abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 10:38:04 #151
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95110566
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Omdat ik van mijn vriendin hou, daarom wil ik graag mijn alles delen met haar. (en ja ik vind het leuk voor haar)

Maar we raken zwaar off-topic

[..]

Jawel, maar het topic gaat over liegen in een relatie, niet zozeer over vreemdgaan.
Leg mij dan even uit, als je van iemand houdt dan wil je haar toch niet delen met andere?
Of zeg je als iemand vraagt: mag ik je vriendin ff, heb zin in sex... zeg je dan: ja?

En andersom :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  woensdag 6 april 2011 @ 10:38:48 #152
313962 alexmeijer
pi_95110596
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:33 schreef Soempie het volgende:

[..]

Want een relatie heb je alleen om de seks?

't Is wel lastig voor je om je eigen perspectief op de wereld los te laten en iets vanuit een ander standpunt te benaderen? :D
nee nee, niet om sex.
maar als je een relatie heb (van die gene houd) wil je die gene toch niet delen met jan en alleman?
  woensdag 6 april 2011 @ 10:40:06 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95110644
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:38 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

nee nee, niet om sex.
maar als je een relatie heb (van die gene houd) wil je die gene toch niet delen met jan en alleman?
't Is ook niet mijn keuze, maar ik kan wel begrijpen dat anderen daar wel voor kiezen en zich daar goed bij voelen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 april 2011 @ 10:43:51 #154
30252 Soempie
Procreating
pi_95110804
quote:

[..]

nee nee, niet om sex.
Hij deelt de seks, maar er zijn nog zoveel meer aspecten die niet gedeeld worden. 't Is ook niet mijn ding, maar ieder z'n keuze he.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 6 april 2011 @ 10:45:21 #155
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_95110868
Volgens mij heb je een [al dan niet onbesproken] regel als je samen een relatie aangaat over wat je wel en niet 'mag'. Of dat nou zoenen, pijpen, neuken, whatever is dat doet er eigenlijk niet toe, je gaat vreemd als je die regels overdreedt.
Of anderen het met jullie regels eens zijn of dat begrijpen heeft natuurlijk helemaal niets met deze discussie te maken eigenlijk.

Dan OT: Liegen over kleine dingetjes als hoe iemand er uit ziet of dat je nieuwe kleding leuk vindt of wat dan ook lijkt me niet al te belangrijk. Ik doe het zelf niet, en mn lief ook niet, maar dat is onze [misschien ietwat botte] manier van met elkaar omgaan. Bij anderen dan mn vriend zal ik ook niet glashard liegen maar wel iets subtieler melden dat ik iets niet zo leuk vind.

Liegen over vreemdgaan is een heel ander punt. Als mijn vriend in een bezopen bui een ander zoent of neukt en dat de dag erop vertelt dan ben ik natuurlijk boos en verdrietig maar wel blij dat hij het eerlijk meldt en dan is aan mij de keuze wat ik daar mee ga doen verder.
Als hij het achterhoudt kan ik die keuze niet maken terwijl hij wel iets gedaan heeft wat onze afspraken breekt. Als ik er dan achteraf achterkom zal ik een stuk bozer worden en het direct uitmaken. Omdat hij mij in de illusie liet leven dat er niets aan de hand was.
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 6 april 2011 @ 10:45:29 #156
313962 alexmeijer
pi_95110872
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:43 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hij deelt de seks, maar er zijn nog zoveel meer aspecten die niet gedeeld worden. 't Is ook niet mijn ding, maar ieder z'n keuze he.
tja.. tot ze zwanger wordt van een ander (of soa). of hij soa.
Dan leer je het snel af :P
  woensdag 6 april 2011 @ 10:46:32 #157
30252 Soempie
Procreating
pi_95110917
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Dus nu is een eventuele soa opeens het probleem?

:')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 6 april 2011 @ 10:46:58 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95110933
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Tjonge. Alsof je dat met een beetje verstand niet kunt voorkomen.
pi_95111465
quote:

[..]

Leg mij dan even uit, als je van iemand houdt dan wil je haar toch niet delen met andere?
Of zeg je als iemand vraagt: mag ik je vriendin ff, heb zin in sex... zeg je dan: ja?

Ga even naar dit topic: Open relatie Lees het door, en als je nog vragen hebt, vraag het me daar :)
pi_95111994
quote:

[..]

Het is niet zo moeilijk als jij het stelt: ik kan bijvoorbeeld met een heleboel mensen seks hebben, want ik kom vrij veel aantrekkelijke mensen tegen, maar ik kan maar van weinig mensen houden of hier een liefdesrelatie mee aangaan. Dat maakt het laatste dus een stuk specialer. Dat ik van iemand houd wil niet zeggen dat er een knop omgaat en ik van anderen niet meer opgewonden kan worden.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef saaw het volgende:
Volgens mij heb je een [al dan niet onbesproken] regel als je samen een relatie aangaat over wat je wel en niet 'mag'. Of dat nou zoenen, pijpen, neuken, whatever is dat doet er eigenlijk niet toe, je gaat vreemd als je die regels overdreedt.
Of anderen het met jullie regels eens zijn of dat begrijpen heeft natuurlijk helemaal niets met deze discussie te maken eigenlijk.
Precies dit. Het gaat allemaal over de gemaakte afspraken en over de gestelde grenzen. Wat vreemdgaan en wat liegen betreft. Je weet zelf waar deze grens ligt, wat je wel en niet afgesproken hebt en waar je eerlijk over moet zijn.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:03:25 #161
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95113727
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is jammer dat er bij één voorbeeld een hele context wordt verzonnen en dat er dan zo'n conclusie volgt als 'dan is er blijkbaar een tekort aan welgemeende complimentjes'. De discussie ging er wat mij betreft over of de waarheid altijd heilig is, en voor mij in sommige gevallen dus niet. Als iemand iets aardigs wil zeggen om mij een fijn gevoel te geven, dan vind ik dat een lief gebaar. We hebben het wel over triviale dingen hč, waarover misschien niet altijd de absolute en heilige waarheid wordt gesproken. Don't sweat the small stuff.

Ik kan er soms een pesthekel aan hebben dat mensen soms menen dat ze het eerlijk moeten zeggen als ze iets niks vinden. En dit is dan even buiten de context van je relatie. Zo iemand die zegt dat je hartstikke leuke schoenen aan hebt, maar het kennelijk ook nodig vindt om te zeggen dat ze die andere schoenen van je maar niks vindt. Dan denk ik echt: joh, hou dan gewoon je mond.
Dat laatste vind ik gemeen katten. Wat een leuke jurk heb je aan, maakt je veel minder dik dan die je gisteren aan had. Dan trek je die andere jurk dus nooit meer aan.

Verder ben ik het wel met je eens maar ik ben toch blij dat ik niet iemand heb die me valse complimentjes geeft om me beter te laten voelen. Bij kinderen vind ik dat wat anders. Wat een mooie tekening heb jij gemaakt terwijl het gekras is, vind ik normaal liegen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95117959
Buiten dat gedoe over 'grote leugens' zoals vreemdgaan of schulden verbergen, als je partner aan je vraagt: 'goh de volgende keer als je bij de supermarkt bent, wil je dan kijken of ze bitterkoekjes hebben?'
Maar je vergeet dat. Je partner vraagt: 'en? hadden ze bitterkoekjes?' en jij zegt: 'nee' dan lieg je om te verbergen dat je dat vergeten bent. Want toegeven dat je dat vergeten bent lijkt te impliceren (zeker als het vaker gebeurt) dat je niet geeft om je partners wensen, of dat je niet luistert wanneer hij/zij je iets vraagt.

Vinden jullie dit plausibel, of gaat het nergens over?
And the druids turn to stone...
pi_95118070
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:53 schreef Panthera1984 het volgende:
Buiten dat gedoe over 'grote leugens' zoals vreemdgaan of schulden verbergen, als je partner aan je vraagt: 'goh de volgende keer als je bij de supermarkt bent, wil je dan kijken of ze bitterkoekjes hebben?'
Maar je vergeet dat. Je partner vraagt: 'en? hadden ze bitterkoekjes?' en jij zegt: 'nee' dan lieg je om te verbergen dat je dat vergeten bent. Want toegeven dat je dat vergeten bent lijkt te impliceren (zeker als het vaker gebeurt) dat je niet geeft om je partners wensen, of dat je niet luistert wanneer hij/zij je iets vraagt.

Goed voorbeeld van liegen om je eigen hachie te beschermen. Maar blijkbaar zijn daar dus ook nog gradaties in. Terwijl het om dezelfde reden is.
  woensdag 6 april 2011 @ 13:56:16 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95118078
quote:

Of het impliceert dat iemand vergeetachtig is. Als het een kwestie zou zijn van niet geven om iemands wensen of slecht luisteren, dan is er wel meer aan de hand in de relatie, lijkt me.
pi_95118151
quote:

Ik zou toch echt zeggen dat ik ze ben vergeten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 6 april 2011 @ 13:59:23 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95118208
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:57 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik zou toch echt zeggen dat ik ze ben vergeten.
En dan ga je natuurlijk terug om ze alsnog te halen. Want zo ben je wel.
pi_95118252
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dan ga je natuurlijk terug om ze alsnog te halen. Want zo ben je wel.
Als mijn partner ze echt graag wil eten die avond, dan zeker ja.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:15:01 #168
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95118937
quote:

Ik vind dat herkenbaar liegen. :@ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95119046
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Goed voorbeeld van liegen om je eigen hachie te beschermen. Maar blijkbaar zijn daar dus ook nog gradaties in. Terwijl het om dezelfde reden is.
Ja, omdat je geen zin hebt om om zoiets onzinnigs een woordwisseling te krijgen. Liegen over vreemdgaan daarentegen is niet onzinnig.
pi_95121227
quote:
Op woensdag 6 april 2011 06:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Blijft staan dat ik vaak genoeg hoor dat vreemdgaan erg is, maar er over liegen nog veel erger. Dan is het liegen dus, los van het vreemdgaan ook erg. Dan is liegen voor jezelf dus altijd erg.
Liegen is meestal erg als je weet dat er gelogen wordt en niet zo wrg als je het niet weet. Uitzonderingen daargelaten.
pi_95127313
Dat "iets niet uit jezelf vertellen" geen vorm van liegen is, ben ik het niet mee eens.

Je hebt actief liegen: "Ik ben niet vreemdgegaan."

En passief liegen: gewoon niet vertellen dat je bent vreemdgegaan.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:36:36 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95127417
Het ging eigenlijk niet over vreemdgaan.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:44:22 #173
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95127751
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een vals complimentje omdat hij het fijn vindt dat jij er blij mee bent? Niks mis mee.
En dan koopt Soempie er nog 3, zit je daar met je leugen. Heb gister ook een vriendin uit moeten leggen dat als ik iets niet leuk vind het niet meeteen betekend dat het moet veranderen :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 6 april 2011 @ 17:52:37 #174
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95128123
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:34 schreef Wendy_84 het volgende:
Dat "iets niet uit jezelf vertellen" geen vorm van liegen is, ben ik het niet mee eens.

Je hebt actief liegen: "Ik ben niet vreemdgegaan."

En passief liegen: gewoon niet vertellen dat je bent vreemdgegaan.
Waarom een extra betekenis aan het woord liegen? Er zijn andere manieren om uit te drukken dat verborgen gebreken achter worden gehouden
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 6 april 2011 @ 17:53:36 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95128162
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:44 schreef n8n het volgende:

[..]

En dan koopt Soempie er nog 3, zit je daar met je leugen. Heb gister ook een vriendin uit moeten leggen dat als ik iets niet leuk vind het niet meeteen betekend dat het moet veranderen :')
Als ze nou iets heeft gekookt wat je niet lekker vindt, dān zou ik het maar wel eerlijk zeggen, anders krijg je het elke week voorgezet. Ik kan me niet voorstellen dat een bh nou zo'n issue kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')