abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:45:36 #201
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94632260
Neve zit ook ergens tussen de 62 en 68, afhankelijk van wat het is. De rompers van de HEMA zijn nog een beetje groot, maar bij 50/56 kreeg ze nogal veel decolleté. ;)

Enige dat ik echt lastig vind zijn sokken. Die tot 6 maanden (van de hema) zijn echt te klein, maar die grotere zijn echt enorm. Waar kopen jullie sokken?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 maart 2011 @ 10:50:12 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94632384
die van hans textiel zaten altijd wel goed bij Jan, moest ze alleen een maat groter nemen dan hij eigenlijk had :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94633634
Sokjes van Kruidvat vind ik perfect. Zakken ook helemaal niet af.
pi_94634072
Ik heb een aantal sokken van de h&m waar ik tevreden over ben maar dat is de kleinste maat nog.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94634261
De bambino sokken van Kruidvat zijn geweldig, de enige sokken die blijven zitten hier :)
pi_94634383
Die bambino sokken zijnb hier een ramp ;)
Heb nu wat sokken bij de zeeman vandaan, zitten goed
pi_94634652
Welkom She-Wolf en Evan O+
Fijn dat alles goed gaat!!!

Alle sokjes die ik heb heb ik zo ongeveer gekregen en tja het ene stel zit beter dan het andere, maar ik heb er zoveel dat ik de goedzittende steeds uit het mandje trek, maar waar ze vandaan komen weet ik dus niet! Pyama's doen we nog niet aan hier, maar wil ik wel gaan invoeren ivm het dag en nacht ritme gevoel..

Sarah zit hier trouwens echt lang in maatje 50-56. De kleertjes die Jaël allemaal 1x heeft aangehad heeft zij al vaker aan gehad nu :) Toch wel erg leuk hoor zo een kleintje :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:16:20 #208
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94634761
Eline is bijna 2 maanden ouder dan Sarah en draagt nog steeds 56 :o 62 is nog way te groot
pi_94634789
Ik moet er ook aan wennen dat Lena nu 'pas' over is naar 62. Ivan heeft maar heel kort in 56 gezeten terwijl Lena er toch wel 2 maanden mee gedaan heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94635354
Het meeste 56 is hier nog te groot :P
The way you rock'n'roll
pi_94635676
Geniet nog maar van die babymaatjes. Jongenskleding vanaf maat 86 is stom. ;(

Lena is flink verkouden en ze is al een paar dagen aan het regelen. Misschien houdt het een verband met het ander. Jammergenoeg hebben we vanavond een verjaardagsfeestje van ons neefje, dus ik hoop dat ze tevreden blijft in de ringsling. Ik ga misschien vanavond Luuf eens proberen! Ik heb een ui onder haar bed overwogen, maar ik ben bang dat alles in onze slaapkamer naar ui gaat stinken.

Oh, en heeft iemand nog een tip voor een lief, klein en veilig slaapknuffeltje? De meeste knuffels die ze heeft zijn te groot, te hard of vind ik eng in bed.
pi_94635745
Dottir gaat nu over naar 62. Jammer van een paar hele toffe dingen, maar voor andere ook juist leuk.

Ik vind ui niet zoveel effect hebben qua geur in de slaapkamer, wel qua gewenst effect.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:19:46 #213
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94636779
Wij hebben hier 2 van

Gekregen van de verloskundige en superzacht. Ik wissel ze regelmatig, Eline heeft deze en een rood/oranje. Degene die niet in de wieg ligt, ligt dan bij mij in bed
pi_94636839
Ik vind die doekachtige knuffels juist een beetje eng omdat die als een dekentje over het gezicht kunnen liggen. Maarja, ik heb gelezen dat je kussenachtige knuffels juist ook moet vermijden. En als je het doet zoals het hoort leg je helemaal geen knuffel in bed...
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:24:23 #215
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94636941
ik heb hem getest en je kunt er doorheen ademen. Hij is ook niet zo groot.
Maarja, Eline slaapt toch al op haar buik... Ze trekt/wurmt wel de punt van de muts tegen haar neus en ik kijk regelmatig.
pi_94637616
Hm, in Lekker slapen zonder huilen wordt dit als een veilig knuffeltje geadviseerd en jouw knuffeltje lijkt er erg op! Van wat voor spul is het gemaakt, weet je dat?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:56:13 #217
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94637888
Durf ik niet te zeggen, lijkt een soort fleece zo zacht, maar is wel van 100% katoen.
Difrax heeft ze ook en zelf maken lijkt me ook niet zo moeilijk.
We hebben er ook nog eentje van bamboe, gekocht tijdens de open dag van staatsbosbeheer.
pi_94637958
Sugarsnap, dan is Eline helemaal een kleintje!

Knuffeltjes in bed doe ik liever nog niet, bij Jael ook pas met een maand vier gedaan.

En Sarah is ook echt niet klein hoor, bij geboorte 4200 gram. Maar Sarah met haar 3500 gram is toch echt wel veel kleiner. Ik vind het zo bijzonder dat het verschil in mijn beleving zo groot is.
pi_94637981
Je komt dat soort tutdoekjes veel tegen, maar ik weet niet goed hoe het zit met veilig materiaal en zo. Ik heb er ook een paar gratis gekregen in wat dozen, maar ik weet niet hoe ik dan aan een extra exemplaar kom. En een knuffel met 'Nutricia' erop is niet echt ehm.. leuk voor mij. :Y)
pi_94638050
Dat zijn wel hele leuke tutpopjes! Wij hebben ook zoiets van de kraam gekregen echt wel leuk, maar hier gewoon in de box.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:02:11 #221
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94638080
hahahaha, die heb ik ook nog ergens liggen. Ik denk dat de meesten die worden verkocht wel veilig zijn qua materiaal. Je kunt altijd in de winkel 'testen' natuurlijk.
pi_94638327
DML, tijdens mijn speurtocht kwam ik dit nog tegen:

zaterdag 26 maart 2011 @ 14:10:00 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94638362

Zomaar een paar leuke van Prenatal, maar ik heb zo het idee dat Nijntje niet favoriet bij jou is.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:11:50 #224
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94638430
DML, zoiets heb ik ook nog liggen. Van Difrax in het blauw.
pi_94638542
Dat eerste beertje heeft Jael en daar heeft ze ook een schaap van, maar als het aan haar ligt moeten alle knuffels die we hebben mee in bed maar dat vind ik geen goed idee. Ik las het knuffel slaap associatie stukje van Claudia in het FV topic, ik ga erover denken misschien Sarah toch ook eerder met en knuffeltje te laten slapen...
pi_94638786
Er ligt er hier zelfs een van Nijntje, haha. Gekregen. Maar ik vind Nijntje zelf te groot en te zwaar. Ik heb een heel fijn knuffeldoekje van Nestle liggen (een blauwe), maar daar heb ik geen extra exemplaar van. Iemand toevallig een over? O-)
pi_94638822
Ik vind deze wel leuk (bol.com rekent momenteel geen verzendkosten!), maar daar zit een rammelaar in.

pi_94638906
Die van Nestlé met dat berenhoofd? Daar heb ik er nog wel één van.
pi_94639017
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:26 schreef Jore het volgende:
Die van Nestlé met dat berenhoofd? Daar heb ik er nog wel één van.
Ja, deze, Jore. Mag ik hem van je overnemen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 maart 2011 @ 14:33:42 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94639157
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:22 schreef Claudia_x het volgende:
Er ligt er hier zelfs een van Nijntje, haha. Gekregen. Maar ik vind Nijntje zelf te groot en te zwaar. Ik heb een heel fijn knuffeldoekje van Nestle liggen (een blauwe), maar daar heb ik geen extra exemplaar van. Iemand toevallig een over? O-)
hoeveel wil je dr hebben? Ik zou even moeten zoeken, maar ik moet er nog wel een stuk of wat van hebben volgens mij.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94639224
Uiteraard! Ik zal 'm vanavond even opzoeken.
pi_94639354
Ow die moet ik ook nog ergens hebben volgens mij zelfs twee! Als je er straks niet al genoeg hebt moet je maar roepen! Dan zoek ik wel even voor je :)
pi_94640228
Hihi, wat lief allemaal! Ik PM vanavond wel!
pi_94643424
En ik heb er evt. ook nog een voor je, Anne vindt 'm niet leuk :D
PM maar als je belangstelling hebt!

Anne heeft het schaapje van de prenatal wat hier ook langs kwam en is er echt helemaal verzot op. Ze drukt dat beest echt tegen haar neus aan als ze gaat slapen, zo schattig! O+
pi_94643897
Ilse heeft de labeldoekjes van snoozebaby. We hebben verschillende kleuren en wisselen ze ook regelmatig af. Deze ligt aan de ene kant van haar hoofd. Aan de andere kant ligt het zeepaard van fisher price. Regelmatig vinden we beide op een andere plaats in bed.
*poef* nu is het weg
pi_94647763
Doet Lena al echt wat met zo'n knuffeltje Claudia? Puck kan het niet boeien nog. Ook niet als ik 'm er mee over zijn wang aai o.i.d.

En dat plaatje dat je liet zien, dat is gewoon een doekje om aan de speen te maken toch? Het helpt verder niet om de speen in te houden? Want dat is het probleem hier.
The way you rock'n'roll
pi_94648066
Die twee schelen toch ong. 4 weken?

Ik hoop dat Dottir met 10 weken ook meer kan met haar knuffels/doekjes dan er een beetje tegenaan slaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94648196
Ik was gewoon benieuwd of Lena er al wat mee deed. En ergens tegenaan slaan doet Puck ook nog niet :P
The way you rock'n'roll
pi_94648286
Nog steeeeds niet? ;)
Dottir moet er nog steeds van huilen :D
pi_94648505
Wij hebben helemaal geen knuffel bij het slapen, madam vindt er niets aan :N

Even een vraagje: J. Slaapt altijd onder een dekentje maar de laatste paar dagen krijgt ze het steeds voor elkaar om der handjes boven de dekens te friemelen waardoor ze zichzelf wakker maait.. We krijgen het maar niet voor elkaar om der handjes onder de dekens te houden.. Nou heb ik voor zo'n puckababy gekeken maar die gaan tot 6maanden en ze is er al 5.. Iemand nog tips?
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 27 maart 2011 @ 00:06:10 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94660375
Zo, bijgelezen... tijdens onze vakantie in Drenthe kennelijk een hele wel/geen BV/FV, bijvoeden, rooming in, dragen, rapley, KDV en wat een ouder verder allemaal nog goed of fout kan doen dicussie gemist.

Dan meld ik het gewoon even; BV, een wieg op onze slaapkamer, draagdoek maar ook regelmatig de kinderwagen, rapley weet ik nog niet maar is een serieuze optie, bijvoeden vind ik geen drama maar vooralsnog komt Soneal niet verder dan aan een stukje mango likken als ik een fruitsalade eet, en hij heeft vanavond een druppeltje rode druivensap van m'n pink gelikt, vond hij ook erg lekker. Ik heb helaas de luxe dat Soneal niet naar het KDV hoeft, dus als ik dan toch verplicht thuis zit, dan geniet ik er gewoon optimaal van.
Tot slot rug/buik/zijligging; hij heeft tot hij zichzelf omhoog begon te werken (toen hij zo'n 2½ maand was) in de babysleep geslapen, de ene nacht de ene kant op, de andere nacht de andere kant op (het ezelsbruggetje was "Even naar buiten kijken" op de even dagen met het gezicht naar het raam).

Verder is vooral gebleken dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, het CB hanteert iedere zoveel jaar compleet andere normen, en dat wat voor de ene generatie verplicht was, is voor de volgende generatie streng verboden wegens levensgevaarlijk... je zou je bijna afvragen hoe er überhaupt nog een volgende generatie heeft kunnen komen, als de vorige generatie vanaf dag 1 zo'n risicovol leven geleid heeft.

Een kind heeft liefde en zorg nodig en vooral het vertrouwen dat hij krijgt wat hij nodig heeft, of dat nou BV/FV/BanaanLigaprut/Broccoli of voor mijn part kaviaar is maakt niet zoveel uit.
Waarmee ik uiteraard niet stel dat je een baby van 3 weken kaviaar moet geven :')

Wat ik overigens wel jammer vind... nu er toch gemeld is wat er allemaal weetikveelwaar niet leuk is: ik heb met een aantal topics wat minder feeling.
In het borstvoedingstopic heb ik vaak het gevoel heb dat het vooral gaat om hoeveel cc er gekolfd of gedronken is, en daar kan ik dus niets mee, sterker nog; als ik me zo druk zou moeten maken om de hoeveelheden dan zou ik waarschijnlijk stopen met borstvoeding.
Mijn draagdoek is ook gewoon een tricot lap van 6 meter lang en 60 cm breed, en omdat die uit een lap van 1.80 breed kwam heb ik er dus 3.... maar het was een aanbiedingslapje dus die 3 doeken hebben ook peanuts gekost (plus een paar minuten heel secuur die lap in drieën delen).
En iets soortegelijks met een andere lap stof, maar die heb ik nog niet gebruikt, vooralsnog bevalt de tricot doek wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94661138
Mex slaapt al vanaf de eerste week met zo'n tutbeertje, weet niet zeker of hij al erg aan deze gehecht is, want als ik hem vergeet werkt een spuugdoekje ook wel, hij friemelt er lekker aan en draait er rondjes mee in de lucht.
Het liefst slaapt hij met mijn hand op z'n hoofd, dus nu heb ik er ook een echt knuffeltje naast gelegd, werkt ook.

Barbabientje, Mex slaapt ook al vanaf z'n geboorte met z'n handjes omhoog, hij word er wel eens wakker van, maar is het niet gewoon wennen? Puckababy's enzo mogen idd niet meer vanwege het rollen. Of misschien kan je zo'n Hemaslaapzak proberen, die hebben van die stugge mouwen, maar weet niet of ze dat pikt?
.
Mex ligt altijd op zijn rug, in een andere houding wil hij niet slapen en geen afplatting te zien.
Is het nou echt zoveel erger als vroeger? of word er gewoon meer op gelet, ik zie genoeg mensen van onze leeftijd met een scheef hoofd.

Lekkere vakantie gehad Leandra?
  zondag 27 maart 2011 @ 00:34:12 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94661540
Bij B (in 1991) moest ik hem nog gewoon op de zij leggen volgens het CB en de kraamhulp, dat neemt natuurlijk niet weg dat een kind sowieso wel een voorkeurspositie kon hebben of ontwikkelen ;)

Heerlijke vakantie; regelmatig gezwommen en omdat er vrijwel niemand op het park was hadden we het zwembad(je) meestal voor onzelf O+
Hij vond de schittering van de zon op het water geweldig, vooral de weerkaatsing daarvan op het plafond... zo grappig als je dat soort dingen merkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 maart 2011 @ 08:56:00 #244
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94666496
Heerlijk vakantie! Fijn dat het fijn was. We gaan 11/12/13 mei naar de Efteling, Jazzy voor het eerst zwemmen, heb gisteren al zo'n lief badpakje gekocht. <3

Leandra, hoe is het nou voor je om weer zo;n kleine uk te hebben? Veel dingen die terug komen of weer veel zoeken? Ik vind het zelf toch best veel zoeken weer ondanks dat Yade 2 jaar terug nog een baby was. :D

Van dat wapperen... lastig hoor. Ik zou het eigenlijk niet weten, Jasmin slaapt gewoon, in het begin even gebakerd, tijdens ziekenhuisopname niet, en vanaf toen slaapt ze gewoon. We hebben ook geen slaapzak nog voor dr, maar daar ga ik wel aan beginnen binnenkort.

Verder knuffels. Ze heeft een konijn en een haas van Happy Horse. En die lagen van meet af aan in dr bedje. Ze kon er toch niet bij (hele grote wieg, ze slaapt er nog in) en nu pakt ze ze, ze bijt erop, speelt ermee. En het liefst een duim in haar mond en een oor van haas of nijn over haar ogen. :D
  zondag 27 maart 2011 @ 12:36:49 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94669816
Ik denk dat het op de een of andere manier eenvoudiger is dan wanneer er nog een peuter/kleuter zou rondlopen; je hebt dezelfde ervaring maar het is zoveel langer geleden dat je er niet constant mee geconfronteerd wordt.
Klinkt een beetje raar maar soms denk ik dat die "oh ja...." dingen makkelijker zijn als je er geen twee (of meer) hebt waarbij het allebei op een andere manier moet.

Het komt dus allemaal heel makkelijk terug, daarbij heb ik het voordeel dat ik me er simpelweg niet zo druk om maak, en dat is denk ik ook deels te danken aan het feit dat ik het hele opvoedcircus al een keer doorgemaakt heb.
Wat helaas geen garantie is, dat dan wel weer :')

Soneal speelt met Sofie, in de wieg ligt soms dat speeldoosknuffeltje van Ikea, en in bed liggen kikkerengel en hartebeertje van Ikea, maar hij ligt vrijwel nooit in bed.... verder nog geen voorkeuren of knuffels/doekjes die niet gemist kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94670147
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Doet Lena al echt wat met zo'n knuffeltje Claudia? Puck kan het niet boeien nog. Ook niet als ik 'm er mee over zijn wang aai o.i.d.
Lena vindt alles zo'n beetje grappig, dus daar heb ik zo'n knuffeltje niet voor nodig. :Y) Ik heb het gister op haar hoofdje gelegd om te testen wat er zou gebeuren ( :') ) en toen sloeg ze het van zich af.

Het gaat in ieder geval allemaal erg per ongeluk. Ivan was vlotter. Toen hij 6 weken oud was sloeg hij al per ongeluk tegen dingen in een activity centre aan. Met 2 maanden had hij zijn handen ontdekt:

En toen begon hij ook echt dingen te pakken:

quote:
En dat plaatje dat je liet zien, dat is gewoon een doekje om aan de speen te maken toch? Het helpt verder niet om de speen in te houden? Want dat is het probleem hier.
Het helpt hooguit om op een bepaald moment de speen makkelijker terug te pakken, maar ik denk eigenlijk dat het nog lange tijd duurt voor een baby de goede motoriek heeft om dat voor elkaar te krijgen en dan lijkt een doekje me overbodig.
pi_94670312
Ow wat een schatjes Claudia! En wat een lief filmpje!
pi_94670544
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:22 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Even een vraagje: J. Slaapt altijd onder een dekentje maar de laatste paar dagen krijgt ze het steeds voor elkaar om der handjes boven de dekens te friemelen waardoor ze zichzelf wakker maait.. We krijgen het maar niet voor elkaar om der handjes onder de dekens te houden.. Nou heb ik voor zo'n puckababy gekeken maar die gaan tot 6maanden en ze is er al 5.. Iemand nog tips?
Ik zou gaan kijken naar een slaapzakje met mouwen. Dat geeft sommige baby's net genoeg gevoel van geborgenheid om niet met de armen te gaan maaien. Twinkly (moeder van Niels) had een slaapzakje van de Prénatal waarvan de mouwen 'zwaar' genoeg waren.

Aan de Puckababy zou ik inderdaad niet meer gaan. Het afwennen is niet altijd eenvoudig, dus er is een dikke kans dat je het probleem verschuift. En het gebruik wordt bij rollen inderdaad afgeraden, al kun je ook best met een baby oefeningen doen om te zorgen dat die weet wat te doen bij het op de buik belanden. Wat ikzelf zorgwekkender vond - Ivan had nog een Puckababy toen hij 6 maanden oud was - is dat je de motorische ontwikkeling ermee belemmert.

Er is een opvolgslaapzak van de Puckababy, de Puckabag. Dat is een vierseizoenenslaapzak. Hij kost veel geld, maar je doet er wel een tijd mee. Het idee is dat die zo comfortabel is dat een kindje er lekkerder door slaapt. Hier werkte dat niet helemaal zo: de slaapzak was te groot om het maaien met de armen te remmen. Bovendien gaan we nu het lente- en zomerseizoen in. Het lente- en zomerdeel van de Puckabag is te dun en losjes om geborgenheid te bieden. Dan kun je net zo goed je kind zonder slaapzak in bed leggen.

Dat we nu het lente- en zomerseizoen ingaan is voor jou sowieso rottig, want het betekent dat je niet aan de winterslaapzakjes kunt. Ik zou proberen een niet al te dikke slaapzak te vinden met afritsbare mouwen, geloof ik.

Oh, en ik ben wel heel tevreden over de Puckabag, hoor. Lena krijg t.z.t. die van Ivan. Het is zo'n geweldig zacht en comfortabel ding.
pi_94670638
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:53 schreef MamaPurk het volgende:
Ow wat een schatjes Claudia! En wat een lief filmpje!
Het is één en hetzelfde baby'tje. :P

Ik kijk voor de gein wel eens wat Ivan rond deze tijd al kon. Die was wel heel snel, ontdek ik nu met terugwerkende kracht. Rond deze periode - Lena is nu 10 weken oud - maakte ik al het eerste rolfilmpje van hem.
pi_94670701
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Toen hij 6 weken oud was sloeg hij al per ongeluk tegen dingen in een activity centre aan.
Dat hadden wij hier ook van de week. Dikke pret en dikke tranen :)
figuurlijk dan he, zo dik zijn die tranen nog niet, als ze überhaupt komen
pi_94670826
Ik heb bij Lena nog geen tranen gezien! Gek is dat. Ivan had ze wel al meteen.

Nou ja, Lena huilt ook gewoon nooit, moet ik bekennen. :o Gister op een feestje kreeg ik weer de opmerking "makkelijke ouders, makkelijk kindje". Ik vind dat plaatsvervangend beledigend. Er is niets wat wij doen waardoor Lena zo makkelijk is; ze is gewoon zo.

Ik ben wel zo ontzettend blij dat Lena net zo makkelijk bij me in de doek slaapt als Ivan! Zulke feestjes kosten zo weinig moeite. Lena pit een tijdje bij me, wordt wakker, kijkt wat om zich heen, ik voed haar, ze gaat even op schoot om nog wat te kijken, ik voed haar weer en ze tukt weer verder bij me in de doek. En ik kan gewoon alles doen wat ik wil.
pi_94671000
quote:
Op zondag 27 maart 2011 13:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is één en hetzelfde baby'tje. :P

Ik kijk voor de gein wel eens wat Ivan rond deze tijd al kon. Die was wel heel snel, ontdek ik nu met terugwerkende kracht. Rond deze periode - Lena is nu 10 weken oud - maakte ik al het eerste rolfilmpje van hem.
Das wel bijzonder want volgens de regeltjes zeggen ze dat meisjes meestal sneller zijn ;)
Maar ik ken ook wel snelle jongens hoor! En wat ziet een kindje er op bewegend beeld dan anders uit dan op en foto zeg!
pi_94671029
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, Lena huilt ook gewoon nooit, moet ik bekennen. :o
Dottir gelukkig ook vrij weinig. De paniek van het 'spelen' roept wel wat traantjes op en af en toe als het echt pijn doet, perst ze er wat uit. Schattig vind ik dat wel.

quote:
Gister op een feestje kreeg ik weer de opmerking "makkelijke ouders, makkelijk kindje". Ik vind dat plaatsvervangend beledigend. Er is niets wat wij doen waardoor Lena zo makkelijk is; ze is gewoon zo.
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.

Maar een baby die veel huilt lijkt mij wel meer stress op te roepen bij de ouders. Dat voelt het kind weer en zo versterken ze elkaar. Net als een baby die heel rustig begint de ouders juist vertrouwen kan geven en die rust kan het kind dan ook weer helpen.

Beetje wazig opgeschreven geloof ik...

Overigens wel relaxt van die feestjes. Wij hebben er pas eentje gehad maar daar ging het inderdaad ook ongeveer zo.
pi_94671146
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
pi_94671218
MamaPurk: Ivan kijkt op die foto ook gewoon wat maf, haha. Hoe gaat het daar trouwens? Ik was ook benieuwd of Jaël nog zo verdrietig wakker is geworden tijdens haar middagslaapje.

Vanyel, het fijne is dat steeds meer mensen in onze kennissen- en vriendenkring kinderen krijgen. Dan kun je de spruiten gewoon meenemen en vermaken ze elkaar zodat je zelf geen oppas hoeft te regelen en je prima kunt vermaken. Naar iemand toegaan die geen kind heeft is toch altijd iets minder 'makkelijk'.

Ik denk ook wel dat je eigen gemoed belangrijk is en dat je dus al gauw in een positieve spiraal zit als het goed gaat en in een negatieve spiraal als het niet goed gaat. Maar ik heb nu al zoveel aanvangsverschillen gezien tussen kleine baby's dat ik vind dat de invloed van de ouder wel wat beter in perspectief geplaatst mag worden.
pi_94671238
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:22 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
Wat eng!
pi_94671272
quote:
Dat doet Lena wel eens als ze zich tijdens het drinken verslikt. Mijn hart staat dan ook even stil. :{
  zondag 27 maart 2011 @ 13:28:51 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94671336
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.

Maar een baby die veel huilt lijkt mij wel meer stress op te roepen bij de ouders. Dat voelt het kind weer en zo versterken ze elkaar. Net als een baby die heel rustig begint de ouders juist vertrouwen kan geven en die rust kan het kind dan ook weer helpen.

Beetje wazig opgeschreven geloof ik...
Ik denk ook dat het vaak (uitzonderingen daargelaten) een wisselwerking is, als het kind zich veilig en geborgen voelt dan heeft het ook weinig om over te klagen.

Je ziet het vaak al als een baby bij iemand op schoot gaat die zich er niet zo prettig bij voelt en dus eigenlijk niet weet hoe hij/zij een baby relaxed en toch veilig vast moet houden, dan is het binnen een paar minuten drama.

Als een kind gezond is en verder geen reden tot huilen heeft, dan is de wisselwerking een heel groot deel van hoe "makkelijk" een kind is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94671376
Heb je het er wel eens over gehad op het consultatiebureau of zo, MamaPurk? Zouden het breath holding spells kunnen zijn?
pi_94671412
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef Leandra het volgende:

Als een kind gezond is en verder geen reden tot huilen heeft, dan is de wisselwerking een heel groot deel van hoe "makkelijk" een kind is.
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.
pi_94671416
Het gaat hier heel goed en Jael is niet meer zo huilend wakker geworden gelukkig. Ze doet het eigenlijk heel goed en is zo lief voor Sarah! De hele tijd kusjes geven en iedereen trots vertellen dat Sarah een baby is. Ze noemt Sarah dus ook baby ;)

Ja echt eng hoor, ik denk steeds dat ze er in zal blijven, maar toch doet ze dat gelukkig niet.. Maar weet ook niet goed wat ik eraan kan doen. Nu blaas ik in haar gezichtje heel zachtjes en daar schrikt ze van waardoor ze weer gaat ademen, en als ik niets doe gaat ze trouwens ook wel weer ademen maar dat duurt me soms te lang. Verder is het trouwens een heel tevrede meisje op het hoor. Het gaat erg goed met de krampjes en dat hysterische huilen doet ze alleen als ze heel erg honger heeft ofzo.. Er is zeg maar altijd een aanwijsbare rede :)
pi_94671520
quote:
Op zondag 27 maart 2011 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je het er wel eens over gehad op het consultatiebureau of zo, MamaPurk? Zouden het breath holding spells kunnen zijn?
Er staat dat dat vanaf ongeveer drie maanden is en Sarah is pas drie weken..
Ik ga dinsdag even naar het CB en dan ga ik het even vragen. Ze blijft namelijk ook moeilijk doen met de speen van de fles aanhappen.
  zondag 27 maart 2011 @ 13:52:01 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94672026
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.
Dat is dan een stukje karakter wat er luid en duidelijk uit komt.

Relaxte ouders hebben misschien niet altijd relaxte kinderen, maar relaxte kinderen hebben vaak wel relaxte ouders.
Een ontevreden kind heeft niet altijd ontevreden ouders, maar ontevreden ouders hebben wel vaak ontevreden kinderen.
Zowel de positieve als negatieve emotie kunnen een wisselwerking veroorzaken, en de negatieve emotie zal dat sneller doen dan de positieve emotie, maar dat wil niet zeggen dat de ouder automatisch verantwoordelijk is voor de gemoedstoestand van het kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 maart 2011 @ 15:34:21 #264
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94675065
quote:
Amelie had dat ook wel eens, die huilde zelden maar al ze dan huilde, bijvoorbeeld bij de prikken op het cb dan stopte ze ook met ademen en liep ze helemaal paars aan, geen gezicht. Ik blies altijd even in haar gezichtje, daar schrikken ze een soort van waardoor ze even uit het moment gehaald werd en weer ademde. Het huilen werd er niet perse minder van trouwens :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 maart 2011 @ 15:43:03 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94675313
@Claudia en ook de rest de mama's.

http://www.babylonia.be/product.php?main_id=30&sub_id=45&lang=NL

Voor mooie, veilige en betaalbare knuffelpoppen.

Ik heb er zelf een van Difrax, een hele zachte... en niet het kleinste model, maar wat groter.
Deze, maar dan zacht oranje en middenroze, ipv de bruintinten.

zondag 27 maart 2011 @ 16:20:44 #266
54772 Silmarwen
pi_94676463
Jasmin rolde zich van buik naar rug vandaag. Denk dat ze het rollen helemaalk snapt nu. *O*
  zondag 27 maart 2011 @ 18:36:25 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94681045
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind deze wel leuk (bol.com rekent momenteel geen verzendkosten!), maar daar zit een rammelaar in.

[ afbeelding ]
Die heeft Oscar, in het grijs mt turquoise en ik heb er juist zelf een rammeltje in gemaakt. Net als dat Sasha in zijn lammetje een rammeltje heeft. Zo kunnen ze in he tdonker ook vrij snel horen waar hun knufltje zich bevindt als ze hem even kwijt zijn. ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 maart 2011 @ 20:09:31 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94684659
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:43 schreef Juud79 het volgende:
@Claudia en ook de rest de mama's.

http://www.babylonia.be/product.php?main_id=30&sub_id=45&lang=NL

Voor mooie, veilige en betaalbare knuffelpoppen.

Ik heb er zelf een van Difrax, een hele zachte... en niet het kleinste model, maar wat groter.
Deze, maar dan zacht oranje en middenroze, ipv de bruintinten.

[ afbeelding ]
die heeft Jan in 't blauw (twee tinten), en Geert in 't paars/geel. Jan kan echt NIET zonder z'n "slapie", en stiekem hoop ik dat Geert dezelgde band opbouwt met zijn "slapie" (hoewel de dikkie dik knuffel die hij van @TNTpostwebcare op Twitter kreeg ook een goede kanshebber is O+ )

pi_94684966
Bedankt voor de tips mbt het wapperen. We hadden al een slaapzak geprobeerd met dikke mouwen. Werkte ook niet optimaal. Ik heb ook gekeken naar die bag van puckababy maar bij de prenatal kon ik hem niet passen en ik denk dat ie gewoon veel te groot is. Maar ik denk dat ik de truck heb gevonden. We hebben nu in plaats van een deken met lakentje een deken in een dekbed overtrek (gewoon een die goed past hoor dus maak je geen zorgen ;) En die kunnen we aan beide kanten een stukje onder het matras stoppen. Ze heeft afgelopen nacht in een ruk doorgeslapen en nu ligt ze er ook zonder morren in.

Leandra, fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad!

Yasmin, wat ben jij een snelle zeg :o al rollen en twee tandjes!
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 27 maart 2011 @ 20:18:26 #270
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94685032
Ik heb er meteen twee gekocht en iets anders krijgt ze voorlopig niet in haar bedje of wieg. Vind ik ook veels te gevaarlijk, als de ene in de was gaat krijgt ze de ander, zo ontstaat er ook geen verschil.

Het lijkt me heel fijn voor een ukje om zo'n knuf te hebben, als ze dan een speen alleen in bed heeft (mocht ze uberhaupt een speen willen) dan heeft ze deze bij zich als troost en knuffelpop.
pi_94685216
Wij hebben 3 happy horse olifantdoekjes, ivm wassen en kwijtraken. Nu maar hopen dat ze ze straks leuk vindt...
  zondag 27 maart 2011 @ 21:25:06 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94688281
Wij hebben voor elk kind 5 van die knuffelmuizen dan wel -schapen, van de doekjes. ;) :D Ze hebben nooit iets anders in bed gekregen en ze zijn allebei (ruim 3 en 1,5) gek op hun knuffeltjes en ze vragen er altijd om bij het slapen. Beetje sturen/indoctrineren dus. ;)

(De knuffels zijn alleen voor in bed, er ligt 1 exemplaar op het kdv, en alleen bij heel ziek mag hij mee op de bank. En bij slapen in de auto mag er 1 mee, maar verder zijn en blijven ze voor in bed. Beneden spelen ze met andere knuffels. 1 keer in de week gaat hij in de was en krijgen ze een andere. ;) )

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 27-03-2011 21:34:50 ]
pi_94688443
We hebben verschillende knuffels hier, maar nog zonder enige interesse. Ik hoop alleen dat DE knuffel er straks niet weer 1 is die nergens te vinden is als reserve, zoals bij Lotte

Jasmin wat goed!

MamaPurk eng zeg!

Ik heb Ilse gezien vandaag, wat een droppie! Jelle is met z'n 2 maanden jonger gewoon groter dan haar!
pi_94688482
Floris heeft een heleboel verschillende knuffeltjes :)
Hij heeft tot nu toe nog niet echt voorkeur. Ik heb in zn bedje andere knuffels dan die ik meeneem enzo. Zn favoriet is op dit moment dat ding van nestle en een beertje dat ie van tico gehad heeft.
Mn nichtje heeft zo'n difrax knuffel als favoriet, anderen wil ze niet. Het moet echt per se die zijn :)
Mn neefje heeft van die knuffelhonden van de hema, mijn zus heeft er nu 2 en die heeft ie allebei in bed. Zodat ie niet aan 1 van de 2 echt gehecht is, want tis wel s drama bij mn nichtje als ze dr tuttel kwijt is.
pi_94690146
Slapie, wat een leuk woord voor de slaapknuffel!
Die staart van die Dikkie Diktuttel knispert zo erg, echt jammer.
Als we weggaan neem ik die Nestlebeer mee en in zijn bed ligt er eentje van C&A die we gekregen hebben..ik ga denk ik ook maar eens op zoek naar een reserve.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:57:19 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94690444
Daarom probeer ik die Ikea-knuffels voorkeursknuffel te laten worden.... ;)
Ze blijven jaren in de collectie en ongeacht waar je de knuffel kwijtraakt is er bijna altijd een Ikea in de buurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94690500
Ik vind de ooievaar die we hebben wel een geinig ding maar ja die krijg je bij de geboorte aangifte hier dus die zijn niet echt te vinden verder :P

Ik had vroeger geen vaste knuffel en dat was wel zo makkelijk. Mijn ouders rouleerden gewoon mijn knuffels. Kan ik me ook wel in vinden.

Overigens houdt helemaal boven in zijn bedje Dikkie dik de wacht ;)
Ik zie niet in wat er gevaarlijk is aan dat beest daar in het hoekje zolang Puck zijn bed nog niet door kan wandelen.
The way you rock'n'roll
pi_94690703
dml daar dwing ik floris dus ook toe :D
tot nu toe werkt t ;)
zelfs zonder knuffel slaapt ie wel, maar als ie wakker wordt speelt ie ermee, vindt ik ook wel handig.

zelf had ik dus wel een favoriete knuffel. Dat ding was na een jaar al helemaal kapot, dus degene die die gemaakt had gaf me voor mn eerste verjaardag een nieuwe. 25 jaar later is ie nog redelijk intact :D ik wilde alleen de orginele "poppie"
  zondag 27 maart 2011 @ 22:04:35 #279
54772 Silmarwen
pi_94690916
Jasmin wil echt al nijn en haas hebben. Ze knuffelt ze ook erg stevig en bijt erop en houdt er eentje altijd in de houdgreep terwijl ze duimt. Dat duimen doet ze ineens heel veel. Bij Yade trokken we steeds haar vingers uit haar mond tenzij ze in bed lag of Pin en Wing had (haar penguin knuffels), gaan we bij Jasmin weer doen. Yade zuigt nog steeds alleen op haar vingers met haar knuffels (nu ook een ijsbeer... Knut is gek op knuffels kopen en dus heeft Yade er nu drie... erg onhandig) of in bed.

Speen bij beiden geprobeert maar ze wilde er echt niet aan.
pi_94694838
V slaapt met een rammelaar en soms dan hoor ik hem midden in de nacht ineens rammelen.

Morgen 4maanden en van broekjes alweer 68!! Hij gaat super hard.
pi_94701638
Bah, Dottir heeft opeens iets dat lijkt op apneu. Stokkende ademhaling, tot iets van 10 seconden niet ademen en dan met armgewapper en al weer beginnen. Ik kreeg er een heel onaangenaam gevoel bij.
Nu ben ik aan het voeden en ademt ze opeens weer prima maar lawaaiig.
Bekend verschijnsel? Met Google kom ik niet zo ver.
pi_94703692
Eng vanyel! Heeft ze het daarna nog gedaan?

4 maanden alweer pvoesss!

Jelle is vandaag alweer 3 maanden oud! Wow!
pi_94703774
Wat een leeftijden!

Ze heeft het best een tijd volgehouden, steeds van die geluidjes alsof er iets blokkeerde (heel herkenbaar van mijn zwangerschap, maar vele malen zieliger).
Ze klinkt nog steeds benauwd en ademt een stuk moeilijker dan normaal. Zal wel komen van het dichtzitten dus, maar lijkt me alsnog niet de bedoeling.
pi_94704260
Wat eng vanyel... Misschien even huisarts bellen, die zijn ervoor is het niets ben je gerustgesteld is het wel wat dan heb je in ieder geval op tijd gebeld... Ik zou er heel onzeker van worden denk ik.
pi_94708047
We gaan vanmiddag even langs. Fiets ik meteen de navelbreuk ertussen.

Er kwam net een enorme groene klont uit haar neus, dat hielp wel iets maar ik ga toch maar vanmiddag.
pi_94708246
Ja beter en keer te veel dan een keer te weinig toch! Hopelijk is het niets ergs.

Hier net weer 2x dat ze stopte met ademen. Tijdens de fles. Zewerkt hem eruit, begint te krijsen omdat ze hem kwijt is en paars hoofd en stilte even in haar gezicht geblazen en daar was ze weer. 5 minuten later nog een keer, raar kind..
pi_94708259
Gebeurt er ook iets op het moment dat haar ademhaling stokt, Vanyel? Lena heeft het namelijk als ze zich verslikt.

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
pi_94708343
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:16 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bedankt voor de tips mbt het wapperen. We hadden al een slaapzak geprobeerd met dikke mouwen. Werkte ook niet optimaal. Ik heb ook gekeken naar die bag van puckababy maar bij de prenatal kon ik hem niet passen en ik denk dat ie gewoon veel te groot is. Maar ik denk dat ik de truck heb gevonden. We hebben nu in plaats van een deken met lakentje een deken in een dekbed overtrek (gewoon een die goed past hoor dus maak je geen zorgen ;) En die kunnen we aan beide kanten een stukje onder het matras stoppen. Ze heeft afgelopen nacht in een ruk doorgeslapen en nu ligt ze er ook zonder morren in.
Fijn dat je er iets op gevonden hebt!

Ik verbaas me over baby's die zo braaf onder een dekentje blijven liggen. Ik stop Lena heel stevig in, maar binnen no time heeft ze haar handen er onderuit gewerkt en ze ligt na een uurtje slaap meestal helemaal boven de dekens. Ik heb zojuist de eerste slaapzak tevoorschijn gehaald. Een kijken of die past.
pi_94708402
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[quote]1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:12 schreef MamaPurk het volgende:
Hier net weer 2x dat ze stopte met ademen. Tijdens de fles. Zewerkt hem eruit, begint te krijsen omdat ze hem kwijt is en paars hoofd en stilte even in haar gezicht geblazen en daar was ze weer. 5 minuten later nog een keer, raar kind..
Heb je wel eens een andere speen geprobeerd?
pi_94708593
Ja hebben we geprobeerd en het is niet elke keer tijdens de fles, het is ook honger hebben en niet snel genoeg de fles krijgen en dan zo hard krijsen en paars worden en stoppen met ademen, ik link het dus niet aan de fles, speen of voeding, het is ook al eens gebeurt bij een vieze broek...
pi_94708680
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Gebeurt er ook iets op het moment dat haar ademhaling stokt, Vanyel? Lena heeft het namelijk als ze zich verslikt.

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Helemaal niks dat ik opmerk. Ik zal netjes verslag doen.
Net deed ze het volgens mij weer en begon toen flink te schreeuwen. Ze vinst het dus zelf ook niet fijn.
pi_94708908
MamaPurk: ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze vaker klooit met de fles en dat je daarover contact op wilde nemen met het consultatiebureau? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Hoe dan ook, ik herinnerde me zojuist dat ik nog wou zeggen dat je daar prelogopedisten voor om hulp kunt vragen!

Vanyel, is ze verkouden? Ik las iets over een groene klont. Ik spray Lena's neus meestal eventjes voor het drinken.
pi_94709941
Ja dat ook mar dat stoppen met ademen doet ze niet alleen bij de fles.. Het is en en zeg maar, ik ga voor allebei morgen even naar CB. Heb al meer spenen en flessen geprobeerd, maar nog lang niet alle soorten gehad. En dat driftige huilen, ze huilt niet vaak aar las ze huilt wil ze dus meteen troost en als het haar te lang duurt is ze zo over de rooie dat ze stopt met ademen, dat duurt maar kort maar is wel eng..
pi_94711696
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, is ze verkouden? Ik las iets over een groene klont. Ik spray Lena's neus meestal eventjes voor het drinken.
Dat was ze nog niet, er was ook vannacht nergens een snotje te bekennen terwijl ze wel klonk alsof ze compleet dicht zat. Vanmorgen dus opeens die groene klont, toen klonk het even beter. Nu rechtop in de draagdoek is er ook helemaal niks aan de hand, maar liggend gaat ze weer wat rochelen.

Ik wilde zelf eigenlijk niet naar de huisarts, maar lief stond erop. Nou, dan dus maar 3 vliegen in 1 klap. Ademen, navelbreuk en ik probeer meteen nog een verwijzing voor de fysio mee te pikken voor het geval de verzekering moeilijk gaat doen (die vergoedt nog stééds niet zonder verwijzing en ik weet niet of die van voor de bevalling ook nog voor nu geldt).
pi_94711811
Goed dat je naar je lief luisterd! Ik heb die van mij ook altijd nodig hoor voor dit soort dingen de huisarts is nou niet echt mijn beste vriend ;)
pi_94712010
Ik ben pas echt voor jan lul naar de huisarts gegaan. Ze hoefde Lena niet eens te zien om te zeggen dat het helemaal niet erg was dat ze steeds een verstopte neus heeft. Nou ja, het is maar goed om niet al te veel aan zelfdiagnoses te doen, toch?
pi_94712316
:D
"Wilt u haar even nakijken?"
"Ach nee hoor, u bent hier helemaal voor niks gekomen, uw klacht is het bekijken niet waard"
Dies leuk.
pi_94719225
Ik hou zo van mijn huisarts O+ Uberhaupt van mensen die niet te beroerd zijn te zeggen dat ze iets niet precies weten maar gaan uitzoeken wat het beste is.

Hij had het idee dat apneu bij gezonde zuigelingen nogal weinig voorkomt, maar vond het een serieuze klacht. Om die serieus te behandelen, neemt ie contact op met een kinderarts voor overleg.

De navelbreuk vindt ie ook errug groot. Ondanks de bij hem bekende richtlijn (niks mee doen, gaat vanzelf wel over en zo niet dan wordt het wel minder) gaat ie toch nog even verder kijken of wellicht de ideeën daarover zijn veranderd en of bij dit formaat evt wel actie ondernomen zou moeten worden.

De verwijzing is ook binnen. Goed besteed uurtje.
  maandag 28 maart 2011 @ 17:07:09 #299
54772 Silmarwen
pi_94720851
Nice Vanyel. Ik vind het zo belangrijk dat je huisarts je serieus neemt. Toen tijdens de zwangerschap de internist zei "Ga maar sporten en afvallen" terwijl ik volledige rust moest houden ivm weeen, heeft mijn arts zelfs de internist gebeld om te vragen of hij door had of ik zwanger was en mij doorverwezen naar een nieuwe internist. Ik heb echt 2 geweldige huisartsen moet ik zeggen, heel fijn.

Jasmin vandaag in Yade haar hoge stoel gezet. Ze vond het geweldig. :D Keek haar ogen uit en at zo een half (klein) potje met bruine bonen op. :D

Over 2 weken wordt ze al een half jaar en moeten we verhuizen.... Gaat zo snel.

Zie nu dat de OP qua kids niet helemaal up to date is btw. De bovenste drie zijn al 6 maanden.
pi_94720877
Dat klinkt als een fijne arts vanyel! En wat akelig dat dottir apneus heeft.
29/10/'10 - 25/03/'13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')