abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95361740
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 21:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het met Koos eens zijn (lees: voorstander voor lage straffen (?) ) en harder willen straffen, wat niet handjes afhakken hoeft te zijn.
Definieer laag. Overigens ben ik niet per se gekant tegen harde(re) straffen, maar in mijn optiek leiden hardere straffen niet tot minder criminaliteit. Je hebt mij in ieder geval niet kunnen overtuigen met de door jou genoemde voorbeelden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 11 april 2011 @ 21:07:49 #102
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95361769
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 21:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Culturen zijn continu aan verandering onderhevig. Denkwijze en gedrag kan je beinvloeden, denk maar aan hoe bedrijven hun producten aan de consument verkopen.

Culturen zijn dynamisch. Nog zo'n 80 jaar geleden vonden wij dat homoseksualiteit bijv. niet kon. In de denkwijze vd meeste mensen was dat onacceptabel. Nu is dat heel anders.
Ja, maar je kan het niet forceren.

Dat zeg ik, het is een denkwijze, je "importeert" het niet even, het moet groeien.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 11 april 2011 @ 21:08:22 #103
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95361809
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Och, als de PvdA een ding heeft bewezen is het wel het falen van een idee als "maakbare" samenleving.
Daarom ook die knipoog. :D
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_95361810
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 21:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Culturen zijn continu aan verandering onderhevig. Denkwijze en gedrag kan je beinvloeden, denk maar aan hoe bedrijven hun producten aan de consument verkopen.

Culturen zijn dynamisch. Nog zo'n 80 jaar geleden vonden wij dat homoseksualiteit bijv. niet kon. In de denkwijze vd meeste mensen was dat onacceptabel. Nu is dat heel anders.
We hebben het hier niet over homo-emancipatie of feminisme, maar de fundamenten waar een maatschappij op is gebouwd.
pi_95361816
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Definieer laag. Overigens ben ik niet per se gekant tegen harde(re) straffen, maar in mijn optiek leiden hardere straffen niet tot minder criminaliteit. Je hebt mij in ieder geval niet kunnen overtuigen met de door jou genoemde voorbeelden.
Ik heb geen andere voorbeelden, simpelweg omdat er geen andere rijke landen bestaan die zeer hard straffen. En jij kon ook niet meer landen opnoemen.
  maandag 11 april 2011 @ 21:09:14 #106
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95361875
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:08 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Daarom ook die knipoog. :D
Oeps. :@
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95361914
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 21:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over homo-emancipatie of feminisme, maar de fundamenten waar een maatschappij op is gebouwd.
En je kan respect en gezag voor de autoriteiten ook inbouwen.

Alles is mogelijk. The sky is not the limit. In plaats dat er constant geld aan straatcoaches wordt uitgegeven, zou het geld wellicht beter besteed kunnen worden aan dergelijke studies. Ik bedoel, als we nou toch eenmaal 52% belasting heffen.
pi_95361983
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 21:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb geen andere voorbeelden, simpelweg omdat er geen andere rijke landen bestaan die zeer hard straffen. En jij kon ook niet meer landen opnoemen.
Ja, in de VS straft men over het algemeen harder. En of daar nou minder criminaliteit is....Ja, je noemt voorbeelden, maar je negeert tal van andere factoren die van invloed zijn op de lage criminaliteit in het genoemde land.
  maandag 11 april 2011 @ 21:10:54 #109
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95362013
Ik zou het vreselijk vinden als mensen geforceerd aan mij moesten wennen tegen hun wil.

(buiten de werkvloer)
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95362047
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, maar je kan het niet forceren.

Dat zeg ik, het is een denkwijze, je "importeert" het niet even, het moet groeien.
Klopt, zeker. Maar daar kunnen we nu mee beginnen. Opdat over 20 jaar we anders - omtrent gezag en autoriteit - denken.

Ik bedoel, we moeten open staat voor verandering, om onze samenleving continu te optimaliseren.
pi_95362060
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 21:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En je kan respect en gezag voor de autoriteiten ook inbouwen.

Alles is mogelijk. The sky is not the limit. In plaats dat er constant geld aan straatcoaches wordt uitgegeven, zou het geld wellicht beter besteed kunnen worden aan dergelijke studies. Ik bedoel, als we nou toch eenmaal 52% belasting heffen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de criminaliteit daalt als men in de broek schijt voor de politie. Maar ik kan het mis hebben uiteraard. Een studie is in dat opzicht geen gek idee.
  maandag 11 april 2011 @ 21:12:08 #112
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95362112
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt, zeker. Maar daar kunnen we nu mee beginnen. Opdat over 20 jaar we anders - omtrent gezag en autoriteit - denken.

Ik bedoel, we moeten open staat voor verandering, om onze samenleving continu te optimaliseren.
Ja maar het begint bij jezelf, ik hou niet zo van "groetzones" of andere ideeën om zulks te veranderen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95362227
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de criminaliteit daalt als men in de broek schijt voor de politie. Maar ik kan het mis hebben uiteraard.
Nee, het is 1 vd factoren.

quote:
Een studie is in dat opzicht geen gek idee.
Juist. Ipv dat het gesubidieerde Tegenlicht op dit moment een documentaire uitzendt over hoe goed lage straffen wel niet zijn, zou Tegenlicht ook een documentaire over de cultuur en strafmaat inzake criminaliteit in Japan/Singapore kunnen maken.

Ik bedoel, als we nu toch eenmaal belastinggeld aan 3 publieke zenders verspillen, sta dan open voor andere ideeen en andere kennisbronnen.

En evenzo zouden alle politieke partijen - en zeer zeker de linkse partijen - studies kunnen verrichten jegens bovenstaande.
pi_95362419
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 21:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja maar het begint bij jezelf, ik hou niet zo van "groetzones" of andere ideeën om zulks te veranderen.
Dat hoeft ook niet. Het gaat niet om jou en mij, want wij gedragen ons gewoon normaal. Het gaat bij mij om de mensen die crimineel zijn of de mensen die er snel vatbaar voor zijn.

Ik ben een liberaal. En hoe jij je gedraagt en wat je doet maakt mij niets uit. Wat mij betreft gaat de crimineel lang tot zeer lang het gevang in, zonder luxe. Maar ik sta ook open voor ideeen hoe wij wellicht cultuurelementen kunnen mengen voor de desbetreffende doelgroep, zonder een maakbaarheidsideaal te creeeren.
pi_95362464
Overigens ben ik vooral voorstander van rehabilitatie. De maatschappij heeft meer aan een crimineel die weer aan het werk gaat, dan aan een deliquent die dertig jaar achter slot en grendel zit (kost hoop centen).
pi_95362537
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens ben ik vooral voorstander van rehabilitatie. De maatschappij heeft meer aan een crimineel die weer aan het werk gaat, dan aan een deliquent die dertig jaar achter slot en grendel zit (kost hoop centen).
Als je kostentechnisch denkt kan je ze beter een spuitje geven. :P

Maar even zonder grappen, ik ben zeker voor werk en opleiding/studie in de gevangenis. Verplicht welteverstaan. Met terugbetaling incl. rente in stappen na vrijlating.
  maandag 11 april 2011 @ 21:17:58 #117
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95362539
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 21:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Het gaat niet om jou en mij, want wij gedragen ons gewoon normaal. Het gaat bij mij om de mensen die crimineel zijn of de mensen die er snel vatbaar voor zijn.

Och, als ik morgen enorm in de problemen raak kan criminaliteit ook een uitkomst bieden, ik denk dat behalve een selecte groep mensen dit nogal moeilijk kwantificeerbaar is.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 11 april 2011 @ 21:18:24 #118
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95362564
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar even zonder grappen, ik ben zeker voor werk en opleiding/studie in de gevangenis. Verplicht welteverstaan.
Doodstraf herinvoeren, goed plan.

Niet sarcastisch bedoeld overigens.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95362643
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar even zonder grappen, ik ben zeker voor werk en opleiding/studie in de gevangenis. Verplicht welteverstaan. Met terugbetaling incl. rente in stappen na vrijlating.
Ja, maar dan moet je ze niet meer dan twintig jaar laten zitten, want dan kosten ze klauwen met geld.
pi_95362783
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Och, als ik morgen enorm in de problemen raak kan criminaliteit ook een uitkomst bieden,
Dan hebben we daarvoor de zeer lange straffen, mits je duidelijk onrechtvaardig gehandeld hebt.

quote:
ik denk dat behalve een selecte groep mensen dit nogal moeilijk kwantificeerbaar is.
Het gaat mij meer om de gangbare, low-life criminaliteit waar de gemiddelde inwoner last van heeft. Inbraak, overvallen etc. De politie in A'dam houdt deze groepen mensen in de gaten, maar kan weinig doen, omdat het weinig middelen tot beschikking heeft, al dan niet door de (gemeente)politiek. Die groep is wel identificeerbaar, en mag mijn inziens een flinke preventieve behandeling verkrijgen.
pi_95362843
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je ze niet meer dan twintig jaar laten zitten, want dan kosten ze klauwen met geld.
Volledige terugbetaling incl. rente.

We gaan geen misbruikers van het systeem (lees: criminelen) belonen met een gratis kamer incl. eten in de gevangenis. Immers, ik moet mijn eigen hypotheek en voedsel later ook zelf betalen.
  maandag 11 april 2011 @ 21:23:33 #122
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95362933
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
Het gaat mij meer om de gangbare, low-life criminaliteit waar de gemiddelde inwoner last van heeft. Inbraak, overvallen etc. De politie in A'dam houdt deze groepen mensen in de gaten, maar kan weinig doen, omdat het weinig middelen tot beschikking heeft, al dan niet door de (gemeente)politiek. Die groep is wel identificeerbaar, en mag mijn inziens een flinke preventieve behandeling verkrijgen.
Mwah, je moet mensen die nergens schuldig aan zijn natuurlijk niet het gevoel geven alsof ze criminelen zijn, daar ben ik niet zo van. Dat de politie meer middelen moet krijgen ben ik het mee eens, maar ze hoeven niet elke 14 dagen de deur plat te lopen bij risico groepen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95362940
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Doodstraf herinvoeren, goed plan.

Niet sarcastisch bedoeld
Daar heb ik geen duidelijke mening over. Ja, mits 1000% bewezen. Nee, want niet onomkeerbaar.
  maandag 11 april 2011 @ 21:24:08 #124
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95362988
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daar heb ik geen duidelijke mening over. Ja, mits 1000% bewezen. Nee, want niet onomkeerbaar.
Heb het ook over gevallen als die pedofiel in Amsterdam, of (als hij het overleefd had) de schutter in Alphen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95363027
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mwah, je moet mensen die nergens schuldig aan zijn natuurlijk niet het gevoel geven alsof ze criminelen zijn, daar ben ik niet zo van. Dat de politie meer middelen moet krijgen ben ik het mee eens, maar ze hoeven niet elke 14 dagen de deur plat te lopen bij risico groepen.
Mijn inziens is dat wel 'éen van de oplossingen. Je wordt immers niet voor niets zomaar tot een risicogroep berekend. De criminaliteit in A'dam in schrijnend, en er moeten mijn inziens dringend maatregelen worden genomen.
pi_95363066
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Heb het ook over gevallen als die pedofiel in Amsterdam, of (als hij het overleefd had) de schutter in Alphen.
Ja die vallen onder de 1000% bewezen. Dan ben ik duidelijk voor, evenals Mo B. en V. der Graaf.
  maandag 11 april 2011 @ 21:27:12 #127
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95363196
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:25 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja die vallen onder de 1000% bewezen. Dan ben ik duidelijk voor, evenals Mo B. en V. der Graaf.
Je bent een jood zeker? Die vinden ook dat je tijdens een wedstrijd meer dan 100% kan geven. ;(
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_95363394
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Volledige terugbetaling incl. rente.

We gaan geen misbruikers van het systeem (lees: criminelen) belonen met een gratis kamer incl. eten in de gevangenis. Immers, ik moet mijn eigen hypotheek en voedsel later ook zelf betalen.
Je gaat criminelen opzadelen met een schuld van tienduizenden euro's? Dan weet je zeker dat ze binnen no time weer in de criminaliteit terecht komen.
pi_95363419
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:27 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je bent een jood zeker? Die vinden ook dat je tijdens een wedstrijd meer dan 100% kan geven. ;(
_O-

Overigens, linkse propaganda nu op Nederland 2, met als bonus een PvdA spotje om 21.50. Moet je niet kijken? :P
pi_95363508
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je gaat criminelen opzadelen met een schuld van tienduizenden euro's? Dan weet je zeker dat ze binnen no time weer in de criminaliteit terecht komen.
Nee. Sterk monitoren na vrijlating. Bij vermeend herhaald slecht gedrag, ga je opnieuw het gevang in. Plus opleiding en ondernemerschap in de gevangenis verplicht aanbieden, zodat ze na vrijlating snel kunnen werken.
pi_95363608
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee. Sterk monitoren na vrijlating. Bij vermeend herhaald slecht gedrag, ga je opnieuw het gevang in. Plus opleiding en ondernemerschap in de gevangenis verplicht aanbieden, zodat ze na vrijlating snel kunnen werken.
Zucht. Weer zo'n wereldvreemd figuur. De kans is groot dat die persoon weer in de fout gaat. En ja, dan pak je hem op en gooi je hem weer in de cel en kost hij weer klauwen met geld. Vicieuze circel till the end of time.
pi_95363749
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zucht. Weer zo'n wereldvreemd figuur. De kans is groot dat die persoon weer in de fout gaat. En ja, dan pak je hem op en gooi je hem weer in de cel en kost hij weer klauwen met geld. Vicieuze circel till the end of time.
1. De cel kan je zo goedkoop mogelijk maken. Het enigste wat duur is, is de grondprijs. Meerdere gevangen in 1 cel, vermindert de grondprijs per persoon. Water en brood zijn redelijk goedkoop dat je groot vantevoren in kan kopen.

2. De kans is niet groot dat die figuur weer de fout in gaat. Immers, als volwassen met werk heb je niet snel de befoefte om je centen te gaan stelen. Bovendien zorgt werk voor stabiliteit en neemt je (terug) in het normale sociale leven.
pi_95363941
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

1. De cel kan je zo goedkoop mogelijk maken. Het enigste wat duur is, is de grondprijs. Meerdere gevangen in 1 cel, vermindert de grondprijs per persoon. Water en brood zijn redelijk goedkoop die je groot vantevoren in kan kopen.
We zijn een beschaafd land en we behandelen onze gevangen dus op gepaste wijze. Opbokken met je water en brood.

quote:
2. De kans is niet groot dat die figuur weer de fout in gaat. Immers, als volwassen met werk heb je niet snel de befoefte om je centen te gaan stelen. Bovendien zorgt werk voor stabiliteit en neemt je (terug) in het normale sociale leven.
Uiteraard, ik geloof ook in rehalibilitatie, maar als je ze opzadelt met een torenhoge schuld belanden ze in een uitzichtloze positie wat hen weer de criminaliteit indrijft.
pi_95364186
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We zijn een beschaafd land en we behandelen onze gevangen dus op gepaste wijze. Opbokken met je water en brood.
Ja, exact, en dat is precies de mentaliteit tussen veelal linkse mensen en ik. Waarom moet ik voor jouw hobby's - luxe gevangenissen - betalen?

quote:
Uiteraard, ik geloof ook in rehalibilitatie, maar als je ze opzadelt met een torenhoge schuld belanden ze in een uitzichtloze positie wat hen weer de criminaliteit indrijft.
De meeste Amerikaanse studenten hebben ook een schuld van tienduizenden dollars, maar betalen het met gemak terug. Dus een dergelijke schuld is geen probleem. Het gaat erom, dat je dat samen met de gevangene een plan ontwikkelt.

Je bekijkt de schaarste op de arbeidsmarkt en laat hem daarin een opleiding/studie doen. Tevens, om zijn kansen op succes te vergroten, bedenk je samen met hem businessplannen en breng je hem ondernemersvaardigheden mee, waarmee hij tevens zijn geld kan verdienen. Hierbij pak je de mondiale markt, omdat buiten Nederland veel meer ondernemerskansen liggen dan in ons land zelf. Je spreekt met hem een gunstige terugebetalingslevering af; in een dip betaal je minder, bij voldoende inkomsten betaal je meer.
pi_95364367
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, exact, en dat is precies de mentaliteit tussen veelal linkse mensen en ik. Waarom moet ik voor jouw hobby's - luxe gevangenissen - betalen?
Volgens mij is fatsoenlijke zorg voor gevangen geen linkse hobby. Althans, ik mag toch hopen van niet. Of kennen rechtsen geen gevoel van medemenselijkheid?

quote:
De meeste Amerikaanse studenten hebben ook een schuld van tienduizenden dollars, maar betalen het met gemak terug. Dus een dergelijke schuld is geen probleem. Het gaat erom, dat je dat samen met de gevangene een plan ontwikkelt.

Je bekijkt de schaarste op de arbeidsmarkt en laat hem daarin een opleiding/studie doen. Tevens, om zijn kansen op succes te vergroten, bedenk je samen met hem businessplannen en breng je hem ondernemersvaardigheden mee, waarmee hij tevens zijn geld kan verdienen. Hierbij pak je de mondiale markt, omdat buiten Nederland veel meer ondernemerskansen liggen dan in ons land zelf. Je spreekt met hem een gunstige terugebetalingslevering af; in een dip betaal je minder, bij voldoende inkomsten betaal je meer.
Nogal wiedes om studenten te vergelijken met criminelen. Je snapt toch zelf ook wel dat de gemiddelde crimineel er een ietwat andere mentaliteit op nahoudt.
pi_95364574
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij is fatsoenlijke zorg voor gevangen geen linkse hobby. Althans, ik mag toch hopen van niet. Of kennen rechtsen geen gevoel van medemenselijkheid?
Rechtsen kennen júist een gevoel van medemenselijkheid; wij willen - zeker in tijden van recessie - onschuldige burgers niet met nog meer belasting - om jouw luxe gevangenissen te betalen - opzadelen. De gemiddelde burger heeft al lasten genoeg.

quote:
Nogal wiedes om studenten te vergelijken met criminelen. Je snapt toch zelf ook wel dat de gemiddelde crimineel er een ietwat andere mentaliteit op nahoudt.
Die mentaliteit sleep je er in de gevangenis van af. De gevangene komt pás vrij als hij duidelijk kan beredeneren waarom hij nu wel successen zal boeken - na vrijlating. In andere topics heb ik het hier vaker over gehad, overigens.

Indien hij niet vrijkomt, heb je inderdaad een verliespost. Maar door sobere gevangenissen te introduceren beperk je deze kostenpost tot een minimum voor Nederland BV. Dit systeem is veel voordeliger voor de gemiddelde burger - waar ook jij van profiteert - dan de gangbare linkse middelen om gevangenen te begeleiden tijdens en na hun straf.
pi_95364733
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Rechtsen kennen júist een gevoel van medemenselijkheid; wij willen - zeker in tijden van recessie - onschuldige burgers niet met nog meer belasting - om jouw luxe gevangenissen te betalen - opzadelen. De gemiddelde burger heeft al lasten genoeg.
En criminelen zijn geen burgers. Ze hoeven geen extreme luxe, maar een fatsoenlijk bestaan is ze wat mij betreft wel gegund. We zijn geen barbaren.

quote:
Die mentaliteit sleep je er in de gevangenis van af. De gevangene komt pás vrij als hij duidelijk kan beredeneren waarom hij nu wel successen zal boeken - na vrijlating. In andere topics heb ik het hier vaker over gehad, overigens.
Jij hebt nog nooit van je leven een bajesklant ontmoet, of wel?
pi_95364841
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En criminelen zijn geen burgers. Ze hoeven geen extreme luxe, maar een fatsoenlijk bestaan is ze wat mij betreft wel gegund. We zijn geen barbaren.
Fatoenlijk is eten en drinken. De mens kan het bijv op water en voedsel uithouden. Zie de behoeftenpiramde van Maslow.
quote:
Jij hebt nog nooit van je leven een bajesklant ontmoet, of wel?
Zeker wel. Als Amsterdammer praat ik wel degelijk af en toe - niet vanwege vriendschap overigens - met (jonge) ex-gedetineerden.

En jij?
pi_95365014
Gedrag kan je beinvloeden. In principe wilt elk mens - ook de crimineel - een stabiel en welvarend leven. Werk is de sleutel tot stabiliteit. Elk mens wilt opgaan in een normaal sociaal netwerk.

Mensen kan je kneden, Koosvogels. Door een slimme marketingmanager later in te huren kan ik ook de diensten van mijn bedrijven aan jou verkopen, zodat jij en ik er beide profijt van hebben.
pi_95365106
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Fatoenlijk is eten en drinken. De mens kan het bijv op water en voedsel uithouden. Zie de behoeftenpiramde van Maslow.
Oh, dat geloof ik graag, maar nogmaals; we zijn geen barbaren. Ik ben er trots op dat wij onze gevangenen niet behandelen zoals apenlanden. De beschaafdheid van een samenleving kun je afmeten aan de manier waarop zij haar gevangenen behandelt.

quote:
Zeker wel. Als Amsterdammer praat ik zo vaak - niet vanwege vriendschap overigens - met (jonge) ex-gedetineerden.

En jij?
Toevallig ken ik verschillende bijzonder erge gevallen. Die kunnen tot op zekere hoogte veranderen, maar dat doe je compleet teniet wanneer je hen opzadelt met een torenhoge schuld.
pi_95365174
Met Amsterdammer bedoel ik: in deze stad wonen allerlei soorten mensen:

Van de succesvolle zakenman tot de vele daklozen. Van de vele bijstandsmoeders tussen de rijken in de grachtenpanden. Van de hardwerkende tieners tot de vele criminele straatjongens. Etc. Etc. Een stad van grote diversiteit zou je het kunnen noemen.
pi_95365296
Oke, je kent dus geen criminelen. Duidelijk.
pi_95365421
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, dat geloof ik graag, maar nogmaals; we zijn geen barbaren. Ik ben er trots op dat wij onze gevangenen niet behandelen zoals apenlanden. De beschaafdheid van een samenleving kun je afmeten aan de manier waarop zij haar gevangenen behandelt.
Er is ook een gezegde: de beschaafdheid van een samenleving kan je afmeten aan de inspanning waarop zij haar bugers behoedt voor criminaliteit.

quote:
Toevallig ken ik verschillende bijzonder erge gevallen. Die kunnen tot op zekere hoogte veranderen, maar dat doe je compleet teniet wanneer je hen opzadelt met een torenhoge schuld.
Iedereen heeft schulden. Als die gevangene na vrijlating een huis koopt - na een aantal jaren werken bijv - heeft hij ook een hypotheek, wat ook een schuld is.

Met een goed financieel plan, icm sterke kansen op de arbeidsmarkt én ondernemersschap - kan je zeer ver kopen. Lukt het alsnog niet, geen probleem, bij een dip betaal je heel wat minder. Vergelijkbaar met een studielening voor studenten. Bij lange perioden geen werk, wordt je schuld (gedeeltelijk) kwijtgescholden, afhankelijk vd situatie en de vooruitzichten. De kleine verliespost die ontstaat is tot een minimum beperkt door de sobere en goedkope gevangenissen.
pi_95365494
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, je kent dus geen criminelen. Duidelijk.
Ik ken zeker wel enkele ex-gedetineerden. Dat schreef ik net Koos.
pi_95365629
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er is ook een gezegde: de beschaafdheid van een samenleving kan je afmeten aan de inspanning waarop zij haar bugers behoedt voor criminaliteit.
Pleit je nou voor meer sociale voorzieningen?

quote:
Iedereen heeft schulden. Als die gevangene na vrijlating een huis koopt - na een aantal jaren werken bijv - heeft hij ook een hypotheek, wat ook een schuld is.

Met een goed financieel plan, icm sterke kansen op de arbeidsmarkt én ondernemersschap - kan je zeer ver kopen. Lukt het alsnog niet, geen probleem, bij een dip betaal je heel wat minder. Vergelijkbaar met een studielening voor studenten. Bij lange perioden geen werk, wordt je schuld (gedeeltelijk) kwijtgescholden, afhankelijk vd situatie en de vooruitzichten. De kleine verliespost die ontstaat is tot een minimum beperkt door de sobere en goedkope gevangenissen.
Of je kunt die schuld gewoon laten zitten.
  maandag 11 april 2011 @ 23:21:37 #146
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95371164
- Verkeerde topic :P
pi_95374583
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pleit je nou voor meer sociale voorzieningen?
Nee, ik pleit voor rechtvaardigheid ten aanzien van de gemiddelde en onschuldige burger. Belast hem niet nog meer.

quote:
Of je kunt die schuld gewoon laten zitten.
Nee, want criminelen moeten in eerste instantie de schade die ze hebben veroorzaakt, zelf terug betalen. Jij en ik moeten immers ook voor ons eigen voedsel betalen, nietwaar?
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:00:39 #148
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95382687
Wauw. De PvdA heeft zelfs een propaganda app voor iOs :')
pi_95388947
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 00:27 schreef Zienswijze het volgende:
Nee, want criminelen moeten in eerste instantie de schade die ze hebben veroorzaakt, zelf terug betalen. Jij en ik moeten immers ook voor ons eigen voedsel betalen, nietwaar?
Waarmee je het recidive percentage verdriedubbelt. Zo beschaafd zijn de door jou voorgestelde maatregelen dus niet.
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:06:17 #150
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_95548407
Mooi, dit is een verschil van culturen dat wel eens positief uit kan pakken voor de verandering:

quote:
Verzet Turks PvdA-Statenlid tegen verbod ritueel slachten

Een Limburgs PvdA-statenlid van Turkse komaf gaat lijnrecht in tegen
het standpunt van zijn partij over het verbod op ritueel slachten.
Selçuk Öztürk is fel tegen en dreigt nu blanco te stemmen als de
Eerste Kamerleden worden gekozen, een actie die grote gevolgen kan
hebben voor de PvdA.
http://www.24vandaag.nl/laatste-nieuws
Maar ff afwachten of SO ritueel zijn pvda-rug recht gaat houden..
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:49:35 #151
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_95564977
Het zal weer niet fokking gewoon een pvda-type zijn.... :

quote:
In opspraak geraakte burgemeester Sliedrecht stapt op
in NL niet zo erg, je krijgt geld mee...als politicus...

quote:
Burgemeester Martin Boevée van Sliedrecht heeft zijn functie per direct neergelegd. Boevée besloot daartoe in overleg met commissaris van de Koningin Jan Franssen. Gedeputeerde Tony van de Vondervoort zal als waarnemend burgemeester de taken van Boevée voorlopig overnemen.
Boevée was in Sliedrecht in opspraak gekomen door de gang van zaken rond het traditionele Baggerfestival. In lokale media werd melding gemaakt van malversaties na afloop van het festival van 2006.

De organiserende stichting zou te veel geld hebben achtergehouden van de dagopbrengst van de horeca-ondernemers. Die voelden zich misdeeld. Boevée was tot voor kort voorzitter van die stichting.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)recht-stapt-op.dhtml
Rook > vuur. Pvda, dus veenbrand.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zondag 17 april 2011 @ 13:36:13 #152
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_95618101
Onderstaande schuin 'gedrukte' tekst in het bericht, is mijn commentaar.

PvdA-raadslid roept in alle openheid op tot negatieve discriminatie van een
etnische minderheid.

Het is al oud nieuws, maar op de Dagelijkse Standaard wordt er vandaag toch
weer aan gerefereerd. En terecht.

Het gaat om de uitspraken van het Amsterdamse PvdA-raadslid Peggy Burke. Met
steun van voormalige GroenLinks-wethouder Marijke Vos pleitte zij in 2010
voor de afschaffing van het voorkeursbeleid bij de werving van
gemeenteambtenaren. Zie daarvoor het artikel 'Geef migrant topbaan stadhuis'
in Het Parool.

Klinkt goed zou je zeggen, maar het dan ineens opkomende alternatief verderop....

Nu zou je denken: prima, maak maar een eind aan de positieve discriminatie
bij de gemeente. Het voorkeursbeleid blijft toch een beetje een soort
genadebroodje voor mensen die geacht worden zielig te zijn. Als je een
zielige huidskleur hebt - en iedereen mag raden wat dat betekent, dan moet
je volgens de PvdA dus kunnen rekenen op een extraatje van gemeente. Ik vind
dit eerlijk gezegd, tja... nogal pijnlijk.

Het alternatief is echter meer dan pijnlijk. In plaats dat Burke het
tenenkrommende voorkeursbeleid laat voor wat het is, en migranten gewoon
oproept goede cijfers te halen op school, komt zij met een alternatief dat
volgens mij simpelweg strafbaar is. Met instemming van GroenLinks pleitte
PvdA'er Peggy Burke voor een 'reserveringsbeleid' voor allochtonen. Wat
houdt dit beleid in? Welnu, autochtonen en westerse allochtonen moeten als
het aan Burke ligt worden uitgesloten bij sollicitaties naar hogere
functies.

Aha dat is het addertje. Leidinggevenden mogen liever niet autochtoon zijn. Zijn de verhalen van NL overleveren aan.... dan toch waar...?

Toen ik het zag, dacht ik al, lees ik dit goed? Pleit hier een politicus
voor het uitsluiten van hele bevolkingsgroepen van overheidsfuncties? Het
duurde even, maar na enige tijd drong het pas echt tot me door wat dat
betekent. Want wat we hier onder onze ogen zien gebeuren is de overstap van
positieve naar negatieve discriminatie. Van positieve discriminatie van
allochtonen naar de negatieve discriminatie van autochtonen. Dit is een
cruciaal onderscheid tussen politiek omstreden en juridisch strafbaar
beleid. Daar is artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht glashelder over:

1. Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet
tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen
persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of
levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of
hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met
gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde
categorie.
2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of
gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf
van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
Daarbij komt nog dat autochtonen sinds 2010 een etnische minderheid vormen
in Amsterdam. Dat betekent dus feitelijk dat Peggy Burke in alle openheid
heeft opgeroepen tot de rechtstreekse discriminatie van een specifieke
etnische minderheid. Niets meer, niets minder.

Geert Wilders heeft nooit opgeroepen om moslims uit te sluiten van bepaalde
overheidsfuncties. Toch staat hij nu terecht op grond van hetzelfde
wetsartikel 137d en op grond van artikel 137c Sr. over groepsbelediging.
Peggy Burke heeft echter heel direct en in alle openheid opgeroepen tot een
zeer concrete vorm van discriminatie. Het lijkt me dus de hoogste tijd dat
er aangifte wordt gedaan tegen haar.

Aldus een site waarvan ik de url al kwijt ben ivm privacy settings en history delete e.d.
pi_95618706
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 13:36 schreef fokthesystem het volgende:
Onderstaande schuin 'gedrukte' tekst in het bericht, is mijn commentaar.

PvdA-raadslid roept in alle openheid op tot negatieve discriminatie van een
etnische minderheid.

Het is al oud nieuws, maar op de Dagelijkse Standaard wordt er vandaag toch
weer aan gerefereerd. En terecht.

Het gaat om de uitspraken van het Amsterdamse PvdA-raadslid Peggy Burke. Met
steun van voormalige GroenLinks-wethouder Marijke Vos pleitte zij in 2010
voor de afschaffing van het voorkeursbeleid bij de werving van
gemeenteambtenaren. Zie daarvoor het artikel 'Geef migrant topbaan stadhuis'
in Het Parool.

Klinkt goed zou je zeggen, maar het dan ineens opkomende alternatief verderop....

Nu zou je denken: prima, maak maar een eind aan de positieve discriminatie
bij de gemeente. Het voorkeursbeleid blijft toch een beetje een soort
genadebroodje voor mensen die geacht worden zielig te zijn. Als je een
zielige huidskleur hebt - en iedereen mag raden wat dat betekent, dan moet
je volgens de PvdA dus kunnen rekenen op een extraatje van gemeente. Ik vind
dit eerlijk gezegd, tja... nogal pijnlijk.

Het alternatief is echter meer dan pijnlijk. In plaats dat Burke het
tenenkrommende voorkeursbeleid laat voor wat het is, en migranten gewoon
oproept goede cijfers te halen op school, komt zij met een alternatief dat
volgens mij simpelweg strafbaar is. Met instemming van GroenLinks pleitte
PvdA'er Peggy Burke voor een 'reserveringsbeleid' voor allochtonen. Wat
houdt dit beleid in? Welnu, autochtonen en westerse allochtonen moeten als
het aan Burke ligt worden uitgesloten bij sollicitaties naar hogere
functies.

Aha dat is het addertje. Leidinggevenden mogen liever niet autochtoon zijn. Zijn de verhalen van NL overleveren aan.... dan toch waar...?

Toen ik het zag, dacht ik al, lees ik dit goed? Pleit hier een politicus
voor het uitsluiten van hele bevolkingsgroepen van overheidsfuncties? Het
duurde even, maar na enige tijd drong het pas echt tot me door wat dat
betekent. Want wat we hier onder onze ogen zien gebeuren is de overstap van
positieve naar negatieve discriminatie. Van positieve discriminatie van
allochtonen naar de negatieve discriminatie van autochtonen. Dit is een
cruciaal onderscheid tussen politiek omstreden en juridisch strafbaar
beleid. Daar is artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht glashelder over:

1. Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet
tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen
persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of
levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of
hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met
gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde
categorie.
2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of
gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf
van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
Daarbij komt nog dat autochtonen sinds 2010 een etnische minderheid vormen
in Amsterdam. Dat betekent dus feitelijk dat Peggy Burke in alle openheid
heeft opgeroepen tot de rechtstreekse discriminatie van een specifieke
etnische minderheid. Niets meer, niets minder.

Geert Wilders heeft nooit opgeroepen om moslims uit te sluiten van bepaalde
overheidsfuncties. Toch staat hij nu terecht op grond van hetzelfde
wetsartikel 137d en op grond van artikel 137c Sr. over groepsbelediging.
Peggy Burke heeft echter heel direct en in alle openheid opgeroepen tot een
zeer concrete vorm van discriminatie. Het lijkt me dus de hoogste tijd dat
er aangifte wordt gedaan tegen haar.

Aldus een site waarvan ik de url al kwijt ben ivm privacy settings en history delete e.d.
Ach het is al langer bekend dat de Pvda en derest van die hele linkse bende in hokjes denken en denken in termen van etnische groepen. Ze willen een maakbare multiculti creeeren, en alles moet daarvoor wijken.

Geef mij de VVD maar: het maakt niet uit waar je vandaan komt, als je maar je best doet, werk zoekt, en je bijdrage aan de samenleving levert.
  woensdag 20 april 2011 @ 14:30:36 #154
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_95760987
Dit is bon ton bij de pvda, wederom fatima ¤lasti¤k, en de mensen stemmen er nog steeds op..., sukkels.

quote:
Beleidsmedewerker Elatik huurt eigen stichting in
Een beleidsmedewerker van stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik (PvdA) heeft de stichting waar hij voorzitter van is geweest ingehuurd voor een dure debattenreeks. Elatik heeft hem persoonlijk ingehuurd. VVD en D66 stellen vragen over de zaak.

Fatima Elatik trekt wel erg veel geld uit voor een debattenreeks

PvdA wil Fatima Elatik mogelijk terug als stadsdeelvoorzitter, na haar eerder bestuurlijk falen te hebben verweten. Geheel ongeloofwaardig en extra argument om stadsdeelraden af te schaffen

Omstreden stichting
De stichting Argan die de 'Verbinding in Oost-debatten organiseert, heeft eerder voor Elatik een debat met het thema 'wat te doen tegen verrechtsing' georganiseerd. Elatik liet destijds weten niet blij te zijn met de naam van het debat, die is aangepast naar 'wat te doen tegen verharding'.

De organisatie komt bovendien uit Amsterdam-West. VVD en D66 vinden het vreemd dat niet voor een organisatie is gekozen die actief is in het eigen stadsdeel. 'Te gek voor woorden dat zoveel geld wordt uitgetrokken voor een debattenreeks met een bedenkelijk randje,' zegt VVD-deelraadslid Rik Torn.

Managementkosten
Elatik heeft 40.000 euro uitgetrokken voor de vijf debatten over polarisatie en vervreemding. VVD en D66 vinden de debatten veel te duur. Een politiek debat door de griffie laten organiseren kost hooguit duizend euro.

Nu gaat er 40.000 euro aan gemeenschapsgeld op aan de debattenreeks 'Verbinden in Oost', waarvan 18.000 euro aan managementkosten. De deelraad had met dit budget in moeten stemmen, maar dat is niet gebeurd.

Het eerste debat in de reeks gaat over de plaats van religies in een seculiere samenleving. Het debat zou in eerste instantie op goede vrijdag plaatshebben, een dag waarop veel christenen naar de kerk gaan. De avond is nu verschoven naar woensdag.
http://drimble.nl/politie(...)en-stichting-in.html
"VVD en D66 stellen vragen over de zaak." maar pvda-ers en hun stemmers niet. Die zijn er m.i. ook maar in 2 smaken : dom, of juist zelf ook mee willen graaien, gebruik makende van politiek-domme stemmers.
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:46:42 #155
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_95843391
ZO van de pvda site af:

quote:
Ik ben zeer teleurgesteld in mijn PvdA. Er zijn in Nederland nog een handjevol orthodoxe joden die tegen de stroom in proberen om hier een normaal bestaan te leiden volgen hun riten en gebruiken. Ze vallen niemand lastig, ze houden zich trouw aan de nederlandse regels en wetgeving. Ja, ze eten kosher vlees (vergelijk dat vooral niet met halal vlees), wie heeft daar last van? De dieren die geslacht worden niet. Het zou de fractie sieren zich daarin te verdiepen.
Ik denk dat voor veel, vooral jonge joods-orthodoxe geloofsgenoten de maat nu wel vol is, zij zullen vertrekken uit Nederland.
En ik, ik stem al ruim 40 jaar op de de PvdA, het is ook mijn partij, maar het wordt steeds moeilijker om dat nog in overeenstemming te brengen met mijn geweten.
Waarom denken jullie niet eens wat verder na!!!!
http://nu.pvda.nl/bericht(...)-rituele-slacht.html
Nu even afwachten of cohen gaat controleren of a. de verdovingen überhaupt gegeven gaan worden en b. of men dan ook even wacht (tijd is geld) met c. gewoon dus ritueel slachten....
pi_95843705
Je onderstaande reactie begrijp ik (weer eens) niet. Maar wat vind je zelf van ritueel slachten?
  zaterdag 23 april 2011 @ 23:08:59 #157
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95902348
Overigens wel respect voor de strategie van de PvdA;

• Eerst zoveel mogelijk naar rechts wijzen met "slecht voor de zwakkeren, wij zijn goed".

• Dan beginnen te sinterklazen met "wij geven meer aan de allerzwaksten".

• Stemmen binnen? Beginnen met labelen en aan het staatsinfuus hangen.

• Verkiezingen? Dreigen met "als rechts aan de macht komt, dan wordt er gesneden in jullie uitkeringen".

• Boehoe.

Echt een fantastische self-fullfilling prophecy.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 25 april 2011 @ 08:29:22 #158
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_95946385
Wie denkt dat de pvda moet regeren om met geld 'te etteren' heeft het
mis, zie bijv. ook fatima ¤lasti¤k

quote:
PVDA-gedeputeerde verzweeg miljoenenspeculatie.
Het bestuur van de provincie Groningen heeft cruciale informatie
achtergehouden voor Provinciale Staten over miljoenenspeculaties met
bouwgrond. Een conceptapport werd geheim gehouden om politieke onrust
en schade voor het toch al omstreden project te voorkomen.
Toenmalig PVDA-gedeputeerde Marc Calon beschikte in 2006 over het
conceptrapport waarin de grondspeculatie voor de nieuw te bouwen wijk
Meerstad tot in de detail wordt beschreven. Uit het rapport blijkt dat
er 8 tot 12 miljoen euro winst is gemaakt door handelaren.
Calon liet collega's in het provinciebestuur de informatie inzien,
maar liet vervolgens een aangepaste versie presenteren in de
Provinciale Staten.
PVDA'er Calon was eerder in 2009 in opspraak toen hij de baas werd bij
woningcorporatie Aedes. Het salaris van 200.000 euro voor een
driedaagse werkweek leidde toen tot grote verontwaardiging. Na
ingrijpen van de toenmalige PVDA minister van der Laan werd dat
verlaagd naar 150.000 euro. Hij hield wel recht op een auto met
chauffeur.

Bron: Elsevier.nl en Dagblad van het Noorden.
PvdA en semi-overheden, stichtingen, verenigingen,
buitenlanders-opvang en scholing, sport... ach tja, pvda...
It's about the bling beh-bling beh-bling, and katjing ketjing ketjing..
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:36:55 #159
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96125157
Opstappen, de pvda kent er een lange traditie van. De laatste jaren steeds vaker, vlotter ook.
De reden? hij maakt anderen uit voor wat ie zelf doet : niet over de eigen schaduw heen kunnen springen. Zijn way or the higway, maar ja, die highway zoekt ie dus zElf op, weg invloed...
Uiteraard ziet hij zichzelf in eveneens goede pvda traditie niet als zielepoot.

quote:
Voorzitter PvdA Maasdriel stapt op.
KERKDRIEL - Voorzitter Kamerbeek van de PvdA-fractie in Maasdriel is opgestapt vanwege de slepende politieke chaos in die gemeente.

Druppel die de emmer deed overlopen was de laatste raadsvergadering waar ze geen gehoor vond voor haar ideeën om de impasse op weg naar een nieuwe bestuurscultuur te doorbreken.

Vorige week zei Kamerbeek over de situatie: "Waar het op neerkomt is dat in de gemeenteraad van Maasdriel 19 zielenpoten zitten, die niet over hun eigen schaduw heen kunnen springen."

Donderdagavond neemt de gemeente in een extra raadsvergadering afscheid van interim-burgemeester Frankfort. Hij wordt opgevolgd door Dick de Cloe, die door Commissaris van de Koningin Cornielje is aangesteld om politiek Maasdriel weer op de rails te krijgen.
Bron : http://www.google.nl/search?q=PvdA+Maasdriel+stapt+op
En het is mede door al die gemeenten waar de pvda lieden zichzelf hoger achten dan anderen en opstappen of fracties splijten, de corrosie van de pvda, die ook de top doet wankelen, welke de pvda minder zetels doet halen keer op keer op keer.

Ik juich het toe, mogen er nog vele pvda ego lieden / fractie's splijten, vallen, weggaan.
pi_96125471
Nee, niet de voorzitter van PvdA Maasdriel! Zeg dat het niet waar is!
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:14:07 #161
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96125798
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
kerkdriel, maasdriel, X-driel, flippafloppaveen.... al jaren is er een exodus gaande bij de lokale pvda franchises. Dat kostte stemmen, en dus zetels en dus invloed. Dat is goed / beter voor NL.
pi_96126149
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:36 schreef fokthesystem het volgende:
Opstappen, de pvda kent er een lange traditie van. De laatste jaren steeds vaker, vlotter ook.
De reden? hij maakt anderen uit voor wat ie zelf doet : niet over de eigen schaduw heen kunnen springen. Zijn way or the higway, maar ja, die highway zoekt ie dus zElf op, weg invloed...
Uiteraard ziet hij zichzelf in eveneens goede pvda traditie niet als zielepoot.

[..]

En het is mede door al die gemeenten waar de pvda lieden zichzelf hoger achten dan anderen en opstappen of fracties splijten, de corrosie van de pvda, die ook de top doet wankelen, welke de pvda minder zetels doet halen keer op keer op keer.

Ik juich het toe, mogen er nog vele pvda ego lieden / fractie's splijten, vallen, weggaan.
Het worden er steeds meer en telkens zie je Koos zeggen dat het niet erg is omdat het om lokale politiek gaat. Feit blijft dat de partij bestaat uit weglopers... toch Vogelaar...toch Bos?
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:29:52 #163
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96126176
Wij van de pvda 'eisen'. . . het is net maasdriel ook hè die 2e kamer...

http://weblogs.nos.nl/den(...)-in-de-tweede-kamer/

Zullen ze opstappen als niet hUn wil maar die van de pvv/cda/vvd wet zal worden? En zullen die er ook 2+ jAAr nodig hebben voor zoiets!?
We wachten het af, dat kan ook niet anders.
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:31:53 #164
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96126218
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Het worden er steeds meer en telkens zie je Koos zeggen dat het niet erg is omdat het om lokale politiek gaat. Feit blijft dat de partij bestaat uit weglopers... toch Vogelaar...toch Bos?
Complete besturen stapten al op, limburg, groningen, friesland, haarlem het hele (landelijke) pvda bestuur ! of dus de nieuwe mode sinds een aantal jaren, af-splitsingen en 'verantwoording nemers' e.d. :) En dus met als gevolg, wie werd ondanks de pvv de grootste? de vvd.
100en pvda reclame mannetjes kunnen mensen aan de verkiezings haak slaan, maar de 'schade' nadien van zelf wegzwemmende pvda-ers, tja, shit happens.
pi_96126407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:14 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

kerkdriel, maasdriel, X-driel, flippafloppaveen.... al jaren is er een exodus gaande bij de lokale pvda franchises. Dat kostte stemmen, en dus zetels en dus invloed. Dat is goed / beter voor NL.
Ik weet niet eens waar de fuck Maasdriel ligt, dus het interesseert mij dan ook werkelijk geen ene reet.
pi_96126950
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet niet eens waar de fuck Maasdriel ligt, dus het interesseert mij dan ook werkelijk geen ene reet.
Ik begrijp je wel hoor Koos :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 10:42:32 #167
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96128532
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:40 schreef KoosVogels het volgende:

Dat geloof ik van geen kant, want, eerder ook al, je komt dit soort reacties wEl steeds helemaal melden :)
Wat mij niet interesseert, dat weet jij niet, ik doe persoonlijk zelden zo vaak uitspraken, op herhaling over onderwerp X, dat het me niet boeien kan e.d. :)

Je toont wel aan dat je de pvda ook als franchise partij ziet, niks eenheid, iedere gemeente voor zich en jammer dan dat al die gemeenten ook de landelijk / provincie pvda zetel-tallen mede uitmaken :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:38:53 #168
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96147131
Da's nummero 2

quote:
PvdA-statenlid Naïma Ajouaa dreigt PVV te steunen bij verkiezing Senaat,
wegens standpunt Kamerfractie over ritueel slachten #Parool
http://www.geenstijl.nl/m(...)gate_maakt_pvda.html
Zo was daar het Limburgse PvdA-Statenlid Selçuk Öztürk (kent veel Turkse kiezers) die dreigde blanco te stemmen bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer wegens het lammetjes standpunt. Halal moet nou eenmaal kunnen in Nederland, vindt Öztürk. Nu de Amsterdamse PvdA afdeling ook hevig begint te morren om de uiterst pijnlijke maatregel komt daar plotseling nog een dreigstatenlid om de hoek kijken
1-issue klagers, niks meer of minder dan pvv-ers, en dus partij-stem bepalende ineens (dat ene item).
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:25:12 #169
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96148670
Wat een vreselijke regenteske aantijging van stotter job jegens Mark.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:11:36 #170
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_96150430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:38 schreef fokthesystem het volgende:
Da's nummero 2

[..]

1-issue klagers, niks meer of minder dan pvv-ers, en dus partij-stem bepalende ineens (dat ene item).
Marianne Thieme slacht de PvdA genadeloos af.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:26:06 #171
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96151029
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
Yes! Eindelijk van haar af. Dit is natuurlijk wel een dieptepunt in de geschiedenis van de PvdA.
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:37:55 #172
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96151531
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:26 schreef Holograph het volgende:

Yes! Eindelijk van haar af. Dit is natuurlijk wel een dieptepunt in de geschiedenis van de PvdA.
Eigenlijk is de pvda 'een show met alleen maar dieptepunten' :)
Maar goed, ook andré van duin kreeg volle zalen, en er zijn nog steeds, ondanks alle gedoe her en der pvda-stemmers.
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:59:55 #173
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96161537
Laten we eens man & paard noemen:

Wat / hoe vaak moeten er nog voorvallen zijn voordat de beroeps-PvdA kiezer eindelijk beseft dat de PvdA de meest schadelijke partij van ons land is? PvdA kent m.i. meer dan andere partijen corrupte bobo's, dat is wel duidelijk.

Aleid Wolfsen:
http://www.keesvanoosten.nl/?page=76

http://www.klokkenluidero(...)-en-corruptie-2.html

Bert Koenders:
http://willemzwijgtnietme(...)bert_koenders_a.html

Amsterdam:
http://www.elsevier.nl/we(...)oor-almacht-PvdA.htm

Herfkens:
http://groups.google.com/(...)ead/add01e949977c796

Wim Cornelis, Gouda:
Corruptie en belangenverstrengeling PVDA-Gouda

Job Cohen:
http://www.elsevier.nl/we(...)blijven.htm?rss=true

Paul Tang:
http://www.rtl.nl/%28/act(...)_lekte_begroting.xml

De lijst is natuurlijk nog veel langer met alle landelijke lokale afdelingen, veelal in combi met grond en andere ambtenaren invloeden van pvda huize.
De PvdA kent kennelijk nog amper schaamte. PvdA kent geen zelfreiniging. PvdA kan wel leuk verhaaltjes vertellen en onder de pet houden en declareren en zo....
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:25:17 #174
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96162706
Je bent Jacqueline Cramer vergeten.
  zaterdag 30 april 2011 @ 06:47:17 #175
225540 Pugg
Friends forever
pi_96168310
Jullie zijn allemaal zo zielig, en zo 2010 echt het helpt niet stakkerds.
De lijsten zijn bij alle partijen even lang, en de sekte van blonde greet houd het geen 10 jaar uit.
  zaterdag 30 april 2011 @ 09:44:26 #176
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96169206
Maar nog steeds is de pvda niet de partij van de minder bedeelden / Islam / minderheden ?

quote:
De PvdA in de Tweede Kamer had moslims moeten raadplegen voordat zij zich uitsprak voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten. Dat is niet gebeurd. Dit terwijl moslims een belangrijk onderdeel van de achterban van de partij zijn.

Dat zei Yassin Elforkani, jongerenimam en woordvoerder over dit onderwerp van meerdere moslimorganisaties, vrijdagavond. Hij deed zijn uitspraken tijdens een debat over het dreigende verbod op onverdoofd ritueel slachten, in moskee Ar-Rahman in Hoofddorp. Daar waren zo'n 150 moslims op afgekomen.
Het hele artikel op :
http://www.parool.nl/paro(...)tueel-slachten.dhtml
Wellicht kunnen ze het voor de rechter brengen, de sharia rechter dan he, dat kan in NL.
Scheiding van kerk en staat en zo hier......

[ Bericht 3% gewijzigd door fokthesystem op 30-04-2011 11:46:38 ]
pi_96172125
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 09:44 schreef fokthesystem het volgende:
Maar nog steeds is de pvda niet de partij van de minder bedeelden / Islam / minderheden ?

[..]

Wellicht kunnen ze het voor de rechter brengen, de sharia rechter dan he, dat kan in NL.
Scheiding van kerk en staat en zo hier......
quote:
Clash in PvdA om slachtverbod

AMSTERDAM - PvdA'er Myriam Bergervoet dreigt haar partij te verlaten als de landelijke PvdA-fractie niet voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten stemt. "De Amsterdamse fractie laat de oren teveel hangen naar onze religieuze achterban", zegt het woedende Amsterdamse raadslid.

Bergervoet is een dag nadat de partij discussieerde over de slacht nog steeds woedend op haar partijgenoten, zo laat ze weten tegenover AT5. Die woede gaat zo ver dat het raadslid er nu mee dreigt haar lidmaatschap in de wilgen te hangen. "Als de landelijke PvdA-fractie niet meestemt met een voorstel van de Partij van de Dieren om het ritueel slachten te verbieden zeg ik mijn lidmaatschap op."

Godsdienstvrijheid
Bergervoet vindt dat haar eigen PvdA 'selectief winkelt in het begrip godsdienstvrijheid.' Volgens het raadslid is de Amsterdamse PvdA-fractie alleen maar tegen het verbod op onverdoofd ritueel slachten omdat ze bang is voor de electorale gevolgen: "De Amsterdamse fractie laat de oren teveel hangen naar onze religieuze achterban."

Blanco
Bergervoet is niet de eerste PvdA'er die met 'sancties' dreigt. Het Limburgse Statenlid Selçuk Öztürk wilde blanco stemmen bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer als de PvdA tegen een verbod zou stemmen.

Achterban
Volgens jongerenimam Yassin Elforkani had de PvdA in de Tweede Kamer moslims moeten raadplegen voordat zij zich uitsprak voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten, omdat moslims een belangrijk deel uitmaken van de achterban.
Hij deed zijn uitspraken tijdens een debat over het dreigende verbod op onverdoofd ritueel slachten, in moskee Ar-Rahman in Hoofddorp. Daar waren zo'n 150 moslims op afgekomen. De grootste verrassing is dat de PvdA, die wij allemaal hoog hebben zitten, daarachter staat, aldus Elforkani. Het kan niet zo zijn dat de PvdA, die meestal stemmen krijgt van moslims en andere minderheden, zo'n wetsvoorstel steunt zonder de achterban te raadplegen.

Overvallen
Ook Gohdar Massom, PvdA-Statenlid in Noord-Holland, leverde kritiek op zijn Tweede Kamerfractie. Ik heb alle begrip voor uw teleurstelling, sprak hij de zaal toe. U heeft de PvdA altijd geholpen. Maar u bent niet de enige die zich overvallen voelt. Ook binnen de PvdA voelt men zich overvallen.
Ik ben tegen het voorstel, zei Massom verder. Ik vind vrijheid van religie heel belangrijk. Hij riep de Tweede Kamerfractie op om zich er sterk voor te maken een stemming over het onderwerp nog twee jaar uit te stellen.

Wetsvoorstel
In de Tweede Kamer ontstond onlangs een meerderheid die af wil van de uitzondering in de wet waardoor joodse en islamitische slachters dieren zonder verdoving ritueel mogen slachten. Ook de PvdA steunt een voorstel hierover van de Partij voor de Dieren. Dit heeft de fractie de nodige kritiek opgeleverd. Eerder uitte de PvdA in Amsterdam bijvoorbeeld al haar ongenoegen.
Ik hoop dat Koos wel weet waar Amsterdam ligt? ;)
Afijn, je ziet maar weer... de partij is bang voor zijn moslimstemmers en dat zijn er natuurlijk nogal veel. De achterban van de pvda zal zeer veel stemmen verliezen als ze het slachten afschaffen. Dat wil de pvda natuurlijk niet want ze hebben het al zo zwaar. Dus niet denken aan het leed wat de dieren meemaken, nee alles voor de stemmen, bah wat een vieze partij is het ook.
pi_96172163
"nogal veel" "zeer veel stemmen verliezen"

Klinkt leuk hoor, maar waar gaat het dan over? Hoeveel zetels heeft de PvdA bijvoorbeeld landelijk te danken aan die 'moslimstem'?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_96172254
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:18 schreef du_ke het volgende:
"nogal veel" "zeer veel stemmen verliezen"

Klinkt leuk hoor, maar waar gaat het dan over? Hoeveel zetels heeft de PvdA bijvoorbeeld landelijk te danken aan die 'moslimstem'?
Dat gaan we de volgende verkiezing zien als ze tegen het slachten stemmen ;).

Of wou je ontkennen dat de pvda een hele grote moslimachterban heeft? Gisteren nog de samenkomst gezien van de pvda achterban die hier over een debat hadden? Ik denk het niet.
pi_96172421
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat gaan we de volgende verkiezing zien als ze tegen het slachten stemmen ;).

Of wou je ontkennen dat de pvda een hele grote moslimachterban heeft? Gisteren nog de samenkomst gezien van de pvda achterban die hier over een debat hadden? Ik denk het niet.
Ontkennen dat er moslims op stemmen doe ik niet maar dat "hele grote" trek ik nogal in twijfel. Zou dat gaan om meer dan 1 of 2 zetels in de kamer?
pi_96172474
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop dat Koos wel weet waar Amsterdam ligt? ;)
Afijn, je ziet maar weer... de partij is bang voor zijn moslimstemmers en dat zijn er natuurlijk nogal veel. De achterban van de pvda zal zeer veel stemmen verliezen als ze het slachten afschaffen. Dat wil de pvda natuurlijk niet want ze hebben het al zo zwaar. Dus niet denken aan het leed wat de dieren meemaken, nee alles voor de stemmen, bah wat een vieze partij is het ook.
Slechte zaak, maar dat heb ik al eerder gezegd. Verder is de PvdA niet mijn partij dus ik zie verder niet in waarom je naar mij verwijst.
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:43:22 #182
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96172779
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:18 schreef du_ke het volgende:
Hoeveel zetels heeft de PvdA bijvoorbeeld landelijk te danken aan die 'moslimstem'?
Geen idee, vertel en vergeet de andere door mij reeds genoemde 2 groepen niet.

Want tja, crisis en zo. Ook zonder crisis is Nl minder voor meer geld en dus zijn deze groepen :
"Maar nog steeds is de pvda niet de partij van de minder bedeelden / Islam / minderheden ?"
de reden dat (al zijn het er minder dan voorheen) gemeenten pvda(-grootste partij) college's hebben.
Daarbij gaan veel mensen niet stemmen, maar net deze groepen juist wel, met aanhang en al + wel of niet 'omgekochte / gedwongen lieden'.
pi_96172947
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Slechte zaak, maar dat heb ik al eerder gezegd. Verder is de PvdA niet mijn partij dus ik zie verder niet in waarom je naar mij verwijst.
Puur omdat je van de week aangaf een bepaalde plaats niet te kennen en het dus ver van je bed was ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ontkennen dat er moslims op stemmen doe ik niet maar dat "hele grote" trek ik nogal in twijfel. Zou dat gaan om meer dan 1 of 2 zetels in de kamer?
We zullen het gaan meemaken. Hieronder wel al een voorproefje:

quote:
Allochtoon is gaan zweven

Massaal stemden allochtonen de vorige gemeenteraadsverkiezingen op de PvdA. Maar het automatisme om te stemmen op de Partij van de Allochtonen is eraf.

De verlokking van Wilders

De partij van Wouter Bos krabbelt sinds de val van Balkenende IV uit het dal, toch staat de PvdA nu nog maar op de helft van de score die behaald werd bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2006.
Dat komt deels doordat allochtonen de PvdA de rug toekeren. Ruim 40 procent van hen is weliswaar nog steeds van plan om PvdA te stemmen, maar dat is 20 procent minder dan vier jaar geleden, zo blijkt uit onderzoek van het instituut voor multiculturele ontwikkeling Forum.
De vorige keer stemde in steden als Amsterdam, Rotterdam, Breda en Arnhem gemiddeld rond de 80 procent van de allochtonen op de PvdA. Zes oorzaken waardoor de PvdA steeds minder de Partij van de Allochtonen is.

1. Allochtonen zijn teleur-gesteld in de PvdA
Dat Bos na de eclatante zege vraagtekens zette bij de kwaliteit van allochtone raadsleden en openlijk zijn zorgen uitsprak dat de PvdA de Partij van de Allochtonen zou worden heeft hen teleurgesteld.

Ook met de integratienota heeft de PvdA geen vrienden gemaakt. De nota zou te negatief zijn en bijvoorbeeld volgens PvdA-Kamerlid Paul Kalma lijden aan sloganesk taalgebruik à la Geert Wilders. De hardere lijn zette de verdeeldheid binnen de Partij van de Arbeid nog verder op scherp.

2. Allochtonen blijven thuis
Er zullen woensdag veel minder Antilliaanse, Marokkaanse, Surinaamse en Turkse Nederlanders naar de stembus gaan. Forum verwacht dat slechts 34 procent komt opdagen, terwijl dat in 2006 nog 44 procent was. |

Van de allochtonen onder 25 jaar zegt zelfs maar 27 procent zeker te gaan stemmen. Dat geldt ook voor de PvdA-kiezers van toen. Een op de acht geeft nu aan zeker niet te gaan stemmen. Hun vertrouwen in de politiek is laag en kiezen blijkt moeilijk. Dat het aantal allochtone kandidaten ook onder PvdAers voor het eerst in jaren is afgenomen, maakt het er niet makkelijker op. Omdat in 2006 het politieke klimaat rechtser en polariserender was, vonden allochtonen het volgens Forum destijds belangrijker om hun stem te laten gelden.

bron: http://www.depers.nl/binn(...)-is-gaan-zweven.html

En hier nog een stukje uit het Vrije Volk:

quote:
Ga vooral zo door, PvdA!

Steeds meer allochtonen hebben stemrecht en het overgrote deel van die allochtonen stemt op de PvdA. Toch heeft deze partij bij de laatste verkiezingen fors verloren. Hoe zou dat toch komen?

Deze jammerlijke uitslag is ongetwijfeld voor een groot deel te wijten aan de opportunistische politiek van partijleider Wouter Bos in de weken voor de ver-kiezingen. Toen hij weigerde uitsluitsel te geven over een eventuele preferentie voor een links kabinet tot de SP zoveel winst leek te maken dat het een reële optie werd. Toen hij een laffe knieval maakte voor de Turkse media in de hoop Turkse stemmers terug te lokken. De autochtone kiezers zullen ongetwijfeld ook een lesje hebben geleerd van de gemeenteraadsverkiezingen eerder dit jaar. Toen obscure allochtone lijstduwers door de eigen achterban in gemeenteraden werden gekatapulteerd (want Turken en Marokkanen stemmen niet op een partij, die stemmen alleen op hun eigen soort). En misschien hebben ze ook wel wat geleerd van de onverkwikkelijke toestanden in het door de PvdA gedomineerde Amsterdam, waar stuitende zelfverrijking en vriendjespolitiek door alloch-tone raads- en partijleden aan de orde van de dag zijn en kwistig met subsidies voor islamitische instellingen wordt rondgestrooid.

Ooit stond de A in PvdA voor arbeid. Het feit dat het langzamerhand bon ton is te spreken over de Partij van de Allochtonen onder leiding van Wouter Boslim had de PvdA-bonzen te denken moeten geven. Het is volstrekt duidelijk dat de belangen van de Nederlandse arbeiders bij de PvdA niet langer in goede handen zijn en die arbeiders deserteerden dan ook massaal naar de SP. De PvdA had lering kunnen trekken uit de ontwikkelingen die zich in het onderwijs hebben afgespeeld. Het volgende voorbeeld mag als representatief gelden.

In een klein provinciestadje ergens in Nederland werd in de jaren zestig een nieuwe wijk gebouwd. Dit hoogstandje van naoorlogse architectuur bestond uit een centrum van Bijlmerachtige flats omzoomd door merendeels weinig riante rijtjeshuizen. Er vestigden zich voornamelijk jonge gezinnen. Naar goed Hollands verzuilingsmodel werden er drie basisscholen gebouwd: een openbare, een rooms-katholieke en een protestants-christelijke. Die dijden in rap tempo uit, tot steeds meer kinderen de basisschoolleeftijd begonnen te ontgroeien. De doorstroming in de wijk was niet groot, maar de sociaal mobiele gezinnen die de flats de rug toekeerden werden hoofdzakelijk vervangen door allochtonen. Dat leek een meevaller, want een allochtone leerling is bij de bekostiging van het basisonderwijs bijna dubbel zoveel waard als de doorsnee autochtone leerling. Het hoofd van de rooms-katholieke school kreeg dan ook een lumineus idee om de terugloop van leerlingen en middelen tegen te gaan: hij leerde een beetje Arabisch en ging de flats langs om allochtone leerlingen te werven. Het experiment was een doorslaand succes. Het was zo'n succes dat het leerlingenaantal van de school nu tot ver beneden de honderd gezakt en het zoontje van de nieuwe directeur de enig resterende witte leerling is. De openbare school wierf niet actief allochtone leerlingen (men deed zelfs roerend zijn best om autochtone leerlingen aan te trekken en te behouden), maar ook daar steeg het percentage zwarte leerlingen gestaag, o.a. omdat een deel van de Marokkanen in de wijk een hekel had aan de landgenoten die hun kinderen naar de katholieke school stuurden. De openbare school heeft nu nog maar 20% van het aantal leerlingen dat ze op het hoogtepunt van haar bestaan telde. De enige die niets te klagen had was de christelijke school, al stond die bekend als stijf en saai. Deze instelling bleef trouw aan haar princi-pes en liet slechts een beperkt percentage 'ambitieuze andersdenkenden' toe (zoals een Afrikaans meisje dat van de openbare school werd gehaald omdat daar te veel allochtonen op zaten). Ook de christelijke school aan de rand van de wijk groeide tegen de klippen op. Zo wordt men dus van groot en wit klein en zwart.

Autochtone ouders willen het beste voor hun kinderen. Hoe zwarter een school wordt, des te meer heeft de kwaliteit van het onderwijs te lijden. Zodra het percentage zwarte leer-lingen boven een bepaald niveau komt, gaan witte ouders de school mijden. Autochtone kiezers willen het beste voor hun wijk, hun gemeente, hun land. Hoe hoger het percentage allochtonen in hun wijk, hun gemeente, hun land wordt, des te meer heeft de kwaliteit van de samenleving te lijden. Zodra een partij te afhankelijk wordt van zwarte stemmen, gaan witte kiezers die partij mijden.
Bron: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2112
pi_96173084
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Puur omdat je van de week aangaf een bepaalde plaats niet te kennen en het dus ver van je bed was ;)

[..]

We zullen het gaan meemaken. Hieronder wel al een voorproefje:

[..]

bron: http://www.depers.nl/binn(...)-is-gaan-zweven.html

En hier nog een stukje uit het Vrije Volk:

[..]

Bron: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2112
dat zegt allemaal helemaal niets. Zeker omdat de opkomst onder allochtonen heel mager is en er landelijk lang niet zoveel stemrecht hebben. Je woordgebruik zou je dus wel wat mogen nuanceren.
pi_96173341
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

dat zegt allemaal helemaal niets. Zeker omdat de opkomst onder allochtonen heel mager is en er landelijk lang niet zoveel stemrecht hebben. Je woordgebruik zou je dus wel wat mogen nuanceren.
Wat is je bron hiervoor?
  zaterdag 30 april 2011 @ 13:54:12 #186
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96174462
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Wat is je bron hiervoor?
1 verklaring kan zijn dat hij net als vele pvda-autochtonen, ook wel-allochtonen, 'getint', maar MET o.a. een niet-NL PASPOORT, alleen als autochtoon zien wil, ook als ze NL verfoeien en het liefst hun vrouw, sharia, eten, satelliet beelden etc. uit eigen land hier integreren.
pi_96185478
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat is je bron hiervoor?
De diverse statistieken die er rond de verkiezingen gepubliceerd worden gecombineerd met gezond verstand.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:32:38 #188
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_96185699
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:54 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

1 verklaring kan zijn dat hij net als vele pvda-autochtonen, ook wel-allochtonen, 'getint', maar MET o.a. een niet-NL PASPOORT, alleen als autochtoon zien wil, ook als ze NL verfoeien en het liefst hun vrouw, sharia, eten, satelliet beelden etc. uit eigen land hier integreren.
Ik ben allochtoon, licht getint met maar 1 paspoort.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:39:14 #189
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96185980
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:32 schreef betyar het volgende:

Ik ben allochtoon, licht getint met maar 1 paspoort.
En ondanks die ogenschijnlijke natuurwet, die het niet is, zijn er zat die er 2 hebben, zo hebben we een marokkaanse burgemeester in NL ! En hij heeft tEvens een NL paspoort.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:42:21 #190
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_96186124
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:39 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

En ondanks die ogenschijnlijke natuurwet, die het niet is, zijn er zat die er 2 hebben, zo hebben we een marokkaanse burgemeester in NL ! En hij heeft tEvens een NL paspoort.
Ga je selecteren???
pi_96186451
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

5,5 % van de bevolking is islamitisch en alleen wie de Nederlandse nationaliteit heeft mag stemmen voor kamerverkiezingen...
"die hele grote achterban" is weer zo'n overtrokken 'waarneming' van de vreemdelingenhaters.. hun zoveelste zo'n mythe

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:54 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

nonsensverklaring....
als alle moslims landelijk kiesrecht hadden dan is dat nog maximaal 8 zetels.... en misschien gaan dan 3 of 4 zetels niet naar de pvda... dus maximaal 5 zetels kun je geen grote moslimachterban noemen .....

[ Bericht 18% gewijzigd door Bluesdude op 30-04-2011 21:58:10 ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:55:23 #192
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96186665
Onderstaande tekst is een artikel uit het http://www.dvhn.nl/ mijn commentaar is voorzien van een : teken

Lot PvdA'ers Eemsmond in handen landelijk partijbestuur

: de franchisers komen er niet zelf uit? oh ja ze hebben ook nog een landelijke baas :-)

Uithuizen -
De vertrouwensbreuk binnen de PvdA-fractie in de gemeenteraad Eemsmond is definitief.

: vele pvda fracties in allerlei gemeenten gingen hen voor en meer zullen nog volgen....

Fractievoorzitter Willem de Boer en de raadsleden Gerda Omta (foto) en Ab Slagter hebben het vertrouwen opgezegd in hun fractiegenoten Heleen de Wit en Franco Siragna. Het landelijk partijbestuur buigt zich nu over de kwestie.

: heleen en ab zullen het vertrouwen in de boer ook wel kwijt zijn :-)

Het bestuur gaat volgens De Boer niet in het conflict bemiddelen, maar
gaat bepalen welke raadsleden straks hun biezen moeten pakken.

: aha de lange arm wordt strenger en zal bepalen wie moet buigen en wie moet barsten :-)

Degenen die in het ongelijk worden gesteld en weigeren hun raadszetel af te staan, worden als PvdA-lid geroyeerd. Ze moeten dan op persoonlijke titel in de gemeenteraad verder.

Raadslid Heleen de Wit uit Usquert wijt de vertrouwensbreuk aan persoonlijke betrekkingen. De Wit trok april vorig jaar fel van leer in een brief aan het afdelingsbestuur, waarin ze zich voor een ledenvergadering, fel van leer. "Ik kan in deze bijeenkomst onmogelijk iets anders zien dat de zoveelste rituele dans van de jaknikkers, die uitsluitend jaknikken op grond van machtsoverwegingen en stokdoof zijn voor inhoudelijke argumenten. Er is inmiddels een totale patstelling bereikt, doordat een klein aantal aan ernstige zelfoverschatting lijdende 'leiders' een groter aantal jaknikkers in zijn ban heeft."

: Die de wit past dus beter bij de SP, maar ja ex-pvda, da's geen pre...
: GL dan? pvv ?
: Afijn, alle verloren pvda stemmen hierdoor zijn... winst ! :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 30-04-2011 23:23:23 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 14:47:29 #193
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96206598
Zoooo ! is dit het echte, officiële, GW twitter kanaal?
http://twitter.com/#!/geertwilderspvv

Aldaar :

Gefeliciteerd Job met de 65e verjaardag van de PvdArabieren. Jullie gaven NL massa-immigratie en importeerden velen kanslozen en criminelen.

7 hours ago

Ook ik feliciteer de pvda, met name met de prestatie dat het ze nog zo lang lukt te veel mensen keer op keer een rad voor de ogen te draaien.
  zondag 1 mei 2011 @ 14:51:30 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96206806
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:47 schreef fokthesystem het volgende:
Zoooo ! is dit het echte, officiële, GW twitter kanaal?
http://twitter.com/#!/geertwilderspvv

Aldaar :

Gefeliciteerd Job met de 65e verjaardag van de PvdArabieren. Jullie gaven NL massa-immigratie en importeerden velen kanslozen en criminelen.

7 hours ago

Ook ik feliciteer de pvda, met name met de prestatie dat het ze nog zo lang lukt te veel mensen keer op keer een rad voor de ogen te draaien.
Daar zeg je zowaar iets goeds.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 1 mei 2011 @ 15:25:19 #195
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_96208185

Die kunnen jullie in jullie zak steken :D
O)))
pi_96208260
PvdArabieren? For real? Hoe oud is die vent?

Daarnaast lijkt het mij een lekker gevoel als je als Arabier (of als je je daarmee verbonden voelt) zo wordt gebruikt in deze context. Dit is gelijk de demonisering van joden voor de Tweede Wereldoorlog; het zou weinig opvallen als in de jaren twintig en dertig een tegenstander de jodenpartij of iets dergelijks werd genoemd.

Kinderachtig kortom en daarnaast extreem en gevaarlijk walgelijk.
  zondag 1 mei 2011 @ 15:34:56 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_96208604
Vind ik deze toch beter:

JobCohen
Geert, dank voor je gelukwens. Mooi dat je laat zien hoe we elkaar in ons land feliciteren, ondanks politieke verschillen. #inburgercursus?
40 minutes ago
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 1 mei 2011 @ 15:39:12 #198
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96208818
Wat is een inburgercursus? Is het werkwoord "inburger"?
Bis bis bis
pi_96208982
Wilders diskwalificeert zich opnieuw, onbegrijpelijk dat iemand die keer op keer alle fatsoensnormen overschrijdt zo populair is.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  zondag 1 mei 2011 @ 15:43:18 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96209007
Geert laat duidelijk zien dat hij zijn pubertijd niet ontgroeid is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')