Informatie over de film.quote:In het land Panem worden sinds 74 jaar verschrikkelijke spelen gehouden: de Hongerspelen. Alle 12 districten moeten één jongen en één meisje loten, die in een reusachtige arena worden gegooid en elkaar moeten vermoorden, zodat er nog maar 1 winnaar overblijft. Voor Katniss Everdeen is overleven een tweede natuur geworden. Haar vader is gestorven in de steenkoolmijnen en sindsdien zorgt ze voor haar gezin. Wanneer haar zusje Primrose wordt uitgekozen om mee te doen met de Spelen, springt zij als vrijwilligster in. Samen met de jongenstribuut uit District 12, Peeta Mellark, komt ze de arena in...
Winnen betekent eeuwige roem en rijkdom, verliezen een zekere dood.
Het zijn ook jeugdboeken natuurlijk.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:05 schreef Murdera het volgende:
De boeken waren goed.
Dat ze bijzonder simpel geschreven waren, en heel makkelijk weglazen deed hier niets aan af.
Ik heb me er goed mee vermaakt.
Van de film verwacht ik heel weinig.
SPOILER: peeta's interviewOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij is gewoon voor 12+ hoor.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:42 schreef Klipnap het volgende:
Mijn broer zegt dat hij 16+ wordt
Wacht maar , over drie maanden heb ik dit probleem niet meer.
De film is al vanaf woensdag te zien.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:23 schreef gogosweden het volgende:
Vrjidag gaat de eerste verfilming van deze enorm goede boeken in premiere,
Wie gaat hem vrijdag gelijk kijken?
nu 25 en nog steeds 100%quote:Op maandag 19 maart 2012 18:48 schreef Mike het volgende:
Na 16 recensies nog 100% op Rotten Tomatoes...da's een goed teken.
http://www.rottentomatoes.com/m/the_hunger_games/
quote:As action, as allegory, as cinema, The Hunger Games is the best American science-fiction film since The Matrix.
quote:Op maandag 19 maart 2012 20:24 schreef Bellatrix het volgende:
In Engeland is 7 seconden geloof ik weggehaald, omdat het te ''erg'' was.
Er zitten best wat gruwelijke scenes in, hoop dat de meeste erin blijven.
SPOILER: niet lezen als je met het boek bezig bent!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk, dit is immers het topic over de film.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:31 schreef Mirjam het volgende:
ja, fijn als mensen spoilers gebruiken, kan ik mee blijven lezen
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:31 schreef Klipnap het volgende:
[..]Ik denk het wel ja.SPOILER: niet lezen als je met het boek bezig bent!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:51 schreef il_Tonno het volgende:
nieuwe spartacus film? maar dan in een setting in de toekomst... saaaai
De premiere is toch nog niet geweest?quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:41 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik heb hem vanmiddag gezien, wat is ie goed zeg!Bij Harry Potter was ik meestal niet helemaal 100% tevreden, maar ik heb eigenlijk niks aan te merken op deze verfilming. Alles is echt heel goed gedaan. Het enige jammere is dat het nu zo'n 1,5 jaar wachten is op het vervolg
Hij was vanochtend om 11:30 al te zien.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:00 schreef Klipnap het volgende:
[..]
De premiere is toch nog niet geweest?
Damn, vind wel lame dat ze het buiten beeld hebben gelaten. In de boeken laten ze ook niets weg en kinderen kunnen dat ook gewoon lezen en voor zich zien.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Dj_Day-V het volgende:
Net gezien. De film wordt een beetje verpest door de 12+ rating. Je ziet bijna niks bij de moorden.
16+ konden ze het veel mooier maken.
Verder wel een leuke filmDoet mij denken aan de film Battle Royale
Mwa, lezen en zelf moeten bedenken is natuurlijk iets heel anders dan het daadwerkelijk zien.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:04 schreef dikke_donder het volgende:
[..]
Damn, vind wel lame dat ze het buiten beeld hebben gelaten. In de boeken laten ze ook niets weg en kinderen kunnen dat ook gewoon lezen en voor zich zien.
Ik zou zeggen, bespaar je de moeite.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:35 schreef megamandy het volgende:
Nrc next geeft vier van de vijf bollen.als ik de boeken van Song of Ice en Fire uit heb (en dat duurt nog wel even)
Spoilers op achterkanten van boekenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:22 schreef drakin het volgende:
Lijkt me een hele leuke film, heb boek 1 gelezen en helaas al de achterkant van deel 3.
Zodra Grijze jager 11 uit is ga ik boek 2 en 3 van deze serie lezen.
en 2 of 3 april samen met mijn zoon naar de film, heb er zin in
Zekerquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:40 schreef Tinos85 het volgende:
Gister de film gezien. Er zijn dus ook boeken van? Zijn die aan te raden?
lezen hoor, geweldigquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:40 schreef Tinos85 het volgende:
Gister de film gezien. Er zijn dus ook boeken van? Zijn die aan te raden?
Ook gezien, en ik vond dat je genoeg zag bij de moorden hoor. Ik kijk ook de meest zieke horror en daar was het niet mee te vergelijken natuurlijk, maar zoals ze het in deze film gedaan hebben was prima vond ik. Een jeugdboek gaan ze natuurlijk nooit 16+ verfilmen met rondvliegende ledematen ofzo. Je zag nog steeds dat kinderen dood gingen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Dj_Day-V het volgende:
Net gezien. De film wordt een beetje verpest door de 12+ rating. Je ziet bijna niks bij de moorden.
16+ konden ze het veel mooier maken.
Verder wel een leuke filmDoet mij denken aan de film Battle Royale
Vrijwel onvergelijkbaar. Ze delen een paar thema's maar gebruiken die in radicaal andere manieren.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:05 schreef VeX- het volgende:
Klinkt als een goedkope Battle Royale kloon.
Mag het ook volgens mij?quote:Op zondag 25 maart 2012 21:14 schreef VeX- het volgende:
Ik ben blijkbaar niet de enige die vind dat de plot nogal identiek is aan BR. Veel media noemen dat als kritiekpunt.
Erg origineel is The Hunger Games in elk geval niet.
Maar hoezo verschilt het dan volgens jou (evt. in spoilers)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 maart 2012 21:36 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Mag het ook volgens mij?
Ik heb Battle Royale zeer vaak gezien. Groot minpunt:Hm, ok. Ik kan niet zeggen dat al mijn twijfels weg zijn, maar ik ben benieuwd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
quote:Op maandag 26 maart 2012 01:51 schreef VeX- het volgende:
[..]
Hm, ok. Ik kan niet zeggen dat al mijn twijfels weg zijn, maar ik ben benieuwd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ditquote:Op maandag 26 maart 2012 03:59 schreef DontGiveAFok het volgende:
Alleen al om die chick is het de 2,5 uur waard
Jep, gaat over een glinsterende vampier met een bril.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:43 schreef Ziba het volgende:
Wat is dit? Een mix van Twilight en Harry Potter in één? Ineens hoor ik iedereen over deze film.
er missen ook heel veel cruciale dingen hoor vind ikquote:Op zondag 25 maart 2012 21:38 schreef Bellatrix het volgende:
Geniale film.
Dicht bij het boek gebleven. Geweldig gecast. Heel goed.
Dat kan ook niet anders als je van een boek een film van 2 uur moet maken. Het gaat erom dat je als scenarioschrijver de essentie van het boek weet te pakken.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:53 schreef gogosweden het volgende:
[..]
er missen ook heel veel cruciale dingen hoor vind ik
daar heb je wel een punt, maar ik vind dingen zoals dat elke 12 uur een "natuurkatastrofe" kwam etc toch wel belangrijke punten in het boekquote:Op maandag 26 maart 2012 08:55 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat kan ook niet anders als je van een boek een film van 2 uur moet maken. Het gaat erom dat je als scenarioschrijver de essentie van het boek weet te pakken.
Dat is deel 2quote:Op maandag 26 maart 2012 08:56 schreef gogosweden het volgende:
[..]
daar heb je wel een punt, maar ik vind dingen zoals dat elke 12 uur een "natuurkatastrofe" kwam etc toch wel belangrijke punten in het boek
De film is alle 3 de boeken in 1 of niet?quote:Op maandag 26 maart 2012 10:27 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Dat is deel 2![]()
Haymitch vond ik het best gecast. Woody Harrelson
Nee, Elk boek bestaat uit 3 delen van 9 hoofdstukken. Dit was alleen het eerste boek.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:28 schreef Murdera het volgende:
[..]
De film is alle 3 de boeken in 1 of niet?
Ahh, trilogie.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:29 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Nee, Elk boek bestaat uit 3 delen van 9 hoofdstukken. Dit was alleen het eerste boek.
Volgende film is Vlammen/Catching Fire.
Ik vraag me af hoe ze deel 3 gaan verfilmenquote:
Volgens mij doet niemand dat hier, Klipnap.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:32 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Trouwens mensen die Hunger Games vergelijken met Harry Potter en Twilight
Hier niet nee.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Volgens mij doet niemand dat hier, Klipnap.
echt? my badquote:Op maandag 26 maart 2012 10:27 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Dat is deel 2![]()
Haymitch vond ik het best gecast. Woody Harrelson
Dat komt meer door het franchise idee. Dat dit een volgende hype gaat worden. Lijkt mij een compliment.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:32 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze deel 3 gaan verfilmen
Trouwens mensen die Hunger Games vergelijken met Harry Potter en Twilight
Ik vond het zelf ook wel behoorlijk ergerlijk dat er per se zo'n liefdesdriehoek in moest worden gestopt. Tenenkrommend gewoon. Als ze dit eruit hadden gelaten was het een goede film geweest.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:53 schreef Bellatrix het volgende:
Hmm nee, op tv werd het als Twilight neergezet omdat er een liefdes driehoek in zit. Dat valt reuze mee, aangezien dat in deze film helemaal niet zo benadrukt wordt. Maar het heeft sommige mensen wel afgestoten geloof ik.
Nu vind ik het nog niet storend, maar ik vraag me af (als niet-lezer) hoe ze dat gaan doen met de vervolgen... Ik vond het eigenlijk een prima afgerond verhaald zo.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:57 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik vond het zelf ook wel behoorlijk ergerlijk dat er per se zo'n liefdesdriehoek in moest worden gestopt. Tenenkrommend gewoon. Als ze dit eruit hadden gelaten was het een goede film geweest.
Het schijnt dat er 4 films komen, het derde boek wordt waarschijnlijk opgesplitst. Ze kunnen imo beter het tweede boek opsplitsen, daar gebeurt zoveel in... Sowieso dat dat ook een film van minstens 2,5 uur wordt. Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:42 schreef truedestiny het volgende:
Wordt het nu ook een filmtrilogie of is deze film het verhaal van alle 3 de boeken?
quote:Op zondag 25 maart 2012 17:28 schreef lelouch het volgende:
The Hunger Games
Ik heb de boeken niet gelezen dus ik ging blanco de film in. Het tempo in de film ligt erg hoog. Je merkt dat sommige personages niet de aandacht krijgen die ze verdienen (en in het boek waarschijnlijk wel krijgen).
Ook krijgt het achtergrondverhaal niet veel aandacht, er wordt in 1 zin verteld waarom de spelen er zijn en daar blijft het ook bij.
Tijdens het spel zelf is de spanning erg goed! Ondanks het gesloten karakter van de hoofdpersoon zat ik toch op het puntje van mijn stoel wanneer ze in actie kwam.
Goede film, maar door het hoge tempo blijven er veel dingen onduidelijk.
Cijfer 8.5/10
Mooi. Voordat ik de film kijk ga ik wel eerst de boeken lezen. Ik rol er zo doorheen. Leuke boeken.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:06 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Het schijnt dat er 4 films komen, het derde boek wordt waarschijnlijk opgesplitst. Ze kunnen imo beter het tweede boek opsplitsen, daar gebeurt zoveel in... Sowieso dat dat ook een film van minstens 2,5 uur wordt. Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.
quote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef JimboSlice het volgende:
People. Still the worst: http://jezebel.com/5896408/racist-hunger-games-fans-dont-care-how-much-money-the-movie-made
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Heb direct de triologie besteld voor 14 euro uit de UK . Geen geld voor (blijkbaar) goede boeken.quote:
quote:Op maandag 26 maart 2012 21:35 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |