abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96572796
Fijn zo, appelsap, er wordt in ieder geval mee gedacht.
Ik heb zelf ook niet het idee dat meike op cognitief vlak al veel heeft bijgeleerd.
Maar sociaal emotioneel zeker wel.
Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe ze zal scoren op de cito's.

In haar klas is het vriendenboekje helemaal hot.
Een grote ruilhandel!
Wel grappig, met foto's erin, leuk voor later.
Maar wat je allemaal moet invullen....favo eten, favo muziekgroep... En vandaag kreeg ze er een: mijn favoriete paard is....???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_96573015
En wat is het favo paard? Die van sinterklaas zou Kim zeggen.
Hier ook nogal wat vriendenboekjes gezien en zelf heeft ze er ook 1.
pi_96573115
Wie anders dan my little pony natuurlijk?
pi_96574172
Ahja die heb je ook nog!
Speelt ze er veel mee? Kim heeft er veel, maar doet er weinig mee. Die is meer met de pop en knuffels bezig.
  maandag 9 mei 2011 @ 22:37:53 #155
72481 appelsap
appelsap
pi_96574512
Vriendenboekjes zijn hier ook helemaal hip ja! Damian heeft er natuurlijk ook 1. :)
Op sociaal-emotioneel vlak gaat het inderdaad snel. Echt dat samen spelen enzo.

Damian kan trouwens een beetje lezen. Hij kan korte zinnen lezen, met woorden van max 5 letters. Zomaar ineens, uit zichzelf! :D
pi_96576030
Zo dat is knap! Meike kan wel haar naam schrijven.
Ik hoop dat ze volgend schooljaar ook echt wat gaat leren, zal vast, want ze komt dan in een 1/2combigroep.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:01:13 #157
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_96576207
nou ik hoop dat ze Damian gauw een beetje uit kunnen dagen Appelsap. Misschien is wat werkjes uit groep 2 maken wel goed voor zijn gevoel iets te leren. goedzo dat je vinger aan de pols houdt. :Y
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_96587874
Mikael heeft morgenmiddag weer eens een feestje. Maar nu weet dat jongentje (en zijn mama) niks voor zijn verjaardag. Vind het zo moeilijk dit keer. De vorige keren kwamen we er makkelijk vanaf met een Thomas treintje en lego enzo. Maar dit jochie heeft alles al zei zijn moeder. Wat koop je voor zo'n ventje dan?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:40:02 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_96588073
Een bioscoopbon van 5 euro? knutselspullen of een boekje. Dingen voor in het zwembad. zo'n drijfslang zag ik bij Action. waterpistolen. zo'n scatch waterovergooiding een zwembroek een handoek van Cars of weet ik wat (voor drie knikkers en een scheet te koop bij Zeeman)

dat zijn mijn " ik heb alles al geen idee geef maar geld ofzo alternatieven. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_96588310
Ja ik had ook het idee dat ze liever geld wilde. Maar ja kind is 5 geworden dus dat doe ik niet. Mikael is er ook nog nooit geweest dus kon ook niet beetje peilen wat ie leuk vond. Ik ga zo ff bij zeeman kijken. Hij is wel fan van Spiderman dus misschien dat ze daar iets van hebben.
pi_96596992
Zo een spiderman handdoek en een doos waterballonnen met kanon is het geworden.
pi_96598376
Geld voor een 5e verjaardagsfeestje. Uberhaupt geld vragen met kinderfeestjes :X

Iemand hier nog tips voor leuke KLEINE buitenspeeldingen voor kleuters? Pepijn wordt in juli 4, krijgt van ons een fiets. En veel verder dan stoepkrijt en wat aquaplay komen we nu nog niet.
Maar Pepijn kan nu wel voor op de stoep spelen met de buurt kinderen.

waarmee spelen jullie kleuters buiten? Want dat zijn dan misschien mooie verjaardagscadeautips.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:52:04 #163
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96598486
springtouw, klossen, ploprubbers, vergrootglas, insectenkoffertje, harkje, bezem, teiltje
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_96598549
ploprubbers???
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:54:39 #165
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96598614
ja van die halve balletjes die je om moet draaien en die dan de lucht in schieten. Reuzelol :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_96598969
Ja klossen vind Mikael ook heel erg leuk.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:03:21 #167
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_96599004
Appelsap, fijn dat juf nu ook Damian in de gaten gaat houden. Verveling op deze jonge leeftijd is niet fijn...

P_iglet, Twan vraagt tegenwoordig wel geld voor zn verjaardag... maar daar heeft hij dan ook een doel voor. Dit jaar wil hij het FC Twente tenue kopen. Voor kinderfeestje geef ik nooit geld, maar af en toe koop ik wel een cadeaubon voor Bart Smit of FC Twente. En dan voorzien van iets kleins erbij.

Twan speelde eigenlijk niet zo vaak buiten, dus heb geen tips. En dat wat Twan had, heeft TF al opgesomd.
Make love, not war ☮
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:40:09 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_96600395
Voetbal, basketbal, graaf- en onderzoekdingen...

Ik heb dit jaar boekenbonnen voor de 9e verjaardag van oudste gevraagd. 't Kind kan nauwelijks iets leukers bedenken dan met een zak vol geld naar de boekenwinkel (heerlijk dat hier de winkels op zondag open zijn), daarna naar de Ierse pub om te lunchen, en tegelijk je nieuwe boekjes lezen.
pi_96601080
hehehe die ploprubbers ken ik niet, klinkt erg leuk!

Die onderzoek dingen/insectendingen etc gaan we ook eens naar kijken. Geloof dat de hema ook zoiets had tegenwoordig.

Diaan, ik vind geld voor een verjaardag aan familie vragen als er een specifiek doel is heel wat anders dan aan vriendjes/vriendinnetjes voor een kinderfeestje. Wat mij betreft gaat een kinderfeestje ook om kleine bedragen/cadeautjes en is het dan nou juist de lol van het uitpakken etc.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 mei 2011 @ 15:59:44 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96601158
Isa is altijd in de weer met stelten, klossen, step, springtouw, springelastiek en inderdaad zo'n plopding :)

Voor haar verjaardag wil ze graag een lolobal, zo'n ding met een wieltje voor om de enkel en skates.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:12:44 #171
114177 Diaan73
pi_96601845
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:58 schreef p_iglet het volgende:
hehehe die ploprubbers ken ik niet, klinkt erg leuk!

Die onderzoek dingen/insectendingen etc gaan we ook eens naar kijken. Geloof dat de hema ook zoiets had tegenwoordig.

Diaan, ik vind geld voor een verjaardag aan familie vragen als er een specifiek doel is heel wat anders dan aan vriendjes/vriendinnetjes voor een kinderfeestje. Wat mij betreft gaat een kinderfeestje ook om kleine bedragen/cadeautjes en is het dan nou juist de lol van het uitpakken etc.
Ja, dat is ook waar... :Y
Make love, not war ☮
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:45:37 #172
144006 chacama
Ondernemend!
pi_96603630
:@ :W

Zolang niet hier geweest.....
Livelink, nog zoekende met de weekenden, maar een stijgende lijn. Mooi!
Appelsap, goed dat ze het in de gaten houden op school.
Lotte, zo goed aan het fietsen.
En ik zag schitterende schoolfoto's langskomen. O+
Bij Books eindelijk rust. Wat fijn dat K. eindelijk een beetje over het trauma heen lijkt te zijn. :*

Buitenspeelgoed is hier met name de skates en het springtouw voor Fleur. En bij Maud blijft bellenblazen nog steeds de grootste hit. Die doe ik geen groter plezier dan een potje met bellenblaas.

Ploprubbers klinken goed. Lijkt me ook wel wat voor die meiden hier. Zal er es naar kijken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:49:20 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_96612408
Een lolobal is hier op dit moment ook zwaar favoriet, maar toen Job 4 was, was hij toch het meest blij met een beetje een lekkere, goede schep voor in de zandbak. En een vlieger was/is ook nog steeds super.

En waterpistolen natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:14:10 #174
37150 livelink
pi_96614111
Hoe gaat het met je meiden, Chacama?
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:23:02 #175
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_96702377
Hallo!

Ik meld me even officieel met 2 kleuterpannekoeken!
De dames zitten vandaag en morgen nog op de creche,zaterdag is het feestje!
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:01:01 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96704117
KP gefeliciteerd met je twee grote kleutermeiden!! *O*

[ Bericht 58% gewijzigd door trui op 12-05-2011 17:12:12 ]
in de haak.
pi_96704367
KP welkom met je Flensjes !!
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 mei 2011 @ 18:17:03 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96706965
Gefeliciteerd met je flensjes, KP *O*

Wij hebben net oudergesprekken gehad op school. Het gaat nog steeds goed al heeft de rekenjuf wel aanmerkingen op het feit dat Christan zo slordig is (en dan blijkbaar speciaal in de rekenles want bij de andere vakken hebben we daar geen opmerkingen over gehoord ). Dingen vergeten, huiswerk maar half maken. We hebben nu afgesproken dat hij zijn agenda goed in moet vullen en dat af laten tekenen door de leraren/essen zodat wij thuis goed kunnen zien wat hij moet doen en of hij alles wel compleet heeft. Hopelijk leert hij dan om het zelf beter te organiseren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_96721044
Ze vragen toch best veel van die kinderen vind ik, plannen! Come on, mijn stagiaire van 20 jaar heeft daar nog moeite mee!

KP, van harte met je mooie en grappige meissies!! Een nieuw tijsdperk breekt aan!
Hoe is het met het zindelijkheidsgebeuren? Is het nog gelukt voor ze 4 werden?
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:51:35 #180
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_96721564
Haai!

F. is nog niet zindelijk. Ze gunt zichzelf niet die rust om ff te zitten op de wc. Ze wordt echt verdrietig als ze een "ongelukje" heeft gehad en wil het echt leren. Als we dat dan proberen,dan wordt ze boos,want dan wil ze spelen....

P. is overdag en ' s nachts zindelijk. De extra aandacht die P. dus heeft gekregen werpt dus zijn vruchten af...geintje....nee,die is echt al maanden zindelijk.Heeft ze helemaal zelf gedaan.
pi_96723864
KP gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 13 mei 2011 @ 02:25:55 #182
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_96736109
Gefeliciteerd met je flensjes KP.

Rewimo, ligt de rekenjuf hem misschien wat minder? Hier krijgen kinderen per vak ook een indicatie hoe hun inzet is geweest, en dat kan soms net zoveel zeggen over de leraar als over het kind.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 02:26:56 #183
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_96736117
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ze vragen toch best veel van die kinderen vind ik, plannen! Come on, mijn stagiaire van 20 jaar heeft daar nog moeite mee!
Jong geleerd..... :Y
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 mei 2011 @ 07:34:14 #184
13151 crew  Rewimo
pi_96736993
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 02:25 schreef Gaoxing het volgende:
Gefeliciteerd met je flensjes KP.

Rewimo, ligt de rekenjuf hem misschien wat minder? Hier krijgen kinderen per vak ook een indicatie hoe hun inzet is geweest, en dat kan soms net zoveel zeggen over de leraar als over het kind.
Nee, die indruk hebben we niet. Ze was oprecht bezorgd, aan haar ligt het niet volgens ons. Maar het is een wat oudere, vrij strenge juf - en dat vindt de klas als geheel natuurlijk niet zo leuk :D

Wij vinden haar heel aardig ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 08:56:58 #185
114177 Diaan73
pi_96737982
KP, van harte gefeliciteerd met de meiden!! *O*
Make love, not war ☮
pi_96738769
KP gefeliciteerd met de meiden! *O*

Klinkt goed Rewimo om het op deze manier op te lossen.
pi_96739746
Even een vraag over zwemles.
Bij ons mogen kinderen vanaf 4 jaar beginnen met zwemles. Damian is gek op zwemmen en verder totaal nog niet geïnteresseerd in andere buitenschoolse activiteiten, sport, muziek oid. Het lijkt me dus wel goed om nu dan met zwemles te beginnen.
Nu verkopen ze bij ons zwembad het volgende: AB Diplomapakket voor ¤625. Dat houdt in: Zwemdiploma A & B in 1 pakket, met diplomagarantie, keuze uit 1 x per week les of 2 x per week les.
Losse zwemlessen: 12 x 30min leszwemmen kost ¤55,50.
Ik heb echt geen idee hoelang kinderen er gemiddeld over doen om hun diploma's te halen en of zo'n pakket duur is of dat ik beter losse lessen kan nemen.. Kan iemand me daarbij helpen?
Damian is natuurlijk ook pas 4, dus kan me voorstellen dat het dan ook wat langer duurt dan wanneer hij met 5 begint.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:43:20 #188
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_96741055
gemiddeld 15 maanden dacht ik Appelsap. voor alleen A. Ik zou voor het A en B pakket gaan. Dan maakt het niet uit hoe lang het duurt. En dan als hij wat ouder is nog C (motorisch automatiseren is pas vanaf 9 begreep ik) mijn jongens hebben A en B binnen gehaald en toen de oudste 9 was nog C in het buitenbad. Nu zwemmen ze echt goed.

Jongste zit nu voor het derde seizoen op A les. Buiten. Ik hoophoophoop dat ie het haalt eind dit jaar. En dan B en C maar binnen. :')
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:50:27 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96741298
ik denk dat je met 't pakket wel gunstiger uit bent appelsap, maar ik kan niet inschatten of jouw Damian misschien wel een hele snelle leerling is. fijn dat ie het zo leuk vindt in elk geval!
in de haak.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 mei 2011 @ 11:15:13 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96742146
Isa is ook zo'n waterrat Appelsap, zij heeft via de BSO in vijf blokken van 10 lessen (uur les) haar A-diploma gehaald. Ongeveer een jaar bezig geweest dus... Van die groep kinderen hebben er een aantal het met 5 blokken, de meeste met 6 blokken en een enkeling met 7 blokken gehaald. B-diploma is vaak met twee maanden binnen (hier 14 lessen van een half uur).

Ik vermoed dat bij de gemiddelde zwemmer het pakket misschien net iets gunstiger zou uitvallen dan losse lessen. Bij losse lessen moet je vaak ook nog betalen voor diplomazwemmen. Moet je het hele bedrag ineens betalen? Daar zou ik het vanaf laten hangen :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:20:24 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96742350
oja nog iets om na te vragen: hoe streng zijn ze qua aanwezigheids-eisen m.b.t. die diplomagarantie? ik weet van een zwembad hier in de buurt dat je garantie vervalt als je vaker dan 2 keer afwezig bent oid... daar sta je dan met je pakket!
in de haak.
pi_96742793
Bedankt allemaal, beetje afhankelijk van het kind dus. Moeilijk. :{

Dat soort dingen ga ik zeker navragen Trui. Ik vraag me namelijk wel af wat voor voorwaarden eraan vast zitten, want daar staat niks over op de website.

Het mag ook in termijnen Sjeen. Ik vind juist dat in 1x betalen wel fijn. Dan ben ik er meteen vanaf en hoef ik er niet elke maand bij na te denken.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:36:55 #193
37150 livelink
pi_96742945
Het is moeilijk in te schatten, Appelsap. Mijn kinderen zijn ook allebei met 4 jaar begonnen en Katja had na dik twee jaar haar A en B en Job in 1,5 jaar zijn A, B en C.

Dat hadden we vantevoren ook helemaal niet in kunnen schatten. Dat pakket klinkt wel voordelig, dat wel.

En nog even omdat ik ze zelf zo leuk vind ;)

Job klaar om met zijn kleren aan in het zwembad te springen voor zijn C-diploma.

En na tig heel afmattende baantjes waarbij ze ook telkens over matten moesten klauteren, zag het er zo uit

En na afloop (weer tig baantjes met van alles en nog wat) was dit het resultaat

Alleen het 1,5 uur kijken was al vermoeiend..
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:39:05 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96743030
dat is ook wel erg lang zeg! maar ja, hoe meer baantjes ze moeten kunnen, hoe langer 't duurt natuurlijk. :o ik vind 't superknap van job.
in de haak.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 mei 2011 @ 11:40:33 #195
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96743088
Job, knappe vent! Het is echt veel he, wat ze moeten :o

Ik moet trouwens een nieuwe regenjas gaan halen voor Isa, ze heeft de oude kapotgezwommen :')
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:48:20 #196
37150 livelink
pi_96743388
Een beetje regenjas moet daar toch wel tegenkunnen, zou je zeggen :D

Ik kon het gewoon niet aanzien, moet ik zeggen. Tijdens het met kleren aan zwemmen ben ik ook echt even weggelopen. En Job was natuurlijk ook verreweg de kleinste en hij zag er zo kwetsbaar uit tussen al die grote kinderen. Gelukkig hadden ze hem wel als één van de eersten laten starten, zodat hij niet als laatste aankwam.

Dat was bij zijn A-diploma namelijk wel het geval. Hij was als laatste gestart en deed het heel rustig aan. Hij was echt aan het genieten, leek het. Iedereen was dus al lang en breed klaar, terwijl Job nog het halve zwembad doormoest.
De badmeester ging voor de bezoekers de tijd maar volpraten en benadrukte nog even dat snelheid geen criterium was voor het slagen van een zwemdiploma :) ;)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 mei 2011 @ 11:52:00 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96743539
Het was een 4,95 kruidvat prinsessending... Die zijn duidelijk niet geschikt :P

Het gaat toch ook niet om snelheid, maar om boven blijven ;) Isa vindt het grappig om als ze over het vlot heen moet, niet gewoon te kruipen, maar te gaan staan op het vlot en zich in het water te laten vallen :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 mei 2011 @ 12:00:11 #198
13151 crew  Rewimo
pi_96743864
Knap van Job hoor, dat heeft hij echt snel gedaan die drie diploma's _O_
pi_96748012
Wat knap van Job!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:40:29 #200
37150 livelink
pi_96758024
Het is al lang geleden hoor, dat Job zijn zwemdiploma C heeft gehaald. Het was even uit de oude doos. Op dit moment zwemt hij eigenlijk niet meer en erger nog, hij heeft in een boze bui in het Paasweekeinde al zijn zwemdiploma's versnipperd. Ik weet dat het maar papiertjes zijn en dat het niet zo heel veel uitmaakt, maar we waren er toch wel verdrietig van. Hij was zo trots op die diploma's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')