abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96945380
Amber wat goed. *O*
Morris en Lis ook al zo ver.

Fijn dat jullie een leuke vakantie gehad hebben Moonah!

Balen Muks, al vind ik 2.5 jaar nog best wel meevallen. (is gebaseerd op eigen ervaringen, geen idee hoelang het gemiddeld is hoor.)

Lastig hè Stiemie, al dat geregel. En 9 weken lang overbruggen, pffff dat is écht veel. Is er niemand in de buurt die zou kunnen helpen?
Damian ging de eerste maand alleen naar de BSO. Na een maand wennen aan school en BSO ook begonnen met overblijven. Ik ben zelf gewoon elke dag thuis omdat ik nog in de ziektewet zit. Damian gaat dus alleen naar de BSO en overblijf als het nodig is nu. Als ik zou werken dan had hij meteen vanaf het begin ook moeten overblijven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 mei 2011 @ 16:46:27 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96945857
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:10 schreef Moonah het volgende:
Weet je wat ik zo leuk vind aan dit topic? Dat het laat zien dat grote kinderen óók erg leuk zijn om te hebben. :D
Het wordt nog steeds leuker :) Of ik dat nog zeg als ie gaat puberen weet ik niet :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:11:16 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_96952962
Is hij niet al een beetje aan het pre-puberen, Rewimo?

Ik zit thuis met een grote dochter die 's ochtends al uren voor de spiegel staat en elke ochtend wanhopig naar me roept dat ze niks heeft om aan te trekken. Vanochtend kreeg ik een folder mee en geld. In de folder had ze nauwkeurig omcirkeld welke kleren ik voor haar moest kopen. Dus was ik in mijn lunchpauze voor haar aan het winkelen. En geloof me, ze heeft het echt niet van mij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 mei 2011 @ 19:45:06 #254
13151 crew  Rewimo
pi_96955130
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:11 schreef livelink het volgende:
Is hij niet al een beetje aan het pre-puberen, Rewimo?

Ik zit thuis met een grote dochter die 's ochtends al uren voor de spiegel staat en elke ochtend wanhopig naar me roept dat ze niks heeft om aan te trekken. Vanochtend kreeg ik een folder mee en geld. In de folder had ze nauwkeurig omcirkeld welke kleren ik voor haar moest kopen. Dus was ik in mijn lunchpauze voor haar aan het winkelen. En geloof me, ze heeft het echt niet van mij.
:D Volgens mij puberen meisjes eerder dan jongens ;)

Bij Christan valt het nog mee, al is ie wel snel aangebrand (schreef ik al eens eerder geloof ik ;) ). Maar over het algemeen is het met wat humor nog steeds wel op te lossen, aan het lachen maken werkt hier goed om hem weer on-aangebrand te krijgen :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:58:43 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_96964034
En was je geslaagd Livelink? En belangrijker, was dochterlief tevreden? ;)

Qua jongste kleuters die overblijven: Toen ik indertijd kleuters had, merkte ik echt veel verschil tussen de diverse jongste kleuters. Voor de één is het goed te doen, voor de ander een forse belasting. Sommige kinderen zaten heel veel te huilen tijdens de overblijf, erg sneu. Die liet ik dan altijd maar bij mij in het lokaal eten. dat was wel rustiger, maar maakte de dag natuurlijk niet minder lang. Ik ben altijd erg voor beginnen met halve dagen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:03:00 #256
37150 livelink
pi_96964386
Ik heb precies gekocht wat ze had aangekruist, Moonah dus dat was sowieso goed. En ik had er heel dapper één shirtje uit eigen initiatief bijgekocht en dat was ook een succes. Dus ik ben weer even geslaagd voor het moederschap, pffff.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:14:18 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_96965369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 22:03 schreef livelink het volgende:
Dus ik ben weer even geslaagd voor het moederschap, pffff.
*O* Joehoooeeeeh! *O*

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:34:43 #258
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_96966796
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:09 schreef Stiemie het volgende:
Oh maar mijn lief wil ook graag naar die andere plaats dus dat is het probleem niet. :)

Ja we willen alvast kijken of je daar nu al in kunt schrijven. We kijken nu welke buurten ons bevallen en waar we uiteindelijk willen gaan wonen. En dan kijken of we dat al kunnen gaan regelen.

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met het verhuizen met kleine kinderen? En tips?
Verhuisbedrijf,uit logeren sturen naar opa en oma.
Succes met opvang zoeken en met je grote dame die graag naar school wil.
pi_96967239
Haha livelink, fijn dat dochterlief het goedkeurde....zo hee, daar kan ik me nog niks bij voorstellen, shoppen met een lijstje voor je dochter!!
Zowiezo heb ik wel geluk, meike doet nooit moeilijk over de kleren die ik klaarleg, ze wil alles wel aan. Als ik haar laat kiezen kiest ze steevast het hello kitty shirt of het K3 jurkje

Stiemie, klotensituatie ja! Snel verhuizen!!
En met verhuizen heb ik inmiddels toch wat ervaring, afgelopen 4 maanden zijn we 2 keer verhuisd.
Wat wil je weten? Wj hebben in ieder geval heel veel benoemd dat we gingen verhuizen, zijn tijdens de bouw vaak met de kinderen gaan kijken, en dan vertellen welke kamer van wie werd,en dat we een bad kregen enz enz. Toen ons eigen huis leeg was ben ik nog even met de kinderen erin gegaan, zodat ze echt konden zien dat al onze spullen eruit waren, en uitgelegd dat er nu andere mensen gingen wonen. Tussendoor hebben we nog tijdelijk wat gehuurd ter overbrugging, ik vond het vreselijk, maar de kinderenvpaktenhet echt supergoed op, het leek hun niks uit te maken.
Wat we wel hebben gemerkt, nu nog, is dat ze ons heel veel gemist hebben toen we zo druk aan het klussen waren. Vooral Lars is op het moment erg aanhankelijk, en huilt als ik wegga. Maar ik zou niet weten hoe dat anders had gekund, we hebben ze alle dagen wel gezien, maar ze zijn gewoon heel veel bij opa en oma geweest....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:38:19 #260
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96970919
Appelsap mijn moeder kan gelukkig wel af en toe bijspringen, dus we hopen dat alles een beetje mee gaat vallen. Ik denk dat we de 2 bso-dagen proberen snel overblijf in te plannen. De andere dagen dat er hier thuis opvang is, kan ze dan thuis komen en dan zien we wel hoe het gaat. Volgens mij komt er al vrij snel een vriendinnetje en die blijft ook over dus dan komt het vast goed.

Moonah ze is nu hele dagen opvang gewend (2x per week) dus ik hoop dat het een beetje goed gaat. Zeker omdat ik mijn vrije dagen vast nog heel hard nodig ga hebben voor alle vakanties en studiedagen enzo.

Livelink leuk dat je dochter zo tevreden is. Die van mij kan ook echt al met de hennes-gids op schoot zitten en aangeven wat ze wel en niet leuk vindt. Ja die jurk is wel leuk, maar bij die zijn de bandjes stom. Verder valt het nog mee met aankleden, zolang ik maar niet denk dat ze een broek aandoet :')

Karin 2 keer in 4 maanden verhuizen :o Wow dat hoop ik echt te voorkomen. We willen hier wel eerst verkopen dus ik moet maar zien hoe het dan gaat. We willen zodra we de buurt weten waar we gaan wonen met de kinderen daar boodschappen gaan doen op zaterdag en ook speeltuinen en kinderboerderij enzo bezoeken om het voor hun allemaal wat concreter te maken. :)
  woensdag 18 mei 2011 @ 08:29:44 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96977227
hier zijn we vrijwel meteen met hele dagen gestart en waar nodig ook BSO. ze moeten er toch aan wennen, en soms kan 't ook gewoon niet anders...
in de haak.
pi_96979053
Tja verhuizen. Wij zitten er momenteel ook middenin. Mikael wil er eigenlijk niks van weten. Hij wil niet naar een ander huis, niet naar een andere school. Hij wil nog niet eens bij ons nieuwe huis kijken. Hij heeft foto's gezien en 1 keer is ie verplicht mee geweest om te kijken. Maar hij doet alsof het hem niks uitmaakt. Maar we merken dat ie 'snachts toch heel onrustig is en er veel over droomt. Hij praat er zelfs over in zijn slaap. Dus met hem is het nog een beetje zoeken. Hij maakt in ieder geval wel dit schooljaar af op zijn oude school. Zo kan ie na de zomervakantie beginnen aan een nieuwe strart.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:28:47 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96982186
ach mikael toch. 't is ook niet niks hoor, zo'n grote verandering. en hij heeft 't maar te ondergaan.

als wij wel eens (theoretisch) over verhuizen praten wil Willem ab-so-luut niet en is Cato juist reuze enthousiast. :D
in de haak.
pi_96983879
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:28 schreef trui het volgende:
ach mikael toch. 't is ook niet niks hoor, zo'n grote verandering. en hij heeft 't maar te ondergaan.

als wij wel eens (theoretisch) over verhuizen praten wil Willem ab-so-luut niet en is Cato juist reuze enthousiast. :D
Ja hij denkt gewoon als ik er tegen ben dan gaan we ook niet. maar ik vind het ook wel sneu voor hem. Hij weet gewoon niet anders dan hier wonen. En dan nu ineens een ander (groot) huis met tuin en waar ie buiten kan en mag spelen. Waar allemaal kindjes van zijn leeftijd op ons pleintje wonen. (Wat nou als ze me niet leuk vinden?) Hij zei alleen paar dagen terug dat als ie dan toch naar andere school moet dan maar na school K want daar zit zijn vriendje ook op.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_96989207
ik heb het voor Meike ook vooral leuk gemaakt. Ze mocht de kleur van haar kamer kiezen (duh...roze natuurlijk) en we hebben haar een speelzolder beloofd (die nu nog volstaat met allerlei dozen, maar die komt er!) De trampoline kon mooi achter het huis staan enz.

Stiemie, wij waren natuurlijk ook veel liever in 1 keer verhuisd, maar ja, we konden de woning verkopen en die kans ook maar gegrepen met de markt van tegenwoordig.

Meike heeft een vriendinnetje te spelen, zo leuk!
Ze zitten nu saampjes op haar kamer te kleuren...muziekje erbij....echte meiden

[ Bericht 14% gewijzigd door XXXKarinXXX op 18-05-2011 14:35:52 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:21:57 #266
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97000952
Ja dat blijft lastig he dat verhuizen. Linde wil steeds als we het over verhuizen hebben weten of dingend an meegaan of niet. "En de poes nemen we die ook mee? En de vloer? En de tv? En mijn knuffels? En mijn bed?"

MeNicole misschien kan je al eens op een vrije middag op het nieuwe pleintje gaan spelen met Mikael? Dat ie al vriendjes kan maken en dan iets heeft om naar uit te kijken?

Trui ik vrees dat we hier ook niet gaan ontkomen aan al vrij snel overblijven enzo....
pi_97001387
Klinkt als een lekker middagje Karin!

Stiemie, Amber ging de allereerste dag naar school en zou maar een half dagje gaan. Ik ging haar halen en toen vroeg ze: mama, wat kom je doen? Ik wil niet naar huis. Ze is toen wel meegegaan en ik had afgesproken dat ik op d'r 2e dag rond lunchtijd naar school zou gaan met een boterhammetje en dat ze dan kon kiezen wat ze wilde. Ze pakte haar boterham aan en zei: doei mama, tot vanmiddag! Vanaf dag 2 is Amber dus volledig naar school gegaan. Ze hebben continurooster.

Vanmiddag gesprek gehad met de meester. Hij is heel tevreden. Amber gaat op papier volgend jaar naar groep 2 ze hanteren nog steeds oktober als "overstapmaand" maar ze gaat meedoen met groep 3. Aan het eind van volgend schooljaar gaan we kijken hoe het sociaal-emotioneel is. Gaat het goed, dan gaat ze naar groep 4.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:33:22 #268
37150 livelink
pi_97001549
Wat een ingewikkeld verhaal, Vicky. Gaat ze nou naar groep 3 en op papier naar groep 2?
pi_97001584
Amber zit sowieso in een verticale klas, groep 1,2 en 3 bij elkaar. Ze doet nu al de stof van groep 2 en volgend schooljaar dus de stof van groep 3.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:36:11 #270
37150 livelink
pi_97001678
OK, dan begrijp ik eigenlijk nog niet helemaal waarom ze dan niet in praktijk en op papier naar groep 3 gaat, maar ja.
pi_97001814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:36 schreef livelink het volgende:
OK, dan begrijp ik eigenlijk nog niet helemaal waarom ze dan niet in praktijk en op papier naar groep 3 gaat, maar ja.
nee ik ook niet echt, maar dat heeft volgens mij ook deels met het hanteren van die oktobermaand te maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:40:14 #272
37150 livelink
pi_97001904
Fijn dat het in ieder geval lekker gaat met Amber, dat is het belangrijkste.
pi_97003156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

nee ik ook niet echt, maar dat heeft volgens mij ook deels met het hanteren van die oktobermaand te maken.
*uit lurkstand komt*
Mij is vertelt dat de oktober regel sinds de 80-er jaren ('84 of '86 o.i.d.) niet meer voorkomt en dat de scholen juist 1 januari aanhoudt, tenzij er redenen zijn een kind niet over te laten gaan. Ze moeten dat echt uitleggen aan de Onderwijsinspectie, aldus de school van de meiden.
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:25:27 #274
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_97004421
Op onze school hanteren ze ook nog de oktoberregel, maar dat is inderdaad in strijd met hoe de landelijke regels zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2011 @ 07:27:00 #275
13151 crew  Rewimo
pi_97019760
Ik denk dat ze dat doen (al is het inderdaad afgeschaft) omdat kinderen maar één keer mogen blijven zitten op de basisschool. En zo hebben ze een jaar speling als het ware.

Overigens ook al een idiote regel want kinderen blijven niet zomaar zitten en het komt echt niet heel vaak voor dat ze twee klassen moeten overdoen. Maar het kan toch echt weleens nodig zijn en dan mag het dus niet en komt een kind daardoor op het voortgezet onderwijs als het daar nog niet aan toe is. Of het moet naar een andere basisschool want dan kan het ineens wèl, een jaar overdoen 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')