaan. En wat een mooie jongen is het toch!
(ik wou typen kereltje, maar nee, het is al echt een jongen! Een grote!)
Hij is al bijna even groot als ik (zijn goede voornemen voor dit jaar was groter worden dan ik - en ik vrees dat het hem nog gaat lukken ook :P ). Ik kan niet meer over hem heenkijken inmiddels.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 16 mei 2011 @ 21:09:38 #232
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_96907862
Ze zitten in aparte groepen. En ik ben nu al blij met de keuze,ieder haar verhaal!
Ze gaan de eerste 2 weken tot 11.30. Als hetoke genoeg gaat,dan blijven ze de hele dag. school hanteert een continurooster,dus iedereen blijft over.

Ik ben de ochtend prima doorgekomen. Verjaardagszooi opruimen en voordatik het wist kon ik ze weer ophalen!
  maandag 16 mei 2011 @ 21:10:53 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_96907948
Weet je wat ik zo leuk vind aan dit topic? Dat het laat zien dat grote kinderen óók erg leuk zijn om te hebben. :D

KP en kleuterpannenkoeken, welkom!

Hier alles goed. Mijn kleuter is vandaag na een heerlijke vakantie in Griekenland weer naar school gegaan. Hij had er zin in. Maar daar aangekomen was het toch wel even moeilijk om weer afscheid van mama te nemen, de kleine aap. O+

* nu zwemlessen gaat uitzoeken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_96930372
Fijn dat het goed ging KP!

Kim zou vandaag op schoolreis gaan, kwamen we op school ging het niet door vanwege het slechte weer. Alle kinderen hevig teleurgesteld.
Ik zag bij Kim de tranen al komen. Gelukkig gaat het een andere keer wel gebeuren.
Ze gaan alsnog met zn allen op school eten en drinken en spelletjes doen. Ze zijn verkleed als piraten.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:51:51 #235
144006 chacama
Ondernemend!
pi_96931074
:W Moonah. Lekkere vakantie gehad! Succes met het zoeken naar zwemlessen. Weet van een kennis dat er in de buurt van Den Bosch een hele fijne zwemschool zit. Kleine groepjes en leuke begeleiding. PM maar als je meer info wilt.

Dat is wel sneu voor Kim. Meestal maakt het voor kinderen niet uit wat voor een weer het is bij een schoolreisje. Het feit dat ze gaan is al bijzonder genoeg.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 mei 2011 @ 10:57:34 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96931275
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:10 schreef Moonah het volgende:
Weet je wat ik zo leuk vind aan dit topic? Dat het laat zien dat grote kinderen óók erg leuk zijn om te hebben. :D

KP en kleuterpannenkoeken, welkom!

Hier alles goed. Mijn kleuter is vandaag na een heerlijke vakantie in Griekenland weer naar school gegaan. Hij had er zin in. Maar daar aangekomen was het toch wel even moeilijk om weer afscheid van mama te nemen, de kleine aap. O+

* nu zwemlessen gaat uitzoeken.
Grote kinderen zijn ook leuk :Y Zo'n bijna zevenjarige die spontaan helpt de was vouwen en dat je het dan ook meteen de kast in kan leggen O+

En qua ontwikkeling... Ik was vorige week helpen op school, speelleren. En dat ze dan gewoon weten wat evenwicht is en hoe je dat kunt creeëren :o :P En dat ze korte zinnetjes van de ondertiteling kunnen lezen. Zo leuk om te zien!

En allemaal zwemmers :D Isa gaat lekker nu, als het goed is dan heeft ze voor de zomer C. Dan kan ik echt met een gerust hart in bed blijven liggen als ze 's morgens het zwembad in wil duiken bij het huisje in Marbella :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_96931350
Dat is zo. Maar ze zouden naar de zandvlakte bij Havelte gaan. Waar het koud en modderig zou zijn. Er was een springkussen geregeld en dat zou ook niet kunnen.
Wel sneu ook voor de ouders die verkleed en opgemaakt als piraat waren en vrij hadden geregeld en oppas enzo. Daar hoorde ik veel gemopper over.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:03:13 #238
640 snoopy
peanuts
pi_96931470
Fijn al die verhalen van alle kindjes en kinderen ^O^

Die van mij worden ook al zo groot :o
Ze zitten allebei op zwemles en ik denk dat Morris binnenkort toch echt wel een keer kan afzwemmen. Ze beginnen met max. 4 kindjes in een groep maar Morris is nu naar het 'grote' bad en dat is met grotere groepen.
Lis durfde in de vakantie ineens zonder bandjes in het diepe te springen dus die zie in binnen afzienbare tijd ook wel naar het grote bad vertrekken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:02:15 #239
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96933643
Hallo, ondanks dat mijn kleine meisje pas in juli 4 wordt, lees ik liever hier mee dan in het peutertopic. Dat verschil is ineens zo groot :@ Ze is er ook helemaal klaar voor om naar school te gaan. Helaas gaat ze door de grote vakantie pas begin september en dat duurt (voor ons allemaal :X ) nog heel lang. ;)

Hoe deden anderen dat met overblijven? Op zich gaat ze op maandag en woensdag naar de bso en die dagen willen we dan ook laten overblijven. Deden jullie dat vanaf het begin?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:29:17 #240
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_96934674
Ik heb B eerst een aantal weken langzaam laten wennen. Dat naar school gaan is an sich al een hele omschakeling en hij was de eerste weken ook echt enorm vermoeid. (Na 1 dagje school zei hij ook net zo mooi 'Ik hoef niet meer naar school hoor, ik ga wel naar het KDV want daar is het ook gezellig' :D). Toch ben ik al vrij vlot mee gaan lopen in het stramien omdat hij er toch aan moest leren wennen en dat ging eigenlijk best goed. Ik had me voorgesteld dat hij heel erg zou gaan tegensputteren, maar vrijwel niets van dat.

Waar hij veel meer moeite mee had was dat er zoveel kinderen op school zijn. Hij kreeg zoveel indrukken dat hij vaak gewoon begon te huilen en ook letterlijk zei dat er zoveel kindjes waren. En hij liep me soms wel 6x achterna de klas uit. Had ik Flip al op de fiets zitten, stond meneer de koekebakker weer aan mijn jas te sjorren dat ie mee naar huis wilde...
En dat hij dingen 'moet' doen vindt hij ook maar niks, taakje hier/taakje daar, maar dat is genetisch bepaald. *kuch*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_96934766
Nou wij zijn een beugel rijker... Oudste moet ivm een onderontwikkelde onderkaak aan de blokbeugel... blijkt ook nog eens dat ie een late wisselaar is dus zegt die orthodontist..dit gaat wel ff duren }:| maar goed, een jaar trouw dragen en dan nog 1,5 jr slottjes om de zooi weer in t gelid te krijgen (t groeit nu over elkaar heen) en dan is het klaar.

Gelukkig hoeft jongste niet, daar komt het netjes terug, beter dan het stond !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:23:02 #242
640 snoopy
peanuts
pi_96939451
Oeh Rocks, dat wordt nog wat als hij in groep 3 zit :X

Stiemie, die van mij zitten nu niet meer op de overblijf maar Morris heb ik toen ook de eerste tijd rustig aan school laten wennen en later is hij naar de overblijf gegaan.
Maar ik zie bij veel mensen, waarbij het niet anders kan, dat kindjes vaak ook gelijk overblijven en naar de naschoolse gaan.
Er zijn hier ook buren die afwisselen met elkaars kinderen tussen de middag thuis laten eten. Dan hebben ze 1 dag in de week 4 kindjes mee naar huis. Maar dat lijkt mij weer niks.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:15:53 #243
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96941525
Rocka :D dat verhaal dat hij weer achter je stond bij de fiets :X Mijn dame kijkt nu al weken uit naar school. Ze vraagt al maanden om een drinkbeker, broodtrommel etc...

Nadeel is dat we een heleboel gedoe hebben met de 2 dagen bso die we willen. We staan al bijna een jaar op de wachtlijst nu en we hebben dus alles om moeten gooien omdat we alleen een contract kunnen krijgen voor 2 andere dagen dan die we eigenlijk wilden. Probleem is nu dat we negen (9, n.e.g.e.n. :o ) weken lang een twee dagen per week moeten zien te overbruggen zonder opvang. Ik werk 4 dagen dus dan gaan mijn dagen wel superhard. Ik ben nu dus de overblijf aan het uitvogelen want anders kan ik het werken gewoon de eerste 9 weken wel schudden en ik geloof niet dat mijn baas daar erg blij mee is...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:31:48 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_96942218
Stiemie, hoe is de overblijf geregeld? Is dat op school? En is de BSO bij het KDV? Ik weet nl. niet hoe het geregeld is, maar toen Maud pas net vier was en er ruimte was op de groep van het KDV en nog niet bij de BSO mocht ze als overbrugging nog even naar het KDV. Maar ik weet dus niet hoe flexibel het is. Nu was het bij ons dan niet structureel, maar in een vakantieperiode van mijn gastouder. Misschien valt er over te praten....
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:38:43 #245
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96942538
Helaas kdv staat helemaal los van de school. Overblijf is wel op school en bso is weer buiten school. Linde blijft gelukkig wel nog tot september bij het kdv omdat ze dan pas naar school gaat. Tenminste als de ouders van de andere kinderen hun vakantieplanning niet veranderen want anders is er geen plek. Levert hier de laatste weken in ieder geval flink wat stress op om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen (werk, kdv, school en bso) :X
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:46:25 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_96942892
Dat is wel jammer. Die stress is echt verschrikkelijk. Ik herken hem van de vakantieplanningen hier. Dan gaan de meiden naar de BSO. In de tijd dat Maud nog naar het KDV ging was er nog eens extra stress. Die groep zat vaak vol. Maar tot op heden - en ik klop heel hard af - is het nog steeds goedgekomen. Soms welliswaar pas op de laatste dag voor de vakantie, maar toch. Succes in elk geval met alle neuzen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:51:43 #247
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96943117
Dank je Chaca. Ja het is net dat beetje stress wat ik er nu niet bij kon hebben naast alle mega-drift-puberbuien van de oudste. Energie is gewoon even echt heel ver te zoeken. Maar hopelijk gaat het net zoals bij jou en vallen alle puzzelstukjes op het laatste moment prima op hun plek.

O ja het is ook niet handig dat we net nu aan het overwegen zijn om te verhuizen naar een andere plaats en ik moet er niet aan denken dat ik alles dan weeeeeer moet regelen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:06:20 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_96943872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:51 schreef Stiemie het volgende:
Dank je Chaca. Ja het is net dat beetje stress wat ik er nu niet bij kon hebben naast alle mega-drift-puberbuien van de oudste. Energie is gewoon even echt heel ver te zoeken. Maar hopelijk gaat het net zoals bij jou en vallen alle puzzelstukjes op het laatste moment prima op hun plek.

O ja het is ook niet handig dat we net nu aan het overwegen zijn om te verhuizen naar een andere plaats en ik moet er niet aan denken dat ik alles dan weeeeeer moet regelen.
Alvast op voorhand informeren hoe het daar is. En als je daar dan misschien wel makkelijk terrecht kunt, een goed argument om te verhuizen. Kijk lief, daar kunnen de kinderen meteen naar de opvang.....
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:09:05 #249
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96944022
Oh maar mijn lief wil ook graag naar die andere plaats dus dat is het probleem niet. :)

Ja we willen alvast kijken of je daar nu al in kunt schrijven. We kijken nu welke buurten ons bevallen en waar we uiteindelijk willen gaan wonen. En dan kijken of we dat al kunnen gaan regelen.

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met het verhuizen met kleine kinderen? En tips?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:16:31 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_96944404
Fleur is verhuisd toen ze een half jaar was en bijna 3 jaar was. Ze is veel bij de oppas geweest, maar heeft de laatste keer wel ca. 4x per week het huis gezien en haar kamer kunnen zien veranderen. Met inpakken van de dozen heeft ze zelf geholpen met haar spulletjes en op haar manier erop gezet wat erin zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')