abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:57:09 #31
215628 woid
let's get Friendly
pi_95531039
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:01 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Duidelijk niet gepland dus.. anders was er wel een zwaarder kaliber wapen gebruikt..
wat is dit nou weer voor nonsense..? -O-
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:10:42 #32
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_95536350
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Inderdaad, dit drama misbruiken om jezelf en de Islam te profileren, maar wat voor heldendaad heeft ze nu eigenlijk begaan?
Is dat die zelfde dame die telkens kansloos onherkenbaar in beeld komt?
pi_95536394
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:57 schreef woid het volgende:

[..]

wat is dit nou weer voor nonsense..? -O-
.22 caliber is 6 mm.. als sportschutter weet je dat dat relatief weinig schade aanricht. Hij had een wapenvergunning dus hij had legaal aan een zwaarder wapen kunnen komen, zoals bv. een ak47.

Althans dat lijkt mij dan..
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95536906
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:12 schreef xyzyx het volgende:

[..]

.22 caliber is 6 mm.. als sportschutter weet je dat dat relatief weinig schade aanricht. Hij had een wapenvergunning dus hij had legaal aan een zwaarder wapen kunnen komen, zoals bv. een ak47.

wees blij dat het niet is gebeurd.
als die idd met een vol-automatische ak had rondgelopen en ook 100 kogels had afgevuurt dan waren er heel wat meer doden.
pi_95537426
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Inderdaad, dit drama misbruiken om jezelf en de Islam te profileren, maar wat voor heldendaad heeft ze nu eigenlijk begaan?
ik vraag me dan heel slecht af waarom die Turkse jongen die gewond was niet door haar geholpen wilde worden.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:54:59 #36
215628 woid
let's get Friendly
pi_95538140
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:12 schreef xyzyx het volgende:

[..]

een .22 kan relatief gezien makkelijker van baan wijken op weerstand dan een .30. dus ff hypothetisch, waar de AK kogel misschien op het bot stuit (of erdoor gaat), ketst de .22 af en vervolgt zn nieuwe baan naar een orgaan...

een "zwaardere" kogel is schadelijker zodra de afstand groter wordt.., maar in een winkelcentrum, waar mensen die daar lopen het doelwit zijn, is het allemaal niet zo ver.

verder ajb niet een automaat met een half automaat vergelijken.
pi_95540849
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik vraag me dan heel slecht af waarom die Turkse jongen die gewond was niet door haar geholpen wilde worden.
Dat vragen ze haar toch in dat interview?
En ze zegt dan dat het niet zo was dat hij niet door haar geholpen wilde worden. Het kon niet omdat hij in shocktoestand was en teveel pijn had.

Wat ík me afvraag is hoe ze het voorelkaar had willen krijgen twee Nederlandse,stervende, vrouwen de Shahaadah uit te laten spreken.
Don't you love her madly?
pi_95543524
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:54 schreef woid het volgende:

[..]

een .22 kan relatief gezien makkelijker van baan wijken op weerstand dan een .30. dus ff hypothetisch, waar de AK kogel misschien op het bot stuit (of erdoor gaat), ketst de .22 af en vervolgt zn nieuwe baan naar een orgaan...

een "zwaardere" kogel is schadelijker zodra de afstand groter wordt.., maar in een winkelcentrum, waar mensen die daar lopen het doelwit zijn, is het allemaal niet zo ver.

verder ajb niet een automaat met een half automaat vergelijken.
Ak47 zijn als semi automaat te krijgen.

Op een halve meter geeft een ak47 al merkbaar meer schade dan het .22 kaliber wapen gebruikt door tristan. Bij een meloen is het gat aan de voorkant net zo groot als de voorkant wanneer het .22 kaliber wapen gebruikt wordt. Bij een ak47 is het gat aan de achterkant meer dan 5 cm. Het afketsen is wel heel erg onaannemelijk.
pi_95543627
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:25 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

wees blij dat het niet is gebeurd.
als die idd met een vol-automatische ak had rondgelopen en ook 100 kogels had afgevuurt dan waren er heel wat meer doden.
Semi automatisch is veel nauwkeuriger en als je snel genoeg bent kun je ook aardig snel schieten
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:10:50 #40
215628 woid
let's get Friendly
pi_95544019
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ak47 zijn als semi automaat te krijgen.

Op een halve meter geeft een ak47 al merkbaar meer schade dan het .22 kaliber wapen gebruikt door tristan. Bij een meloen is het gat aan de voorkant net zo groot als de voorkant wanneer het .22 kaliber wapen gebruikt wordt. Bij een ak47 is het gat aan de achterkant meer dan 5 cm. Het afketsen is wel heel erg onaannemelijk.
een meloen heeft geen botten.
en ik kan je ook .22'ers geven die dat resultaat hebben.
enzo ook .30'ers die alleen maar een 8mm uitgangetje achterlaten.

zowiezo.. munitie met munitie vergelijken ajb.
iets met appels en peren
pi_95545863
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:10 schreef woid het volgende:

[..]

een meloen heeft geen botten.
en ik kan je ook .22'ers geven die dat resultaat hebben.
enzo ook .30'ers die alleen maar een 8mm uitgangetje achterlaten.

zowiezo.. munitie met munitie vergelijken ajb.
iets met appels en peren
Een been heeft ook geen organen :')
pi_95546490
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:56 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Afgezien van de huid dan. ;)
Stress is voor idioten.
pi_95547300
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:12 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Afgezien van de huid dan. ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:54:56 #44
46383 Tiemie
sowieso wel!
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:55:05 #45
215628 woid
let's get Friendly
pi_95548005
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:56 schreef xyzyx het volgende:

[..]

ah ja... en een rib is niet een bot.

ik heb nergens "been" gezegd. maar jij weet het verder beter, dus laten we het voor wat het is.
pi_95548137
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:55 schreef woid het volgende:

[..]

ah ja... en een rib is niet een bot.

ik heb nergens "been" gezegd. maar jij weet het verder beter, dus laten we het voor wat het is.
Jij zegt dat een .22 gevaarlijker is omdat hij afketst.. Ik heb liever dat iets afketst op mijn ribben dan dat kogel inclusief botsplinters door mijn longen gaan. Ik noemde been omdat een meisje in haar been getroffen was en daarna was weggekomen.. (althans dit is wat ik begrepen heb)

Maargoed, ik zeg niet dat het zo is.. Ik zeg dat ik denk dat het niet gepland was omdat hij een klein kaliber wapen gekozen heeft. Gebaseerd op het feit dat ik, als ik zoiets zou doen (wat ik niet van plan ben uiteraard) wel voor een zwaarder kaliber zou kiezen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:05:40 #47
215628 woid
let's get Friendly
pi_95548385
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Jij zegt dat een .22 gevaarlijker is omdat hij afketst.. Ik heb liever dat iets afketst op mijn ribben dan dat kogel inclusief botsplinters door mijn longen gaan. Ik noemde been omdat een meisje in haar been getroffen was en daarna was weggekomen.. (althans dit is wat ik begrepen heb)

Maargoed, ik zeg niet dat het zo is.. Ik zeg dat ik denk dat het niet gepland was omdat hij een klein kaliber wapen gekozen heeft. Gebaseerd op het feit dat ik, als ik zoiets zou doen (wat ik niet van plan ben uiteraard) wel voor een zwaarder kaliber zou kiezen.
voor de 2e keer verzin je maar iets.
ik heb niet gezegd dat een .22 gevaarlijker is. (zowiezo is die gene die dat apparaat gebruikt het gevaar, maar dat is een ander verhaal)
ik zei dat het onzin is dat je automatisch er vanuit moet gaan dat 6mm minder schade aanricht dan 7.6mm. (om maar niet meer te beginnen over je conclusie dat "het niet gepland" was, want anders had ie wel een zwaarder kaliber genomen.)
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:07:34 #48
215628 woid
let's get Friendly
pi_95548457
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

btw.., dus als dat meisje met een ak47 was beschoten in haar been, was ze niet weg gekomen?
pi_95553622
quote:
zo een winkelverbod van 30 dagen, dat zal ze leren.

Je kan ze ook aanklagen voor het dreigen met een terroristische daad.
pi_95554669
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kan ze ook aanklagen voor het dreigen met een terroristische daad.
Dat is voorbehouden aan twitteraars.
pi_95555057
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:53 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat is voorbehouden aan twitteraars.
ja als iemand notabene in camouflagepak daar binnenkomt en dreigt met herhaling, dan zet je hem toch gewoon een tijdje vast. Dat kan hoor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 19 april 2011 @ 18:25:34 #52
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95723852
België traint agenten om massadoders te stoppen
19 apr. 2011, 13:38

België gaat duizenden agenten trainen om massamoordenaars eerder te kunnen stoppen. Nu zijn het speciale eenheden die een slachtpartij moeten stoppen, maar daar wil men nu verandering in brengen.

,,'Pak de dader' wordt het eerste bevel", zo meldt korpschef Paul Putteman uit Dendermonde tegen Vlaamse media. In die plaats richtte Kim de Gelder op 23 januari 2009 een bloedbad aan in een kinderdagverblijf. De Dendermondse politiebaas leidt de werkgroep die de trainingen binnenkort mogelijk moet maken. ,,Bedoeling is om een losgeslagen dader zo snel mogelijk te vatten", zegt Putteman.

Het is de bedoeling dat Belgische agenten in de toekomst de dader meteen onschadelijk maakt ,,met behulp van een welgemikt schot." Zo kan de schade zoveel mogelijk worden beperkt. Wanneer er een goede training word geboden, zal de inzet van speciale eenheden zoveel als mogelijk beperkt kunnen worden. Ook zou het slachtoffers kunnen sparen omdat een politieman sneller op plaats delict kan zijn dan een speciaal team dat incidenteel opereert.

Putteman weet nog dat Nederlandse collega's tegen hem zeiden dat een bloedbad, zoals het drama op de Columbine High School in 1999, alleen in het buitenland kon gebeuren. ,,En dat klopte, tot vorige week in Alphen aan den Rijn", zegt de korpschef. Hij is van mening dat we ook in Nederland niet naïef moeten zijn en dat we moeten beseffen dat dergelijke massadaders bestaan. Volgens Putteman is het een kwestie van tijd voordat er weer een dergelijk drama zal plaatsvinden in Europa. Om die reden is hij van plan om snel over te gaan op het daadwerkelijk trainen van agenten.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95756238
Herdenking is nu op tv
pi_95756521
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:25 schreef Cobra4 het volgende:
België traint agenten om massadoders te stoppen
19 apr. 2011, 13:38

België gaat duizenden agenten trainen om massamoordenaars eerder te kunnen stoppen. Nu zijn het speciale eenheden die een slachtpartij moeten stoppen, maar daar wil men nu verandering in brengen.

,,'Pak de dader' wordt het eerste bevel", zo meldt korpschef Paul Putteman uit Dendermonde tegen Vlaamse media. In die plaats richtte Kim de Gelder op 23 januari 2009 een bloedbad aan in een kinderdagverblijf. De Dendermondse politiebaas leidt de werkgroep die de trainingen binnenkort mogelijk moet maken. ,,Bedoeling is om een losgeslagen dader zo snel mogelijk te vatten", zegt Putteman.

Het is de bedoeling dat Belgische agenten in de toekomst de dader meteen onschadelijk maakt ,,met behulp van een welgemikt schot." Zo kan de schade zoveel mogelijk worden beperkt. Wanneer er een goede training word geboden, zal de inzet van speciale eenheden zoveel als mogelijk beperkt kunnen worden. Ook zou het slachtoffers kunnen sparen omdat een politieman sneller op plaats delict kan zijn dan een speciaal team dat incidenteel opereert.

Putteman weet nog dat Nederlandse collega's tegen hem zeiden dat een bloedbad, zoals het drama op de Columbine High School in 1999, alleen in het buitenland kon gebeuren. ,,En dat klopte, tot vorige week in Alphen aan den Rijn", zegt de korpschef. Hij is van mening dat we ook in Nederland niet naïef moeten zijn en dat we moeten beseffen dat dergelijke massadaders bestaan. Volgens Putteman is het een kwestie van tijd voordat er weer een dergelijk drama zal plaatsvinden in Europa. Om die reden is hij van plan om snel over te gaan op het daadwerkelijk trainen van agenten.

Bron: www.telegraaf.nl
Hoe gaat dit helpen? In de VS schiet men geloof ik een stuk sneller maar vallen er nog steeds veel doden als de dader dat wil.
  woensdag 20 april 2011 @ 12:33:44 #55
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_95756621
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:30 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hoe gaat dit helpen? In de VS schiet men geloof ik een stuk sneller maar vallen er nog steeds veel doden als de dader dat wil.
klinkt mij meer als bezuiniging in de oren?
Lijkt me inderdaad dat het om, die reden die jij aangeeft, niet gaat werken.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Trouwste user 2022 woensdag 20 april 2011 @ 12:34:48 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_95756656
Zit soms met de tranen in mijn ogen naar de tv te kijken.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 20 april 2011 @ 12:37:32 #57
38344 knokkels
pi_95756759
ja, aangrijpend gedicht... :{
pi_95756783
trouwens gelezen in het AD dat de Marokkaanse heldin stervende mensen wilde bekeren tot de Islam.

Lekker, lig je daar dood door een gek, komt er nog 1
  woensdag 20 april 2011 @ 12:41:56 #59
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95756889
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:34 schreef tong80 het volgende:
Zit soms met de tranen in mijn ogen naar de tv te kijken.

:{
Vanwege het zang' talent'?

Vind het een mooi gebaar, die herdenking, maar die liederen zijn beneden niveau.
  woensdag 20 april 2011 @ 12:44:59 #60
38344 knokkels
pi_95757003
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:41 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Vanwege het zang' talent'?

Vind het een mooi gebaar, die herdenking, maar die liederen zijn beneden niveau.
wel mooie teksten, over de overbrenging... mjah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')