Geen overbodige luxe? Een abbonnement op de plaatselijke bibliotheek vind ik nuttiger.quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:47 schreef Ravenous het volgende:
[..]
TV vind ik geen overbodige luxe. Ze geven LCD, omdat die ouderwetse beeldbuizen nergens meer te vinden zijn.
Ga eens een tijdje bij een voedselbank kijken wat voor een soort mensen daar komt.quote:Op zondag 17 april 2011 00:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Omdat alle mensen die gebruik van de voedselbank maken ketitngrokende luie alcoholisten zijn volgens de deskundigen hier.
Oh blikvoer wordt dus ook niet geaccepteerd?quote:Op zondag 17 april 2011 16:13 schreef niels0 het volgende:
M'n maat schaamde zich ervoor heen te moeten, dus meegeweest. Da's toch allemaal blikvoer, als Nederland moeten we ons diep diep schamen dat het nodig is. We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld wtf.
Dat gedweep met 'hardwerkende Nederlanders'.quote:Zij mogen het vooral niet beter hebben dan de grootste pechvogel onder de Hardwerkende Nederlander.
en hondenbezitters, de bouvier moet ook een biefstuk kunnen eten..quote:Op zondag 17 april 2011 00:08 schreef oompaloompa het volgende:
Omdat alle mensen die gebruik van de voedselbank maken ketitngrokende luie alcoholisten zijn volgens de deskundigen hier.
Voor de meeste mensen, is het inderdaad een enorme drempel om te overschrijden. je aanmelden bij de voedselbank, en er dan nog heen gaan ook!quote:Op zondag 17 april 2011 16:13 schreef niels0 het volgende:
M'n maat schaamde zich ervoor heen te moeten, dus meegeweest. Da's toch allemaal blikvoer, als Nederland moeten we ons diep diep schamen dat het nodig is. We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld wtf.
We hoeven ons helemaal niet te schamen. Het is onhaalbaar om iedereen op een hoog welvaartsniveau te houden. Wel haalbaar is om dit voor de overgrote meerderheid te doen, wat in Nederland het geval is.quote:Op zondag 17 april 2011 16:13 schreef niels0 het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom de voedselbank nodig is.quote:Op zondag 17 april 2011 18:58 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen, is het inderdaad een enorme drempel om te overschrijden. je aanmelden bij de voedselbank, en er dan nog heen gaan ook!![]()
Eén van mijn pleegkids, overweegt zich aan te melden. Ze komt er ruimschoots voor in aanmerking, maar alleen het idee al, dat je iemand onderweg tegen zou kunnen komen die je zou herkennen! Liever, wenst ze zich een diep gat in de grond, om voor eeuwig in weg te zinken.
Je moet echt de schaamte voorbij, wanneer je je genoodzaakt voelt om gebruik te maken van de voedselbank. Mensen zijn hard in hun bevooroordelingen.
Die is niet altijd toereikend, sommige mensen hebben ook torenhoge schulden, dus er gaat eerst wat af van de uitkering om aan de schuldeisers te voldoen en dan is er te weinig over om boodschappen te kunnen doen in veel gevallen.quote:Op zondag 17 april 2011 20:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet goed waarom de voedselbank nodig is.
Mensen krijgen toch een uitkering?
Wat is er dan mis met blikvoer?quote:
quote:Op zondag 17 april 2011 20:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Uitkeringen vervangen door voedselbonnen en het hele "chipsprobleem" verdwijnt als sneeuw voor de zon.quote:Op zondag 17 april 2011 20:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Best een goed idee eigenlijkquote:Op zondag 17 april 2011 21:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Uitkeringen vervangen door voedselbonnen en het hele "chipsprobleem" verdwijnt als sneeuw voor de zon.![]()
De instanties/banken etc die leningen verstrekken aan mensen die het niet kunnen dragen? Reclamebedrijven die meehelpen aan het idee dat je iets moet hebben, wat iedereen hoort te hebben? De overheid die het allemaal toestaat, die kort op bijstand maar allerlei uitwassen van een samenleving met een hoog welvaartsnivo toestaat? Het onderwijs, de ouders? Of de mensen zelf die nog niet genoeg geleerd hadden hoe de wereld in elkaar zit zodat ze bepaalde problemen konden voorkomen, omdat niemand ze het vertelde.quote:Op zondag 17 april 2011 20:27 schreef Lavenderr het volgende:
Laten we even in het midden wiens schuld dat is.
Ik mis in jouw post het stukje 'eigen verantwoordelijkheid'.quote:Op zondag 17 april 2011 22:34 schreef loop het volgende:
[..]
De instanties/banken etc die leningen verstrekken aan mensen die het niet kunnen dragen? Reclamebedrijven die meehelpen aan het idee dat je iets moet hebben, wat iedereen hoort te hebben? De overheid die het allemaal toestaat, die kort op bijstand maar allerlei uitwassen van een samenleving met een hoog welvaartsnivo toestaat? Het onderwijs, de ouders? Of de mensen zelf die nog niet genoeg geleerd hadden hoe de wereld in elkaar zit zodat ze bepaalde problemen konden voorkomen, omdat niemand ze het vertelde.
Klopt allemaal, maar het klopt ook wat miss_dynastie zegt. Eigen verantwoordelijkheid. De mensen weten toch wat er elke maand binnenkomt en wat er uit gaat? Als je daar maand na maand, jaar na jaar structureel overheen gaat kom je in de problemen, dat is niet zo moeilijk om na te rekenen lijkt mij.quote:Op zondag 17 april 2011 22:34 schreef loop het volgende:
[..]
De instanties/banken etc die leningen verstrekken aan mensen die het niet kunnen dragen? Reclamebedrijven die meehelpen aan het idee dat je iets moet hebben, wat iedereen hoort te hebben? De overheid die het allemaal toestaat, die kort op bijstand maar allerlei uitwassen van een samenleving met een hoog welvaartsnivo toestaat? Het onderwijs, de ouders? Of de mensen zelf die nog niet genoeg geleerd hadden hoe de wereld in elkaar zit zodat ze bepaalde problemen konden voorkomen, omdat niemand ze het vertelde.
Dat begrijp ik.quote:Op zondag 17 april 2011 20:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die is niet altijd toereikend, sommige mensen hebben ook torenhoge schulden, dus er gaat eerst wat af van de uitkering om aan de schuldeisers te voldoen en dan is er te weinig over om boodschappen te kunnen doen in veel gevallen.
Laten we even in het midden wiens schuld dat is.
Maar deze mensen komen dus bij de voedselbank terecht.
Helemaal waar.quote:Op zondag 17 april 2011 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Maar even los van de schuldenproblematiek die bij sommige gezinnen speelt, is een uitkering an sich dus wel genoeg om van rond te komen. En heb je dus geen voedselbank nodig.
Mensen schijnen idd pas in de problemen te komen bij het (onverantwoordelijk) aangaan van leningen.
En uitzonderingen daargelaten, is mijn gevoel wel dat dit vaak aan die mensen zelf te wijten is.
Bedoel, in principe krijgen ze dus genoeg geld van de staat..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |