Denk nog ± 6 tot 8 maanden. Tijd is voor mij niet zo belangrijk, alleen vanwege de kosten zou het fijn zijn dat het zsm af is. Kwaliteit blijft echter voor kwantiteit gaan en kwaliteit kost enorm veel tijd.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:41 schreef Habork het volgende:
Flinke klus, hoe lang denk je ermee bezig te zijn?
Plattegronden heb ik.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:53 schreef Ml-etje het volgende:
Ben wel heel benieuwd naar een plattegrondje maar de badkamer ziet er al goed uit in opbouw
Ik ben ongeveer 1,5 jaar bezig. Ik werk 40 tot 45u in de week, dus ik heb maar ±6 dagen per maand om te klussen. Qua totale manuren zit er nu ongeveer 3 maanden werk in. Het huis is zo goed als teruggebracht naar casco.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:16 schreef Stormqueen het volgende:
je bent nu dus 2 jaar bezig? wat een project!
Mag ik vragen wat je voor dit huis hebt betaald?
Haha idd, of "Help, omg, ik ben een klusser...."quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:24 schreef Radio-silence het volgende:
Iets voor Bouwval gezocht... wel erg gaaf zo'n klus!
90.000?quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:53 schreef tpeene het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer 1,5 jaar bezig. Ik werk 40 tot 45u in de week, dus ik heb maar ±6 dagen per maand om te klussen. Qua totale manuren zit er nu ongeveer 3 maanden werk in. Het huis is zo goed als teruggebracht naar casco.
De prijs was niet hoog... Gok es.
Bedenk goed voorafquote:De tuin, komt later natuursteen in.
¤ 80.000 k.k.quote:Op zaterdag 16 april 2011 00:53 schreef tpeene het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer 1,5 jaar bezig. Ik werk 40 tot 45u in de week, dus ik heb maar ±6 dagen per maand om te klussen. Qua totale manuren zit er nu ongeveer 3 maanden werk in. Het huis is zo goed als teruggebracht naar casco.
De prijs was niet hoog... Gok es.
Topic Titel?quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:36 schreef Hallie het volgende:
Zo flinke verbouwing! Die ga ik volgen.
In welk deel van het land staat dat leuke huisje?
Dat zijn inderdaad 3 nadelen. Ik vind alleen klinkers totaal niet mooi, dus dat wordt het niet...quote:Op zaterdag 16 april 2011 04:52 schreef jpajs het volgende:
[..]
Bedenk goed vooraf
• met regen spiegelglad
• zonnige dagen niet op te lopen
• met sneeuw en ijs een roetsbaan
Gewoon eens kijken naar mooi oude klinkertjes, hoort meer bij het huis.
Ja lezen is ook een kunstquote:
Shutters, mooi!quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:03 schreef tpeene het volgende:
Deze kozijnen zaten er al in en ik vind het niet erg. Ik laat het dus zitten.
Het is wel de bedoeling later shutters aan de binnenkant te plaatsen. Die zijn wel van hout.
Ja, kijk maar eens goed op de sweater van degene die op de foto staat...quote:Op zondag 17 april 2011 14:08 schreef Hallie het volgende:
[..]
Ja lezen is ook een kunst![]()
Mijn vraag had dus moeten zijn: waar in de provincie?
Of heb ik daar ook alweer overheen gelezen
[..]
Begrijpelijk, maar let wel op je kleding haha. Of was het misschien een bewuste afleiding hmmquote:Op zondag 17 april 2011 16:18 schreef tpeene het volgende:
De preciese plaats zeg ik liever niet ivm evt. diefstal. Er is nu nog niets van waarde en gereedschap gaat altijd mee aan het einde van de dag, maar dat zal later veranderen.
Tsja ik heb ook wel eens een shirt aan waar New York op staatquote:Op zondag 17 april 2011 15:14 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja, kijk maar eens goed op de sweater van degene die op de foto staat...
Kan ik me ook wel voorstellen was gewoon een beetje nieuwsgierigquote:Op zondag 17 april 2011 16:18 schreef tpeene het volgende:
De preciese plaats zeg ik liever niet ivm evt. diefstal. Er is nu nog niets van waarde en gereedschap gaat altijd mee aan het einde van de dag, maar dat zal later veranderen.
Precies! Enne ik zal nooit meer vragen waar een huisje staatquote:Op zondag 17 april 2011 19:30 schreef Ml-etje het volgende:
Totaal niet interessant waar het huis tsaat
Wel wat TS ermee gaat doen
Zeker is het mooier om de wandcontactdozen laag te houden, maar waarom enkele dozen hiervoor geplaatst?quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:29 schreef Hallie het volgende:
Netjes weggewerkt allemaal, jullie hebben meters gemaakt!
Ik vind het ook veel mooier de stopcontacten laag ipv ergens midden op de muur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Lottekoekkie op 25-04-2011 00:09:50 ]Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
Wat al heel veel puzzelwerk kan voorkomen is om de wisseldraden van de hotelschakelingen uit een stuk van schakelaar naar schakelaar te laten lopenquote:Op zondag 8 mei 2011 11:05 schreef tpeene het volgende:
In de slaapkamer ligt inmiddels alle elektra. Dat was enorm veel gepuzzel, dus we hebben alles gelabeld. Voor zowel de hoofd-, als accentverlichting lopen er hotelschakelingen naar meerdere lampen. Dan is het al snel een enorme hoeveelheid draad die door een centraaldoos loopt.
We hebben dus 3 centraaldozen aangelegd om alles te spreiden. Nu past het precies.
Doos 1:
[ afbeelding ]
Doos 2:
[ afbeelding ]
Doos 3:
[ afbeelding ]
Dat hebben we op 1 deel gedaan.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:19 schreef exlurker het volgende:
[..]
Wat al heel veel puzzelwerk kan voorkomen is om de wisseldraden van de hotelschakelingen uit een stuk van schakelaar naar schakelaar te laten lopen
De dakkapel laat ik maken van kunststof zodat deze bij de rest past. We zouden het wel zelf kunnen maken van hardhout, maar de ruimte ervoor is er niet echt,. Ook wordt het dan pas na de zomer voordat het klaar is en om in de winter een kapel te plaatsen is niet wenselijk in dit geval. Het dak wil ik namelijk zsm vervangen omdat er her en der een druppel door komt sinds de vorige winter. Ook zouden we dan nu niet meer echt verder kunnen werken omdat alles wacht op de dakkapel en het dak.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:24 schreef JohnB52 het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk af: maak je het dakkapel ook zelf?
Nogmaals complimenten voor je werk! En het delen van je fotos natuurlijk!
Die foto's laden af en toe idd erg slecht. Ik heb wel een betaalde premium account bij Photobucket, maar dan nog schiet het niet altijd op. Misschien moet ik ze nog iets meer verkleinen.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:59 schreef loecje het volgende:
je foto's laden niet echt lekker.
maar klinkt goed:) ben benieuwd naar de verlichting als het af is.
Rietveld Verlichting in Papendrecht, of Straluma in Rotterdam, grens Barendrecht.quote:Op zondag 8 mei 2011 14:52 schreef tpeene het volgende:
[..]
Die foto's laden af en toe idd erg slecht. Ik heb wel een betaalde premium account bij Photobucket, maar dan nog schiet het niet altijd op. Misschien moet ik ze nog iets meer verkleinen.
De verlichting voor de slaapkamer ben ik nog naar op zoek. Het moet een combinatie zijn van oud in een strak nieuw design. Dus het oude huis met nieuwe technologie gecombineerd. Ik heb er alleen nog niet heel veel moois van kunnen vinden op internet. Vind 99,99% erg lelijk... Adressen van grote lampenboeren zijn dus welkom! Dan kan ik gaan rondneuzen.
Yup, boven is er behoorlijk veel ruimte.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Net het filmpje gekeken en opzich zit er boven best veel ruimte in de woning !
Beneden lijkt het allemaal nu nog wat hokkerig (maar dat komt denk ik ook door de hoeveelheid puin, sloopafval en goederen die daar opgeslagen staan.
Hoeveel m² is jou huis eigenlijk ?
Thanks! Die hebben inderdaad een aantal mooie lampen staan!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:18 schreef lipje het volgende:
[..]
Rietveld Verlichting in Papendrecht, of Straluma in Rotterdam, grens Barendrecht.
ik heb er goede inspiratie opgedaan om vervolgens toch in Duitsland bij de webshop te bestellenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:37 schreef tpeene het volgende:
[..]
Thanks! Die hebben inderdaad een aantal mooie lampen staan!
Waarom dat? De prijzen zijn er toch hetzelfde? Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:48 schreef lipje het volgende:
[..]
ik heb er goede inspiratie opgedaan om vervolgens toch in Duitsland bij de webshop te bestellen
Dat valt opzich best mee, dat is het oppervlakte van een normaal doorsnee huis in Nederland.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:36 schreef tpeene het volgende:
[..]
Yup, boven is er behoorlijk veel ruimte.2 ruime slaapkamers, een ruime badkamer en nog een ruime zolder/slaapkamer. Beneden is het net zo ruim, alleen het lijkt inderdaad kleiner door alle troep die er nu nog ligt opgestapeld. Als dat straks allemaal weg is maakt dat een wereld van verschil. Er komt een lekker grote keuken in, met een groot kookeiland en een grote eettafel. Dat gaat wel goedkomen dus.
![]()
Het huis heeft iets meer 100m² oppervlakte.
nee t scheelt toch voldoende (20% tot 30%) Zeker als je in de wat duurdere klasse terecht komtquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:47 schreef tpeene het volgende:
[..]
Waarom dat? De prijzen zijn er toch hetzelfde? Of zie ik iets over het hoofd?
Op zich is het inderdaad niet klein. Ik ga er alleen wonen, dus de extra slaapkamer gebruik ik als studeerkamer. Er zijn toch nog geen kinderen dus dat kan makkelijk. Dan geniet ik zelf van de luxe zolang het kanquote:Op maandag 30 mei 2011 22:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat valt opzich best mee, dat is het oppervlakte van een normaal doorsnee huis in Nederland.
Ga je er trouwens alleen wonen ? Of met ze tweeen ?
Klopt het dat je tuin niet "achterom" bereikbaar is ? en dat je daarom door het huis naar je achtertuin moet ? Of geven de foto's een erg verkeerd beeld
Ah dan kijk ik niet goed. Heb er al wel wat leuke lampen gevonden.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:07 schreef lipje het volgende:
[..]
nee t scheelt toch voldoende (20% tot 30%) Zeker als je in de wat duurdere klasse terecht komt
kleine tip als je het merk/model weetquote:Op donderdag 2 juni 2011 20:34 schreef tpeene het volgende:
[..]
Ah dan kijk ik niet goed. Heb er al wel wat leuke lampen gevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
Waarom is het dan niet handig? Je kan toch best een trappetje af lopen met een doos in je hand? Klinkt als geen stomme keuze. Je kan nooit bergruimte genoeg hebben. Dus al gebruik je het de eerste jaren niet, geen punt. Als je het in de toekomst wilt gebruiken is het handig als het er zit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:00 schreef tpeene het volgende:
Ik zat ook te denken aan een kastje voor dingen die ik bijna nooit gebruik. Een gourmetstel bijv.. Alleen is de hoogte zodanig dat je er een trappetje voor nodig hebt, dus niet echt handig. Zaken als ventilatie en schakelmateriaal lopen elders dus die kunnen er niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |