kun je het beste meten sochtends voordat je uit bed stapt.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lig hier nu een uurtje op de bank met mijn hartslagmonitor te spelen en in rust is mijn hartslag tussen de 85 en 93. Is dat nie een beetje hoog?
Ik had gewoon op kantoor gewerkt, thuisgekomen, de was afgehaald en op de bank gaan liggen met iets totaal niet spannends op tv dus dat kan het niet echt zijn volgens mij. Maar ik zal het eens s'ochtends gaan meten inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:15 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
kun je het beste meten sochtends voordat je uit bed stapt.
elke dag even opschrijven en daar je gemiddelde rustpols van berekenen.
meeste is de rustpols tussen de 60 en de 70.
was er iets spannends op tv?
heb je van tevoren gelopen?
meestal als je nog niet getraind bent en je spant je in op een dag dan is je rustpols wat hoger dan gemiddeld.
in mijn hoogtijd wedstrijdperiode had ik een rustpols van rond de 45- 50
nu een hogere 60.
Lijkt me geweldig om in zo'n omgeving hard te lopenquote:Op donderdag 7 april 2011 12:53 schreef robdriessen het volgende:
Ik leef nog! Vandaag kan ik eindelijk weer eens aan de bak, na een half lesje vorige week maandag. Geen slecht idee om run 16 dus maar weer eens te doen ter voorbereiding op 17 en 18. Daarna wil ik doorpakken. Wish me luck! Over anderhalve week zit ik in Schotland, maar de renschoenen gaan mee. Kijken of we een ren of 2 in de Highlands kunnen doenVerandering van spijs doet eten, nietwaar?
Dat heb ik ook. De eerste minuten denk ik altijd dat het hem niet gaat worden. Net als een diesel, eerst even warm lopen dusquote:Op donderdag 7 april 2011 21:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet echt door de eerste minuten heen bijten. Die eerste 2 minuten vind ik vreselijk.
Ja. Meestal zit ik me aan te stellen door dan langer dicht bij huis te blijven. Maar dan trekt de pijn in m'n benen weg en ga ik gewoon m'n ding doen.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. De eerste minuten denk ik altijd dat het hem niet gaat worden. Net als een diesel, eerst even warm lopen dus
De eerste minuten zijn inderdaad het ergst. Tijdens het hardlopen probeer ik altijd vooruit te kijken naar de "leuke" stukken. Omdat ik altijd dezelfde route loop weet ik dat er na 2 minuten een heel saai recht stuk komt. Dat stuk is ook meteen het zwaarst omdat er bijna geen zuchtje wind staat en daardoor begin ik dus meteen al lekker op te warmen (en laat ik daar nou juist niet van houden), daar moet ik me dus ook echt doorheen slepen. Ik zie trouwens erg op tegen de zomer want volgens mij kan ik echt niet hardlopen zonder wind. Dan krijg ik meteen een vuurrood gezicht en trek ik het hardlopen gewoon niet meer.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet echt door de eerste minuten heen bijten. Die eerste 2 minuten vind ik vreselijk.
Ik zie ook erg op tegen de zomer, ik heb echt een hekel aan temperaturen van >20 graden buiten, laat staan dat ik dan nog een beetje behoorlijk zou kunnen gaan lopen. Dus het word dan óf heel vroeg mijn bed uit (waar ik geen held in ben) of in de avond laat gaan lopen. Gelukkig duurt het nog een paar wekenquote:Op vrijdag 8 april 2011 02:06 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
De eerste minuten zijn inderdaad het ergst. Tijdens het hardlopen probeer ik altijd vooruit te kijken naar de "leuke" stukken. Omdat ik altijd dezelfde route loop weet ik dat er na 2 minuten een heel saai recht stuk komt. Dat stuk is ook meteen het zwaarst omdat er bijna geen zuchtje wind staat en daardoor begin ik dus meteen al lekker op te warmen (en laat ik daar nou juist niet van houden), daar moet ik me dus ook echt doorheen slepen. Ik zie trouwens erg op tegen de zomer want volgens mij kan ik echt niet hardlopen zonder wind. Dan krijg ik meteen een vuurrood gezicht en trek ik het hardlopen gewoon niet meer.
Miss toch te kort van tevoren gegeten? Of te zwaar? Dat speelt bij mij iig mee. Kan ook liggen aan de producten die je neemt. Daar moet je even mee experimenteren. Sommigen bijv kunnen niet tegen zuivel vlak voor het lopen.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:39 schreef boskameel het volgende:
Iemand een idee waarom je de ene keer wel en de andere manier geen steken hebt tijdens het hardlopen? Kan niet aan een te slechte conditie liggen, ik loop nu al bijna 2 jaar regelmatig (minimaal 3 keer per week flink door). Ik loop nooit met een volle maag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |