kun je het beste meten sochtends voordat je uit bed stapt.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lig hier nu een uurtje op de bank met mijn hartslagmonitor te spelen en in rust is mijn hartslag tussen de 85 en 93. Is dat nie een beetje hoog?
Ik had gewoon op kantoor gewerkt, thuisgekomen, de was afgehaald en op de bank gaan liggen met iets totaal niet spannends op tv dus dat kan het niet echt zijn volgens mij. Maar ik zal het eens s'ochtends gaan meten inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:15 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
kun je het beste meten sochtends voordat je uit bed stapt.
elke dag even opschrijven en daar je gemiddelde rustpols van berekenen.
meeste is de rustpols tussen de 60 en de 70.
was er iets spannends op tv?
heb je van tevoren gelopen?
meestal als je nog niet getraind bent en je spant je in op een dag dan is je rustpols wat hoger dan gemiddeld.
in mijn hoogtijd wedstrijdperiode had ik een rustpols van rond de 45- 50
nu een hogere 60.
Lijkt me geweldig om in zo'n omgeving hard te lopenquote:Op donderdag 7 april 2011 12:53 schreef robdriessen het volgende:
Ik leef nog! Vandaag kan ik eindelijk weer eens aan de bak, na een half lesje vorige week maandag. Geen slecht idee om run 16 dus maar weer eens te doen ter voorbereiding op 17 en 18. Daarna wil ik doorpakken. Wish me luck! Over anderhalve week zit ik in Schotland, maar de renschoenen gaan mee. Kijken of we een ren of 2 in de Highlands kunnen doenVerandering van spijs doet eten, nietwaar?
Dat heb ik ook. De eerste minuten denk ik altijd dat het hem niet gaat worden. Net als een diesel, eerst even warm lopen dusquote:Op donderdag 7 april 2011 21:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet echt door de eerste minuten heen bijten. Die eerste 2 minuten vind ik vreselijk.
Ja. Meestal zit ik me aan te stellen door dan langer dicht bij huis te blijven. Maar dan trekt de pijn in m'n benen weg en ga ik gewoon m'n ding doen.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. De eerste minuten denk ik altijd dat het hem niet gaat worden. Net als een diesel, eerst even warm lopen dus
De eerste minuten zijn inderdaad het ergst. Tijdens het hardlopen probeer ik altijd vooruit te kijken naar de "leuke" stukken. Omdat ik altijd dezelfde route loop weet ik dat er na 2 minuten een heel saai recht stuk komt. Dat stuk is ook meteen het zwaarst omdat er bijna geen zuchtje wind staat en daardoor begin ik dus meteen al lekker op te warmen (en laat ik daar nou juist niet van houden), daar moet ik me dus ook echt doorheen slepen. Ik zie trouwens erg op tegen de zomer want volgens mij kan ik echt niet hardlopen zonder wind. Dan krijg ik meteen een vuurrood gezicht en trek ik het hardlopen gewoon niet meer.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet echt door de eerste minuten heen bijten. Die eerste 2 minuten vind ik vreselijk.
Ik zie ook erg op tegen de zomer, ik heb echt een hekel aan temperaturen van >20 graden buiten, laat staan dat ik dan nog een beetje behoorlijk zou kunnen gaan lopen. Dus het word dan óf heel vroeg mijn bed uit (waar ik geen held in ben) of in de avond laat gaan lopen. Gelukkig duurt het nog een paar wekenquote:Op vrijdag 8 april 2011 02:06 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
De eerste minuten zijn inderdaad het ergst. Tijdens het hardlopen probeer ik altijd vooruit te kijken naar de "leuke" stukken. Omdat ik altijd dezelfde route loop weet ik dat er na 2 minuten een heel saai recht stuk komt. Dat stuk is ook meteen het zwaarst omdat er bijna geen zuchtje wind staat en daardoor begin ik dus meteen al lekker op te warmen (en laat ik daar nou juist niet van houden), daar moet ik me dus ook echt doorheen slepen. Ik zie trouwens erg op tegen de zomer want volgens mij kan ik echt niet hardlopen zonder wind. Dan krijg ik meteen een vuurrood gezicht en trek ik het hardlopen gewoon niet meer.
Miss toch te kort van tevoren gegeten? Of te zwaar? Dat speelt bij mij iig mee. Kan ook liggen aan de producten die je neemt. Daar moet je even mee experimenteren. Sommigen bijv kunnen niet tegen zuivel vlak voor het lopen.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:39 schreef boskameel het volgende:
Iemand een idee waarom je de ene keer wel en de andere manier geen steken hebt tijdens het hardlopen? Kan niet aan een te slechte conditie liggen, ik loop nu al bijna 2 jaar regelmatig (minimaal 3 keer per week flink door). Ik loop nooit met een volle maag.
Ik heb er totaal geen last, ik heb gewoon vaak zin om ff hard te lopen, zolang ik mijn spieren niet overbelast. Waarom zou het niet slim zijn?quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:59 schreef Viking84 het volgende:
5 km in the pocket, dinsdag weer en dan vrijdag weer 7
.
4 dagen achter elkaar, patrickpsv? Niet slim.
Omdat rustdagen heel belangrijk zijn, zeker voor een beginnende loper. Je hebt nu nog nergens last van, maar dat kan nog wel komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:22 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen last, ik heb gewoon vaak zin om ff hard te lopen, zolang ik mijn spieren niet overbelast. Waarom zou het niet slim zijn?
Dit, en je spieren herstellen tijdens de rustdagen. Als je dus geen rust neem zie je weinig effect. Om een optimaal effect te hebben zijn rustdagen erg belangrijk, je wordt er alleen maar beter van.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat rustdagen heel belangrijk zijn, zeker voor een beginnende loper. Je hebt nu nog nergens last van, maar dat kan nog wel komen.
Fijn!quote:Op vrijdag 8 april 2011 02:10 schreef Rijstkoker het volgende:
Ik ren eigenlijk altijd om zoveel mogelijk te zweten, ik ben op het eind altijd een waterval, als ik ga zitten helemaal. Deze week is nog niet voorbij en ik ben al 2kg afgevallen.
Wat is dat en wat doet dat?quote:Op donderdag 7 april 2011 20:38 schreef E.T. het volgende:
Morgen bij kruidvat meteen perskindol meenemen
Oh, dat wil ik ook wel! Doel!!quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:48 schreef GotC het volgende:
Na maanden hardlopen geen kg afgevallen hier. Wel cm's. Spieren ipv vet
Opmetenquote:
Ach..die kg's boeien me niet meer. Zolang ik maar in de spiegel het verschil zie en het verschil voelquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:51 schreef amaranta het volgende:
En eigenlijk wil ik ook 2 tot 3 kg afvallen eerlijk gezegd.
Hai!quote:Op zondag 10 april 2011 13:46 schreef scrub_nurse het volgende:
hoi! ik ben er ook over aan het denken om te gaan hardlopen,langzaam aan beginnen. Ik begin eerst op mijn loopband. Jullie hebben het over les 1,8 ed, is dat van Evy? Hoe kom je daaraan ik zie het zo snel niet in de OP staan.
als je googled op faithy icm evy zou je iets tegen moeten komen...quote:Op zondag 10 april 2011 13:46 schreef scrub_nurse het volgende:
hoi! ik ben er ook over aan het denken om te gaan hardlopen,langzaam aan beginnen. Ik begin eerst op mijn loopband. Jullie hebben het over les 1,8 ed, is dat van Evy? Hoe kom je daaraan ik zie het zo snel niet in de OP staan.
en wat zijn nu goede schoenen zijn jullie allemaal naar een speciaal shop gegaan of kun je er wel vanuit gaan dat bv NIKE en dan een wat duurdere runnerschoen altijd wel goed is?quote:Op zondag 10 april 2011 13:49 schreef GotC het volgende:
[..]
Hai!
Evy is een fijn schema dat je op je mp3speler/telefoon kan zettenBestanden kunnen alleen ehm..minder legaal gehaald worden
.
Verder is het verstandiger om gewoon lekker buiten te lopen, loopband is vaak toch een stuk makkelijker (en als je dan buiten gaat lopen is het een wereld van verschil).
Verder, zorg voor goede schoenen en gaan met die banaan!
Op laten meten in een prof. hardloopwinkelquote:Op zondag 10 april 2011 14:44 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
en wat zijn nu goede schoenen zijn jullie allemaal naar een speciaal shop gegaan of kun je er wel vanuit gaan dat bv NIKE en dan een wat duurdere runnerschoen altijd wel goed is?
Dan is dat al helemaal belangrijkquote:Op zondag 10 april 2011 15:09 schreef scrub_nurse het volgende:
ok ja dat was ik zelf ook al van plan,ik heb namelijk een verleden met hielspoor en operatie uiteindelijk zelfs ervoor aan mn rechtervoet en ben erg bang dat ik nog meer problemen krijg
Bij de Perry kunnen ze ook goed adviseren hoor. Mijn vader koopt daar al jaren zijn hardloopschoenen en is er heel tevreden over. Ik heb daar zelf ook mijn schoenen gekocht, ben heel goed geholpen en de schoenen bevallen heel goed.quote:Op zondag 10 april 2011 16:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Dan is dat al helemaal belangrijkGewoon bij een échte hardloopwinkel naar binnen wandelen (dus niet Perry, Sport2000 oid) en vertellen dat je dat als voorgeschiedenis hebt. Dan moet je waarschijnlijk eerst stuk rennen voor de camera, dat analyseren ze en vervolgens mag je heleboel schoenen aandoen en stukjes rennen (buiten of binnen)
Fijn dat je er iig tevreden bent, maar ze zullen nooit je loop+voeten analyseren en je daarop adviserenquote:Op zondag 10 april 2011 16:25 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Bij de Perry kunnen ze ook goed adviseren hoor. Mijn vader koopt daar al jaren zijn hardloopschoenen en is er heel tevreden over. Ik heb daar zelf ook mijn schoenen gekocht, ben heel goed geholpen en de schoenen bevallen heel goed.
Oh, daar was ik inderdaad vanuit gegaan.quote:Op zondag 10 april 2011 16:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Fijn dat je er iig tevreden bent, maar ze zullen nooit je loop+voeten analyseren en je daarop adviseren. Heb weleens bij Perry sportschoenen gekocht. Ze zeiden dat ik gewone voeten had en perfecte knieën en absoluut geen extra demping nodig had.
Bijna direct met die schoenen begonnen m'n knieklachten (voorheen niets!) en kon ik bijna niet meer lopen na bv gym.
Nu heb ik schoenen tegen overpronatie en extra demping + extra zooltje voor nog meer demping. Tsja..
Als je geluk hebt en een neutrale loper bent: Top, ga vooral daarheen. Maar voor hetzelfde geld kan je je gratis laten adviseren bij een echte hardloopwinkel. Schoenen zijn daar niet duurder oid dan ergens anders.
In dat opzicht denk ik welquote:Op zondag 10 april 2011 16:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh, daar was ik inderdaad vanuit gegaan.
Je hebt gelijk, ze hebben nooit mijn loop geanalyseerd.. In dat geval is zo'n hardloopwinkel dan vast beter inderdaad
to plijster or not to plijster , that's the questionquote:Op maandag 11 april 2011 06:56 schreef GotC het volgende:
Bloedende teennagel vs stukje buiten rennen... Hmm... lastig![]()
Dat gaat je helemaal lukken, let maar op. Kun je niet gewoon een timer laten lopen die optelt?quote:Op maandag 11 april 2011 07:56 schreef shadowflash het volgende:
Vandaag week 4 dag 1 , dat wordt nog wat![]()
L 3
w 1,5
L 5
w 2,5
L 3
w 1,5
L 5
en mijn horloge kan maar 2 timers
Mijn man had dit na de halve marathon, nagel is er uiteindelijk helemaal afgevallen. HEeft nog laaaang geduurd voordat zn tenen herstelt (beide voeten, grote teen) waren.quote:Op maandag 11 april 2011 06:56 schreef GotC het volgende:
Bloedende teennagel vs stukje buiten rennen... Hmm... lastig![]()
Nee ik loop niet op mp3 , dan kan ik me niet concentreren op het lopen zelf hehehe , ik irriteer me daar echt mateloos aanquote:Op maandag 11 april 2011 08:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat gaat je helemaal lukken, let maar op. Kun je niet gewoon een timer laten lopen die optelt?
Luister je trouwens niet op je mp3 ofzo?
Over die tijden, ik geloof dat of mijn ipod andere seconden aanhoud, of dat ze in Belgie anders tellen, maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat Evy wat zegt. Bijvoorbeeld 2 minuten wandelen, en dat ik dan kijk waar mn ipod stond, en dat ze dan na 1,15 minuut weer zeg. Zo de 2 minuten zitten er weer op.
OF andersom, dan meot je 2 minuten wandelen, en 2,5 minuut later zegt ze een keer...zo, daar gaan we weer.....
Ik ben niet eens hollander, kun je nagaanquote:Op maandag 11 april 2011 08:57 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Nee ik loop niet op mp3 , dan kan ik me niet concentreren op het lopen zelf hehehe , ik irriteer me daar echt mateloos aanmoet mijn hoofd gewoon leeg maken
@ euro verhaal ->achja ik ben zelf net zo'n hollander
Oh oke. Goed om te weten.quote:Op maandag 11 april 2011 09:27 schreef E.T. het volgende:
Ja, dat Evy niet zo goed kan klokkijken is al bekend
Hehe, inmiddels zit er inderdaad een pleister omheen maar niet gelopen vandaag helaas. Niet omdat ik een watje ben maar omdat ik dacht dat mijn moeder eten zou meenemen maar dat bleek dus niet zo te zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 07:47 schreef shadowflash het volgende:
[..]
to plijster or not to plijster , that's the question
Na verloop van tijd verliezen schoenen hun demping, misschien een extra dempend zooltje erin doen? (of nieuwe schoenen kopen)quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:18 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ging gisteren voor t eerst sinds lange tijd weer hardlopen, maar kreeg onderweg steeds last van me scheenbeen. Een beetje een beurs gevoel wat vooral pijnlijk was bij t neerkomen. Als ik dan een tijdje normaal liep of stilstond dan trok 't wel redelijk snel weer weg. Iemand een idee hoe het kan komen? Heb afgelopen 2 zomers ook veel hardgelopen en er nooit last van gehad. Loop nog steeds met dezelfde schoenen.
Ik heb het (met mijn beperkte wiskundekennis) even nagerekend en volgens mij klopt het welquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
Ok, net 5,2 km hardgelopen. 9,37 km/u zegt Running Tracker (progje waarmee ik de data van Nike+ gedetailleerder kan bekijken), terwijl ik de vorige keer 9,26 km/u liep en maar 26 seconden langer deed over precies dezelfde afstand. Klopt dat wel?* Viking84 is geen wiskundewonder
.
Vrijdag of zaterdag iig weer 7 km.
Wauw wat snelquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:01 schreef Gardo het volgende:
Gisteren eerst geen zin, maar na het eten toch maar gegaan.
10km op 50 minuten! Nieuw record op die afstand voor mij.
Dankquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:50 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik heb het (met mijn beperkte wiskundekennis) even nagerekend en volgens mij klopt het wel
9.37/5.2 = 1.802
60/1.802 = 33.296 min = 33min 18sec (deze keer)
vorige keer = 33min 44sec = 33.73 min
60/33.73 = 1.779
1.779 x 5.2 = 9.25 km/h
herkenbaar, in de meeste lessen wordt ook dezelfde muziek gebruikt... ik herken gewoon al veel liedjesquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:09 schreef Horchata het volgende:
Ik begin Evy en vooral haar muziekkeuze zat te worden. Alleen ik vind het wel weer fijn dat alles zo kant en klaar is, muziek op en lopen. Dilemma..
Ik loop sowieso niet op de beste schoenen want ik loop op zaalvoetbalschoenen. Maar daar kan t niet aan liggen want ik had het laatst met veldvoetbal ook..quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:27 schreef mstx het volgende:
[..]
Na verloop van tijd verliezen schoenen hun demping, misschien een extra dempend zooltje erin doen? (of nieuwe schoenen kopen)
Wel oppassen met je scheenbenen. Ik heb ooit scheenbeenvliesontsteking gehad, daar word je niet vrolijk van.
zaalschoenenquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:07 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik loop sowieso niet op de beste schoenen want ik loop op zaalvoetbalschoenen. Maar daar kan t niet aan liggen want ik had het laatst met veldvoetbal ook..
Op mijn zaalschoenen zou ik het nog geen kilometer volhouden denk ik.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:07 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik loop sowieso niet op de beste schoenen want ik loop op zaalvoetbalschoenen. Maar daar kan t niet aan liggen want ik had het laatst met veldvoetbal ook..
Zeker op de langere stukken heb ik echt het idee dat ik 6 minuten lang ongeveer dezelfde 30 seconden van een of ander baggerdancenummer hoorquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
herkenbaar, in de meeste lessen wordt ook dezelfde muziek gebruikt... ik herken gewoon al veel liedjes
offtopic, jouw gebruikersnaam.... wat een smerig drankje is dat hahaha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |