Informatie over de film.quote:In het land Panem worden sinds 74 jaar verschrikkelijke spelen gehouden: de Hongerspelen. Alle 12 districten moeten één jongen en één meisje loten, die in een reusachtige arena worden gegooid en elkaar moeten vermoorden, zodat er nog maar 1 winnaar overblijft. Voor Katniss Everdeen is overleven een tweede natuur geworden. Haar vader is gestorven in de steenkoolmijnen en sindsdien zorgt ze voor haar gezin. Wanneer haar zusje Primrose wordt uitgekozen om mee te doen met de Spelen, springt zij als vrijwilligster in. Samen met de jongenstribuut uit District 12, Peeta Mellark, komt ze de arena in...
Winnen betekent eeuwige roem en rijkdom, verliezen een zekere dood.
Het zijn ook jeugdboeken natuurlijk.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:05 schreef Murdera het volgende:
De boeken waren goed.
Dat ze bijzonder simpel geschreven waren, en heel makkelijk weglazen deed hier niets aan af.
Ik heb me er goed mee vermaakt.
Van de film verwacht ik heel weinig.
SPOILER: peeta's interviewOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij is gewoon voor 12+ hoor.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:42 schreef Klipnap het volgende:
Mijn broer zegt dat hij 16+ wordt
Wacht maar , over drie maanden heb ik dit probleem niet meer.
De film is al vanaf woensdag te zien.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:23 schreef gogosweden het volgende:
Vrjidag gaat de eerste verfilming van deze enorm goede boeken in premiere,
Wie gaat hem vrijdag gelijk kijken?
nu 25 en nog steeds 100%quote:Op maandag 19 maart 2012 18:48 schreef Mike het volgende:
Na 16 recensies nog 100% op Rotten Tomatoes...da's een goed teken.
http://www.rottentomatoes.com/m/the_hunger_games/
quote:As action, as allegory, as cinema, The Hunger Games is the best American science-fiction film since The Matrix.
quote:Op maandag 19 maart 2012 20:24 schreef Bellatrix het volgende:
In Engeland is 7 seconden geloof ik weggehaald, omdat het te ''erg'' was.
Er zitten best wat gruwelijke scenes in, hoop dat de meeste erin blijven.
SPOILER: niet lezen als je met het boek bezig bent!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk, dit is immers het topic over de film.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:31 schreef Mirjam het volgende:
ja, fijn als mensen spoilers gebruiken, kan ik mee blijven lezen
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:31 schreef Klipnap het volgende:
[..]Ik denk het wel ja.SPOILER: niet lezen als je met het boek bezig bent!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:51 schreef il_Tonno het volgende:
nieuwe spartacus film? maar dan in een setting in de toekomst... saaaai
De premiere is toch nog niet geweest?quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:41 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik heb hem vanmiddag gezien, wat is ie goed zeg!Bij Harry Potter was ik meestal niet helemaal 100% tevreden, maar ik heb eigenlijk niks aan te merken op deze verfilming. Alles is echt heel goed gedaan. Het enige jammere is dat het nu zo'n 1,5 jaar wachten is op het vervolg
Hij was vanochtend om 11:30 al te zien.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:00 schreef Klipnap het volgende:
[..]
De premiere is toch nog niet geweest?
Damn, vind wel lame dat ze het buiten beeld hebben gelaten. In de boeken laten ze ook niets weg en kinderen kunnen dat ook gewoon lezen en voor zich zien.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Dj_Day-V het volgende:
Net gezien. De film wordt een beetje verpest door de 12+ rating. Je ziet bijna niks bij de moorden.
16+ konden ze het veel mooier maken.
Verder wel een leuke filmDoet mij denken aan de film Battle Royale
Mwa, lezen en zelf moeten bedenken is natuurlijk iets heel anders dan het daadwerkelijk zien.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:04 schreef dikke_donder het volgende:
[..]
Damn, vind wel lame dat ze het buiten beeld hebben gelaten. In de boeken laten ze ook niets weg en kinderen kunnen dat ook gewoon lezen en voor zich zien.
Ik zou zeggen, bespaar je de moeite.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:35 schreef megamandy het volgende:
Nrc next geeft vier van de vijf bollen.als ik de boeken van Song of Ice en Fire uit heb (en dat duurt nog wel even)
Spoilers op achterkanten van boekenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:22 schreef drakin het volgende:
Lijkt me een hele leuke film, heb boek 1 gelezen en helaas al de achterkant van deel 3.
Zodra Grijze jager 11 uit is ga ik boek 2 en 3 van deze serie lezen.
en 2 of 3 april samen met mijn zoon naar de film, heb er zin in
Zekerquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:40 schreef Tinos85 het volgende:
Gister de film gezien. Er zijn dus ook boeken van? Zijn die aan te raden?
lezen hoor, geweldigquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:40 schreef Tinos85 het volgende:
Gister de film gezien. Er zijn dus ook boeken van? Zijn die aan te raden?
Ook gezien, en ik vond dat je genoeg zag bij de moorden hoor. Ik kijk ook de meest zieke horror en daar was het niet mee te vergelijken natuurlijk, maar zoals ze het in deze film gedaan hebben was prima vond ik. Een jeugdboek gaan ze natuurlijk nooit 16+ verfilmen met rondvliegende ledematen ofzo. Je zag nog steeds dat kinderen dood gingen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Dj_Day-V het volgende:
Net gezien. De film wordt een beetje verpest door de 12+ rating. Je ziet bijna niks bij de moorden.
16+ konden ze het veel mooier maken.
Verder wel een leuke filmDoet mij denken aan de film Battle Royale
Vrijwel onvergelijkbaar. Ze delen een paar thema's maar gebruiken die in radicaal andere manieren.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:05 schreef VeX- het volgende:
Klinkt als een goedkope Battle Royale kloon.
Mag het ook volgens mij?quote:Op zondag 25 maart 2012 21:14 schreef VeX- het volgende:
Ik ben blijkbaar niet de enige die vind dat de plot nogal identiek is aan BR. Veel media noemen dat als kritiekpunt.
Erg origineel is The Hunger Games in elk geval niet.
Maar hoezo verschilt het dan volgens jou (evt. in spoilers)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 maart 2012 21:36 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Mag het ook volgens mij?
Ik heb Battle Royale zeer vaak gezien. Groot minpunt:Hm, ok. Ik kan niet zeggen dat al mijn twijfels weg zijn, maar ik ben benieuwd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
quote:Op maandag 26 maart 2012 01:51 schreef VeX- het volgende:
[..]
Hm, ok. Ik kan niet zeggen dat al mijn twijfels weg zijn, maar ik ben benieuwd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ditquote:Op maandag 26 maart 2012 03:59 schreef DontGiveAFok het volgende:
Alleen al om die chick is het de 2,5 uur waard
Jep, gaat over een glinsterende vampier met een bril.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:43 schreef Ziba het volgende:
Wat is dit? Een mix van Twilight en Harry Potter in één? Ineens hoor ik iedereen over deze film.
er missen ook heel veel cruciale dingen hoor vind ikquote:Op zondag 25 maart 2012 21:38 schreef Bellatrix het volgende:
Geniale film.
Dicht bij het boek gebleven. Geweldig gecast. Heel goed.
Dat kan ook niet anders als je van een boek een film van 2 uur moet maken. Het gaat erom dat je als scenarioschrijver de essentie van het boek weet te pakken.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:53 schreef gogosweden het volgende:
[..]
er missen ook heel veel cruciale dingen hoor vind ik
daar heb je wel een punt, maar ik vind dingen zoals dat elke 12 uur een "natuurkatastrofe" kwam etc toch wel belangrijke punten in het boekquote:Op maandag 26 maart 2012 08:55 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat kan ook niet anders als je van een boek een film van 2 uur moet maken. Het gaat erom dat je als scenarioschrijver de essentie van het boek weet te pakken.
Dat is deel 2quote:Op maandag 26 maart 2012 08:56 schreef gogosweden het volgende:
[..]
daar heb je wel een punt, maar ik vind dingen zoals dat elke 12 uur een "natuurkatastrofe" kwam etc toch wel belangrijke punten in het boek
De film is alle 3 de boeken in 1 of niet?quote:Op maandag 26 maart 2012 10:27 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Dat is deel 2![]()
Haymitch vond ik het best gecast. Woody Harrelson
Nee, Elk boek bestaat uit 3 delen van 9 hoofdstukken. Dit was alleen het eerste boek.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:28 schreef Murdera het volgende:
[..]
De film is alle 3 de boeken in 1 of niet?
Ahh, trilogie.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:29 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Nee, Elk boek bestaat uit 3 delen van 9 hoofdstukken. Dit was alleen het eerste boek.
Volgende film is Vlammen/Catching Fire.
Ik vraag me af hoe ze deel 3 gaan verfilmenquote:
Volgens mij doet niemand dat hier, Klipnap.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:32 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Trouwens mensen die Hunger Games vergelijken met Harry Potter en Twilight
Hier niet nee.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Volgens mij doet niemand dat hier, Klipnap.
echt? my badquote:Op maandag 26 maart 2012 10:27 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Dat is deel 2![]()
Haymitch vond ik het best gecast. Woody Harrelson
Dat komt meer door het franchise idee. Dat dit een volgende hype gaat worden. Lijkt mij een compliment.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:32 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze deel 3 gaan verfilmen
Trouwens mensen die Hunger Games vergelijken met Harry Potter en Twilight
Ik vond het zelf ook wel behoorlijk ergerlijk dat er per se zo'n liefdesdriehoek in moest worden gestopt. Tenenkrommend gewoon. Als ze dit eruit hadden gelaten was het een goede film geweest.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:53 schreef Bellatrix het volgende:
Hmm nee, op tv werd het als Twilight neergezet omdat er een liefdes driehoek in zit. Dat valt reuze mee, aangezien dat in deze film helemaal niet zo benadrukt wordt. Maar het heeft sommige mensen wel afgestoten geloof ik.
Nu vind ik het nog niet storend, maar ik vraag me af (als niet-lezer) hoe ze dat gaan doen met de vervolgen... Ik vond het eigenlijk een prima afgerond verhaald zo.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:57 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik vond het zelf ook wel behoorlijk ergerlijk dat er per se zo'n liefdesdriehoek in moest worden gestopt. Tenenkrommend gewoon. Als ze dit eruit hadden gelaten was het een goede film geweest.
Het schijnt dat er 4 films komen, het derde boek wordt waarschijnlijk opgesplitst. Ze kunnen imo beter het tweede boek opsplitsen, daar gebeurt zoveel in... Sowieso dat dat ook een film van minstens 2,5 uur wordt. Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:42 schreef truedestiny het volgende:
Wordt het nu ook een filmtrilogie of is deze film het verhaal van alle 3 de boeken?
quote:Op zondag 25 maart 2012 17:28 schreef lelouch het volgende:
The Hunger Games
Ik heb de boeken niet gelezen dus ik ging blanco de film in. Het tempo in de film ligt erg hoog. Je merkt dat sommige personages niet de aandacht krijgen die ze verdienen (en in het boek waarschijnlijk wel krijgen).
Ook krijgt het achtergrondverhaal niet veel aandacht, er wordt in 1 zin verteld waarom de spelen er zijn en daar blijft het ook bij.
Tijdens het spel zelf is de spanning erg goed! Ondanks het gesloten karakter van de hoofdpersoon zat ik toch op het puntje van mijn stoel wanneer ze in actie kwam.
Goede film, maar door het hoge tempo blijven er veel dingen onduidelijk.
Cijfer 8.5/10
Mooi. Voordat ik de film kijk ga ik wel eerst de boeken lezen. Ik rol er zo doorheen. Leuke boeken.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:06 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Het schijnt dat er 4 films komen, het derde boek wordt waarschijnlijk opgesplitst. Ze kunnen imo beter het tweede boek opsplitsen, daar gebeurt zoveel in... Sowieso dat dat ook een film van minstens 2,5 uur wordt. Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.
quote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef JimboSlice het volgende:
People. Still the worst: http://jezebel.com/5896408/racist-hunger-games-fans-dont-care-how-much-money-the-movie-made
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Heb direct de triologie besteld voor 14 euro uit de UK . Geen geld voor (blijkbaar) goede boeken.quote:
quote:Op maandag 26 maart 2012 21:35 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
De driehoeksverhouding of zo. Maar ik vind dat geen reden om de film niet te kijken noch de vergelijking met twilight te maken. Dan ben je gewoon aan het zoeken naar redenen om een film te bashen, denk ik.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 01:14 schreef jcdragon het volgende:
Het gaat minder over vampiers en liefdesrelaties. Deze is wel aan te raden. Ik weet niet waar de associatie met Twilight en Harry Potter vandaan komt.
In deel 2 wordt het dieper denk ikquote:Op vrijdag 30 maart 2012 02:25 schreef jcdragon het volgende:
Die driehoeksverhouding is echt niet zo diep uitgewerkt. Toen die jongen naar de tv keek met de hoofdrolspelers in beeld deden het publiek en ik
quote:Op donderdag 29 maart 2012 07:51 schreef jcdragon het volgende:
[..]Waarom is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Vooral de hype, jeugdboeken die populair zijn en verfilmd worden. Dus niet het verhaal.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 01:14 schreef jcdragon het volgende:
Het gaat minder over vampiers en liefdesrelaties. Deze is wel aan te raden. Ik weet niet waar de associatie met Twilight en Harry Potter vandaan komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het apart maar ook schattig dat mensen door een film ontroerd worden. Dan raakt de film toch iemand. Ze zat wel te snikken enzo. Maar ik denk ook wel dat de film heel veel dingen en details uit het boek weggelaten heeft.quote:
Is het echt zo poep?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:23 schreef Swiffer het volgende:
Nog nooit zo'n slechte film gezien.. Of ja, bijna nooit.
Ik heb geen arena gezien, of tenminste een die ik verwachtte. Verhaal mist ook elke samenhang. 2 sterren...
Hmmm okquote:Op zaterdag 31 maart 2012 01:22 schreef SpecialK het volgende:
Vond het verhaal saai maar het had zeker wel samenhang. Ik ga er vanuit dat er weinig intelligente niet-voorspelbare plot-twists in zaten om het jongere Amerikaanse publiek (waar deze film duidelijk voor is bedoeld) niet te veel te verwarren. Terwijl dit wel echt een verhaal was waarin dat gepast zou zijn
Maar het was geen poep. Maar ik ga 'm niet nog een keer kijken. Ook niet als download als ik me te pleuris verveel.
[ Bericht 22% gewijzigd door Chuck_Norris op 31-03-2012 12:35:26 ]Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:22 schreef Chuck_Norris het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:29 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:35 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 april 2012 23:19 schreef SwaPore het volgende:
Ik vrees dat deel 2 en 3 minder worden
Heb de boeken niet gelezen (wel samenvattingen op het net) en meestal zijn vervolgfilms... minder.
Ik weet niet of ik die boeken ga lezen, ze zullen in ieder geval niet leenbaar zijn op dit moment in de bibliotheek
Een ding begrijp ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
quote:Op maandag 2 april 2012 23:44 schreef jcdragon het volgende:
[..]staat niet in het boek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
P.s. die pijplippen van Katniss, als close up ook nog![]()
Jij bent zeker zo iemand die Spion van Oranje leuk vond, of wa?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:23 schreef Swiffer het volgende:
Nog nooit zo'n slechte film gezien.. Of ja, bijna nooit.
Ik heb geen arena gezien, of tenminste een die ik verwachtte. Verhaal mist ook elke samenhang. 2 sterren...
Jouw reactie is niet onderbouwd en je trolltquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:13 schreef Swiffer het volgende:
Wat is dat nou voor een conclusie..? Omdat ik jouw lievelingsfilm niet waardeer? aaaahhww... Je laat jezelf kennen hoor
Echt? Nooit? Hoe oud ben je dan?quote:Op woensdag 4 april 2012 01:22 schreef SwaPore het volgende:
Net het eerste boek gelezen. Wat een kutmanier van schrijven. Ik heb nooit eerder een boek gelezen die geschreven is in de ik-vorm, maar het beviel me niet. Opbouwen van spanning was ook ver te zoeken
hoop dat de volgende 2 beter zijn geschreven.
Ga eens wat meer lezen dan.quote:Op woensdag 4 april 2012 01:22 schreef SwaPore het volgende:
Ik heb nooit eerder een boek gelezen die geschreven is in de ik-vorm, maar het beviel me niet.
Zie het idd steeds vaker. Maarja dat heb je met garpje en prono en weet ik niet veel wat nog meer. Owja de nieuwe trend; 'wat is deze'quote:Op woensdag 4 april 2012 18:36 schreef egeltje1985 het volgende:
Het is inmiddels des FOK!s om 'sowieso' te verbasteren. Net als hont.
Gelukkig blijft het meestal beperkt tot in ONZ en KLB.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zie het idd steeds vaker. Maarja dat heb je met garpje en prono en weet ik niet veel wat nog meer. Owja de nieuwe trend; 'wat is deze'
echt snap dat niet
helaas nietquote:Op woensdag 4 april 2012 18:42 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Gelukkig blijft het meestal beperkt tot in ONZ en KLB.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
ik vind ik vorm juist leuk lezenquote:Op woensdag 4 april 2012 01:22 schreef SwaPore het volgende:
Net het eerste boek gelezen. Wat een kutmanier van schrijven. Ik heb nooit eerder een boek gelezen die geschreven is in de ik-vorm, maar het beviel me niet. Opbouwen van spanning was ook ver te zoeken
hoop dat de volgende 2 beter zijn geschreven.
Ik heb geen tijd voor lezenquote:Op woensdag 4 april 2012 20:40 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik vind ik vorm juist leuk lezenbetrekt je er weer op een hele andere manier bij dan een derde persoon verhaal, maar je moet wel wat met het hoofdpersonage hebben of het wordt moeilijk.
Maarja echt ga eens meer lezen dan!
quote:Op woensdag 4 april 2012 20:37 schreef Frag_adder het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
quote:Op woensdag 4 april 2012 22:24 schreef Nanook24 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
quote:Op woensdag 4 april 2012 22:29 schreef Frag_adder het volgende:
Inderdaad, dat stond in het boek veel beter beschreven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die denken waar moet deel 2 in hemelsnaam over gaan, het is toch een afgerond verhaal. Ook daar is het boek op het eind veel duidelijker over."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
dat is inderdaad wat ik dacht. enige logische lijkt mij zelfde opzet andere personages maar dat gaat niet boeien, mocht je het willen vertellen maar geen zin hebben in n gigantische spoiler, PM jet alsjeblieftquote:Op woensdag 4 april 2012 23:30 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat stond in het boek veel beter beschreven.
Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die denken waar moet deel 2 in hemelsnaam over gaan, het is toch een afgerond verhaal. Ook daar is het boek op het eind veel duidelijker over.
foutquote:Op woensdag 4 april 2012 23:39 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
dat is inderdaad wat ik dacht. enige logische lijkt mij zelfde opzet andere personages maar dat gaat niet boeien, mocht je het willen vertellen maar geen zin hebben in n gigantische spoiler, PM jet alsjeblieft
Dat viel best mee. Op het eind van de film zag je al een cliffhanger.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:30 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat stond in het boek veel beter beschreven.
Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die denken waar moet deel 2 in hemelsnaam over gaan, het is toch een afgerond verhaal. Ook daar is het boek op het eind veel duidelijker over.
Dat de vervolgfilms ontzettend kut gaan worden zit er inderdaad heel dik in. Schijnt bij de boeken ook zo te zijn trouwens, heb ik gehoord.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:58 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Dat viel best mee. Op het eind van de film zag je al een cliffhanger.
Ik vrees alleen dat de films minder gaan worden als vervolg, al zullen ze vast meer opleveren
Chinc ching he $$$
Je hebt PMquote:Op woensdag 4 april 2012 23:39 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
dat is inderdaad wat ik dacht. enige logische lijkt mij zelfde opzet andere personages maar dat gaat niet boeien, mocht je het willen vertellen maar geen zin hebben in n gigantische spoiler, PM jet alsjeblieft
Ik lees nu boek nummer 2, dat valt best wel mee. De schrijfster heeft in haar achterhoofd blijkbaar al over een vervolg nagedacht.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat de vervolgfilms ontzettend kut gaan worden zit er inderdaad heel dik in. Schijnt bij de boeken ook zo te zijn trouwens, heb ik gehoord.
Ik ben de boeken nu aan het herlezen. Boek 2 is op zich nog prima te doen maar boek 3 vind ik toch beduidend minder (en naar mijn idee prima in 1 film te doen maar Lionsgate denkt daar duidelijk anders over)quote:Op woensdag 4 april 2012 23:58 schreef SwaPore het volgende:
Dat viel best mee. Op het eind van de film zag je al een cliffhanger.
Ik vrees alleen dat de films minder gaan worden als vervolg, al zullen ze vast meer opleveren
Chinc ching he $$$
Dat is precies wat ik had. Kan me niet voorstellen dat het een interessante wending aan zal nemen in de volgende delen...quote:Op woensdag 4 april 2012 23:30 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Niet onderbouwd, wat moet ik nog meer onderbouwen dan??quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:51 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Jouw reactie is niet onderbouwd en je trollt
quote:Op donderdag 5 april 2012 11:22 schreef F_JD het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik had. Kan me niet voorstellen dat het een interessante wending aan zal nemen in de volgende delen...En ook dat is weer verkeerd. Mocht je het willen weten kan je natuurlijk altijd de boeken lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hadden jullie verder echt dingen die niet klopten dan?
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
quote:Op donderdag 5 april 2012 17:18 schreef ejiraM het volgende:
Ik vond m tof! Maar het gaat hier over vet veel verschillen ten opzichte van het boek, maar dat vind ik eigenlijk wel meevallen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hadden jullie verder echt dingen die niet klopten dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 april 2012 17:18 schreef ejiraM het volgende:
Ik vond m tof! Maar het gaat hier over vet veel verschillen ten opzichte van het boek, maar dat vind ik eigenlijk wel meevallen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hadden jullie verder echt dingen die niet klopten dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 april 2012 17:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.![]()
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Origineel hadden ze wel gezichten van de acteurs. Maar is veranderd, geen idee waarom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Goede film.
Wel veel cliches ja. Dat er zo extreem close up en met een bewegende cam is gefilmd sprak me trouwens wel aan.
Jammer dat Katniss wel braaf blijftCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010![]()
quote:Op donderdag 5 april 2012 17:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]En de mentor kon geen briefjes in de pakketjes stoppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eens.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hoe kun je dit nou serieus goed noemen snap ik totaal niet. Ik zou hem een mager 6je geven
Het begint veelbelovend maar het middenstuk en einde zitten echt heel slecht in elkaar. Erg jammer dat ze er een kinderfilm van hebben gemaakt.
Hoogtepunt vond ik overigens die presentator. Heerlijk foute baas.![]()
![]()
Het gaat dan ook om het concept. Ze kunnen geen tweede Battle Royale maken met een 16+ rating om het tienerpubliek weg te houden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:00 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Eens.
Het begint veelbelovend maar het middenstuk en einde zitten echt heel slecht in elkaar. Erg jammer dat ze er een kinderfilm van hebben gemaakt.
Hoogtepunt vond ik overigens die presentator. Heerlijk foute baas.
Overigens apart dat de meesten het een Battle royale / Running Man rippoff noemen... ben ik de enige die dacht aan de game Unreal Tournament en dan op de mode Last Man StandingDe film leek qua concept meer op dit dan anderen.
Dit concept is al jaren uitgekauwd.![]()
Ik moest denken aan de film Logans run waar ook mensen buiten de echte wereld worden gehouden en dood moeten als ze 30 worden
In de 23e eeuw is er door de gevolgen van vervuiling en overbevolking nog maar een klein gedeelte van de mensheid over. Dit percentage leeft binnen een grote koepel waarin alles wat mensen wensen voorhanden is en alles draait om het hebben van plezierige en gelukkige levens. Om dit in stand te houden, is het wel zo dat ieder mensenleven niet langer dan dertig jaar duurt. Voor iedere nieuwgeboren baby, wordt een dertigjarig leven beëindigd. De enige manier om een leven mogelijk te verlengen, is deelname aan The Carrousel, een evenement waarbij mensen die goed geleefd hebben in aanmerking komen voor renewal ('vernieuwing').Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Het is volgens mij ook een jeugdboed, dus dat kloot geeoon. Zelfde als met harry potter.quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:00 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Eens.
Het begint veelbelovend maar het middenstuk en einde zitten echt heel slecht in elkaar. Erg jammer dat ze er een kinderfilm van hebben gemaakt.![]()
Ik merk dat er best wat Australische acteurs in de film meespelen (en ook in andere Hollywoodfilm). Zitten castingbureaus dan ook in Australië waar ze recruiten voor hollywood ofzoJe ziet zelden NL acteurs die zo worden overgenomen door the States...
![]()
Tuurlijk... Ze recruiten niet tot nauwelijks in Nederland omdat vrijwel iedereen Engels spreekt met een accent.quote:Op zondag 8 april 2012 13:08 schreef SwaPore het volgende:
Ik merk dat er best wat Australische acteurs in de film meespelen (en ook in andere Hollywoodfilm). Zitten castingbureaus dan ook in Australië waar ze recruiten voor hollywood ofzoJe ziet zelden NL acteurs die zo worden overgenomen door the States...
![]()
Een accent is geen probleem. Italianen, Spanjaarden, Fransosen, Duitsers worden dankbaar gebruikt voor hun accent. Probleem is dat ons accent geen herkenbaar plekje heeft in de Amerikaanse geest omdat als Nederland geprotretteerd wordt ze er gewoon een Duitser of een Amerikaan die een Duits accent probeert te doen voor inhuren.quote:Op zondag 8 april 2012 13:12 schreef Dale. het volgende:
[..]
Tuurlijk... Ze recruiten niet tot nauwelijks in Nederland omdat vrijwel iedereen Engels spreekt met een accent.
Dat is makkelijker dan een Nederlander vinden omdat we relatief talentloos zijn qua acteren in vergelijking met de landen rond ons.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/![]()
Best raar dat deze topic maar 8 pagina's heeft terwijl the Hunger Games in de VS helemaal ontploft zijn en het daar echt super hype is...![]()
Ik heb hem gekeken en het viel me ontzettend tegen. Er zat niet veel vaart in en wat mij betreft was het allemaal veel te soft, alleen het einde al, zo flauw![]()
De vergelijking met Battle Royale gaat wat mij betreft volledig mank, dat was echt wel andere koek.
Maar ik begrijp nu, uit wat posts hierboven, dat het gebaseerd is op een jeugdboek, dat wist ik niet vantevoren (ik had het topic nog niet doorgelezen), maar dat verklaart veel.![]()
Dat boek is veel meer mature dan de film. Ze hebben er express voor gekozen om alle harde scenes weg te laten/softer te maken in de film, om een groter publiek te krijgen!quote:Op zondag 8 april 2012 14:54 schreef Karina het volgende:
Ik heb hem gekeken en het viel me ontzettend tegen. Er zat niet veel vaart in en wat mij betreft was het allemaal veel te soft, alleen het einde al, zo flauw![]()
De vergelijking met Battle Royale gaat wat mij betreft volledig mank, dat was echt wel andere koek.
Maar ik begrijp nu, uit wat posts hierboven, dat het gebaseerd is op een jeugdboek, dat wist ik niet vantevoren (ik had het topic nog niet doorgelezen), maar dat verklaart veel.![]()
Ja die indruk kreeg ik al door wat ik hier las, jammer, daar hebben ze wel vaker een handje van in Amerika. Dat ze een groter publiek willen krijgen begrijp ik op zich wel, maar er zijn toch zat "harde" films die wel een kassucces zijn denk ik?quote:Op zondag 8 april 2012 14:56 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Dat boek is veel meer mature dan de film. Ze hebben er express voor gekozen om alle harde scenes weg te laten/softer te maken in de film, om een groter publiek te krijgen!![]()
Klopt, en dat Jennifer Lawrence geen topic heeft in b&hquote:Op zondag 8 april 2012 14:49 schreef kossikvassik2 het volgende:
Best raar dat deze topic maar 8 pagina's heeft terwijl the Hunger Games in de VS helemaal ontploft zijn en het daar echt super hype is...![]()
![]()
Het gaat niet alleen om het kassucces an sich, maar ook om het mogelijk te maken dat de doelgroep van de boeken (tieners) ook de bioscoop in kan voor de verfilming. Daar zit je ingebouwde publiek namelijk - het zou stom zijn als je hen met een hogere rating buiten de deur houdt. Als de originele boeken op volwassenen gericht waren geweest, hadden ze er waarschijnlijk niet zo moeilijk om gedaan.quote:Op zondag 8 april 2012 14:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja die indruk kreeg ik al door wat ik hier las, jammer, daar hebben ze wel vaker een handje van in Amerika. Dat ze een groter publiek willen krijgen begrijp ik op zich wel, maar er zijn toch zat "harde" films die wel een kassucces zijn denk ik?![]()
Ik begrijp wat je bedoelt, toch "grappig" dat de boeken veel grafischer zijn dan de film en door jongeren gelezen worden. Zo je maar dat geweld in boeken blijkbaar eerder geaccepteerd is dan geweld in films.quote:Op zondag 8 april 2012 16:11 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het kassucces an sich, maar ook om het mogelijk te maken dat de doelgroep van de boeken (tieners) ook de bioscoop in kan voor de verfilming. Daar zit je ingebouwde publiek namelijk - het zou stom zijn als je hen met een hogere rating buiten de deur houdt. Als de originele boeken op volwassenen gericht waren geweest, hadden ze er waarschijnlijk niet zo moeilijk om gedaan.
Ik heb het zelf trouwens ook wel eens gemerkt dat boekverfilmingen minder geweldadig waren dan het boek, bijvoorbeeld bij American Psycho, ik had eerst het boek gelezen en later de film gezien, de film viel daardoor ietwat tegen.![]()
Ik las het boek pas na de filmquote:Op zondag 8 april 2012 16:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, toch "grappig" dat de boeken veel grafischer zijn dan de film en door jongeren gelezen worden. Zo je maar dat geweld in boeken blijkbaar eerder geaccepteerd is dan geweld in films.
Ik heb het zelf trouwens ook wel eens gemerkt dat boekverfilmingen minder geweldadig waren dan het boek, bijvoorbeeld bij American Psycho, ik had eerst het boek gelezen en later de film gezien, de film viel daardoor ietwat tegen.
Vond de film dus best leuk. alleen af en toe van 'he, waarom doen ze dat nou?' momenten in de film kon ik in het boek weer teruglezen wat het duidelijker maakte.
Maar goed ik ben dan ook een vent. Mannen lezen geen boeken. wij kijken ook liever porno dan dat we erover lezen![]()
![]()
ik ook helaas en boek 2 heeft een andere wending dan ik eerst had verwachtquote:Op zondag 8 april 2012 17:18 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Ik las het boek pas na de film
Vond de film dus best leuk. alleen af en toe van 'he, waarom doen ze dat nou?' momenten in de film kon ik in het boek weer teruglezen wat het duidelijker maakte.![]()
![]()
Gary Ross is weg als regisseur
Vraag me af wie we nu krijgen? Hij schreef mede het script... ik denk niet dat de chemie tussen de acteurs en regisseur dan zo sterk wordt... maar goed, de vervolgdelen zijn natuurlijk altijd minder...![]()
Ross moest in sept al gaan filmen zonder een script dat afwas dus snap m wel.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Alle 3 de boeken gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door SwaPore op 13-04-2012 13:32:08 ]![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:25 schreef SwaPore het volgende:
Alle 3 de boeken gelezenIk ga niet op de spoiler klikkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.want ik ben gisteren met boek 2 begonnen.
O crap, als ik citeer lees ik de spoiler ookawesome. Nouja. So be it
Gewoon normaal doen ja.![]()
Alle 3 de boeken gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Alle 3 de boeken gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Joepiequote:
Ik hoop dat de vervolgfilms er niet minder om worden, Hunger Games was toch best wel gehyped, ook de Score was perfect voor een Oscar. Met een nieuwe regisseur aan het roer is het ook hopen op geluk... maar goed we hebben altijd de boeken nog.
Zo, nu ben jij ook niet buitengesloten![]()
![]()
Misschien kick ik stiekem wel op buitengesloten wordenquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:57 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Joepie
Ik hoop dat de vervolgfilms er niet minder om worden, Hunger Games was toch best wel gehyped, ook de Score was perfect voor een Oscar. Met een nieuwe regisseur aan het roer is het ook hopen op geluk... maar goed we hebben altijd de boeken nog.
Zo, nu ben jij ook niet buitengesloten![]()
En idd ik hoop wel dat de nieuwe regisseur net zo zijn best doet als de vorige. Waarom is er eigenlijk een nieuwe regisseur? (sorry als dat hier al ergens vermeld staat, geen zin om te zoeken)Gewoon normaal doen ja.![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:52 schreef SwaPore het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Komt door de hoofdrolspeelster. Iets met opnames van X-men dat in de weg stond. Gary Ross moest zonder script al werken aan het vervolg in september en het is nu plots juni geworden, je kan nagaan wat de kwaliteit van de film kan worden in zo'n korte periode.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:03 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Misschien kick ik stiekem wel op buitengesloten worden![]()
En idd ik hoop wel dat de nieuwe regisseur net zo zijn best doet als de vorige. Waarom is er eigenlijk een nieuwe regisseur? (sorry als dat hier al ergens vermeld staat, geen zin om te zoeken)
Daar wilde hij zijn steen niet aan bijdragen. Wel jammer, hij was mede-verantwoordelijk voor de script...![]()
xmen first class 2 wilde ze rond dezelfde tijd opmenen en lawrence kan niet alles tegelijk doenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:18 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Komt door de hoofdrolspeelster. Iets met opnames van X-men dat in de weg stond. Gary Ross moest zonder script al werken aan het vervolg in september en het is nu plots juni geworden, je kan nagaan wat de kwaliteit van de film kan worden in zo'n korte periode.
Daar wilde hij zijn steen niet aan bijdragen. Wel jammer, hij was mede-verantwoordelijk voor de script...![]()
![]()
Ik ga er morgen heen samen met een medefokker. Heb nu bewust de recensie niet vantevoren gelezen. Bij Breaking Dawn deed ik dat wel met als gevolg dat ik de film niet spannend vond. IMDB had hem wel erg uitgebreid beschreven tot in de kleinste details zodat ik precies wist wat er ging gebeuren en wanneer.![]()
Goede film met tot mijn verbazing een gesloten einde. Ben benieuwd waar die andere 2 vervolg boeken dan over gaan. 7.5/10![]()
Na zo gesloten is het niet. Donald Sutherland die woest wegloopt duidt toch op een volgend deel?quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:58 schreef Yellowcard het volgende:
Goede film met tot mijn verbazing een gesloten einde. Ben benieuwd waar die andere 2 vervolg boeken dan over gaan. 7.5/10![]()
![]()
![]()
wat ik niet snap waarom ze de broche van sluwe sae kreeg en niet v madge in de film. Best een belangrijk onderwerp!?![]()
quote:Op maandag 16 april 2012 18:48 schreef Deceit het volgende:
wat ik niet snap waaromSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 16 april 2012 18:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.neh de verfilming is voor mij waardeloos! boeken zijn beduidend beter dan de film![]()
quote:Op maandag 16 april 2012 19:05 schreef Deceit het volgende:
[..]Tja, dat heb je toch altijd. Ik ken de Harry Potter-boeken van achter naar voren en terug en echt elk detail dat anders is in de film dan in het boek valt me op. En ja, daar erger ik me aan. Maar tegelijkertijd is het mooi de wereld die je je voorstelde in 'het echt' te kunnen zien, de gebouwen e.d.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.neh de verfilming is voor mij waardeloos! boeken zijn beduidend beter dan de film
Dus eigenlijk is het beter films los proberen te zien van boeken, meer als een op zichzelf staand medium te beschouwen. Boeken hebben pluspunten, qua uitdiepingen van karakters bijvoorbeeld.![]()
Voor boeklezers is het mooi als alles in de film verwerkt wordt, maar dat komt de film zelf niet ten goede. En dan met name de snelheid. Dus inderdaad, beschouw het als 2 verschillende mediums die zich elk lenen voor een andere manier van verhaalvertelling.quote:Op maandag 16 april 2012 19:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Tja, dat heb je toch altijd. Ik ken de Harry Potter-boeken van achter naar voren en terug en echt elk detail dat anders is in de film dan in het boek valt me op. En ja, daar erger ik me aan. Maar tegelijkertijd is het mooi de wereld die je je voorstelde in 'het echt' te kunnen zien, de gebouwen e.d.
Dus eigenlijk is het beter films los proberen te zien van boeken, meer als een op zichzelf staand medium te beschouwen. Boeken hebben pluspunten, qua uitdiepingen van karakters bijvoorbeeld.![]()
![]()
Bron: http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide
En dat in 4 wekenDeze zal de miljard vast wel bereiken
[ Bericht 10% gewijzigd door SwaPore op 17-04-2012 11:36:25 ]![]()
Nee, dat zeker niet. Zal zo rond de 800/900 eindigenquote:Op dinsdag 17 april 2012 01:59 schreef SwaPore het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: imdb.com Box office world-wide all time top 250
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Voor de mensen die zeggen dat Battle Royale minder diepgang heeft dan The Hunger Games: hebben jullie überhaupt de manga of het boek gelezen?
Battle Royale de film deed de manga echt geen recht. De film was heel oppervlakkig, de acteurs waren slecht en er werd weinig uitgelegd. In de manga daarentegen werd er door middel van flashbacks enorm ingegaan op de personages en hun geschiedenis. Je ziet wat gebeurtenissen uit het verleden en de situatie waar ze nu in zitten met hun doen.
Ik heb de Hunger Games boeken niet gelezen, dus daar kan ik weinig over zeggen. De film was leuk gemaakt, maar ik vond de personages erg oppervlakkig en de gebeurtenissen nogal corny (er kunnen opeens twee winnaars zijn, er mag nu alleen één winnaar zijn, ze willen zelfmoord plegen, oké oké er mogen twee winnaars zijn) En de twee hoofdpersonen hadden totaal geen chemie met elkaar. Je kon gewoon zien dat Katniss niet verliefd was op Peeta.
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:20 schreef Peachcore het volgende:
Voor de mensen die zeggen dat Battle Royale minder diepgang heeft dan The Hunger Games: hebben jullie überhaupt de manga of het boek gelezen?
Battle Royale de film deed de manga echt geen recht. De film was heel oppervlakkig, de acteurs waren slecht en er werd weinig uitgelegd. In de manga daarentegen werd er door middel van flashbacks enorm ingegaan op de personages en hun geschiedenis. Je ziet wat gebeurtenissen uit het verleden en de situatie waar ze nu in zitten met hun doen.
Ik heb de Hunger Games boeken niet gelezen, dus daar kan ik weinig over zeggen. De film was leuk gemaakt, maar ik vond de personages erg oppervlakkig en de gebeurtenissen nogal corny (er kunnen opeens twee winnaars zijn, er mag nu alleen één winnaar zijn, ze willen zelfmoord plegen, oké oké er mogen twee winnaars zijn) En de twee hoofdpersonen hadden totaal geen chemie met elkaar. Je kon gewoon zien dat Katniss niet verliefd was op Peeta.
![]()
![]()
Ik dacht dat ze uiteindelijk met elkaar zouden trouwen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:30 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Inderdaad, als je het boek had gelezen had je geweten dat dat dus zo hoortGoth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.![]()
ja maar in deel 1 is het meer om sympathie op te wekken bij de sponsorsquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:55 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze uiteindelijk met elkaar zouden trouwen?![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:55 schreef Peachcore het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:09 schreef Friday12 het volgende:
[..]Hallo mensen, spoilers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:55 schreef Peachcore het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Mwa, je bevestigt iets en je quote de spoiler.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:15 schreef Friday12 het volgende:
[..]
volgens mij had ik het over boek/film 1![]()
oh had ik niet eens doorquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Mwa, je bevestigt iets en je quote de spoiler.![]()
![]()
![]()
Waar ik gisteren opeens aan moest denken, in de film aan 't einde zie je die besjes in het Capitool liggen als de spelen zijn geëindigd. Vriendin van me zegt dat Katniss ze daar neer gelegd heeft en die gast wil vermoorden, maar da's toch helemaal niet zo? Althans in de boeken niet.Gewoon normaal doen ja.![]()
Nee, volgens mij komen ze van Snowquote:Op woensdag 18 april 2012 09:26 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Waar ik gisteren opeens aan moest denken, in de film aan 't einde zie je die besjes in het Capitool liggen als de spelen zijn geëindigd. Vriendin van me zegt dat Katniss ze daar neer gelegd heeft en die gast wil vermoorden, maar da's toch helemaal niet zo? Althans in de boeken niet.Crane heeft natuurlijk de Games verkloot door op het cruciale moment met de bessen toe te geven en zowel Katniss als Peeta victor te laten worden. Dit was natuurlijk een ideale straf
![]()
Op deze manier laten ze ook duidelijk zien dat het Capitol niet blij is met hoe het gegaan is, en dat Peeta en Katniss niet happily ever after zullen leven.. In het boek werd dat meer gedaan door gedachten en kleine zinnen, dus ik vind dat ze dat op deze manier mooi beeld hebben gegeven
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.![]()
Ohhhh. Oja... I seequote:Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Nee, volgens mij komen ze van SnowCrane heeft natuurlijk de Games verkloot door op het cruciale moment met de bessen toe te geven en zowel Katniss als Peeta victor te laten worden. Dit was natuurlijk een ideale straf
![]()
Op deze manier laten ze ook duidelijk zien dat het Capitol niet blij is met hoe het gegaan is, en dat Peeta en Katniss niet happily ever after zullen leven.. In het boek werd dat meer gedaan door gedachten en kleine zinnen, dus ik vind dat ze dat op deze manier mooi beeld hebben gegevenGewoon normaal doen ja.![]()
Die bessen moest die kerel (van t capitol, weet even geen naam) toch opeten, dus doodgaan.. als straf.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef ejiraM het volgende:
Op deze manier laten ze ook duidelijk zien dat het Capitol niet blij is met hoe het gegaan is, en dat Peeta en Katniss niet happily ever after zullen leven..![]()
Ja maar in 't boek niet, vandaar mijn verwarringquote:Op woensdag 18 april 2012 14:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die bessen moest die kerel (van t capitol, weet even geen naam) toch opeten, dus doodgaan.. als straf.Gewoon normaal doen ja.![]()
Nee hoor: in deel 2 noemt Snow heel terloops dat hij dood is.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:58 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Ja maar in 't boek niet, vandaar mijn verwarring![]()
Oh, maar zo ver ben ik nog niet haha! Sorryquote:Op woensdag 18 april 2012 16:03 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Nee hoor: in deel 2 noemt Snow heel terloops dat hij dood is.
Edit: ben ergens bij hoofdstuk 7 ofzo geloof ik van boek 2.Gewoon normaal doen ja.![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2012 01:59 schreef SwaPore het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide
1 miljard zeker niet idd en 800/900 ook zeker niet.quote:Op dinsdag 17 april 2012 02:57 schreef Stefan het volgende:
Nee, dat zeker niet. Zal zo rond de 800/900 eindigen
Niet eens 700. $685M uiteindelijk. Erg goed natuurlijk, dat wel.
Ik vond het een fijne meevaller, deze film. Gelukkig niet de zoveelste blockbustertrilogie die mij niet kan bekoren. Ik vond het een goeie film. Of ik ook moet uitkijken naar de volgende delen weet ik niet. Hopelijk slaan die een hele andere weg in en wordt het niet meer van hetzelfde.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ik heb de boeken niet gelezen maar ik verwacht dat ze wel weer in de hungergames zal komen, door weer als vrijwilliger te gaan voor haar zusje of om haar vriendje te helpen, het vriendje voor de hungergames.quote:Op zondag 16 september 2012 00:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
1 miljard zeker niet idd en 800/900 ook zeker niet.
Niet eens 700. $685M uiteindelijk. Erg goed natuurlijk, dat wel.
Ik vond het een fijne meevaller, deze film. Gelukkig niet de zoveelste blockbustertrilogie die mij niet kan bekoren. Ik vond het een goeie film. Of ik ook moet uitkijken naar de volgende delen weet ik niet. Hopelijk slaan die een hele andere weg in en wordt het niet meer van hetzelfde.┌∩┐(◣_◢)┌∩┐![]()
![]()
![]()
![]()
Het wordt nog beter dan dat.
De eersts foto's van de set zwerven alweer overal op het net.
Peeta:
Katniss:
En Sam Claflin doet ook mee in deze film:
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Forum Opties Forumhop: Hop naar: