Ik bedoelde voor gewone schoenenquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Welke zaak dan? Louis toevallig?
Ah, vol. Nieuw deeltje: Motorrijles #34; met kleine en grote mensen!
Lekker vroeg, is het nog niet zo heet. Met 20 graden in de zon oefeningetjes doen is echt geen pretje. Heb het vorig jaar juli moeten doen met ca 27 gradenquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:15 schreef ArnosL het volgende:
Morgenochtend mag ik om 8:00 weer lessen. Best wel zin in opzich
Tuurlijkquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:19 schreef Hoogheid het volgende:
Mag ik nog bij de geslaagden van 2010?
23-11-2010
Eerst zou ik les hebben van 13:00 tot 15:00, maar er werd me maandag gevraagd of ik wat eerder kon. Opzich had ik ook wel in de warmte willen rijden, maar dit is misschien wel net zo fijn.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:16 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Lekker vroeg, is het nog niet zo heet. Met 20 graden in de zon oefeningetjes doen is echt geen pretje. Heb het vorig jaar juli moeten doen met ca 27 gradengeen lolletje.
Zal niet best zijn als je geen zin hadquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:15 schreef ArnosL het volgende:
Morgenochtend mag ik om 8:00 weer lessen. Best wel zin in opzich
Het is alleen zo vroegquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:28 schreef leimeh het volgende:
[..]
Zal niet best zijn als je geen zin had.
Ik vond autorijden een dwangmatig iets... vind het ook niet zo leuk. Maar motorrijden is echt voor het plezier!
Een geforceerd spaarpotje.quote:Op zaterdag 2 april 2011 01:46 schreef Hoogheid het volgende:
Mensen, hou op met blij zijn, dat geld wat je terugkrijgt is gewoon wat je teveel hebt betaald. En dan krijg je nog veels te weinig terug als je ziet hoeveel miljarden er in de bodemloze put van falende projecten gaan.
ik rij op een begrensde. Vol gas 140quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:20 schreef nero7 het volgende:
zo traag is de CBF500 niet. 50pk onder mn kont
Ik heb liever de helft... want dan gaat 25KW tegenvallen
Kan haast niet wachten!!!
ik Ben 2 meter, en de rs zit klote inderdaadquote:Op zaterdag 2 april 2011 01:41 schreef blingbling11 het volgende:
Voor de lange mensen hier:
De rijschool die ik op het oog heb rijd met Honda CBF500's. Zit dit een beetje?
Met scooters en brommers was alles altijd een ramp bij mij
Nou is dit natuurlijk appels met peren vergelijken, maar waar ik op gezeten heb wat het dichtst bij een motor kwam was een Aprilia RS. Tank onder mijn knieën, meteen kramp in mijn benen
Je bent wel helemaal ontopic met deze vraagquote:Op zaterdag 2 april 2011 01:41 schreef blingbling11 het volgende:
Voor de lange mensen hier:
De rijschool die ik op het oog heb rijd met Honda CBF500's. Zit dit een beetje?
Met scooters en brommers was alles altijd een ramp bij mij
Nou is dit natuurlijk appels met peren vergelijken, maar waar ik op gezeten heb wat het dichtst bij een motor kwam was een Aprilia RS. Tank onder mijn knieën, meteen kramp in mijn benen
Ik ben 2,05m en les op een Honda CBF500. Geen idee hoe het eruit ziet, maar tijdens het rijden heb ik in ieder geval niet het gevoel op een minibike of iets dergelijks te rijden. Tijdens de 1,5 uur les ook geen kramp oid.quote:Op zaterdag 2 april 2011 01:41 schreef blingbling11 het volgende:
Voor de lange mensen hier:
De rijschool die ik op het oog heb rijd met Honda CBF500's. Zit dit een beetje?
Met scooters en brommers was alles altijd een ramp bij mij
Nou is dit natuurlijk appels met peren vergelijken, maar waar ik op gezeten heb wat het dichtst bij een motor kwam was een Aprilia RS. Tank onder mijn knieën, meteen kramp in mijn benen
Ik merk dat ook hoor. Als het niet zo lekker gaat dan gaat alles fout, pas na 10 keer oefenen zit je er weer een beetje in.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:32 schreef Dekatria het volgende:
Godsamme, wat een kutles vandaag. Echt helemaal niks ging zoals ik wilde - zelfs de precisiestop, die ik normaal met 5 vingers in m'n neus neerleg, lukte niet. Dat de remming bij de stopproef dan weer wel prima was (iets wat voorheen altijd een pijnpunt was) deed daar niks aan af - ook die oefening was niet zoals ik wilde. Werd er helemaal opgefokt vanm'n instructeur zag het, dus die besloot er maar mee te stoppen.
En dat terwijl ik niet zenuwachtig voor dat examen ben, ofzo... het is alleen zo verrekte irritant dat als je wéét dat je iets kan het dan een les to-taal niet lukt
Huh? De precizie stop is hetzelfde als de remproef, met nog het extra element dat je gelijkmatig moet remmen tot de poortjesquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:32 schreef Dekatria het volgende:
Godsamme, wat een kutles vandaag. Echt helemaal niks ging zoals ik wilde - zelfs de precisiestop, die ik normaal met 5 vingers in m'n neus neerleg, lukte niet. Dat de remming bij de stopproef dan weer wel prima was (iets wat voorheen altijd een pijnpunt was) deed daar niks aan af - ook die oefening was niet zoals ik wilde. Werd er helemaal opgefokt vanm'n instructeur zag het, dus die besloot er maar mee te stoppen.
En dat terwijl ik niet zenuwachtig voor dat examen ben, ofzo... het is alleen zo verrekte irritant dat als je wéét dat je iets kan het dan een les to-taal niet lukt
De stopproef heeft een andere remming - bij de precisiestop moet je gelijkmatig remmen, bij de stopproef en noodstop steeds harder op de voorrem.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Huh? De precizie stop is hetzelfde als de remproef, met nog het extra element dat je gelijkmatig moet remmen tot de poortjes
Dat is juist leuk, elkaar een beetje opjagenquote:Op zaterdag 2 april 2011 14:37 schreef ArnosL het volgende:
Vanmorgen voor het eerst les gehad met een ander. Die hield wel van flink doorrijden. Hij werd afgeremd door m'n instructeur, want hij reed overal 15 tot 20 te hardOok op 50 wegen in de bbk, maar bij 30 stukken dan weer niet. Hij ging ook flink harder dan ik de bocht door, maar ik heb in de bochten maar m'n eigen tempo gereden en hem op de rechte stukken maar weer wat ingehaald.
Niet erg veel mooie weggetjes gereden, vooral in Almelo. Daar moet ik ook examen doen voor m'n avd.
Hij had trouwens ook de zware motor en ik de lichte, dus ik reed de hele tijd vol gas op de snelweg
Totdat je dan een keer met de voetsteun tegen de grond komt terwijl je aan het uitwijken bent, dan ben je gelijk weer terug bij afquote:Op zaterdag 2 april 2011 17:26 schreef leimeh het volgende:
Vandaag snelle slalom, was wel makkelijk. Maar bij dat uitwijken dacht ik echt wtf... neem gewoon een flauw bochtje, dan kom je er toch ook :p , ik drufte niet zo super schuin te gaan. Toen heeft hij mij achterop de motor genomen (niet té letterlijk lezen a.u.b.) en heeft laten zien hoe schuin je kan gaan met een motor. Sindsdien durf ik de motor dieper af te laten schuinen.
Dat was echt fantastisch![]()
Wat mijn instructeur altijd zei: Waarom geforceerd structureel 5 a 10km te hard rijden? je moet een snelheid rijden waarbij je comfortabel voelt, en als dat goed is( hoop ik dan maar) ligt dat rond de maximaal toegestane snelheid... geloof me, het rijdt heerlijkquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:56 schreef Tankiej het volgende:
Tijdens de lessen word mij ook altijd verteld om 5 tot 10 km/h harder te rijden op de teller dan dat is toegestaan
Hoezo geforceerd?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:04 schreef Spro het volgende:
[..]
Wat mijn instructeur altijd zei: Waarom geforceerd structureel 5 a 10km te hard rijden? je moet een snelheid rijden waarbij je comfortabel voelt, en als dat goed is( hoop ik dan maar) ligt dat rond de maximaal toegestane snelheid... geloof me, het rijdt heerlijk
Jij heb het helemaal begrepen!!quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:43 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik denk dat de instructeur het anders bedoelde. Ik ga ervan uit dat hij bedoelde dat je een veilige snelheid moet hebben, maar je niet 90km/u moet gaan rijden waar je 80km/u mag omdat je instructeur dat zegt. Je moet je er zelf comfortabel bij voelen. Natuurlijk kan je geen 80km/u op de snelweg rijden, maar 135km/u hoeft ook niet als je dat niet prettig vind.
Datzelfde zei mij instructeur tijdens mijn autorijlessen.
lekker motiverendquote:Op zaterdag 2 april 2011 17:44 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Totdat je dan een keer met de voetsteun tegen de grond komt terwijl je aan het uitwijken bent, dan ben je gelijk weer terug bij af
Dit is toch een beetje marketing....in Nederland hebben we maar 1 keurmerk, nl. dat voor goedgekeurde helm. Voor een scooter goedgekeurd is dus ook voor motor goedgekeurd.quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is wel te vinden hoor, gewoon naar een goede zaak toe. In Nijmegen heb je termaat zitten, heeft heel veel kleding en die kunnen je daar wel helpen. Wat je zegt over je helm/handschoenen, voor een scooter kunnen ze prima zijn, maar op een motor maak je toch meer snelheid. Ik had ook nog een scooter helm liggen maar heb voor een nieuwe helm gekozen, die in het motor segment valt.
Klopt, maar dat keurmerk is een beetje vaag hoor. Het enige voordeel van dat keurmerk is dat de politie je geen bon geeft voor een foutive helm.quote:Op zondag 3 april 2011 10:16 schreef beantsje het volgende:
[..]
Dit is toch een beetje marketing....in Nederland hebben we maar 1 keurmerk, nl. dat voor goedgekeurde helm. Voor een scooter goedgekeurd is dus ook voor motor goedgekeurd.
Voor de lessen kan je daar dus prima mee beginnen. Zeker als de rijschool niet een goed passende helm voor je heeft.
Wel heeft een duurdere helm duidelijk meer comfort en geluidsdemping enz.
Veilig volgens de normen van 1982 jaquote:Op zondag 3 april 2011 13:06 schreef Tankiej het volgende:
Ja, dat snap ik
Maar wat ik wil zeggen is dat een helm van de lidl óók veilig is, maar dat je voor geluidsdemping/comfort etc beter wat meer kan investeren
03quote:Op zondag 3 april 2011 15:18 schreef Yreal het volgende:
Ga eens kijken of jij een ece-02/03/04/05 kan vinden dan
Dat zei ik ook, dat je oude helmen wel gewoon kan gebruiken. Maar ik vraag me af of winkels ook helmen mogen verkopen met oudere keurmerken, moeten de helmen die zij nieuw verkopen niet voldoen aan de nieuwste veiligheidseisen?quote:Op zondag 3 april 2011 13:47 schreef Yreal het volgende:
De oude keurmerken blijven gewoon legaal, je kan mensen niet verbieden hun oude helmen te gebruiken, en bovendien is dat onmogelijk te controleren.
Ik heb trouwens echt een -05 en mijn zusje heeft -03
Ik had gisteren ook een uitwijkoefening, maar dan een echtequote:Op zondag 3 april 2011 19:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat zei ik ook, dat je oude helmen wel gewoon kan gebruiken. Maar ik vraag me af of winkels ook helmen mogen verkopen met oudere keurmerken, moeten de helmen die zij nieuw verkopen niet voldoen aan de nieuwste veiligheidseisen?
Is niet erg ontopic trouwens, ik weet het
Morgen weer rijles, dan komt de uitwijkoefening erbij. Heb ik eindelijk alle oefeningen gedaan
Kun je gewoon bij je rijschool lenen.quote:Op maandag 4 april 2011 11:19 schreef made het volgende:
Ik wil ook beginnen met rijlessen nemen.
Maar ik heb wel 1 vraag, kosten voor de lessen enz zijn wel duidelijk.
Maar ik neem aan dat je wel een pak en helm enz nodig hebt ?
Absoluut!quote:Op maandag 4 april 2011 12:42 schreef made het volgende:
Ik wil als ik mijn rijbewijs heb gehaald ook een motor aanschaffen. Dus ik denk dat als ik begin wel een helm koop.
En dan gelijk maar een goede. Wil denk ik een bmw system 6 of zoiets.
Handschoenen en laarzen kunnen er dan ook wel bij.
Als ik 1000 euro uit trek voor : pak + laarzen + handschoenen + helm, dan moet ik toch een heel eind komen ?
Daar erger me ik ook echt regelmatig aan in de auto. Heb zo vaak dat ik een fietser laat zie omdat ie net buiten m'n beeld valt door die dingen.quote:Op maandag 4 april 2011 15:51 schreef blingbling11 het volgende:
en er geen deurstijlen in de weg zitten.
Ja maar er zijn wel dingen anders, bijv. positie op de weg. Heb je met een auto niet zo. Voorsorteren heb ik echt moeten afleren. En verder waren er bij mij na 25 jaar autorijden toch wat dingetjes ingeslopen...zoals stelselmatig verkeersborden over het hoofd zien en dus niet elk moment weten hoe hard je daar mag....nu mis ik geen zônebord meer.quote:Op maandag 4 april 2011 15:51 schreef blingbling11 het volgende:
Ik geloof best dat het AVD makkelijker is dan een B examen. Ik ervaar op de scooter dat alles veel overzichtelijker is omdat je hoger zit, en er geen deurstijlen in de weg zitten.
Heel herkenbaar inderdaad, gelukkig veel minder omdat ik pas 3jaar m'n B hadquote:Op maandag 4 april 2011 20:58 schreef beantsje het volgende:
[..]
Ja maar er zijn wel dingen anders, bijv. positie op de weg. Heb je met een auto niet zo. Voorsorteren heb ik echt moeten afleren. En verder waren er bij mij na 25 jaar autorijden toch wat dingetjes ingeslopen...zoals stelselmatig verkeersborden over het hoofd zien en dus niet elk moment weten hoe hard je daar mag....nu mis ik geen zônebord meer.
En wat vooral belangrijk is....het leren kijken naar verkeersblinde autosoepkippen.
Je moet toch ook voorsorteren met een motor??quote:Op maandag 4 april 2011 20:58 schreef beantsje het volgende:
[..]
Ja maar er zijn wel dingen anders, bijv. positie op de weg. Heb je met een auto niet zo. Voorsorteren heb ik echt moeten afleren. En verder waren er bij mij na 25 jaar autorijden toch wat dingetjes ingeslopen...zoals stelselmatig verkeersborden over het hoofd zien en dus niet elk moment weten hoe hard je daar mag....nu mis ik geen zônebord meer.
En wat vooral belangrijk is....het leren kijken naar verkeersblinde autosoepkippen.
Zelfs op je rijstrook moet je soms nog voorsorterenquote:Op maandag 4 april 2011 21:20 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Je moet toch ook voorsorteren met een motor??
ja maar op een rijstrook die linksaf gaat moet je niet helemaal links gaan staanquote:Op maandag 4 april 2011 21:20 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Je moet toch ook voorsorteren met een motor??
laarzen was bij mij niet verplicht wel hoge schoenen (tot boven de enkel)quote:Op maandag 4 april 2011 21:39 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil het al jaren, maar heb nu wat meer financiële ruimte dus ik ga ook beginnen met lessen in Rotterdam.
Wat moet je tijdens een les allemaal aan ?
Laarzen, broek, jas, handschoenen (en helm natuurlijk)
Tijdens m'n intakeles was het devies louter een goeie spijkerbroek, jas en stevige schoenen - helm en handschoenen had de rijschool zelf. Toen ik had besloten dat ik het echt wilde gaan doen kocht ik pas een pak (jas, broek, laarzen, handschoenen) - is ook de beste beslissing, omdat motorkleding doorgaans aardig aan de prijs is.quote:Op maandag 4 april 2011 21:39 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil het al jaren, maar heb nu wat meer financiële ruimte dus ik ga ook beginnen met lessen in Rotterdam.
Wat moet je tijdens een les allemaal aan ?
Laarzen, broek, jas, handschoenen (en helm natuurlijk)
Zit je bij Van Sprang & Tempo? Daar wil ik ook gaan lessen! Zo ja, laat me ff weten of het een goeie school isquote:Op maandag 4 april 2011 20:33 schreef nero7 het volgende:
Morgen lessen
Mag ik erbij?
Rijschool: "ANWB aangesloten"
Waar: Beverwijk P4
En van de week even een datum prikken voor het afvoeren van de gixxer.
Ik kan je sowieso vertellen dat het een goede school is. Heb er zelf ook mn B rijbewijs gehaaldquote:Op maandag 4 april 2011 23:47 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Zit je bij Van Sprang & Tempo? Daar wil ik ook gaan lessen! Zo ja, laat me ff weten of het een goeie school is
Dan zou het voor mij al duidelijk zijn dat ik niet bij die rijschool zou lessen. Adviseren dat een spijkerbroek en jas genoeg is, ronduit slecht als je het mij vraagt. Juist als lesser is de kans dat je een keer valt groter.quote:Op maandag 4 april 2011 22:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tijdens m'n intakeles was het devies louter een goeie spijkerbroek, jas en stevige schoenen - helm en handschoenen had de rijschool zelf. Toen ik had besloten dat ik het echt wilde gaan doen kocht ik pas een pak (jas, broek, laarzen, handschoenen) - is ook de beste beslissing, omdat motorkleding doorgaans aardig aan de prijs is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |