abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95201372
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:28 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Je faalt door het stressen.. je verwachtingen zijn te hoog. Als ik het zo las dan had je haar al te groot gemaakt in je verwachting.
Dit klopt in principe wel maar weet je ook een oplossing. Ik doe het altijd. Ik wil gewoon zo graag een leuke vriendin. Behalve dat wil ik eigenlijk niks.
quote:
Voor hetzelfde geld zat zei slecht in dr vel ofzo trouwens het hoeft niet altijd aan jou te liggen.
Nah denk het niet. Ze had het verder wel naar haar zin voor zover ik kon beoordelen. Kan best zijn dat ik haar een ongemakkelijk gevoel (heb) bezorg(d) maar of dat dan aan haar ligt...
pi_95201410
Wat zei je precies, wat ging er fout? Stamelde je wat? Kwam het er verkeerd uit?
Ron Paul 2012
pi_95201506
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:41 schreef deelnemer het volgende:
Veel mensen houden er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Veel kinderen hebben moeite met hun eerste spreekbeurt. Dit gevoel van onbehagen is zo algemeen, dat het niet noodzakelijk met introvertie te maken heeft, maar meer met onzekerheid. In het middelpunt staan, is op een forum veel makkelijker omdat gewoon thuis achter de PC zit.
Introvert zijn is iets wezenlijks anders dan subassertief zijn. De mensen die hier rondlopen zijn niet introvert, maar subassertief. Ze uiten hun gedachten niet in het openbaar. Niet omdat ze dat niet willen (introvert) maar omdat ze het niet kunnen (subassertief).

Subassertieven maken zichzelf kleiner dan dat ze zijn, ze cijferen zichzelf weg, ze beredeneren zichzelf het hoekje in. Vermijden confrontaties, vermijden activiteiten die vervelend zijn. Omdat de angsten groter zijn dan de voordelen.

En vervolgens komen ze als volwassenen met die verouderde mechanismes tot de conclusie dat ze niets gedaan krijgen. 3x raden wat er in deze topicreeks beschreven wordt: allemaal subassertieve mensen die zelf niet (willen) weten dat ze subassertief gedrag vertonen..
pi_95201515
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:35 schreef Supersoep het volgende:
Wat zei je precies, wat ging er fout? Stamelde je wat? Kwam het er verkeerd uit?
Ik stelde me voor, en toen stamelde ik daarna inderdaad. Dat ik haar naam al wist, bla bla, toen zei haar collega namelijk haar naam een aantal keren. Ongelofelijk.. -O- Ik had gewoon iets leuks moeten vragen ofzo..

Maar ja goed dat weet ik dus ook wel, maar op het moment zelf is het niet zo makkelijk. Ze stond naast me en ik moest gewoon contact maken... GVD
pi_95201578
Zoiets dus eigenlijk. :D Op 'het moment' gebeurt dat iedereen wel eens. Dat ze daar gelijk op afknapt zou me trouwens flink irriteren. Dan is het gewoon haar schuld en moet je haar maar vergeten, fuck it.

[ Bericht 17% gewijzigd door Supersoep op 08-04-2011 00:49:53 ]
Ron Paul 2012
pi_95201617
Het rare is dat ik me op zich helemaal niet supernerveus voelde..

Maar toch kwam ik niet relaxed over.

Oh en aan m'n uiterlijk lag het niet. Ik zag er geil uit al zeg ik het zelf. :P
pi_95201806
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:40 schreef Supersoep het volgende:
[ afbeelding ]

Zoiets dus eigenlijk. :D Op 'het moment' gebeurt dat iedereen wel eens. Dat ze daar gelijk op afknapt zou me trouwens flink irriteren. Dan is het gewoon haar schuld en moet je haar maar vergeten, fuck it.
Ja, heb je wel een punt. Ze weet of voelt ook wel dat ik haar leuk vindt. Kon ik uit haar gedrag opmaken. Paar keer oogcontact. Werd wel minder, en ik vroeg me wel af of dat betekende dat ze me peilde en niet geïnteresseerd was, maar ik was dus positief verrast toen ze van de bar naast me kwam staan.. maar daarna niet echt haar best deed om mijn povere toenadering te redden. Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds lastig te verklaren, haar hele houding. Mijn beste gok is dat ze wel (een beetje) geïnteresseerd was maar teleurgesteld in mijn povere contactlegging. Zo van hee ik wacht al zo lang is dit het nou? Of dat ze me doorhad en me maar vervelend vindt, en van plan was me op afstand te houden. Maar het was op zich echt zo ik stamelde, en het gesprek niet zelf redde. Had ik wel de tijd voor denk ik. Maar niet de tegenwoordigheid van geest.

Maar goed, zoals ze reageerde was ik ook best afgeknapt. Maar het maakt me toch heel verdrietig dat ik een maand hoop heb gekoesterd en fucking veel stress en gepieker om helemaal niks. Dat maakt me zo bang voor de toekomst. Ik zie mezelf nog wel 10-20 keer in dezelfde situatie maar dan anders, en dat houd ik niet eeuwig vol. Het eist zware tol.
pi_95201824
4Chan.org zegt me niks ;) leg uit
pi_95201873
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:47 schreef BlakeGriffin het volgende:
4Chan.org zegt me niks ;) leg uit
Het is een afbeelding die voor jou blijkbaar niet werkt, ik verwijder het ook maar even want het is geen permanente link.

Er staat: ''Someone asks: what's up?. Respond with: "Good''. :')
Ron Paul 2012
pi_95201905
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:49 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Het is een afbeelding die voor jou blijkbaar niet werkt, ik verwijder het ook maar even want het is geen permanente link.

Er staat: ''Someone asks: what's up?. Respond with: "Good''. :')
Dat houdt een gesprek niet bepaald op gang nee. :P
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:52:00 #136
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95201932
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:38 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Ik stelde me voor, en toen stamelde ik daarna inderdaad. Dat ik haar naam al wist, bla bla, toen zei haar collega namelijk haar naam een aantal keren. Ongelofelijk.. -O- Ik had gewoon iets leuks moeten vragen ofzo..

Maar ja goed dat weet ik dus ook wel, maar op het moment zelf is het niet zo makkelijk. Ze stond naast me en ik moest gewoon contact maken... GVD
Hoe lang heeft dat contact geduurd? Een paar minuten? Als je het omdraait en iemand zou jou zo hebben benaderd, zou je dan negatief over denken?

Je hebt haar interesse nog niet gewekt, anders had ze je wel geholpen het gesprek op gang te brengen.
The view from nowhere.
pi_95202079
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:52 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hoe lang heeft dat contact geduurd? Een paar minuten? Als je het omdraait en iemand zou jou zo hebben benaderd, zou je dan negatief over denken?

Je hebt haar interesse nog niet gewekt, anders had ze je wel geholpen het gesprek op gang te brengen.
Nou, maximaal. Was echt kort. Zo van he hoi, ik ben die en die, ok hoi, en toen een domme stamelende opmerking...

Nou misschien niet echt, maar het zou geen positieve indruk op me maken.

Denk ik dus ook, maar ik vind het wel gek dat ze daarvoor wel me bekeek een paar keer, ook wetende dat ik haar in de peiling heb (en wrs dat ik voor haar kwam, moet minstens in haar opgekomen zijn). En naast me kwam staan op het moment dat ik dichtbij haar was. Ipv van bv ergens anders heen als reactie op dat ik dichtbij was. Dus enerzijds toonde ze initiatief om te kletsen, zij het niet onomstotelijk bewezen.
pi_95202097
Soms gebeuren die dingen nu eenmaal, je moet er niet te zwaar aan tillen. Zelfverzekerd blijven en zie haar gewoon als oefenmateriaal.

Ik werd overlaatst uitgenodigd door een meisje om te komen studeren. Dat ging na een aantal afzeggingen (eerst van mij, dan van haar) eindelijk eens door en ik heb het gevoel dat ze echt samen iets wou doen, maar te verlegen was om me mee uit te vragen voor iets fatsoenlijks. Vooraf veel geSMS van haar kant, ''ja, dan starten we rond die en die tijd en dan kan ik heeeeel de middag doorgaan''.

Eenmaal daar stak ik er geen moeite in want ik was er met een beetje tegenzin en het was geen leuke setting met vreemde mensen links en rechts van ons die druk in een boek aan het lezen waren, praten in een bibliotheek is sowieso not-done want dat zou heel storend zijn geweest, dus ik ging maar vrolijk door met echt studeren en we hebben in totaal zo'n vier zinnen met elkaar gewisseld.

Zij hield het na 1.5 uur voor gezien, na eigenlijk niet veel gedaan te hebben. Ik was het waarschijnlijk verplicht als man zijnde om het even te leiden allemaal, maar ik had geen zin in dat gedoe. Vrouwen mogen eens duidelijk zijn met wat ze willen. We hadden al eens een echte date, waar ik dat wel allemaal deed. Ik blijf niet bezig.
Ron Paul 2012
pi_95202158
Trouwens, ik zit dus te denken om een en ander uit te leggen en ook recht voor z'n raap te zeggen dat ik verliefd op haar ben via facebook.

Ik vind dit zo onbevredigend, ik krijg leiver een duidelijke nee ofzo.. en m'n hart luchten. Ik weet het niet..

Het is wel duidelijk dat het iig niet op de subtiele manier gaat lukken met mij. :')
pi_95202196
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:00 schreef BlakeGriffin het volgende:
Trouwens, ik zit dus te denken om een en ander uit te leggen en ook recht voor z'n raap te zeggen dat ik verliefd op haar ben via facebook.

Ik vind dit zo onbevredigend, ik krijg leiver een duidelijke nee ofzo.. en m'n hart luchten. Ik weet het niet..

Het is wel duidelijk dat het iig niet op de subtiele manier gaat lukken met mij. :')
Dat wordt een oncomfortabele werksfeer. In een opwelling lijkt dat vaak een geweldig plan, maar de aftermath is minder vrolijk.

In ieder geval, zeg niet zomaar dat je verliefd ben, als het écht moet kan je haar gewoon uitvragen.

''Zeg, dat ging gisteren wel heel verkeerd bij me. Ik was van plan om je mee uit te vragen, dus dat ging gegarandeerd fout tijdens het gesprek na het 100x te hebben doorlopen in m'n hoofd. Heb je misschien toch zin om na het werk eens wat te gaan drinken?"

Dat zou ik dan doen, als ik op m'n opwelling af zou willen gaan. Dat klinkt toch wat aannemelijker dan ''Ja sorry, maar ik ben gewoon echt verliefd op je, het maakt niet uit of het wederzijds is hoor maar ik hoop natuurlijk van wel, misschien zit er iets in tussen ons........''
Ron Paul 2012
pi_95202321
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:02 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dat wordt een oncomfortabele werksfeer. In een opwelling lijkt dat vaak een geweldig plan, maar de aftermath is minder vrolijk.
Ze komt eigenlijk amper haar kantoor uit. En we werken er allebei op korte termijn. Ik weet het ook niet hoor, klinkt zeker niet als een geweldig plan, ik bedoel, ik twijfel altijd overal over sowieso, maar ik denk dat de werksfeer sowieso al wel kut is. Voor mij zeker. en dat was het al. Waarschijnlijk wordt het nu beter, minder nerveus want niks meer te verliezen.
pi_95202436
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:02 schreef Supersoep het volgende:

[..]

In ieder geval, zeg niet zomaar dat je verliefd ben, als het écht moet kan je haar gewoon uitvragen.

''Zeg, dat ging gisteren wel heel verkeerd bij me. Ik was van plan om je mee uit te vragen, dus dat ging gegarandeerd fout tijdens het gesprek na het 100x te hebben doorlopen in m'n hoofd. Heb je misschien toch zin om na het werk eens wat te gaan drinken?"

Dat zou ik dan doen, als ik op m'n opwelling af zou willen gaan. Dat klinkt toch wat aannemelijker dan ''Ja sorry, maar ik ben gewoon echt verliefd op je, het maakt niet uit of het wederzijds is hoor maar ik hoop natuurlijk van wel, misschien zit er iets in tussen ons........''
Ja da's misschien wel beter, tactisch dan. Maar ik zou het dan ook niet eens pushen naar een vraag, maar gewoon opbiechten, en misschien ook excuses maken voor haar eventueel ongemakkelijk maken op het werk. Zoiets, maar ik weet het niet. Ga ik waarschijnlijk uitstellen tot het er niet van komt..

Wat voor mij de reden zou zijn is dat het niet gaat lukken om het subtiel/nonchalant te brengen, en dan moet het dus maar direct. Ik wil het vaak toch kwijt ook al heb ik gevoel dat de kans al voorbij is.. is dat een afwijking?
pi_95202481
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:10 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Ja da's misschien wel beter, tactisch dan. Maar ik zou het dan ook niet eens pushen naar een vraag, maar gewoon opbiechten, en misschien ook excuses maken voor haar eventueel ongemakkelijk maken op het werk. Zoiets, maar ik weet het niet. Ga ik waarschijnlijk uitstellen tot het er niet van komt..

Wat voor mij de reden zou zijn is dat het niet gaat lukken om het subtiel/nonchalant te brengen, en dan moet het dus maar direct. Ik wil het vaak toch kwijt ook al heb ik gevoel dat de kans al voorbij is.. is dat een afwijking?
Nee dat heb ik ook wel eens, dat gevoel. Lijkt me dus normaal. Dat lijkt me meer een teken van ongeduldigheid.
Ron Paul 2012
pi_95202527
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:58 schreef Supersoep het volgende:
Soms gebeuren die dingen nu eenmaal, je moet er niet te zwaar aan tillen. Zelfverzekerd blijven en zie haar gewoon als oefenmateriaal.
Eerlijk gezegd zie ik dat nu ook wel zo. Maar ik baal wel hard. Niet van dat ik nooit met haar zal trouwen oid maar van mn niveau van stunteligheid. En al die stress en dan nul resultaat. Dat kan ik amper meer opbrengen. Het stompt me af.
quote:
Ik werd overlaatst uitgenodigd door een meisje om te komen studeren. Dat ging na een aantal afzeggingen (eerst van mij, dan van haar) eindelijk eens door en ik heb het gevoel dat ze echt samen iets wou doen, maar te verlegen was om me mee uit te vragen voor iets fatsoenlijks. Vooraf veel geSMS van haar kant, ''ja, dan starten we rond die en die tijd en dan kan ik heeeeel de middag doorgaan''.

Eenmaal daar stak ik er geen moeite in want ik was er met een beetje tegenzin en het was geen leuke setting met vreemde mensen links en rechts van ons die druk in een boek aan het lezen waren, praten in een bibliotheek is sowieso not-done want dat zou heel storend zijn geweest, dus ik ging maar vrolijk door met echt studeren en we hebben in totaal zo'n vier zinnen met elkaar gewisseld.

Zij hield het na 1.5 uur voor gezien, na eigenlijk niet veel gedaan te hebben. Ik was het waarschijnlijk verplicht als man zijnde om het even te leiden allemaal, maar ik had geen zin in dat gedoe. Vrouwen mogen eens duidelijk zijn met wat ze willen. We hadden al eens een echte date, waar ik dat wel allemaal deed. Ik blijf niet bezig.
Klopt ze mogen ook wel wat doen maar at the end of the day moet je doen wat nodig is. En per vrouw verschilt dat. Maar uiteindelijk moet je doen wat zij wil om haar te winnen. Wat dat ook moge zijn (weet zij zelf niet eens).
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:13:50 #145
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95202528
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:06 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Ze komt eigenlijk amper haar kantoor uit. En we werken er allebei op korte termijn. Ik weet het ook niet hoor, klinkt zeker niet als een geweldig plan, ik bedoel, ik twijfel altijd overal over sowieso, maar ik denk dat de werksfeer sowieso al wel kut is. Voor mij zeker. en dat was het al. Waarschijnlijk wordt het nu beter, minder nerveus want niks meer te verliezen.
Relativeer het eerst. Er is altijd de kans dat het niet wederzijds is. Die conclusie moet je kunnen accepteren. Dat is wat anders dan opgeven. Game on.
The view from nowhere.
pi_95202553
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:11 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Nee dat heb ik ook wel eens, dat gevoel. Lijkt me dus normaal. Dat lijkt me meer een teken van ongeduldigheid.
Had ik haar eerder moeten facebooken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95202576
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:13 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Relativeer het eerst. Er is altijd de kans dat het niet wederzijds is. Die conclusie moet je kunnen accepteren. Dat is wat anders dan opgeven. Game on.
Ik kan het wel relativeren het is slechts een druppel maar de emmer is al bijna vol!
pi_95202592
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:14 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Had ik haar eerder moeten facebooken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik bedoel, je hebt een maand lang gewacht, er is niks van gekomen en nu denk je zoiets van ''ja verdomme, dat is niet eerlijk, dan maar op de directe manier''. Als je haar maar een dag of 2 had gekend, had je dat gevoel niet gehad.
Ron Paul 2012
pi_95202703
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 01:16 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel, je hebt een maand lang gewacht, er is niks van gekomen en nu denk je zoiets van ''ja verdomme, dat is niet eerlijk, dan maar op de directe manier''. Als je haar maar een dag of 2 had gekend, had je dat gevoel niet gehad.
Nee, heeft niks met niet eerlijk te maken. Het is gewoon plan B. ook al is het maar 0,02 promille kans, ik ben zo desperate dat ik het toch moet zeggen.. ik weet, het is triest.
pi_95202782
Zeg dan maar precies wat ik heb neergetypt. Als dat niet werkt, dan heeft het nooit kans van slagen gehad.

Dan is het tijd voor plan C.
Ron Paul 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')