abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 15:44:22 #76
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_95025433
Hoeveel rijlessen heb je gemiddeld nodig wanneer je al een B rijbewijs hebt? Persoonlijk vind ik een auto veel veiliger en handiger maar aan de andere kant lijkt motorrijden hartstikke tof :D
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_95025589
Ik denk dat het ongeveer op 15-20 lessen ligt, de meeste lessen zullen voor het AVB zijn. Als je rijbewijs B al hebt dan heb je al wel (wat) verkeersinzicht, dan gaat het AVD al veel makkelijker :)
pi_95025746
Ik geloof best dat het AVD makkelijker is dan een B examen. Ik ervaar op de scooter dat alles veel overzichtelijker is omdat je hoger zit, en er geen deurstijlen in de weg zitten.
pi_95026193
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:51 schreef blingbling11 het volgende:
en er geen deurstijlen in de weg zitten.
Daar erger me ik ook echt regelmatig aan in de auto. Heb zo vaak dat ik een fietser laat zie omdat ie net buiten m'n beeld valt door die dingen.
Too much is never enough!
pi_95026320
En op nieuwe auto's worden de A, B en C stijlen alleen maar breder.. Dan vinden ze het ook nog gek dat je dode hoek zo groot is :)

Gelukkig hebben we geen deurstijlen op de motor inderdaad ^O^

(behalve natuurlijk als je op zo'n BMW C1 rijdt, maar dat zijn geen motoren..)
pi_95039622
mijn helm was 250 met pinlock, jas en broek 350 samen, handschoenen 50, laarzen 120. 770 euro dus, en dan heb je wel goed spul.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_95041032
Morgen lessen :D
Mag ik erbij?

Rijschool: "ANWB aangesloten"
Waar: Beverwijk P4

En van de week even een datum prikken voor het afvoeren van de gixxer.
pi_95041568
Volgende week mijn allereerste les (buiten de proefles om uiteraard ;))

Ik les bij Dick Joosten in Elst. Heeft iemand anders daar al eens gelest? Ik vond de instructeur (naamgenoot) erg goed en aardig.
pi_95041747
De les van vandaag was zowat hetzelfde als vorige week: uitwijken, slalommen en als nieuwe oefeningen de vertraging en halve draai. En het blijft leuk :)
pi_95042200
Leuke les gehad met lekker weer. Uitwijkoefening voor het eerst gedaan, ging gelijk goed ^O^
Vanaf nu oefeningen herhalen en alles helemaal goed onder de knie krijgen, over 2,5 week AVB! :D
pi_95042784
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:51 schreef blingbling11 het volgende:
Ik geloof best dat het AVD makkelijker is dan een B examen. Ik ervaar op de scooter dat alles veel overzichtelijker is omdat je hoger zit, en er geen deurstijlen in de weg zitten.
Ja maar er zijn wel dingen anders, bijv. positie op de weg. Heb je met een auto niet zo. Voorsorteren heb ik echt moeten afleren. En verder waren er bij mij na 25 jaar autorijden toch wat dingetjes ingeslopen...zoals stelselmatig verkeersborden over het hoofd zien en dus niet elk moment weten hoe hard je daar mag....nu mis ik geen zônebord meer.
En wat vooral belangrijk is....het leren kijken naar verkeersblinde autosoepkippen.
pi_95044315
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:58 schreef beantsje het volgende:

[..]

Ja maar er zijn wel dingen anders, bijv. positie op de weg. Heb je met een auto niet zo. Voorsorteren heb ik echt moeten afleren. En verder waren er bij mij na 25 jaar autorijden toch wat dingetjes ingeslopen...zoals stelselmatig verkeersborden over het hoofd zien en dus niet elk moment weten hoe hard je daar mag....nu mis ik geen zônebord meer.
En wat vooral belangrijk is....het leren kijken naar verkeersblinde autosoepkippen.
Heel herkenbaar inderdaad, gelukkig veel minder omdat ik pas 3jaar m'n B had
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  maandag 4 april 2011 @ 21:20:44 #88
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_95044364
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:58 schreef beantsje het volgende:

[..]

Je moet toch ook voorsorteren met een motor??
  maandag 4 april 2011 @ 21:28:56 #89
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_95044926
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:20 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Zelfs op je rijstrook moet je soms nog voorsorteren :X
pi_95044949
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:20 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

ja maar op een rijstrook die linksaf gaat moet je niet helemaal links gaan staan
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_95045054
Ik heb nergens last van, maar dat komt natuurlijk omdat ik al een perfecte automobilist was!
pi_95045684
Ik wil het al jaren, maar heb nu wat meer financiële ruimte dus ik ga ook beginnen met lessen in Rotterdam.

Wat moet je tijdens een les allemaal aan ?
Laarzen, broek, jas, handschoenen (en helm natuurlijk)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_95045753
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 21:39 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil het al jaren, maar heb nu wat meer financiële ruimte dus ik ga ook beginnen met lessen in Rotterdam.

laarzen was bij mij niet verplicht wel hoge schoenen (tot boven de enkel)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_95050259
Ik heb laarzen gekocht. Sowieso beter dan de dure/textiele bende die we doordeweeks dragen.
  maandag 4 april 2011 @ 22:57:44 #95
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_95051055
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 21:39 schreef junkiexp het volgende:

Tijdens m'n intakeles was het devies louter een goeie spijkerbroek, jas en stevige schoenen - helm en handschoenen had de rijschool zelf. Toen ik had besloten dat ik het echt wilde gaan doen kocht ik pas een pak (jas, broek, laarzen, handschoenen) - is ook de beste beslissing, omdat motorkleding doorgaans aardig aan de prijs is.
pi_95053582
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:33 schreef nero7 het volgende:
Morgen lessen :D
Mag ik erbij?

Rijschool: "ANWB aangesloten"
Waar: Beverwijk P4

En van de week even een datum prikken voor het afvoeren van de gixxer.
Zit je bij Van Sprang & Tempo? Daar wil ik ook gaan lessen! Zo ja, laat me ff weten of het een goeie school is ;)
pi_95055556
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:47 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Zit je bij Van Sprang & Tempo? Daar wil ik ook gaan lessen! Zo ja, laat me ff weten of het een goeie school is ;)
Ik kan je sowieso vertellen dat het een goede school is. Heb er zelf ook mn B rijbewijs gehaald ;).
Het enorme voordeel is, dat je op hetzelfde terrein waar je oefent, ook je examen doet.
pi_95057645
quote:
Op maandag 4 april 2011 22:57 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Tijdens m'n intakeles was het devies louter een goeie spijkerbroek, jas en stevige schoenen - helm en handschoenen had de rijschool zelf. Toen ik had besloten dat ik het echt wilde gaan doen kocht ik pas een pak (jas, broek, laarzen, handschoenen) - is ook de beste beslissing, omdat motorkleding doorgaans aardig aan de prijs is.
Dan zou het voor mij al duidelijk zijn dat ik niet bij die rijschool zou lessen. Adviseren dat een spijkerbroek en jas genoeg is, ronduit slecht als je het mij vraagt. Juist als lesser is de kans dat je een keer valt groter.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_95057995
kreeg net deze in mijn mail

http://www.groupon.nl/dea(...)&utm_campaign=Varies

7 lessen, avb en avd voor 279 :o dan betaal je nog niet eens de kosten van de examens :o
pi_95058035
Wow, dat is wel een enorme korting, met 7 rijlessen ben ik al meer kwijt :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')