quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:44 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Jongen, alsof dat zo gaat![]()
vrouw: IK ZIT IN HET WINKELCENTRUM!! ER WORD GESCHOTEN!!!
112: Vind u de situatie dringend? Of kunt u het misschien zelf af?
112
vooralsnoig nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef PiRANiA het volgende:
Wat een bizarheid. Is er wat bekend over de identiteit vande slachtoffers?
Ik zag op die foto's van net met ambulances wel veel buitenlandersquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef PiRANiA het volgende:
denk je dat iemand even snel met zijn twitter een pic gaat maken terwijl hij wordt bedreigd?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef alexmeijer het volgende:
die vrouw aan de telefoon, wat een kut stem!
iemand al pics van de dader?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef xyzyx het volgende:
Waarom vraagt die NOS kerel niet aan die kerel of god dit niet had kunnen voorkomen?
Ze had weer wat om te vertellen tijdens het theedrinken, ik zou ook vol met adrenaline zitten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef roos85 het volgende:
[..]
volgens mij stond oma nog stijf van de adrenaline
Ik hoorde dat het in ieder geval een wat oudere vrouw was die daar werkte (door haar hoofd geschoten) en een man die daar ook werkte.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef PiRANiA het volgende:
Geen idee, niet echt nodig nu imho, laten lopen even.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef Arcee het volgende:
Waarom werden in vorige topic nog posts verwijderd?
Ik heb via-via gehoord van één dode, dat was een collega van een teamgenoot van mijn broertje...quote:
Geschiet, doden, mensen met schotwonden die zichzelf in veiligheid proberen te brengen.. je kan het ook niet bepaald winkelen meer noemenquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef DeRakker. het volgende:
toch tis erg.. maar je kan ook overdrijven.. net als een oorlog![]()
Duidelijk mensen die geen idee hebben
call of duty gebrabbel verwijdertquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen idee, niet echt nodig nu imho, laten lopen even.
Kom kom, ouder iemand in shock, ja, dan lul je coherenet hoor.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef alexmeijer het volgende:
die vrouw aan de telefoon, wat een kut stem!
iemand al pics van de dader?
hoe gaat het met u? *ratelt door* vrouw laat die man niet eens praten
gaan ook geruchten over, ik hoorde dat de dader zich bij de AH dood heeft geschotenquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:47 schreef Faux. het volgende:
Vergis ik me of staat er bij de NOS dat de schietpartij bij de AH was in plaats van de C1000?
Echt?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Ik zag op die foto's van net met ambulances wel veel buitenlanders
Puikquote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:42 schreef MouzurX het volgende:
gadverdamme ze gingen op de wc op de grond zitten, weet je hoe vies dat meestal is.
kan me voorstellen dat oudere mensen die associatie nu makenquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef DeRakker. het volgende:
toch tis erg.. maar je kan ook overdrijven.. net als een oorlog![]()
Duidelijk mensen die geen idee hebben
iniedergeval een kind in de rug geschoten...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef PiRANiA het volgende:
en het verhaal van een hartaanval van een invalide...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
iniedergeval een kind in de rug geschoten...
Waar blijven überhaupt beelden? Zelfs beelden van veraf waarop niks te zien is zijn er niet...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:48 schreef apple_pie het volgende:
Waar blijft Geenstijl met foto's en gegevens van de dader?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:49 schreef alexmeijer het volgende:
opvangen in een kerk.. straks gaan ze nog geloof aanpraten
Veel mensen hebben het nog niet gezien.quote:
Is het niet ziekelijk om die beelden te willen zien? Voor mij hoeft het niet hoor.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar blijven überhaupt beelden? Zelfs beelden van veraf waarop niks te zien is zijn er niet...
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:48 schreef Dayshine het volgende:
Zijn er al kamervragen gekomen van de Partij voor de Dieren? Hoorde dat er ook een aantal goudvissen waren omgekomen.
Er zijn 2 supermarkten. En hij heeft rondjes gelopen. Dus zal bij beide supermarkten wel iets gebeurd zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:47 schreef Faux. het volgende:
Vergis ik me of staat er bij de NOS dat de schietpartij bij de AH was in plaats van de C1000?
Ik denk dat die nog wel komen. Maar de overmacht aan politie zal wel eerst het bewijsmateriaal verzameld hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar blijven überhaupt beelden? Zelfs beelden van veraf waarop niks te zien is zijn er niet...
Zet het plaatje in de OPquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef sp3c het volgende:
ja lachen skynews had het fout
het is leuk geweest vind ik
dat jaquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Is het niet ziekelijk om die beelden te willen zien? Voor mij hoeft het niet hoor.
tuurlijk en sinterklaas bestaat...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef iwannabehigh het volgende:
Eigenlijk ben je nergens meer veilig tegenwoordig.. hopelijk gebeurt dit nooit weer (in Nederland)
Tegenwoordig wil iedereen overal beelden van zien, en ja, ik vind dat ook ziekelijkquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Is het niet ziekelijk om die beelden te willen zien? Voor mij hoeft het niet hoor.
mjahquote:
De laatste keer was in 2004. En dan vandaag.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef iwannabehigh het volgende:
Eigenlijk ben je nergens meer veilig tegenwoordig.. hopelijk gebeurt dit nooit weer (in Nederland)
Omdat Elusive het vier keer postte en ging trollen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef Mirjam het volgende:
waarom zit iedereen zo te zeiken over dat plaatje?
skynews faalde, het is grappig, en nee, niet ioedereen heeft het nog gezien
Deze kerk is naast het winkel centrum. Moeten ze dan in de hal van een flat of op straat opgevangen worden? Ben je dom ofzo?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:49 schreef alexmeijer het volgende:
opvangen in een kerk.. straks gaan ze nog geloof aanpraten
Ik wil me er wel een voorstelling van maken eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef Piperidine het volgende:
[..]
We lijken zelfs voorop te lopen qua incidenten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Ole het volgende:
On- Nederlands
-moord Fortuijn
-moord Van Gogh
-Apeldoorn
-dit
Zo "On- Nederlands" is het helaas niet meer
Waar staat dat? Het is gewoon opmerkelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef Piperidine het volgende:
De mensen die dat plaatje weer posten zitten te trollen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef Mirjam het volgende:
waarom zit iedereen zo te zeiken over dat plaatje?
skynews faalde, het is grappig, en nee, niet ioedereen heeft het nog gezien
Fortuijn en Van Gogh was doelgericht, dit was gewoon op onschuldige burgers..quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Ole het volgende:
On- Nederlands
-moord Fortuijn
-moord Van Gogh
-Apeldoorn
-dit
ik niet... net als oorlog beelden.. je wilt toch zien wat jou eigen land aanricht in andere landen...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Tegenwoordig wil iedereen overal beelden van zien, en ja, ik vind dat ook ziekelijk
En je kunt zonder beelden er geen voorstelling van maken?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik wil me er wel een voorstelling van maken eigenlijk.
Omdat het zo absurd is...als je zoiets meemaakt.
Een locaal incidentje niet kunnen onderscheiden van een oorlog.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:48 schreef roos85 het volgende:
[..]
kan me voorstellen dat oudere mensen die associatie nu maken
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef iwannabehigh het volgende:
Eigenlijk ben je nergens meer veilig tegenwoordig..
als je het rijtje zo ziet, inderdaad zo " On-Nederlands" is het helaas niet meerquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Ole het volgende:
On- Nederlands
-moord Fortuijn
-moord Van Gogh
-Apeldoorn
-dit
Ah in 2018 dus weer en hee dan ben ik 26..quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Messina het volgende:
[..]
De laatste keer was in 2004. En dan vandaag.
Klopt, maar als je rekening moet houden met alle gevaren kom je nooit meer je huis uit. Zelfs in huis ben je dan niet veilig.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:50 schreef iwannabehigh het volgende:
Dat kan je dan wel, maar het komt voor die mensen wel allemaal weer terug.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Een locaal incidentje niet kunnen onderscheiden van een oorlog.
Zit nog wel redelijk wat tijd tussen elke keer...het is niet dat het elke week raak is. Of maand.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Ole het volgende:
On- Nederlands
-moord Fortuijn
-moord Van Gogh
-Apeldoorn
-dit
Ik vind het niet opmerkelijk. Als iemand begint te schieten, dan is niet het eerste wat je doet je mobieltje pakken om je Twitter/Facebook status te updaten en om een filmpje te schieten. Paniek, rennen, chaos en ineens is het voorbij.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar staat dat? Het is gewoon opmerkelijk.
Je kan ook weten wat er dagelijks gebeurd zonder de beelden te kijken door bijvoorbeeld het nieuws te lezen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ik niet... net als oorlog beelden.. je wilt toch zien wat jou eigen land aanricht in andere landen...
Je ogen dichthouden voor dingen dat dagelijks gebeurt... vind ik ziekelijker.
Bij ons werd helemaal niet opgenomen nadat we werden doorverbonden.. Was in Amsterdam en een kerel werd in elkaar gerost.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef Droopie het volgende:
Die opmerking over 112 is wel grappig, maar helaas ook waar.
112: in welke regio
vrouw: Alphen aan de rijn
112: is dat de regio haaglanden?
vrouw: Er wordt geschoten, schiet op
112: wilt u de politie, brandweer of medische dienst
vrouw: doe ze allemaal maar!!!!
112: ogenblikje wij verbinden u door
40 seconden wachten want iedereen belt
112: goedemiddag meldkamer brandweer Den Haag
best treurig...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef Droopie het volgende:
Zulke dingen gebeuren hier niet, het zijn incidenten. Daarom hebben we ook minder leger nodig. Enkel op kleine schaal expeditionair.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Ole het volgende:
On- Nederlands
-moord Fortuijn
-moord Van Gogh
-Apeldoorn
-dit
volgens mij kunnen die mensen het prima onderscheiden, ik kan me goed voorstellen als je de oorlog hebt meegemaakt dat dit soort incidenten een associatie oproeptquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Een locaal incidentje niet kunnen onderscheiden van een oorlog.
dit is echter wel de 2e shooting met doden in het kleine dorpje in een week ofzo.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar als je rekening moet houden met alle gevaren kom je nooit meer je huis uit. Zelfs in huis ben je dan niet veilig.
Minder.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef Piperidine het volgende:
[..]
En je kunt zonder beelden er geen voorstelling van maken?
deze moorden zijn gericht gebeurd en kan je niet vergelijken met wat er vandaag is gebeurdquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Ole het volgende:
On- Nederlands
-moord Fortuijn
-moord Van Gogh
-Apeldoorn
-dit
beelden maken een betere indruk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Je kan ook weten wat er dagelijks gebeurd zonder de beelden te kijken door bijvoorbeeld het nieuws te lezen.
Die beelden zijn NIET gezond voor je psychische gezondheid.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Ole het volgende:
On- Nederlands
-moord Fortuijn
-moord Van Gogh
-Apeldoorn
-dit
allemaal gericht (met of zonder omstanders).. dat weten we nu nog niet maar het lijkt er niet op.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zit nog wel redelijk wat tijd tussen elke keer...het is niet dat het elke week raak is. Of maand.
Dat is dan toeval, maar als dit zo vaak gebeurde in Nederland was het al lang niet zulk groot nieuws meer.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:53 schreef OreO het volgende:
[..]
dit is echter wel de 2e shooting met doden in het kleine dorpje in een week ofzo.
Uh, hij schoot toch gericht?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Fortuijn en Van Gogh was doelgericht, dit was gewoon op onschuldige burgers..
allang gezienquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:54 schreef PiRANiA het volgende:
Eerste beelden:http://www.rtl.nl/xl/#/u/bace6ed8-bed4-48e8-8e1b-da9944b8c884
hahaahquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef Droopie het volgende:
Omdat je een totaal ander wapen hoort terwijl je de supermarkt uitkomt op zaterdagmiddag?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:53 schreef roos85 het volgende:
[..]
volgens mij kunnen die mensen het prima onderscheiden, ik kan me goed voorstellen als je de oorlog hebt meegemaakt dat dit soort incidenten een associatie oproept
dit is altijd groot nieuws...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is dan toeval, maar als dit zo vaak gebeurde in Nederland was het al lang niet zulk groot nieuws meer.
Daaag troll.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Elusive het volgende:
als het dragen van een wapen legaal zou zijn in Nederland was dit NOOIT gebeurt. dan had al lang iemand ingegrepen
Maar wel de werkelijkheid. Je bent dan als het goed is niet meteen getraumatiseerd of zo.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Je kan ook weten wat er dagelijks gebeurd zonder de beelden te kijken door bijvoorbeeld het nieuws te lezen.
Die beelden zijn NIET gezond voor je psychische gezondheid.
Misschien heb ik meer fantasie/een beter inlevingsvermogen dan jij, maar een stukje tekst is genoeg om bij mij emoties op te roepen en ik kan me het zeker WEL voorstellen. Ik hoef het écht niet te zien, en ik snap nog steeds niet waarom je dat zou willen ondanks dat je er een ''betere indruk'' van krijgt. Waarom zou je zo iets gruwelijks willen zien? Ik snap het niet hoor..quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:54 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
beelden maken een betere indruk.
Je hebt toch ook beelden van de 2e wereldoorlog gezien? dan zie je pas wat er gebeurd.. niet als je hoort dat er oorlog was... beelden zeggen meer dan duizend woorden.
Bij Libie zag je ook foto's van mensen met afgezaagde rompen.. Idd heel ranzig om te zien, maar dan begrijp je wel gelijk wat ze bedoelen bij Journaal met beestachtige slachtpartijenquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:54 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
beelden maken een betere indruk.
Je hebt toch ook beelden van de 2e wereldoorlog gezien? dan zie je pas wat er gebeurd.. niet als je hoort dat er oorlog was... beelden zeggen meer dan duizend woorden.
dan kunnen mensen zich nog verdedigen.... of wil je op de politie wachten die dan ter plaatse is.. maar moet wachten op the swat?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Elusive het volgende:
als het dragen van een wapen legaal zou zijn in Nederland was dit NOOIT gebeurt. dan had al lang iemand ingegrepen
Gericht op een bepaalde persoon..quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Uh, hij schoot toch gericht?
(oooo snap in b4 u c wat I did thar)
Ja, nadat iedereen al is weggerend en zichzelf eerst in veiligheid heeft gebracht. Dan is het al te laat.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Elusive het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Maar moeten we alles maar zien onder het mom van ''de werkelijkheid?''quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar wel de werkelijkheid. Je bent dan als het goed is niet meteen getraumatiseerd of zo.
Dan trekt straks iedereen een wapen, weet niemand meer wie er begon met schieten en is het een gevalletje the last man standingquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Elusive het volgende:
Te nieuwsgierig aangelegd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Selestha het volgende:
[..]
Misschien heb ik meer fantasie/een beter inlevingsvermogen dan jij, maar een stukje tekst is genoeg om bij mij emoties op te roepen en ik kan me het zeker WEL voorstellen. Ik hoef het écht niet te zien, en ik snap nog steeds niet waarom je dat zou willen ondanks dat je er een ''betere indruk'' van krijgt. Waarom zou je zo iets gruwelijks willen zien? Ik snap het niet hoor..
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Elusive het volgende:
Hij weet wel waar hij het over heeft, als ongeveer de enige die tot nu toe in de media voorbij komt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:57 schreef Messina het volgende:
Het valt me nu pas op dat die man een "Terrorisme-expert" is.
Airwolf op 1:01!quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:54 schreef PiRANiA het volgende:
Eerste beelden:http://www.rtl.nl/xl/#/u/bace6ed8-bed4-48e8-8e1b-da9944b8c884
Dat geloof ik gelijk, maar ik snap niet zo goed wat dit met terrorisme te maken heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:57 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Hij weet wel waar hij het over heeft, als ongeveer de enige die tot nu toe in de media voorbij komt.
Gastquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Elusive het volgende:
Omdat dat het leven is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Selestha het volgende:
[..]
Misschien heb ik meer fantasie/een beter inlevingsvermogen dan jij, maar een stukje tekst is genoeg om bij mij emoties op te roepen en ik kan me het zeker WEL voorstellen. Ik hoef het écht niet te zien, en ik snap nog steeds niet waarom je dat zou willen ondanks dat je er een ''betere indruk'' van krijgt. Waarom zou je zo iets gruwelijks willen zien? Ik snap het niet hoor..
Nee.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:58 schreef speknek het volgende:
25-jarige geflipte blanke Nederlander. Is al bekend welke Fok!ker het was?
waarom gelijk fokkers?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:58 schreef speknek het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)m-related_death_ratequote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Elusive het volgende:
Ik voldoe aan de eisen, maar ik was het niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:58 schreef speknek het volgende:
Na Dubai worden dit soort scenario's ook goed bestudeerd door terrorisme-experts. Misschien is het motief niet terrorisme in de gebruikelijke zin, maar het scenario is wel bekend.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:58 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk, maar ik snap niet zo goed wat dit met terrorisme te maken heeft.
Oké... Met jou valt niet te praten dat is duidelijk. Als ik ''met oogkleppen op leefde'' zou ik nu ook niet in dit topic reageren..quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Omdat dat het leven is.
Ik vind het zieker dat je de 2e wereldoorlog kan visualiseren wanneer je de beelden nog nooit hebt gezien.
Je leeft met oogkleppen op.
Je wilt zekers ook niks afweten van de beelden van Libië?
Op het nieuws is het allemaal prachtig wat er gebeurd.. we zijn zo goed bezig.
Maar Kadafie strijders zijn ook maar papa's die kinderen en een vrouw hebben.. maar nee dat zijn echt de slechteriken...
Je wilt gewoon neit zien wat er op aarde gebeurd.. vind ik triest.
Inclusief de dader, die is het niet waard om meegeteld te worden.quote:
iets wat ze vaak missen bij de opvoeding.. dus mss is het goed dat ze het gezien hebben.quote:
ik ookquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:00 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik nooit zoiets meemaak.
de dader is niet doodquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:00 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Inclusief de dader, die is het niet waard om meegeteld te worden.
Zeker, maar ook geen beelden van nadat de dader zichzelf dood schoot. Of van later. Of van wanneer dan ook. Ik blijf dat opmerkelijk vinden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:53 schreef Piperidine het volgende:
Ik vind het niet opmerkelijk. Als iemand begint te schieten, dan is niet het eerste wat je doet je mobieltje pakken om je Twitter/Facebook status te updaten en om een filmpje te schieten. Paniek, rennen, chaos en ineens is het voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |