Zo werd het niet gezegd in dat andere topic. Daar stond dat liegen (punt) exit is; je moet elkaar 100% kunnen vertrouwen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:34 schreef Sam-x het volgende:
Ik weet dat iedereen liegt. Voor mij is het alleen verschillend waarover gelogen wordt.
Ja, maar ook in elke relatie wordt er ook na een directe vraag wel gelogen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:41 schreef TripleS het volgende:
Is niet uit jezelf vertellen is wat anders dan liegen
Dat was er 1 en vrouw inderdaad. Bij zo iemand ligt er met die eerlijkheid drie jaar na dato ook meteen een bom onder die relatie.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zo werd het niet gezegd in dat andere topic. Daar stond dat liegen (punt) exit is; je moet elkaar 100% kunnen vertrouwen.
Dat is waar. Het moet niet alleen eigenbelang zijn van iemand die bijv.systematisch vreemd gaat.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:05 schreef Lienekien het volgende:
Het is een afwegen van belangen. En of een leugen kan of niet hangt m.i. af van het belang.
En bij die belangen gaat het juist mis. Die verschillen van persoon, en van tijd tot tijd per persoon nogal. Wat de 1 een dealbreaker vindt, vindt de ander geen probleemquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:05 schreef Lienekien het volgende:
Het is een afwegen van belangen. En of een leugen kan of niet hangt m.i. af van het belang.
Jan Mulder noemde dat ooit eens 'dribbelen met de waarheid'.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:52 schreef Silenus het volgende:
Ik noem het liever "mijn eigen kijk op de waarheid'.
Tja, dat hoort er bij als je een relatie hebt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:09 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En bij die belangen gaat het juist mis. Die verschillen van persoon, en van tijd tot tijd per persoon nogal. Wat de 1 een dealbreaker vindt, vindt de ander geen probleem
quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:52 schreef Silenus het volgende:
Ik noem het liever "mijn eigen kijk op de waarheid'.
Wat een vreemde vergelijking? Er zit een enorm verschil tussen leugens en kindermisbruik.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:14 schreef Scorpie het volgende:
Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat priesters kleine kindertjes tot zich nemen. Iedereen weet het, ze doen het allemaal maar niemand heeft het erover.
Waar is dat 'vrouwen' nou weer goed voor?quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:33 schreef stbabylon het volgende:
Nou vermoed ik dat een boel mensen (vrouwen?) het niet met mee eens zijn, maar ik denk dat als je even door vraagt dat je ontdekt dat ze het zelf ook wel eens doen.
Omdat ik voornamelijk vrouwen hoor dat liegen exit isquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:26 schreef Redisformurder het volgende:
[..]
Waar is dat 'vrouwen' nou weer goed voor?
Als ik tegen mijn vriend lieg, kan ik het ook wel vergeten hoor. En dan gaat het niet om de vraag of het eten wel of niet lekker smaakt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Omdat ik voornamelijk vrouwen hoor dat liegen exit isMaar omdat ik het alleen van horen heb, zet ik er een vraagteken achter
Maar lieverd, specificeer dat nu eens, want dit is een beetje een zinloos topic nu gezien iedereen het erover eens is dat iedereen liegt in een relatie. Van "Wat zie je er mooi uit vandaagquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Omdat ik voornamelijk vrouwen hoor dat liegen exit isMaar omdat ik het alleen van horen heb, zet ik er een vraagteken achter
Tot het uitkomt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:31 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik begrijp ook niet altijd de relatie tussen liegen en vertrouwen.
Als je liegt en die ander weet dat niet, is het vertrouwen toch niet weg?
Sterker nog, sommige leugentjes vinden mensen zelfs 'lief'.
Nee schat, je kont lijkt niet dik in dit veel te strakke minirokje!quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:31 schreef Grijsmuisje het volgende:
Als het liegen is over ontrouw, dan is het vertrouwen vals.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:31 schreef Grijsmuisje het volgende:
Vertrouwen wordt geschaad, wanneer je er later achterkomt dat iemand over dingen die jij/jullie belangrijk vindt/vinden gelogen heeft.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:31 schreef Grijsmuisje het volgende:
Het gaat er niet om wat ik een dealbreaker vind.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:29 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maar lieverd, specificeer dat nu eens, want dit is een beetje een zinloos topic nu gezien iedereen het erover eens is dat iedereen liegt in een relatie. Van "Wat zie je er mooi uit vandaag" terwijl je vriendin er als een graftak bijloopt, tot "Nee ik ben écht niet vreemdgegaan" terwijl je net bij je zoveelste one night stand onder de douche vandaan komt.
Wat zou voor jou een dealbreaker zijn?
Ik denk dat vrouwen vaker voorgelogen worden om scenes te voorkomen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:40 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het bijvoorbeeld niet tof als mijn vriendin mijn kleine buikje helemaal niks vindt, maar tegen mij gewoon elke keer weer zegt dat ze het sexy vindt. Dat lijkt een kleine leugen, maar ik persoonlijk heb zoiets van 'damnit, zeg dat dan een jaar eerder, dan kon ik er wat aan gaan doen'. Ik kan daar dan best pissig om worden.
Ja precies, maar waarom is het niet erg in het verwilderde haren en uitgelopen mascara verhaal hierboven, maar wel als hij met een ander heeft gezoend?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik denk dat vrouwen vaker voorgelogen worden om scenes te voorkomen.
Omdat daar afspraken over bestaan. Het schijnt dat er in het beginstadium allemaal afspraken gemaakt worden over bijv. vreemdgaan. Was een poos geleden een topic over. Ik vond het onzin en denk dat je beter kunt hakken met het bijltje als het ontrouw er is i.p.v. vooraf de relatie te omheinen met regels en afspraken. Maar ik was de enige die er zo over dacht.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja precies, maar waarom is het niet erg in het verwilderde haren en uitgelopen mascara verhaal hierboven, maar wel als hij met een ander heeft gezoend?
Ho ho, dat gaat om het vreemdgaan, dat is an sich al erg. Maar het er over liegen wordt als erger gezien dan over bijv. het uiterlijk van iemand liegen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:46 schreef Staal het volgende:
[..]
Omdat daar afspraken over bestaan. Het schijnt dat er in het beginstadium allemaal afspraken gemaakt worden over bijv. vreemdgaan. Was een poos geleden een topic over. Ik vond het onzin en denk dat je beter kunt hakken met het bijltje als het ontrouw er is i.p.v. vooraf de relatie te omheinen met regels en afspraken. Maar ik was de enige die er zo over dacht.
Met liegen over zoenen met een ander ga dus die hekjes over.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ho ho, dat gaat om het vreemdgaan, dat is an sich al erg. Maar het er over liegen wordt als erger gezien dan over bijv. het uiterlijk van iemand liegen.
er is een verschil tussen een leugen voor de ander zn bestwil en voor je eigen bestwil.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja precies, maar waarom is het niet erg in het verwilderde haren en uitgelopen mascara verhaal hierboven, maar wel als hij met een ander heeft gezoend?
dat ligt er wel aan over welke dingen. Als hij liegt over iets waarvan hij weet dat ik het geen probleem vind, maar hij liegt tóch, vind ik dat ook bijna erger dan liegen over iets dat ik wel erger vind uit angst.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:49 schreef Soempie het volgende:
Ik begrijp niet waarom je over kleine dingen, zoals of kleding goed staat of niet, zou liegen. Mijn vriend is daar altijd heel eerlijk in, soms zelfs op het botte af.En als hij iets dan wel mooi vindt, dan weet ik zeker dat hij dat niet zegt om mij een plezier te doen.
Ergens vind ik het erger als hij over die kleine dingen zou liegen, dan over vreemdgaan of iets dergelijks. Omdat ik me bij dat laatste voor kan stellen dat je er mee in je maag zit en het niet durft te vertellen. Waarmee ik het niet goed wil praten.
Volgens mij zeg ik dat ook?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:54 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
dat ligt er wel aan over welke dingen. Als hij liegt over iets waarvan hij weet dat ik het geen probleem vind, maar hij liegt tóch, vind ik dat ook bijna erger dan liegen over iets dat ik wel erger vind uit angst.
Omdat ik dan niet begrijp waarom je zou liegen..
"Nee, ik ga vandaag eens vroeg naar bed" of "Nee, ik heb geen zin om een filmpje te pakken" klinkt heel anders. Terwijl je de eerste prima kan zeggen terwijl je de tweede bedoeld.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:51 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
er is een verschil tussen een leugen voor de ander zn bestwil en voor je eigen bestwil.
Als hij zegt dat ze mooi is, ondanks dat ze er niet uitziet, denkt ze eerder dat het bedoeld is om haar niet te kwetsen. Als hij liegt over vreemdgaan, denkt ze dat hij dat doet ondat hij geen gezeik wil en zn eigen hachje wil redden. Waar ze in ieder geval deels ook wel gelijk in heeft.
Waarom zou je het tweede niet gewoon zeggen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
"Nee, ik ga vandaag eens vroeg naar bed" of "Nee, ik heb geen zin om een filmpje te pakken" klinkt heel anders. Terwijl je de eerste prima kan zeggen terwijl je de tweede bedoeld.
Omdat dat tweede een gesprek oplevert. Waarom heb je geen zin om met mij een filmpje te kijken?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:56 schreef Soempie het volgende:
[..]
Waarom zou je het tweede niet gewoon zeggen?
Als dat een probleem oplevert heb je gewoon een zeikerd als partner.
Wat een stomme vraag, dat levert bij ons nooit een gesprek op. Laatst nog precies deze situatie gehad. In de stad vroeg ik of m'n vriend zin had om samen naar de bios te gaan, hij had geen zin en ik had zoiets van: 'oke, jammer voor mij, maar een andere keer dan'.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Omdat dat tweede een gesprek oplevert. Waarom heb je geen zin om met mij een filmpje te kijken?
Soms heb ik gewoon geen zin in zo'n gesprek. Dan is die eerste een stuk makkelijker
ik bedoel meer dat dat verschilt per persoon (logisch) en dat ik t niet erg vond als hij zegt dat ik mooi ben terwijl ik dat niet ben.quote:
Laat ik het anders zeggen, misschien snap je het dan wel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:02 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat een stomme vraag, dat levert bij ons nooit een gesprek op. Laatst nog precies deze situatie gehad. In de stad vroeg ik of m'n vriend zin had om samen naar de bios te gaan, hij had geen zin en ik had zoiets van: 'oke, jammer voor mij, maar een andere keer dan'.
Wat moet je nou op een: 'waarom heb je geen zin om met mij naar de bios te gaan?' vraag zeggen dan? Dat levert toch geen gesprek op.Wat ik al zei: dan zeurt je partner gewoon.
Niet iedereen is als Soempie.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:02 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat een stomme vraag, dat levert bij ons nooit een gesprek op. Laatst nog precies deze situatie gehad. In de stad vroeg ik of m'n vriend zin had om samen naar de bios te gaan, hij had geen zin en ik had zoiets van: 'oke, jammer voor mij, maar een andere keer dan'.
Wat moet je nou op een: 'waarom heb je geen zin om met mij naar de bios te gaan?' vraag zeggen dan? Dat levert toch geen gesprek op.Wat ik al zei: dan zeurt je partner gewoon.
Ach, ik zou gewoon aangeven waarom ik niet af wil spreken. Je bent gewoon lui.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, misschien snap je het dan wel.
Telefoon: "Nee, wil vroeg naar bed" "Nee, heb niet zo'n zin om af te spreken"
En waarom heb jij geen zin? Is er iets aan de hand? Hou je nog wel van me?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, misschien snap je het dan wel.
Telefoon: "Nee, wil vroeg naar bed" "Nee, heb niet zo'n zin om af te spreken"
Nou zo erg is het niet gesteld hoorquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:06 schreef Staal het volgende:
[..]
En waarom heb jij geen zin? Is er iets aan de hand? Hou je nog wel van me?
quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:06 schreef Staal het volgende:
[..]
En waarom heb jij geen zin? Is er iets aan de hand? Hou je nog wel van me?
Misschien liegt hij wel ontzettend veel, maar over dingen die jij niet door hebtquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:09 schreef Soempie het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ik me zo'n situatie wel voorstellen, ik kom hem alleen zelf gelukkig niet echt tegen. Juist omdat m'n vriend altijd zo duidelijk is.
Mwah, dat geloof ik niet. Dan zou hij ook niet bij bijna elk nieuw kledingstuk aangeven dat hij het niks vindt, keihard lachen als m'n haar alle klanten oppluist, me midden in de nacht wakker schudden om te zeggen dat ik snurk, zeggen dat hij op dat moment geen zin heeft in wat ik te vertellen heb, etc, etc. Er blijven weinig leugentjes om bestwil over zo.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Misschien liegt hij wel ontzettend veel, maar over dingen die jij niet door hebt
Is toch ook niet leuk om te horen als je iets met je vriend(in) wil gaan doen om dan te horen 'geen zin'. Er zijn wel redenen natuurlijk, je wilt een keertje een avond voor jezelf of bent moe ofzo. Maar simpelweg je niet afspreken omdat je geen zin hebt om je vriend(in) te zien.. lijkt me vreemd, of zeg ik nou iets heel raarsquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou zo erg is het niet gesteld hoor(hoewel, bij mijn ex wel, holy fuck, die was echt erg, die dacht dan meteen dat ik met 3 meiden lag te batsen op dat moment)
Maar de vraag waarom niet? Krijg ik dan wel ja. En dan ben ik lui, geen zin om daar al te veel woorden aan te besteden en met 'gewoon, geen zin', kom je bij geen enkele vrouw mee weg
Nee, je noemt precies de redenen op waar ik dan aan denk, maar in mijn ervaring is het daar nooit meteen mee gedaan. Je zit zo weer een kwartier te kletsen erover. En dan is 'vroeg naar bed' gewoon makkelijker.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:17 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Is toch ook niet leuk om te horen als je iets met je vriend(in) wil gaan doen om dan te horen 'geen zin'. Er zijn wel redenen natuurlijk, je wilt een keertje een avond voor jezelf of bent moe ofzo. Maar simpelweg je niet afspreken omdat je geen zin hebt om je vriend(in) te zien.. lijkt me vreemd, of zeg ik nou iets heel raars![]()
Hoe serieus is de relatie?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, je noemt precies de redenen op waar ik dan aan denk, maar in mijn ervaring is het daar nooit meteen mee gedaan. Je zit zo weer een kwartier te kletsen erover. En dan is 'vroeg naar bed' gewoon makkelijker.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:17 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Is toch ook niet leuk om te horen als je iets met je vriend(in) wil gaan doen om dan te horen 'geen zin'. Er zijn wel redenen natuurlijk, je wilt een keertje een avond voor jezelf of bent moe ofzo. Maar simpelweg je niet afspreken omdat je geen zin hebt om je vriend(in) te zien.. lijkt me vreemd, of zeg ik nou iets heel raars![]()
Ik ben dus met een lomperik samen als ik het zo lees.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, je noemt precies de redenen op waar ik dan aan denk, maar in mijn ervaring is het daar nooit meteen mee gedaan. Je zit zo weer een kwartier te kletsen erover. En dan is 'vroeg naar bed' gewoon makkelijker.
Maar ik denk dat men meer liegt op bijv. het werk dan tegen een partner. Of is dit heel naïef?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:25 schreef Daniel1976 het volgende:
Iedereen liegt heel de dag door, bewezen feit. Ik dacht gemiddeld zo'n 17 keer per dag ofzo.
Dus dat is 1 keer per uur ofzo?
Zou zeggen dat het nog meer zou zijn.
Ja, collega's vertel ik wel leugentjes om bestwil, maar zelfs dan zo min mogelijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar ik denk dat men meer liegt op bijv. het werk dan tegen een partner. Of is dit heel naïef?
Ligt er volgens mij ook weer erg aan wat voor werk je doet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar ik denk dat men meer liegt op bijv. het werk dan tegen een partner. Of is dit heel naïef?
Het ging mij niet om het eerlijk zijn gedeelte. Meer om het feit dat je geen zin hebt om met je vriend(in) af te spreken en wat voor motivatie daarachter ligt. Ik had namelijk altijd zin om bij mijn vriend te zijn, maar dan kan natuurlijk verschillen van persoon tot persoonquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
[..]
Ik ben dus met een lomperik samen als ik het zo lees.En andersom ben ik net zo lomp naar hem toe.
Ik snap echt niet waarom je niet gewoon eerlijk zou zijn binnen je relatie.Als m'n vriend er niet uit ziet, dan komt dat er op dat moment bij mij ook zo uit: 'jezus, je ziet er zo niet uit man!'
En dan lachen we er om of hij zegt: 'nou en, als ik het maar mooi vind!'.
Of als ik geen zin heb om iets te doen, dan zeg ik dat ook zonder omwegen.
Ik kan me echt geen leugens van mij naar hem bedenken. Andersom kan ik dat natuurlijk niet beoordelen.
Nee, je bent gewoon (in mannenjargon) een ultiem relaxed en tof wijf.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:30 schreef Soempie het volgende:
Ik ben dus met een lomperik samen als ik het zo lees.En andersom ben ik net zo lomp naar hem toe.
Ik snap echt niet waarom je niet gewoon eerlijk zou zijn binnen je relatie.Als m'n vriend er niet uit ziet, dan komt dat er op dat moment bij mij ook zo uit: 'jezus, je ziet er zo niet uit man!'
En dan lachen we er om of hij zegt: 'nou en, als ik het maar mooi vind!'.
Of als ik geen zin heb om iets te doen, dan zeg ik dat ook zonder omwegen.
Ik kan me echt geen leugens van mij naar hem bedenken. Andersom kan ik dat natuurlijk niet beoordelen.
Ik heb ook altijd zin om met mijn vriendin te zijn (daarom gaan we ook samenwonen), ik heb alleen niet altijd zijn om iets met mijn vriendin te doen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:34 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Het ging mij niet om het eerlijk zijn gedeelte. Meer om het feit dat je geen zin hebt om met je vriend(in) af te spreken en wat voor motivatie daarachter ligt. Ik had namelijk altijd zin om bij mijn vriend te zijn, maar dan kan natuurlijk verschillen van persoon tot persoon
Ik denk dat ik buiten de deur wel veel lieg om wat aardigs te zeggen. Of dat ik interesse veins voor zaken die me helemaal niet boeien. Maar thuis kan ik best bot zijn. Gisteravond nog over het eten. I.p.v. gewoon mijn mond te houden zei ik dat het eten op babyvoeding leek. Niet erg aardig.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, collega's vertel ik wel leugentjes om bestwil, maar zelfs dan zo min mogelijk.
Ah, precies, dat kan ik begrijpen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd zin om met mijn vriendin te zijn (daarom gaan we ook samenwonen), ik heb alleen niet altijd zijn om iets met mijn vriendin te doen.
Oh wacht, ik liegquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:38 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ah, precies, dat kan ik begrijpen.
Verkeerd gelezen. Ik woon samen en we zien elkaar elke dag (af en toe een uitzondering), dus als hij geen zin heeft om weg te gaan zit hij vervolgens thuis met me opgescheept. Dan ligt het er niet aan dat hij geen zin heeft om mij te zien. Als hij geen zin heeft om met MIJ weg te gaan, dan zou ik ook wel doorvragen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:34 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Het ging mij niet om het eerlijk zijn gedeelte. Meer om het feit dat je geen zin hebt om met je vriend(in) af te spreken en wat voor motivatie daarachter ligt. Ik had namelijk altijd zin om bij mijn vriend te zijn, maar dan kan natuurlijk verschillen van persoon tot persoon
Lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh wacht, ik lieg
Ik wil ook wel eens met maten, dus zonder vriendin, wat doen
Okay. En mijn vraag?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
Verkeerd gelezen. Ik woon samen en we zien elkaar elke dag (af en toe een uitzondering), dus als hij geen zin heeft om weg te gaan zit hij vervolgens thuis met me opgescheept. Dan ligt het er niet aan dat hij geen zin heeft om mij te zien. Als hij geen zin heeft om met MIJ weg te gaan, dan zou ik ook wel doorvragen.
Zie ik nu pas.quote:
En dat is nu precies een punt waarbij liegen voordeel heeft. Niemand heeft er wat aan als jij een ander kwetst met (jouw/de) waarheid. Liegen is in veel gevallen maatschappelijk wenselijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik denk dat ik buiten de deur wel veel lieg om wat aardigs te zeggen. Of dat ik interesse veins voor zaken die me helemaal niet boeien. Maar thuis kan ik best bot zijn. Gisteravond nog over het eten. I.p.v. gewoon mijn mond te houden zei ik dat het eten op babyvoeding leek. Niet erg aardig.
Ik begrijp wel dat het vaak voordeel heeft en dat je anderen niet onnodig wilt kwetsen. Daarom gebeurt het wel dat ik voor 'vreemden', mensen die ik wat minder goed ken, lieg om bestwil. Of beter gezegd: dat ik het wat vriendelijker breng of juist dat ik m'n mond houd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En dat is nu precies een punt waarbij liegen voordeel heeft. Niemand heeft er wat aan als jij een ander kwetst met (jouw/de) waarheid. Liegen is in veel gevallen maatschappelijk wenselijk.
Zoals ik al eens zei het is natuurlijk er zijn zat dieren die liegen (valse lokroep enzo).
Als jij nou blij bent met je stippenbh, waarom moet hij dan zo nodig zeggen dat hij 'm niet zo leuk vindt?quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:08 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat het vaak voordeel heeft en dat je anderen niet onnodig wilt kwetsen. Daarom gebeurt het wel dat ik voor 'vreemden', mensen die ik wat minder goed ken, lieg om bestwil. Of beter gezegd: dat ik het wat vriendelijker breng of juist dat ik m'n mond houd.
Maar juist je partner, waarom zou het dan een voordeel zijn te liegen? Waarom zou je dan gekwetst zijn? Je weet dan van wie het komt, dat diegene van je houdt. Als je dan eerlijk bent, met een glimlach, dan zie ik het probleem niet. Als mijn vriend niet eerlijk was geweest, dan zou ik denken dat hij m'n stippen-bh supersexy vond en zat hij er aan vast. Of ik denk dat hij het leuk vindt als ik met hem hele avonden over gevoelens, de toekomst, relaties, en dergelijke praat.Je schiet er dan zo weinig mee op. Als de een het niet zo bot brengt (maar wel eerlijk is) en de ander niet direct op hoge poten uitleg vraagt, dan is het in mijn ogen vooral voordelig om eerlijk te zijn.
Omdat ik bijvoorbeeld zeg: 'kijk!' of 'wat vind je er van?'.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als jij nou blij bent met je stippenbh, waarom moet hij dan zo nodig zeggen dat hij 'm niet zo leuk vindt?
Dan nog mag hij zeggen 'leuk', al ziet hij je liever in hoerig kant. Als jij er nou blij mee bent!quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
Omdat ik bijvoorbeeld zeg: 'kijk!' of 'wat vind je er van?'.
Natuurlijk mag hij dat zeggen. Hij doet het alleen niet en ik ben er blij om. Wat heb ik nou aan een 'leuk' als hij het niet leuk vindt? Het is niet zo dat ik het er dan zelf minder leuk om vind en het ding onmiddellijk uit zal trekken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan nog mag hij zeggen 'leuk', al ziet hij je liever in hoerig kant. Als jij er nou blij mee bent!
Van dieren was ik me er niet bewust van maar ben het zeker met je eens. Het is ook sociaal zijn naar andere mensen toe. Maar thuis ga ik niet zeggen dat ik iets lekker vind terwijl dat niet zo is. Mijn mening af en toe eens voor me houden zou wel wat vriendelijker zijn en hoef je niet eens te liegen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En dat is nu precies een punt waarbij liegen voordeel heeft. Niemand heeft er wat aan als jij een ander kwetst met (jouw/de) waarheid. Liegen is in veel gevallen maatschappelijk wenselijk.
Zoals ik al eens zei het is natuurlijk er zijn zat dieren die liegen (valse lokroep enzo).
Ik begrijp jouw mening niet zo goed. Waarom zou ik zijn mening vragen als ik het echte antwoord niet wil horen? Dan is het dus meer een sociaal gebeuren, net zoiets dat je 'gezondheid' zegt als iemand moet niezen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:50 schreef Lienekien het volgende:
Nee, ik snap het niet zo goed. Maakt verder niet uit.
Hij kan ook zeggen 'ik vind het niet mooi maar als jij er blij mee bent'?quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan nog mag hij zeggen 'leuk', al ziet hij je liever in hoerig kant. Als jij er nou blij mee bent!
Als jij het een leuke bh vindt, waarom is zijn kei-eerlijke antwoord dan nog relevant? Kijk, als 'ie nou bij je pashokje staat te kijken en je twijfelt zeg ik ja. Maar als ik blij zou thuiskomen met een nieuwe aankoop is mijn 'vind je 'm niet leuk?' alleen retorisch en wordt hij geacht in te stemmen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw mening niet zo goed. Waarom zou ik zijn mening vragen als ik het echte antwoord niet wil horen? Dan is het dus meer een sociaal gebeuren, net zoiets dat je 'gezondheid' zegt als iemand moet niezen.Je zegt sowieso dat je het leuk vindt.
Dat zou ik dan ook zeggen. Ze moet niets laten omdat ik er toevallig anders over denk, maar ik zou mijn werkelijke mening wel echt zeggen. Wie heb je er nou mee als je vriendin allemaal dingen koopt omdat ze denkt dat jij het ook leuk vind en dat niet zo is...quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:56 schreef Staal het volgende:
[..]
Hij kan ook zeggen 'ik vind het niet mooi maar als jij er blij mee bent'?
Vind ik een slecht uitgangspunt, ik zou genuanceerd reageren zodat ik je blijheid niet onderuit schop maar ik zou er niet om gaan liegen. Gewoon vanaf dag 1 in een relatie duidelijk maken dat je eerlijk reageert op dat soort dingen scheelt wel een hoop problemenquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar als ik blij zou thuiskomen met een nieuwe aankoop is mijn 'vind je 'm niet leuk?' alleen retorisch en wordt hij geacht in te stemmen.
Een vals complimentje omdat hij het fijn vindt dat jij er blij mee bent? Niks mis mee.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:56 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik snap Soempie wel. Je gaat aan je partner toch geen valse complimentjes geven?
Je moet ook geen dodo hebben die maar alles leuk vindt.
Omdat ik er dan eventueel - als ik daar zin in heb- rekening mee kan houden bij een volgende aanschaf of als ik iets aan wil trekken speciaal voor hem.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als jij het een leuke bh vindt, waarom is zijn kei-eerlijke antwoord dan nog relevant? Kijk, als 'ie nou bij je pashokje staat te kijken en je twijfelt zeg ik ja. Maar als ik blij zou thuiskomen met een nieuwe aankoop is mijn 'vind je 'm niet leuk?' alleen retorisch en wordt hij geacht in te stemmen.
Ik denk dat je partner zich dan af moet vragen waarom ze die afwijzing op zichzelf betrekt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Omdat dat tweede een gesprek oplevert. Waarom heb je geen zin om met mij een filmpje te kijken?
Soms heb ik gewoon geen zin in zo'n gesprek. Dan is die eerste een stuk makkelijker
Gewoon eerlijk antwoorden? Helemaal niks mis mee. Snap niet zo goed waarom om die kleine dingen gelogen zou moeten worden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vals complimentje omdat hij het fijn vindt dat jij er blij mee bent? Niks mis mee.
Ik zou het echt eng vinden als mijn vriend al mijn kleren leuk zou vinden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:56 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik snap Soempie wel. Je gaat aan je partner toch geen valse complimentjes geven?
Je moet ook geen dodo hebben die maar alles leuk vindt.
Eerlijk zijn over vreemdgaan is pas egoïstisch. Dat is alleen om je eigen geweten schoon te houden. Als je je relatie heel wil houden houd je je waffel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:07 schreef HugoBaas het volgende:
Ligt eraan, ik vind liegen over vreemdgaan of over waar ik was zeker not done.
Maar een kleine leugen heel af en toe moet kunnen.
Een relatie van 2 jaar opgeven voor een kleine leugen slaat nergens op.
Of je neemt het allemaal even wat minder serieus.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:09 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Gewoon eerlijk antwoorden? Helemaal niks mis mee. Snap niet zo goed waarom om die kleine dingen gelogen zou moeten worden.
Wat een bullshit om te vragen 'wat vind je hiervan?' om vervolgens alleen maar 'leuk' te willen horen.
Maar goed, op ieder potje past een deksel he. Ik ben er niet van, dat domme liegen. (En néé ik zeg niet dat ik nooit lieg.)
Dat heet 'weten wat je zegt, maar niet alles zeggen wat je weet'. Dat is wat anders dan liegen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:07 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik lieg per direct al als ik de relatie in ga.
Of nee, ik houd dingen achter, is dat hetzelfde als liegen?
Ik zou het in ieder geval ontkennen als ze er ooit naar vraagt. En als ze er niet naar vraagt dus nooit over beginnen.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die leugen niet was over of hij wel een schone onderbroek aan had getrokken die ochtend...quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:33 schreef stbabylon het volgende:
Na aanleiding van een aantal keren de opmerking: Hij heeft gelogen en dat is een dealbreaker in een relatie; in een ander topic.
Als je niet monogaam kan zijn, moet je geen monogame relatie aangaan, simpel zat. Maar niet het één zeggen het ander doen, zoek dan iemand die zelf ook buiten de deur eet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Eerlijk zijn over vreemdgaan is pas egoïstisch. Dat is alleen om je eigen geweten schoon te houden. Als je je relatie heel wil houden houd je je waffel.
Oh sorry, ik dacht dat dit een serieuze discussie was.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of je neemt het allemaal even wat minder serieus.
Daar hark je je hele tuin mee om inderdaad.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:30 schreef Frag_adder het volgende:
Dat zou ik dan ook zeggen. Ze moet niets laten omdat ik er toevallig anders over denk, maar ik zou mijn werkelijke mening wel echt zeggen. Wie heb je er nou mee als je vriendin allemaal dingen koopt omdat ze denkt dat jij het ook leuk vind en dat niet zo is...
Maar wat heb je aan valse complimentjes? Ik deel ze oprecht alleen uit als ik het zo vind. Dat komt ook regelmatig voor. Maar als ik iets niks vind dan zeg ik het ook en soms wat bot en onaardig. Dat kan wel iets minder.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vals complimentje omdat hij het fijn vindt dat jij er blij mee bent? Niks mis mee.
Ik zou rebels worden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:34 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik zou het echt eng vinden als mijn vriend al mijn kleren leuk zou vinden.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:34 schreef Sam-x het volgende:
Ik weet dat iedereen liegt. Voor mij is het alleen verschillend waarover gelogen wordt.
Wat een onzin. Als je je relatie heel wilt houden dan ga je in eerste instantie uberhaupt niet vreemd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:22 schreef fathank het volgende:
Eerlijk zijn over vreemdgaan is pas egoïstisch. Dat is alleen om je eigen geweten schoon te houden. Als je je relatie heel wil houden houd je je waffel.
Blijft staan dat ik vaak genoeg hoor dat vreemdgaan erg is, maar er over liegen nog veel erger. Dan is het liegen dus, los van het vreemdgaan ook erg. Dan is liegen voor jezelf dus altijd erg.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:17 schreef -Strawberry- het volgende:
Het gaat dan natuurlijk niet om kleine leugentjes. Dat zijn toch geen dealbreakers.
Het is jammer dat er bij één voorbeeld een hele context wordt verzonnen en dat er dan zo'n conclusie volgt als 'dan is er blijkbaar een tekort aan welgemeende complimentjes'. De discussie ging er wat mij betreft over of de waarheid altijd heilig is, en voor mij in sommige gevallen dus niet. Als iemand iets aardigs wil zeggen om mij een fijn gevoel te geven, dan vind ik dat een lief gebaar. We hebben het wel over triviale dingen hè, waarover misschien niet altijd de absolute en heilige waarheid wordt gesproken. Don't sweat the small stuff.quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Daar hark je je hele tuin mee om inderdaad.
[..]
Maar wat heb je aan valse complimentjes? Ik deel ze oprecht alleen uit als ik het zo vind. Dat komt ook regelmatig voor. Maar als ik iets niks vind dan zeg ik het ook en soms wat bot en onaardig. Dat kan wel iets minder.
Denk dat wanneer het nodig is om valse complimentjes te maken er blijkbaar een te kort is aan welgemeende complimentjes.
Je (monogame) relatie is niet heel meer als je bent vreemdgegaan, of je het nou vertelt of niet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon heel bezorgd of ze zeker weten dattie niets mankeert.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2011 09:40 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon heel bezorgd of ze zeker weten dattie niets mankeert.
Wat een onzin. Niemand is 100% te vertrouwen. Iedereen liegt wel eens over iets en als je dat niet kunt hebben kun je beter helemaal niet verliefd worden want ook in relaties wordt gelogen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zo werd het niet gezegd in dat andere topic. Daar stond dat liegen (punt) exit is; je moet elkaar 100% kunnen vertrouwen.
Nou... ik denk dat de waarheid wat genuanceerder is.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:50 schreef alexmeijer het volgende:
liegen in een relatie, dan is het je relatie niet waard
normaal hoor je open te zijn in een relatie
sowieso lieg je niet als je een break heb gehad.
je begint weer omdat je eerlijk en open bent tegen elkaar bent.
Ik vind liegen in een relatie heel erg slecht.
Mensen die liegen normaal vinden vinden vreemdgaan en vervolgens verzwijgen ook normaal
Kan, maar als jij niet trouw kan zijn ben je in mijn ogen geen relatie waardig (geen enkele dus).quote:Op woensdag 6 april 2011 09:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou... ik denk dat de waarheid wat genuanceerder is.
Het topic heet 'iedereen liegt wel eens in een relatie' en niet 'iedereen gaat wel eens vreemd in een relatie'.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:58 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Kan, maar als jij niet trouw kan zijn ben je in mijn ogen geen relatie waardig (geen enkele dus).
Want eenmaal vreemd gaan , altijd vreemd gaan.
En zeg niet dat dat onzin is, want das t zelfde als zeggen dat een verkrachter van kleine kinderen kan veranderen.. die wil ook niemand meer terug in de maatschappij..
Dus omdat niemand hem meer terug wil in de maatschappij, kan hij niet veranderen? Wat een drogredenering.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:58 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Kan, maar als jij niet trouw kan zijn ben je in mijn ogen geen relatie waardig (geen enkele dus).
En zeg niet dat dat onzin is, want das t zelfde als zeggen dat een verkrachter van kleine kinderen kan veranderen.. die wil ook niemand meer terug in de maatschappij..
liegen kan verschillende dingen zijnquote:Op woensdag 6 april 2011 10:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het topic heet 'iedereen liegt wel eens in een relatie' en niet 'iedereen gaat wel eens vreemd in een relatie'.
Misschien wel... maar zo zien mensen het wel!quote:Op woensdag 6 april 2011 10:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dus omdat niemand hem meer terug wil in de maatschappij, kan hij niet veranderen? Wat een drogredenering.
Ok. Dat klinkt al heel anders dan "Mensen die liegen normaal vinden vinden vreemdgaan en vervolgens verzwijgen ook normaal."quote:Op woensdag 6 april 2011 10:01 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
liegen kan verschillende dingen zijn
- liegen over je salaris (boeit mij niet)
- liegen over je sex partners (boeit mij ook niet zoveel)
- liegen over dat je vreemd bent gegaan bij je partner (iets wat je bij mij niet moet flikken!)
- liegen over je schoenmaat
kijk liegen is een ding, sommige dingen vind ik zelf niet erg.
bepaalde dingen kun je gewoon niet doen in een relatie
[..]
Nou en, dat is toch geen argument.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:01 schreef alexmeijer het volgende:
Misschien wel... maar zo zien mensen het wel!
Ik ben in mijn hele leven 1x vreemd gegaan, ondertussen 13 jaar geleden. Maar dat is ontrouw, en dit topic gaat over liegen.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:58 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Geloof mij, ervaringquote:Op woensdag 6 april 2011 10:04 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nou en, dat is toch geen argument.
Voor wat betreft de rest van je post: kun je je niet voorstellen dat je partner het niet zou durven toegeven als hij/ zij vreemd is gegaan? Voor mij is het vreemdgaan op zichzelf iets wat hij niet moet flikken. Erover liegen kan ik me dan wel weer voorstellen en heb ik wat meer begrip voor. En die kleine leugentjes over schoenmaat, dat vind ik lachwekkend.
Volgens mij ziet alexmeijer een direct verband tussen ontrouw en liegen.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ben in mijn hele leven 1x vreemd gegaan, ondertussen 13 jaar geleden. Maar dat is ontrouw, en dit topic gaat over liegen.
"Ik heb echt geen koekjes gegapt uit de koektrommel" = Vreemdgaan.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij ziet alexmeijer een direct verband tussen ontrouw en liegen.
Als ik zoen of seks heb met iemand anders dan mijn vriendin, ga ik niet vreemd.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:22 schreef alexmeijer het volgende:
vreemdgaan is iets doen (zoenen, sex, meer) wat in een relatie thuis hoort met een ander dan de gene waar je de relatie mee heb.
Liegen is het verzwijgen van het bovenstaande
Bedankt voor de verheldering. Maar het topic gaat dus niet in de eerste plaats over ontrouw/vreemdgaan.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:22 schreef alexmeijer het volgende:
vreemdgaan is iets doen (zoenen, sex, meer) wat in een relatie thuis hoort met een ander dan de gene waar je de relatie mee heb.
Liegen is het verzwijgen van het bovenstaande
Ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ik zoen of seks heb met iemand anders dan mijn vriendin, ga ik niet vreemd.
Als ik haar er niet over vertel als ze het vraagt, is het overigens wel vreemdgaan
Hmm..quote:Op woensdag 6 april 2011 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedankt voor de verheldering. Maar het topic gaat dus niet in de eerste plaats over ontrouw/vreemdgaan.
Dude, ik mag neuken met wie ik wil (paar uitzonderingen als ex-en, familie en vrienden daar gelaten), zolang mijn partner het maar weetquote:Op woensdag 6 april 2011 10:27 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Als jij iets doet met een ander dan vind ik al dat je vreemd gaat, aangezien als je een relatie heb in mijn ogen geen sex (of zoenen) mag met een ander.
Vreemdgaan en verzwijgen vind ik een groot verschil.
Want nu zeg je eigenlijk dat je mag neuken met wie je wil zolang je partner het niet weet.
Hoe zou jij het vinden dan als je partner tegen jou heel lief en aardig is enz.
Maar vervolgens neukt ze elk weekend met een andere jongen.
Jij weet het niet, dus in jouw ogen is het niet fout.
Tis pas fout als jij het weet (vermoeden) het vraagt en ze dan "nee" zegt (of misschien ook ja).
Vind ik beetje raar
Het is een opvolg topic dat over liegen in een relatie gaat. Als je het over de break etc. wil hebben, kan dat in dat topic.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:28 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Hmm..
eigenlijk wel. want waar het ging als opvolg topic van een ander topic waar de vriend met een ander neukte tijdens de break en hier over loog.
Zij vind het vreemdgaan, omdat ook al had je een break betekent niet dat je met jan en alleman kan neuken (behalve als je dit heb besproken).
Dus ik denk dat vreemdgaan icm liegen/verzwijgen zeker een onderwerp punt is.
Hm naja, als jij dat heb besproken met je partner oke.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dude, ik mag neuken met wie ik wil (paar uitzonderingen als ex-en, familie en vrienden daar gelaten), zolang mijn partner het maar weetEn andersom geldt hetzelfde.
Het is in mijn ogen pas fout als ik het niet te horen krijg.
ah ik dacht dat hier alles besproken mog wordenquote:Op woensdag 6 april 2011 10:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is een opvolg topic dat over liegen in een relatie gaat. Als je het over de break etc. wil hebben, kan dat in dat topic.
Want een relatie heb je alleen om de seks?quote:Op woensdag 6 april 2011 10:32 schreef alexmeijer het volgende:
Waarom zou je dan nog een relatie beginnen met iemand? kun je net zo goed vrijgezel zijn en met iedereen neuken.
Omdat ik van mijn vriendin hou, daarom wil ik graag mijn alles delen met haar. (en ja ik vind het leuk voor haar)quote:Op woensdag 6 april 2011 10:32 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Hm naja, als jij dat heb besproken met je partner oke.
Al vraag ik me af of jij het neuk vind dat je partner elke keer een ander neukt
Waarom zou je dan nog een relatie beginnen met iemand? kun je net zo goed vrijgezel zijn en met iedereen neuken.
Jawel, maar het topic gaat over liegen in een relatie, niet zozeer over vreemdgaan.quote:ah ik dacht dat hier alles besproken mog worden
Leg mij dan even uit, als je van iemand houdt dan wil je haar toch niet delen met andere?quote:Op woensdag 6 april 2011 10:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Omdat ik van mijn vriendin hou, daarom wil ik graag mijn alles delen met haar. (en ja ik vind het leuk voor haar)
Maar we raken zwaar off-topic
[..]
Jawel, maar het topic gaat over liegen in een relatie, niet zozeer over vreemdgaan.
nee nee, niet om sex.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:33 schreef Soempie het volgende:
[..]
Want een relatie heb je alleen om de seks?
't Is wel lastig voor je om je eigen perspectief op de wereld los te laten en iets vanuit een ander standpunt te benaderen?![]()
't Is ook niet mijn keuze, maar ik kan wel begrijpen dat anderen daar wel voor kiezen en zich daar goed bij voelen.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:38 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
nee nee, niet om sex.
maar als je een relatie heb (van die gene houd) wil je die gene toch niet delen met jan en alleman?
Hij deelt de seks, maar er zijn nog zoveel meer aspecten die niet gedeeld worden. 't Is ook niet mijn ding, maar ieder z'n keuze he.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:38 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
nee nee, niet om sex.
maar als je een relatie heb (van die gene houd) wil je die gene toch niet delen met jan en alleman?
tja.. tot ze zwanger wordt van een ander (of soa). of hij soa.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:43 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hij deelt de seks, maar er zijn nog zoveel meer aspecten die niet gedeeld worden. 't Is ook niet mijn ding, maar ieder z'n keuze he.
Dus nu is een eventuele soa opeens het probleem?quote:Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
tja.. tot ze zwanger wordt van een ander (of soa). of hij soa.
Dan leer je het snel af
Tjonge. Alsof je dat met een beetje verstand niet kunt voorkomen.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
tja.. tot ze zwanger wordt van een ander (of soa). of hij soa.
Dan leer je het snel af
Ga even naar dit topic: Open relatie Lees het door, en als je nog vragen hebt, vraag het me daarquote:Op woensdag 6 april 2011 10:38 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Leg mij dan even uit, als je van iemand houdt dan wil je haar toch niet delen met andere?
Of zeg je als iemand vraagt: mag ik je vriendin ff, heb zin in sex... zeg je dan: ja?
En andersom
Het is niet zo moeilijk als jij het stelt: ik kan bijvoorbeeld met een heleboel mensen seks hebben, want ik kom vrij veel aantrekkelijke mensen tegen, maar ik kan maar van weinig mensen houden of hier een liefdesrelatie mee aangaan. Dat maakt het laatste dus een stuk specialer. Dat ik van iemand houd wil niet zeggen dat er een knop omgaat en ik van anderen niet meer opgewonden kan worden.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:38 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Leg mij dan even uit, als je van iemand houdt dan wil je haar toch niet delen met andere?
Of zeg je als iemand vraagt: mag ik je vriendin ff, heb zin in sex... zeg je dan: ja?
En andersom
Precies dit. Het gaat allemaal over de gemaakte afspraken en over de gestelde grenzen. Wat vreemdgaan en wat liegen betreft. Je weet zelf waar deze grens ligt, wat je wel en niet afgesproken hebt en waar je eerlijk over moet zijn.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef saaw het volgende:
Volgens mij heb je een [al dan niet onbesproken] regel als je samen een relatie aangaat over wat je wel en niet 'mag'. Of dat nou zoenen, pijpen, neuken, whatever is dat doet er eigenlijk niet toe, je gaat vreemd als je die regels overdreedt.
Of anderen het met jullie regels eens zijn of dat begrijpen heeft natuurlijk helemaal niets met deze discussie te maken eigenlijk.
Dat laatste vind ik gemeen katten. Wat een leuke jurk heb je aan, maakt je veel minder dik dan die je gisteren aan had. Dan trek je die andere jurk dus nooit meer aan.quote:Op woensdag 6 april 2011 08:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is jammer dat er bij één voorbeeld een hele context wordt verzonnen en dat er dan zo'n conclusie volgt als 'dan is er blijkbaar een tekort aan welgemeende complimentjes'. De discussie ging er wat mij betreft over of de waarheid altijd heilig is, en voor mij in sommige gevallen dus niet. Als iemand iets aardigs wil zeggen om mij een fijn gevoel te geven, dan vind ik dat een lief gebaar. We hebben het wel over triviale dingen hè, waarover misschien niet altijd de absolute en heilige waarheid wordt gesproken. Don't sweat the small stuff.
Ik kan er soms een pesthekel aan hebben dat mensen soms menen dat ze het eerlijk moeten zeggen als ze iets niks vinden. En dit is dan even buiten de context van je relatie. Zo iemand die zegt dat je hartstikke leuke schoenen aan hebt, maar het kennelijk ook nodig vindt om te zeggen dat ze die andere schoenen van je maar niks vindt. Dan denk ik echt: joh, hou dan gewoon je mond.
Goed voorbeeld van liegen om je eigen hachie te beschermen. Maar blijkbaar zijn daar dus ook nog gradaties in. Terwijl het om dezelfde reden is.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:53 schreef Panthera1984 het volgende:
Buiten dat gedoe over 'grote leugens' zoals vreemdgaan of schulden verbergen, als je partner aan je vraagt: 'goh de volgende keer als je bij de supermarkt bent, wil je dan kijken of ze bitterkoekjes hebben?'
Maar je vergeet dat. Je partner vraagt: 'en? hadden ze bitterkoekjes?' en jij zegt: 'nee' dan lieg je om te verbergen dat je dat vergeten bent. Want toegeven dat je dat vergeten bent lijkt te impliceren (zeker als het vaker gebeurt) dat je niet geeft om je partners wensen, of dat je niet luistert wanneer hij/zij je iets vraagt.
Vinden jullie dit plausibel, of gaat het nergens over?
Of het impliceert dat iemand vergeetachtig is. Als het een kwestie zou zijn van niet geven om iemands wensen of slecht luisteren, dan is er wel meer aan de hand in de relatie, lijkt me.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:53 schreef Panthera1984 het volgende:
Buiten dat gedoe over 'grote leugens' zoals vreemdgaan of schulden verbergen, als je partner aan je vraagt: 'goh de volgende keer als je bij de supermarkt bent, wil je dan kijken of ze bitterkoekjes hebben?'
Maar je vergeet dat. Je partner vraagt: 'en? hadden ze bitterkoekjes?' en jij zegt: 'nee' dan lieg je om te verbergen dat je dat vergeten bent. Want toegeven dat je dat vergeten bent lijkt te impliceren (zeker als het vaker gebeurt) dat je niet geeft om je partners wensen, of dat je niet luistert wanneer hij/zij je iets vraagt.
Ik zou toch echt zeggen dat ik ze ben vergeten.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:53 schreef Panthera1984 het volgende:
En dan ga je natuurlijk terug om ze alsnog te halen. Want zo ben je wel.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:57 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik zou toch echt zeggen dat ik ze ben vergeten.
Als mijn partner ze echt graag wil eten die avond, dan zeker ja.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan ga je natuurlijk terug om ze alsnog te halen. Want zo ben je wel.
Ik vind dat herkenbaar liegen.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:53 schreef Panthera1984 het volgende:
Ja, omdat je geen zin hebt om om zoiets onzinnigs een woordwisseling te krijgen. Liegen over vreemdgaan daarentegen is niet onzinnig.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Goed voorbeeld van liegen om je eigen hachie te beschermen. Maar blijkbaar zijn daar dus ook nog gradaties in. Terwijl het om dezelfde reden is.
Liegen is meestal erg als je weet dat er gelogen wordt en niet zo wrg als je het niet weet. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op woensdag 6 april 2011 06:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Blijft staan dat ik vaak genoeg hoor dat vreemdgaan erg is, maar er over liegen nog veel erger. Dan is het liegen dus, los van het vreemdgaan ook erg. Dan is liegen voor jezelf dus altijd erg.
En dan koopt Soempie er nog 3, zit je daar met je leugen. Heb gister ook een vriendin uit moeten leggen dat als ik iets niet leuk vind het niet meeteen betekend dat het moet veranderenquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom een extra betekenis aan het woord liegen? Er zijn andere manieren om uit te drukken dat verborgen gebreken achter worden gehoudenquote:Op woensdag 6 april 2011 17:34 schreef Wendy_84 het volgende:
Dat "iets niet uit jezelf vertellen" geen vorm van liegen is, ben ik het niet mee eens.
Je hebt actief liegen: "Ik ben niet vreemdgegaan."
En passief liegen: gewoon niet vertellen dat je bent vreemdgegaan.
Als ze nou iets heeft gekookt wat je niet lekker vindt, dàn zou ik het maar wel eerlijk zeggen, anders krijg je het elke week voorgezet. Ik kan me niet voorstellen dat een bh nou zo'n issue kan zijn.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:44 schreef n8n het volgende:
[..]
En dan koopt Soempie er nog 3, zit je daar met je leugen. Heb gister ook een vriendin uit moeten leggen dat als ik iets niet leuk vind het niet meeteen betekend dat het moet veranderen
ik heb dan liever een partner die het niet erg vind als ik haar bh niet mooi vindquote:Op woensdag 6 april 2011 17:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ze nou iets heeft gekookt wat je niet lekker vindt, dàn zou ik het maar wel eerlijk zeggen, anders krijg je het elke week voorgezet. Ik kan me niet voorstellen dat een bh nou zo'n issue kan zijn.
't Is ook geen issue. En ik kan me ook best voorstellen dat anderen wel gewoon zeggen dat ze iets mooi of leuk vinden. Ik kan me er niet druk om maken en ben gewoon blij dat mijn vriend dat niet doet.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ze nou iets heeft gekookt wat je niet lekker vindt, dàn zou ik het maar wel eerlijk zeggen, anders krijg je het elke week voorgezet. Ik kan me niet voorstellen dat een bh nou zo'n issue kan zijn.
Een woordenwisseling krijgen over vergeten boodschappen, dat vind ik pas onzinnig. Als ik iets vergeten ben in de supermarkt, zeg ik dat gewoon. Ik ben dan ook een vergiet wat dat betreft. Soms ga ik drie keer op een dag terug.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, omdat je geen zin hebt om om zoiets onzinnigs een woordwisseling te krijgen. Liegen over vreemdgaan daarentegen is niet onzinnig.
JE LIEGTquote:Op woensdag 13 april 2011 16:12 schreef remixd het volgende:
Ik lieg niet. Ik ontwijk het desbetreffende onderwerp gewoon helemaal en iets verzwijgen is anders dan liegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |