quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:14 schreef Beelzebufo het volgende:
S (5) was van de week bezig met 'Ambrasoft', een soort school-leer programma waarvan we een thuis-versie hebben. Terwijl ze bezig is met optelsommen hoor ik haar mompelen 'dat kan je toch veel makkelijker met een keer-som doen??'![]()
![]()
Broer J heeft vorig jaar de 'Wisc' test laten klappen, zijn IQ was niet te rapporteren op basis van de metingen... (en dat levert veel meer uitdagingen op voor ons als ouders dan je zou denken... hoe houden we hem bezig op school??). S gaat daar blijkbaar in hoog tempo achteraan...
Heerlijk die logica. Top down leren noemen ze dat.quote:
Niks wtf!!! Een kind dat nadenkt!! Ga een filosofisch gesprek aan over wat het kind daarvan denkt, en leer daarvan! (en dat meen ik).quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:49 schreef Twinky het volgende:
kind uit mijn stageklas (10j) vlak voor de vakantie:
"juf, wat is een biomechanisme?"
ik: "tsja, is dat niet een levend wezen? dus een plant, of een hond, of jijzelf?"
hij: "okay." - denkt even na - "wat is dan een biomechanismemengsel?"
ik:"nou, als je jou in de blender stopt krijg je wel een mengsel, toch?"
ietwat onbevredigd ging hij terug naar zijn plek, komt hij tien minuten later terug naar m'n bureau.
hij: "juf, ik bedoelde niet dat ik in de blender moest."
ik: "nee joh, ik maakte een grapje over een biomechanismemengsel. waar heb je dat eigenlijk vandaan?"
hij: "ja weet ik niet, zelf bedacht ofzo."
ik: "okay."
hij: "ik bedoelde eigenlijk bijvoorbeeld dat je een boom en een hond mengt, dan heb je een biomechanismemengsel."
wtf.
quote:Op zondag 8 mei 2011 22:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Met B gister door Amsterdam gereden waar hij een heel grote fabriekspijp zag waar nogal wat rook uit kwam en waarop hij compleet onder de indruk fluisterde: 'Oooh kijk mama, daar heb je de wolkjesfabriek.'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Aaw wat liefquote:Op zondag 8 mei 2011 22:28 schreef RockabeIIa het volgende:
Met B gister door Amsterdam gereden waar hij een heel grote fabriekspijp zag waar nogal wat rook uit kwam en waarop hij compleet onder de indruk fluisterde: 'Oooh kijk mama, daar heb je de wolkjesfabriek.'
quote:Op zondag 15 mei 2011 10:29 schreef Kaarr het volgende:
Sten zegt heel veel losse woorden en we proberen hem wat zinnetjes te leren.
Ik: ik ben sten
S: ste
S: ik ook
Geweldigquote:Op zondag 15 mei 2011 10:29 schreef Kaarr het volgende:
quote:Op zondag 15 mei 2011 12:35 schreef milka82 het volgende:
Een jongen uit de klas van L. (8,5) heeft een oudere broer die les geeft in 'zelfbevrediging'..... zelfverdediging dus
quote:Op zondag 15 mei 2011 10:29 schreef Kaarr het volgende:
Hahaquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:47 schreef ueberduitser het volgende:
Petra ging laatst met een collega naar Gooische Vrouwen, maar volgens Thijs is mama naar "Vrouwen Gooien" geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 14:20:24 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Wat mooi gezegdquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:52 schreef Moonah het volgende:
B is nu al een borstenman!
Thies is veel bezig met leven en dood.
Zegt 'ie gisteren: "Mama, als ik dood ben wil ik naast jou liggen, want ik vind jou zóóóó lief."![]()
![]()
Is dat niet de reclame van Activite ofzo? Dat ze een patatje wil eten en dat je dan de buik hoort rommelen en dat je hoort: dit is je geweten, zou je niet eens aan je darmen denken?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:43 schreef debuurvrouw het volgende:
haha Amber.
Mijn jongste klaagt over buikpijn. En nee Mam, het is niet mijn geweten die mij iets wil vertellen.![]()
WTF? ik heb het nog nooit gehad over geweten? Laat staan in combinatie met buikpijn.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:18 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren op vakantie in Turkije, en dat is echt een heel gevaarlijk land. Het wemelde er van de krokodillen!Onze jongste zat eens vól verwondering naar een terrarium met GROTE hagedissen te kijken ergens in een dierentuin, stak heel eigenwijs een vingertje uit om te wijzen en zeí vól overtuiging: "DIL!"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met andere woorden: volkomen begrijpelijk!Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:52 schreef Moonah het volgende:
B is nu al een borstenman!
Thies is veel bezig met leven en dood.
Zegt 'ie gisteren: "Mama, als ik dood ben wil ik naast jou liggen, want ik vind jou zóóóó lief."![]()
![]()
Alle drie onze kinderen hebben het (los van elkaar) een tijdje consequent gehad over een 'Vark'. Immers: één vark, twéé varkens!quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wat mooi gezegd
En die kinderlogica over die eenkoet is echt geweldig
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:34 schreef krijtlijk het volgende:
Mijn zoontje heeft Dick Bruna kwartet gekregen van tante.
Het spelletje zelf is nog moeilijk, maar plaatjes benoemen is ook leuk.
Bij de vraag wat er op het plaatje linksonder stond zei hij: Molletje!
[ afbeelding ]
Wij oefenen nog even verder
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:34 schreef krijtlijk het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest lachen en raakte in een hoestbui!quote:Op maandag 23 mei 2011 12:34 schreef krijtlijk het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:24 schreef Vicky het volgende:
Ik vraag aan Tess wat ze vanavond wil eten. Ze kijkt me ondeugend aan en zegt lachend: stukkie chokojajetaart!!
ik denk: ijse mama!quote:
van d'r grote zus die momenteel in de poep/kont fase zitquote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:30 schreef trui het volgende:
geen mondeling praatje, maar van de week werd er 's avonds ineens een briefje onder de huiskamerdeur door geschoven met de volgende tekst:
"beste papa & mama.
mogen cato en ik bij elkaar slapen? zo niet dan van bed wiselen.
groetjes,
willem"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:47 schreef Vicky het volgende:
Whahahaha Tess liet een scheet. Ik zeg: oohhh Tessje, liet jij een poepie??? Tess: jaaaa uitte dikke kont!
kijk! Mama's zijn de beste. Waar ze al niet op letten ook hè.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:53 schreef Memmel het volgende:
De buurvrouw was maandag bij ons.
Anna stond haar zo eens te bekijken (ze mag haar heel graag).
Ehh...P...weet je, jij hebt echt wel grote dingen daar (wijst naar tieten)
P: Ohh, vind je dat?
Anna: Ja! Maar die van mijn mama zijn lekker veel groter!
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |