quote:Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef Boelii het volgende:
het kan ook zijn dat je wasmachine niet helemaal waterpas staat.. soms trilt ie dan iets harder. Ik heb zelf internet en tv van ziggo besteld. Moet nog even wachten tot 15 april en dan kan ik het in gebruik nemenIk weet niet of het veel trager wordt als je deelt, weet een van jullie dat?
Ik vond het wel heel erg gehorig trouwens.. ik kon bijna letterlijk het programma op tv van mn buurjongen horen. Zou dat zijn omdat het inderdaad zo gehorig is, of omdat hij hem extreem hard heeft staan of omdat ie hem misschien wel tegen de wand aanheeft, zodat het extra te horen is?
quote:Op zondag 10 april 2011 00:23 schreef Boelii het volgende:
Ik denk zelf niet dat dat gaat lukken.. Maar jij gaat toch in blok D wonen Perzikvrucht? Ik weet wel iemand die er ook gaat wonen op de beganegrond en vast ook graag internet ofzo wil delen, of bedoelde je dat niet?
quote:Op zondag 10 april 2011 00:25 schreef RTS91 het volgende:
Natuurlijk wordt internet trager als je het deelt, zeker met het Z1 pakket van Ziggo als je er tegelijkertijd op zit. Mijn levering staat op 14 april van Ziggo.
Als je de TV kan horen van je buurman dan staat ie zeker wel hard, natuurlijk speelt het ook mee of hij de tv tegen jouw wand heeft staan, zeker als je kamer nog niet helemaal vol is en als een soort klankkast werkt.
Ik op 458, zitten dus sowieso niet naast elkaar. Misschien tegenover elkaar? Heb de plattegrond er niet bijquote:Op zondag 10 april 2011 10:21 schreef Perzikvrucht het volgende:
@Boelii: ik heb je een pm gestuurd over het delen van internet.
@lurb: ik ga ook wonen op de begane grond van blok D. Op welke nummer ga je wonen? Ik ga wonen op nr442.
Van die gehorigheid vind ik wel erg jammer. Wat heb jij afgesproken met je buurman? Tot 12 uur is "hard" geluid maken toegestaan, maar daarna niet meer? Tenzij er toestemming wordt gevraagd voor bijv een feestje.
je hebt ook geen last gehad van mijn muziek vandaag? ik was pc en bassbox aan het aansluiten en testen.quote:Op zondag 10 april 2011 11:42 schreef Sieglinde het volgende:
De gehorigheid valt me nu toch best mee, komt misschien omdat ik nu kleden op de grond heb enzo, of ik heb hele stille buren. Bij die huisregels staat wel dat het tussen 20:00 en 7:00 stil moet zijn ofzo, dat vind ik een beetje overdreven
.
Zo nu weer verder met mn boekenkast inrichten
ja.. maar niet hier en ik heb bij de studio nog geen internet.quote:Op zondag 10 april 2011 18:04 schreef Janett het volgende:
Heb je misschien ook een foto van de constructie loecje? Hoe en waar je het opgehangen hebt.
Dan maak je toch zelf even een geaarde stekker aan je lamp?quote:Op zondag 10 april 2011 17:52 schreef loecje het volgende:
[..]
je hebt ook geen last gehad van mijn muziek vandaag? ik was pc en bassbox aan het aansluiten en testen.
ik heb ook nog niet veel last gehad van mijn buren. tv geluid enzo vind ik niet erg. dat is een constant geluid. maar met de deuren gooien zou ik wat minder vinden.
achja alles went
bijna helemaal klaar hier met inrichten. nog 1 doos te gaan...
als badkamerverlichting heb ik een lamp van ikea opgehangen met dubbelzijdig tape. ff afwachten of dat blijft hangen.
enige nadeel is dat de lamp geen geaarde stekker heeft. dus mocht iemand nog een andere oplossing met geaarde stekker hebben dan hoor ik het graag
[ afbeelding ]
Ik heb het zelf in de keuken ook gedaan met een lamp.quote:Op zondag 10 april 2011 18:25 schreef loecje het volgende:
ik kan er wel een geaarde stekker op zetten maar hoe ga ik de lamp goed aarden (zeker weten dat alle metalen delen geaard zijn)?
en ik moet dan ook de andere kabels doorknippen en met een kroonsteentje verbinden. dat lijkt me helemaal geen goed idee in een in een vochtige ruimte.
Wow, ziet er goed uit! Leuke, en vooral volle, boekenkast ook.quote:Op zondag 10 april 2011 18:27 schreef Sieglinde het volgende:
Ik heb voor in de badkamer zo'n ikea lampje van 2 euro om de plank geklemd zegmaar, werkt prima, er komt genoeg licht vanaf
Hier alvast een preview van mijn inrichting
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schijnt de lamp ook goed je douche cabine in? Want zo'n lamp is best leuk en vooral heel handig dat je het kan draaien van richting!quote:Op zondag 10 april 2011 19:13 schreef Sieglinde het volgende:
Haha dankjeben de hele middag bezig geweest om alles goed passend in de boekenkast te krijgen
Dit is hoe ik het lampje in de badkamer heb
[ afbeelding ]
Had misschien beter een witte kunnen kopenHet snoertje moet ik ook nog even netjes aan de muur plakken denk ik, nu hangt het er zo.
Ja die moet je opschrijven, tenzij je meer wil betalen straks, want die staan niet op nul. Doorgeven via Rendo.quote:Op zondag 10 april 2011 19:34 schreef Sieglinde het volgende:
Oh moeten we de meterstanden al opschrijven dan? Ik dacht dat dat nog gewoon nul was en dat ik dan over een jaar de kast even aan de kant moet schuiven
Ja, er komt wel redelijk veel licht door naar de douche cabine, als je het te donker vindt kun je hem altijd nog even draaienquote:Op zondag 10 april 2011 19:36 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Schijnt de lamp ook goed je douche cabine in? Want zo'n lamp is best leuk en vooral heel handig dat je het kan draaien van richting!
Ze kunnen toch nooit zien dat je illegaal kijkt? Ik ken diverse mensen die al jaren illegaal kijken en nooit een probleem.quote:Op zondag 10 april 2011 19:39 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ja die moet je opschrijven, tenzij je meer wil betalen straks, want die staan niet op nul. Doorgeven via Rendo.
Signaal is aanwezig maar moet wel nieuw abonnement afgesloten worden want het zou kunnen dat je over een paar weken dan een brief ontvangt over zwartkijken.
Ziggo verzorgd alle blokken momenteel van een signaal, ik denk dat ze dus snel kunnen zien als je nog geen abo hebt afgesloten.quote:Op zondag 10 april 2011 19:47 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Ze kunnen toch nooit zien dat je illegaal kijkt? Ik ken diverse mensen die al jaren illegaal kijken en nooit een probleem.
Je kunt boven de wc zo'n deurtje open trekken aan de linkerkant!quote:Op zondag 10 april 2011 19:56 schreef Sieglinde het volgende:
Ehm weet iemand waar de meter van nummer 4 zit? Is koud water geloof ik. Er stond dat die boven de wc zou zitten maar ik kan m niet vinden
Gewoon een coax kabel van de aansluiting naar je tv en kloar.quote:Op zondag 10 april 2011 20:00 schreef Boelii het volgende:
Heeft iemand in ons blok al een signaal zonder daar voor betaald te hebben? Ik heb een kabeltje erin gedaan, maar zie nog niks. Ik ben alleen niet een ster in apparatuur.. Dus misschien heb ik wel iets fout gedaan. Al een paar dagen extra tv zou wel relaxt zijn
Oja gevonden! Bedanktquote:Op zondag 10 april 2011 20:02 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Je kunt boven de wc zo'n deurtje open trekken aan de linkerkant!
Ik heb eens gehoord (pin me er dus niet op vast) dat ze niet op afstand een enkel signaal af kunnen sluiten, daarvoor moeten ze in het kastje in de buurt zijn. Mocht na een verhuizing de nieuwe bewoner geen abonnement nemen, dan sturen ze een brief over het zwartkijken en dat het signaal afgesloten gaat worden.quote:Op zondag 10 april 2011 19:51 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ziggo verzorgd alle blokken momenteel van een signaal, ik denk dat ze dus snel kunnen zien als je nog geen abo hebt afgesloten.
Dit heb ik ook al is gehoord zelf van iemand die op het callcenter van ziggo werkte..quote:Op zondag 10 april 2011 20:09 schreef Semoi het volgende:
[..]
Ik heb eens gehoord (pin me er dus niet op vast) dat ze niet op afstand een enkel signaal af kunnen sluiten, daarvoor moeten ze in het kastje in de buurt zijn. Mocht na een verhuizing de nieuwe bewoner geen abonnement nemen, dan sturen ze een brief over het zwartkijken en dat het signaal afgesloten gaat worden.
Maar omdat het afsluiten geld kost (er moet iemand naartoe), schijnen ze dat niet altijd te doen en schijnen er dus mensen te zijn die al jaren TV kijken zonder te betalen.
Idd, deze informatie is alleen nuttig als je internet gaat delen. Als je het delen beetje goed aanpakt met goede router waar je elke gebruiker een limiet kan opleggen en goede wifi moet het met redelijk wat gebruikers te doen zijn...quote:Op zondag 10 april 2011 20:58 schreef Boelii het volgende:
Maar dan zit je wel een beetje met dat je dan geen internet via ziggo kan nemen.. Want dan moet je ook televisie afsluiten. Maar ja, als je internet deelt maakt dat ook niet zoveel uit
Er zijn twee providers die de glasvezelverbinding van de studios kunnen gebruiken: dat zijn KPN en Lijbrandt. Zie ook:quote:Op maandag 11 april 2011 12:36 schreef AnneGB het volgende:
Nog even over glasvezel. Er zijn ook goedkopere aanbieders dan KPN (Online kost 30 p/m).
Konden we kiezen uit alle glasvezelaanbieders of slecht KPN en die andergenoemde? Elke website geeft nu nog aan dat het niet aan te bieden is, maar dat komt waarschijnlijk doordat het nog niet geactiveerd is.
ah dat moet ik ook nog doen, die ben ik vergeten.quote:Op zondag 10 april 2011 20:05 schreef Sieglinde het volgende:
[..]
Oja gevonden! Bedanktik zat daar al een beetje aan te duwen en trekken maar had helemaal niet door dat het gewoon een deurtje was
haha, ja dat zou fijn zijn...quote:Op zondag 10 april 2011 23:16 schreef polavi het volgende:
Is het ook mogelijk om de luchtafzuiginstallatie in de badkamer uit te schakelen?
same here -_- , niemand uit blok 1 met tips oid?quote:Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef loecje het volgende:
hopelijk hebben we snel internet... mis het nu al (ernstige afkick verschijnselen. ik zit nu op school speciaal voor internet, zo erg is het gesteld)
Haha als je 's avonds ofzo even internet nodig hebt voor mail (of fok!quote:Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef loecje het volgende:
hopelijk hebben we snel internet... mis het nu al (ernstige afkick verschijnselen. ik zit nu op school speciaal voor internet, zo erg is het gesteld)
De tweede persoon heeft natuurlijk geen TV.. Of je moet een kabel trekken vanuit jouw studio naar de studio van de andere persoon. De kabel aansluiting is namelijk alleen bij degene die het abonnement aanvraagt.quote:Op maandag 11 april 2011 20:13 schreef AnneGB het volgende:
Als iemand glasvezel met mij wil delen (is 25 p.p. en je krijgt er twee digitale televisieontvangers bij voor elk een), dan even PM'en. Zit in Blok D, 3e woonlaag, nr. 528
Ja, dat is handig.quote:Op maandag 11 april 2011 20:20 schreef dynamiet het volgende:
Ik zit even hardop te denken; zal ethernet d.m.v. homeplug niet werken? dit zou dan een erg makkelijke manier zijn om internet te delen. Dan is het ook gewoon mogelijk om het iptv van kpn te delen.
Na het douchen is het handig, maar niet wanneer je wilt gaan slapen. Het maakt nog best veel lawaai vind ik.quote:Op maandag 11 april 2011 20:11 schreef loecje het volgende:
hoezo heb je last van dat luchtafzuigding?
als ik zie hoe vochtig de muren zijn na korte douche dan moet je daar echt wel ventileren.
Draadloos is trager en minder stabiel.quote:Op maandag 11 april 2011 20:22 schreef loecje het volgende:
daar kan je toch ook gewoon een draadloos router tussen gooien? of zeg ik nu iets stoms en werkt dat met glasvezel niet?
Die homeplug werkt ook gewoon d.m.v. wachtwoord dus niet iedereen kan mee lurken. en die decoder van KPN werkt alleen maar in één studio omdat het zijn tv signaal via ethernet krijgtquote:Op maandag 11 april 2011 20:22 schreef toenie het volgende:
[..]
Ja, dat is handig.Jij zet je router via ethernet en de rest van het blok kan daar mooi van meelurken
Nee, dat gaat helaas niet lukken. Waar ik wel benieuwd naar ben, is of die decoder inderdaad maar in één woning te gebruiken is. In de link van Perzikvrucht staat trouwens ook dat KPN en Lijbrandt op 18 april op het Ciboga terrein zijn om vragen te beantwoorden, misschien is het ook een mogelijk om een leuke deal te sluiten?
Dat is inderdaad niet eens zo'n gek idee. Als dit inderdaad met een wachtwoord kan is dit eigenlijk ideaal. Wie heeft hier meer verstand van/ervaring mee?quote:Op maandag 11 april 2011 20:20 schreef dynamiet het volgende:
Ik zit even hardop te denken; zal ethernet d.m.v. homeplug niet werken? dit zou dan een erg makkelijke manier zijn om internet te delen. Dan is het ook gewoon mogelijk om het iptv van kpn te delen.
Ik heb die dingen wel zelf geïnstalleerd bij erg grote huizen en boerderijen maar dit was allemaal binnen de zelfde meterkast. ik weet niet hoe het werkt als het naar een andere meterkast moet.quote:Op maandag 11 april 2011 20:38 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet eens zo'n gek idee. Als dit inderdaad met een wachtwoord kan is dit eigenlijk ideaal. Wie heeft hier meer verstand van/ervaring mee?
Die van de keuken kan je wel uitzetten. Van buren nog geen enkele last ondervonden.quote:Op maandag 11 april 2011 20:34 schreef loecje het volgende:
dan hoor je die van de keuken nog steeds.
als je daar al last van hebt vraag ik me af hoeveel last je gaat hebben van je buren.
Hoe zet je die uit? Ik wist helemaal niet dat dat konquote:Op maandag 11 april 2011 20:51 schreef polavi het volgende:
[..]
Die van de keuken kan je wel uitzetten. Van buren nog geen enkele last ondervonden.
quote:Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef Jansie het volgende:
Wie o wie komt er in blok D op de 1ste verdieping en wil internet delen?
Ik kom op nummer 490
Ik heb geen idee met hoeveel je internet kan delen, maar ik zit ook op de eerste verdieping in blok D, nr 476, wil best delen!quote:Op maandag 11 april 2011 22:20 schreef Perzikvrucht het volgende:
Nog iemand rondom 442 (blok D, eerste woonlaag) om internet te delen?
Ik had aan jaaropgave voldoende, ik heb niet eens stufi meer.quote:Op maandag 11 april 2011 22:28 schreef Jansie het volgende:
Weet iemand of alleen een jaaropgave van 2010 van werk voldoende is om mee te nemen?
Of moet er ook perse een stufi verklaring bij?
Ok bedanktquote:Op maandag 11 april 2011 22:17 schreef polavi het volgende:
Bij de deur zitten twee knoppen. Met onderste knop zet je hem uit!
Jaaropgave is voldoende hoorquote:Op maandag 11 april 2011 22:28 schreef Jansie het volgende:
Weet iemand of alleen een jaaropgave van 2010 van werk voldoende is om mee te nemen?
Of moet er ook perse een stufi verklaring bij?
Oh ghehe hij doet het wel gewoonquote:Op maandag 11 april 2011 22:42 schreef polavi het volgende:
Haha, zo kom je nog eens een defect tegen :p Doet je buitenlampje het wel? Die brandt ook niet overal.
Haha, toch nog niets defect dus. Heb jij even gelukquote:Op maandag 11 april 2011 22:59 schreef Sieglinde het volgende:
[..]
Oh ghehe hij doet het wel gewoonmaar het geluid is zo zachtjes dat ik het eerst helemaal niet hoorde. Gelijk even mn buitenlampje gecheckt en die doet het ook
DANKJEWEL!!!quote:Op maandag 11 april 2011 19:10 schreef Apogist het volgende:
[..]
je moet ff de kabel in de meterkast erin doen.
Ik ontvang hier wel tv signaal
daarvoor is die schakelaar dus. ik kon al niet vinden waar het voor was. maar niet nagedacht bij de afzuiging.quote:Op maandag 11 april 2011 22:16 schreef Boelii het volgende:
1 van de schakelaartjes bij de deurde onderste dacht ik
digitenne kan je makkelijk delen. dat kan door heel nederland dus je hoeft niet naast elkaar te wonen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:28 schreef Judelicious het volgende:
[..]
[..]
Ik heb geen idee met hoeveel je internet kan delen, maar ik zit ook op de eerste verdieping in blok D, nr 476, wil best delen!
Maar hoe zit het dan met tv? Want ik kijk wel tv
Loecje, jij hebt toch ook digitenne? Wat voor antenne gebruiken jullie eigenlijk? De standaard KPN antenne?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:52 schreef polavi het volgende:
Heeft iemand al digitennebereik kunnen ontvangen? Ik zit in blok 2 op 1e etage, maar nog niet alle zenders kunnen bereiken
Bij het ondertekenen van het contract betaal je vanaf de datum dat het ingaat t/m het einde van de maand (30 april). Dat zullen bij jou dus inderdaad 2 dagen zijn die je moet afrekenenquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:08 schreef AnneGB het volgende:
Dan vraag ik me af of ik 2 dagen zou moeten betalen, omdat ik 29 april intrek..
Ik denk dat de meeste studenten blij zijn met zo veel ruimte, ken er genoeg die het echt veeél slechter treffen.quote:Op donderdag 14 april 2011 01:52 schreef 3Dino het volgende:
Ik loop bijna elke dag langs deze studio's, moet zeggen dat het er wel knus uitziet allemaal. Zelf zou ik er niet in willen wonen, hij valt nog altijd te klein uit voor mij, de locatie is uiteraard wel SUPER (vooral als je les hebt in ADL).
Veel plezier aan de kersverse bewoners gewenst, ik kijk uit naar knusse-kamer pics![]()
Op welk nummer kom je? Ik kom ook eerste verdieping blok c!quote:Op donderdag 14 april 2011 19:17 schreef Janett het volgende:
Morgen sleutel!
Zijn er nog mensen van blok C op de eerste verdieping die eventueel internet willen delen?
voor zover ik weet heeft niemand hier nog internet. er is ook nog geen enkel wifi netwerk te ontvangen.quote:Op donderdag 14 april 2011 09:26 schreef Perzikvrucht het volgende:
En hoe zit het me wifi bereik? Eventueel mensen die hun internet al delen? Zijn er ook veel signalen op te vangen? Dit zorgt namelijk wel voor slechtere overdracht van jouw eigen signaal.
Trouwens, is het niet mogelijk(/toegestaan) om een netwerkkabel te leggen tussen twee studios? Mits deze natuurlijk mooi wordt weggewerkt.
Nee bij mijn pakket, Internet Z1 en Dig. TV niet.quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:02 schreef loecje het volgende:
hier(naja bij de buurvrouw) komt ook ziggo. daar zit dus niet standaard een draadloos router bij? dan moet ik nog maar ff navragen of dat nog nodig is anders heb ik er nog niets aan natuurlijk.
Zal ik toch eens een topic terug gaan lezenquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:29 schreef Boelii het volgende:
Ik hoor er niemand over, dus nu vraag ik me af of het nou aan mij ligt, misschien wel aan m'n studio of weet ik veel wat: bij mij is het supergehorig. Ik hoor niks van boven me, maar wel van de buren. Ik kan vaak zelf letterlijk verstaan wat ze zeggen. Heel erg irritant dus! Hebben andere mensen daar helemaal geen last van? Wil iemand eens een gehoortest komen doen? :p ben namelijk wel benieuwd!
Ik denk dat jullie op een bedrag van 130 euro ofzo komen? Ik moest afgelopen dinsdag 193,00 betalen namelijk.quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:56 schreef Judelicious het volgende:
Weet er iemand toevallig al hoeveel wij (blok D) dinsdag moeten betalen? Want tussen 2 dagen en een maand + 2 dagen zit nogal een verschil en daar moet ik dan wel even rekening mee houden....
En wanneer gaat er eens iemand foto's plaatsen?
Ik moet ook zeggen dat ik redelijk geschrokken was van de gehorigheid toen ik er net introk. Maar toen waren alle studios nog leeg en was iedereen meubels nog aan het overbrengen (met andere mensen). Heb het idee dat het nu minder erg is omdat de studios niet meer leeg staan.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:29 schreef Boelii het volgende:
Ik hoor er niemand over, dus nu vraag ik me af of het nou aan mij ligt, misschien wel aan m'n studio of weet ik veel wat: bij mij is het supergehorig. Ik hoor niks van boven me, maar wel van de buren. Ik kan vaak zelf letterlijk verstaan wat ze zeggen. Heel erg irritant dus! Hebben andere mensen daar helemaal geen last van? Wil iemand eens een gehoortest komen doen? :p ben namelijk wel benieuwd!
Iets met 'container'...?quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:33 schreef loecje het volgende:maar ijzer in de muren dus? dat zou best kut kunnen zijn met draadloos internet...
Dat is dan ook je klerenkast?quote:Op maandag 18 april 2011 10:45 schreef Janett het volgende:
Ik doe niet aan fotografie hoor, de lichtinval was gewoon heel mooi rond een uurtje of 6
Ik heb naast de keuken nog een kast staan, die staat nu niet op de foto. Maar ik heb dus wel opbergruimte.
En welke zijn dan goed genoeg om bv een klok of schilderij met metalen frame mee op te hangen? Ik heb hier 0,0 verstand van.quote:
Geen idee, dat is namelijk van heel veel dingen afhankelijk.quote:Op maandag 18 april 2011 12:21 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
En welke zijn dan goed genoeg om bv een klok of schilderij met metalen frame mee op te hangen? Ik heb hier 0,0 verstand van.
Gaat dat wel samen??quote:Op maandag 18 april 2011 12:29 schreef Janett het volgende:
[..]
Ja daar zit al mijn kleding in. Naast de meterkast heb ik nog een schoenenkast.
Heb je ook een foto van deze constructie?quote:Op maandag 18 april 2011 16:51 schreef loecje het volgende:
ik had net allemaal foto's gemaakt. camera vergeten mee te nemen naar mn internetadresje![]()
ik heb het voor elkaar gekregen een plank(je) op te hangen met ijzerdraad, schroefoogjes en kroonsteentjes.
verder vandaag ff rondje ikea gedaan. o.a. eenLedberg lichtlijst voor onder de keukenkastjes. nog niet getest in het donker maar lijkt goed te werken. ook daar had ik een foto van...
Jawel, maar dit is wel illegaal. Daarnaast gaat dat ook niet echt snel.quote:Op maandag 18 april 2011 17:14 schreef Janett het volgende:
Kan je je telefoon niet als modem gebruiken? Doe ik nu ook, werkt prima.
Erg mooi! Ik zie alleen nergens iets om op te koken?quote:Op maandag 18 april 2011 20:17 schreef loecje het volgende:
foto's:
badkamer (rekje moet nog opgehangen worden en kastje past helaas niet door de afvoer)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
badkamer verlichting
[ afbeelding ]
keuken
[ afbeelding ]
keuken verlichting
[ afbeelding ]
kamer vanaf keuken
[ [url=]afbeelding[/url] ]
kamer vanaf raam
[ afbeelding ]
lege boekenkast
[ afbeelding ]
magneetjes testen, het werkt
[ afbeelding ]
klopt ik heb een week geleefd op magnetron/oven voer.quote:Op maandag 18 april 2011 20:26 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Erg mooi! Ik zie alleen nergens iets om op te koken?
Netjes ingericht hoor en goed idee , dat ijzerdraad met kroonstentjequote:Op maandag 18 april 2011 20:19 schreef loecje het volgende:
en het plankje.
het hangt nog niet helemaal zoals het moet hangen. het ijzerdraad zat op een rol dus dat moet nog ff recht getrokken worden en dan op je juiste hoogte afgesteld. maar het hangt nu al erg stabiel en stevig.
plankje:
[ afbeelding ]
detail: schroefoogje in de lat, ijzerdraad vastgezet met een kroonsteentje(zonder plastic)
[ afbeelding ]
ja exlurker dat was een goed idee van jouquote:Op maandag 18 april 2011 20:50 schreef exlurker het volgende:
[..]
Netjes ingericht hoor en goed idee , dat ijzerdraad met kroonstentje
Hmm, even rondkijken bij ikea geeft ook nog zo direct geen oplossing. Vervelend dat het niet past zeg.quote:Op maandag 18 april 2011 20:46 schreef loecje het volgende:
handoek stang zit aan het kastje en dat kastje kan maar op 1 manier in elkaar.
ik heb het ook geprobeerd zonder handdoek rekje maar dan past het alsnog niet. kwartslag draaien past wel maar dan kunnen de lades niet meer open...
misschien zoek ik nog wel eens wat anders maar voor nu werkt het wel.
Als je een gat kan zagen voor de afvoer, dan moet het je zeker ook lukken om de lade in tekortenquote:Op maandag 18 april 2011 21:15 schreef loecje het volgende:
ik dacht aan een keukenkastje van marktplaats ofzo. maar dan moet je wel een gat zagen voor de afvoer waardoor een la niet kan..
Hoe bevalt je kookplaat trouwens? Wil die ook gaan bestellen namelijk! En waar heb jij hem gekochtquote:Op zondag 17 april 2011 22:25 schreef Janett het volgende:
Hier foto's van mijn studio
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De tafel heb ik bij de kringloop gehaald en helemaal wit geverfd en de stoelen van marktplaats. Ook die heb ik helemaal wit geverfd en de zitjes van een nieuw stofje voorzien. Al met al heeft het me maar ¤50 gekostquote:Op maandag 18 april 2011 22:00 schreef Jansie het volgende:
@ Janet:
Waar heb je die geweldige tafel met stoelen vandaan
WAAAUW
Hij bevalt me wel goed! Moest wel even wennen aan het elektrisch koken, maar hij doet het goed. Heb hem bij Neckermann besteld.quote:Op maandag 18 april 2011 23:45 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Hoe bevalt je kookplaat trouwens? Wil die ook gaan bestellen namelijk! En waar heb jij hem gekocht?
Alleen bij 28 graden of hoger kan er koude lucht geblazen worden, verder kan ie 4 graden naar beneden koelen dus verwacht er niet teveel van.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:57 schreef Boelii het volgende:
Uit dat aircoding zou toch ook koude lucht moeten kunnen komen? Heeft iemand van jullie dat al uitgeprobeerd? Ik wilde het eens proberen, maar als ik hem op koud zet, komt er alleen warme lucht uit :p Lekker warme dag vandaag zegben benieuwd hoe het stadsstrand gaat worden en of er ook snel gras wordt aangelegd tussen de blokken in. Denk dat ze daar pas mee bezig gaan nadat ze met alles klaar zijn, nog een maandje wachten dus.
je kan er alleen koude lucht uit laten komen wanneer het een bepaalde periode boven de 25 graden is geweest... vind het zelf ook niet zo fijn dat ik niet kan bepalen wanneer je hem op airco of verwarmstand hebt. Dat hele Rendo duurzaamheids gedoe is ook een farcequote:Op dinsdag 19 april 2011 17:57 schreef Boelii het volgende:
Uit dat aircoding zou toch ook koude lucht moeten kunnen komen? Heeft iemand van jullie dat al uitgeprobeerd? Ik wilde het eens proberen, maar als ik hem op koud zet, komt er alleen warme lucht uit :p Lekker warme dag vandaag zegben benieuwd hoe het stadsstrand gaat worden en of er ook snel gras wordt aangelegd tussen de blokken in. Denk dat ze daar pas mee bezig gaan nadat ze met alles klaar zijn, nog een maandje wachten dus.
elk blok heeft zn eigen kleur gordijnen. vind deze ook wel okequote:Op dinsdag 19 april 2011 09:25 schreef Janett het volgende:
Loecje, jouw gordijnen zijn zoveel mooier dan de mijne. Mijne zijn legergroen.. :S
ik heb dat hele ding nog niet aan gehad...quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:07 schreef Apogist het volgende:
[..]
je kan er alleen koude lucht uit laten komen wanneer het een bepaalde periode boven de 25 graden is geweest... vind het zelf ook niet zo fijn dat ik niet kan bepalen wanneer je hem op airco of verwarmstand hebt. Dat hele Rendo duurzaamheids gedoe is ook een farce
Ja weet ik, beetje jammer.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:35 schreef loecje het volgende:
[..]
elk blok heeft zn eigen kleur gordijnen. vind deze ook wel oke
Jij had toch Z1 van Ziggo? Bevalt die een beetje qua snelheid etc..?quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:09 schreef RTS91 het volgende:
Wil dat delen nu wel, ik zie hele zwakke signalen van anderen.
Jahoor genoeg voor normaal internet, emailen, youtuben etc. Downloaden gaat ook prima.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:20 schreef Janett het volgende:
[..]
Jij had toch Z1 van Ziggo? Bevalt die een beetje qua snelheid etc..?
Hoe lang duurde het ongeveer dat je volledig aangesloten was aan het internet en TV?quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:39 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Jahoor genoeg voor normaal internet, emailen, youtuben etc. Downloaden gaat ook prima.
Ik denk dat je hier wel antwoord op zult hebben ondertussen, maar misschien dat er meer met dezelfde vragen zitten. Er staat in de overeenkomst een stukje over de duur van de leveringsovereenkomst:quote:Op maandag 18 april 2011 21:59 schreef Perzikvrucht het volgende:
Zou iemand trouwens misschien het RENDO contract online kunnen zetten? Ik vraag mij vooral af wat de opzegtermijn van het RENDO contract is, aangezien er in het Nijestee contract staat dat de opzegtermijn Van RENDO af kan wijken van Nijestee (1 maand).
En beide contracten zijn voor onbepaalde duur toch?
Verhuurder = Nijestee, Afnemer ben jij.quote:Duur van de Leveringsovereenkomst
3.1 Deze Leveringsovereenkomst gaat in op de eerste dag dat Afnemer de beschikking heeft over de Studio.
3.2 Deze Leveringsovereenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd.
3.3 De Leveringsovereenkomst kan door Afnemer worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van één maand en met inachtneming van lid 3.4, inclusief opgave van de meterstanden.
3.4 Deze overeenkomst eindigt zodra de huurovereenkomst tussen Verhuurder en Afnemer is beëindigd en Afnemer aan al zijn verplichtingen voortvloeiende uit deze Leveringsovereenkomst heeft voldaan.
Ik heb het contract inderdaad nu hier zelf liggen, maar toch bedankt! Had nog wel een vraagje over de checklist van het verhuizen: daarin staat dat je een parkeervergunning moet regelen voor de verhuiswagen. Waar kan ik deze regelen? Hoe duur is dit en is dit noodzakelijk? Kortom, hoe hebben jullie (blok A tm C) gedaan?quote:Op woensdag 20 april 2011 11:18 schreef toenie het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel antwoord op zult hebben ondertussen, maar misschien dat er meer met dezelfde vragen zitten. Er staat in de overeenkomst een stukje over de duur van de leveringsovereenkomst:
[..]
Verhuurder = Nijestee, Afnemer ben jij.
Volgens mij hebben ze een krap schema voor blok D. De deuren van de badkamers zitten er nog niet in
Ik ga morgen maar eens naar de IKEA voor kasten, alle staat nu mooi in dozen en tassen, ook niet echt handig
Blok D gaat er pas de 29ste in he. Ze slaan nu een week over. Blok E is dan pas 15 mei?quote:Op woensdag 20 april 2011 11:18 schreef toenie het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel antwoord op zult hebben ondertussen, maar misschien dat er meer met dezelfde vragen zitten. Er staat in de overeenkomst een stukje over de duur van de leveringsovereenkomst:
[..]
Verhuurder = Nijestee, Afnemer ben jij.
Volgens mij hebben ze een krap schema voor blok D. De deuren van de badkamers zitten er nog niet in
Ik ga morgen maar eens naar de IKEA voor kasten, alle staat nu mooi in dozen en tassen, ook niet echt handig
FBTO, met 2,50 per maand ben ik aardig goed verzekerdquote:Op woensdag 20 april 2011 11:42 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Ik heb het contract inderdaad nu hier zelf liggen, maar toch bedankt! Had nog wel een vraagje over de checklist van het verhuizen: daarin staat dat je een parkeervergunning moet regelen voor de verhuiswagen. Waar kan ik deze regelen? Hoe duur is dit en is dit noodzakelijk? Kortom, hoe hebben jullie (blok A tm C) gedaan?
En waar hebben jullie je inboedelverzekering afgesloten? Nog een aan- of afrader?
Vandaar dat ik even een belletje had gedaan, normaal heb ik niet zo'n vertrouwen in Klantenservicequote:Op dit moment is het nog niet mogelijk om de glasvezeldiensten van KPN bij u thuis te installeren. Pas als dit technisch mogelijk is nemen we contact met u op voor het maken van een afspraak met de monteur. Meer informatie over wat de installatie inhoudt kunt u vinden op www.kpn.com/installatie. Wij raden u aan deze site goed te bekijken.
Wilt u de overeenkomst annuleren, dan kunt u dit zonder verdere verplichtingen doen binnen de wettelijk vastgestelde termijn van 7 werkdagen. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via 0900-0747 (¤ 0,10/min).
ik denk dat dat meer bedoeld is voor je oude kamer mocht dat nodig zijn.(bijv centrum buiten laden/lossen tijden) voor de studio is dat niet nodig, die weg is officieel nog niet eens open dus gewoon voor de deur parkeren en daarna op de parkeerplaats.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:42 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Ik heb het contract inderdaad nu hier zelf liggen, maar toch bedankt! Had nog wel een vraagje over de checklist van het verhuizen: daarin staat dat je een parkeervergunning moet regelen voor de verhuiswagen. Waar kan ik deze regelen? Hoe duur is dit en is dit noodzakelijk? Kortom, hoe hebben jullie (blok A tm C) gedaan?
En waar hebben jullie je inboedelverzekering afgesloten? Nog een aan- of afrader?
sommige mensen die stampen nogal (alsjeblieft denk beetje om je buren!) dat is vooral snachts heel goed te horen. verder net als Sieglinde geen last van de trap omdat de tussendeur dit lawaai tegenhoud.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:00 schreef toenie het volgende:
Op de 1e verdieping. Hoeveel last de begane grond er van heeft, zou ik niet weten. Maar ik denk wel dat het daar ook te horen is.
Afhankelijk van hoe dicht je bij de trap zit natuurlijk
koken op 2 pits is best te doen.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:01 schreef grutor het volgende:
Kan iemand vertellen hoe het koken gaat op de 2 pits? En hoe zit het met de afzuiging? Hebben mensen veel last van de lucht die niet weg wil?:)
quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:08 schreef dynamiet het volgende:
Jullie gras kan ook elk moment aangelegd worden, iets verderop zijn ze nu bezig.
UTP kabeltje vanaf je buurvrouw leggen en op je eigen kamer een Wi|Fi repeater neerzetten als je persee draadloos wil internetten...quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:07 schreef loecje het volgende:
nou internet delen gaat dus voor geen meter.
ik probeerde te delen met de buurvrouw tegenover. maar kan het signaal alleen ontvangen met mijn deur open. dat is niet echt de bedoeling.
andere signalen kan ik alleen ontvangen met de ramen open. alles dicht en ik ontvang helemaal niets:(
Kan de deur nog dicht met een kabel eronder/ertussen oid dan?quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:38 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
UTP kabeltje vanaf je buurvrouw leggen en op je eigen kamer een Wi|Fi repeater neerzetten als je persee draadloos wil internetten...
Anders prik je de kabel dan gewoon in je laptop
quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:02 schreef LN17 het volgende:
[..]
Heeft iemand huurtoeslag al aangevraagd? Zo ja hoe heb je het ingevuld? Met name de ¤ 10,48 servicekosten
Je moet inderdaad de huismeesterkosten invullen. De proefberekeing van Nijestee staat hier: http://www.nijestee.nl/up(...)oeslag%20website.pdfquote:Op zaterdag 23 april 2011 11:08 schreef AnneGB het volgende:
Ik ben zo blij met onze keuken als ik die van het Damsterdiep weer zie. Je kan daar echt niks kwijt.
Nijestee heeft ergens uitgelegd wat je voor de huursubsidie moet invullen, weet niet precies meer wat en waar. In ieder geval dat je onder de 366 blijft op die manier. Volgens mij moest je iets van 3 nog wat bij de servicekosten invullen.
deur kan niet dicht met een kabel ertussen. dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:38 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
UTP kabeltje vanaf je buurvrouw leggen en op je eigen kamer een Wi|Fi repeater neerzetten als je persee draadloos wil internetten...
Anders prik je de kabel dan gewoon in je laptop
146 eu, 2de verdieping.quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:39 schreef LN17 het volgende:
Hoeveel als ik vragen mag? en op welke verdieping zit je?
Kan het delen van internet ook niet met een sterkere draadloze router?quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:33 schreef loecje het volgende:
[..]
deur kan niet dicht met een kabel ertussen. dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.
en kabeltje via ventilatie rooster ofzo gaat opvallen. de complexbeheerder loopt regelmatig een rondje(heb al briefje op de deur gehad ivm kartonen dozen die niet van mij zijn) dat gaat niet lang ongemerkt blijven zo'n kabel.
nog andere ideeen? ik hoorde iets via stopcontact iemand enig idee of dat werkt?
anders moet ik na het weekend helaas toch zelf internetabbo(en tv die ik niet gebruik) bij ziggo bestellen
ik ontvang helemaal niets met de deur dicht. dus ik denk dat sterker niet veel beter gaat zijn. hooguit dat ik dan 1 of 2 streepjes ontvangst hebt. niet echt stabiel te noemen dus.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:00 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Kan het delen van internet ook niet met een sterkere draadloze router?
@RTS91: ik krijg als het goed is ook 146 euro per maand en ik ga wonen op de begane grond. Moet jij niet iets minder krijgen, aangezien je huur ook minder is?
zonder telefoon is nog goedkoper.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:24 schreef Renesite het volgende:
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/basis/ ?
Klopt. Alleen alles in 1 is wel erg makkelijk en kost net iets meer.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:26 schreef loecje het volgende:
[..]
zonder telefoon is nog goedkoper.
internet is ¤ 19,95 + basisabonnement televisie van ¤16,95 p/mnd
Ja, als hij dat digitaal niet kan ontvangen kan je met die alles in 1 altijd nog gewone TV nemen. Zou best die digitale ontvanger willen overnemen van jou voor een goede prijs. Meer winst voor jou!quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:33 schreef loecje het volgende:
ik weet niet wat er makkelijker aan moet zijn. internet+tv of internet+tv+telefoon verder is er weinig verschil.
vaste telefoonaansluiting is ook niet nodig. met mobiel heb ik toch abbo daaraan heb ik genoeg. ouders bellen betalen net zoveel naar mobiel als vast dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.
camping tv kan geen digitaal signaal aan dus daar heb ik ook niets aan.
internet is trager maar ik zou niet weten waar ik in mn eentje die extra snelheid voor moet hebben. tja ik kan dan sneller downloaden maar of ik een film nu in een uur of in een nacht binnen heb boeit mij niet.
maargoed misschien is dat persoonlijk.
Linkjequote:Wanneer werkt de koeling van de studio?
Op dit moment kunt u de studio nog niet koelen met de ventilatorconvector.
De reden hiervan is dat de koeling nog niet in bedrijf is, in de loop van de maand mei zal dit operationeel zijn.
Hierna zal men collectief kunnen koelen of verwarmen, dit is dan afhankelijk van de buitentemperatuur e.e.a. zoals omschreven in de bewoners instructie.
HD recorder wou ik lieverquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:45 schreef Perzikvrucht het volgende:
Renesite, ik heb ook nog wek een humax kastje, afstandsbediening plus smartcard liggen. Werkt perfect. Pm maar wat je ervoor over hebt.
@loecje: het verschil is maar 4 euro he. Dan heb je dus 2x zo snel internet en een digitale tv decoder die je dus idd zou kunnen verkopen.
Misschien kan je een router lenen zodat je kan kijjen hoe het signaal is als het vanaf je buren komt.
Die zenders zijn tijdelijk. Daarna moet je er voor gaan betalen als je ze wilt houden.quote:Op zaterdag 23 april 2011 17:37 schreef RTS91 het volgende:
Ik heb een HD Decoder gekregen van Ziggo, niet die interactieve. Echt heeeel fijnNed 1,2,3, Eredivisie Live, Sport1 allemaal in HD
Staat er toevallig ook in één van de mails hoe lang het duurt voordat diegene is aangesloten? Zo niet, zou je dit dan misschien ook dinsdag kunnen vragen?quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:04 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Linda-88 en ik hebben de mailtjes even vergeleken, die van KPN. Die is haar ook gewoon serieus anders. Bij mij staat er:
Professionele aansluiting door KPN monteur
Op dit moment is het nog niet mogelijk om de glasvezeldiensten van KPN bij u thuis te installeren. Pas als dit technisch mogelijk is nemen we contact met u op voor het maken van een afspraak met de monteur. Meer informatie over wat de installatie inhoudt kunt u vinden op www.kpn.com/installatie. Wij raden u aan deze site goed te bekijken.
En bij Linda-88 staat er:
Professionele aansluiting door KPN monteur
Vanaf het moment dat uw woning klaar is om de bestelde diensten te installeren, nemen we contact met u op voor het maken van een afspraak met de monteur. Meer informatie over wat de installatie inhoudt, kunt u vinden op www.kpn.com/installatie. Wij raden u aan deze site goed te bekijken
Ik vind het serieus heel vreemd, haha! Ik ga maar even bellen komende dinsdag!
Betaal er ook voor, alleen Sport1 is deze maand gratis.quote:Op zondag 24 april 2011 09:48 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Die zenders zijn tijdelijk. Daarna moet je er voor gaan betalen als je ze wilt houden.
quote:Op zondag 24 april 2011 20:25 schreef loecje het volgende:
niet gezien maar ik ben dan ook niet thuis. vertel?
Nouja, ik denk dat ik je dat zo ook kan vertellen. Als je vandaag zou bestellen, heb je woensdag over 2 week internet. Althans, dan komt de monteur bij vriendin Linda. Dus lijkt me dat het dan bij iedereen zo lang duurt.. Maar ik ga morgen bellen, want zij is gelijk diezelfde week al gebeld voor een afspraak en ik niet. Beetje jammerquote:Op zondag 24 april 2011 16:39 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Staat er toevallig ook in één van de mails hoe lang het duurt voordat diegene is aangesloten? Zo niet, zou je dit dan misschien ook dinsdag kunnen vragen?
Bijvoorbeeld: stel je neemt nu het abonnement, wanneer heb je dan daadwerkelijk internet en TV?
Ja idd, misschien wil bij "fokker helpen fokkers" iemand die zaadjes wel hebben.quote:
Het is toch een leuk initiatief? Ik heb er ook nog over nagedacht om mee te doen met de guerilla gardeners!quote:Op zondag 24 april 2011 20:23 schreef dynamiet het volgende:
Hebben jullie ook die brief gehad over dat onzin tuintje wat ze hebben aangelegd tussen jullie en de jumbo?
Op het bodenterrein staan op het moment 3 busjes van "fiber to the x" misschien heeft dat er wat mee te makenquote:Op dinsdag 26 april 2011 11:46 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Met de klantenservice kan je ook niks, pff. Heb even gebeld met KPN Glasvezel en zij zeggen als volgt: 'De glasvezel kabel is wel aangelegd maar in de centrale is het nog niet helemaal klaar voor gebruik.' Dus ik vertellen over Linda-88, dat ze bij haar al langs komen en toen zei ze iets van: 'Ja, haar woning is er dus al klaar voor, maar die van jou niet.'
Ik kon haar maar niet duidelijk maken dat het precies dezelfde woningen zijn, op hetzelfde adres. Mja blijkbaar verschilt het dan ook nog per woning. Het wordt elke dag gecontroleerd of je woning er al voor klaar voor is en dan wordt je gebeld. Ze zei ook, dat de verwachting was, dat het een maand na oplevering van je woning mogelijk was om het te gaan installeren.
Blijf het vreemd vinden, lijkt me toch dat dat allemaal in één keer geregeld wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |