abonnement Unibet Coolblue
pi_94937317
Thanks, hier kan ik wat mee! :D
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:32:29 #27
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94939565
Godsamme, wat een kutles vandaag. Echt helemaal niks ging zoals ik wilde - zelfs de precisiestop, die ik normaal met 5 vingers in m'n neus neerleg, lukte niet. Dat de remming bij de stopproef dan weer wel prima was (iets wat voorheen altijd een pijnpunt was) deed daar niks aan af - ook die oefening was niet zoals ik wilde. Werd er helemaal opgefokt van :{ m'n instructeur zag het, dus die besloot er maar mee te stoppen.

En dat terwijl ik niet zenuwachtig voor dat examen ben, ofzo... het is alleen zo verrekte irritant dat als je wéét dat je iets kan het dan een les to-taal niet lukt o|O
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:34:45 #28
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94939622
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:32 schreef Dekatria het volgende:
Godsamme, wat een kutles vandaag. Echt helemaal niks ging zoals ik wilde - zelfs de precisiestop, die ik normaal met 5 vingers in m'n neus neerleg, lukte niet. Dat de remming bij de stopproef dan weer wel prima was (iets wat voorheen altijd een pijnpunt was) deed daar niks aan af - ook die oefening was niet zoals ik wilde. Werd er helemaal opgefokt van :{ m'n instructeur zag het, dus die besloot er maar mee te stoppen.

En dat terwijl ik niet zenuwachtig voor dat examen ben, ofzo... het is alleen zo verrekte irritant dat als je wéét dat je iets kan het dan een les to-taal niet lukt o|O
Ik merk dat ook hoor. Als het niet zo lekker gaat dan gaat alles fout, pas na 10 keer oefenen zit je er weer een beetje in.
Je moeder is een hamster
pi_94939639
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:32 schreef Dekatria het volgende:
Godsamme, wat een kutles vandaag. Echt helemaal niks ging zoals ik wilde - zelfs de precisiestop, die ik normaal met 5 vingers in m'n neus neerleg, lukte niet. Dat de remming bij de stopproef dan weer wel prima was (iets wat voorheen altijd een pijnpunt was) deed daar niks aan af - ook die oefening was niet zoals ik wilde. Werd er helemaal opgefokt van :{ m'n instructeur zag het, dus die besloot er maar mee te stoppen.

En dat terwijl ik niet zenuwachtig voor dat examen ben, ofzo... het is alleen zo verrekte irritant dat als je wéét dat je iets kan het dan een les to-taal niet lukt o|O
Huh? De precizie stop is hetzelfde als de remproef, met nog het extra element dat je gelijkmatig moet remmen tot de poortjes :?
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:38:39 #30
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94939757
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Huh? De precizie stop is hetzelfde als de remproef, met nog het extra element dat je gelijkmatig moet remmen tot de poortjes :?
De stopproef heeft een andere remming - bij de precisiestop moet je gelijkmatig remmen, bij de stopproef en noodstop steeds harder op de voorrem.
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:39:57 #31
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94939787
En je moet in de eerste versnelling eindigen; wat bij de noodstop niet hoeft.
Je moeder is een hamster
pi_94941285
Vanmorgen voor het eerst les gehad met een ander. Die hield wel van flink doorrijden. Hij werd afgeremd door m'n instructeur, want hij reed overal 15 tot 20 te hard :P Ook op 50 wegen in de bbk, maar bij 30 stukken dan weer niet. Hij ging ook flink harder dan ik de bocht door, maar ik heb in de bochten maar m'n eigen tempo gereden en hem op de rechte stukken maar weer wat ingehaald.

Niet erg veel mooie weggetjes gereden, vooral in Almelo. Daar moet ik ook examen doen voor m'n avd.

Hij had trouwens ook de zware motor en ik de lichte, dus ik reed de hele tijd vol gas op de snelweg :P
pi_94942313
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 14:37 schreef ArnosL het volgende:
Vanmorgen voor het eerst les gehad met een ander. Die hield wel van flink doorrijden. Hij werd afgeremd door m'n instructeur, want hij reed overal 15 tot 20 te hard :P Ook op 50 wegen in de bbk, maar bij 30 stukken dan weer niet. Hij ging ook flink harder dan ik de bocht door, maar ik heb in de bochten maar m'n eigen tempo gereden en hem op de rechte stukken maar weer wat ingehaald.

Niet erg veel mooie weggetjes gereden, vooral in Almelo. Daar moet ik ook examen doen voor m'n avd.

Hij had trouwens ook de zware motor en ik de lichte, dus ik reed de hele tijd vol gas op de snelweg :P
Dat is juist leuk, elkaar een beetje opjagen :s) net ook weer



Dan rij je samen deze tunnel in, instructeur in de auto. Zodra de 2de baan begint allebij op links en vol gas, 80/90 rijden 8-) :Y)

Tunnel weer uit,


Dan vol met 80 invoegen naar rechts O-) Langs de auto's die links gaan bij dat stoplicht, door de volgende bocht in.



En dan hier komt mijn instructeur dan, van hé jongens we hebben al 3 bordjes 50 gehad en ik rij 80 terwijl jullie uitlopen. Er komt zo een flitser en die dokken jullie zelf })

Geen hypocriete instructeur _O_ _O_ _O_
pi_94942767
Hij nam ook niet genoeg afstand + flink te hard rijden binnen de bbk is mijn inziens niet veilig. Daarom heb ik ook flink afstand van hem genomen en ben ik wat rustiger gaan rijden, zodat ik genoeg overzicht had.

Bovendien heb ik geen zin in boetes tijdens rijles :P
pi_94944645
Minimaal 10 boven de maximumsnelheid zitten op de teller was tijdens mijn lessen verplicht, op de snelweg nog iets meer.
pi_94944890
Tijdens de lessen word mij ook altijd verteld om 5 tot 10 km/h harder te rijden op de teller dan dat is toegestaan :o
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:06:06 #37
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94945742
Vandaag snelle slalom, was wel makkelijk. Maar bij dat uitwijken dacht ik echt wtf... neem gewoon een flauw bochtje, dan kom je er toch ook :p , ik drufte niet zo super schuin te gaan. Toen heeft hij mij achterop de motor genomen (niet té letterlijk lezen a.u.b. :P ) en heeft laten zien hoe schuin je kan gaan met een motor. Sindsdien durf ik de motor dieper af te laten schuinen.

Dat was echt fantastisch :') :D
Eerste les: 26-03-2011 Theorie: 17-02-2011 AVB: 21-04-2011 AVD: 17-05-2011 Rijschool: Rijschool Fun-Drive, Amersfoort e.o. Lesmotor: Honda CBF 500. Huidige motor: Yamaha Fazer 600 bj 2000
pi_94946279
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:26 schreef leimeh het volgende:
Vandaag snelle slalom, was wel makkelijk. Maar bij dat uitwijken dacht ik echt wtf... neem gewoon een flauw bochtje, dan kom je er toch ook :p , ik drufte niet zo super schuin te gaan. Toen heeft hij mij achterop de motor genomen (niet té letterlijk lezen a.u.b. :P ) en heeft laten zien hoe schuin je kan gaan met een motor. Sindsdien durf ik de motor dieper af te laten schuinen.

Dat was echt fantastisch :') :D
Totdat je dan een keer met de voetsteun tegen de grond komt terwijl je aan het uitwijken bent, dan ben je gelijk weer terug bij af :D
pi_94951499
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:56 schreef Tankiej het volgende:
Tijdens de lessen word mij ook altijd verteld om 5 tot 10 km/h harder te rijden op de teller dan dat is toegestaan :o
Wat mijn instructeur altijd zei: Waarom geforceerd structureel 5 a 10km te hard rijden? je moet een snelheid rijden waarbij je comfortabel voelt, en als dat goed is( hoop ik dan maar) ligt dat rond de maximaal toegestane snelheid... geloof me, het rijdt heerlijk

vandaag voor het eerst sinds 2maanden weer paar kilometer gereden(lang verhaal, ik kon niet(en nog steeds niet) eerder rijden) maar voelde geweldig!!
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_94951739
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:04 schreef Spro het volgende:

[..]

Wat mijn instructeur altijd zei: Waarom geforceerd structureel 5 a 10km te hard rijden? je moet een snelheid rijden waarbij je comfortabel voelt, en als dat goed is( hoop ik dan maar) ligt dat rond de maximaal toegestane snelheid... geloof me, het rijdt heerlijk
Hoezo geforceerd?

Wat je zegt over een comfortabele snelheid, je kan best een snelheid rijden die comfortabel is, maar dan hoeft het nog niet veilig te zijn. Je kan beter meerijden met het overige verkeer of iets harder rijden, zeker als motorrijder. Veel makkelijker, veel beter op de situatie te anticiperen en zo voorkom je ook dat je te defensief gaat rijden en anderen aan het woord laat. En 80km/u bijvoorbeeld is vast héél erg comfortabel, maar op de snelweg breng je jezelf er alleen maar mee in gevaarlijke situaties.
pi_94953326
Ik denk dat de instructeur het anders bedoelde. Ik ga ervan uit dat hij bedoelde dat je een veilige snelheid moet hebben, maar je niet 90km/u moet gaan rijden waar je 80km/u mag omdat je instructeur dat zegt. Je moet je er zelf comfortabel bij voelen. Natuurlijk kan je geen 80km/u op de snelweg rijden, maar 135km/u hoeft ook niet als je dat niet prettig vind.

Datzelfde zei mij instructeur tijdens mijn autorijlessen.
pi_94956322
Ik vond 130 zonder windbescherming op een, relatief, trage motor niet echt fijn rijden op de snelweg. Met windbescherming is het misschien wat beter te doen, maar ik moet me nu echt vast houden dan :P Dan rijd ik liever iets langzamer, zodat ik me wat comfortabeler voel tijdens het rijden.

Het was ook aan m'n rijstijl op de snelweg te zien volgens m'n instructeur. Op N-wegen en kleinere weggetjes reed ik veel netter volgens hem.
pi_94956470
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:43 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik denk dat de instructeur het anders bedoelde. Ik ga ervan uit dat hij bedoelde dat je een veilige snelheid moet hebben, maar je niet 90km/u moet gaan rijden waar je 80km/u mag omdat je instructeur dat zegt. Je moet je er zelf comfortabel bij voelen. Natuurlijk kan je geen 80km/u op de snelweg rijden, maar 135km/u hoeft ook niet als je dat niet prettig vind.

Datzelfde zei mij instructeur tijdens mijn autorijlessen.
Jij heb het helemaal begrepen!!
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_94958132
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:44 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Totdat je dan een keer met de voetsteun tegen de grond komt terwijl je aan het uitwijken bent, dan ben je gelijk weer terug bij af :D
lekker motiverend
pi_94970700
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 19:55 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat is wel te vinden hoor, gewoon naar een goede zaak toe. In Nijmegen heb je termaat zitten, heeft heel veel kleding en die kunnen je daar wel helpen. Wat je zegt over je helm/handschoenen, voor een scooter kunnen ze prima zijn, maar op een motor maak je toch meer snelheid. Ik had ook nog een scooter helm liggen maar heb voor een nieuwe helm gekozen, die in het motor segment valt.
Dit is toch een beetje marketing....in Nederland hebben we maar 1 keurmerk, nl. dat voor goedgekeurde helm. Voor een scooter goedgekeurd is dus ook voor motor goedgekeurd.
Voor de lessen kan je daar dus prima mee beginnen. Zeker als de rijschool niet een goed passende helm voor je heeft.
Wel heeft een duurdere helm duidelijk meer comfort en geluidsdemping enz.
pi_94971467
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:16 schreef beantsje het volgende:

[..]

Dit is toch een beetje marketing....in Nederland hebben we maar 1 keurmerk, nl. dat voor goedgekeurde helm. Voor een scooter goedgekeurd is dus ook voor motor goedgekeurd.
Voor de lessen kan je daar dus prima mee beginnen. Zeker als de rijschool niet een goed passende helm voor je heeft.
Wel heeft een duurdere helm duidelijk meer comfort en geluidsdemping enz.
Klopt, maar dat keurmerk is een beetje vaag hoor. Het enige voordeel van dat keurmerk is dat de politie je geen bon geeft voor een foutive helm.

Ja, het mag, maar je moet het met me eens zijn dat een Arai of Shoei helm beter is dan een liddl helm van 30 euro? :)
pi_94972591
Een Arai of Shoei is inderdaad beter in comfort en geluidsdemping. De afwerking zal ook beter zijn. Maar veilig zijn de helmen van de lidl vast wel, anders zouden ze geen keurmerk gehad hebben :)
pi_94973377
Ja maar er zijn wel steeds nieuwere generaties van de keuringseisen, welke strenger worden

in 82 hadden we 22.02, inmiddels al 22.05 en dat is een stuk strenger. 22.02 is echter nog steeds legaal. snap je wat ik bedoel?
pi_94974807
Ja, dat snap ik :)
Maar wat ik wil zeggen is dat een helm van de lidl óók veilig is, maar dat je voor geluidsdemping/comfort etc beter wat meer kan investeren :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')