abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95491127

quote:
In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.

De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.

Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur

De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."

Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.

Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html

• Een aantal van de gewonden zijn momenteel nog in levensgevaar.
• Koningin Beatrix heeft haar medeleven betuigd.
• 3 andere winkelcentra uit voorzorg ontruimd.
• Onder de slachtoffers zijn kinderen, hoeveel maakt de politie nog niet bekend.
• De dader opereerde alleen.
• De dader was een autochtone man uit Alphen a/d Rijn.
• De dader was een bekende van de politie met een drugsverleden.
• De officier van justitie heeft verteld dat de dader geen ex-militair is.
• 20:00 persconferentie!
• Omwonenden Atlas, Herenhof weer naar huis. Aarhof volgt rond 02:00 uur naar verwachting.

MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FM

http://www.condoleance.nl(...)en-aan-den-rijn.html
http://nos.nl/video/231953-complete-persconferentie-3-alphen.html

Dodelijke schietpartij Alphen aan den Rijn#22
Dodental loopt op na schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn#21
Zeven doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #20
Zeven doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #19
Zeven doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #18
Zeven doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #17
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #16
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #15
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #14
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #13
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #12
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #11
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #10
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #9
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #8
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #7
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #6
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #5
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #4
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #3
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #2
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan de Rijn
Dodelijke schietpartij Alphen aan den Rijn#23
Dodelijke schietpartij Alphen aan den Rijn#24
pi_95491147
hoppa
  donderdag 14 april 2011 @ 14:49:40 #3
215628 woid
let's get Friendly
pi_95491735
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:35 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
hoppa
geen nieuws is ook nieuws?
  Admin donderdag 14 april 2011 @ 17:19:08 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95498871
Euh...
quote:
Heldin deelt ervaringen met al-Yaqeen
De heldhaftige moslima, Yasmina E. , die afgelopen zaterdag bij het drama van Alphen a/d Rijn aanwezig was en slachtoffers hielp, heeft haar verhaal gedaan bij al-Yaqeen. In onderstaand interview deelt ze haar ervaringen met ons.

Waar was jij op het moment van de schietpartij?

Op het moment dat de schietpartij begon, stond ik achter mijn viskraam. Er kwamen mensen aanrennen uit de linkervleugel van het winkelcentrum. De mensenmassa riep dat er geschoten werd. Op het moment dat ik richting de schutter wilde gaan lopen, tegen de mensenmassa in, zakte er een Turkse jongen in elkaar. Hij had onder andere een schot in zijn buik. Op het moment dat ik bij hem neerknielde om te bekijken of ik iets voor hem kon betekenen, was hij erg overstuur. De schutter kwam nog steeds onze kant op. Omdat ik hem niet kon helpen ben ik of zelf het café in gegaan of iemand duwde mij naar binnen, dit herinner ik me niet meer. Iemand riep me nog toe of ik helemaal besodemieterd was (doelend op het feit dat ik weer richting de schutter wilde lopen). Ik heb circa twee minuten onder een tafeltje gezeten waarbij ik alleen de telefoon van mijn collega had. Ik snapte niks van de telefoon en probeerde deze aan de praat te krijgen. Ik zag hoe de schutter langs me liep en koelbloedig mensen neerschoot.

Wat gaat er door je heen op zo'n moment?

Allereerst besefte ik me pas op dat moment dat de schutter onbenullig aan het schieten was. Ik besefte me dat hij bezig was met onschuldige mensen te doden en te verwonden, en ik probeerde na te denken over een alternatief om hem uit te schakelen. Op het moment dat hij richting de Albert Heijn liep (onder de Albert Heijn zit de viszaak van mijn pa), dacht ik: "Over mijn lijk!"

Heb je toen ook aan het geloof gedacht?

Toen ik onder de tafeltjes zat, besefte ik me dat de dood nabij was. Ik zag de angst in de ogen van de mensen. Ik was niet bang om de dood te tegemoet te gaan, maar ik was bang dat mijn Heer nog niet tevreden genoeg over mij was.

Heb je een smeekbede verricht toen het gebeurde. En zo ja, welke?

Ik heb een smeekbede gemaakt naar Allah waarbij ik Hem vroeg dat als ik gegarandeerd Djannat ul-Firdaws kon krijgen als ik nu zou overlijden, dat ik het niet erg vond om mezelf op te offeren. Ik smeekte Allah om mij Djannat ul-Firdaws te geven en om Hem te ontmoeten. Ik sprak de Shahaadah uit en ben toen richting de schutter gelopen.

Wij hebben kunnen lezen dat een slachtoffer niet door jou geholpen wilde worden, waar kwam dat door?

De enige slachtoffer die ik niet kon helpen was de Turkse jongen met die buikschot. Het was niet dat hij niet wenste dat ik hem zou helpen, maar het was vanwege het feit dat hij in een shocktoestand was en veel pijn had. Verder heb ik mijn hulp kunnen verlenen zonder dat iemand daar op tegen was. De ambulancebroeders en politie hebben mij ook mijn gang laten gaan.

Was jouw drijfveer ook deels reglieus om mensen te helpen?

Ik ben een dienares van Allah en het verschil tussen mij en de schutter was niks. We zijn beiden kinderen van Adam. Hij mocht dan wel gewapend zijn, maar ik was degene die het meest bewapend was en met iets veel sterkers dan de schutter. Als het mijn dag was, dan was het mijn dag. Niet omdat hij op mij schoot, maar omdat Allah dit voor mij had voorbestemd. En elke stap die ik die dag heb genomen, vanaf het moment dat ik besefte dat er een schutter was, heb ik omwille van Allah genomen. Allah was bij mij, en Allah was Degene Die ervoor koos om mij te beschermen.

Kijk je nu anders naar het geloof?

In geen enkele mate. Ik heb de Islam altijd gezien als datgene wat het mooiste is wat er is. Ik ben al jaren bezig met het verrichten van Dacwah en ik ben blij dat ook deze schietpartij zich heeft kunnen uiten als een vorm van Dacwah. Het enige waar ik daadwerkelijk mee zit, zijn de twee vrouwen die ik heb geprobeerd te helpen. Die zijn uiteindelijk overleden. Maar op het moment dat ik bij ze was, leefden ze nog. Al waren ze helaas al buiten bewustzijn. Ik wilde ze namelijk vragen de Shahaadah uit te spreken opdat ze gered zouden zijn, en van de Rahmah (Barmhartigheid) van Allah konden profiteren.

Sta je nu anders in het gebed, dan voor dit drama?

Hier moet ik eerlijk zijn. De eerste twee dagen kon ik me absoluut niet meer concentreren in mijn gebed. De dagen erna ben ik er ook niet bij, mede omdat ik een heel groot slaaptekort heb opgebouwd. Moge Allah mij vergeven hiervoor.

Wat wil je zelf nog kwijt over dit drama?

De dood is nabij, en eenieder van ons leeft met het besef dat de dood nabij is. Belangrijker is de vraag wat we voorbereid hebben. Ben je er klaar voor om het Aangezicht van Allah te zien? Moge Allah onze gehele Oemmah beschermen en alle mensen die geïnteresseerd zijn in de Islam doen leiden, en diegenen die als moslims geboren zijn laten zien wat voor een schoonheid er heerst in dit geloof en hun de schatten van de Islam doen openbaren. Allaahoemma amien.

Team al-Yaqeen
14 april 2011

http://al-yaqeen.com/nieuws/nieuws.php?id=1917
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95499209
Leest het AD hier ook mee?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Admin donderdag 14 april 2011 @ 17:28:54 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95499265
quote:
11s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:27 schreef Temlin het volgende:
Leest het AD hier ook mee?
Ja, hoezo?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95499280
Nou ik heb een PM van iemand van het AD, of iemand maakt een flauwe grap.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  donderdag 14 april 2011 @ 17:44:18 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95499755
quote:
:')
The truth was in here.
pi_95499839
quote:
Bezoek burgemeester Bas Eenhoorn aan ouders van Tristan

Burgemeester Bas Eenhoorn heeft vandaag een gesprek gehad met de ouders van de dader, Tristan van der Vlis. Via de burgemeester laten Marieke en Hans van der Vlis het volgende weten. De moeder verwoordt het aldus:

Onze zoon heeft mensen onherstelbaar leed aangedaan en wij kunnen ons verdriet hierover niet in woorden uitdrukken. Een moeder geeft leven door, maar het voelt nu alsof ik de dood heb doorgegeven.

Ook ons leven zal nooit meer zijn, zoals het vroeger was. Wij zouden zo graag, als ouders van Tristan, persoonlijk contact met de slachtoffers en nabestaanden willen opnemen, zodra de mensen daar zelf aan toe zijn en, natuurlijk, indien zij daar zelf prijs op stellen.

Misschien kunnen wij dan wat helderheid brengen aan de waarom-vraag, die bij hen, maar zeker ook bij ons door het hoofd speelt. Ook zouden wij graag, zodra het mogelijk is en de mensen dat willen, weer opgenomen worden in de Alphense gemeenschap.

De burgemeester heeft kennis genomen van het feit dat Marieke en Hans van der Vlis als echtpaar op één adres wonen. Het hier en daar opgedoken misverstand dat de ouders gescheiden zouden wonen, blijkt nergens op gestoeld te zijn. De burgemeester heeft Marieke en Hans van der Vlis laten weten dat velen met hen meeleven, in het bijzonder de buurtgenoten.

http://www.alphenaandenrijn.nl/Smartsite.shtml?id=77239
quote:
Type wapens bekend
Uit het onderzoek naar de drie wapens die Tristan heeft gebruikt is vast komen te staan dat het om de volgende types gaat:

Het semi-automatische wapen was een Ekog enkelloops geweest Smith&Wesson kaliber .22 Long Rifle.
De twee handwapens waren een pistool Colt kaliber .45 en een revolver Taurus kaliber .44.

http://www.alphenaandenrijn.nl/Smartsite.shtml?id=77235

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 14-04-2011 18:09:18 ]
pi_95500286
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:46 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk niet gepland dus.. anders was er wel een zwaarder kaliber wapen gebruikt..
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95500674
quote:

-nieuwsbericht over ouders Tristan-
Mooi hoor :)
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_95501225
quote:
De moeder verwoordt het aldus:

Onze zoon heeft mensen onherstelbaar leed aangedaan en wij kunnen ons verdriet hierover niet in woorden uitdrukken. Een moeder geeft leven door, maar het voelt nu alsof ik de dood heb doorgegeven.

Ook ons leven zal nooit meer zijn, zoals het vroeger was. Wij zouden zo graag, als ouders van Tristan, persoonlijk contact met de slachtoffers en nabestaanden willen opnemen, zodra de mensen daar zelf aan toe zijn en, natuurlijk, indien zij daar zelf prijs op stellen.

Misschien kunnen wij dan wat helderheid brengen aan de waarom-vraag, die bij hen, maar zeker ook bij ons door het hoofd speelt. Ook zouden wij graag, zodra het mogelijk is en de mensen dat willen, weer opgenomen worden in de Alphense gemeenschap.
100 Euro dat de moeder dit niet zelf bedacht en geschreven heeft. Klinkt meer als een gemeentelijke ghostwriter.
  donderdag 14 april 2011 @ 18:51:21 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95502304
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:01 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Duidelijk niet gepland dus.. anders was er wel een zwaarder kaliber wapen gebruikt..
Wat boeit het welke wapens er gebruikt zijn.
The truth was in here.
pi_95504658
quote:

[Ouders Tristan]
Mooi en dapper van die ouders.
Daar zal veel moed voor nodig zijn..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_95511697
Aanbieder gunsurvival aangehouden

Vechtsportinstructeur Koos Cuijpers is aangehouden op verdenking van nepwapenbezit. De oranje pistolen die de man uit Almere maakt vertonen gelijkenis met de Walter P5-wapens die de politie ook gebruikt.

Cuijpers is na zijn aanhouding verhoord. Justitie beslist of zij tot vervolging overgaat.

Deze week kwam ondernemer Koos Cuijpers in het nieuws. Hij plaatste een advertentie waarin een cursus 'gunsurvival' werd aangeboden. De instructeur verwijst in de advertentie in een plaatselijke krant en op internet naar de schietpartij in Alphen. Volgens Cuijpers is het mogelijk zo'n incident met vuurwapens te overleven als je de juiste training hebt gehad.

Koos Cuijpers met dood bedreigd

Heel Nederland viel deze week over Cuijpers heen en bedreigde hem zelfs met de dood. De vechtsportinstructeur demonstreerde bij het televisieprogramma Editie NL (RTL4) hoe mensen moesten reageren als iemand wild om zich heen schiet. De verslaggever zette het oranje neppistool van Cuijpers op de borst van de vechtsportinstructeur, die op zijn beurt de journalist gemakkelijk overmeesterde. Cuijpers vindt zijn actie niet ongepast ten opzichte van de slachtoffers in Alphen.
pi_95512164
quote:
nou moe 8)7
pi_95514910
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:18 schreef zoefbust het volgende:
De verslaggever zette het oranje neppistool van Cuijpers op de borst van de vechtsportinstructeur, die op zijn beurt de journalist gemakkelijk overmeesterde. Cuijpers vindt zijn actie niet ongepast ten opzichte van de slachtoffers in Alphen.
:')!!
Een pistool op de borst zetten is ook wel iets heel anders dan iemand die wild om zich heen schiet vanaf een afstand..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_95517499
quote:
Het wordt alleen maar erger met die muts.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:26:33 #20
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95517866
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

100 Euro dat de moeder dit niet zelf bedacht en geschreven heeft. Klinkt meer als een gemeentelijke ghostwriter.
Zelfs al zou dat zo zijn is de intentie er niet minder om natuurlijk.
Je zou maar ouder zijn en je kind op zo'n manier kwijtraken en dat je er nauwelijks om mag rouwen omdat je kind als een monster wordt gezien.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95518879
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

gadverdamme zeg, dit drama misbruiken om jezelf te profileren.
pi_95520949
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat boeit het welke wapens er gebruikt zijn.
Als het zwaar illegale wapens geweest waren dan krijg je toch de vraag hoe komt hij daar aan..
pi_95521013
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nog even en ze zegt dat ze eerst thee met hem gedronken heeft voor hij zichzelf door de kop schoot
  vrijdag 15 april 2011 @ 06:52:12 #24
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_95527972
Het was zoals ik al vreesde.

Op het moment dat ik hoorde van het incident aan Alphen aan de Rijn wist ik dat de dader een profiel had wat angstaanjagend bekend voor kwam voor mijzelf. Tristan heeft waarschijnlijk een hoop dingen mee gemaakt in zijn leven, niet perse dingen die zo erg zijn dat ze het daglicht niet kunnen verdragen maar wel erg genoeg om zijn gedachten te splijten. Waarschijnlijk heeft hij jaren lang gevochten tegen zijn eigen tweede persoonlijkheid intern, en zoals het er naar uit ziet heeft hij dat verloren.

Tristan zal vooral kwaad zijn geweest; op zichzelf, op zijn familie en op alle andere mensen. Kwaad omdat ze hem niet zagen lijden, zijn stille schreeuwen niet hoorde en hem niet hielpen. Hoe kan dat dan ook als het conflict alleen af speelt in zijn hoofd en hij zich naar buiten toe anders positioneerd. In een samenleving waarin iedere bezoekje naar de psycholoog wordt aangemeten door omstanders als'het gedrag van iemand die compleet gestoord is gaan mensen omwille van arbeidszekerheid en normaal over komen niet naar de psycholoog.

Dus bleef hij alleen, opgesloten met zijn negatieve zelf en naarmate de oorlog in zijn geest erger werd verloor hij steeds meer de controle over zichzelf tot enkele negatieve ervaringen hem lieten door staan. Jaren van opgekropte en opgebouwde woede exploderen in 1 keer, zijn persoonlijkheid vlakte af tot die van een star iemand met tunnelvisie; Er moet bloed vloeien zodat de maatschappij in mijn pijn kan delen. Helaas had hij daar de middelen voor.

Tristan jij idioot; je lijkt op mij maar bent geestelijk zwakker.

Het is neit makkelijk om zoiets toe te geven maar daar ligt het. De huidige maatschappij is een bikkelharde. Iemand die problemen heeft wilt ze niet meer laten zien. Problemen leiden tot misbruik in onze maatschappij, ze worden verketterd als zwakte. Mensen die hulp aanbieden zien we niet meer als echte helpers maar geldgraaiers die doen alsof ze ons willen helpen. Medische geschiedenis is synoniem geworden voor 'een potentiele reden om geen baan te krijgen'. Ongeacht of het daadwerkelijk zo is, veel mensen voelen het zo. Dus kiezen ze ervoor jaren lang rond te lopen met het gevoel niet te worden begrepen tot ze verslagen worden door zichzelf; hun leven ruineren, zelfmoord plegen, hun familie vermoorden of compleet door slaan zoals Tristan.

Geef ik de schuld aan de maatschappij? Nee niet echt. Tristan was zelf niet sterk genoeg in zijn geest om zijn gespleten persoonlijkheid aan te kunnen. Hij koos er zelf voor om zijn wraak los te laten op onschuldige mensen. Dat is een kwaad wat niet valt goed te praten.
Maar het wordt tijd dat we zelf eens gaan kijken waar onze maatschappij is aangekomen en of we ons misschien niet te hard spiegelen aan welvaart, luxe en de euro.

Maar ook nu zullen we dat vooral slechts heel kortstondig doen, dat spiegelen. We zakken liever terug in onze sofa's met onze full HD schermen. Dat is gemakkelijker dan verandering veroorzaken enw illen verbeteren. Ik hoor onze voorvaders, ze draaien zich om in het graf. net zoals Tristan door zichzelf is verslagen zijn wij als maatschappij door ons eigen systeem verslagen.

Deze reactie? hier op Fok? Die zal vooral worden gezien als 'teveel partij trekken voor Tristan' of TLDR. Het zal wel, het boeit niet echt. Zolang ik het maar gezegt heb.
I mean no harm
pi_95528857
quote:
allejezus zeg.

dat noemen ze een heldin?
Ik zou anders behoorlijk pissed zijn als op het moment dat ik lig te sterven er nog een wijf aan komt die me probeert te bekeren :r
pi_95528874
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

gadverdamme zeg, dit drama misbruiken om jezelf te profileren.
Inderdaad, dit drama misbruiken om jezelf en de Islam te profileren, maar wat voor heldendaad heeft ze nu eigenlijk begaan?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:41:41 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95528945
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 06:52 schreef pomtiedom het volgende:

Deze reactie? hier op Fok? Die zal vooral worden gezien als 'teveel partij trekken voor Tristan' of TLDR. Het zal wel, het boeit niet echt. Zolang ik het maar gezegt heb.
Het is denk ik ook heel belangrijk om te blijven vasthouden aan dat inzicht. Tristan verloor zijn grip, het kon hem niet meer schelen en leefde in het waanidee dat hij niks betekende, dat de wereld om hem heen niks betekende en koos voor een way out. Helaas vond hij het nodig om daarbij ook onschuldige mensen, vaders, moeders, kinderen mee te nemen.
The truth was in here.
pi_95529038
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 08:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Inderdaad, dit drama misbruiken om jezelf en de Islam te profileren, maar wat voor heldendaad heeft ze nu eigenlijk begaan?
Struikelen over gewonden. Bidden. In blinde paniek heen en weer rennen.
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 08:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het is denk ik ook heel belangrijk om te blijven vasthouden aan dat inzicht. Tristan verloor zijn grip, het kon hem niet meer schelen en leefde in het waanidee dat hij niks betekende, dat de wereld om hem heen niks betekende en koos voor een way out. Helaas vond hij het nodig om daarbij ook onschuldige mensen, vaders, moeders, kinderen mee te nemen.
Ik weet niet of dat een waanidee was. Ik denk dat veel mensen niet met zo'n sociaal onbeholpen iemand om willen gaan. Dat zal hij wel gevoeld hebben.
pi_95529212
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lang leve de amateur psychologen op Fok! :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:40:40 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95530479
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:54 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Lang leve de amateur psychologen op Fok! :')
Ik zeg toch "ik denk" ? Mag ik een mening geven op een forum? Dank je wel. :)
The truth was in here.
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:57:09 #31
215628 woid
let's get Friendly
pi_95531039
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:01 schreef xyzyx het volgende:

[..]

wat is dit nou weer voor nonsense..? -O-
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:10:42 #32
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_95536350
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Is dat die zelfde dame die telkens kansloos onherkenbaar in beeld komt?
pi_95536394
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:57 schreef woid het volgende:

[..]

wat is dit nou weer voor nonsense..? -O-
.22 caliber is 6 mm.. als sportschutter weet je dat dat relatief weinig schade aanricht. Hij had een wapenvergunning dus hij had legaal aan een zwaarder wapen kunnen komen, zoals bv. een ak47.

Althans dat lijkt mij dan..
pi_95536906
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:12 schreef xyzyx het volgende:

[..]

.22 caliber is 6 mm.. als sportschutter weet je dat dat relatief weinig schade aanricht. Hij had een wapenvergunning dus hij had legaal aan een zwaarder wapen kunnen komen, zoals bv. een ak47.

wees blij dat het niet is gebeurd.
als die idd met een vol-automatische ak had rondgelopen en ook 100 kogels had afgevuurt dan waren er heel wat meer doden.
pi_95537426
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

ik vraag me dan heel slecht af waarom die Turkse jongen die gewond was niet door haar geholpen wilde worden.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:54:59 #36
215628 woid
let's get Friendly
pi_95538140
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:12 schreef xyzyx het volgende:

[..]

een .22 kan relatief gezien makkelijker van baan wijken op weerstand dan een .30. dus ff hypothetisch, waar de AK kogel misschien op het bot stuit (of erdoor gaat), ketst de .22 af en vervolgt zn nieuwe baan naar een orgaan...

een "zwaardere" kogel is schadelijker zodra de afstand groter wordt.., maar in een winkelcentrum, waar mensen die daar lopen het doelwit zijn, is het allemaal niet zo ver.

verder ajb niet een automaat met een half automaat vergelijken.
pi_95540849
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik vraag me dan heel slecht af waarom die Turkse jongen die gewond was niet door haar geholpen wilde worden.
Dat vragen ze haar toch in dat interview?
En ze zegt dan dat het niet zo was dat hij niet door haar geholpen wilde worden. Het kon niet omdat hij in shocktoestand was en teveel pijn had.

Wat ík me afvraag is hoe ze het voorelkaar had willen krijgen twee Nederlandse,stervende, vrouwen de Shahaadah uit te laten spreken.
Don't you love her madly?
pi_95543524
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:54 schreef woid het volgende:

[..]

een .22 kan relatief gezien makkelijker van baan wijken op weerstand dan een .30. dus ff hypothetisch, waar de AK kogel misschien op het bot stuit (of erdoor gaat), ketst de .22 af en vervolgt zn nieuwe baan naar een orgaan...

een "zwaardere" kogel is schadelijker zodra de afstand groter wordt.., maar in een winkelcentrum, waar mensen die daar lopen het doelwit zijn, is het allemaal niet zo ver.

verder ajb niet een automaat met een half automaat vergelijken.
Ak47 zijn als semi automaat te krijgen.

Op een halve meter geeft een ak47 al merkbaar meer schade dan het .22 kaliber wapen gebruikt door tristan. Bij een meloen is het gat aan de voorkant net zo groot als de voorkant wanneer het .22 kaliber wapen gebruikt wordt. Bij een ak47 is het gat aan de achterkant meer dan 5 cm. Het afketsen is wel heel erg onaannemelijk.
pi_95543627
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:25 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

wees blij dat het niet is gebeurd.
als die idd met een vol-automatische ak had rondgelopen en ook 100 kogels had afgevuurt dan waren er heel wat meer doden.
Semi automatisch is veel nauwkeuriger en als je snel genoeg bent kun je ook aardig snel schieten
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:10:50 #40
215628 woid
let's get Friendly
pi_95544019
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ak47 zijn als semi automaat te krijgen.

Op een halve meter geeft een ak47 al merkbaar meer schade dan het .22 kaliber wapen gebruikt door tristan. Bij een meloen is het gat aan de voorkant net zo groot als de voorkant wanneer het .22 kaliber wapen gebruikt wordt. Bij een ak47 is het gat aan de achterkant meer dan 5 cm. Het afketsen is wel heel erg onaannemelijk.
een meloen heeft geen botten.
en ik kan je ook .22'ers geven die dat resultaat hebben.
enzo ook .30'ers die alleen maar een 8mm uitgangetje achterlaten.

zowiezo.. munitie met munitie vergelijken ajb.
iets met appels en peren
pi_95545863
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:10 schreef woid het volgende:

[..]

een meloen heeft geen botten.
en ik kan je ook .22'ers geven die dat resultaat hebben.
enzo ook .30'ers die alleen maar een 8mm uitgangetje achterlaten.

zowiezo.. munitie met munitie vergelijken ajb.
iets met appels en peren
Een been heeft ook geen organen :')
pi_95546490
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:56 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Afgezien van de huid dan. ;)
Stress is voor idioten.
pi_95547300
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:12 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Afgezien van de huid dan. ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:54:56 #44
46383 Tiemie
sowieso wel!
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:55:05 #45
215628 woid
let's get Friendly
pi_95548005
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:56 schreef xyzyx het volgende:

[..]

ah ja... en een rib is niet een bot.

ik heb nergens "been" gezegd. maar jij weet het verder beter, dus laten we het voor wat het is.
pi_95548137
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:55 schreef woid het volgende:

[..]

ah ja... en een rib is niet een bot.

ik heb nergens "been" gezegd. maar jij weet het verder beter, dus laten we het voor wat het is.
Jij zegt dat een .22 gevaarlijker is omdat hij afketst.. Ik heb liever dat iets afketst op mijn ribben dan dat kogel inclusief botsplinters door mijn longen gaan. Ik noemde been omdat een meisje in haar been getroffen was en daarna was weggekomen.. (althans dit is wat ik begrepen heb)

Maargoed, ik zeg niet dat het zo is.. Ik zeg dat ik denk dat het niet gepland was omdat hij een klein kaliber wapen gekozen heeft. Gebaseerd op het feit dat ik, als ik zoiets zou doen (wat ik niet van plan ben uiteraard) wel voor een zwaarder kaliber zou kiezen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:05:40 #47
215628 woid
let's get Friendly
pi_95548385
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Jij zegt dat een .22 gevaarlijker is omdat hij afketst.. Ik heb liever dat iets afketst op mijn ribben dan dat kogel inclusief botsplinters door mijn longen gaan. Ik noemde been omdat een meisje in haar been getroffen was en daarna was weggekomen.. (althans dit is wat ik begrepen heb)

Maargoed, ik zeg niet dat het zo is.. Ik zeg dat ik denk dat het niet gepland was omdat hij een klein kaliber wapen gekozen heeft. Gebaseerd op het feit dat ik, als ik zoiets zou doen (wat ik niet van plan ben uiteraard) wel voor een zwaarder kaliber zou kiezen.
voor de 2e keer verzin je maar iets.
ik heb niet gezegd dat een .22 gevaarlijker is. (zowiezo is die gene die dat apparaat gebruikt het gevaar, maar dat is een ander verhaal)
ik zei dat het onzin is dat je automatisch er vanuit moet gaan dat 6mm minder schade aanricht dan 7.6mm. (om maar niet meer te beginnen over je conclusie dat "het niet gepland" was, want anders had ie wel een zwaarder kaliber genomen.)
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:07:34 #48
215628 woid
let's get Friendly
pi_95548457
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

btw.., dus als dat meisje met een ak47 was beschoten in haar been, was ze niet weg gekomen?
pi_95553622
quote:
zo een winkelverbod van 30 dagen, dat zal ze leren.

Je kan ze ook aanklagen voor het dreigen met een terroristische daad.
pi_95554669
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kan ze ook aanklagen voor het dreigen met een terroristische daad.
Dat is voorbehouden aan twitteraars.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')