abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94865876
Kan iemand mij uitleggen waarom er zo gedweept wordt met de 'hardwerkende Nederlander'?
Kijk, als iemand uit liefde voor de goede zaak weken van 60 uur draait, persoonlijke risico's loopt of voor een hongerloontje billen wast tijdens onregelmatige diensten, daar heb ik niks dan bewondering voor.

Maar voor ongeveer 80% is dat 'harde werken' zwaar overdreven. De gemiddelde werknemer klokt om 5 uur uit, is vrijdag al met zijn hoofd bij het weekend, en maakt in zijn vrije tijd echt niet extra uurtjes om tot excellentie te komen.

Niks mis mee hoor, heel gezond. Maar soms heb ik het idee dat van 9 tot 5 bij een baas zitten een soort morele sterrenstatus geeft.

Politici hebben de mond vol over Hardwerkende Nederlanders. De enige volwaardige burger lijkt soms wel een met een betaalde baan, ook hier op Fok! De rest is tweederangsburger, een soort een lastig insect dat de Zijne Hardwerkendheid alleen geld kost.

Zoals bijvoorbeeld de mensen die door de een of andere ziekte niet aan betaald werk kunnen komen. Zij mogen het vooral niet beter hebben dan de grootste pechvogel onder de Hardwerkende Nederlander. Elke dag naar je werk fietsen is kennelijk zo'n grote opoffering dat een gevecht met kanker of leven met een ziek lijf daarbij in het niet valt.

Studenten, ook tweederangsburgers. Sommige van hen werken keihard, bijvoorbeeld om boven het maaiveld uit te steken en een tweede master te halen, maar kennelijk werk je alleen hard als je betaald wordt door een baas. Koning Henk de Hardwerkende wenst niet voor zulk plebs te betalen.

Dus, wat is het toch aan goeiemoggel zeggen en achter een scherm zitten dat iemand op een voetstuk plaatst?

Klacht: Mensen die menen dat mensen met een betaalde baan fucking helden zijn, en de inspanningen/opofferingen van de rest van de Nederlander bagatelliseren
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:06:32 #2
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_94865945
Jij trekt zeker een uitkering.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_94865964
In mijn ogen zijn hardwerkende Nederlanders gewoon mensen met elke willekeurige baan, van rioolontstopper tot mediatycoon, en zijn het juist de Nederlanders zonder baan, met een uitkering of elke andere vorm van luiheidscompensatie van de overheid die TERECHT worden gebagatelliseerd. Dus de TS waarschijnlijk ook :')
pi_94865976
Daar is een mooie term voor bedacht: ressentiment.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94866003
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:06 schreef Hoogheid het volgende:
In mijn ogen zijn hardwerkende Nederlanders gewoon mensen met elke willekeurige baan, van rioolontstopper tot mediatycoon, en zijn het juist de Nederlanders zonder baan, met een uitkering of elke andere vorm van luiheidscompensatie van de overheid die TERECHT worden gebagatelliseerd.
Waarom ? zijn zij zoveel minder? Is een mantelzorger lui?
pi_94866045
Zo een terechte klacht dit.
pi_94866046
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:07 schreef pussywillow het volgende:
Daar is een mooie term voor bedacht: ressentiment.
Ik ben geen mislukt figuur, al zullen mensen op klb dat niet geloven.

Ach, als ik het maar geloof. ;)
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:10:32 #8
198371 Equites
pi_94866106
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:09 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Wat doe je dan knaap!
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_94866135
wat is dit nu, word je niet betaald op fok! ofzo? :? :?
-referral verwijderd-
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:12:13 #10
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_94866168
je usernaam zou toch wat anders doen vermoeden
zonnig Brasil
pi_94866196
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:09 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel: ressentiment van de "hardwerkende Nederlander" ten opzichte van mensen die niet net zo hard werken als zij. Omdat zij het doen, is iedereen die het níet doet verkeerd.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94866206
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:10 schreef Equites het volgende:

[..]

Wat doe je dan knaap!
Studeren. En ben geen knaap.
pi_94866207
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:07 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Waarom ? zijn zij zoveel minder? Is een mantelzorger lui?
Mantelzorg is onbetaald en daar krijg je toch verder niets voor van de overheid?
pi_94866213
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:12 schreef qwerty_x het volgende:
je usernaam zou toch wat anders doen vermoeden
:P
pi_94866238
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:13 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Mantelzorg is onbetaald en daar krijg je toch verder niets voor van de overheid?
Maar is een mantelzorger dan een tweederangsbrurger die onder iemand met een baan staat? Ik vind van niet.
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:15:11 #16
198371 Equites
pi_94866272
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:13 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Studeren. En ben geen knaap.
Ok dushi.
pi_94866365
Ik heb meer respect voor een über ideologische dichter ofzo dan voor een kantoorpik die alleen maar zuur kan zijn, maar dat zal wel weer aan mij liggen volgens KLB :')
Ga weg
pi_94866451
Terechte klacht.
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:20:33 #19
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_94866473
mooi omschreven klacht.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_94866511
Waar moeten wij je nu mee helpen?
pi_94866570
Nederlanders hebben de kortste werkweek van alle Europeanen. Van Duitsers tot Turken, van Zweden tot Portugezen, allemaal maken ze veel meer uren dan de 'hardwerkende' Nederlander.

Heel terechte klacht dus.
pi_94866629
loonslaven :')

Mensen die niet out of the box kunnen denken.
pi_94866728
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:12 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel: ressentiment van de "hardwerkende Nederlander" ten opzichte van mensen die niet net zo hard werken als zij. Omdat zij het doen, is iedereen die het níet doet verkeerd.
Ja, dan denk ik, hebben ze zo'n hekel aan hun werk, dat elke cent die ze moeten afstraan aan iets of iemand die niet werkt pijn doet?Zij ze zo jaloers?

Ik zag laats een user voorbij komen die was jaloers op autisten in een instelling! Want die kregen 'gratis geld'. Hij was vast ook jaloers op Doe een Wens kinderen omdat die met van der Vaart op de foto mogen. :P
pi_94866755
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:20 schreef mymoodfentje het volgende:
mooi omschreven klacht.
Danku.

En alle andere mensen die t een terechte klacht vinden.
pi_94867045
Nederlanders werken nauwelijks hard. Zo weinig mogelijk doen en naar een zo hoog mogelijk resultaat streven wordt al ingeprent vanaf de basisschool. Het wordt als excuus gebruikt om zo veel
mogelijk belasting op te halen, belastingvoordelen te geven aan multinationals en te bezuinigen op mindergestelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')