De eerste echte schooldag voor de flensjes. Wat is dat spannend. KP, wat zal het leuk zijn als je ze straks gaat halen! Veel plezier.
Appelsap, hier is zwemles voor het diploma pas vanaf vijf jaar. Maud is wel begonnen met kleuterzwemmen en daar zit een stukje voorbereiding in. Drijven op rug en buik en de beginnende beenslag. Nu zit ze bij hoge uitzondering in het groepje 1 voor het A-diploma. Een klein muppie, maar de eerste keer ging goed. Wel moe na afloop.
Rewimo, fijn dat het op rekenenen na zo lekker gaat op school. Denk dat de aapak niet verkeerd is.
Saffier, beterschap en ik duim dat je misschien wel nog iets eerder aan de beurt bent. Zo vervelend als je kleintje zich niet lekker voelt.
Kleine update:
Maud is vandaag exact 4,5 jaar oud. Ze is 99,8cm groot en weegt 14,4 kilo. We zullen de meter echt wel gaan halen binnenkort. Het t-shirt dat ze van opa gekregen heeft, zegt alles: Little person, big heart

. Ze heeft nog steeds d'r buien, maar ze kan het inmiddels veel - heel veel - beter verwoorden. En loopt ook zelf weg uit situaties die haar teveel zijn. Dan gaat ze zelf naar de gang en komt later terug om op haar manier 'het probleem' op te lossen. Ze heeft een nieuw hoog bed, waar ze super lekker in slaapt en speelt nu ook meer op d'r kamer. Het is mooi om te zien hoe ze zich ontwikkelt. Het is een slimme meid die plezier heeft in het leven, maar ook heel serieus ergens over kan vertellen. Ze is impulsief en zo af en toe gaat het dan ook fout, maar ook daar leert ze van. Verder is ze erg aanhankelijk en kan ze rustig bij je kruipen en kroelen.
Fleur is een echt schoolkind. Ze geniet van alles om zich heen en is gisteren gruwelijk verwend. Samen met opa naar zuidplein en daar heeft ze werkelijk haar hele zomergarderobe zo ongeveer samen gesteld. Wat heerlijk om te zien dat ze zelf leuke dingen uitzoekt, maar soms ook naar het prijskaartje kijkt en dan zelf beslist dat het wel leuk is, maar het niet waard is. Een beetje prijsbewust is ze al. Wat nog meer.....ze is aan het zwemmen voor d'r c-diploma en dat gaat lekker. Samen met een vriendin is het erg gezellig. Ze speelt vaak bij anderen en inmiddels kan ze met twee touwen springtouwen. Dat vind ik zelf super knap. het blijft een kleine 'zorger', maar leert inmiddels ook al heel goed 'nee' te zeggen als er iets gevraagd wordt en ze er geen zin in heeft. Dat stukje zelfvertrouwen is veel waard.
iets minder korte update dan gepland, maar ik ga mijn best doen om weer wat meer mee te kletsen. Aan de andere kant is het een goed teken, want dan is het druk in de zaak en dat is goed voor ons hele gezin.