abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95313660
Oke, I see. Gewoon precies hetzelfde als het showmodel.
pi_95315749
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:09 schreef Semoi het volgende:

[..]

Ik heb eens gehoord (pin me er dus niet op vast) dat ze niet op afstand een enkel signaal af kunnen sluiten, daarvoor moeten ze in het kastje in de buurt zijn. Mocht na een verhuizing de nieuwe bewoner geen abonnement nemen, dan sturen ze een brief over het zwartkijken en dat het signaal afgesloten gaat worden.

Maar omdat het afsluiten geld kost (er moet iemand naartoe), schijnen ze dat niet altijd te doen en schijnen er dus mensen te zijn die al jaren TV kijken zonder te betalen.
Dit heb ik ook al is gehoord zelf van iemand die op het callcenter van ziggo werkte..
pi_95316678
Maar dan zit je wel een beetje met dat je dan geen internet via ziggo kan nemen.. Want dan moet je ook televisie afsluiten. Maar ja, als je internet deelt maakt dat ook niet zoveel uit ;)
pi_95317366
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:58 schreef Boelii het volgende:
Maar dan zit je wel een beetje met dat je dan geen internet via ziggo kan nemen.. Want dan moet je ook televisie afsluiten. Maar ja, als je internet deelt maakt dat ook niet zoveel uit ;)
Idd, deze informatie is alleen nuttig als je internet gaat delen. Als je het delen beetje goed aanpakt met goede router waar je elke gebruiker een limiet kan opleggen en goede wifi moet het met redelijk wat gebruikers te doen zijn...
Eventueel kan je de antenne buitenhangen en dan in de andere studio ook een antenne buiten monteren met daaraan een accespoint die functioneert als bridge.
pi_95325150
Is het ook mogelijk om de luchtafzuiginstallatie in de badkamer uit te schakelen?
pi_95338255
Nog even over glasvezel. Er zijn ook goedkopere aanbieders dan KPN (Online kost 30 p/m).
Konden we kiezen uit alle glasvezelaanbieders of slecht KPN en die andergenoemde? Elke website geeft nu nog aan dat het niet aan te bieden is, maar dat komt waarschijnlijk doordat het nog niet geactiveerd is.
pi_95338327
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:36 schreef AnneGB het volgende:
Nog even over glasvezel. Er zijn ook goedkopere aanbieders dan KPN (Online kost 30 p/m).
Konden we kiezen uit alle glasvezelaanbieders of slecht KPN en die andergenoemde? Elke website geeft nu nog aan dat het niet aan te bieden is, maar dat komt waarschijnlijk doordat het nog niet geactiveerd is.
Er zijn twee providers die de glasvezelverbinding van de studios kunnen gebruiken: dat zijn KPN en Lijbrandt. Zie ook:

http://www.glashart.nl/nieuwbouw/57-groningen--ciboga-
pi_95338405
Jammerdebammer
pi_95349583
Bij KPN kan je al wel bestellen zag ik net. Misschien kan ik ook iemand vinden om mee te delen. ¤50 is niet niks per maand..
pi_95350753
hmmm ik heb geen tv signaal hoor!
pi_95353611
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:04 schreef linda-88 het volgende:
hmmm ik heb geen tv signaal hoor!
je moet ff de kabel in de meterkast erin doen.

Ik ontvang hier wel tv signaal
pi_95356003
mijn kamer is zo'n beetje ingericht. nog 1 doos met rommel uit te pakken.
weer mijn camera vergeten dus nog geen foto's
mn boekenkast moet nog gevuld worden. die is vergeleken met die van Sieglinde nog heel erg leeg (wel 4 van de 16 vakken staat iets in)

hopelijk hebben we snel internet... mis het nu al (ernstige afkick verschijnselen. ik zit nu op school speciaal voor internet, zo erg is het gesteld)

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:05 schreef Sieglinde het volgende:

[..]

Oja gevonden! Bedankt :) ik zat daar al een beetje aan te duwen en trekken maar had helemaal niet door dat het gewoon een deurtje was :P
ah dat moet ik ook nog doen, die ben ik vergeten.
pi_95356437
Ik heb twee boekenkasten vol, past nauwelijks nog iets bij.
pi_95356666
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:16 schreef polavi het volgende:
Is het ook mogelijk om de luchtafzuiginstallatie in de badkamer uit te schakelen?
haha, ja dat zou fijn zijn...

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef loecje het volgende:

hopelijk hebben we snel internet... mis het nu al (ernstige afkick verschijnselen. ik zit nu op school speciaal voor internet, zo erg is het gesteld)

same here -_- , niemand uit blok 1 met tips oid?
pi_95357700
hoezo heb je last van dat luchtafzuigding?
als ik zie hoe vochtig de muren zijn na korte douche dan moet je daar echt wel ventileren.
pi_95357768
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef loecje het volgende:

Haha als je 's avonds ofzo even internet nodig hebt voor mail (of fok! :P) mag je gerust even bij me aankloppen hoor :) ben nu toch wel heel erg blij met mn dongeltje :D
pi_95357841
Als iemand glasvezel met mij wil delen (is 25 p.p. en je krijgt er twee digitale televisieontvangers bij voor elk een), dan even PM'en. Zit in Blok D, 3e woonlaag, nr. 528
pi_95358099
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:13 schreef AnneGB het volgende:
Als iemand glasvezel met mij wil delen (is 25 p.p. en je krijgt er twee digitale televisieontvangers bij voor elk een), dan even PM'en. Zit in Blok D, 3e woonlaag, nr. 528
De tweede persoon heeft natuurlijk geen TV.. Of je moet een kabel trekken vanuit jouw studio naar de studio van de andere persoon. De kabel aansluiting is namelijk alleen bij degene die het abonnement aanvraagt.

Gelukkig heb ik ook internet op mijn mobiel (wat ik ook weer kan delen) dus ik kan er wel even wonen zonder internet.. Maar niet te lang natuurlijk!
pi_95358351
Ik zit even hardop te denken; zal ethernet d.m.v. homeplug niet werken? dit zou dan een erg makkelijke manier zijn om internet te delen. Dan is het ook gewoon mogelijk om het iptv van kpn te delen.
pi_95358501
daar kan je toch ook gewoon een draadloos router tussen gooien? of zeg ik nu iets stoms en werkt dat met glasvezel niet?
pi_95358504
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:20 schreef dynamiet het volgende:
Ik zit even hardop te denken; zal ethernet d.m.v. homeplug niet werken? dit zou dan een erg makkelijke manier zijn om internet te delen. Dan is het ook gewoon mogelijk om het iptv van kpn te delen.
Ja, dat is handig. :P Jij zet je router via ethernet en de rest van het blok kan daar mooi van meelurken :P

Nee, dat gaat helaas niet lukken. Waar ik wel benieuwd naar ben, is of die decoder inderdaad maar in één woning te gebruiken is. In de link van Perzikvrucht staat trouwens ook dat KPN en Lijbrandt op 18 april op het Ciboga terrein zijn om vragen te beantwoorden, misschien is het ook een mogelijk om een leuke deal te sluiten?
:: Toenie ::
pi_95358878
quote:
Op maandag 11 april 2011 20:11 schreef loecje het volgende:
hoezo heb je last van dat luchtafzuigding?
als ik zie hoe vochtig de muren zijn na korte douche dan moet je daar echt wel ventileren.
Na het douchen is het handig, maar niet wanneer je wilt gaan slapen. Het maakt nog best veel lawaai vind ik.
pi_95359422
dan hoor je die van de keuken nog steeds.
als je daar al last van hebt vraag ik me af hoeveel last je gaat hebben van je buren.
pi_95359576
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:22 schreef loecje het volgende:
daar kan je toch ook gewoon een draadloos router tussen gooien? of zeg ik nu iets stoms en werkt dat met glasvezel niet?
Draadloos is trager en minder stabiel.
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:22 schreef toenie het volgende:

[..]

Ja, dat is handig. :P Jij zet je router via ethernet en de rest van het blok kan daar mooi van meelurken :P

Nee, dat gaat helaas niet lukken. Waar ik wel benieuwd naar ben, is of die decoder inderdaad maar in één woning te gebruiken is. In de link van Perzikvrucht staat trouwens ook dat KPN en Lijbrandt op 18 april op het Ciboga terrein zijn om vragen te beantwoorden, misschien is het ook een mogelijk om een leuke deal te sluiten?
Die homeplug werkt ook gewoon d.m.v. wachtwoord dus niet iedereen kan mee lurken. en die decoder van KPN werkt alleen maar in één studio omdat het zijn tv signaal via ethernet krijgt
pi_95359735
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:20 schreef dynamiet het volgende:
Dat is inderdaad niet eens zo'n gek idee. Als dit inderdaad met een wachtwoord kan is dit eigenlijk ideaal. Wie heeft hier meer verstand van/ervaring mee?
pi_95359824
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:38 schreef Perzikvrucht het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet eens zo'n gek idee. Als dit inderdaad met een wachtwoord kan is dit eigenlijk ideaal. Wie heeft hier meer verstand van/ervaring mee?
Ik heb die dingen wel zelf geïnstalleerd bij erg grote huizen en boerderijen maar dit was allemaal binnen de zelfde meterkast. ik weet niet hoe het werkt als het naar een andere meterkast moet.
pi_95359909
misschien kan je daarvoor een apart topic openen? dan heb je een specifieke vraag want ik weet niet of iedereen dit hele topic doorleest
pi_95360549
quote:
Op maandag 11 april 2011 20:34 schreef loecje het volgende:
dan hoor je die van de keuken nog steeds.
als je daar al last van hebt vraag ik me af hoeveel last je gaat hebben van je buren.
Die van de keuken kan je wel uitzetten. Van buren nog geen enkele last ondervonden.
pi_95366225
Wie o wie komt er in blok D op de 1ste verdieping en wil internet delen?
Ik kom op nummer 490 :D
pi_95366647
Vriendin van mij komt in blok D op de eerste verdieping, zij wilde wel delen dacht ik.
pi_95366689
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:51 schreef polavi het volgende:

[..]

Die van de keuken kan je wel uitzetten. Van buren nog geen enkele last ondervonden.
Hoe zet je die uit? Ik wist helemaal niet dat dat kon :P ik ontdekte net ook pas dat je boven de ramen die schuifjes open/dicht kunt doen en gisteren dus het deurtje boven de wc, wat een geheime dingetjes allemaal :D
Ben benieuwd of ik morgen nog wat ontdek :D
pi_95367002
1 van de schakelaartjes bij de deur :) de onderste dacht ik :)
pi_95367089
Bij de deur zitten twee knoppen. Met onderste knop zet je hem uit!
pi_95367262
Nog iemand rondom 442 (blok D, eerste woonlaag) om internet te delen?
pi_95367724
Weet iemand of alleen een jaaropgave van 2010 van werk voldoende is om mee te nemen?
Of moet er ook perse een stufi verklaring bij?
pi_95367748
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef Jansie het volgende:
Wie o wie komt er in blok D op de 1ste verdieping en wil internet delen?
Ik kom op nummer 490 :D
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:20 schreef Perzikvrucht het volgende:
Nog iemand rondom 442 (blok D, eerste woonlaag) om internet te delen?
Ik heb geen idee met hoeveel je internet kan delen, maar ik zit ook op de eerste verdieping in blok D, nr 476, wil best delen!
Maar hoe zit het dan met tv? Want ik kijk wel tv :P
pi_95367924
Ik zit op de eerste woonlaag, dat is dus de begane grond. Jullie wonen op de eerste verdieping (tweede woonlaag).
pi_95368248
hebben jullie wel z'n ib60 formulier? Anders ga ik die snel aanvragen, maar ontvang je pas binnen 10 werkdagen? Of mag je alleen jaaropgaaf meenemen?
pi_95368333
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:28 schreef Jansie het volgende:
Weet iemand of alleen een jaaropgave van 2010 van werk voldoende is om mee te nemen?
Ik had aan jaaropgave voldoende, ik heb niet eens stufi meer.
pi_95368334
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:17 schreef polavi het volgende:
Bij de deur zitten twee knoppen. Met onderste knop zet je hem uit!
Ok bedankt :) volgens mij is die van mij nog helemaal niet aangegaan bedenk ik me nu, dus ik kan het niet uittesten :P

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:28 schreef Jansie het volgende:
Jaaropgave is voldoende hoor :) ik had ook nog allemaal salarisstrookjes mee en stufi verklaring maar ze hebben alleen naar de jaaropgave gekeken.
pi_95368474
Je kan hem met de knop ook aanzetten ;)
pi_95368483

[ Bericht 100% gewijzigd door Sieglinde op 11-04-2011 22:39:57 (dubbel) ]
pi_95368589
Oh volgens mij werkt het dan niet bij mij, morgen nog maar eventjes uitproberen :P
pi_95368621
Bedankt Sieglinde! Dan neem ik alleen mn jaaropgave mee van 2010 mee!
Weet iemand ook als je al bij nijestee huurt van te voren die huurdersverklaring moet aftekenen, of kunnen ze dat ter plekke doen?
Thanks
pi_95368734
Haha, zo kom je nog eens een defect tegen :p Doet je buitenlampje het wel? Die brandt ook niet overal.
pi_95369205
Is zo'n brief van de DUO genoeg waarop staat hoeveel stufi je per maand ontvangt? Of wat heb je nog meer nodig? Ik werk verder niet.
pi_95369830
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:42 schreef polavi het volgende:
Haha, zo kom je nog eens een defect tegen :p Doet je buitenlampje het wel? Die brandt ook niet overal.
Oh ghehe hij doet het wel gewoon :P maar het geluid is zo zachtjes dat ik het eerst helemaal niet hoorde. Gelijk even mn buitenlampje gecheckt en die doet het ook ;)
pi_95369916
Er zal vast een reden voor zijn hoor, maar waarom moet je die stufi specificatie überhaupt mee?
Het gaat toch puur om verzamelinkomen van max 30.000 ofzo, verzamelinkomen waartoe je stufi niet behoort. Neem hem zelf trouwens niet mee, alleen jaaropgave morgen.
pi_95370307
Volgens mij moet je een stufi specificatie mee als je niet werkt zodat ze kunnen zien dat je wel inkomsten hebt. Als je wel werkt hoef je je stufi spullen niet te laten zien omdat ze kunnen zien dat je huur toch wel kunt betalen nav je salaris specificaties. Dan controleren ze nog even of je dan weer niet teveel verdient. Dat is mijn theorie tenminste :P
(Hopelijk komt dit bericht nu wel gewoon door, mn dongel begint me een beetje in de steek te laten)
pi_95370378
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:59 schreef Sieglinde het volgende:

[..]

Oh ghehe hij doet het wel gewoon :P maar het geluid is zo zachtjes dat ik het eerst helemaal niet hoorde. Gelijk even mn buitenlampje gecheckt en die doet het ook ;)
Haha, toch nog niets defect dus. Heb jij even geluk ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')