In jou geval kies je ervoor om je sociale leven te beperken. Dan lijkt het me geen probleem. Maar je maakt deze keuze omdat het je teveel moeite kost op dat masker op te houden. Blijkbaar vertoon je op een gemaakte manier sociaal wenselijk gedrag. Een last die je weinig voldoening oplevert. Wat is er in jou geval aan sociaal leven mogelijk, als je het zonder dat masker probeert. Zou dat wel bevredigend kunnen zijn. Contacten waarin echt iets betekent voor elkaar. Of past dat niet binnen de subcultuur waartoe je behoord? Waarom wil je mensen op afstand houden?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:46 schreef Ontbijtcoach het volgende:
[..]
Ik speel een sociale rol dat klopt. Dat herken ik ook in de bovenstaande verhalen van benzin en julia22. Mijn sociale vaardigheden zijn prima ontwikkeld, waardoor ik ook in staat ben om deze rol geloofwaardig te spelen. Niet voor niets word ik bij evaluatiegesprekken altijd geroemd om mijn inlevingsvermogen, collegialiteit en het zorgen voor een goede sfeer. Ook ben ik altijd al wel de persoon geweest die vaak betrokken was bij de organisatie van klassenfeesten, schoolfeesten en bedrijfsuitjes. Maar het kost veel energie om dat masker op te hebben, en dat weerhoudt me ook om echt werk te maken van het uitbreiden van mijn sociale leven. Simpelweg ontbreekt de motivatie.
Bij nadere analyse herken ik ook wel dat verhaal van benzin over de schaamte over de situatie. Mijn sociale rol kan opgevat worden als een soort muurtje om mensen op afstand te houden. De aanval, is de beste verdediging...dat idee. Op die manier denken mensen ook altijd dat ik vrij druk, sociaal en interessant leven heb en dat beeld houd ik bewust en onbewust in stand. Terwijl ik van mijzelf weet dat het allemaal weinig voorsteld, en ik ook weinig zal kunnen toevoegen aan de levens van de mensen om mij heen.
Ik kreeg gister ook weer te horen dat ik een onzekere houding heb. Maar das op stage, op school bijv. heb ik dat weer niet.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het gaat vaak automatisch ja. Bij zoiets als een sollicitatiegesprek let ik er altijd wel goed op, maar ik ben van mezelf meer een kat uit de boom kijk type dus in een groep met onbekende mensen zal ik nooit een heel open houding hebben.
Misschien omdat je op school al meer je weg hebt gevonden dan opstage, met wat meer onbekende mensen?quote:Op donderdag 7 april 2011 00:09 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik kreeg gister ook weer te horen dat ik een onzekere houding heb. Maar das op stage, op school bijv. heb ik dat weer niet.
Toen ik het deed pakten ze me altijd op mijn zwakke plekken wanneer ze daar zin in hadden.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit moet je dus vooral NIET doen. Slechtste advies ooit. No offense, Richard.
Middelbare school, toch?quote:Op donderdag 7 april 2011 00:22 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Toen ik het deed pakten ze me altijd op mijn zwakke plekken wanneer ze daar zin in hadden.
Nu wil ik toch iets serieus vertellen, sommige mensen vragen erom. Het is ook op de manier waarop je emoties brengt. Als je dat doet zoals je het in dit topic doet, kan ik je garanderen dat er wel mensen zouden zijn die je pakken op zwakke plekken (na een tijd). Al denk ik dat het bij volwassenen niet zo heel snel zou gebeuren, meer bij jongeren.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:22 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Toen ik het deed pakten ze me altijd op mijn zwakke plekken wanneer ze daar zin in hadden.
Niet onbekend meer. Ik weet ook niet wat het is, voel me soms niet op mijn gemak ofzoquote:Op donderdag 7 april 2011 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien omdat je op school al meer je weg hebt gevonden dan opstage, met wat meer onbekende mensen?
Nee, verkeerde vrienden omdat ik geen eigenwaarde heb.quote:
Vroeger was ik verlegen en dan is je houding beroerd. Nu ik dat niet meer ben is mijn houding open of ongeinteresseerd. Maar jij bent niet verlegen en wel geinteresseerd in mensen. Waaruit bestaat dat 'kat uit de boom kijken' gedrag? Wat doe je dan inwendig?quote:Op donderdag 7 april 2011 00:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het gaat vaak automatisch ja. Bij zoiets als een sollicitatiegesprek let ik er altijd wel goed op, maar ik ben van mezelf meer een kat uit de boom kijk type dus in een groep met onbekende mensen zal ik nooit een heel open houding hebben.
Ik zal het juist wel doen. Dan kunnen mensen juist rekening met je houden. Ik zelf doe het ook wel vaak, en mensen vinden dit vaak prettig. Ik krijg vaak te horen dat ik erg ontwapenend ben.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:24 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Nee, verkeerde vrienden omdat ik geen eigenwaarde heb.
Vrienden die alleen aan zichzelf denken. Ik ga er alleen mee om zodat ik uit kan gaan. En ik hoopte altijd een leuk meisje te ontmoeten zodat ik eindelijk ergens een nieuw leven kon beginnen.
Jij mag het een slecht advies vinden, maar ik toon sowieso nooit meer mijn emoties. Een teken van zwakte waarop je vroeg of laat afgerekend gaat worden.
Ik heb dat slechts 1 keer gedaan in mijn leven en ik heb het geweten, zodra je een ruzietje krijgt gaan ze je raken op je zwakke plekken en wordt dit ook door geroddeld.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:30 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik zal het juist wel doen. Dan kunnen mensen juist rekening met je houden. Ik zelf doe het ook wel vaak, en mensen vinden dit vaak prettig. Ik krijg vaak te horen dat ik erg ontwapenend ben.
Maar die ene vrouw ging je toch juist ontmaagden toen je lange diepe gesprekken met haar had waar je volkomen jezelf was?quote:Op donderdag 7 april 2011 00:31 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik heb dat slechts 1 keer gedaan in mijn leven en ik heb het geweten, zodra je een ruzietje krijgt gaan ze je raken op je zwakke plekken en wordt dit ook door geroddeld.
Ik toon dus echt nooit mijn emoties in het echt.
Je moet het zelf weten, de dames gaan je in elk geval negeren als je niet sterk over komt. (of het moet mijn rot kop zijn)
Uit de vorige delen van dit topic blijkt vaak genoeg dat je je niet zwak moet opstellen. Je krijgt wel begrip (als je het niet te vaak herhaald). Maar tegelijkertijd wordt je afgeschreven. Of men heeft nog hoop dat het goed komt als je eraan werkt en je zwaktes overwint. Maar mocht dat niet zo snel lukken dan houdt het snel op.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:31 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik heb dat slechts 1 keer gedaan in mijn leven en ik heb het geweten, zodra je een ruzietje krijgt gaan ze je raken op je zwakke plekken en wordt dit ook door geroddeld.
Ik toon dus echt nooit mijn emoties in het echt.
We hadden wel goede gesprekken van te voren ja, en ook toen ik daar was , was het heel gezellig. Echt een lieve meid en ook erg mooi.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar die ene vrouw ging je toch juist ontmaagden toen je lange diepe gesprekken met haar had waar je volkomen jezelf was?
Of je maakte geen vorderingen, terwijl ze dat wel verwachte.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:44 schreef richard_prf het volgende:
[..]
We hadden wel goede gesprekken van te voren ja, en ook toen ik daar was , was het heel gezellig. Echt een lieve meid en ook erg mooi.
Maar ze had al gepland dat ze later in de avond een fles goldstrike open trok en toen kon ze niet meer van me afblijven. Daarna nog 4 keer geweest en vervolgens dumpt ze me zonder te zeggen waarom.
Ik weet bijna zeker dat ze me echt leuk vond. Want ze noemde me lieve schat en dat soort dingen. En ze smsde me ook elke dag weken lang.
Maar ja we praten hier over een 19jarige die weet ook niet wat ze wilt denk ik. Zal wel een nieuwe jongen hebben gevonden die ze leuker vond. Het zal me niks verbazen als je er zo goed uit ziet.
Dat kan ook.quote:
Ik ben benieuwd. Good luck.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:56 schreef BlakeGriffin het volgende:
Ik heb morgen een borrel van m'n werk dus wish me luck.
Wat is daar zo bijzonder aan dan? Ik heb bijna elke donderdag een borrel na het werk. Niet dat er ook wat bijzonders gebeurd. De meeste aanwezigen zijn dan ook 35+.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:56 schreef BlakeGriffin het volgende:
Ik heb morgen een borrel van m'n werk dus wish me luck.
Jij bent dan ook lelijk. Hij niet, dus misschien gebeurt er iets.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:02 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Wat is daar zo bijzonder aan dan? Ik heb bijna elke donderdag een borrel na het werk. Niet dat er ook wat bijzonders gebeurd. De meeste aanwezigen zijn dan ook 35+.
Yep dat is de harde waarheid inderdaad. Je omschrijft daar precies hoe kansloos ik me voel.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:03 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Jij bent dan ook lelijk. Hij niet, dus misschien gebeurt er iets.
Op zich niks bijzonders, maar ik vind een collega leuk dus het is een kans om beter met haar kennis te maken op een (hopelijk) ongedwongen manier.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:02 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Wat is daar zo bijzonder aan dan? Ik heb bijna elke donderdag een borrel na het werk. Niet dat er ook wat bijzonders gebeurd. De meeste aanwezigen zijn dan ook 35+.
Dank je. (Ik ookquote:
Ok succes in dat geval.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:08 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Op zich niks bijzonders, maar ik vind een collega leuk dus het is een kans om beter met haar kennis te maken op een (hopelijk) ongedwongen manier.
[..]
Dank je. (Ik ook)
Dank je.quote:
Je moet ook op letten wat zij naar jouw doet. Ze weet inmiddels genoeg toch. Het is voor haar ook een kans. Ze is verlegen, dat maakt het wel lastiger om het te interpreteren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |