quote:Op maandag 28 maart 2011 16:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou zo van mijn huisartsUberhaupt van mensen die niet te beroerd zijn te zeggen dat ze iets niet precies weten maar gaan uitzoeken wat het beste is.
Hij had het idee dat apneu bij gezonde zuigelingen nogal weinig voorkomt, maar vond het een serieuze klacht. Om die serieus te behandelen, neemt ie contact op met een kinderarts voor overleg.
De navelbreuk vindt ie ook errug groot. Ondanks de bij hem bekende richtlijn (niks mee doen, gaat vanzelf wel over en zo niet dan wordt het wel minder) gaat ie toch nog even verder kijken of wellicht de ideeën daarover zijn veranderd en of bij dit formaat evt wel actie ondernomen zou moeten worden.
De verwijzing is ook binnen. Goed besteed uurtje.
quote:Op maandag 28 maart 2011 17:07 schreef Silmarwen het volgende:
Nice Vanyel. Ik vind het zo belangrijk dat je huisarts je serieus neemt. Toen tijdens de zwangerschap de internist zei "Ga maar sporten en afvallen" terwijl ik volledige rust moest houden ivm weeen, heeft mijn arts zelfs de internist gebeld om te vragen of hij door had of ik zwanger was en mij doorverwezen naar een nieuwe internist. Ik heb echt 2 geweldige huisartsen moet ik zeggen, heel fijn.
Jasmin vandaag in Yade haar hoge stoel gezet. Ze vond het geweldig.Keek haar ogen uit en at zo een half (klein) potje met bruine bonen op.
![]()
Over 2 weken wordt ze al een half jaar en moeten we verhuizen.... Gaat zo snel.
Zie nu dat de OP qua kids niet helemaal up to date is btw. De bovenste drie zijn al 6 maanden.
quote:Op maandag 28 maart 2011 17:07 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Dat klinkt als een fijne arts vanyel! En wat akelig dat dottir apneus heeft.
quote:Op maandag 28 maart 2011 17:11 schreef kaatjejannie het volgende:
Fijn dat je je serieus genomen voelt Vanyel. Ik ben ook zo blij met onze huisarts.
Ons offensief om Ilse te laten poepen lijkt vruchten af te werpen. Ze had net zoveel dat ik haar maar in de emmer gedaan heb.
Vanmorgen hebben we thee gedronken met onze kraamhulp, was erg gezellig, en toen Ilse moe werd is ze gewoon gaan slapen in de wandelwagen. Ze lijkt steeds makkelijker te slapen gelukkig.
Voor de rs-test? Gelukkig is de uitslag daarvan snel bekend. Hopelijk heeft ze geen rs en mogen jullie snel naar huis!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:06 schreef Vanyel het volgende:
Nacht was best ok, ze deed het gelukkig prima. Nu is het wachten op een vindbaar snotje (zit allemaal te hoog) voor een test.
Daarom durf ik niet te bellen naar de gastouder... ben veel te bang te horen dat het niet zo goed gaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:06 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Vanyel, fijn dat jullie zo goed behandeld zijn! doet me toch goed omdat als pleeg te horen![]()
Die kleine Sarah met haar temperament. Heel herkenbaar!
Mijn kleine meisje is nog bij de oppas. Ik belde net even hoe het ging, het ging alleen niet zo goed.. Ze heeft heel de dag gehuild en ongeveer 3 kwartier geslapen. Alleen wandelen in de kinderwagen vond ze goed.. Mijn muppet huilt echt zo ontzettend hard en is meteen paars als je haar 1sec laat huilen gelukkig ken ik adempauzes alleen bij het cb tijdens de prikken. Ik denk dat er misschien een tandje dwars zit. Helpt dat dentinox goed?
I'm just your average guy, average guyquote:
Romper, pyjama broek, slaapzakquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:57 schreef Troeta het volgende:
Hierzo houden alleen Huggies alles tegen. Ik heb nu weer pampers en steeds weer natte rompers.
Calendula emulsie smeerde ik er opquote:Op donderdag 31 maart 2011 15:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Smeerde je er nog iets op dat hielp? Ik lag maar te krabben vannacht terwijl ik mijn slaap wel kan gebruiken
Ah ja. Dat doe ik bij de Friso Extra voor de nacht ook zo jaquote:Op donderdag 31 maart 2011 15:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Ilse krijgt de comfort voeding waar jbpm inzit. Dan doe ik 70 cc kokend water en dan daar het poeder bij. Dan lost het beter op. Als het opgelost is dan gaat er 120 cc koud water bij.
toen ik net bevallen was van Geert, ging ik 's avonds rond half tien even naar buiten. Toen zat daar een vrouwtje in een rolstoel, die had tabletjes gekregen om de bmm te laten verweken etc omdat haar babietje (1e zwangerschap) oa een waterhoofdje had en totaal niet levensvatbaar was. Ze zat daar heel eenzaam te zijn, ondanks dat ze haar moeder bij zich had, en het het deed me gewoon pijn toen ik besefte dat ik drie gezonde kinderen ter wereld had gebracht, waarvan er een weliswaar niet thuis woont, maar ze leeft én is gezond! mén wat voelde ik me egoistisch op dat moment dat ik bij mezelf had gezegd dat ik geen bevalling meer hoefde... ik moet verdikkeme blij zijn dat ik er drie gezond op de wereld gezet hebquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zo geweldig allemaal, maar je kunt toch niet eeuwig door blijven gaan met baby'tjes maken.Ik moet accepteren dat het een keer genoeg is, en dat is het nu. Mijn lief wil ook absoluut niet nog een kindje.
En hoewel ik het allemaal heel mooi vind, vind ik het ook eng. Er kan immers vanalles misgaan. En ik popel om weer aan het werk te gaan, mijn oude figuur terug te krijgen... Het is tijd voor een nieuwe fase in ons leven. Ik ben heel blij dat ik het heb mee mogen maken, twee zwangerschappen, twee bevallingen, twee gezonde en blije pasgeboren baby'tjes, twee keer zoveel geluk.
In dat geval zou ik het een tijdje in 'diensten' proberen. Ze krijgt een flesje, toch? Dus dan ga jij bijvoorbeeld vroeg naar bed, laat je man haar een flesje geven en in bed stoppen en dan doe jij de nachtvoeding en het riedeltje erna. Het verandert weinig aan de situatie, maar op die manier krijgen jullie allebei tenminste wat slaap.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:38 schreef MamaPurk het volgende:
Als ze eenmaal slaapt is het wel goed, maar dat duurt soms wel langer dan een uur. En na d nachtvoeding hetzelfde riedeltje, dus dan gaat mijn man vaak met haar naar beneden.
Daar zou ik ook van moeten spugenquote:Op maandag 4 april 2011 08:04 schreef Silmarwen het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Nienna!
Yade aan de betere hand nu is Jasmin niet lekker.
Nest moest ze hoesten, niezen en boeren tegelijkertijd waardoor ze moest spugen om daarna heel zielig te gaan snikken.Ik heb de zoutoplossing al uit de kast gehaald.
neenee, weet k!quote:Op maandag 4 april 2011 17:37 schreef Ticootje het volgende:
Huup, je weet dat ze niet in de droger mogen toch?
Wordt het wel heel erg michelin poppetje gevalletjequote:Op dinsdag 5 april 2011 10:40 schreef Troeta het volgende:
@mrien, gewoon erin blijven proppen hoor,hihi, zo leuk!!
Ikwas zo blij dat mijn nichtje dat al verteld had. Toen ze het zei zag ik het niet en deed ik net alsof ik wist waar ze het over had, maar een weekje later zag ik ineens wat ze bedoelde. En zag er vest eng uit idd.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Zo zag ik op een dag opeens dat Ivans fontanel op en neer ging. Ik schrok me dood! Maar dat bleek dus volstrekt normaal te zijn en nooit anders geweest te zijn.
Ok ik ga hier toch even op in...quote:Op woensdag 6 april 2011 20:00 schreef DJMO het volgende:
vanmorgen: *kom beneden; leg Geert in de box (stil), ga papfles maken voor Jan. Fles klaar, Jan draait hooghartig z'n gezicht af. Fles toch aangepakt, ik schenk koffie in *geert begint te huilen, niet hard of dringend maar toch* Jan heeft fles leeg en zeurt om een cracker smeerkaas. Geert begint al iets indringender te huilen, maar soit, ik maak die cracker. Jan pakt cracker aan en verkruimelt hem ogenblikkelijk ... *pakt jan op en zet hem huilend om een nieuwe cracker (de groeten, we hebben geen crackerboom noch een smeerkaasboom in de tuin staan) in de kamer*. en zo ging het werkelijk de hele dag door. was ik met de een bezig, kwam de ander. ze poepen zelfs synchroonMiddagdutje? wat is dat? oh dat is ram je deur uit de sponning tijd??
het enige moment dat ik een beetje fatsoenlijk adem kon halen was toen ik onderweg was naar logopedie.
hmm heel verhaal en waar ik hiervoor kwam ben ik vergeten![]()
's nachts valt mee hoor, ik slaap fijn op oxytocinequote:Op woensdag 6 april 2011 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Damn huup (en DJMO eerder), klinkt vermoeiend. En het is vast niet of je 's nachts kunt uitrusten.
Dottir is vandaag voor het eerst een paar uur op het kdv geweest, dat was best fijn. Ook heel leuk om haar weer terug te krijgen, voelt dan even heel anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste is heel fijn! En gelukkig gaan we nu de zomer in zodat je lekker naar buiten kunt met je meiden.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:06 schreef huuphuup het volgende:
Claudia, Ik vind Elin vooral heel erg zielig eigenlijk. Natuurlijk frustreert het huilen soms wel eens, maar het scheelt enorm dat je het kunt plaatsen en ook dat er toch dingen zijn die je voor haar kunt doen (rechtop houden!)
En, hoe ging het?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Dottir is vandaag voor het eerst een paar uur op het kdv geweest, dat was best fijn. Ook heel leuk om haar weer terug te krijgen, voelt dan even heel anders.
Mijn lief heeft dat ook. Die vindt het heerlijk dat Ivan en Lena zometeen naar het kinderdagverblijf gaan zodat het huis ook eens kinderloos is, hij nergens rekening mee hoeft te houden en gewoon kan doen wat hij zelf wil. Ik heb dat niet. Ik vind het huis maar stil zonder kinderen. Natuurlijk vind ik het wel heel fijn om eens uitgebreid in bad te kunnen en even niet standby te hoeven staan, maar ik voel die voortdurende claim niet zozeer als beklemming.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:
Uiteindelijk maar 2 uurtjes alleen achtergelaten, dus we zijn samen gaan lunchen. Ik vond het heerlijk. Vind Dottir de bom, maar merk wel hoe lastig ik het vind dat mijn behoeften nu altijd op de tweede plaats komen. Het scheelt natuurlijk dat ze het allemaal prima vond en de mensen daar heel ok waren.
niet alleen schone kledingquote:Op woensdag 6 april 2011 22:32 schreef Ticootje het volgende:
Ja ligas zijn funest. Schone kleding gegaraneerd nodig.
Het is meer psychisch denk ik bij mij. Ik hoef niet per se dingen te doen die ik niet kan met haar erbij, maar de gedachte dat het niet kan beklemt me. En de gedachte dat het zometeen wel weer kan, vind ik net als je lief helemaal fijn. Ze gaat dan ook komende maand ook al af en toe een dagje, gewoon omdat het kan (we betalen vanaf deze maand gewoon de volle mep). Heb ik een paar vrije dagen voor mezelf.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
Natuurlijk vind ik het wel heel fijn om eens uitgebreid in bad te kunnen en even niet standby te hoeven staan, maar ik voel die voortdurende claim niet zozeer als beklemming.
Wij hebben het allebei, dat begrijpt lekker makkelijkquote:Op woensdag 6 april 2011 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik de beklemming wel begrijp, Vanyel. Nou ja, eigenlijk begrijp ik het niet. Ik wil het graag begrijpen, want m'n lief is een geweldige vader en hij voelt dat nu eenmaal zo. En als ik zeg dat uit eten gaan zonder de kinderen me maar 'leeg' lijkt dan voelt dat ook wel weer suf.
Ja ze waren erg enthousiast. Slapen, poepen en sjansen, dat was het zo'n beetje. Niet of nauwelijks gepiept/gehuild. Fijn dat ze het dus niet naar vond.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:02 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Deed Dottir het goed op het kdv, vanyel?
Hij wordt kleiner inderdaad, af en toe is hij zelfs even weg (alsin gewoon normale navel). Je ziet het elke dag minder wordenquote:Op donderdag 7 april 2011 09:44 schreef Vanyel het volgende:
Nog een goedslaper(beter dan anders vind ik per definitie goed nu).
Hoe gaat het beter met de navelbreuk, wordt ie kleiner?
Die van Dottir glimt en glanst nog glorieus. We waren vergeten het te noemen bij het kdv, ze waren er wel even van geschrokken
Nou, precies. En het zorgt in de praktijk niet voor frictie want we hebben allebei dezelfde ideeen over hoe we ons leven in willen richten.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:35 schreef Vanyel het volgende:
Moet je het per se begrijpen? Zien dat beklemming en goed ouderschap elkaar niet bijt zonder dat je dat echt begrijpt is toch ook prima?
Wat fijn, zeg! Dat vind ik zelf nog het vervelendst, als het (weer) in slaap vallen niet goed lukt. Ik zei pas tegen mijn lief dat ik het zo fijn vond dat Ivan tegenwoordig gaat slapen zonder eerst even te huilen. Hij kon zich niet eens meer herinneren dat aan slapen altijd huilen voorafging.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:35 schreef mrien het volgende:
En gisteravond ging hij voor het eerst in 6 weken ofzo heel makkelijk slapen, geen huilbuien die niet te verklaren zijn, heel fijn! Om 20:15 had ik gewoon de avond eens voor mezelf
En gistermiddag voor het eerst zelf in slaap gevallen op z'n buik. Goed dagje dus
Gister alweer over, goddank!quote:Op donderdag 7 april 2011 12:38 schreef Vanyel het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Lena's soepoog?
quote:
That reminds me, ik moet nog een foto nemen van Saar Dottir in datdiezelfde shirtje broek!quote:Op donderdag 7 april 2011 13:55 schreef twentemeisje het volgende:
That reminds me, ik moet nog een foto nemen van Saar in datzelfde shirtje!
Ik vind het juist wel leuk dat je meer lijntjes ziet lopen.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een irritante curves trouwens. Die van borstvoeding.com zijn een stuk duidelijker in één oogopslag.
Saar + Dottir = Lena!quote:Op donderdag 7 april 2011 14:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
That reminds me, ik moet nog een foto nemen van Saar Dottir in datdiezelfde shirtje broek!
Dat viel gelukkig wel mee hoor SW, ze zei eerlijk 'wij hebben niet genoeg medische kennis om uit te sluiten dat het iets ernstigs is'. Vond het wel goed dat ze er geen risico mee nemen. Natuurlijk had ik het liefst van haar gehoord dat ze deze vraag dagelijks krijgt en ik me dus geen zorgen hoefde te makenquote:Op donderdag 7 april 2011 14:15 schreef She-Wolf het volgende:
Een tandje? Die is er vroeg bij
TM, gelukkig dat je gerustgesteld bent. Ik vind het wel een beetje horkerig van de cb-medewerkster om je zo ongerust te maken.
Mijn kleine meid heeft sinds gisteren last van haar buikje. Zo zielig, soms slaakt ze ineens van die gilletjes van de pijn en dan zie je haar met haar beentjes trappelen.Ook is ze nog steeds verkouden, maar afgezien van dat alles is het een heel zoet en tevreden meisje. 's nachts komt ze twee keer voor een voeding, rond 2 uur en rond 6 uur en slaapt dan weer tot een uur of 10 meestal.
Verder heb ik het gewoon heerlijk druk, met alledrie mijn meiden.
Ik heb even een foto gemaakt van hoe het er nu uit ziet, het was dus veeel ergerquote:Op donderdag 7 april 2011 11:46 schreef Vanyel het volgende:
Dawillikook! Zal hier nog wel even op zich laten wachten, maar het vooruitzicht bevalt wel. Toch gek dat dat vanzelf gaat.
Hee, dat kan ik ook. Ik heb er een waar ie schaduw werpt.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:38 schreef mrien het volgende:
[..]
Ik heb even een foto gemaakt van hoe het er nu uit ziet, het was dus veeel erger
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Netjes op volgorde:quote:Op donderdag 7 april 2011 16:47 schreef Silmarwen het volgende:
Navelbreukjes hebben we niet! Wel vaker gezien, trekt dat helemaal weg in de loop der tijd?
Is zo'n draagdoek niet super warm nu trouwens?
Sterkte met het wennen DML, meestal is het voor de mamma's moeilijker dan voor de kinders!
Ik weet zeker dat ik het niet droog ga houdenquote:Op donderdag 7 april 2011 17:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik het ook niet droog ga houden.
Kan dat uitpuilende niet helemaal weggaan dat de navel weer naar binnen gaat.?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Netjes op volgorde:
Ze zeggen dat het wegtrekt ja. Zal wel een uitpuilende navel blijven vrees ik, jammer maar helaas...
Ik hou wel van een beetje warmte, ik vond het nu dus nog lekker. Shirt met lange mouwen, draagdoek, kind. Perfecte temperatuur.
Wij stonden allebei een beetje te grinniken toen de dames bij het kdv zeiden dat de meeste moeders het de eerste keer nog niet eens drooghouden tot het eind van de gang. Dachten dat het een grapje was, maar dat bleek niet zo te zijn
Lotte heeft dit nog steeds wel eens. Ik maak me er niet zo druk om, ga er van uit dat het natuurlijk is. Maar als het je niet lekker zit, maandag even navragen inderdaadquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef twentemeisje het volgende:
Kom ik weer met een 'herkent u dit?'-vraag...![]()
Ik verschoon net Saartje's luier en toen zag ik tussen haar schaamlipjes een kloddertje wit/geel slijm zitten. Ik ken het verschijnsel pseudo-menstruatie waarbij meisje vlak na de geboorte wat bloed/slijm kunnen verliezen onder invloed van de hormonen van de moeder. Maar daarover lees je alleen dat het om de dagen na de geboorte gaat. Saar is vandaag vier weken, dat telt dan toch niet meer lijkt me?
Maandagmorgen afspraak bij het cb, dan vraag ik het na. Maar was benieuwd of iemand hier het ook wel eens bij zijn/haar dochter heeft gezien.
Fijn weekend allemaal!
Wat fijn dat het nu soepeler gaat met Puck. Kabouter Plop wil ik ook wel eens proberen, die hebben wij nog niet op tv gehad hier. Eerste prikken komen woensdag, ik ben benieuwd..quote:Op zondag 10 april 2011 14:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Flinke navelbreuk Vanyel![]()
Heeft Dottir al prikken gehad?
Jelle is sinds een paar avonden (dag of 5 nu ) 's avonds echt heel veel rustiger.quote:Op zondag 10 april 2011 14:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mrien, ik las dat je aan het opletten bent met wat jij eet. Merk je al verschil, is Jelle rustiger 's avonds?
quote:Op zondag 10 april 2011 14:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Al met al genieten we nu alle drie echt van elkaar![]()
![]()
Ik vermijd momenteel koemelk en ei-eiwit in eten/drinken. Om te kijken of hij wellicht koemelkallergie heeftquote:Op maandag 11 april 2011 04:24 schreef Vanyel het volgende:
Hee dat eten heb ik gemist. Waar let je op mrien?
Sowieso fijn dat het werkt
Volgens mij zijn waterpokken juist relatief onschuldig voor kleintjes, ze zijn juist heel erg gevaarlijke voor volwassenen die ze nog nooit gehad hebben (incl ziekenhuis opname enzo.); als je ze onder de 1 krijgt, kun je ze later nog eens krijgen, je bent dan niet voldoende immuun ofzo.quote:Op maandag 11 april 2011 06:58 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Fijn dat het lijkt te werken, mrien! Is het lastig voor jouw?
Puck,kleine held! Wat je zegt over het feit dat ie nu tevredener lijkt, klinkt bekend. Nu bientje meer kan is ze super tevreden! Heeft ze denk ik van der vader, toen ie met 13 mnd eenmaal kon praten heeft ie niet meer gehuild, terwijl het voorheen 24/7 was.
Arme mikai, wat ziet dat er zielig uit! Zijn waterpokken niet heel gevaarlijk voor kleintjes?
Bientje heeft nu een 2 scherpe randjes door, veel kwijlen, verhoging en poep gehad maar nu is ze weer het zonnetje in huis! De tandjes lijken verder ook niet te groeien..
Behalve dan weer als ze écht klein zijn. Voor pasgeborenen (en nog net niet geborenen) is het levensgevaarlijk.quote:Op maandag 11 april 2011 08:06 schreef huuphuup het volgende:
Volgens mij zijn waterpokken juist relatief onschuldig voor kleintjes, ze zijn juist heel erg gevaarlijke voor volwassenen die ze nog nooit gehad hebben (incl ziekenhuis opname enzo.); als je ze onder de 1 krijgt, kun je ze later nog eens krijgen, je bent dan niet voldoende immuun ofzo.
Echt makkelijk is het niet, ik ben bijvoorbeeld een ontzettende kaasliefhebber..en laat dat dus nu niet kunnenquote:Op maandag 11 april 2011 06:58 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Fijn dat het lijkt te werken, mrien! Is het lastig voor jouw?
Het gaat me er vooral om dat hij op de crèche zal drinken uit de flesquote:Op maandag 11 april 2011 20:19 schreef MamaPurk het volgende:
Ik hoop voor je dat het werkt mrien. Het is zo fijn als de voeding gewoon ontspannen kan zijn voor kind en moeder!
Ga ik vrijdag mooi op de markt halenquote:
Ik denk dat hij qua lengte z'n vader, oom en opa achterna gaat (net onder de 2 meter allemaal)quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo wat een lang en flink end is die Jelle. Goed hoorJammer van dat oortje. Hopelijk valt het mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |