Denk nog ± 6 tot 8 maanden. Tijd is voor mij niet zo belangrijk, alleen vanwege de kosten zou het fijn zijn dat het zsm af is. Kwaliteit blijft echter voor kwantiteit gaan en kwaliteit kost enorm veel tijd.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:41 schreef Habork het volgende:
Flinke klus, hoe lang denk je ermee bezig te zijn?
Plattegronden heb ik.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:53 schreef Ml-etje het volgende:
Ben wel heel benieuwd naar een plattegrondje maar de badkamer ziet er al goed uit in opbouw
Ik ben ongeveer 1,5 jaar bezig. Ik werk 40 tot 45u in de week, dus ik heb maar ±6 dagen per maand om te klussen. Qua totale manuren zit er nu ongeveer 3 maanden werk in. Het huis is zo goed als teruggebracht naar casco.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:16 schreef Stormqueen het volgende:
je bent nu dus 2 jaar bezig? wat een project!
Mag ik vragen wat je voor dit huis hebt betaald?
Haha idd, of "Help, omg, ik ben een klusser...."quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:24 schreef Radio-silence het volgende:
Iets voor Bouwval gezocht... wel erg gaaf zo'n klus!
90.000?quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:53 schreef tpeene het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer 1,5 jaar bezig. Ik werk 40 tot 45u in de week, dus ik heb maar ±6 dagen per maand om te klussen. Qua totale manuren zit er nu ongeveer 3 maanden werk in. Het huis is zo goed als teruggebracht naar casco.
De prijs was niet hoog... Gok es.
Bedenk goed voorafquote:De tuin, komt later natuursteen in.
¤ 80.000 k.k.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:53 schreef tpeene het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer 1,5 jaar bezig. Ik werk 40 tot 45u in de week, dus ik heb maar ±6 dagen per maand om te klussen. Qua totale manuren zit er nu ongeveer 3 maanden werk in. Het huis is zo goed als teruggebracht naar casco.
De prijs was niet hoog... Gok es.
Topic Titel?quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:36 schreef Hallie het volgende:
Zo flinke verbouwing! Die ga ik volgen.
In welk deel van het land staat dat leuke huisje?
Dat zijn inderdaad 3 nadelen. Ik vind alleen klinkers totaal niet mooi, dus dat wordt het niet...quote:Op zaterdag 16 april 2011 04:52 schreef jpajs het volgende:
[..]
Bedenk goed vooraf
• met regen spiegelglad
• zonnige dagen niet op te lopen
• met sneeuw en ijs een roetsbaan
Gewoon eens kijken naar mooi oude klinkertjes, hoort meer bij het huis.
Ja lezen is ook een kunstquote:
Shutters, mooi!quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:03 schreef tpeene het volgende:
Deze kozijnen zaten er al in en ik vind het niet erg. Ik laat het dus zitten.
Het is wel de bedoeling later shutters aan de binnenkant te plaatsen. Die zijn wel van hout.
Ja, kijk maar eens goed op de sweater van degene die op de foto staat...quote:Op zondag 17 april 2011 14:08 schreef Hallie het volgende:
[..]
Ja lezen is ook een kunst![]()
Mijn vraag had dus moeten zijn: waar in de provincie?
Of heb ik daar ook alweer overheen gelezen
[..]
Begrijpelijk, maar let wel op je kleding haha. Of was het misschien een bewuste afleiding hmmquote:Op zondag 17 april 2011 16:18 schreef tpeene het volgende:
De preciese plaats zeg ik liever niet ivm evt. diefstal. Er is nu nog niets van waarde en gereedschap gaat altijd mee aan het einde van de dag, maar dat zal later veranderen.
Tsja ik heb ook wel eens een shirt aan waar New York op staatquote:Op zondag 17 april 2011 15:14 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja, kijk maar eens goed op de sweater van degene die op de foto staat...
Kan ik me ook wel voorstellen was gewoon een beetje nieuwsgierigquote:Op zondag 17 april 2011 16:18 schreef tpeene het volgende:
De preciese plaats zeg ik liever niet ivm evt. diefstal. Er is nu nog niets van waarde en gereedschap gaat altijd mee aan het einde van de dag, maar dat zal later veranderen.
Precies! Enne ik zal nooit meer vragen waar een huisje staatquote:Op zondag 17 april 2011 19:30 schreef Ml-etje het volgende:
Totaal niet interessant waar het huis tsaat
Wel wat TS ermee gaat doen
Zeker is het mooier om de wandcontactdozen laag te houden, maar waarom enkele dozen hiervoor geplaatst?quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:29 schreef Hallie het volgende:
Netjes weggewerkt allemaal, jullie hebben meters gemaakt!
Ik vind het ook veel mooier de stopcontacten laag ipv ergens midden op de muur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Lottekoekkie op 25-04-2011 00:09:50 ]Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
Wat al heel veel puzzelwerk kan voorkomen is om de wisseldraden van de hotelschakelingen uit een stuk van schakelaar naar schakelaar te laten lopenquote:Op zondag 8 mei 2011 11:05 schreef tpeene het volgende:
In de slaapkamer ligt inmiddels alle elektra. Dat was enorm veel gepuzzel, dus we hebben alles gelabeld. Voor zowel de hoofd-, als accentverlichting lopen er hotelschakelingen naar meerdere lampen. Dan is het al snel een enorme hoeveelheid draad die door een centraaldoos loopt.
We hebben dus 3 centraaldozen aangelegd om alles te spreiden. Nu past het precies.
Doos 1:
[ afbeelding ]
Doos 2:
[ afbeelding ]
Doos 3:
[ afbeelding ]
Dat hebben we op 1 deel gedaan.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:19 schreef exlurker het volgende:
[..]
Wat al heel veel puzzelwerk kan voorkomen is om de wisseldraden van de hotelschakelingen uit een stuk van schakelaar naar schakelaar te laten lopen
De dakkapel laat ik maken van kunststof zodat deze bij de rest past. We zouden het wel zelf kunnen maken van hardhout, maar de ruimte ervoor is er niet echt,. Ook wordt het dan pas na de zomer voordat het klaar is en om in de winter een kapel te plaatsen is niet wenselijk in dit geval. Het dak wil ik namelijk zsm vervangen omdat er her en der een druppel door komt sinds de vorige winter. Ook zouden we dan nu niet meer echt verder kunnen werken omdat alles wacht op de dakkapel en het dak.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:24 schreef JohnB52 het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af: maak je het dakkapel ook zelf?
Nogmaals complimenten voor je werk! En het delen van je fotos natuurlijk!
Die foto's laden af en toe idd erg slecht. Ik heb wel een betaalde premium account bij Photobucket, maar dan nog schiet het niet altijd op. Misschien moet ik ze nog iets meer verkleinen.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:59 schreef loecje het volgende:
je foto's laden niet echt lekker.
maar klinkt goed:) ben benieuwd naar de verlichting als het af is.
Rietveld Verlichting in Papendrecht, of Straluma in Rotterdam, grens Barendrecht.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:52 schreef tpeene het volgende:
[..]
Die foto's laden af en toe idd erg slecht. Ik heb wel een betaalde premium account bij Photobucket, maar dan nog schiet het niet altijd op. Misschien moet ik ze nog iets meer verkleinen.
De verlichting voor de slaapkamer ben ik nog naar op zoek. Het moet een combinatie zijn van oud in een strak nieuw design. Dus het oude huis met nieuwe technologie gecombineerd. Ik heb er alleen nog niet heel veel moois van kunnen vinden op internet. Vind 99,99% erg lelijk... Adressen van grote lampenboeren zijn dus welkom! Dan kan ik gaan rondneuzen.
Yup, boven is er behoorlijk veel ruimte.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Net het filmpje gekeken en opzich zit er boven best veel ruimte in de woning !
Beneden lijkt het allemaal nu nog wat hokkerig (maar dat komt denk ik ook door de hoeveelheid puin, sloopafval en goederen die daar opgeslagen staan.
Hoeveel m² is jou huis eigenlijk ?
Thanks! Die hebben inderdaad een aantal mooie lampen staan!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:18 schreef lipje het volgende:
[..]
Rietveld Verlichting in Papendrecht, of Straluma in Rotterdam, grens Barendrecht.
ik heb er goede inspiratie opgedaan om vervolgens toch in Duitsland bij de webshop te bestellenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:37 schreef tpeene het volgende:
[..]
Thanks! Die hebben inderdaad een aantal mooie lampen staan!
Waarom dat? De prijzen zijn er toch hetzelfde? Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:48 schreef lipje het volgende:
[..]
ik heb er goede inspiratie opgedaan om vervolgens toch in Duitsland bij de webshop te bestellen
Dat valt opzich best mee, dat is het oppervlakte van een normaal doorsnee huis in Nederland.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef tpeene het volgende:
[..]
Yup, boven is er behoorlijk veel ruimte.2 ruime slaapkamers, een ruime badkamer en nog een ruime zolder/slaapkamer. Beneden is het net zo ruim, alleen het lijkt inderdaad kleiner door alle troep die er nu nog ligt opgestapeld. Als dat straks allemaal weg is maakt dat een wereld van verschil. Er komt een lekker grote keuken in, met een groot kookeiland en een grote eettafel. Dat gaat wel goedkomen dus.
![]()
Het huis heeft iets meer 100m² oppervlakte.
nee t scheelt toch voldoende (20% tot 30%) Zeker als je in de wat duurdere klasse terecht komtquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:47 schreef tpeene het volgende:
[..]
Waarom dat? De prijzen zijn er toch hetzelfde? Of zie ik iets over het hoofd?
Op zich is het inderdaad niet klein. Ik ga er alleen wonen, dus de extra slaapkamer gebruik ik als studeerkamer. Er zijn toch nog geen kinderen dus dat kan makkelijk. Dan geniet ik zelf van de luxe zolang het kanquote:Op maandag 30 mei 2011 22:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat valt opzich best mee, dat is het oppervlakte van een normaal doorsnee huis in Nederland.
Ga je er trouwens alleen wonen ? Of met ze tweeen ?
Klopt het dat je tuin niet "achterom" bereikbaar is ? en dat je daarom door het huis naar je achtertuin moet ? Of geven de foto's een erg verkeerd beeld
Ah dan kijk ik niet goed. Heb er al wel wat leuke lampen gevonden.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:07 schreef lipje het volgende:
[..]
nee t scheelt toch voldoende (20% tot 30%) Zeker als je in de wat duurdere klasse terecht komt
kleine tip als je het merk/model weetquote:Op donderdag 2 juni 2011 20:34 schreef tpeene het volgende:
[..]
Ah dan kijk ik niet goed. Heb er al wel wat leuke lampen gevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
Waarom is het dan niet handig? Je kan toch best een trappetje af lopen met een doos in je hand? Klinkt als geen stomme keuze. Je kan nooit bergruimte genoeg hebben. Dus al gebruik je het de eerste jaren niet, geen punt. Als je het in de toekomst wilt gebruiken is het handig als het er zit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:00 schreef tpeene het volgende:
Ik zat ook te denken aan een kastje voor dingen die ik bijna nooit gebruik. Een gourmetstel bijv.. Alleen is de hoogte zodanig dat je er een trappetje voor nodig hebt, dus niet echt handig. Zaken als ventilatie en schakelmateriaal lopen elders dus die kunnen er niet in.
dat is het inbouwframe, die kan je straks op maat afsnijden. De echte drukknop zit er nog niet op.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:39 schreef JohnB52 het volgende:
Ff over de wc, ik zie dat t drukknopje verder naar voren zit dan de wc pot, is dat bewust gedaan? Volgens mij krijg je straks de wcbril niet meer omhoog geklapt...
Ja daar heb ik aan gedacht. De afvoerbuizen lopen van begane grond naar de 1e verdieping en vervolgens naar zolder. Deze buis loopt door een paar muren en is netjes weggewerkt. Op zolder komt hij nog langs de cv installatie en is ie op de aftapkraan daarvan aangesloten. Uiteindelijk verdwijnt deze buis door een gat in het dak en doet als ontluchter en beluchter dienst. Met andere woorden: we hebben een standleiding aangelegd. Deze was er eerst niet, maar ik wilde geen risico lopen op leegtrekkende sifons.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:37 schreef Xiphos het volgende:
Ach zolang er nergens water blijft staan komt 't wel goed
Heb je trouwens wel gedacht aan de beluchting, ik zie 't buisje nergens
Alles is inderdaad vlak; op deze foto is het beter te zien:quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:59 schreef exlurker het volgende:
Er is verschil in kleur van het hout maar verder is de achterwand volledig glad volgens mij. Wat mij nu wel opvalt is dat er voor de aansluiting van het reservoir een flexibele slang is gebruikt, ik hoop voor TS dat dit in de toekomst geen problemen gaat geven, anders kan hij aan het slopen
Je moet er voor zorgen dat de voorkant van de muurplaat tegen de achterkant van het reservoir komt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:57 schreef tpeene het volgende:
Zoiets had ik eerst ook bedacht, maar de aansluiting van het toiletkraantje heeft enkel schroefdraad. Dan had ik met een bus moeten werken die ik aan de andere kant vast had moeten solderen. Omdat de ruimte erg beperkt is en ik dan had moeten solderen richting het plastic reservoir heb ik uiteindelijk maar besloten om de flexibele leiding te pakken. Met gipsplaat achter de soldeerverbinding had ik misschien wel kunnen solderen, maar ik wist toen niet dat flexibele leidingen zoveel slechter zijn dan normale, omdat er enkel koud water door stroomt en de leiding er dus niet erg van langs krijgt.
Hallo dan!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:43 schreef Mjahtogh het volgende:
Ziet er netjes uit!! Ik stond nog voor de deur maar je was er niet.
Ik krijg morgen de sleutel wip maar eens binnen als je in de buurt bent
Thanks! Als ik in 2063 eindelijk klaar ben geef je maar een seintje en ik sta paraat!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:18 schreef JohnB52 het volgende:
Hebben er vroeger deuren in gezeten? Zie foto 2?
Top werk hoor! je mag bij mij ook wel eens langskomen
Ha ik ben er als het goed is iedere dag dus bel maar ff ofzo of kom op de gok, ben er vast haha.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:30 schreef tpeene het volgende:
[..]
Hallo dan!
Wanneer ben je er? Ik zie ze nog steeds werken van het bouwbedrijf?? Kom binnenkort dan wel een keer buurten.
Ja nog best wel wat. Denk niet dat ik volgende week klaar benquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mooie huis. Is vast nog veel werk aan zie ik
Is goed ik zie je binnenkort.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:09 schreef Mjahtogh het volgende:
[..]
Ha ik ben er als het goed is iedere dag dus bel maar ff ofzo of kom op de gok, ben er vast haha.
En die bouwtekeningen kan je in het gemeentehuis inzien en fotograferen alleen niet mee nemen dacht ik?
Mijn neefje heeft bij jou vlak in de buurt pas een huis gekocht en die heeft ze ook in gezien
Waarom underlayment, en niet gewoon OSB-platen? Is volgens mij goedkoper...quote:(het lijkt soms scheef als je ervoor staat, maar de muur staat helemaal waterpas. De balken zijn ten opzichte van elkaar wel iets krom, maar daar komt straks underlayment en gips over waardoor dat niet uitmaakt.)
Dank je, en zie pm.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Het lijkt zo wel zo'n jaren '80 letterkast
Ziet er super uit zeg! Ben erg benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden
Bevalt jullie dakkapel? Zou je me willen PM-en waar jullie de dakkapel hebben besteld?
Het voordeel van OSB is dat het spanningsvrij is maar het nadeel is de vezelstructuur met geringe schroefvastheid. Ik wilde perse de mogelijkheid hebben om e.e.a. veilig op te hangen aan de muur en daarom heb ik voor underlayment gekozen. Qua prijs maakt het overigens niet zo heel veel uit als je maar onderhandelt over de prijs van de underlaymentplaten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:17 schreef zxperia het volgende:
[..]
Waarom underlayment, en niet gewoon OSB-platen? Is volgens mij goedkoper...
De balken zitten vast aan onder- en bovenkant en overal zitten liggers tussen. Keukenkastjes krijg ik gelukkig niet, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:35 schreef Xiphos het volgende:
Tegen wiebelen: Aan het plafond en aan de vloer goed vast maken, en uiteraard voldoende liggers.
Ideaal zou zijn om op de kopse punt, langs de laatste keukenkast een schuine ligger haaks op de muur te maken (driehoek), maar dan heb je wel een cm of 8 afwerkplaatje naast je kast.
Daar heb ik niet aan gedacht. Helpt het om rubber tussen de ankers en de muur/balken te steken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:14 schreef BertusG het volgende:
Als je echt geluidsisolatie wilt, moet je de voorzetwand natuurlijk niet verankeren aan de originele muur..
Misschien een beetje T. Maar als het voor je zelf is zou ik het wel doen. In de muur een keilboutje en of een chemisch anker. Gevonden op Googlequote:Op woensdag 19 oktober 2011 02:59 schreef klusfoobje het volgende:
Dat zal misschien iets helpen, maar idd om geluidsisolatie te hebben zul je elke vorm van geluidsbrug moeten voorkomen. Was die wand niet vast te zetten met alleen de vloer en plafond als koppelpunt ?
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef jpajs het volgende:
[..]
Misschien een beetje T. Maar als het voor je zelf is zou ik het wel doen. In de muur een keilboutje en of een chemisch anker. Gevonden op Google
[ afbeelding ]
Ik ben totaal geen expert, dus ik kan je geen advies geven. Heb je wel eerst gecontroleerd of er (nog steeds)) sprake is van vocht in de muur? Als het stucwerk loslaat en je hebt zoutkristallen dan heb je volgens mij ook vaak last van vocht, dat is tenminste in mijn huis het geval. Ik zou dan geen isolatie tegen die muur aan doen want dat wordt dan op den duur ook nat/vochtig.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:00 schreef tpeene het volgende:
De muur staat een cm of 2 van de stenen muur af. De muur kan helemaal vol met isolatie maar een luchtspouw is ook mogelijk. Wat is beter?
Die ankers ken ik, die heb ik nog liggen vanuit een paar harde schijf ophangingen. Is M4 maar daar kom ik wel mee uit. Thanks voor de tip!
Als je er nog bij kunt: vervang het alsjeblieft door een pijp van 50 mm. Je wilt niet weten wat een ellende een niet goed stromende afvoer geeft in je dagelijkse keukenwerk.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:56 schreef tpeene het volgende:
In de vroegere keuken zat nog een waterafvoer van de c.v. en wasmachine. De vloer was daar nog open en in de nieuwe situatie komt daar de keukentafel te staan en is de wasmachine naar de schuur/bijkeuken verhuisd. In de bijkeuken zat nog geen afvoer voor water dus is er een 40mm buis aangelegd vanuit de keuken naar de bijkeuken.
Dat heeft hij goed gedaan, een standaard schakelaar kan maar 10A schakelen en die wandcontactdozen zijn bedoeld voor hoge vermogensquote:Op zondag 6 november 2011 04:46 schreef klusfoobje het volgende:
Wat me opvalt is dat je de contactdozen voor de laders ed wel schakelbaar hebt gemaakt maar die in het muurtje voor de magnetron etc niet. Wrom nie ? Lijkt me een stuk eenvoudiger dan op je buik stekkers eruit te moeten trekken in geval van.
.
idd. een huis tuin en keuken schakelaar kan maar maximaal 10A schakelenquote:Op zondag 6 november 2011 08:59 schreef exlurker het volgende:
[..]
Dat heeft hij goed gedaan, een standaard schakelaar kan maar 10A schakelen en die wandcontactdozen zijn bedoeld voor hoge vermogens
kaik kaik, zo leren we nog wat want da wis ik niequote:Op zondag 6 november 2011 08:59 schreef exlurker het volgende:
[..]
Dat heeft hij goed gedaan, een standaard schakelaar kan maar 10A schakelen en die wandcontactdozen zijn bedoeld voor hoge vermogens
Ja, kan eigenlijk geen regelwerk meer zien... Wat een werk is dat! Gelukkig is de boel wel stevig en is elke muur nu gewoon helemaal goed gekomen.quote:Op zondag 6 november 2011 04:46 schreef klusfoobje het volgende:
Gaat lekker man!
Je raggelt je wel suf he
Wat me opvalt is dat je de contactdozen voor de laders ed wel schakelbaar hebt gemaakt maar die in het muurtje voor de magnetron etc niet. Wrom nie ? Lijkt me een stuk eenvoudiger dan op je buik stekkers eruit te moeten trekken in geval van.
Wat dat waterpas probleem betreft.... ik ken het... hier ook een oud huis. Ik geef de voorkeur aan waterpas op het gezicht boven waterpas volgens de lat als ik moet kiezen.
De ombouw/vensterbank wil ik namelijk sowieso houden, ook al was er een convectorput. Ik heb er al best vaak gezeten met een bak koffie en dat bevalt enorm. Bovendien zat er verder geen isolatie aan de voorkant dus sowieso raakte ik daar een stuk ruimte voor kwijt en dan was die paar cm extra voor de radiator ook geen ramp. De radiator die er nog hing was verder nog helemaal in orde dus ik vond het niet perse nodig om deze om te ruilen voor een convectorput. Een samenloop van omstandigheden dus, maar wel prima naar mn zin.quote:Op zondag 6 november 2011 14:21 schreef blomke het volgende:
Waarom heb je geen convectorput genomen ipv zo'n joekel van 'n radiator?
Ja dat vond ik ook! En een mooie kans om mn frees te gebruiken. Het voordeel van deze oplossing is dat ik geen aparte grote kast meer nodig heb voor mn apparatuur. Alles ziet er straks strak hetzelfde uit en dat geeft rust.quote:Op zondag 6 november 2011 14:32 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh wat een leuk idee die doorlopende radiator ombouw!
Ik heb het topic gelezen op je aanraden. Het zal er dus op neerkomen dat ik gewoon een stuk moet proberen en dan kijken of het de moeite waard is. Ik hoop echt dat ze nog te redden zijnquote:Op zondag 13 november 2011 23:13 schreef aloe_vera het volgende:
Gave tegels!Meestal is het bij dit soort dingen toch echt kijken of je het af kunt krabben en dan kijken of het er ok uitziet. Beijtje had ook zoiets in haar keuken Beijtje klust stug verder! Zelf zou ik er waarschijnlijk niet mee kunnen leven als het te dof of te beschadigd is....
Jammer dat je ernaar vraagtquote:Op maandag 14 november 2011 02:02 schreef klusfoobje het volgende:
even een praktisch vraag.
Hoe krijg je je inbouw dozen keurig uitgezaagd in je underlayement ? Dozen boor, ja logischmaar hoe krijg je ze exact op de juiste plek geboord ? Ik ben altijd aan het kloten in zo'n geval en dan komt dat gat toch weer een paar cm ernaast
Eikenvloer is check, die wordt binnenkort geleverd. Is echter alleen voor de woonkamer en keuken want in de hal moeten tegels blijven liggen omdat ik daar met de fiets en biobak door moet. Ik heb helaas geen achterom. De biobak is binnenkort verleden tijd omdat er ondergrondse stortbakken in de buurt komen, maar de fiets blijft.quote:Op maandag 14 november 2011 02:25 schreef klusfoobje het volgende:
wat je vloer betreft....
mooie eikenvloer erin leggen en daar waar die tegels zichtbaar zijn een mooie glasplaat erop...
Dat alles onder het moto... das war einmal.
Ohja, die raggelmuur van je, hoe heb je die geïsoleerd? Raggelwerk en daartussen steenwol oid, maar daarover heen een glimmi folie ?
Stoommachine zou ik niet doen. Als de glazuurlaag poreus is dan trekt de warmte tussen de tegel en de glazuurlaag. Water kan wel verdampt wel weer, de warmte is de boosdoener.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:44 schreef tpeene het volgende:
Ik zal eens een stukje ervan in het water leggen; kijken of het oplost. Een stoommachine(tje) heb ik misschien ook nog wel ergens liggen.
Bedankt voor de goede tips en het resultaat post ik wel weer!
die luchtspauw, die hoeft toch niet ? althans dat heb ik van de iso specialisten begrepen.quote:Op maandag 14 november 2011 18:57 schreef tpeene het volgende:
[..]
Eikenvloer is check, die wordt binnenkort geleverd. Is echter alleen voor de woonkamer en keuken want in de hal moeten tegels blijven liggen omdat ik daar met de fiets en biobak door moet. Ik heb helaas geen achterom. De biobak is binnenkort verleden tijd omdat er ondergrondse stortbakken in de buurt komen, maar de fiets blijft.
Het raggelwerk is geisoleerd met steenwol voor schuine daken. De laag erover is dampwerend en achter de isolatie zit een cm lucht die wordt afgevoerd naar het plafond.
De luchtspouw wist ik niet van dat die niet nodig zou zijn. Nu vind ik het voor mn idee wel fijn dat ie er zit, omdat het toch een muur betreft die iets vochtig zou kunnen worden en nu weet ik 100% dat het niet in de isolatie zal trekken.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:07 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
die luchtspauw, die hoeft toch niet ? althans dat heb ik van de iso specialisten begrepen.
Wat je plavuizen betreft... je kunt ook een eiken vloer met twee compo lak lakken en voor ultr amat kiezen. Dan kan je de boel net zo afnemen als waren het tegels maar je ziet niet een laklaag zitten.
Wta jre happende frees betreft, Let eens op welke kant je opfreest als dat gebeurt ? Je moet in principe de frees het werk laten doen in de tegengestelde richting dat deze opdraait. Ga jwe met de draairichting mee dan gaat je frees er plots vandoor.
Wat je deur betreft.
Maak een goede foto en stuur een mailtje naar oudebouwmaterialen.nl het wemelt van de oude deuren boeren.
Kies je voor nieuw, kies dan voor bruynzeel deuren. geen cando troep of ander spul o pdat vlak van de gamme ed. en.... voer je beleid consequent door.
Je mooie afwerking gaat compleet de mist in als je verschillend deur, verschillend hang en sluitwerk en verschillend elektra spul gebruikt.
Het is nu nog erg lastig in te schatten hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. De ombouw zelf wordt later wit geverfd en met de witte achtergrond erachter vallen de sleuven dan een stuk minder op. Voor de ramen komen (ook witte) shutters die ook allemaal uit lamellen bestaan en ik ga ervoor zorgen dat e.e.a. straks allemaal mooi bij elkaar aansluit. De muren krijgen een donkerdere kleur en ik hoop dat het er dan fatsoenlijk uitziet, want ik ben het met je eens dat het nu op de fotos een overkill aan sleufjes lijkt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:06 schreef klusfoobje het volgende:
mmmm, teveel sleufjes naar mijn mening. Jouw keuze uiteraard hoor!
Persoonlijk zou ik een andere manier hebben gekozen om de warmte eruit te laten. (had ook met de frees gekund hoor)
Zeker doen! Prijzen zijn hier ook heel erg laag, voor dit soort huizen betaal je echt niet veel.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:08 schreef jdel het volgende:
Net het hele verhaal gelezen, maar lekker bezig!
Ik heb een nieuwbouwwoning in brabant, en als ik zie wat ik daarvoor kwijt ben dan had ik veel liever een leuk oud huisje/boerderij in OF langs de kuststreek OF juist in limburg gewild... en deze ook zo verbouwd, erg leuke inspiratie.
Ik weet zeker dat ik binnnen 10 jaar nog een keer ga verhuizen
Dat idee heb ik af en toe ook, dat alles 4x langer duurt dan je zou willen. Het gebeurt nogal eens dat ik plan om een muur af te maken, maar dat daar dan eerst weer een c.v. buis in moet, die op zijn beurt weer alleen aangesloten kan worden als de elektra is aangelegd...etc...etc...quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Mooi hoor, goede vooruitgang! En feestdagen moeten gevierd worden, zonde om over te slaan
Moeite met plannen en slimste volgorde van werken bepalen en uitvoeren herken ik erg goed, lastig om zo'n klus te overzien.
Wij zijn er niet zo goed in, waardoor alles 4 x zo lang duurt ofzo
Ik hoop ook echt dat het er mooi uit gaat zien, en bedankt voor t compliment. De shutters zie je pas bij het eindresultaat, en hoewel het wel mooi zou moeten zijn weet je het pas als ze hangen... Ik ben benieuwd..quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:52 schreef nikky het volgende:
Gaat rap zo zeg. vind de ombouw in je woonkamer erg mooi. Ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien met de houten shutters. Een vriendin van mij heeft dit ook in haar huis en staat geweldig!
De HDMI kabel is geen enkel probleem. Aan een meter of 10 heb ik denk ik al genoeg en high end kabels gaan tot een meter of 15. Dat moet gaan lukken.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:33 schreef bobenjanneke het volgende:
Zie je topic nu pas, maar goede vorderingen zeg!
Alleen 1 ding, haal je dat wel met je hdmi kabel? Van beneden naar boven? ( Ik dacht dat die maar een max lengte hadden...)
Ga je de gipsplaten nog stuccen of zo texen?
Vind het een mooie oplossing voor je audio/video wall!
Als je weet waar de plekken zitten, ken je daar misschien bouwplastic overheen trekken of enkel wat pannen vervangen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:32 schreef tpeene het volgende:
Een week geleden heeft het hier behoorlijk gestormd en ik was bang dat mn dak zou gaan lekken. Die staat nog steeds op de lijst om vervangen te worden (de dakpannen + panlatten)
Thanks voor de tips! Ik heb het even opgezocht en dat is precies wat ik moest hebben voor die muur. Alles zit al zo strak dat stuccen zonde is. Dan is fix&finish veel handiger! Thanks nogmaalsquote:Op maandag 16 januari 2012 23:01 schreef bobenjanneke het volgende:
Van die kabels wist ik niet.
Als je ze niet gaat ( laat? ) stuccen, de schroefgaten en naden dichtsmeren, laten drogen, schuren, opnieuw plamuren, drogen & opnieuw schuren.
Daarna aftexen.
Plamuren kan met fix&finish.
( haha, tegelijk junkiexp!)
Hier thuis smeer ik de schroefgaten en naden dicht, ik stuc ze nooit.
Ziet er ( bijna ) geen verschil in.
Het is helaas het hele dak...quote:Op maandag 16 januari 2012 23:04 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Als je weet waar de plekken zitten, ken je daar misschien bouwplastic overheen trekken of enkel wat pannen vervangen.
Hier in Geldrop zijn ze een huis aan het verbouwen, en hebben ze het hele dak ingepakt met van die dikke bouwplastic.quote:
Een lek dat water op je nieuwe stucwerk of net geplaatste wanden geeft, is echt dramatisch. Eigenlijk moet je van buiten naar binnen en van boven naar beneden werken bij een renovatie: eerst het dak als dat structureel lekt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:50 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Het is geen gezicht, maar als je daarmee een lek kan voorkomen.
Sluisstraat?quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:50 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Hier in Geldrop zijn ze een huis aan het verbouwen, en hebben ze het hele dak ingepakt met van die dikke bouwplastic.
Zal morgen eens een foto maken.
Het is geen gezicht, maar als je daarmee een lek kan voorkomen.
Daarom moet een heet water leiding snel kunnen afkoelen. En juist bij een douche met lauw water van een dag eerder, loop je kans op legiamella (via de druppeltjes die je inademt).quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:13 schreef klusfoobje het volgende:
Legionalle risico loop je eigenlijk alleen bij langdurige stilstand van warm water Blomke.
Legionella ontstaat in leidingdelen die weinig gebruikt worden, bijvoorbeeld in de garage of op zolder e.d. In warm en stilstaand leidingwater ontwikkelen zich snel legionellabacterien.quote:Op zondag 12 februari 2012 08:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Daarom moet een heet water leiding snel kunnen afkoelen. En juist bij een douche met lauw water van een dag eerder, loop je kans op legiamella (via de druppeltjes die je inademt).
Wekelijks doorspoelen is een voorschrift in veel gebouwen.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Zolang ts geen maanden van huis is (waarin het leidingwater stilstaat) voorzie ik geen problemen
Kun jij mij dat zwart op wit aantonen ?quote:Op zondag 12 februari 2012 12:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Wekelijks doorspoelen is een voorschrift in veel gebouwen.
Maar als je een huis normaal bewoont hoef je je echt niet druk te maken om legionellaquote:Op zondag 12 februari 2012 12:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Wekelijks doorspoelen is een voorschrift in veel gebouwen.
[ctrl] + F5.quote:
Het geldt ook voor geschaafd hout. Dat is ook niet de maat die op de verpakking staat. Ik heb overal geschaafd hout voor gebruikt, alleen niet voor de raggels in het plafond. Het geschaafd hout van de groothandel heeft precies de maat waaronder het wordt verkocht, maar het geschaafd hout van de bouwmarkten is dunner/korter. Ook het plaatmateriaal zoals MDF is kleiner dan hoe het wordt verkocht. Overal zit een paar mm verschil in, en nooit in het voordeel van de klant. Mij maakt het niet zoveel uit, maar volgens mij is het niet fris om op die manier meer geld te verdienen.quote:Op zondag 15 april 2012 18:58 schreef Vinz0r het volgende:
Wat betreft je maten van balkjes bij de bouwmarkt, ruw is t bijv 42mmx42mm, geschaafd 38mmx38mm
Het is inderdaad een behoorlijk project. Ik was al een tijdje bezig voordat ik het topic opende. Alleen al het afbreken van de oude meuk heeft een half jaar geduurd...quote:Op zondag 15 april 2012 19:03 schreef LimboBimbo het volgende:
Wat een project.
Gaaf om het zo van begin af naar het nu door te lezen.
Officieel mag dat niet en moet je in voorzet wanden altijd gebruik maken van holle-wand dozen gebruiken. Je mag namelijk geen vreemd geleidende delen in een inbouwdoos monteren.quote:Op maandag 30 april 2012 10:41 schreef Oddy het volgende:
Topproject! Over een paar weken begin ik aan iets gelijksoortigs en daarom ben ik al een tijdje wat topics aan het volgen. Ik heb een vraagje. Volgens mij gebruik jij standaard Attema inbouwdozen (u40 of u50). Ik ben benieuwd hoe je die vastzet. Doe je dat gewoon met een schroefje in de balk eronder?
stukje gaffer er overheenquote:Op maandag 30 april 2012 10:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Officieel mag dat niet en moet je in voorzet wanden altijd gebruik maken van holle-wand dozen gebruiken. Je mag namelijk geen vreemd geleidende delen in een inbouwdoos monteren.
Dat valt heel erg mee, met een kroonboor en een centreerboor van 76 mm kan je prima die gaten boren; even mooi nauwkeurig met de waterpas een lijn zetten.quote:Op maandag 30 april 2012 10:57 schreef Oddy het volgende:
[..]
stukje gaffer er overheen(ik vermoed dat vonkenboer nu ongeveer zo kijkt:
)
Ik wist inderdaad dat dat officieel niet de bedoeling is, maar ik zie mezelf al klooien; holle wand, 9mm underlayment, 12,5mm gips en dan 4 gaten naast elkaar boren en daar een rijtje hollewanddozen strak in zien te krijgen.... Vandaar dat ik zo benieuwd ben naar deze 'officieuze' werkwijze
Ik gebruik inderdaad de Attema dozen en verreweg de meeste zijn u40. Ze zijn op heel wat manieren vast te zetten ook ben ik achter gekomen na wat experimenteren. Een aantal heb ik geschroefd en later er een flinke klodder kit overheen gesmeerd zodat er geen ijzer meer te zien was. Dat is wel erg omslachtig om te doen omdat je bijna niet aan de binnenkant kan schroeven.quote:Op maandag 30 april 2012 10:57 schreef Oddy het volgende:
[..]
stukje gaffer er overheen(ik vermoed dat vonkenboer nu ongeveer zo kijkt:
)
Ik wist inderdaad dat dat officieel niet de bedoeling is, maar ik zie mezelf al klooien; holle wand, 9mm underlayment, 12,5mm gips en dan 4 gaten naast elkaar boren en daar een rijtje hollewanddozen strak in zien te krijgen.... Vandaar dat ik zo benieuwd ben naar deze 'officieuze' werkwijze
Top, Thanx!!!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:09 schreef tpeene het volgende:
[..]
Ik gebruik inderdaad de Attema dozen en verreweg de meeste zijn u40. Ze zijn op heel wat manieren vast te zetten ook ben ik achter gekomen na wat experimenteren. Een aantal heb ik geschroefd en later er een flinke klodder kit overheen gesmeerd zodat er geen ijzer meer te zien was. Dat is wel erg omslachtig om te doen omdat je bijna niet aan de binnenkant kan schroeven.
Manier 2 was ze helemaal klem zetten tussen een paar 4x7 schroeven en dan afpurren eromheen. Die dozen zitten goed vast maar ook dat is niet echt makkelijk.
De 3e manier vond ik het handigst. Ik heb op de liggers waar de dozen op kwamen gewoon een stuk underlayment aan de achterkant geschroefd voordat ik de ligger vastzette. Als de ligger dan vast zat heb ik er met 2 componenten lijm of met PU lijm een doos tegenaan geplakt. Deze zitten zo vast dat ze geen kant op gaan en achteraf had ik ze allemaal wel zo willen doen.
Hollewand dozen zijn op zich ook wel makkelijk, maar ik heb grote verpakkingen met normale liggen en ik heb eigenlijk nooit meer eraan gedacht om hollewand te halen. Ook omdat je die liefst plaatst op het moment dat je muur al klaar is aan de voorkant en dat werkt toch omslachtiger dan de gewone dozen..
Zo zitten ze dus nu bij mij, en er kan echt flink kracht op:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat gebeurt zodra de badkamer wordt afgemaakt. De balk heb ik er nu strak tegenaan geduwd met de stempels dus zodra er nog flink wat tegels in staan gaat de druk van de houten balken over in de stalen profiel.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:14 schreef densmee het volgende:
goed werk die balk, maar zou je die niet onder voorspanning zetten, ik weet niet wat je badkamervloer gaat doen maar 2 a 3 mm voorspanning lijkt mij niet verkeerd
Haha ja zou je zeker denkenquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:21 schreef AnneX het volgende:
Poeh - sjonge - man man![]()
/ veel naar MMach gekeken !
quote:Op maandag 12 november 2012 00:20 schreef fh101 het volgende:
Wauw, nu gaat het opeens hard als de gipsplaten er tegen aan zitten!Goed bezig!
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor eerst rachels, dan die platen hout (ik kom even niet op de naam) en tenslotte pas gipsplaten?
Hier thuis zitten de gipsplaten direct op de rachels. Ik zat op dat moment in het buitenland en heb er verder eigenlijk niet bij nagedacht, maar nu ik dit zo zie vraag ik me af wat nou handiger is
Geen dank.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:46 schreef tpeene het volgende:
Alle muren boven zijn gezet op houtbasis met rockwool isolatie en over het underlayment heen komt gips. Zo zijn de muren stevig, kan erin geschroefd worden om iets op te hangen, en geluid komt er bijna niet door. Op de foto's van mn eerdere post kun je de overloop zien. Ik wil nergens leidingwerk in het zicht hebben, dus de wand waar de isolatie in zit bevat tevens de gasleiding naar zolder, de C.V. leidingen met water en de standpijp naar het dak. Vandaar ook het koofje met de 3 spots; daar lopen ook leidingen achter.
Netjes! Wel zwaar werk; de sportschool is er niets bij, zeker als je heel je huis hebt gedaan...quote:Op zaterdag 1 december 2012 08:48 schreef nelisr het volgende:
Blijft leuk, stucen, deze zomer men hele huis zelf gestuct
Haha dat is puur gemakzucht. En die troffel kun je nergens neerleggen zonder dat alles onder het gips zit, of dat er allemaal troep in het gips op de troffel komt. Het is geen fetish ofozoquote:Op zaterdag 1 december 2012 12:55 schreef Eelcotje84 het volgende:
Je hebt wel een fascinatie voor het hangen van je gereedschap.
Ik zag een boormachine hangen, een klem hangen, een rolmaat aan de gipsplaat hangen en dat ding waar je de muur mee stuct, plakt ook aan de muur
Hetzelfde gevoel had ik ook bij het stuccen. Als je een uurtje bezig bent denk je al heel snel dat het nooit meer goed komt. Overal zie je strepen, gaten, bobbels... Maar dan als je steeds verder komt dan zie je alles recht worden en komt het allemaal wel goed. De volgende muren zijn er al klaar voor, en die zijn allemaal al recht. Deze muur was de moeilijkste.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:48 schreef 4wood het volgende:
Bij de eerste paar foto kreeg ik nog een beetje een-gevoel, maar bij de 1 na laatste is het meer
toch knap afgewerkt.
Erg grote verbouwing ook zeg, geweldig topic.
Ik eigenlijk wel heel benieuwd !quote:Op maandag 15 juli 2013 17:46 schreef tpeene het volgende:
Zal deze week even goed updaten. Ik ben nog steeds bezig...Ik ben her en der wel veel foto's kwijt geraakt omdat ik van telefoon ben overgestapt. Daardoor ontbreekt er nogal wat en had ik ff geen kracht om te updaten.
De deurtjes schuiven, maar ook daar maak ik wel even nieuwe foto's van. Dat is wat makkelijker om te laten zien. De echte nieuwe update zal ik eind van de week of begin weekend doen. Het heeft tenslotte even geduurd, dus ik post wel héél veel foto's!
quote:Op zondag 28 juli 2013 18:43 schreef tpeene het volgende:
Foto's komen eraan!Ben bezig met omzetten en uploaden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |