Ik merk dat ook hoor. Als het niet zo lekker gaat dan gaat alles fout, pas na 10 keer oefenen zit je er weer een beetje in.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:32 schreef Dekatria het volgende:
Godsamme, wat een kutles vandaag. Echt helemaal niks ging zoals ik wilde - zelfs de precisiestop, die ik normaal met 5 vingers in m'n neus neerleg, lukte niet. Dat de remming bij de stopproef dan weer wel prima was (iets wat voorheen altijd een pijnpunt was) deed daar niks aan af - ook die oefening was niet zoals ik wilde. Werd er helemaal opgefokt van m'n instructeur zag het, dus die besloot er maar mee te stoppen.
En dat terwijl ik niet zenuwachtig voor dat examen ben, ofzo... het is alleen zo verrekte irritant dat als je wéét dat je iets kan het dan een les to-taal niet lukt
Huh? De precizie stop is hetzelfde als de remproef, met nog het extra element dat je gelijkmatig moet remmen tot de poortjesquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:32 schreef Dekatria het volgende:
Godsamme, wat een kutles vandaag. Echt helemaal niks ging zoals ik wilde - zelfs de precisiestop, die ik normaal met 5 vingers in m'n neus neerleg, lukte niet. Dat de remming bij de stopproef dan weer wel prima was (iets wat voorheen altijd een pijnpunt was) deed daar niks aan af - ook die oefening was niet zoals ik wilde. Werd er helemaal opgefokt van m'n instructeur zag het, dus die besloot er maar mee te stoppen.
En dat terwijl ik niet zenuwachtig voor dat examen ben, ofzo... het is alleen zo verrekte irritant dat als je wéét dat je iets kan het dan een les to-taal niet lukt
De stopproef heeft een andere remming - bij de precisiestop moet je gelijkmatig remmen, bij de stopproef en noodstop steeds harder op de voorrem.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Huh? De precizie stop is hetzelfde als de remproef, met nog het extra element dat je gelijkmatig moet remmen tot de poortjes
Dat is juist leuk, elkaar een beetje opjagen net ook weerquote:Op zaterdag 2 april 2011 14:37 schreef ArnosL het volgende:
Vanmorgen voor het eerst les gehad met een ander. Die hield wel van flink doorrijden. Hij werd afgeremd door m'n instructeur, want hij reed overal 15 tot 20 te hard Ook op 50 wegen in de bbk, maar bij 30 stukken dan weer niet. Hij ging ook flink harder dan ik de bocht door, maar ik heb in de bochten maar m'n eigen tempo gereden en hem op de rechte stukken maar weer wat ingehaald.
Niet erg veel mooie weggetjes gereden, vooral in Almelo. Daar moet ik ook examen doen voor m'n avd.
Hij had trouwens ook de zware motor en ik de lichte, dus ik reed de hele tijd vol gas op de snelweg
Totdat je dan een keer met de voetsteun tegen de grond komt terwijl je aan het uitwijken bent, dan ben je gelijk weer terug bij afquote:Op zaterdag 2 april 2011 17:26 schreef leimeh het volgende:
Vandaag snelle slalom, was wel makkelijk. Maar bij dat uitwijken dacht ik echt wtf... neem gewoon een flauw bochtje, dan kom je er toch ook :p , ik drufte niet zo super schuin te gaan. Toen heeft hij mij achterop de motor genomen (niet té letterlijk lezen a.u.b. ) en heeft laten zien hoe schuin je kan gaan met een motor. Sindsdien durf ik de motor dieper af te laten schuinen.
Dat was echt fantastisch
Wat mijn instructeur altijd zei: Waarom geforceerd structureel 5 a 10km te hard rijden? je moet een snelheid rijden waarbij je comfortabel voelt, en als dat goed is( hoop ik dan maar) ligt dat rond de maximaal toegestane snelheid... geloof me, het rijdt heerlijkquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:56 schreef Tankiej het volgende:
Tijdens de lessen word mij ook altijd verteld om 5 tot 10 km/h harder te rijden op de teller dan dat is toegestaan
Hoezo geforceerd?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:04 schreef Spro het volgende:
[..]
Wat mijn instructeur altijd zei: Waarom geforceerd structureel 5 a 10km te hard rijden? je moet een snelheid rijden waarbij je comfortabel voelt, en als dat goed is( hoop ik dan maar) ligt dat rond de maximaal toegestane snelheid... geloof me, het rijdt heerlijk
Jij heb het helemaal begrepen!!quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:43 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik denk dat de instructeur het anders bedoelde. Ik ga ervan uit dat hij bedoelde dat je een veilige snelheid moet hebben, maar je niet 90km/u moet gaan rijden waar je 80km/u mag omdat je instructeur dat zegt. Je moet je er zelf comfortabel bij voelen. Natuurlijk kan je geen 80km/u op de snelweg rijden, maar 135km/u hoeft ook niet als je dat niet prettig vind.
Datzelfde zei mij instructeur tijdens mijn autorijlessen.
lekker motiverendquote:Op zaterdag 2 april 2011 17:44 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Totdat je dan een keer met de voetsteun tegen de grond komt terwijl je aan het uitwijken bent, dan ben je gelijk weer terug bij af
Dit is toch een beetje marketing....in Nederland hebben we maar 1 keurmerk, nl. dat voor goedgekeurde helm. Voor een scooter goedgekeurd is dus ook voor motor goedgekeurd.quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is wel te vinden hoor, gewoon naar een goede zaak toe. In Nijmegen heb je termaat zitten, heeft heel veel kleding en die kunnen je daar wel helpen. Wat je zegt over je helm/handschoenen, voor een scooter kunnen ze prima zijn, maar op een motor maak je toch meer snelheid. Ik had ook nog een scooter helm liggen maar heb voor een nieuwe helm gekozen, die in het motor segment valt.
Klopt, maar dat keurmerk is een beetje vaag hoor. Het enige voordeel van dat keurmerk is dat de politie je geen bon geeft voor een foutive helm.quote:Op zondag 3 april 2011 10:16 schreef beantsje het volgende:
[..]
Dit is toch een beetje marketing....in Nederland hebben we maar 1 keurmerk, nl. dat voor goedgekeurde helm. Voor een scooter goedgekeurd is dus ook voor motor goedgekeurd.
Voor de lessen kan je daar dus prima mee beginnen. Zeker als de rijschool niet een goed passende helm voor je heeft.
Wel heeft een duurdere helm duidelijk meer comfort en geluidsdemping enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |