Ok, sorry daar leek het wel een beetje op.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:27 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik kan dan mezelf niet meer zijn. En ik krijg het gevoel dat ze me haten. Ik ga me altijd minderwaardig voelen maar dat komt ook door mijn pestverleden waarbij ik altijd gepest werd door meiden. Ik krijg gewoon een hekel aan ze. Maar ik denk niet dat ik ze ooit wat kan aandoen. Ik heb nooit een vrouw geslagen ofzo.
Doordat ze me altijd het gevoel geven dat ik niks waard ben begin ik ze te haten.
Ok zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik had het ff snel de google vertaler heen gehaald.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:31 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ok, sorry daar leek het wel een beetje op.
Maar er zijn ook hordes hele lieve vrouwen, Richard.
En nu wil je die lieve vrouwen niet eens ontmoeten.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:32 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ok zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik had het ff snel de google vertaler heen gehaald.
En ik ben ze nog nooit tegengekomen behalve Strawberry en de dame uit het oosten.
Maar met alle dames met wie ik ooit via internet heb afsproken (3 in totaal) kunnen het allemaal navertellen dus ik ben geen gewelddadig persoon.
Ik denk dat ik niks meer durf te zeggen en dat mijn houding zo verslechterd dat ik negatieve aandacht op mezelf ga afroepen.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
En nu wil je die lieve vrouwen niet eens ontmoeten.
Als je last krijgt tijdens de meet van je gebruikelijk gedachte en gevoelens als er vrouwen bij zijn, is dat niet verkeerd. Iedereen is op de hoogte en daarom verloopt het anders dan je gewent bent. Sta open voor nieuwe ervaringen. Tot nog toe heb je geleerd dat jezelf blootgeven je in contact brengt met mensen er anders mee omgaan en daarin ligt misschien wel de oplossing.
Wij zijn er allemaal op voorbereid dat je miserabel faalt. Mensen gaan daar vast op reageren, maar op een meer welwillende behulpzame constructieve manier vermoed ik. Dus het 'worst case senario' valt mee.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:52 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niks meer durf te zeggen en dat mijn houding zo verslechterd dat ik negatieve aandacht op mezelf ga afroepen.
Ik ben wel benieuwdquote:Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef Crutch het volgende:
Deelnemer, ik ben oprecht geïnteresseerd. Zal er later uitgebreid op ingaan, maar ben nu op een bruiloft.
Mijn exuses als ik anders doe lijken.
Ja. Hoewel ik niet zeker weet of ze 'genoeg weet'. Zou kunnen maar ik leg het er ook weer niet zo dik bovenop. Maar zeker ga ik op haar gedrag letten. Hopelijk niet te veel.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:14 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je moet ook op letten wat zij naar jouw doet. Ze weet inmiddels genoeg toch. Het is voor haar ook een kans. Ze is verlegen, dat maakt het wel lastiger om het te interpreteren.
Dat maakt niet uit. Daar leer je van.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:52 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niks meer durf te zeggen en dat mijn houding zo verslechterd dat ik negatieve aandacht op mezelf ga afroepen.
Vrouwen willen never nooit met mij omgaan. Dat is het probleem. (gelijk hebben ze)quote:Op donderdag 7 april 2011 20:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Daar leer je van.
Naarmate je vaker met vrouwen omgaat, worden die zenuwen vanzelf minder.
Ah cool, richard kan zijn bdd overal de schuld van geven en ik nu mijn houdingquote:Op woensdag 6 april 2011 21:45 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nee , heeft er wel degelijk mee te maken want je houding bepaalt ook je uitstraling, en je zal waarschijnlijk toch motivatie voor dingen moeten vinden anders blijf je in hetzelfde cirkeltje
Gelijk hebben ze? Oh dus 'lelijke' mensen verdienen geen aandacht?quote:Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Vrouwen willen never nooit met mij omgaan. Dat is het probleem. (gelijk hebben ze)
ZOals je weet werd ik tussen 16 en 26 volledig genegeerd door ze en had ik zelfs nog nooit een praatje gemaakt, nu met 27 eigenlijk geen verbetering.
Jij was de eerste waarmee ik praatte via het forum.
Is ook zo, weet ik ook.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:46 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Rustige mensen worden prima gewaardeerd. Dat ongemakkelijke gevoel, als je in het middelpunt staat, is niet zo vreemd. Er wordt sociaal meer van je verwacht dan je van nature geneigd bent te doen. Dan moet je jezelf forceren. Maar waarschijnlijk wordt het niet echt van je verwacht, maar heb je zelf dat gevoel. Misschien moet je leren erop te vertrouwen dat het goed genoeg is als je jezelf blijft.
Het grappige is dat dit topic ten onder dreigde te gaan toen je stopte met posten. In rl heb je moeite om deze spil functie te spelen. Wat is nu het verschil?quote:Op donderdag 7 april 2011 21:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is ook zo, weet ik ook.Er zullen altijd mensen zijn die je niet mogen of leuk vinden om de een of andere reden. Zelfs al ben je wel leuk. Dat zie je dan wel aan programma's zoals big brother en nu secret story, dat elke bewoner wel wordt uitgekotst om een bepaalde reden, vaak onterecht.
Hmm, daar ga ik even over nadenken dan...goeie vraag.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het grappige is dat dit topic ten onder dreigde te gaan toen je stopte met posten. In rl heb je moeite om deze spil functie te spelen. Wat is nu het verschil?
Ik heb er ook even over nagedacht. Enkele gedachten.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hmm, daar ga ik even over nadenken dan...goeie vraag.
Ik ging een borrel crashen van haar afdeling zeg maar, op zich niks mis mee er waren ook wel een paar collega's van mij. Naarmate de avond vorderde ging ik steeds meer haar kant op als het ware, was ik aan het kletsen met iemand toen ze naast me kwam staan. Half kletsen met iemand daarnaast, maar ik had de indruk dat ze wellicht naast me kwam staan om met mij te kletsen. We hadden al best wel oogcontact gehad, moeilijk alleen om het te duiden. Kan zijn dat ze me in het begin probeerde te peilen ofzo.quote:
Dit klopt in principe wel maar weet je ook een oplossing. Ik doe het altijd. Ik wil gewoon zo graag een leuke vriendin. Behalve dat wil ik eigenlijk niks.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:28 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Je faalt door het stressen.. je verwachtingen zijn te hoog. Als ik het zo las dan had je haar al te groot gemaakt in je verwachting.
Nah denk het niet. Ze had het verder wel naar haar zin voor zover ik kon beoordelen. Kan best zijn dat ik haar een ongemakkelijk gevoel (heb) bezorg(d) maar of dat dan aan haar ligt...quote:Voor hetzelfde geld zat zei slecht in dr vel ofzo trouwens het hoeft niet altijd aan jou te liggen.
Introvert zijn is iets wezenlijks anders dan subassertief zijn. De mensen die hier rondlopen zijn niet introvert, maar subassertief. Ze uiten hun gedachten niet in het openbaar. Niet omdat ze dat niet willen (introvert) maar omdat ze het niet kunnen (subassertief).quote:Op donderdag 7 april 2011 22:41 schreef deelnemer het volgende:
Veel mensen houden er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Veel kinderen hebben moeite met hun eerste spreekbeurt. Dit gevoel van onbehagen is zo algemeen, dat het niet noodzakelijk met introvertie te maken heeft, maar meer met onzekerheid. In het middelpunt staan, is op een forum veel makkelijker omdat gewoon thuis achter de PC zit.
Ik stelde me voor, en toen stamelde ik daarna inderdaad. Dat ik haar naam al wist, bla bla, toen zei haar collega namelijk haar naam een aantal keren. Ongelofelijk..quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:35 schreef Supersoep het volgende:
Wat zei je precies, wat ging er fout? Stamelde je wat? Kwam het er verkeerd uit?
Ja, heb je wel een punt. Ze weet of voelt ook wel dat ik haar leuk vindt. Kon ik uit haar gedrag opmaken. Paar keer oogcontact. Werd wel minder, en ik vroeg me wel af of dat betekende dat ze me peilde en niet geïnteresseerd was, maar ik was dus positief verrast toen ze van de bar naast me kwam staan.. maar daarna niet echt haar best deed om mijn povere toenadering te redden. Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds lastig te verklaren, haar hele houding. Mijn beste gok is dat ze wel (een beetje) geïnteresseerd was maar teleurgesteld in mijn povere contactlegging. Zo van hee ik wacht al zo lang is dit het nou? Of dat ze me doorhad en me maar vervelend vindt, en van plan was me op afstand te houden. Maar het was op zich echt zo ik stamelde, en het gesprek niet zelf redde. Had ik wel de tijd voor denk ik. Maar niet de tegenwoordigheid van geest.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:40 schreef Supersoep het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets dus eigenlijk.Op 'het moment' gebeurt dat iedereen wel eens. Dat ze daar gelijk op afknapt zou me trouwens flink irriteren. Dan is het gewoon haar schuld en moet je haar maar vergeten, fuck it.
Het is een afbeelding die voor jou blijkbaar niet werkt, ik verwijder het ook maar even want het is geen permanente link.quote:
Dat houdt een gesprek niet bepaald op gang nee.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:49 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Het is een afbeelding die voor jou blijkbaar niet werkt, ik verwijder het ook maar even want het is geen permanente link.
Er staat: ''Someone asks: what's up?. Respond with: "Good''.
Hoe lang heeft dat contact geduurd? Een paar minuten? Als je het omdraait en iemand zou jou zo hebben benaderd, zou je dan negatief over denken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:38 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Ik stelde me voor, en toen stamelde ik daarna inderdaad. Dat ik haar naam al wist, bla bla, toen zei haar collega namelijk haar naam een aantal keren. Ongelofelijk..Ik had gewoon iets leuks moeten vragen ofzo..
Maar ja goed dat weet ik dus ook wel, maar op het moment zelf is het niet zo makkelijk. Ze stond naast me en ik moest gewoon contact maken... GVD
Nou, maximaal. Was echt kort. Zo van he hoi, ik ben die en die, ok hoi, en toen een domme stamelende opmerking...quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:52 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hoe lang heeft dat contact geduurd? Een paar minuten? Als je het omdraait en iemand zou jou zo hebben benaderd, zou je dan negatief over denken?
Je hebt haar interesse nog niet gewekt, anders had ze je wel geholpen het gesprek op gang te brengen.
Dat wordt een oncomfortabele werksfeer. In een opwelling lijkt dat vaak een geweldig plan, maar de aftermath is minder vrolijk.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:00 schreef BlakeGriffin het volgende:
Trouwens, ik zit dus te denken om een en ander uit te leggen en ook recht voor z'n raap te zeggen dat ik verliefd op haar ben via facebook.
Ik vind dit zo onbevredigend, ik krijg leiver een duidelijke nee ofzo.. en m'n hart luchten. Ik weet het niet..
Het is wel duidelijk dat het iig niet op de subtiele manier gaat lukken met mij.
Ze komt eigenlijk amper haar kantoor uit. En we werken er allebei op korte termijn. Ik weet het ook niet hoor, klinkt zeker niet als een geweldig plan, ik bedoel, ik twijfel altijd overal over sowieso, maar ik denk dat de werksfeer sowieso al wel kut is. Voor mij zeker. en dat was het al. Waarschijnlijk wordt het nu beter, minder nerveus want niks meer te verliezen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:02 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat wordt een oncomfortabele werksfeer. In een opwelling lijkt dat vaak een geweldig plan, maar de aftermath is minder vrolijk.
Ja da's misschien wel beter, tactisch dan. Maar ik zou het dan ook niet eens pushen naar een vraag, maar gewoon opbiechten, en misschien ook excuses maken voor haar eventueel ongemakkelijk maken op het werk. Zoiets, maar ik weet het niet. Ga ik waarschijnlijk uitstellen tot het er niet van komt..quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:02 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat wordt een oncomfortabele werksfeer. In een opwelling lijkt dat vaak een geweldig plan, maar de aftermath is minder vrolijk.
In ieder geval, zeg niet zomaar dat je verliefd ben, als het écht moet kan je haar gewoon uitvragen.
''Zeg, dat ging gisteren wel heel verkeerd bij me. Ik was van plan om je mee uit te vragen, dus dat ging gegarandeerd fout tijdens het gesprek na het 100x te hebben doorlopen in m'n hoofd. Heb je misschien toch zin om na het werk eens wat te gaan drinken?"
Dat zou ik dan doen, als ik op m'n opwelling af zou willen gaan. Dat klinkt toch wat aannemelijker dan ''Ja sorry, maar ik ben gewoon echt verliefd op je, het maakt niet uit of het wederzijds is hoor maar ik hoop natuurlijk van wel, misschien zit er iets in tussen ons........''
Nee dat heb ik ook wel eens, dat gevoel. Lijkt me dus normaal. Dat lijkt me meer een teken van ongeduldigheid.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:10 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Ja da's misschien wel beter, tactisch dan. Maar ik zou het dan ook niet eens pushen naar een vraag, maar gewoon opbiechten, en misschien ook excuses maken voor haar eventueel ongemakkelijk maken op het werk. Zoiets, maar ik weet het niet. Ga ik waarschijnlijk uitstellen tot het er niet van komt..
Wat voor mij de reden zou zijn is dat het niet gaat lukken om het subtiel/nonchalant te brengen, en dan moet het dus maar direct. Ik wil het vaak toch kwijt ook al heb ik gevoel dat de kans al voorbij is.. is dat een afwijking?
Eerlijk gezegd zie ik dat nu ook wel zo. Maar ik baal wel hard. Niet van dat ik nooit met haar zal trouwen oid maar van mn niveau van stunteligheid. En al die stress en dan nul resultaat. Dat kan ik amper meer opbrengen. Het stompt me af.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:58 schreef Supersoep het volgende:
Soms gebeuren die dingen nu eenmaal, je moet er niet te zwaar aan tillen. Zelfverzekerd blijven en zie haar gewoon als oefenmateriaal.
Klopt ze mogen ook wel wat doen maar at the end of the day moet je doen wat nodig is. En per vrouw verschilt dat. Maar uiteindelijk moet je doen wat zij wil om haar te winnen. Wat dat ook moge zijn (weet zij zelf niet eens).quote:Ik werd overlaatst uitgenodigd door een meisje om te komen studeren. Dat ging na een aantal afzeggingen (eerst van mij, dan van haar) eindelijk eens door en ik heb het gevoel dat ze echt samen iets wou doen, maar te verlegen was om me mee uit te vragen voor iets fatsoenlijks. Vooraf veel geSMS van haar kant, ''ja, dan starten we rond die en die tijd en dan kan ik heeeeel de middag doorgaan''.
Eenmaal daar stak ik er geen moeite in want ik was er met een beetje tegenzin en het was geen leuke setting met vreemde mensen links en rechts van ons die druk in een boek aan het lezen waren, praten in een bibliotheek is sowieso not-done want dat zou heel storend zijn geweest, dus ik ging maar vrolijk door met echt studeren en we hebben in totaal zo'n vier zinnen met elkaar gewisseld.
Zij hield het na 1.5 uur voor gezien, na eigenlijk niet veel gedaan te hebben. Ik was het waarschijnlijk verplicht als man zijnde om het even te leiden allemaal, maar ik had geen zin in dat gedoe. Vrouwen mogen eens duidelijk zijn met wat ze willen. We hadden al eens een echte date, waar ik dat wel allemaal deed. Ik blijf niet bezig.
Relativeer het eerst. Er is altijd de kans dat het niet wederzijds is. Die conclusie moet je kunnen accepteren. Dat is wat anders dan opgeven. Game on.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:06 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Ze komt eigenlijk amper haar kantoor uit. En we werken er allebei op korte termijn. Ik weet het ook niet hoor, klinkt zeker niet als een geweldig plan, ik bedoel, ik twijfel altijd overal over sowieso, maar ik denk dat de werksfeer sowieso al wel kut is. Voor mij zeker. en dat was het al. Waarschijnlijk wordt het nu beter, minder nerveus want niks meer te verliezen.
Had ik haar eerder moeten facebooken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:11 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Nee dat heb ik ook wel eens, dat gevoel. Lijkt me dus normaal. Dat lijkt me meer een teken van ongeduldigheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan het wel relativeren het is slechts een druppel maar de emmer is al bijna vol!quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:13 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Relativeer het eerst. Er is altijd de kans dat het niet wederzijds is. Die conclusie moet je kunnen accepteren. Dat is wat anders dan opgeven. Game on.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:14 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Had ik haar eerder moeten facebooken?Nee, ik bedoel, je hebt een maand lang gewacht, er is niks van gekomen en nu denk je zoiets van ''ja verdomme, dat is niet eerlijk, dan maar op de directe manier''. Als je haar maar een dag of 2 had gekend, had je dat gevoel niet gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ron Paul 2012
Nee, heeft niks met niet eerlijk te maken. Het is gewoon plan B. ook al is het maar 0,02 promille kans, ik ben zo desperate dat ik het toch moet zeggen.. ik weet, het is triest.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:16 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel, je hebt een maand lang gewacht, er is niks van gekomen en nu denk je zoiets van ''ja verdomme, dat is niet eerlijk, dan maar op de directe manier''. Als je haar maar een dag of 2 had gekend, had je dat gevoel niet gehad.
Plan C is een Duitse die ik twee weken geleden heb leren kennen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:24 schreef Supersoep het volgende:
Zeg dan maar precies wat ik heb neergetypt. Als dat niet werkt, dan heeft het nooit kans van slagen gehad.
Dan is het tijd voor plan C.
Niet willen en niet kunnen zijn twee handen op één buik. Het is vaak lastig om die twee te onderscheiden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:38 schreef Shodan het volgende:
[..]
Introvert zijn is iets wezenlijks anders dan subassertief zijn. De mensen die hier rondlopen zijn niet introvert, maar subassertief. Ze uiten hun gedachten niet in het openbaar. Niet omdat ze dat niet willen (introvert) maar omdat ze het niet kunnen (subassertief).
Subassertieven maken zichzelf kleiner dan dat ze zijn, ze cijferen zichzelf weg, ze beredeneren zichzelf het hoekje in. Vermijden confrontaties, vermijden activiteiten die vervelend zijn. Omdat de angsten groter zijn dan de voordelen.
En vervolgens komen ze als volwassenen met die verouderde mechanismes tot de conclusie dat ze niets gedaan krijgen. 3x raden wat er in deze topicreeks beschreven wordt: allemaal subassertieve mensen die zelf niet (willen) weten dat ze subassertief gedrag vertonen..
Ja dat is de harde waarheid iemand met met een lelijk of nog erger een afstotelijk uiterlijkquote:Op donderdag 7 april 2011 01:04 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Yep dat is de harde waarheid inderdaad. Je omschrijft daar precies hoe kansloos ik me voel.
Vaak zie ik wel leuke dames, maar ik denk er niet meer bij of sta er bij stil want de kans dat me leuk vinden is 0%.
Ze hadden veel oog contact.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:42 schreef Kieswiel het volgende:
@ BlakeGriffin; ik heb je verhaal niet helemaal vanaf het begin gevolgd maar begrijp ik 't goed dat je een maand lang verliefd bent op een collega die je maar een keer heb gesproken? Hoe kan je dan al verliefd zijn? (is een oprechte vraag, misschien heb ik iets gemist in je verhaal)
Via facebook? Ai, lijkt mij geen slim plan. Dat komt hoe dan ook debiel over.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:00 schreef BlakeGriffin het volgende:
Trouwens, ik zit dus te denken om een en ander uit te leggen en ook recht voor z'n raap te zeggen dat ik verliefd op haar ben via facebook.
Ik vind dit zo onbevredigend, ik krijg leiver een duidelijke nee ofzo.. en m'n hart luchten. Ik weet het niet..
Het is wel duidelijk dat het iig niet op de subtiele manier gaat lukken met mij.
Dat zou ik niet zeggen, wanhoop druipt er vanaf.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:02 schreef Supersoep het volgende:
[..]
In ieder geval, zeg niet zomaar dat je verliefd ben, als het écht moet kan je haar gewoon uitvragen.
''Zeg, dat ging gisteren wel heel verkeerd bij me. Ik was van plan om je mee uit te vragen, dus dat ging gegarandeerd fout tijdens het gesprek na het 100x te hebben doorlopen in m'n hoofd. Heb je misschien toch zin om na het werk eens wat te gaan drinken?"
Dat zou ik dan doen, als ik op m'n opwelling af zou willen gaan. Dat klinkt toch wat aannemelijker dan ''Ja sorry, maar ik ben gewoon echt verliefd op je, het maakt niet uit of het wederzijds is hoor maar ik hoop natuurlijk van wel, misschien zit er iets in tussen ons........''
Alsnog geen reden om verliefd te zijn, maargoed. Hoe ik het zie (en hoe blakegriffin het kan zien); dat meisje heeft zichzelf nog maar te bewijzen, je hebt geen idee hoe ze is en of jullie bij elkaar passen. Als je voor jezelf bedenkt dat zij op dit moment alleen een leuk koppie is, valt zij een beetje van dat voetstuk waar zij op geplaatst is, en is ze meer benaderbaar. Op dit moment is het ' ik ben maar een collega, en zij is geweldig en mooi en fantastisch' maar maak het zo; ' ik ben een leuke goed uitziende jongen met allerlei goede karaktereigenschappen, en zij is maar een collega die er wel leuk uitziet'. Draai de rollen om.quote:
Plan B & C zijn geschikt om je terugval positie te verbeteren. Je voelt je sterker in je schoenen staan als er alternatieven voorkanden zijn. Het is wel een strategie waarbij je mensen voor het lapje houd met een dubbele agenda. Lullig, maar dat hoort erbij. Als je je daarop richt en je collega even laat lopen (alleen gebruikt maken van natuurlijke situaties om contact te maken), dan geef ik je de meeste kans. Het nu forceren lijkt me een slechte strategie.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:31 schreef BlakeGriffin het volgende:
Mn lieve vrouwelijke collega's belden net nog wel even vanuit de stad. Had ze geprobeerd te onderscheppen in een kroeg en daarna gesms't.
[..]
Plan C is een Duitse die ik twee weken geleden heb leren kennen.
Plan B is een mooie dame die ik in een disco zag afgelopen weekend. Ga kijken of ze er dit weekend weer is.
Maar ja, op zich, misschien is dat wel een idee, toch een date voorstel alsnog. Hoewel ik voel me daar wel een beetje raar bij.
Misschien wel, al vind ik het logisch dat je er veel over denkt als je iemand uit wil vragen, dat loop je toch echt een tijdje door je hoofd. Als daar al geen begrip meer voor is, dan mag ze wegblijven.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen, wanhoop druipt er vanaf.
+1quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:14 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Alsnog geen reden om verliefd te zijn, maargoed. Hoe ik het zie (en hoe blakegriffin het kan zien); dat meisje heeft zichzelf nog maar te bewijzen, je hebt geen idee hoe ze is en of jullie bij elkaar passen. Als je voor jezelf bedenkt dat zij op dit moment alleen een leuk koppie is, valt zij een beetje van dat voetstuk waar zij op geplaatst is, en is ze meer benaderbaar. Op dit moment is het ' ik ben maar een collega, en zij is geweldig en mooi en fantastisch' maar maak het zo; ' ik ben een leuke goed uitziende jongen met allerlei goede karaktereigenschappen, en zij is maar een collega die er wel leuk uitziet'. Draai de rollen om.
Hou het nonchalant, en ga niet zeggen dat je verliefd bent, want dat lijkt me stug, je kent haar niet eens. Je wilt haar leren kennen, en dat kan je gewoon zeggen.
Ik weet niet, de wanhoop benadrukken is nooit een goed idee. Dan legt dat al meteen veel druk op de gehele situatie en dat meisje. Ook omdat zij nog lang niet dezelfde gevoelens voor hem heeft als hij voor haar. Dat is dan scheef.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:19 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Misschien wel, al vind ik het logisch dat je er veel over denkt als je iemand uit wil vragen, dat loop je toch echt een tijdje door je hoofd. Als daar al geen begrip meer voor is, dan mag ze wegblijven.
Het is enkel om een excuus te hebben voor dat gestamel waar ze dus blijkbaar enorm op afknapt.
Verliefdheid is ook een manier van idealiseren. Als je iemand dan beter leert kennen kom je erachter dat die persoon ook zo z'n flaws heeft en dat die idealisatie dus nergens op slaat. We zijn allemaal maar mensen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
+1
Verliefdheid is niet bepaald een toestand van gezonde realiteitszin. Verliefd worden is makkelijker als je elkaar niet goed kent. Bied je nog alle ruimte om weg te dromen. Naarmate je iemand beter kent word je realistischer en nuchterder.
Stendhal's kristalisatie. Men doorloopt de volgende stappen:quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verliefdheid is ook een manier van idealiseren. Als je iemand dan beter leert kennen kom je erachter dat die persoon ook zo z'n flaws heeft en dat die idealisatie dus nergens op slaat. We zijn allemaal maar mensen.
Of mischien omdat die kinderen het nooit hebben geleerd om zich te uiten?quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:38 schreef Shodan het volgende:
[..]
Introvert zijn is iets wezenlijks anders dan subassertief zijn. De mensen die hier rondlopen zijn niet introvert, maar subassertief. Ze uiten hun gedachten niet in het openbaar. Niet omdat ze dat niet willen (introvert) maar omdat ze het niet kunnen (subassertief).
Subassertieven maken zichzelf kleiner dan dat ze zijn, ze cijferen zichzelf weg, ze beredeneren zichzelf het hoekje in. Vermijden confrontaties, vermijden activiteiten die vervelend zijn. Omdat de angsten groter zijn dan de voordelen.
En vervolgens komen ze als volwassenen met die verouderde mechanismes tot de conclusie dat ze niets gedaan krijgen. 3x raden wat er in deze topicreeks beschreven wordt: allemaal subassertieve mensen die zelf niet (willen) weten dat ze subassertief gedrag vertonen..
Dat klinkt echt lastig, man. Hel lastig.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:35 schreef iwannabehigh het volgende:
Vanmorgen kwam ik het meisje tegen die ik nog steeds heel leuk vind (in de stad, heel toevallig), toen ze mij zag schrok ze volgens mij en keerde ze zich om. Ik dacht nog wel iedere dag aan haar maar het was niet meer dat ik de behoefte had om haar te zien. Het ging allemaal beter, mede door de psycholoog. Nu heb ik het gevoel nadat ik haar heb gezien dat ik weer terug ben bij af.. Ik heb nog geen uur niet aan haar gedacht. Ik vind haar uitstraling en uiterlijk echt verschrikkelijk leuk, maar het is echt veel meer. Nu ik haar heb gezien besef ik weer dat zij alles is wat ik nodig heb op dit moment. Het is echt nodig voor mij om erachter te komen waarom ik dat beeld bij haar heb gekregen en waarop dit gebaseerd is, want ik voel nu een enorm sterke emotionele band met haar die niet weg gaat door haar te negeren of dood te zwijgen. Ik weet dat ik niet zomaar op haar af kan stappen door het verleden, ik weet dat ze bang voor me is, me irritant vindt maar ik weet echt niet wat ik eraan kan doen.. Het gaat met vlagen, dan gaat het weer goed maar het gaat altijd weer fout en dat merk ik nu. Ik voel me nu weer geirriteerd en kut terwijl het goed ging.. ik baal er echt van. De gedachte dat ik nooit met haar in contact kan komen kan ik geen plekje geven.. Ik kan er niet mee leven merk ik. Ik weet niet of het ooit goedkomt aangezien ik verhalen heb gelezen van mensen die hun hele leven gek op één persoon blijven.. daar zit ik niet op te wachten
Dat kun je idd doen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:35 schreef iwannabehigh het volgende:
Vanmorgen kwam ik het meisje tegen die ik nog steeds heel leuk vind (in de stad, heel toevallig), toen ze mij zag schrok ze volgens mij en keerde ze zich om. Ik dacht nog wel iedere dag aan haar maar het was niet meer dat ik de behoefte had om haar te zien. Het ging allemaal beter, mede door de psycholoog. Nu heb ik het gevoel nadat ik haar heb gezien dat ik weer terug ben bij af.. Ik heb nog geen uur niet aan haar gedacht. Ik vind haar uitstraling en uiterlijk echt verschrikkelijk leuk, maar het is echt veel meer. Nu ik haar heb gezien besef ik weer dat zij alles is wat ik nodig heb op dit moment. Het is echt nodig voor mij om erachter te komen waarom ik dat beeld bij haar heb gekregen en waarop dit gebaseerd is, want ik voel nu een enorm sterke emotionele band met haar die niet weg gaat door haar te negeren of dood te zwijgen. Ik weet dat ik niet zomaar op haar af kan stappen door het verleden, ik weet dat ze bang voor me is, me irritant vindt maar ik weet echt niet wat ik eraan kan doen.. Het gaat met vlagen, dan gaat het weer goed maar het gaat altijd weer fout en dat merk ik nu. Ik voel me nu weer geirriteerd en kut terwijl het goed ging.. ik baal er echt van. De gedachte dat ik nooit met haar in contact kan komen kan ik geen plekje geven.. Ik kan er niet mee leven merk ik. Ik weet niet of het ooit goedkomt aangezien ik verhalen heb gelezen van mensen die hun hele leven gek op één persoon blijven.. daar zit ik niet op te wachten
Die logica snap ik niet....ze had dus mogelijk interesse, ze is een beetje zoals jij, maar nu ben je blij dat het niet is doorgezet ómdat je jezelf herkent in haar? Lolwhut. Je wilde toch graag en meisje of niet?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:59 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik was ook gek op een meisje. En voelde mij ook emotioneel met haar verbonden. Achteraf besef ik mij dat 'die band' allemaal tussen mijn eigen oren zat. Hoeveel spanning er ook altijd was als we mekaar passeerden, toevallig, op straat. Of hoe ze mij ongezien toch in de gaten had maar niet in die zin van dat ze bang zou zijn. Ik merkte een onzekerheid bij haar wat niet kwam door een gevoel van ongemak. Haar 'hoi' tegen mij was even onzeker als mijn hoi tegenover mooie meisjes op een slechte dag dat ik mij erg onzeker voel. Nu ik fotos van haar op hyves zie ben ik blij dat dat nooit heeft doorgezet. ik haat alles aan haar waar ik mezelf in herken.
+1quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:15 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Of mischien omdat die kinderen het nooit hebben geleerd om zich te uiten?
Wellicht is het een bepaald persoonlijkheid, niet perse dom of onbekwaam. Maar zien zij de wereld anders en komt die anders op hen over. En als je hen niet de juiste vrijheid geeft om zich te leren uiten leren zij het zichzelf om hun impulsen intehouden?
Mischien zijn het juist kinderen die op jonge leeftijd meer relativeren en meer zien om zich heen en meer sociale dynamiek opmerken. Ik noem maar wat. Waardoor zij gauw het idee hebben dat zij zich maar beter gedeisd kunnen houden. Als je zo'n kind (ik neem mijn neefje als voorbeeld) niet voldoende liefde geeft, dan wordt ie stil. Als je hem de plek gaf en aangaf dat het goed was om zich te uiten, dan uitte hij zich namelijk wel.
Zoals jij "subassertieven" beschrijft (nooit eerder van gehoord eigenlijk). lijkt het alsof je er vanuitgaat dat, mocht een kind zich uit zichzelf goed kunnen uiten, dat dat een gezondere persoon zou zijn. dat zo'n instelling verkiesbaar is boven eentje die niet zo is. Degene die dus niet zo zijn zijn maar zwak en bang of, weetikveel, autistisch ofzo. Dat is namelijk de gemiddelde manier van denken bij de nederlander.
ik weet eigenlijk niet of ze echt interesse had. geen idee wat zij precies dacht. en ach, ik zij "doorgezet" maar wellicht was er helemaal niets en zat het allemaal tussen mijn oren.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die logica snap ik niet....ze had dus mogelijk interesse, ze is een beetje zoals jij, maar nu ben je blij dat het niet is doorgezet ómdat je jezelf herkent in haar? Lolwhut. Je wilde toch graag en meisje of niet?
Tja, je weet het niet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:04 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ik weet eigenlijk niet of ze echt interesse had. geen idee wat zij precies dacht. en ach, ik zij "doorgezet" maar wellicht was er helemaal niets en zat het allemaal tussen mijn oren.
Een volledig eenzijdige relatie, die alleen in je verbeelding bestaat. Het is een ode aan de menselijke fantasiequote:Op vrijdag 8 april 2011 20:04 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ik weet eigenlijk niet of ze echt interesse had. geen idee wat zij precies dacht. en ach, ik zij "doorgezet" maar wellicht was er helemaal niets en zat het allemaal tussen mijn oren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ron Paul 2012
quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:27 schreef Supersoep het volgende:
Schenkstroop, ik ga jou hoop geven.
In deze spoiler zit een afbeelding van een persoon-mens die naar mijn inbeelding wellicht op je lijkt. Deze persoon-mens heeft een vriendin, die naar mijn ogen zo knap is dat ik er bijna van kwijl. Ze heeft enkele mindere punten als ze haar mond opendoet, maar mijn hemel, dat interesseert me niet eens.Leuke man, maar wat een oerlelijk wijf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The view from nowhere.
Iedereen heeft zo zijn eigen variant van BDD.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:31 schreef Supersoep het volgende:
Nee joh, wat een vertekend beeld heb je dan, ik vind haar knap. Op andere foto's ziet ze er nog knapper uit.
Lelijk? Hoezo dat...een beetje overdone met de oogmake-up en langer haar vind ik ook leuker persoonlijk, maar lelijk? Die man is niet moeders mooiste, maar hij heeft wel een lieve uitstraling.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:30 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Leuke man, maar wat een oerlelijk wijf.
Jij ook al.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lelijk? Hoezo dat...een beetje overdone met de oogmake-up en langer haar vind ik ook leuker persoonlijk, maar lelijk? Die man is niet moeders mooiste, maar hij heeft wel een lieve uitstraling.
Ik weet uit ervaring, dat als meiden je niet moeten, dat ze je dan ook echt compleet uit de weg gaan, Dat deed zij niet. Maarja mischien was dat weer háár manier om mij toch uit de weg te gaan. weet ik veel.quote:
In deze spoiler zit een afbeelding van een persoon-mens die naar mijn inbeelding wellicht op je lijkt. Deze persoon-mens heeft een vriendin, die naar mijn ogen zo knap is dat ik er bijna van kwijl. Ze heeft enkele mindere punten als ze haar mond opendoet, maar mijn hemel, dat interesseert me niet eens.Wie is dat (die jongen)?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Precies. Ik zou gewoon even pauze nemen van plan A.quote:Op vrijdag 8 april 2011 01:31 schreef BlakeGriffin het volgende:
Mn lieve vrouwelijke collega's belden net nog wel even vanuit de stad. Had ze geprobeerd te onderscheppen in een kroeg en daarna gesms't.
[..]
Plan C is een Duitse die ik twee weken geleden heb leren kennen.
Plan B is een mooie dame die ik in een disco zag afgelopen weekend. Ga kijken of ze er dit weekend weer is.
Maar ja, op zich, misschien is dat wel een idee, toch een date voorstel alsnog. Hoewel ik voel me daar wel een beetje raar bij.
quote:Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef Crutch het volgende:
Deelnemer, ik ben oprecht geïnteresseerd. Zal er later uitgebreid op ingaan, maar ben nu op een bruiloft.
Mijn exuses als ik anders doe lijken.
quote:Op donderdag 7 april 2011 18:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd. Ik heb die post verwijderd omdat je natuurlijk zelf mag bepalen wat je post.
Dit gebeurd bij mij non stop zelfs in de vriendengroep! waar anders dan aan je uiterlijk kan dit aan liggen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:41 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring, dat als meiden je niet moeten, dat ze je dan ook echt compleet uit de weg gaan, Dat deed zij niet. Maarja mischien was dat weer háár manier om mij toch uit de weg te gaan. weet ik veel.
[..]
Wie is dat (die jongen)?
Doet er niet toe, want jij moet toch eerst van jezelf gaan houden en je BDD aanpakken voordat je kan denken aan het daten van meiden. Psychoses krijg je niet zomaar, en als ik die wiki doorlees dan heb jij nog veel meer handelingen die wat weghebben van dwangmatige OCD handelingen en daar moet je eerst vanaf.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:03 schreef richard_prf het volgende:
Dit gebeurd al mijn hele leven, waar ligt dit dan godverdomme toch aan????????????????
Nee maar dat ze niet gewoon normaal met me kunnen omgaan zoals met mijn vrienden. WAAROM WORD IK ALTIJD GENEGEERD????????? Die vraag stel ik me al 10 jaar lang.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Doet er niet toe, want jij moet toch eerst van jezelf gaan houden en je BDD aanpakken voordat je kan denken aan het daten van meiden.
In de puberteit omdat meisjes dan vaak voor de meer populaire jongens gaan. Als jij gepest werd, was je dat dus niet. Daarna heb jij BDD ontwikkeld en ben je aan het gamen geslagen, dus ontwikkelde je waarschijnlijk een bepaalde houding en bevond je je in voornamelijk het bijzijn van mannen, waardoor je zeker niet veel aandacht kon krijgen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:07 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Nee maar dat ze niet gewoon normaal met me kunnen omgaan zoals met mijn vrienden. WAAROM WORD IK ALTIJD GENEGEERD????????? Die vraag stel ik me al 10 jaar lang.
In deze spoiler zit een afbeelding van een persoon-mens die naar mijn inbeelding wellicht op je lijkt. Deze persoon-mens heeft een vriendin, die naar mijn ogen zo knap is dat ik er bijna van kwijl. Ze heeft enkele mindere punten als ze haar mond opendoet, maar mijn hemel, dat interesseert me niet eens.Kerel, ben je nou echt echt serieus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet wel, beauty zit echt in the eye of the beholder.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:24 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Kerel, ben je nou echt echt serieus?
Nou, kwijlen zal ik niet doen. Maar ze is gewoon knap, is op andere foto's duidelijker te zien wellicht. Wat een diep verborgen frustratie lijkt dit wel zeg, van deelnemer ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:24 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Kerel, ben je nou echt echt serieus?
Nee, even serieus.. ik dacht echt dat je een grapje maakte (sorry)quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:26 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Nou, kwijlen zal ik niet doen. Maar ze is gewoon knap, is op andere foto's duidelijker te zien wellicht. Wat een diep verborgen frustratie lijkt dit wel zeg, van deelnemer ook.
Ze is inderdaad best leuk om te zien. Lieve uitstraling, niks mis mee. Eentje die onbereikbaar is voor mij.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:26 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Nou, kwijlen zal ik niet doen. Maar ze is gewoon knap, is op andere foto's duidelijker te zien wellicht. Wat een diep verborgen frustratie lijkt dit wel zeg, van deelnemer ook.
Klopt, maar misschien als jij ooit beter in je vel zit wordt zij ook bereikbaar voor jou.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:35 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ze is inderdaad best leuk om te zien. Lieve uitstraling, niks mis mee. Eentje die onbereikbaar is voor mij.
Ik heb het uiterlijk van een ander kaliber, volledig onaantrekkelijk op elk gebied.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar misschien als jij ooit beter in je vel zit wordt zij ook bereikbaar voor jou.
Godverdomme man, waarom denk je nu dat ik uberhaupt die foto daar plaats. Alsof die kerel daar er beter uitziet dan jij, daar kijken dames ook nooit naar als hij langsloopt op straat. En toch, ze is smoor op hem.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:35 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ze is inderdaad best leuk om te zien. Lieve uitstraling, niks mis mee. Eentje die onbereikbaar is voor mij.
We gaan het niet meer over je uiterlijk hebben, dat staat hier namelijk los van.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:40 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik heb het uiterlijk van een ander kaliber, volledig onaantrekkelijk op elk gebied.
Als je je zo voelt dan straal je dat ook uit.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:40 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik heb het uiterlijk van een ander kaliber, volledig onaantrekkelijk op elk gebied.
Ben je daar gelukkig mee, dat zo iemand als lelijk bestempeld wordt terwijl ze dat in de verste verte niet is? Dat het je type niet is, prima, maar de stap naar lelijk is wel héél groot.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:48 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik weet niet maar als ik kijk naar mijn vrienden en bijv. de mensen in mijn klas zou dat meisje gewoon als lelijk bestempeld worden. Serieus. Maar oké mannen ik vind niet dat jullie jezelf allemaal zo moeten kleineren! Zulke meisjes zijn zeker wel haalbaar voor jullie
Ja, als je haar al lelijk vindt (dus niet eens normaal, maar echt lélijk), dan knap je wel heel snel op iemands uiterlijk af. Gelukkig ken ik zulke jongens niet en ik weet ook niet of ik dat wel wil.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:51 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ben je daar gelukkig mee, dat zo iemand als lelijk bestempeld wordt terwijl ze dat in de verste verte niet is? Dat het je type niet is, prima, maar de stap naar lelijk is wel héél groot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |