Gewoon doen, geniet ervan en rust lekker uit. Ik voel me normaal al rot en ziekjes van een blaasontsteking, laat staan tijdens een zwangerschap. Beterschap!quote:Op maandag 28 maart 2011 14:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ben ik een watje als ik zeg dat ik vandaag een uurtje eerder naar huis ga ivm slecht slapen, blaasontsteking en dus zooooo moe zijn? Ik heb nog 3 overuren open staan, dus dat is het probleem niet. Maar ik ben zoooo moe en verrot!
Ik ben ook volgens mij berekening op 24 november uitgerekend!!!quote:Op maandag 28 maart 2011 15:43 schreef Raantje het volgende:
Ah, nieuw topic, mag ik in de op..? Vrijdag getest, en volgens mijn eigen berekening zou 24 november de uitgerekende datum zijn. 18 april mag ik voor het eerst naar de vk, lijkt nog een eeuwigheid...!
Spannend! Wanneer ga jij naar de vk? Dringt het al een beetje tot je door?quote:Op maandag 28 maart 2011 15:50 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik ben ook volgens mij berekening op 24 november uitgerekend!!!
\quote:Op maandag 28 maart 2011 18:32 schreef Juud79 het volgende:
Volgens mij is de 'angst' bij iedereen dat het anders gaat lopen en je dat van te voren niet weet en er geen controle over hebt.
Ik voel kriebel (handjes) bovenin, niet eerder gevoeld, alleen onderin een soortgelijk gevoel. En mijn buik lijkt ineens groter, maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker. Woensdag moet ik naar de VK, dan ben ik 31 weken, dus ik gok dat ze het moet kunnen voelen, lukte de vorige keer ook al.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:11 schreef Takkembah het volgende:
[..]
\
Je hebt sowieso geen controle erover, ik bedoel, ook als het 'normaal' loopt.
Maar die angst had ik verder niet en nu ook niet. Mijn angsten hadden vooral ook te maken met hoe ikzelf in zo'n situatie zou zijn (bang om een mietje te zijn), en met name de periode erna (je veranderde leven), een beetje zoals Zana het beschreef.
@Juud, weet je zeker dat ze helemaal gedraaid is? Ikzelf dacht het namelijk vorige week ook, maar volgens de verlos lag hij gewoon goed, het was de kont die ik aangevoeld had als hoofd.
Is al de 2e keer. Is bij mijn schoonouders in de buurtquote:Op maandag 28 maart 2011 19:51 schreef mefke79 het volgende:
F_r: dit is er afgebrand.
Kleueueueurdooooooos: waar is je echo?
quote:Op maandag 28 maart 2011 19:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
J-Net, het zet nog niet echt door he? naj ik gooi er nog even een eeuwenoude dooddoener in: er is er nog nooit eentje blijven zitten
(je hebt er niets aan, maar is toch fijn om te weten)
De officieele krijgen we nog, in het ziekenhuis. Dit was even globaal kijken of alles erop/erin zat, zodat ze eventueel belangrijke punten konden aangeven voor het ziekenhuis. Maar alles was goed, wat ze nu konden zienquote:Op maandag 28 maart 2011 20:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
Linda wat toffff!! een broertje voor Lotte! en heb je nu al je SEO gehad??
quote:Op maandag 28 maart 2011 20:46 schreef Linda2205 het volgende:
In ieder geval hebben we net gezien dat alles erop en eraan zit en dat Lotte een broertje krijgt
Ik zal eens even informeren, kom er zo op terugquote:Op maandag 28 maart 2011 21:16 schreef mrien het volgende:
[..]wat leuk
Jelle is in Duitsland vast niet uit te spreken he
Letterlijk: Hou toch eens op met je buitenlandse namen.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:17 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik zal eens even informeren, kom er zo op terug
Van wie zou hij/zij (?quote:Op maandag 28 maart 2011 22:16 schreef Kleurdoos het volgende:
en t stuiterde en was heel debiel met zijn armpies aan t slingeren
Ze snapt het concept baby misschien nog niet, maar Lotte weet wel waar de baby is, als je dat vraagt. En hij krijgt ook regelmatig een aai of een kusquote:Op maandag 28 maart 2011 22:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
aahhhh zo lief!!! vind het zo leuk voor jullie
Evie is nog iets te jong om te beseffen dat er een broertje of zusje komt denk ik..
en mama dr buik is nou ook nog niet overdreven zichtbaar....
misschien aan het einde van de zwangerschap toch Evie maar er een beetje op proberen voor te bereiden...
hihi, Lottepetot.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:26 schreef Kleurdoos het volgende:
en Linda! Wat tof een broertje voor Lottepetot
Middelste valt af, de rest zijn natuurlijk regelrechte kanshebbersquote:Op maandag 28 maart 2011 22:33 schreef mefke79 het volgende:
Heinrich![]()
Klaus![]()
Bernard![]()
echt sorry, dit is te flauw voor woorden, ik ga maar eens mijn bedje in, lijkt me verstandig...
Even heel snel, want ik hoor hier al lang niet meer. "niet leuk wordt" zo heb ik het eerlijk gezegd niet ervaren. Wel dat het pijn deed hoor, en leuk is misschien niet het goede woord, maar ik vond het ook niet, niet leuk!quote:Op maandag 28 maart 2011 21:31 schreef J-net het volgende:
Ik ben vrij rustig onder de bevalling; ik weet dat het heel veel pijn gaat doen, ik weet dat her niet leuk wordt.
Maar daar merk je helemaal niks van hoor. Het hechten was hier wel ff pijnlijk maar ja dan hbe je je verse beeb vast en denk je er eigenlijk niet bij na!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:12 schreef Take_A_Picture het volgende:
KD, mooie echo!!
Mijn moeder belde me gisteren en we hadden het even over bevallen. Zij is dus geen enkele keer (3 kinderen) uitgescheurdIk hoop ook zo'n mazzel te hebben! Want dat is eigenlijk het enige waar ik me druk om maak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo heb ik het ook ervaren (bij een totaalruptuurtje zal dat waarschijnlijk andere koek zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:31 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar daar merk je helemaal niks van hoor. Het hechten was hier wel ff pijnlijk maar ja dan hbe je je verse beeb vast en denk je er eigenlijk niet bij na!
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:38 schreef Sannne het volgende:
Och daar gaat mn baarmoeder helemaal van rammelen. Mn eierstokken hebben vakantie
Wow, wat goed zeg, hulde!!! Wat een doorzettingsvermogen heb jij, en met goed resultaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:40 schreef twentemeisje het volgende:
Wat lief dat je daar naar vraagt Juud! Mijn motto 'de aanlegger wint' heeft mij inderdaad de overwinning gebracht. We zijn er nog niet helemaal, maar Saar krijgt alleen maar mijn eigen melk en geen bijvoeding, en daar ben ik zo blij mee! Ze was in het begin echt te moe (typisch voor te vroeg geboren kindjes) om goed te drinken uit mijn borst en de melkproductie kwam pas heel laat op gang, was de eerste week echt druppelwerk. Maar nu gaat het met grote sprongen vooruit. Ik kolf de voedingen die ze dan in een flesje krijgt en ik leg haar nu ook steeds vaker aan (bijna de helft van de voedingen), en dat gaat ook steeds beter. Dit weekend wilde ze zelfs zomaar ineens zonder tepelhoedje drinken
. Kortom: wat ik zo graag wilde, haar zelf voeden, lukt gewoon!
Tijdens merk je er niks van nee. Achteraf echterquote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:31 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar daar merk je helemaal niks van hoor. Het hechten was hier wel ff pijnlijk maar ja dan hbe je je verse beeb vast en denk je er eigenlijk niet bij na!
Jij weet gewoon dat je over anderhalve week mama bent!!!!!quote:
10 dagenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:01 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Jij weet gewoon dat je over anderhalve week mama bent!!!!!
Das ook lekker makkelijkquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:03 schreef mefke79 het volgende:
\Maar meer dan 'neem op tijd rust' kwam er niet uit.
Volgende week donderdag...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:57 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben lekker van mn kwaaltjes af, maar iets van 3 dagen misselijk geweest met vlagen..
wel moe, maar dan ging ik gewoon om half 9 naar bed
wanneer heb je een echo jufjannie?
Hier meten ze ook altijd hoor! En ik heb even gegoogled, het aantal cm + 4 moet ongeveer het aantal weken zijn dat je bent. Ik had de laatste keer (dacht) 33 cm, en dat was dus goed....quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:47 schreef mefke79 het volgende:
Dat meten doen ze hier altijd. Van schaambeen naar bovenkant baarmoeder...ben ik de enige waarbij ze dat doen?
Bij mij stond er bij 21wk dubieus bij leven maar dat hebben ze ingevuld omdat ik zelf had aangegeven het maar heel soms te voelen en nog vaak te twijfelen of het wel het kindje was.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:55 schreef The_Tankgirl het volgende:
Nienna, gefeliciteerd
Bij mij meten ze ook pas sinds de laatste paar keer op.. alleen zie ik nu pas op de zwangerschapskaart dat er bij 17 weken bij leven: 'dubieus' staat??
Als ik de kaart goed lees is het bij mij als volgt:
22w2d : 21cm
26w2d: 25cm
29w5d: 29cm
32w5d 34cm
Dit haal ik eruit, want er staat nogal wat gekrabbel erbij
Mef, wat erg dat je zo'n onbeschofte VK hebt. Het zou echt mijn angst dan zijn om die persoon bij de bevalling te krijgen :S Je gaat er nog erg goed mee om in ieder geval
Ah, bedankt voor de uitleg, niet dat ik mij zorgen maak want we zijn nu alweer heel wat weekjes verder.. maar toch een rare notering op de kaart vind ikquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:57 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Bij mij stond er bij 21wk dubieus bij leven maar dat hebben ze ingevuld omdat ik zelf had aangegeven het maar heel soms te voelen en nog vaak te twijfelen of het wel het kindje was.
Thanks GWS, ik kende de studie inderdaad. Was, naast het belang voor Saartje op nr. 1 uiteraard, ook een hele belangrijke motivatie om vol te blijven houden. Het meiske is natuurlijk ook gebaat bij een zo gezond mogelijke mamaquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
tm, wat fijn dat het goed gaat met de bv. Het geven van is bv heel goed voor een moeder met MS, het werkt beter dan remmende medicijnen. Bron![]()
wij ook! maar voor jou is het spannender, omdat het je eerste is natuurlijk. succes meid!quote:Op maandag 28 maart 2011 16:46 schreef Vlindur het volgende:
Ik mag 6 april voor de echo. Ben nu al zenuwachtig
Ik heb vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan, zit heerlijk! Ik ben pas 13 weken dus het is niet echt nodig maar wel comfortabelquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:16 schreef cholateaddict het volgende:
Wanneer knalden jullie uit je broek eigenlijk? Is het raar dat ik dat nu al heb? Voel me nog niet dik genoeg om echt een zwangerschapsbroek aan te gaan doen. Hoe deden jullie dat?
Ik vind het urine opvangen voor het bezoekje aan de VK al irritantquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:48 schreef bitterend het volgende:
De vrouw van MvM was hier...heeft veel flessen achter gelaten.....pfoe. Ik denk dat na 10 weken zal ik wel blij zijn als ik gewoon op de wc mag zitten plassen en door spoelen hoor!
Inleiding? Nee keizersnedequote:Op woensdag 30 maart 2011 10:36 schreef J-net het volgende:
Jeetjejom & Tally; bij jullie inleidingen ofzo? of bij jullie net als hier wachten tot het moment daar is?
Afscheiding. Word alleen maar erger. Ik dacht later dat mijn vliezen al gebroken waren zo veel verloor ik. Niet alleen als ik staquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:03 schreef Aventura het volgende:
Beetje smerig verhaal. Vanmorgen moest ik plassen en toen ik opstond rolde er nog een drupje langs been, doorzichtig/wit. Nu wil ik zonet onder de douche stappen, drupt er weer zoiets op de grond. Wat is dit denken jullie, ik heb dit nog niet eerder gehad...VK bellen of overdreven?
Sorry voor de details...
Sla ze maar goed inquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:07 schreef Aventura het volgende:
Ja, ik vermoedde al zoiets. Maarja een angstig stemmetje zegt dan: ms vruchtwater?
Maar daar gaan we niet vanuit na 25 weken
Thanks! Zal de inlegkruisjes eens afstoffen. Tis echt veel.
Ha ha, herkenbaar! Maar je kunt er wel vanuit gaan dat het je kind is hoor. Let maar op, vanaf nu voel je het vaker en opeens is het normaal.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Leuk he, hormonen!!! Met de kleinste dingetjes vandaag krijg ik al tranen in mn ogenWaar slaaaaaat dat op?? Hahahaha.
En nu hebben we het over het kindje voelen. Ik voel net allemaal plopjes net boven mn schaambeen en ik meteen paranoia. Is dit het nou? Of beeld ik het me in? Zijn het dan toch mn darmen? Wel heeeeel toevallig dat ik het nu ineens zou voelen etc etc etc.
Dat bakerpraatje is hier al vaker vergeleken en er was geen peil op te trekken. Mijn jochie zat ook op 150.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Weten de meeste van jullie de hartslag van de baby?
Vorige week tijdens het luisteren van het hartje dacht de vlos dat we een meisje kregen. Hartslag was 150. Vond het wel grappig om te horen. Nu was ik benieuwd of jullie dat ook weten.
Ja Mikael en Leander zaten allebei op 160. Dus hecht er ook niet veel waarde aan. Maar vond het wel geinig dat ze meteen zei: Oh hartslag 150, word denk ik een meisje!!quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat bakerpraatje is hier al vaker vergeleken en er was geen peil op te trekken. Mijn jochie zat ook op 150.
Haha, nouja ik laat het maar als 'plausibel' waarderen, haha!quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef Aventura het volgende:
Het is echt de baby hoor! geloof me nou maar
We lopen ook gelijk op. Ben 1 dag verder dan jij bentquote:
Nou, dan gaan we nog een wedstrijdje doen wie het eerste gaat werpenquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:56 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
We lopen ook gelijk op. Ben 1 dag verder dan jij bent![]()
toen die vrouw hier was liet het conserveringsmiddel ruiken, ik dacht "ah dat overleef ik wel"quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef J-net het volgende:
[..]
Ik vind het urine opvangen voor het bezoekje aan de VK al irritantIk vind MvM een zeer goed initatief, maar het is inderdaad wel even een werkje.
Veel succes!
Haha is goed. Ik denk zelf dat ie de 18 komt. Dus 1 dag te laat. De oudste was precies op tijd. De jongste 10 dagen te laat. We zullen zien. Datumtweeling is ook leukquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Nou, dan gaan we nog een wedstrijdje doen wie het eerste gaat werpen![]()
Wij 18 mei!quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wel spannend dan, wanneer mag jij voor de 20-weken echo? Wij 2 mei
Lekker warm douchen, of in bad (als je dat hebt) of een kruikje en wat thee. En liggen ipv zitten helpt ook...quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:27 schreef Aventura het volgende:
Vandaag wederom een keiharde buik. En dat terwijl ik de halve dag thuis heb gewerkt. Had nog wel een afspraak buiten de deur om half 5, maar die heb ik net afgebeld. Dat voelde goed! Dat ik dat gewoon deed. Het bedrijf waar ik werk draait gewoon door, ook zonder dat ik over mijn grenzen heen ga. Nu even letterlijk op adem komen, ik hijg helemaal van de inspanning.
Foto??quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:35 schreef Aventura het volgende:
Jaaaa dat ga ik doen .Ik heb sinds donderdag een nieuwe bank.
Lekker hoog en stevig, gemaakt om te loungen. Elke zwangere zou zo'n bank moeten hebben!!
Ik hoop het ook! Zou een enorme domper en erg niet collegiaal zijn als het niet door gaat...quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Welkom choco
TAP dat klinkt als jullie kindje hoo je darmen zitten nu een stuk hoger
Cyntiaa hopelijk mag je gaan afbouwen
Ik heb wel mee gedaan met mvm vond de geur niet eens zo heel erg maar heb toen in het z-huis gelegen en hoefde niet zovaak te plassen dus of ze veel aan mij hebben gehad betwijfel ik.
Elke druppel is er 1quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Welkom choco
TAP dat klinkt als jullie kindje hoo je darmen zitten nu een stuk hoger
Cyntiaa hopelijk mag je gaan afbouwen
Ik heb wel mee gedaan met mvm vond de geur niet eens zo heel erg maar heb toen in het z-huis gelegen en hoefde niet zovaak te plassen dus of ze veel aan mij hebben gehad betwijfel ik.
Zoiets ja. Kolere hej .quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Strak strak in mijn moeders buik buik. Hack ik mij eruit. oid
Bij mij zit ze met haar voetje/voetjes boven mijn schaambeen en voel ik echt de hele tijd stamp stamp stamp.. En daardoor kan ik ook moeilijk lopen omdat het gewoon erg veel pijn doet en zoquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:49 schreef danic het volgende:
Herkenbaar Tally, ons meisie geeft ook soms echt de indruk dat ze het liefst via de rechterbovenkant van mijn buik eruit wil. Ik heb ook regelmatig een voet oid vast en die moet ik dan echt een beetje tegendruk geven om het niet zo'n pijn te laten doen. Als ik mijn hand dan vlak met enige druk erop leg, trekt ze hem uiteindelijk wel weer een stukje in.
Maar idd kolere af en toe hihi
Ow, verrek die van mij natuurlijk aan de voorkant voor een heel groot deel. Grin, daar ben ik helemaal niet meer mee bezig.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:08 schreef mefke79 het volgende:
Juud, mijn placenta ligt aan de achterkant en er ligt nog een beentje/voetje niet klem onder mijn ribben. Het kan ook zijn dat het nog twee voetjes zijn, maar dat durf ik niet meer te zeggen. Er komt dadelijk een moment dat ze allebei klemliggen onder mijn ribben. Ben benieuwd of dit ukje dus ook weer geboren gaat worden met een dubbelgevouwen voetje.
In mijn buik voel ik het wel, dan kan ik het idd ook onderscheiden, een handje voelt als een zacht tikje en een schop echt als boink. Ik kan wel de schopjes aan de buitenkant ook voelen, maar niet het voetje zelf.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ook een stootkussen aan de voorkant liggen. Ik ben al blij als ik wat voel en dan nog kan onderscheiden of het een voetje of handje is. Een voetje voelt harder naar mijn idee
Elin lag met 1 handje naast r hoofd ingedaald en dan was ze steeds aan t krabbelen met r nageltjesquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij mij zit ze met haar voetje/voetjes boven mijn schaambeen en voel ik echt de hele tijd stamp stamp stamp.. En daardoor kan ik ook moeilijk lopen omdat het gewoon erg veel pijn doet en zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |