Ik denk dat je de oplossing moet zoeken in vroegtijdig ingrijpen. Niet wachten tot iemand, die niet zijn verantwoordelijkheid kan nemen, want die mensen heb je idd, een ondraaglijke schuldenlast heeft opgebouwd,quote:Op zaterdag 16 april 2011 12:09 schreef shadow117 het volgende:
Vandaar mijn pleidooi over preventief werken aan de problemen,
..
Dat is ook precies wat ik er mee bedoel. En inderdaad, op termijn bespaar je daarmee ook onnodige kosten.quote:Op zaterdag 16 april 2011 12:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat je de oplossing moet zoeken in vroegtijdig ingrijpen. Niet wachten tot iemand, die niet zijn verantwoordelijkheid kan nemen, want die mensen heb je idd, een ondraaglijke schuldenlast heeft opgebouwd,
Maar veel eerder beginnen met begeleiding en hulp bij budgetteren..
Ja, maatschappelijk werk kost wat, maar het levert ook veel op en scheelt een boel ellende voor veel mensen.
Echt wel! Schulden die je niet opbouwt, hoeven ook niet te worden kwijtgescholden..quote:Op zaterdag 16 april 2011 12:40 schreef shadow117 het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat ik er mee bedoel. En inderdaad, op termijn bespaar je daarmee ook onnodige kosten.
Waarom noem je het dan?quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:46 schreef Ascendancy het volgende:
dat jij je door 3 verschillende buitenlanders hebt laten bezwangeren, want uiteraard waren het allemaal halfbloedjes.
Ik heb niets tegen halfbloedjes
Ja haha hele goede vergelijking!quote:Op zaterdag 16 april 2011 13:53 schreef bijdehand het volgende:
Stel dat je een tientje geeft aan de collecte en dat ze zeggen: 'dit is niet genoeg meneer!'
Leveranciers? Donateurs bedoel je? Ik denk dat die de boel liever weggooien dan aan dergelijke eisen te moeten voldoen. Het is tenslotte liefdadigheid.quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:01 schreef shadow117 het volgende:
Ik vind dat er een bepaalde afspraak gemaakt zou moeten worden met de leveranciers. Dat deze een bepaalde hoeveelheid producten ( liefst gevarieerd ) aan de voedeselbank aanbieden. Dan kan deze de pakketten altijd samenstellen met een bepaalde voedingswaarde.
Ow en daar mag niet een bepaalde afspraak over gemaakt worden ?quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Leveranciers? Donateurs bedoel je? Ik denk dat die de boel liever weggooien dan aan dergelijke eisen te moeten voldoen. Het is tenslotte liefdadigheid.
Meer dat je geld geeft en dat ze zeggen:"muntgeld?quote:Op zaterdag 16 april 2011 13:53 schreef bijdehand het volgende:
Stel dat je een tientje geeft aan de collecte en dat ze zeggen: 'dit is niet genoeg meneer!'
Meer dat je bier geeft en ze zeggen "hmm misschien is iets te drinken zonder alcohol zo nu en dan zou fijn zijn aangezien de pakketten tjokvol bier zitten elke week".quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:18 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Meer dat je geld geeft en dat ze zeggen:"muntgeld?laat maar zitten.."
Heen wel hoor..nuchter, want dan is het bier op.quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:53 schreef DrDentz het volgende:
Alcohol verzacht de pijn van het minimabestaan, je moet er niet aan denken om iedere keer nuchter naar de voedselbank te rijden.
Omdat ik wel wat heb tegen tienermoeders en negers die daar meestal de oorzaak van zijnquote:
quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, is gewoon aardappel dus best gezond eigenlijk
Hoezo, zo goed mogelijk? Een voedselpakket is géén vervanging van je dagelijkse boodschappen, maar een aanvulling. Het is niet meer dan logisch dat een supermarkt zijn producten liever verkoopt dan weggeeft. Ik denk dat dankbaarheid meer op zijn plaats is dan commentaar!quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:09 schreef shadow117 het volgende:
[..]
Ow en daar mag niet een bepaalde afspraak over gemaakt worden ?
Hier heb je een linker schoen, de andere zie je maar hoe je er aan komt.
Als je dan toch zo graag aan liefdadigheid wil doen, probeer dan zo goed mogelijk dit te doen.
Een verkoper van de daklozenkrant, mocht van de eigenaar van de slijterij op de hoek in het winkelcentrum, niet binnen staan. Afspraak was afspraak, sneeuw en -3 graden of niet. Toen heeft mijn moeder hem demonstratief uitgenodigd voor een kop koffie in de lunchroom naast die slijter, en wat met hem gepraat. Wat bleek, zijn vrouw was weggegaan met de kids, hij verloor zijn baan, en knapte. Zo kan het ook gaan in het leven.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:20 schreef Mylene het volgende:
Bij mijn ouders woont ook een vrouw met kinderen. Ze is zeg maar ook klant van de voedselbank. Ze wil echter wel om de week op de maandagavond naar de kantine van de plaatselijke voetbalvereniging voor de bingo die daar altijd wordt gehouden. Haar weerwoord is mag ik ook een uitje hebben, anders kom ik helemaal nergens meer. Zo'n bingoavond kost 15 euro en meestal wordt er een kopje koffie gedronken van 1,25 en broodje bal van 2,50 gegeten.
Ja haha, maar zo slecht is dat ook niet weer hoor.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, is gewoon aardappel dus best gezond eigenlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |