abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95577247
Wat was met die huismerken? Zag men dat als verkapte sponsoring?

Wat betreft die chips ben ik het er eigenlijk wel mee eens. Mensen structureel volproppen met die troep kan in deze tijd toch echt niet meer .
pi_95577524
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:09 schreef shadow117 het volgende:
Vandaar mijn pleidooi over preventief werken aan de problemen,
..
Ik denk dat je de oplossing moet zoeken in vroegtijdig ingrijpen. Niet wachten tot iemand, die niet zijn verantwoordelijkheid kan nemen, want die mensen heb je idd, een ondraaglijke schuldenlast heeft opgebouwd,
Maar veel eerder beginnen met begeleiding en hulp bij budgetteren..
Ja, maatschappelijk werk kost wat, maar het levert ook veel op en scheelt een boel ellende voor veel mensen.
pi_95577590
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat je de oplossing moet zoeken in vroegtijdig ingrijpen. Niet wachten tot iemand, die niet zijn verantwoordelijkheid kan nemen, want die mensen heb je idd, een ondraaglijke schuldenlast heeft opgebouwd,
Maar veel eerder beginnen met begeleiding en hulp bij budgetteren..
Ja, maatschappelijk werk kost wat, maar het levert ook veel op en scheelt een boel ellende voor veel mensen.
Dat is ook precies wat ik er mee bedoel. En inderdaad, op termijn bespaar je daarmee ook onnodige kosten.
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
pi_95577842
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:40 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat ik er mee bedoel. En inderdaad, op termijn bespaar je daarmee ook onnodige kosten.
Echt wel! Schulden die je niet opbouwt, hoeven ook niet te worden kwijtgescholden..
Als je dat kunt voorkomen door eens per week een maatschappelijk werker langs te sturen, dan vind ik dat een heel goede investering.
Zeker als je bedenkt dat er genoeg gemeenschapsgeld wordt gebruikt voor zaken die vele malen onzinniger zijn.
Dit is geen ontwikkelingsland, dus sociale wetgeving moet mogelijk zijn en dat hoort ook gewoon bij een beschaafd land, vind ik.
pi_95578144
Mee eens, maar hoe dat dan weer in het vat gegoten dient te worden, daar zal wel de nodige discussie op komen.

Ik wou een heel verhaal beginnen maar weet niet waar ik moet beginnen, er hangt zoveel mee samen dat het nogal een opgave is.

Een complete herstructurering van wat het inhoud om een sociale verzorgingsstaat te zijn lijkt mij op zijn plaats. Veel apparaten binnen deze maatschappij zijn logge machines die veel geld onnodig verspillen, met matige resultaten als gevolg.
pi_95578550
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:46 schreef Ascendancy het volgende:
dat jij je door 3 verschillende buitenlanders hebt laten bezwangeren, want uiteraard waren het allemaal halfbloedjes.
Ik heb niets tegen halfbloedjes
Waarom noem je het dan?
pi_95579542
Wat een ondankbare lul
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_95579743
Stel dat je een tientje geeft aan de collecte en dat ze zeggen: 'dit is niet genoeg meneer!' :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_95579802
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:53 schreef bijdehand het volgende:
Stel dat je een tientje geeft aan de collecte en dat ze zeggen: 'dit is niet genoeg meneer!' :')
Ja haha hele goede vergelijking!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 14:04:42 #85
43556 miss_dynastie
pi_95580053
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:01 schreef shadow117 het volgende:
Ik vind dat er een bepaalde afspraak gemaakt zou moeten worden met de leveranciers. Dat deze een bepaalde hoeveelheid producten ( liefst gevarieerd ) aan de voedeselbank aanbieden. Dan kan deze de pakketten altijd samenstellen met een bepaalde voedingswaarde.
Leveranciers? Donateurs bedoel je? Ik denk dat die de boel liever weggooien dan aan dergelijke eisen te moeten voldoen. Het is tenslotte liefdadigheid.
pi_95580170
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Leveranciers? Donateurs bedoel je? Ik denk dat die de boel liever weggooien dan aan dergelijke eisen te moeten voldoen. Het is tenslotte liefdadigheid.
Ow en daar mag niet een bepaalde afspraak over gemaakt worden ?

Hier heb je een linker schoen, de andere zie je maar hoe je er aan komt.

Als je dan toch zo graag aan liefdadigheid wil doen, probeer dan zo goed mogelijk dit te doen.
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:17:16 #87
97745 Thorical
finding a way
pi_95580405
Geen geld voor eten maar wel voor sigaretjes en cola.
pi_95580448
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:53 schreef bijdehand het volgende:
Meer dat je geld geeft en dat ze zeggen:"muntgeld? :') laat maar zitten.."
pi_95581316
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:18 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Meer dat je geld geeft en dat ze zeggen:"muntgeld? :') laat maar zitten.."
Meer dat je bier geeft en ze zeggen "hmm misschien is iets te drinken zonder alcohol zo nu en dan zou fijn zijn aangezien de pakketten tjokvol bier zitten elke week".
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_95581338
Alcohol verzacht de pijn van het minimabestaan, je moet er niet aan denken om iedere keer nuchter naar de voedselbank te rijden.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 14:54:35 #91
249559 crew  Lavenderr
pi_95581395
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:53 schreef DrDentz het volgende:
Alcohol verzacht de pijn van het minimabestaan, je moet er niet aan denken om iedere keer nuchter naar de voedselbank te rijden.
Heen wel hoor..nuchter, want dan is het bier op.
pi_95581405
Maar hoe kunnen die armoedzaaiers dan filmavondjes houden om de aanwinst van hun nieuwe LCD te vieren?
pi_95581419
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:15 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Waarom noem je het dan?
Omdat ik wel wat heb tegen tienermoeders en negers die daar meestal de oorzaak van zijn
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_95581578
Is chips dan zo ongezond?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 15:02:45 #95
249559 crew  Lavenderr
pi_95581649
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:00 schreef MouzurX het volgende:
Is chips dan zo ongezond?
Nee hoor, is gewoon aardappel dus best gezond eigenlijk :Y
pi_95581786
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:') :') :') :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_95582206
Bij mijn ouders woont ook een vrouw met kinderen. Ze is zeg maar ook klant van de voedselbank. Ze wil echter wel om de week op de maandagavond naar de kantine van de plaatselijke voetbalvereniging voor de bingo die daar altijd wordt gehouden. Haar weerwoord is mag ik ook een uitje hebben, anders kom ik helemaal nergens meer. Zo'n bingoavond kost 15 euro en meestal wordt er een kopje koffie gedronken van 1,25 en broodje bal van 2,50 gegeten.
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 15:26:45 #98
43556 miss_dynastie
pi_95582387
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:09 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Als je dan toch zo graag aan liefdadigheid wil doen, probeer dan zo goed mogelijk dit te doen.
Hoezo, zo goed mogelijk? Een voedselpakket is géén vervanging van je dagelijkse boodschappen, maar een aanvulling. Het is niet meer dan logisch dat een supermarkt zijn producten liever verkoopt dan weggeeft. Ik denk dat dankbaarheid meer op zijn plaats is dan commentaar!
pi_95582417
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:20 schreef Mylene het volgende:
Bij mijn ouders woont ook een vrouw met kinderen. Ze is zeg maar ook klant van de voedselbank. Ze wil echter wel om de week op de maandagavond naar de kantine van de plaatselijke voetbalvereniging voor de bingo die daar altijd wordt gehouden. Haar weerwoord is mag ik ook een uitje hebben, anders kom ik helemaal nergens meer. Zo'n bingoavond kost 15 euro en meestal wordt er een kopje koffie gedronken van 1,25 en broodje bal van 2,50 gegeten.
Een verkoper van de daklozenkrant, mocht van de eigenaar van de slijterij op de hoek in het winkelcentrum, niet binnen staan. Afspraak was afspraak, sneeuw en -3 graden of niet. Toen heeft mijn moeder hem demonstratief uitgenodigd voor een kop koffie in de lunchroom naast die slijter, en wat met hem gepraat. Wat bleek, zijn vrouw was weggegaan met de kids, hij verloor zijn baan, en knapte. Zo kan het ook gaan in het leven.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:30:53 #100
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95582511
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja haha, maar zo slecht is dat ook niet weer hoor.

Sowieso is het toch inderdaad een aanvulling?
Boter en al die andere standaard dingen koop je zelf, maar aanvullingen als een zak chips per week enz krijg je dan?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_95583144
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een verkoper van de daklozenkrant, mocht van de eigenaar van de slijterij op de hoek in het winkelcentrum, niet binnen staan. Afspraak was afspraak, sneeuw en -3 graden of niet. Toen heeft mijn moeder hem demonstratief uitgenodigd voor een kop koffie in de lunchroom naast die slijter, en wat met hem gepraat. Wat bleek, zijn vrouw was weggegaan met de kids, hij verloor zijn baan, en knapte. Zo kan het ook gaan in het leven.
Goede vergelijking :')_!
pi_95583302
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:09 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er alleen uit liefdadigheid gehandeld wordt. Afvoeren naar de stort kost immers ook geld.

Vandaar dat het bedrijf waar ik werk wel goederen doneert die vanwege data lastig gaan worden in de toekomst, maar we de goederen die geen tht data kennen rustig in het magazijn laten staan tot er wel een klant is (of we opruiming houden in het magazijn).

En dan is het, graag of niet hoor. En als het nee is (sommige zaken zijn bij ons speciaal geschikt voor grootverbruikmachines, niet voor thuisgebruik), dan doen wij die net zo makkelijk naar de stort. Daar kijken wij de voedselbank echt niet op aan (zo van, ja als jij wat wilt hebben maken wij de afspraak dat je ook echt alles wat wij over hebben komt ophalen, ook dat zou een afspraak kunnen zijn namelijk)
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 16:03:22 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_95583515
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:30 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ja haha, maar zo slecht is dat ook niet weer hoor.

Sowieso is het toch inderdaad een aanvulling?
Boter en al die andere standaard dingen koop je zelf, maar aanvullingen als een zak chips per week enz krijg je dan?
Dat lijkt mij wel ja. Weet eigenlijk niet precies wat er in een voedselpakket zit. Ik zag laatst wel een man bij ManBijtHond die vertelde dat er bier zat in zijn voedselpakket, en dat vond hij maar wat tof.
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 16:07:45 #104
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_95583653
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Heeft deze man weleens gehoord van het spreekwoord een gegeven paard mag je niet in de bek kijken? Lijkt me niet.
Als het "gegeven paard" rotzooi is of bedorven goederen mag hij zeiken van me.
Maar in deze zit er een verschil tussen willen en kunnen waarbij de vanzelfsprekendheid afdruipt.

Koop een kleinere doos. Heb je minder om te "vullen".
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zaterdag 16 april 2011 @ 16:25:43 #106
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_95584226
Bij deze:

Beste voedselbank, ik heb gratis opslag voor al jullie chips.

Groetjes,

Hongerige Fokker
pi_95584464
Tandpasta en wasmiddel gaan niet zo snel over datum, chips wel. Liever dat fabrikanten die chips vroegtijdig weggeven dan dat het bij het oud vuil terechtkomt.
pi_95586006
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:34 schreef Boldface het volgende:
Tandpasta en wasmiddel gaan niet zo snel over datum, chips wel. Liever dat fabrikanten die chips vroegtijdig weggeven dan dat het bij het oud vuil terechtkomt.
Tandpasta wordt toch wel verkocht, en wasmiddel ook. Als je daar een gigantische voorraad van hebt dan koop je minder in. Het lijkt ook alsof die dude boos is dat winkeliers slimmer inkopen :?
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:41:07 #109
16715 Mylene
*schatje*
pi_95586538
Voor 60 centen heb je 2 tubes tandpasta bij de Action.
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:44:37 #110
117098 Hathor
Effe niet
pi_95586647
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:22 schreef eleusis het volgende:
Volgens mij is de lagere sociale klasse gek op chips.
Niet alleen de lagere sociale klasse hoor.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_95588502
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:47 schreef Ravenous het volgende:

[..]

TV vind ik geen overbodige luxe. Ze geven LCD, omdat die ouderwetse beeldbuizen nergens meer te vinden zijn.
Ik heb een tv maar ik kijk al jaren niet meer.
Leven zonder tv gaat uit-ste-kend.

Een computer is veel makkelijker noodzakelijk te nemen omdat je tegenwoordig van alles en nogwat via internet moet regelen of op zijn minst met e-mail.
Subsidieer dat dan in plaats van een tv om soaps op te kijken.
pi_95588539
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:41 schreef Mylene het volgende:
Voor 60 centen heb je 2 tubes tandpasta bij de Action.
dat zijn een paar sigaretten. hm, dan maar roken :')
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 18:47:59 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_95588572
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, en die bruine tanden , ach, maakt het uit :X
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:50:47 #114
16715 Mylene
*schatje*
pi_95588645
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat een kraslot ook voorrang krijgt.
pi_95588989
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, en die bruine tanden , ach, maakt het uit :X
Ach, een kratje bier wast dat wel weer weg 8-)
pi_95589079
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ach, een kratje bier wast dat wel weer weg 8-)
En zit gelukkig al in het pakket.
Krijg je wel honger van, fijn dat er chips bij zit.
pi_95589102
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:02 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

En zit gelukkig al in het pakket.
Krijg je wel honger van, fijn dat er chips bij zit.
Zit er serieus wel eens bier in die pakketten?
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:46:00 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_95603426
Ja, want het is heel vreemd dat "die ondankbare lui van de Voedselbank" hun pakketten willen volstoppen met spullen die nuttig en eetbaar zijn.

Waarom mag zo'n Voedselbank niet "klagen" over het gebrek aan kwaliteit van geleverde spullen? Ze doen goed werk, en ze vreten die pakketten heus niet zelf leeg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 17 april 2011 @ 00:08:56 #119
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95604620
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 april 2011 23:46 schreef Ringo het volgende:
Ja, want het is heel vreemd dat "die ondankbare lui van de Voedselbank" hun pakketten willen volstoppen met spullen die nuttig en eetbaar zijn.

Waarom mag zo'n Voedselbank niet "klagen" over het gebrek aan kwaliteit van geleverde spullen? Ze doen goed werk, en ze vreten die pakketten heus niet zelf leeg.
Omdat alle mensen die gebruik van de voedselbank maken ketitngrokende luie alcoholisten zijn volgens de deskundigen hier.
pi_95604970
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:56 schreef frederik het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er alleen uit liefdadigheid gehandeld wordt. Afvoeren naar de stort kost immers ook geld.

Vandaar dat het bedrijf waar ik werk wel goederen doneert die vanwege data lastig gaan worden in de toekomst, maar we de goederen die geen tht data kennen rustig in het magazijn laten staan tot er wel een klant is (of we opruiming houden in het magazijn).

En dan is het, graag of niet hoor. En als het nee is (sommige zaken zijn bij ons speciaal geschikt voor grootverbruikmachines, niet voor thuisgebruik), dan doen wij die net zo makkelijk naar de stort. Daar kijken wij de voedselbank echt niet op aan (zo van, ja als jij wat wilt hebben maken wij de afspraak dat je ook echt alles wat wij over hebben komt ophalen, ook dat zou een afspraak kunnen zijn namelijk)
Je kunt er inderdaad alle kanten mee op. Maar de verplichting naar de voedselbank is er uiteraard niet, maar als je het dan doet, doe het dan goed. Althans dat zou mijn aanpak zijn als ik daarin zou deelnemen. Als de voedselbank een bepaalde vraag neerlegt bij de bedrijven, dan kun je als bedrijf of als bedrijven samen gaan kijken hoe daar in tegemoet te komen valt.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2011 @ 00:58:27 #121
43556 miss_dynastie
pi_95607057
quote:

Het gaat hier niet om de kwaliteit, maar om de variatie. Ik lees tenminste niet dat die chips bedorven is.
En als altijd betalende klant van een supermarkt doet het mij wel deugd dat men blijkbaar dusdanig efficient inkoopt, dat men veel minder spullen overhoudt. Tenslotte wordt de rekening voor die overschotten bij de betalende klant neergelegd uiteindelijk. Er is een grens aan wat je aan liefdadigheid kan verwachten. Door de crisis ligt die grens nu eenmaal dichterbij dan eerst.
pi_95608013
quote:

Wat een onzin. Het is niet te taak van Lays of wat voor chipsfabrikant dan ook om de voedselbank te voorzien van verantwoordelijke producten. Zij hebben het over, zij bieden het aan. De voedselbank kan dan simpel weigeren met de melding dat ze graag een gezonder pakket willen bieden en vervolgens zoeken naar betere alternatieven. Je gaat dan niet lopen klagen dat je steeds maar chips krijgt.
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 17 april 2011 @ 01:38:50 #123
62197 Ravenous
Carpe Noctem
pi_95608486
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:23 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is niet te taak van Lays of wat voor chipsfabrikant dan ook om de voedselbank te voorzien van verantwoordelijke producten.
Sinds wanneer is liefdadigheid een taak?

quote:
De voedselbank kan dan simpel weigeren met de melding dat ze graag een gezonder pakket willen bieden en vervolgens zoeken naar betere alternatieven.
Doen ze toch?

quote:
Je gaat dan niet lopen klagen dat je steeds maar chips krijgt.
Waarom niet?
Nothing else matters †
pi_95608840
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:38 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Sinds wanneer is liefdadigheid een taak?
Zeg ik dat? Voedselbank wil voedsel. Chips is voedsel. Chips wordt aangeboden. Voedselbank klaagt. Nergens goed voor. Het lijkt mij dat een zak chips prima deel uit kan maken van een voedselpakket.
En nogmaals. Als ze het niet willen, zeggen ze gewoon NEE en zoeken ze alternatieven.

En dan nog: Sinds wanneer vereist liefdadigheid 0% inzet?

quote:
Doen ze toch?
Ja, dat doen ze, maar ze klagen ook. Nergens voor nodig.

quote:
Waarom niet?
Tja, dan vraag ik jou: Waarom wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door Brentmeister op 17-04-2011 02:07:01 ]
pi_95609073
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:38 schreef Ravenous het volgende:
Waarom niet?
`
Wat denk jij dan dat het nut van klagen is? Denk je dat nu de warme bakkers wakker geschud zullen worden en voortaan hun eerste 500 GESNEDEN broden aan de voedselbank zullen doneren? Want ja, chips dat kan écht niet! Laat het 'gewone' volk maar ongesneden brood eten!
pi_95618102
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:47 schreef Ravenous het volgende:

[..]

TV vind ik geen overbodige luxe. Ze geven LCD, omdat die ouderwetse beeldbuizen nergens meer te vinden zijn.
Geen overbodige luxe? Een abbonnement op de plaatselijke bibliotheek vind ik nuttiger.
  zondag 17 april 2011 @ 14:59:01 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95621344
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 april 2011 @ 15:00:12 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95621389
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 00:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Omdat alle mensen die gebruik van de voedselbank maken ketitngrokende luie alcoholisten zijn volgens de deskundigen hier.
Ga eens een tijdje bij een voedselbank kijken wat voor een soort mensen daar komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95624854
M'n maat schaamde zich ervoor heen te moeten, dus meegeweest. Da's toch allemaal blikvoer, als Nederland moeten we ons diep diep schamen dat het nodig is. We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld wtf.
pi_95624941
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:13 schreef niels0 het volgende:
M'n maat schaamde zich ervoor heen te moeten, dus meegeweest. Da's toch allemaal blikvoer, als Nederland moeten we ons diep diep schamen dat het nodig is. We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld wtf.
Oh blikvoer wordt dus ook niet geaccepteerd?
pi_95624961
Dat bedoelde ik niet
pi_95625007
Voedselbank, op de bon denk 'ns na :?
pi_95625098
1 Luxemburg 104,390
2 Noorwegen 84,543
3 Qatar 74,422
4 Zwitserland 67,074
5 Denemarken 55,113
6 Australië 54,869
7 Zweden 47,667
8 Verenigde Arabische Emiraten 47,406
9 Verenigde Staten 47,132
10 Nederland 46,418
pi_95625148
Dat laatste begrijp ik wel, maar omdat je zo expliciet noemt dat je er geweest bent. Ok dan.
pi_95627644
Ik moet ineens weer aan dit topic denken en dan specifiek aan dit zinnetje:

quote:
Zij mogen het vooral niet beter hebben dan de grootste pechvogel onder de Hardwerkende Nederlander.
Dat gedweep met 'hardwerkende Nederlanders'.
  zondag 17 april 2011 @ 18:33:34 #136
132605 kawotski
Il Dottore
pi_95631217
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 00:08 schreef oompaloompa het volgende:
en hondenbezitters, de bouvier moet ook een biefstuk kunnen eten..

En wie t wil ontkennen, don't bother, ik ken zo'n grappenmaker
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_95632212
quote:
Voor de meeste mensen, is het inderdaad een enorme drempel om te overschrijden. je aanmelden bij de voedselbank, en er dan nog heen gaan ook! :@

Eén van mijn pleegkids, overweegt zich aan te melden. Ze komt er ruimschoots voor in aanmerking, maar alleen het idee al, dat je iemand onderweg tegen zou kunnen komen die je zou herkennen! Liever, wenst ze zich een diep gat in de grond, om voor eeuwig in weg te zinken.

Je moet echt de schaamte voorbij, wanneer je je genoodzaakt voelt om gebruik te maken van de voedselbank. Mensen zijn hard in hun bevooroordelingen.
pi_95633848
quote:
We hoeven ons helemaal niet te schamen. Het is onhaalbaar om iedereen op een hoog welvaartsniveau te houden. Wel haalbaar is om dit voor de overgrote meerderheid te doen, wat in Nederland het geval is.

Dat toch een deel van de populatie gebruik moet maken van de voedselbank is niets om beschaamd over te zijn. Het is juist een welkom middel in een realiteit die nooit perfect zal zijn. Er zullen altijd mensen blijven die (buiten eigen schuld om of niet) diep vallen en iets als de voedselbank nodig hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 20:11:16 #139
236264 crew  capricia
pi_95635712
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:58 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen, is het inderdaad een enorme drempel om te overschrijden. je aanmelden bij de voedselbank, en er dan nog heen gaan ook! :@

Eén van mijn pleegkids, overweegt zich aan te melden. Ze komt er ruimschoots voor in aanmerking, maar alleen het idee al, dat je iemand onderweg tegen zou kunnen komen die je zou herkennen! Liever, wenst ze zich een diep gat in de grond, om voor eeuwig in weg te zinken.

Je moet echt de schaamte voorbij, wanneer je je genoodzaakt voelt om gebruik te maken van de voedselbank. Mensen zijn hard in hun bevooroordelingen.
Ik begrijp niet goed waarom de voedselbank nodig is.
Mensen krijgen toch een uitkering?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 20:27:10 #140
249559 crew  Lavenderr
pi_95636709
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Die is niet altijd toereikend, sommige mensen hebben ook torenhoge schulden, dus er gaat eerst wat af van de uitkering om aan de schuldeisers te voldoen en dan is er te weinig over om boodschappen te kunnen doen in veel gevallen.
Laten we even in het midden wiens schuld dat is.
Maar deze mensen komen dus bij de voedselbank terecht.
pi_95641018
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:15 schreef niels0 het volgende:
Dat bedoelde ik niet
Wat is er dan mis met blikvoer?

Daarnaast zie ik niet in wat er zo beschamend is aan het feit dat in een rijk land voedselbanken zijn, je zult altijd mensen houden die (wel of niet door eigen schuld) niet rond kunnen komen en dan is er wat mij betreft helemaal niks mis met zo'n private oplossing.
  zondag 17 april 2011 @ 21:38:05 #142
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95641716
quote:

[..]

:') :N
  zondag 17 april 2011 @ 21:47:38 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_95642344
quote:

[..]

Dat is juist het probleem. Uitkeringen vervangen door voedselbonnen en het hele "chipsprobleem" verdwijnt als sneeuw voor de zon. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 22:13:45 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_95643973
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem. Uitkeringen vervangen door voedselbonnen en het hele "chipsprobleem" verdwijnt als sneeuw voor de zon. :P
Best een goed idee eigenlijk ^O^
pi_95645435
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:27 schreef Lavenderr het volgende:
De instanties/banken etc die leningen verstrekken aan mensen die het niet kunnen dragen? Reclamebedrijven die meehelpen aan het idee dat je iets moet hebben, wat iedereen hoort te hebben? De overheid die het allemaal toestaat, die kort op bijstand maar allerlei uitwassen van een samenleving met een hoog welvaartsnivo toestaat? Het onderwijs, de ouders? Of de mensen zelf die nog niet genoeg geleerd hadden hoe de wereld in elkaar zit zodat ze bepaalde problemen konden voorkomen, omdat niemand ze het vertelde.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2011 @ 22:44:18 #146
43556 miss_dynastie
pi_95646104
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:34 schreef loop het volgende:

[..]

De instanties/banken etc die leningen verstrekken aan mensen die het niet kunnen dragen? Reclamebedrijven die meehelpen aan het idee dat je iets moet hebben, wat iedereen hoort te hebben? De overheid die het allemaal toestaat, die kort op bijstand maar allerlei uitwassen van een samenleving met een hoog welvaartsnivo toestaat? Het onderwijs, de ouders? Of de mensen zelf die nog niet genoeg geleerd hadden hoe de wereld in elkaar zit zodat ze bepaalde problemen konden voorkomen, omdat niemand ze het vertelde.
Ik mis in jouw post het stukje 'eigen verantwoordelijkheid'.
pi_95646277
Geen kaviaar en bapao in het voedselpakket doen. :')
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 23:24:29 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_95648465
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:34 schreef loop het volgende:

[..]

Klopt allemaal, maar het klopt ook wat miss_dynastie zegt. Eigen verantwoordelijkheid. De mensen weten toch wat er elke maand binnenkomt en wat er uit gaat? Als je daar maand na maand, jaar na jaar structureel overheen gaat kom je in de problemen, dat is niet zo moeilijk om na te rekenen lijkt mij.

En verder, als je de programma's ziet van mensen die in de problemen zitten zie ik daar bijna altijd een paar honden en katten rondlopen, en de pakjes sigaretten en shag liggen op tafel. Dan denk ik, waarom nemen deze mensen huisdieren-en vaak nog een heel stel ook-als ze niet eens geld genoeg hebben om aan hun financiele verplichtingen te voldoen. Dan bespaar je toch op de voor de hand liggende dingen?
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 23:35:00 #149
236264 crew  capricia
pi_95649039
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die is niet altijd toereikend, sommige mensen hebben ook torenhoge schulden, dus er gaat eerst wat af van de uitkering om aan de schuldeisers te voldoen en dan is er te weinig over om boodschappen te kunnen doen in veel gevallen.
Maar deze mensen komen dus bij de voedselbank terecht.
Dat begrijp ik.
Maar even los van de schuldenproblematiek die bij sommige gezinnen speelt, is een uitkering an sich dus wel genoeg om van rond te komen. En heb je dus geen voedselbank nodig.
Mensen schijnen idd pas in de problemen te komen bij het (onverantwoordelijk) aangaan van leningen.
En uitzonderingen daargelaten, is mijn gevoel wel dat dit vaak aan die mensen zelf te wijten is.

Bedoel, in principe krijgen ze dus genoeg geld van de staat..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 23:37:45 #150
249559 crew  Lavenderr
pi_95649180
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2011 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat begrijp ik.
Maar even los van de schuldenproblematiek die bij sommige gezinnen speelt, is een uitkering an sich dus wel genoeg om van rond te komen. En heb je dus geen voedselbank nodig.
Mensen schijnen idd pas in de problemen te komen bij het (onverantwoordelijk) aangaan van leningen.
En uitzonderingen daargelaten, is mijn gevoel wel dat dit vaak aan die mensen zelf te wijten is.

Bedoel, in principe krijgen ze dus genoeg geld van de staat..
Helemaal waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')