abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 21:10:33 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95138614
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:07 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Wat heb je dan als onderpand voor je hypotheek, nu woningen niks meer waard zijn? :?
Mijn lichaam. Zeer gewild onder vrouwelijke banksters.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_95138830
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Mijn lichaam. Zeer gewild onder vrouwelijke banksters.
Voel je maar niet al te vereerd Whuzz..... die krengen zuigen alles en iedereen leeg als ze de kans krijgen :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 6 april 2011 @ 21:17:45 #203
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95139024
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voel je maar niet al te vereerd Whuzz..... die krengen zuigen alles en iedereen leeg als ze de kans krijgen :)
Net als WBV's. Dan toch maar liever door een lekkere vrouwelijke bankster ;)
pi_95139431
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:17 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Net als WBV's. Dan toch maar liever door een lekkere vrouwelijke bankster ;)
Misschien kan Tarantino er dan een film over maken :')

'To bust from boom' Starring Whuzz Woesie and Scorpie Kloony.

Mag ik alvast een handtekening? Een kruisje is ook goed :D
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:26:27 #205
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95139529

Boele staal vertelt wie de afschrijvingen gaat betalen
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95139572
quote:
Op woensdag 6 april 2011 21:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]

Misschien kan Tarantino er dan een film over maken :')

'To bust from boom' Starring Whuzz Woesie and Scorpie Kloony.

Mag ik alvast een handtekening? Een kruisje is ook goed :D
Als ik dan ook dat sterrensalaris krijg, prima!
pi_95139756
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik dan ook dat sterrensalaris krijg, prima!
voor zo'n 'movistar' als jij rollen we in ieder geval de rode loper uit :D
I'll sing you a lullaby.
pi_95140090
quote:
Op woensdag 6 april 2011 21:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

voor zo'n 'movistar' als jij rollen we in ieder geval de rode loper uit :D
U vraagt wij draaien, jij en censuur kunnen wat van die hersenkronkels van jullie kwijt in het filmscript.
pi_95140401
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien, jij en censuur kunnen wat van die hersenkronkels van jullie kwijt in het filmscript.
Ik zal zeepsop vragen zich in te houden, het moet natuurlijk wel een komische horrorfilm blijven :D
I'll sing you a lullaby.
pi_95140459
Zou Whuzz soms weer op het viva forum aan het lurken zijn :')
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 21:51:41 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95141208
Zo, ingecheckt, gegeten, gedoucht en nu eens in dit topic kijken wat hier allemaal te beleven valt. Een hoop zie ik :D
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 6 april 2011 @ 21:52:41 #212
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95141279
Nope, ik was even de nieuwe fiets voor de kleine aan het afstellen. Mountainbike met voor- en achtervering, 21 versnellingen... super cool ding :D
Zegmaar de fiets die ik altijd wilde toen ik een klein whuzzie was. Da's het gave aan een zoontje... je kunt al het vette speelgoed voor hem kopen... en er dan zelf mee spelen :D
Hij is jarig zo rond de tijd dat ze hier heen verhuizen. :)

Heb nog geprobeerd hem mee te fincancieren zodat Xeno de HRA kon dokken, maar dat mocht niet. Stom he? :{w :P
  woensdag 6 april 2011 @ 21:58:20 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95141675
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:52 schreef Whuzz het volgende:

Heb nog geprobeerd hem mee te fincancieren zodat Xeno de HRA kon dokken, maar dat mocht niet. Stom he? :{w :P
vroeger kon dat wel , dan kon je ok de auto en de zeilboot mee financieren , maar sinds men de HRA steeds verder aan het afbouwen is kan dat ook al niet meer.

Wat zal het volgende zijn dat de regering gaat verzinnen om er weer een miljard of twee af te knabbelen??

Ik hou het op het optrekken van het huurwaarde percentage naar 1% komend jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 22:00:57 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_95141873
quote:
Nope, ik was even de nieuwe fiets voor de kleine aan het afstellen. Mountainbike met voor- en achtervering, 21 versnellingen... super cool ding :D
Zegmaar de fiets die ik altijd wilde toen ik een klein whuzzie was. Da's het gave aan een zoontje... je kunt al het vette speelgoed voor hem kopen... en er dan zelf mee spelen :D

Oeh die heb ik ook gehad, eerst een Giant Granite, en daarna een Trek 830 of 850 ofzoiets. Inderdaad beiden met 21 versnellingen. Het mooie van die Trek was dat ie gripshift versnellingen had, was toen net net net nieuw en helemaal je van het. :P prachtige tijden :P
  woensdag 6 april 2011 @ 22:32:13 #215
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95144135
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:38 schreef xenobinol het volgende:
Hopelijk blijft het verlies beperkt tot enkele tientallen miljoenen euro's _O-

Wat een stelletje faalhazen daar in Brabant.

Whuzz gaat nu vast zijn angshaas van stal halen, nou liever een angsthaas dan een faalhaas :W

Mensen verwachten gered te worden door de overheid. Dus de overheid moet eerst laten zien dat dat niet kan. Anders loopt al het stemvee naar de PVV, zeker onder de rivieren .
  woensdag 6 april 2011 @ 22:33:15 #216
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95144216
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oeh die heb ik ook gehad, eerst een Giant Granite, en daarna een Trek 830 of 850 ofzoiets. Inderdaad beiden met 21 versnellingen. Het mooie van die Trek was dat ie gripshift versnellingen had, was toen net net net nieuw en helemaal je van het. :P prachtige tijden :P
Ik heb zelf ook een Giant, maar een simpele. Wel 21 versnellingen, maar geen vering of moeilijke dingen. Ik ga er mee het bos in en alles wat fancy is kan kapot :P
Die voor de kleine heeft ook gripshifts en alles er op en er aan. Het is dat het een kindermaat is, maar anders had ik hem zelf gehouden :P
  woensdag 6 april 2011 @ 22:35:07 #217
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95144368
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:00 schreef xenobinol het volgende:
Hopelijk gaat het binnenkort nog wat slechter met de banken, dan kunnen we zien wie er gelijk gaat krijgen *O*
Als je ziet wat een leverage die banken hebben is dat een zekerheidje...
pi_95144574
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:58 schreef michaelmoore het volgende:
vroeger kon dat wel , dan kon je ok de auto en de zeilboot mee financieren , maar sinds men de HRA steeds verder aan het afbouwen is kan dat ook al niet meer.

Wat zal het volgende zijn dat de regering gaat verzinnen om er weer een miljard of twee af te knabbelen??

Ik hou het op het optrekken van het huurwaarde percentage naar 1% komend jaar
Dat HWF zit je niet lekker he? Nou daar doen ze gewoon helemaal niets aan. Zelfs een voorstel om het HWF voor woningen boven 1 miljoen iets te verhogen kwam er al niet door aangezien 'men bang was dat dat de woningmarkt teveel zou verstoren'.

En ik ben ook benieuwd wie CenZuur denkt dat er allemaal een hypotheek hebben boven de 100%. Dat het antwoord niet gaat komen weet ik overigens ook wel. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95145770
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus daarom vind jij dit soort beleid geoorloofd? Het blijft gewoon ordinaire diefstal van de gemeenschap w/
Maar goed... ik verwacht ook niet van mensen met blauwe ogen dat zij er het kwaad van zouden inzien :)
/care

Ik kan me er echt niet druk over maken.

Heb je het wijwater al gebottled, en de staken al gepunt?

En bij de vijf vragen die nog bij cenzeugenaar open staan kan nog bij: hoe denk jij te weten dat ik blauwe ogen heb?
  woensdag 6 april 2011 @ 22:54:30 #220
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95145853
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95145970
quote:
De laatste keer dat ik keek gingen er nog gewoon vluchten naar de USA. Dus grijp je kans. ^O^

Ow, wacht ff.... Locatie, locatie, locatie.

Ik wil zelfs gratis niet in the USA wonen!
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 6 april 2011 @ 22:57:54 #222
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95146084
Orange County Choppers! Heb je meteen een tokkiegezin met lawaaiige scooters én een cameracrew op de stoep van je houten huis :D

Kost maar de helft van een fatsoenlijk huis in NL, maar dan heb je ook 100% minder steen _O-

Serieus, dan kun je beter naar Tsjechië verhuizen. Da's NOG goedkoper, dichterbij en een héél stuk relaxter dan die maffe amerikanen :D
pi_95146196
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik keek gingen er nog gewoon vluchten naar de USA. Dus grijp je kans. ^O^

Ow, wacht ff.... Locatie, locatie, locatie.

Ik wil zelfs gratis niet in the USA wonen!
kan niet, daar kun je niet over huurwaardeforfait drammen, maar over local taxes die vijf keer zo hoog zijn.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 23:09:37 #224
16180 crew  CoolGuy
pi_95146788
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

kan niet, daar kun je niet over huurwaardeforfait drammen, maar over local taxes die vijf keer zo hoog zijn.
ja maar dan zeuren ze daar wel over, want het gaat niet zo zeer om of wie of wat de schuldige is aan de situatie. Waar het om gaat is dat de klagers, naar ik vermoed, allemaal hetzelfde 'probleem' hebben; een gebrek aan financiele middelen. En dat steekt, dus moeten ze elkaar opzoeken en samen afgeven op die mensen die dat wel hebben, en uiteraard hopen dat die in de problemen komen. Dat verzacht de pijn blijkbaar een beetje.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 23:11:42 #225
16180 crew  CoolGuy
pi_95146919
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een Giant, maar een simpele. Wel 21 versnellingen, maar geen vering of moeilijke dingen. Ik ga er mee het bos in en alles wat fancy is kan kapot :P
Die voor de kleine heeft ook gripshifts en alles er op en er aan. Het is dat het een kindermaat is, maar anders had ik hem zelf gehouden :P
Nee vering had ik ook niet, tenminste, dat kan ik me toch niet herinneren. Ik had wel een ingekort stuurtje en bullbars. En daar dan mee het bos in inderdaad. Beetje raggen en doen. Broek natuurlijk standaard rechts vol met olie van de ketting. M'n moeder vond dat wat minder vermoed ik :')
pi_95147018
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja maar dan zeuren ze daar wel over, want het gaat niet zo zeer om of wie of wat de schuldige is aan de situatie. Waar het om gaat is dat de klagers, naar ik vermoed, allemaal hetzelfde 'probleem' hebben; een gebrek aan financiele middelen. En dat steekt, dus moeten ze elkaar opzoeken en samen afgeven op die mensen die dat wel hebben, en uiteraard hopen dat die in de problemen komen. Dat verzacht de pijn blijkbaar een beetje.
dat lijkt me nogal frustrerend, wachten tot st. juttemis....

van de andere kant wachten we al jaren op Xeno's beloofde armageddon, en zullen we ver voorbij st. juttemis wachten op cenleugenaar om zijn bluf te concretiseren.....
  woensdag 6 april 2011 @ 23:14:58 #227
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95147159
Ach, we zijn gewoon hollanders. Die moeten altijd ergens over zeuren. Vroeger was dat over de smaak van mammoetvlees, daarna over losbandige romeinen, opdringerige fransen, spaanse tribunalen, engelse vloten, de pest, hongersnoden, slavernij, binnenvallende duitsers, doorgebroken dijken, russen met atoomwapens... en nu klagen we over de fundateller en het niet kunnen betalen van een koophuis terwijl je voor nog geen 1/5 van je netto salaris in een sociale huurwoning zit.

Perspectief. Mooi begrip.

En als we écht niets meer te zeiken hebben, dan is er goddank altijd nog het weer! ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door Whuzz op 06-04-2011 23:20:36 ]
pi_95151234
We gaan morgen weer bezichtigen, weet iemand een mogelijkheid om te kijken hoelang een huis al te koop staat?

De +6 maanden op funda is natuurlijk ook ruim.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_95151797
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:27 schreef oinkoink12 het volgende:
We gaan morgen weer bezichtigen, weet iemand een mogelijkheid om te kijken hoelang een huis al te koop staat?

De +6 maanden op funda is natuurlijk ook ruim.
op www.jaap.nl staat het aantal maanden. Idem www.zah.nl. Op www.huizenzoeker.nl de datum. Idem www.huizenvinder.nl
pi_95156043
quote:
Een 'fully' heb je wel nodig om door het ruige Brabantse landschap te racen _O-
Ik zie het al helemaal voor me.... Whuzz op het fietsje van zijn zoon :D

quote:
Kreeg je geen eens een fiets kado bij je hypotheek? Wat een vuile afzetters :(
I'll sing you a lullaby.
pi_95156086
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

/care

Ik kan me er echt niet druk over maken.

Heb je het wijwater al gebottled, en de staken al gepunt?

En bij de vijf vragen die nog bij cenzeugenaar open staan kan nog bij: hoe denk jij te weten dat ik blauwe ogen heb?
Heb je geen blauwe ogen dan? Nou... dan moet je wel heel erg aardig zijn :P
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 7 april 2011 @ 08:53:22 #232
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95156185
Ik doe gewoon een portugalletje. Eerst leen ik nog even wat extra van de staat en dan over een maandje of wat zeg ik "ah fuck it, ik betaal gewoon niet meer! Afstempelen die zooi!".
Zo, nu ff PM-etje doen naar Asfyxia. Die weet hoe we dit aan kunnen pakken ;)
pi_95158878
Woningmarkt holt verder achteruit

Die cijfers zien er niet best uit;
quote:
De verkoop van woningen is in het eerste kwartaal met 14,3 procent gedaald vergeleken met het voorgaande kwartaal. Het aantal door NVM-makelaars verkochte woningen is daarmee uitgekomen op 21.536.
pi_95159269
I'll sing you a lullaby.
pi_95159322
3 nieuwe huilberichten op de NVM site... volgens mij is dat redelijk ongekend :D
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 7 april 2011 @ 10:49:50 #236
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95159326
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:35 schreef krapula het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad lekker ^O^

De grafiek uit de openingspost is trouwens ook wel weer eens aan vervanging toe
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_95159569
quote:

[..]

gooien ze het deze keer bij de NVM over een andere boeg? Eerste kwartaal is historisch toch altijd minder verkopen dan het vierde kwartaal?
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 10:58:40 #238
16180 crew  CoolGuy
pi_95159593
quote:
quote:
We hadden al voorspeld dat de kleine eindejaarsrally van 2010 niet blijvend zou zijn. Kopers blijven afwachtend en worden bovendien ontmoedigd door bijvoorbeeld het kieskeurige gedrag van banken, de financieringsproblemen bij particuliere erfpacht en het ontbreken van maatwerk richting consument. Hierdoor krijgen veel potentiële kopers hun hypotheek niet rond. Los van die maatregelen zien wij, de onder huizenkopers meest populaire rentevariant, van 10 tot 30 jaar vast, de rente afgelopen maanden fors stijgen, waarbij ook de toetsrente van de Nationale Hypotheek Garantie sterk is toegenomen", aldus Hukker.
Een bank die zich het recht voorbehoudt om mensen die zonder allerlei constructies geen hypotheek kunnen krijgen dus gewoon geen hypotheek te verstrekken...wat erg! een schande! :') oh nee, toch niet, ik vind 't vrij logisch.

Als iemand alleen maar met kunst en vliegwerk een hypotheek rond kan krijgen dan loopt de bank daar een groter gevaar bij. Dus, de bank besluit nu om die mensen geen hypotheek te verstrekken, en daarmee verkleinen ze het risico voor zichzelf. Volledig terecht.

Jammer voor die mensen maar ja, als je iets niet kunt bekostigen, moet je het ook niet willen doen, want dat zijn nou precies die mensen die anders maximaal waren gegaan, en als er dan wat gebeurd gaan huilen en achteraf klagen dat de Grote Boze Bank hun wel eens had mogen waarschuwen, want immers, hun eigen schuld is 't niet.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:01:03 #239
194833 Hanoying
pi_95159672
Even met de cbs site zitten spelen. Het gaat de goede kant op met de vrijstaande huizen, ik denk dat prijspeil 2005 eind dit jaar wel wordt aangetikt ^O^

pi_95159694
Banken hebben natuurlijk volkomen gelijk dat ze de huurtokkies weren uit de koopwoningmarkt. Immers, met een geschiedenis als wanbetalers a la Asfyxia ga je natuurlijk als normale bank zijnde nooit in zee, de kans dat je je geld terug ziet is nihil.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 11:03:57 #241
16180 crew  CoolGuy
pi_95159771
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:01 schreef Scorpie het volgende:
Banken hebben natuurlijk volkomen gelijk dat ze de huurtokkies weren uit de koopwoningmarkt. Immers, met een geschiedenis als wanbetalers a la Asfyxia ga je natuurlijk als normale bank zijnde nooit in zee, de kans dat je je geld terug ziet is nihil.
Ja, exact, dit dus. Maar goed, er zijn dus figuren die denken dat ze het 'recht hebben' om een huis te kopen. Nee, je creeert voor jezelf de mogelijkheid om dat te doen. Ja, of niet natuurlijk, maar in dat laatste geval moet je gewoon je smoel houden en lekker in je huurhuis blijven wonen.

Want de mensen die op die manier een handtekening zetten waren die mensen die de risico's negeerden en toen het mis ging werd er ineens met het vingertje gewezen naar iedereen behalve zichzelf, en hadden ze de kleine lettertjes ook niet gelezen want immers 'dat doet toch niemand' :')
pi_95159807
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, exact, dit dus. Maar goed, er zijn dus figuren die denken dat ze het 'recht hebben' om een huis te kopen. Nee, je creeert voor jezelf de mogelijkheid om dat te doen. Ja, of niet natuurlijk, maar in dat laatste geval moet je gewoon je smoel houden en lekker in je huurhuis blijven wonen.
waar overigens niks mis mee is als je daar lekker in woont! :) Ieder zijn ding.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 11:07:00 #243
16180 crew  CoolGuy
pi_95159869
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waar overigens niks mis mee is als je daar lekker in woont! :) Ieder zijn ding.
Exact.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:07:10 #244
324665 meth77
to do or not to do
pi_95159874
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:01 schreef Scorpie het volgende:
huurders moeten gewoon indikken
pi_95159982
quote:

[..]

Tja.... en nu?

quote:
De enige uitweg uit deze impasse is een daling van de huizenprijzen, maar die lijkt ver te zoeken.

Doordat de arbeidsmarkt zich stabiliseert worden minder huizen gedwongen verkocht.

Huizenbezitters zijn bovendien nauwelijks bereid om de vraagprijs voor hun woning te laten zakken.

Dat is natuurlijk niet zo vreemd, maar als er aan de kant van banken en de overheid niets verandert, ga je naar de huizenbezitters kijken. En zolang zij geen stress hebben om hun huis te verkopen, zal de prijs niet zakken. Die mensen blijven zitten waar ze zitten.
pi_95160014
Precies... mensen moeten niet kopen boven hun stand daarmee blaas je alleen maar zeepbellen. Veel lucht weinig stabiliteit :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95160060
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:10 schreef HansvD het volgende:

[..]

Tja.... en nu?

[..]

Nog een jaartje doorzetten die prijzen, dan ben ik klaar om mijn eerste koopwoning aan te schaffen. :Y) .
pi_95160079
quote:

[..]

Tja.... en nu?

[..]

Nieuwbouw moet sowieso zakken en kan dat ook. Alleen de topkopers en topleners kunnen voorlopig geen kant op. Ik zie het probleem eigenlijk niet, hoe minder mensen een woning kunnen veroorloven hoe harder de prijzen zullen dalen ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_95160111
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:12 schreef krapula het volgende:

[..]

Nog een jaartje doorzetten die prijzen, dan ben ik klaar om mijn eerste koopwoning aan te schaffen. :Y) .
Gewoon nog even wachten want na dat jaartje gaan ze harder dalen dan voorheen, deze zeepbel staat in standje leegloop w/
I'll sing you a lullaby.
pi_95160157
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nieuwbouw moet sowieso zakken en kan dat ook. Alleen de topkopers en topleners kunnen voorlopig geen kant op. Ik zie het probleem eigenlijk niet, hoe minder mensen een woning kunnen veroorloven hoe harder de prijzen zullen dalen ^O^
Moet zakken, ben je werkzaam bij heymans dat je weet hoeveel marge ze nog hebben op nieuwbouw?
  donderdag 7 april 2011 @ 11:15:36 #251
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95160180
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon nog even wachten want na dat jaartje gaan ze harder dalen dan voorheen, deze zeepbel staat in standje leegloop w/
Ná dat jaartje? Jezus... je beloofde in 2008 al dat het ging gebeuren. Begin 2011 concludeerden we al dat je dat had opgeschoven naar 2012 en nu is het dus al 2013 geworden? Dan zijn we al 5 jaar verder dan je ooit beloofde. Je lijkt wel een politicus jij. Ooit, ooit, ooit. :')
  donderdag 7 april 2011 @ 11:15:45 #252
194833 Hanoying
pi_95160184
quote:

[..]

Tja.... en nu?

[..]

Vergeet niet dat de meeste mensen gewoon heel veel overwaarde hebben. Het maakt voor de gemiddelde babyboomer niet zoveel uit of hij zijn huis voor 400, voor 350 of voor 300 k verkoopt. Goed.. 400 is leuker maar in alle gevallen hebben ze dikke overwaarde.

We zitten nog altijd vrijwel op de top van de markt. De prijzen van een vrijstaand huis vandaag nu zijn 3 keer zo hoog als 15 jaar geleden!

Edit: moeilijk te lezen maar bovenstaand de prijsindex van 1995-nu voor vrijstaande huizen met prijspeil 2005 = 100
  donderdag 7 april 2011 @ 11:19:56 #253
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95160315
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:15 schreef Hanoying het volgende:
We zitten nog altijd vrijwel op de top van de markt. De prijzen van een vrijstaand huis vandaag nu zijn 3 keer zo hoog als 15 jaar geleden!
Een brood kost ook veel meer dan 15 jaar geleden. Zitten we dan in een broodbubble? Of moet je de prijzen eerst even afzetten tegen inflatie voor je dat soort telegraafteksen gaat roepen? :')
  donderdag 7 april 2011 @ 11:20:36 #254
194833 Hanoying
pi_95160344
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Een brood kost ook veel meer dan 15 jaar geleden. Zitten we dan in een broodbubble? Of moet je de prijzen eerst even afzetten tegen inflatie voor je dat soort telegraafteksen gaat roepen? :')
3 keer zo hoog in 15 jaar =/= inflatie Appie Heinstein..
  donderdag 7 april 2011 @ 11:22:27 #255
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95160403
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:15 schreef Hanoying het volgende:

Edit: moeilijk te lezen maar bovenstaand de prijsindex van 1995-nu voor vrijstaande huizen met prijspeil 2005 = 100
Leg nu eens een liniaaltje paralel aan het eerste deel van de lijn. Dan zie je inderdaad een duidelijke bubbel. En kijk eens naar het laatste stukje van de lijn en hoe dicht die al weer op de lineaal zit en trek dan je conclusies over Xeno's beloofde super-daling in de komende twee jaar?
pi_95160406
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:12 schreef krapula het volgende:

[..]

Veel succes.

Ik hoop voor je dat de rente zich nog even rustig houdt.
pi_95160459
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als de nieuwbouwprijs moet zakken gaat dat gewoon tenkoste van de oppervlakte en de bouwkwaliteit.
pi_95160490

quote:
"Terwijl de economie weer aantrekt blijven consumenten op de woningmarkt afwachtend. Aan bijvoorbeeld de bezoekersaantallen op Funda zien we dat de verhuisbehoefte groot is, maar dat kopers uiteindelijk de stap toch niet durven te zetten", zegt NVM-voorzitter Ger Hukker.
Onze anti-held Ger Hukker heeft nooit van ramptoerisme gehoord?
  donderdag 7 april 2011 @ 11:25:39 #259
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95160507
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:22 schreef HansvD het volgende:

[..]

Veel succes.

Ik hoop voor je dat de rente zich nog even rustig houdt.
Ach ja, daar staat niemand bij stil joh. De roeptoeters kunnen maar naar één lijntje tegelijk kijken. Dus als de huizenprijzen dalen, dan jubelen ze. Dat ze ondanks die gedaalde prijzen alleen maar verder weg zijn gekomen van een betaalbaar huis wordt even vergeten :P
pi_95160517
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Het zijn vooral Fokkers die de Funda teller bijhouden :)
  donderdag 7 april 2011 @ 11:28:23 #261
194833 Hanoying
pi_95160609
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:22 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Leg nu eens een liniaaltje paralel aan het eerste deel van de lijn. Dan zie je inderdaad een duidelijke bubbel. En kijk eens naar het laatste stukje van de lijn en hoe dicht die al weer op de lineaal zit en trek dan je conclusies over Xeno's beloofde super-daling in de komende twee jaar?
Je trekt voor het gemak de 8 % stijging per jaar uit de jaren 90 door als zijnde de standaard lijn?

Meer normaal zou een stijging van een procent of 3 per jaar zijn.. Met 3 % stijging per jaar sinds 1995 zou je nu op 55 in de grafiek zitten. Iets meer dan de helft van de huidige prijs.. Met 4 % per jaar op trouwens op 64 en met 5 % op 74..

Over de laatste 15 jaar is er een gemiddelde stijging geweest van 7 % per jaar. Dat is van 1995 tot vandaag, elk jaar weer.. Dat is hoger dan de inflatie en fors ook, dus wordt er vroeg of laat gecorrigeerd. En zo geschiedt..
  donderdag 7 april 2011 @ 11:29:12 #262
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95160642
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:28 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Je trekt voor het gemak de 8 % stijging per jaar uit de jaren 90 door als zijnde de standaard lijn?

Meer normaal zou een stijging van een procent of 3 per jaar zijn.. Met 3 % stijging per jaar sinds 1995 zou je nu op 55 in de grafiek zitten. Iets meer dan de helft van de huidige prijs.. Met 4 % per jaar op trouwens op 64 en met 5 % op 74..

Over de laatste 15 jaar is er een gemiddelde stijging geweest van 7 % per jaar. Dat is van 1995 tot vandaag, elk jaar weer.. Dat is hoger dan de inflatie en fors ook, dus wordt er vroeg of laat gecorrigeerd. En zo geschiedt..
Zoek het grafiekje even op van 72-2009 en doe dan hetzelfde. Pak bijvoorbeeld ongeveer '75 tot ongeveer '90 als punten voor je lineaal. Kijk naar de lijn van de inflatie, die heb je dan ook ongeveer te pakken. Kijk nu naar eind 2010. Gaat er dan nog 30% van af denk je? of zelfs 20%?

[ Bericht 9% gewijzigd door Whuzz op 07-04-2011 11:34:55 ]
pi_95160738
BOEM!!
  donderdag 7 april 2011 @ 11:32:54 #264
324665 meth77
to do or not to do
pi_95160800
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:24 schreef HansvD het volgende:

[..]

Als de nieuwbouwprijs moet zakken gaat dat gewoon tenkoste van de oppervlakte en de bouwkwaliteit.
ten koste van de grondprijs
  donderdag 7 april 2011 @ 11:34:23 #265
194833 Hanoying
pi_95160856
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:29 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zoek het grafiekje even op van 72-2009 en doe dan hetzelfde.
:?

Snap er geen bal van...

Verder moet jij toch ook wel kunnen zien dat een correctie helemaal niet vreemd is en zelfs een logisch gevolg van de enorme stijging eind jaren 90?

De prijzen kunnen niet bestendig doorstijgen als ze jaar op jaar met een veelvoud van de inflatie omhoog knallen.... Deze correctie is logisch en gezond.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:35:27 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95160894
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:34 schreef Hanoying het volgende:

[..]

:?

Snap er geen bal van...
Pak bijvoorbeeld ongeveer '75 tot ongeveer '90 als punten voor je lineaal. Kijk naar de lijn van de inflatie, die heb je dan ook ongeveer te pakken. Kijk nu naar eind 2010. Gaat er dan nog 30% van af denk je? of zelfs 20%?

Die correctie waar jij het over hebt, die hebben we inmiddals al voor ruim de helft achter de rug. De inflatie loopt momenteel op, dus met nog eens een jaar of twee van lichte prijsdaling+inflatie zijn we al weer terug op ons lineaaltje.
Dat die correctie er kwam/is/komt ben ik helemaal met je eens. Maar dat we in de komende jaren de doemscenario's van Xeno en Zaadje gaan zien strookt gewoon niet met de grafiekjes waar ze zelf maa aan komen zetten.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:36:45 #267
324665 meth77
to do or not to do
pi_95160934
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Dit zal de overheid enkele miljarden per jaar kosten, dus het is hen geraden om de overdrachtbelasting te laten vallen en dit op een andere manier op de woningmarkt te verhalen
  donderdag 7 april 2011 @ 11:43:23 #268
194833 Hanoying
pi_95161179
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:35 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Pak bijvoorbeeld ongeveer '75 tot ongeveer '90 als punten voor je lineaal. Kijk naar de lijn van de inflatie, die heb je dan ook ongeveer te pakken. Kijk nu naar eind 2010. Gaat er dan nog 30% van af denk je? of zelfs 20%?

Die correctie waar jij het over hebt, die hebben we inmiddals al voor ruim de helft achter de rug. De inflatie loopt momenteel op, dus met nog eens een jaar of twee van lichte prijsdaling+inflatie zijn we al weer terug op ons lineaaltje.
Dat die correctie er kwam/is/komt ben ik helemaal met je eens. Maar dat we in de komende jaren de doemscenario's van Xeno en Zaadje gaan zien strookt gewoon niet met de grafiekjes waar ze zelf maa aan komen zetten.
Dan gaat er nog steeds wel een behoorlijk stukje af hoor, we zitten simpelweg historisch hoog (ook nu nog).

Daarnaast gaat het simpelweg lekker. De prijsindex van vrijstaande huizen is in 3 jaar met bijna 12 % gedaald. 6 % inflatie daar bovenop en het is al zo'n 18 %. De komende 2-3 jaar wordt dat zeker niet beter dus dan zit je al snel een procent of 30 (incl. inflatie) onder de top, met een beetje geluk wordt het zelfs meer (zowel stijgingen als dalingen hebben de neiging door te schieten als gevolg van kuddegedrag) en zit je een procent of 40 onder de top.

Ik had persoonlijk een paar jaar geleden niet gedacht dat ik nog zo lekker in zou kunnen stappen in de Nederlandse woningmarkt. :)
  donderdag 7 april 2011 @ 11:45:38 #269
324665 meth77
to do or not to do
pi_95161251
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:43 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dan gaat er nog steeds wel een behoorlijk stukje af hoor, we zitten simpelweg historisch hoog (ook nu nog).
ik verwacht dat over tien jaar 50% lager staan, ook omdat de AOW steeds minder wordt en ouderen gaan uitstappen, daarnaast blijven de corporaties verkopen tot ze leeg zijn

quote:
do 07 apr 2011, 10:18
Woningmarkt holt verder achteruit NIEUWEGEIN (AFN) - De verkoop van woningen is in het eerste kwartaal met 14,3 procent gedaald vergeleken met het voorgaande kwartaal. Het aantal door NVM-makelaars verkochte woningen is daarmee uitgekomen op 21.536. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
pi_95161353
Wat is al zeg sinds 2008, in 2011 nog een daling, in 2012 een status quo (gemiddeld genomen), of zelfs een stijging. Natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren, maar de inflatie lijkt redelijk te versnellen de afgelopen maanden, meer dan ik zelf had geanticipeerd. Ik denk dat 2011 het jaar kan worden waar zowel de absolute prijs als de procentueel inflatiegecorrigeerd prijs de grootste daling zal laten zien.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:52:30 #271
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95161468
quote:

[..]

Daarnaast gaat het simpelweg lekker. De prijsindex van vrijstaande huizen is in 3 jaar met bijna 12 % gedaald. 6 % inflatie daar bovenop en het is al zo'n 18 %.
Dat is dus precies wat ik zeg. De afgelopen 3 jaar is er inclusief inflatie al een heel stuk van die top af gegaan. Iedereen die dus roept dat we nog op de top zitten praat dus poep, fijn dat je dat met me eens bent.
Als we dit nog twee jaar volhouden (waarbij de inflatie een grotere rol speelt, dus het effect van die twee jaar zal groter zijn dan van de afgelopen drie jaar) zitten we al zo rond die 40%, zonder dat er ergens paniek op treed. Geen doemscenario, gewoon een gestage leegloop van de bubbel.

En dan waar mensen zich op verkijken:

quote:
Ik had persoonlijk een paar jaar geleden niet gedacht dat ik nog zo lekker in zou kunnen stappen in de Nederlandse woningmarkt. :)
Dat geld alléén als jij dat huis cash gaat kopen. Misschien dat jij dat gaat doen, maar 99% van de nederlanders gaat dat niet. Die moeten dat huis financieren en de financierbaarheid wordt *niet* beter. (Die lijkt zelfs alleen maar slechter te worden)
Dus dat lekker instappen zit er voor 99% van de Nederlanders (zeg maar, een Xeno) niet in. Maar het staat ze uiteraard vrij daarop te blijven wachten hoor. Je kunt over 5 jaar altijd nog besluiten dat je 5 jaar voor niets hebt gewacht en toch maar kopen.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:55:35 #272
324665 meth77
to do or not to do
pi_95161577
Eigen schuld als je 15 miljard per jaar weggeeft aan HRA subsidie, geen enkel land in de EU die dat doet

quote:
Kabinet komt twee miljard meer tekort
DEN HAAG - Minister De Jager komt twee miljard euro te kort. Dat laat hij weten via zijn weblog.

Minister Jan Kees de Jager van Financiën. ANP De woorden tegenvaller en probleem hoor ik vaker dan me lief is, schrijft de minister op zijn weblog over de gesprekken.

De Jager houdt vast aan de afspraken in het regeerakkoord dat ministers de overschrijdingen binnen hun eigen begrotingen moeten oplossen. Het leeuwendeel van de miljardenoverschrijding komt volgens ingewijden door opnieuw fors gestegen zorgkosten.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:00:19 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95161775
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:55 schreef meth77 het volgende:
Eigen schuld als je 15 miljard per jaar weggeeft aan HRA subsidie, geen enkel land in de EU die dat doet

Andere europesche landen geven tot 3% meer uit aan defensie. En weer anderen geven meer uit aan landbouwsubsidies. Veel geven minder uit aan ontwikkelingshulp.

Kortom: Een land's financieel beleid beoordelen op één item en dat vergelijken met één item van andere landen :')
pi_95161971
quote:

[..]

*mommelt iets over omzetbelasting, overdrachtsbelasting, erfbelasting op huizen. Oh nee, dat komt niet in de kraam te pas. Dan blijkt die 15 mrd opeens veel minder te zijn.

Hij mist trouwens wel een half miljard ingeplande belasting op woningbouwcooperaties, die geen knaak blijken te betalen.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:07:02 #275
194833 Hanoying
pi_95162004
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik zeg. De afgelopen 3 jaar is er inclusief inflatie al een heel stuk van die top af gegaan. Iedereen die dus roept dat we nog op de top zitten praat dus poep, fijn dat je dat met me eens bent.
Als we dit nog twee jaar volhouden (waarbij de inflatie een grotere rol speelt, dus het effect van die twee jaar zal groter zijn dan van de afgelopen drie jaar) zitten we al zo rond die 40%, zonder dat er ergens paniek op treed. Geen doemscenario, gewoon een gestage leegloop van de bubbel.

En dan waar mensen zich op verkijken:

[..]

Dat geld alléén als jij dat huis cash gaat kopen. Misschien dat jij dat gaat doen, maar 99% van de nederlanders gaat dat niet. Die moeten dat huis financieren en de financierbaarheid wordt *niet* beter. (Die lijkt zelfs alleen maar slechter te worden)
Dus dat lekker instappen zit er voor 99% van de Nederlanders (zeg maar, een Xeno) niet in.
De financieerbaarheid zal ook niet veel slechter worden, wel wat slechter maar niet veel.

De prijzen passen zich aan aan de leencapaciteit en niet andersom, als de rente stijgt en de mensen minder kunnen lenen dan worden de huizen minder waard. Zo simpel is het.. Dat er wat vertraging op de lijn zit mag dan zo zijn maar aan de andere kant is xeno in de laatse 3 jaar ook meer gaan verdienen (als het goed is).

Het prijspeil van vrijstaande woningen ligt al bijna weer gelijk met prijspeil 2005 en schiet er naar alle waarschijnlijkheid door. Dat is in absolute termen. In de afgelopen 6 jaar zijn de jonge honden die wij zijn echter wel allemaal minstens 40 % meer gaan verdienen toch?

Kijk, dat de mensen die nu niet kunnen kopen straks wel kunnen kopen is een illusie. Als je nu niet kredietwaardig bent met je krantenwijk dan ben je dat over 3 jaar ook niet.. Ben je nu wel kredietwaardig dan ben je dat over 3 jaar nog steeds... Even wachten kan dan absoluut lonen, de rente kan dan wel wat hoger worden maar je absolute schuld wordt lager en je vermijdt onderwaarde. Dat is heel wat waard. :Y
pi_95162009
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:28 schreef Hanoying het volgende:

Dat is de vraag maar want in die 15 jaar is de financierbaarheid van huizen flink gestegen door op dubbele inkomens hypotheken te laten financieren.

Ik heb deze vraag al vaker gesteld maar niemand kon/kan mij daar een goed antwoord op geven waarom zitten de huizenprijzen niet in de inflatiecijfers verwerkt, dan zouden de inflatiecijfers ook hoger uitgevallen zijn. Of juist het afgelopen jaar misschien we een negatieve inflatie gehad hebben.
pi_95162045
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:24 schreef HansvD het volgende:

[..]

Kan de bouwkwaliteit nog lager dan? En het oppervlakte van een kavel is tegenwoordig al lachwekkend _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_95162135
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kan de bouwkwaliteit nog lager dan? En het oppervlakte van een kavel is tegenwoordig al lachwekkend _O-
Nou dan gaat er dus niets bijgebouwd worden en blijft de krapte op de woningmarkt bestaan waardoor de prijzen weer flink kunnen gaan stijgen. :P
pi_95162139
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:34 schreef Hanoying het volgende:

Verder moet jij toch ook wel kunnen zien dat een correctie helemaal niet vreemd is en zelfs een logisch gevolg van de enorme stijging eind jaren 90?

De prijzen kunnen niet bestendig doorstijgen als ze jaar op jaar met een veelvoud van de inflatie omhoog knallen.... Deze correctie is logisch en gezond.
Stop maar met uitleggen... het is volkomen zinloos om rationeel te denken als je met zeepbelblazers in discussie gaat. Hun enige rationele oplossing is zeepbel blazen d.m.v. hoge inflatie en spotgoedkoop geld. Dat zoiets niet te handhaven valt komt niet in ze op, het heeft immers toch altijd gewerkt?
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:10:29 #280
194833 Hanoying
pi_95162151
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:07 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb deze vraag al vaker gesteld maar niemand kon/kan mij daar een goed antwoord op geven waarom zitten de huizenprijzen niet in de inflatiecijfers verwerkt, dan zouden de inflatiecijfers ook hoger uitgevallen zijn. Of juist het afgelopen jaar misschien we een negatieve inflatie gehad hebben.
Misschien te speculatiegevoelig/grillig? aan de andere kant zou het wel logisch zijn woonlasten mee te nemen in in je inflatie. Woonlasten hebben toch heel veel invloed op de koopkracht
pi_95162186
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dan gaat er dus niets bijgebouwd worden en blijft de krapte op de woningmarkt bestaan waardoor de prijzen weer flink kunnen gaan stijgen. :P
Dus de hele bouwsector gaat een paar jaar met vakantie? De gemeenten en grondspeculanten laten hun grond op de plank liggen, biddend dat er betere tijden aan gaan komen? Dat is nog eens een briljante strategie w/
I'll sing you a lullaby.
pi_95162256
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus de hele bouwsector gaat een paar jaar met vakantie? De gemeenten en grondspeculanten laten hun grond op de plank liggen, biddend dat er betere tijden aan gaan komen? Dat is nog eens een briljante strategie w/
ach, vaak ligt die grond al twintig jaar op de plank, daar kan nog wel een tijdje bij :)
pi_95162300
quote:

Deze problemen gaan alleen maar erger worden en zullen bij elke politieke partij de wil om de HRA in stand te blijven houden zwaar onder druk zetten.
Het alternatief is dat we onze oudjes gewoon minder zorg gaan bieden, dus we schrijven voortaan voor elke ziekte een asperientje voor, scheelt ook nog eens dik op het onderwijsbudget w/
I'll sing you a lullaby.
pi_95162334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ach, vaak ligt die grond al twintig jaar op de plank, daar kan nog wel een tijdje bij :)
Als ik de overheid was zou ik die gronden onteigenen, gewoon om de staatskas te spekken. Het zou de overheid wel uitkomen als ze het alleenrecht op grondspeculatie zou hebben niet :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95162404
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als ik de overheid was zou ik die gronden onteigenen, gewoon om de staatskas te spekken. Het zou de overheid wel uitkomen als ze het alleenrecht op grondspeculatie zou hebben niet :)
da's het probleem, dat kunnen ze vaak niet. In de onteigeningswet staat omschreven onder welke omstandigheden onteigend kan worden, en als grondbezitter is het niet heel moeilijk om dat te frustreren. Alleen eigenwijze principiele kloten worden onteigend. Als iemand een beetje flexibel is, is het waanzinnig lastig om 'm buitenspel te zetten.
pi_95162433
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:10 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Misschien te speculatiegevoelig/grillig? aan de andere kant zou het wel logisch zijn woonlasten mee te nemen in in je inflatie. Woonlasten hebben toch heel veel invloed op de koopkracht
Maar daardoor wordt natuurlijk de vertekingen met de inflatie cijfers nogal geflatteerd waneer we de huisprijsstijging niet mee nemen in de inflatiecijfers. Waarbij huurders dan afgelopen 10 jaar veel geluk hebben gehad dat ze niet meegenomen worden anders waren de jaarlijkse huurstijgingen flink forser uitgevallen, en dit jaar zouden ze dan een huurverlaging gekregen moeten hebben. :D
pi_95162448
Overigens is de toon van de NVM nogal veranderd. Ik denk dat ze op hun flikker gekregen hebben van hun achterban die vooral belang hebben bij omzet :)
pi_95162534
Dit is trouwens ook wel een grappig pand: http://www.funda.nl/koop/bergeijk/object-92363550-maaij-9/

Komt meen ik van 1,750,000 euro af. Nu 1,140,000 euro. Koopje ;)

Vanwaar die daling? De huidige 'makelaar' is expert in het managen van zijn klanten (verkopers). :)
Die verkoop tnog steeds vrij aardig :)
pi_95162536
quote:
[..]
De prijsindex van vrijstaande huizen is in 3 jaar met bijna 12 % gedaald. 6 % inflatie daar bovenop en het is al zo'n 18 %. De komende 2-3 jaar wordt dat zeker niet beter dus dan zit je al snel een procent of 30 (incl. inflatie) onder de top
Inflatie is juist voordelig voor de eerdere instappers. De schuld gaat vanzelf weg.
pi_95162675
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

da's het probleem, dat kunnen ze vaak niet. In de onteigeningswet staat omschreven onder welke omstandigheden onteigend kan worden, en als grondbezitter is het niet heel moeilijk om dat te frustreren. Alleen eigenwijze principiele kloten worden onteigend. Als iemand een beetje flexibel is, is het waanzinnig lastig om 'm buitenspel te zetten.
Gewoon de wet aanpassen, het eigendomsrecht is gewoon achterhaald. De eigenaren hebben geleend van de banken, de banken lenen van de overheid en de overheid is van ons allemaal.
I'll sing you a lullaby.
pi_95162731
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Overigens is de toon van de NVM nogal veranderd. Ik denk dat ze op hun flikker gekregen hebben van hun achterban die vooral belang hebben bij omzet :)
Uiteraard, de vette tijden voor deze beroepsgroep zijn voorbij. De economie trekt misschien aan maar makelaars nemen geen extra personeel aan vermoed ik :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95162734
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:22 schreef HansvD het volgende:

[..]

Inflatie is juist voordelig voor de eerdere instappers. De schuld gaat vanzelf weg.
nou nee, schuld gaat niet vanzelf weg.

Wel is het zo dat je jezelf niet rijk hoeft te rekenen met inflatie.

Voorbeeld:
Huis 2005: 100,000 euro
Inflatie 3% per jaar
Huis is nu 100,000 euro waard
Redenatie: Jippie, de prijzen zijn 6x3% is 18% gezakt (relatief).

Nou nee dus, de eigenaar is noch rijker noch armer geworden.

Daarom begrijp ik dat rekenen met inflatie niet zo. Volgens mij gaat het nog steeds om absolute huizenprijzen en absolute leenbedragen. :)
pi_95162768
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon de wet aanpassen, het eigendomsrecht is gewoon achterhaald. De eigenaren hebben geleend van de banken, de banken lenen van de overheid en de overheid is van ons allemaal.
bepaald niet alle eigenaren hebben geleend van de banken, subsidiekoning :)
pi_95162782
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:22 schreef HansvD het volgende:

[..]

De schuld blijft gewoon bestaan hoor, het is de waarde van het geld dat uitgehold word.
I'll sing you a lullaby.
pi_95162865
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Daarom begrijp ik dat rekenen met inflatie niet zo. Volgens mij gaat het nog steeds om absolute huizenprijzen en absolute leenbedragen. :)
Het gaat altijd om absolute bedragen, maar jij moet toegeven dat inflatie gunstig is voor leners en ongunstig voor spaarders. Ik leen liever een lager bedrag tegen een hogere rente, dat gelul over maandlasten heeft ons juist een enorme zeepbel geblazen.
I'll sing you a lullaby.
pi_95162919
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

bepaald niet alle eigenaren hebben geleend van de banken, subsidiekoning :)
Misschien niet... maar toch mag de overheid dan wel onteigenen imo. Gewoon vanwege het algemeen belang :')
I'll sing you a lullaby.
pi_95162933
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het gaat altijd om absolute bedragen, maar jij moet toegeven dat inflatie gunstig is voor leners en ongunstig voor spaarders. Ik leen liever een lager bedrag tegen een hogere rente, dat gelul over maandlasten heeft ons juist een enorme zeepbel geblazen.
alleen als je ervan uitgaat dat assetprijzen (lees:huizenprijzen) stijgen met de inflatie. Ik zie dat verband niet zo. Huizenprijzen worden eerder door trends beinvloed, dan door de prijs van een brood :)
pi_95162977
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Misschien niet... maar toch mag de overheid dan wel onteigenen imo. Gewoon vanwege het algemeen belang :')
dat mogen ze nu ook, maar alleen als de eigenaar (onredelijk) niet meewerkt. En daar zit 'm de crux. Geen speculant die tegen de gemeente zegt: ik wil er geen huizen bouwen :) Integendeel :)
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 12:35:11 #299
16180 crew  CoolGuy
pi_95162980
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Stop maar met uitleggen... het is volkomen zinloos om rationeel te denken als je met zeepbelblazers in discussie gaat. Hun enige rationele oplossing is zeepbel blazen d.m.v. hoge inflatie en spotgoedkoop geld. Dat zoiets niet te handhaven valt komt niet in ze op, het heeft immers toch altijd gewerkt?
Wat ik me nou afvraag he. Jij wíl helemaal niet kopen. Sterker nog, je eigen opmerking was dat er geen haar op je hoofd over dacht om een huis te kopen. Wat wil je dan eigenlijk bereiken hier? Waar vecht je dan voor?

Ik denk dat jij maar wát graag wil kopen, maar dat je dat momenteel niet kunt. En ik denk dat jij de gedachte hebt dat als de huizenmarkt crasht, dat jij straks met jezelfde salaris wél een huis kunt kopen.

Er is straks al uitgelegd dat dat zo niet gaat werken. Weet je wat wel gaat werken? Meer geld verdienen.

Overigens, gesteld he, dat wat jij wil, dat dat uitkomt. En straks kun jij een huis kopen, voor zeg 400 euro in de maand. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat rond het bedrag is dat je nu betaald, en dat je dat behoorlijk duur vind (daar waar andere mensen dat goedkoop vinden).

Nu zit jij straks eventueel in een koopwoning (en begin nou niet de aandacht af te leiden met neeee dat wil ik helemaal niet en meer van dat geblaat) die ook zo 400 euro moet kosten, wat toch een stuk minder is dan wat een koophuis nu per maand aan hypotheek kost.

Prima, maar jij hebt nog steeds hetzelfde salaris, dus die 400 euro gaat nog steeds af van datzelfde salaris, dus dan zul jij dat nog steeds 'duur' vinden. Wat heb je dan eigenlijk gewonnen aan het eind van die rit?
pi_95162985
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus scheefhuurders uit hun huis zetten vanwege algemeen belang is ook geen probleem. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')