abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 14:11:33 #1
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94712685
Vorig deel Zwangerschap en geboorte deel 756
April:
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear (papa)
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
27 augustus 2011: ziggyziggyziggy
31 augustus 2011: Linda2205

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: Kaarr
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
3 oktober 2011: sverbem
19 oktober 2011: Kleurdoos
20 oktober 2011: Susie

November
22 november 2011: Vlindur
24 november 2011: Raantje
24 november 2011: bitterend

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 29-03-2011 20:10:04 ]
pi_94712877
Bedankt Juud, ik voelde me nog iets te veel een newbie in dit topic om het nieuwe topic te openen, ook al was ik de laatste poster in het vorige topic...
pi_94712963
vandaag eens geïnformeerd, wanneer mijn intake voor de kraamzorg is (zou omstreeks de 7. maand zijn, die is nu toch echt afgelopen) en ook waar mijn kraampakket blijft (verzekerer is vergeten het op te sturen, omdat ze overgestapt zijn naar een ander administratiesysteem....en ik maar wachten.. -O- .)
pi_94712989
Ik ben benieuwd hoe het met Grizzly gaat. Ze moesten zich gisteren melden in het ziekenhuis voor de inleiding.......
Ben benieuwd of de kleine er al is!
pi_94713023
Lekker handig van de verzekeraar Zana, en hoe zat het met de intake van het kraambureau?
  maandag 28 maart 2011 @ 14:25:23 #6
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94713240
Mmmmm straks haalt iedereen me in; mevrouw Grizzly.

Off day, nog wel ffies naar supermarkt gewandeld maar verder vooral op bed en bank.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_94713258
Ik heb mijn kraampakket ook nog niet en ook nog niks gehoord van de kraamzorg.
Ik heb nog 3mnd te gaan maar mijn zus heeft haar kraampakket al wel
pi_94713280
wacht nog op antwoord...het rare was dat het kraambureau niet bekend was bij mijn verloskundige, ik moest mij via mijn verzekeraar (menzis) aanmelden, kon wel een voorkeur opgeven, maar heb dat niet gedaan, omdat ik toch niet wist wie ik moest kiezen, volgens de website van het kraambureau hebben ze een vestiging in de buurtprovincie en verzorgen ze wel de regio hier....als dat maar goed gaat... O-)
pi_94713464
Ik zal je niet inhalen hoor, J-net.

Ik had vandaag het nobele plan om heel de keuken uit te mesten. Dit is week 2 van mijn verlof en aangezien we vorige week een weekje weg waren, wilde ik deze week starten met mijn nesteldrang hihi.
Alleen ging ik net 'even' boodschappen doen (gelijk voor heel de week, heel slim als je niet mag tillen, maar ja dat karretje herinnert je er niet aan. Dat bedenk je pas bij de voordeur |:( ) en heb ook de kratjes voor onder het bed geregeld.
Van Grolsch, laat (8> het maar niet zien.......
Daarna bolletjes in potjes voor het lentegevoel in huis, opruimen en toen wilde mijn been niet meer.

Nou ja, heb nu een uurtje gezeten en wil toch zo maar gaan starten. Dan maar niet vandaag klaar, ga ik verder zodra het kan.
pi_94713541
Ben ik een watje als ik zeg dat ik vandaag een uurtje eerder naar huis ga ivm slecht slapen, blaasontsteking en dus zooooo moe zijn? Ik heb nog 3 overuren open staan, dus dat is het probleem niet. Maar ik ben zoooo moe en verrot!
Tralalalaaa
  maandag 28 maart 2011 @ 14:35:43 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94713581
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ben ik een watje als ik zeg dat ik vandaag een uurtje eerder naar huis ga ivm slecht slapen, blaasontsteking en dus zooooo moe zijn? Ik heb nog 3 overuren open staan, dus dat is het probleem niet. Maar ik ben zoooo moe en verrot!
Gewoon doen, geniet ervan en rust lekker uit. Ik voel me normaal al rot en ziekjes van een blaasontsteking, laat staan tijdens een zwangerschap. Beterschap! ;)
pi_94713629
Lekker naar huis gaan TAP, als de mogelijkheid er is zonder je ziek te melden, dan moet je dat zeker doen. Er zijn zoveel mensen die ziek thuis blijven met alleen een blaasontsteking, dus het is helemaal niet raar dat jij lekker eerder naar huis gaat.
Kan je niet nu al weg, als je toch 3 uur hebt staan?
  maandag 28 maart 2011 @ 14:42:17 #13
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94713812
@Danic

Hier ook net de boodschappen in huis (een $%^-werk, maar zo fijn als het is gedaan) en vanochtend een uurtje staan strijken en was vouwen.
Nu nog even werken tot 18.00 uur en dan nog even de vaatwasser en koken. Dan vanaf 19.00 uur, met de beentjes op de bank en niets doen...

Over de bevalling, mijn ukje is gedraaid sinds dit weekend, ze lag heel lang (al een paar weken) hetzelfde, hoofd naar beneden rug aan mijn rechterkant. Nu ligt haar hoofd volgens mij bovenin, ik voel haar handjes als ik het goed heb.
Toen dacht ik opeens, wat als ze niet meer gaat draaien, en ze ligt in stuit, straks moet ik een keizersnede en dat wil ik helemaal niet....maar het idee van een stuitbevalling word ik ook niet blij van :{

Tot nu toe was ik de rust zelve, dat begint langzaam te verdwijnen, zo blijkt.
Ik hoop ook van harte dat ze nog fijn een week of 7/8 blijft zitten.
pi_94713952
Ik voel me altijd een watje als ik zonder koorts thuis zou blijven :')
Maar zoals een collega me net vertelde, ik ben nu met zn tweetjes, moet even wat meer op mezelf letten. Niet dat ik te pas en te onpas naar huis ga, hoor. Maar voel me zo snel een aansteller, da's het hele punt :P
Vind het dan moeilijk om eerder naar huis te gaan.
Tralalalaaa
pi_94714052
Lekker gaan TAP een blaasontsteking is niet niets.
pi_94716495
Ah, nieuw topic, mag ik in de op..? Vrijdag getest, en volgens mijn eigen berekening zou 24 november de uitgerekende datum zijn. 18 april mag ik voor het eerst naar de vk, lijkt nog een eeuwigheid...! :X
  maandag 28 maart 2011 @ 15:44:10 #17
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94716517
@Juud79 als ze al een poos goed heeft gelegen kunnen ze natuurlijk altijd een goede poging doen om de kleine weer terug te draaien.
Even bespreken met je VK. Misschien ziet ze tegen die tijd alweer gewoon andersom ;)

Heb net de adressen op de enveloppen geplakt met de postzegels. Ongeveer enige klusje wat ik vandaag aan kan. Voel me zo een vaatdoek. Maar heb heel goed geleerd om naar mn lichaam te luisteren.
Manlief zei gisteren nog (na best intensieve dag) dat als je na een dag waarop je je rust niet gepakt heb gaat bevallen je die energie dan juist gaat missen.
Dus vandaag maar goed bijtanken; schijnbaar het toch wel nodig ;) En waar is de zon????????? Vanochtend was ie r nog, maar nu niet meer :(
pi_94716865
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:43 schreef Raantje het volgende:
Ah, nieuw topic, mag ik in de op..? Vrijdag getest, en volgens mijn eigen berekening zou 24 november de uitgerekende datum zijn. 18 april mag ik voor het eerst naar de vk, lijkt nog een eeuwigheid...! :X
Ik ben ook volgens mij berekening op 24 november uitgerekend!!! :W
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94717026
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:50 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik ben ook volgens mij berekening op 24 november uitgerekend!!! :W
Spannend! Wanneer ga jij naar de vk? Dringt het al een beetje tot je door?
pi_94717171
Ik mag 7 April! ik ben vorige week al geweest voor de bloedtest...Hb was 8.8 en suiker ook goed :) ja het dringt nu wel door...ik ben de hele dag suf en heb maar trek en trek en nog eens trek.....je voelt ook nog je banden!

Is het ook je eerste??
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94717282
Yep, eerste kindje..!
pi_94717319
Super *O*
  maandag 28 maart 2011 @ 16:18:33 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94718332
Ik heb iedereen toegevoegd, gefeliciteerd allemaal. Geniet ervan!!
pi_94718620
@Juud: één van de weinige huishoudelijke taken die ik leuk vind om te doen is boodschappen doen. Waarom weet ik niet.....zonder schuldgevoel lekker geld uitgeven ofzo :? Alleen dat sjouwen van die tassen daarna }:|

Ben nu de trapkast (dus keuken in ons geval) aan het uitmesten en het schiet lekker op. Maar dan is het alleen uitgeruimd en geordend, nog niet uitgesopt. Dat ga ik dan deze week doen. (wanneer? eeeeeeh......morgen hele dag visite, woensdag misschien tussen dierenarts en yoga in, want donderdag vriendin op visite en vrijdag op zoek naar nieuwe voordeur) Tja verlof is leuk, maar zo gaan de weken wel heel hard.

Miepie is bij mij ook lekker aan het wurmen en ik vraag me af en toe echt af hoe ze ligt. Volgens mij heb ik regelmatig een hiel of een knietje te pakken. Hoop het eigenlijk, want een elleboog zou betekenen dat ze idd gedraaid is. En haar hoofdje lag al in mijn bekken ingedaald. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat dit nog veranderd en volgens de vk was de kans ook heel klein, maar ik ben blij dat ik donderdag weer even hoor hoe het er mee staat......

@J-net, de zon is het water over hoor :D Hij schijnt al heel de dag hier in Spijkenisse, dus je zit net verkeerd.
Je man heeft wel gelijk, neem ook regelmatig je rust, want anders wordt de bevalling alleen maar zwaarder. Misschien dat ik vanavond de enveloppen nog ga schrijven, maar anders doe ik dat morgenavond. Het zijn wel van die klusjes die ik af wil hebben, want je weet nooit.......(hè Huup :P ).
  maandag 28 maart 2011 @ 16:34:47 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94719202
@Danic, ik vind het ook fijn om te doen en doe het ook eigenlijk altijd, net als koken. Ik hou ervan om te bedenken wat we eten en wat te kopen. Manlief heeft al wel aangeboden om het zware spul te halen, maar zo lang ik het nog voor elkaar krijg doe ik het zelf.
Het tillen gaat wel, ik heb vaak pas een paar uurtjes later, zoals nu, dan voel ik ineens mijn rug, of mijn buik bovenin, dat kan dan enorm gaan zeuren vd pijn.

Ik moet de klusjes ook plannen, morgenochtend bed afhalen en was draaien en dan beneden overal een doek overheen halen. Evt nog boven stofzuigen.
Woensdag verloskundige en 's middags komt mijn mams, dan doen we wellicht wat in de keuken en de koelkast even uitmesten, poetsen en inpakken.

Zo doe ik iedere dag wel iets en niet teveel, want dan komen de harde buiken om de hoek kijken.
En hier nog lang geen verlof, dus ik moet vanaf nu echt goed opletten dat ik niet teveel doe.
pi_94719684
Geffeliciteerd alle nieuwe zwangeren !!!!

Hier nu bijna 34 weken en 3 dagen. het gaat zo hard, veel te snel eigenlijk. Bedacht me vandaag dat ik me nog zo goed kon herinneren dat ik om 3 uur snachts (moesten om 6 uur vliegen) met een zwangerschapstest in mn hand stond, en verdwaasd zat te kijken. ZWANGER.
En dan nu is het bijna zo ver.

Woensdag een extra controle omdat de bloeddruk begint op te lopen (met de daarbijbehorende klachten) Was nu 135/85 hoop dat het woensdag minder is, en de klachten minder worden...
pi_94719775
Hèhè! Eindelijk meer meiden in de november lijst! *O*

Ik mag 6 april voor de echo. Ben nu al zenuwachtig :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94720407
vlindur en raantje SPANNEND !!!!
  maandag 28 maart 2011 @ 17:26:19 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94721751
En ook iemand in oktober erbij! Welkom allen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 28 maart 2011 @ 17:46:58 #30
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94722625
oeioeioei, ik denk dat ik vandaag iets teveel heb gedaan ofzo, vanmiddag steken beneden, en nu ben ik echt doodmoe :{
Gisteravond heb ik trouwens de eerste O+ babykleertjes en hydrofiel luiertjes O+ gewassen en opgeruimd. Had een hele zooi spullen van mijn zus gekregen dus dat scheelt weer :)
Voel vandaag ook veel druk op mijn blaas en mijn achterkant, meisje ligt dus echt DIEP beneden.

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 28 maart 2011 @ 17:51:11 #31
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94722797
Gefeliciteerd nieuwe dames in dit topic! *O* (En leuk, tóch nog iemand uitgerekend op Stef's verjaardag O+ )
3!
  maandag 28 maart 2011 @ 17:56:10 #32
100412 mefke79
komt goed!
pi_94722994
Meiden meiden meiden toch...wat doen jullie nog een heleboel in je verlof! Beetje uitrusten kan geen kwaad, sterker nog, daar is dat verlof voor bedoelt!

F_R, als ik jou was zou ik even achter je kraamzorg aan bellen, kan nooit kwaad. Ik heb nog geen intake gehad, maar wel al de map thuis die ze gaan gebruiken de eerste weken. Bovendien, dit is mijn tweede dus zal wel telefonische intake worden.

Nieuwe zwangeren: Welkom!

Sverberm: geen idee wat je nog anders kan gebruiken voor je neus. Ik zou even overleggen met je huisarts, er mag vast wel iets.

Ik heb vandaag heerlijk naar het plafond van mijn kantoor liggen kijken vanaf mijn kampeermatje. Dat was echt geen succes. Dus vanaf morgen is er een bed geregeld waar ik even plat kan. Vanavond nog langs de vk, ik ben benieuwd.

Oja en meiden die bang zijn/op zien tegen de bevalling:
1) je hoeft niet stoer te zijn
2) je hoeft je niet sterk te houden
3) laat het gaan, je kan het toch allemaal niet weten van te voren
(tjemig, ik lijk echt wel een oma de laatste tijd)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 28 maart 2011 @ 18:14:56 #33
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94723776
:D Mefke, oude oma. Maar je hebt wel gelijk. Beste advies wat ik kreeg de vorige keer, was van mijn eigen zus die bij haar eerste bevalling er 38u over deed, puur omdat ze op alledrie de punten de controle niet wilde verliezen: LET GO LET GO.
(overigens, nummer 2 en nummer 3 van mijn zus floepten er zo uit hoor :P)

*O* voor de nieuwe zwangeren!

Hoes je echo gegaan Kleurdoos? Je had vanmiddag echo toch?

Succes bij de verlos, Mef

Hier vandaag tel intake gehad met kraamzorg. Was meer een gesprek van Ja, Ja, Uhu, Aha, Ja, Dank u Daaaaaag.

Tankgirl, heerlijk he dat wassen enzo van die ieniemini dingetjes O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 28 maart 2011 @ 18:32:05 #34
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94724487
Ow, maar als ik 'gewoon' vaginaal ga bevallen hetzij thuis of in het ziekenhuis dan kan ik het vast allemaal prima loslaten, daar teken ik voor. Ik weet hoe belangrijk ontspannen is voor het vorderen van de ontsluiting. Volgens mij is de 'angst' bij iedereen dat het anders gaat lopen en je dat van te voren niet weet en er geen controle over hebt.

Wat betreft verkoudheid, ik heb Beclometason neusspray. Dat is voornamelijk omdat ik het voor allergie gebruik. Maar het is een ontstekingsremmer die je voor langere tijd kan gebruiken.
Ik heb het gelukkig nog niet veel nodig, ik ben wel sinds begin Dec altijd snotterig. Altijd 's ochtends moeten snuiten als ik wakker word en soms 's nachts, overdag niet veel last.
Het is blijkbaar veel gevoelliger allemaal als je zwanger bent.

@Mefke, een bed, wat fijn! Ik dacht al toen ik over zo'n matje las, grote god, ik zou het niet in mijn hoofd halen, dat zou mijn rug never nooit trekken, dan kom ik niet meer overeind. :N
  maandag 28 maart 2011 @ 19:07:46 #35
100412 mefke79
komt goed!
pi_94726211
Juud, dat is een prima samenvatting, mijn rug dacht hetzelfde :P
  maandag 28 maart 2011 @ 19:11:21 #36
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94726418
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:32 schreef Juud79 het volgende:
Volgens mij is de 'angst' bij iedereen dat het anders gaat lopen en je dat van te voren niet weet en er geen controle over hebt.

\

Je hebt sowieso geen controle erover, ik bedoel, ook als het 'normaal' loopt.

Maar die angst had ik verder niet en nu ook niet. Mijn angsten hadden vooral ook te maken met hoe ikzelf in zo'n situatie zou zijn (bang om een mietje te zijn), en met name de periode erna (je veranderde leven), een beetje zoals Zana het beschreef.

@Juud, weet je zeker dat ze helemaal gedraaid is? Ikzelf dacht het namelijk vorige week ook, maar volgens de verlos lag hij gewoon goed, het was de kont die ik aangevoeld had als hoofd.
Alexa en Seth zijn lief
pi_94727165
Ik ben wel blij nee niet sarcastisch bedoelt dat er meer met angst zijn.
Ik heb nu tijd genoeg om over alles na te denken. Van mezelf uit wil ik altijd al de controle houden en dat kan ik nu al 26wk niet.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:29:52 #38
100412 mefke79
komt goed!
pi_94727446
joh, ik ben de controlfreak zelve, maar echt, eenmaal begonnen aan de bevalling kon ik het loslaten. En ik heb me wat afgetwijfeld de eerste tijd en nu nog wel eens. Maar ach, ik heb het overleefd en mijn manneke doet het goed, dus wat wil je nog meer?
Enne, echt je bevalling loopt niet anders of beter als jij heel hard probeert de controle te houden.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:32:49 #39
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94727621
Ja F_R die tijd die je hebt om erover na te denken is wel verneukeratief!!!!

Whehehe ik kon tijdens de bevalling de controle makkelijk loslaten. Het was meer dat klein huilend prupke waar ik niks mee kon in het begin :D

waarom huilt het, waarom weet ik niet waarom, waarom krioelt het zo raar, waarom snap ik niet waarom, waarom gaat het nou niet slapen, waarom huilt het nog :D:D
Alexa en Seth zijn lief
pi_94727821
dat zou mij ook goed kunnen overkomen takkembah ik heb volgens mij nog nooit zoveel tijd gehad om na te denken. En ook nog nooit zo weinig energie volgens mij.
Ben vanavond voor het laatste bij de VK geweest ik ga definitief onder behandeling in het z-huis
@mefke was het iets met auto's dat was afgebrand?
  maandag 28 maart 2011 @ 19:47:33 #41
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94728523
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:11 schreef Takkembah het volgende:

[..]

\

Je hebt sowieso geen controle erover, ik bedoel, ook als het 'normaal' loopt.

Maar die angst had ik verder niet en nu ook niet. Mijn angsten hadden vooral ook te maken met hoe ikzelf in zo'n situatie zou zijn (bang om een mietje te zijn), en met name de periode erna (je veranderde leven), een beetje zoals Zana het beschreef.

@Juud, weet je zeker dat ze helemaal gedraaid is? Ikzelf dacht het namelijk vorige week ook, maar volgens de verlos lag hij gewoon goed, het was de kont die ik aangevoeld had als hoofd.
Ik voel kriebel (handjes) bovenin, niet eerder gevoeld, alleen onderin een soortgelijk gevoel. En mijn buik lijkt ineens groter, maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker. Woensdag moet ik naar de VK, dan ben ik 31 weken, dus ik gok dat ze het moet kunnen voelen, lukte de vorige keer ook al.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:51:56 #42
100412 mefke79
komt goed!
pi_94728758
F_r: dit is er afgebrand.

Kleueueueurdooooooos: waar is je echo?
  maandag 28 maart 2011 @ 19:56:05 #43
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94729073
zo stelletje snellerds!

Ik kan het allemaal niet bijhoude hoor ;)

Mef; bevalt je nieuwe werkoplossing wel wat? en moet je nu nog 3 dagen werken? of meer?
Ik wens je in elk geval al een heeeeeel fijn verlof toe!

J-Net, het zet nog niet echt door he? naj ik gooi er nog even een eeuwenoude dooddoener in: er is er nog nooit eentje blijven zitten ;)
(je hebt er niets aan, maar is toch fijn om te weten ;))

Welkom Raantje en Bitterend :D en natuurlijk nogmaals GEFELICITEERD!!

Vlindur 6 april echo! spannend he? vooral omdat je gister zei dat je je nog helemaal niet zwanger voelt.. maar dat je buik wat groeit, dat komt er vast van hoor :Y Baby 2.0 on the way!!

ik mag 12 april voor de SEO, ben dan 21 weken, die week ervoor was met mijn werk niet te plannen ;)

vandaag lekker drukke dag gehad, eerst met mijn dreumes gezwommen, smiddags nog naar het centrum geweest, en na het eten in de speeltuin gespeeld..
gelukkig vanmiddag wel tijd gehad voor een lekker dutje. :z
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94729397
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:51 schreef mefke79 het volgende:
F_r: dit is er afgebrand.

Kleueueueurdooooooos: waar is je echo?
Is al de 2e keer. Is bij mijn schoonouders in de buurt
  maandag 28 maart 2011 @ 20:02:38 #45
100412 mefke79
komt goed!
pi_94729529
F_r klopt ja, vorige keer ben ik er wakker van geworden.

BJ: deze week nog 4 dagen en dan drie weken drie dagen. Dus nog 12 dagen in totaal. En minder als het nodig is. Want dan meld ik me gewoon ziek. Simpel zat.
pi_94730454
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:56 schreef Beessie-Jen het volgende:

J-Net, het zet nog niet echt door he? naj ik gooi er nog even een eeuwenoude dooddoener in: er is er nog nooit eentje blijven zitten ;)
(je hebt er niets aan, maar is toch fijn om te weten ;))
}:| Is echt de meest verschrikkelijke dooddoener ever! Ik heb hem de afgelopen weken al een paar keer voorbij horen komen als ik het met familie heb over de spanning die aan het toenemen is. Komen ze met deze opmerking. Dan weet ik dus gelijk niets meer te zeggen, dan ben je toch klaar?? }:|
  maandag 28 maart 2011 @ 20:17:38 #47
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94730545
BJ; op zich ben ik nog ruim voor uitgerekende datum (11dagen). En idd er is er geen blijven zitten. TM is al uit het rijtje, Nienna wordt eerder ingeleid waarschijnlijk, Grizzly mevrouw, sta ik daar eeuwig bovenaan :(
Ach we zien t wel.
Misschien gebeurd het vannacht wel, dat voorgevoel had mn man vandeweek. Ik weet alleen dat mn buik heel de dag wat zeurderig is maar geen regelmatig of stijgende lijn in pijn ofzo. Vooral moe moe moe. Ga zo maar douchen en naar bed, boekje lezen.

Gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren!
pi_94730567
Wat rot dat sommigen van jullie zo op zien tegen de bevalling!
Ik heb dat gelukkig (nog) niet, zie wel op tegen het staan van het hoofdje en het hechten.

Kwam die angst bij jullie later? Of altijd al?
pi_94730757
Echt pas na de 20wk.
En vooral nu ik kan aftellen merk ik dat ik meer over de bevalling na ga denken.
En de dooddoener er is er nooit 1 blijven zitten heb ik al genoeg gehoord.
Over 2wk moet ik weer naar de gyn dan maar eens bespreken wanneer ik moet bellen enz enz.
Dat zal ook wel weer wat rust geven denk ik.
pi_94730845
Wat is blijven zitten? of wil ik het niet weten? :X

Bedankt trouwens voor het warme welkom O+
pi_94731116
Ik ben nu wel meer met de bevalling bezig, maar ik merk dat ik veel heb aan de cursus, aangezien ze daar ingaan op wat er te gebeuren staat. Dan weet je nog niet wat je precies te wachten staat, maar je hebt wel een beetje een idee.

Jammergenoeg is O+ flink ziek nu, dus vanavond missen we de cursus, maar de leidster ging het zo ruilen dat we nu niet de voorlichting over het persen missen, maar wel de massage......

Ik ben nog steeds flink moe, en daarom hier ook minder actief. Lees wel, maar vergeet dan de helft om te reageren.... Dus sorry daarvoor..
  maandag 28 maart 2011 @ 20:27:06 #52
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94731157
een baby ;)

en tja, het kan ook tot 42 weken duren he dames? jammer genoeg weet je dat nooit vtv..
behalve als je een geplande keizersnede krijgt...

maar mag ik hierbij ook nog even vermelden dat het te vroeg krijgen van een kindje ook niet altijd een zegen is?
pi_94731931
Heel gek misschien, maar voordat ik zwanger was had ik nachtmerries van de bevalling. Tijdens de zwangerschap werd dat steeds minder, en uiteindelijk was ik een klein beetje teleurgesteld dat ik een keizersnede kreeg (een klein beetje maar... ;))
pi_94732452
Dames, vergeef me voor het amper reageren. Ik lees zo veel mogelijk mee met wat jullie zeggen, maar heb op de een of andere manier niet zo'n feeling met het zwanger-zijn als de eerste keer. De baby begint nu echter meer te schoppen en te bewegen, dus ik hoop dat dat er aan bijdraagt dat ik me iets zwangerder ga voelen en ook iets meer over baby's wil praten...

In ieder geval hebben we net gezien dat alles erop en eraan zit en dat Lotte een broertje krijgt O+
Lotte!
Noah!
pi_94732722
Wat leuk een zoon Linda een koningskoppel voor jullie.
  maandag 28 maart 2011 @ 20:52:16 #56
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94732829
Linda wat toffff!! een broertje voor Lotte! en heb je nu al je SEO gehad??
pi_94733412
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
Linda wat toffff!! een broertje voor Lotte! en heb je nu al je SEO gehad??
De officieele krijgen we nog, in het ziekenhuis. Dit was even globaal kijken of alles erop/erin zat, zodat ze eventueel belangrijke punten konden aangeven voor het ziekenhuis. Maar alles was goed, wat ze nu konden zien :)
Lotte!
Noah!
pi_94734524
quote:
Op maandag 28 maart 2011 20:46 schreef Linda2205 het volgende:
In ieder geval hebben we net gezien dat alles erop en eraan zit en dat Lotte een broertje krijgt O+
O+ wat leuk O+
Jelle is in Duitsland vast niet uit te spreken he ;)
pi_94734591
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:16 schreef mrien het volgende:

[..]

O+ wat leuk O+
Jelle is in Duitsland vast niet uit te spreken he ;)
Ik zal eens even informeren, kom er zo op terug :P
Lotte!
Noah!
  maandag 28 maart 2011 @ 21:17:49 #60
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94734609
wat fijn om te horen Linda; ik was al zo benieuwd hoe het met je was!

hoe voel je je verder???
pi_94735089
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:17 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik zal eens even informeren, kom er zo op terug :P
Letterlijk: Hou toch eens op met je buitenlandse namen.
Maar hij was het hier sowieso niet geworden, mijn neefje heet al zo. Daarbij zou het wel erg a-creatief zijn als we nou ook nog je jongensnaam zouden stelen ;)

BJ, goed. Niet meer zo moe, niet misselijk geweest. Alleen mn bekken speelde al heel snel op en gaat steeds meer pijn doen. Wel op mn kop gekregen net, omdat ik nu minder woog als tijdens de eerste afspraak. Eet verder wel gewoon normaal, dus weet verder ook niet hoe het komt...

Jij al minder moe?
Lotte!
Noah!
  maandag 28 maart 2011 @ 21:31:44 #62
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94735629
Ik ben vrij rustig onder de bevalling; ik weet dat het heel veel pijn gaat doen, ik weet dat her niet leuk wordt. Maar ik maak me er niet druk om. Een aantal van mijn teamleden is nu al gestresst terwijl ze nog niet eens een oartner hebben, nog niet aan kinderen denkwn etc. Die snalpen mij ook niet zo goed ;)
Mijn instelling is gewoon tis er in gegaan dus t moet er ookweer uitkomen.
Geen cursus gedaan, genoeg verhalen gehoord en felezen en verder het op dat moment gewoon maar doen. ( zeg k nu stoer hihi)
  maandag 28 maart 2011 @ 21:41:20 #63
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94736303
@linda; fijn dat je je goed voelt! heerlijk toch! wel vervelend dat je last van je bekken hebt, serieus nemen die klachten hoor... voorzichtig doen en zorg voor je rust. Misschien een bekkentherapeut inschakelen?
ik heb na de bevalling ook enorme last gehad; en die therapeute heeft me echt enorm geholpen, tnt in de zwangerschap daar totaal geen last van gehad nog..

en tja ik blijf wel nog steeds moe, maar verder geen klachten, dus ik probeer daar goed mee om te gaan, en de dagen dat het kan, doe ik samen met Evie een middagdutje, en zo kom ik de dagen goed door...
pi_94736415
Linda een jongetje O+ Wat leuk!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 28 maart 2011 @ 21:58:36 #65
100412 mefke79
komt goed!
pi_94737587
Linda, een jongen! Gaaaaaf! Jongens zijn gaaf :Y
En voor je bekken, kijk uit he...het wordt alleen maar erger kan ik je uit ervaring vertellen.

Net terug van de verloskundige. Alles is prima. Kindje ligt netjes met het hoofdje omlaag nu, precies hetzelfde als Driekus. En maar 700 gram aangekomen sinds de vorige keer, +6 nu dus. Dat is stukken minder dan bij Driekus, dus toch maar gevraagd of het kindje zelf wel genoeg groeit. Ja. Die doet het prima. Hij eet gewoon van mij dus. Wel tig keer gezegd dat ik echt echt echt mijn rust moet nemen. Dat zal ik dus maar eens doen. Zelfs mijn ijzer was prima. Over twee weken weer terug en dan na twee weken weer voor de echo.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:01:19 #66
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94737816
Fijn dat alles goed is Mefke!
En Linda een jongen!! Zo stoer, zo'n kleine broer!
pi_94738567

en mijn datum mag offi. naar 19-10-2011
  maandag 28 maart 2011 @ 22:12:25 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94738708
yes!! mooi man, KD!! O+
in de haak.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:15:56 #69
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94738980
ahhhh een heus minibabietje KD.. wat liefffff en wat mooi!

gefeliciteerd!!!
pi_94739012
en t stuiterde en was heel debiel met zijn armpies aan t slingeren O+
pi_94739099
Een kind van z'n moeder dus O+
pi_94739288
jah O+ en ik dacht er ook steeds 'WHIHIHIHIHIHI Mihhihihhhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiwiuuuuuuuuuuw' bij ..t was echt keilief! en elin stond mee te kijken en BEEBIE BEEBIE BUIK!!!!!!!!!te roepen
  maandag 28 maart 2011 @ 22:21:19 #73
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94739399
aahhhh zo lief!!! vind het zo leuk voor jullie :D

Evie is nog iets te jong om te beseffen dat er een broertje of zusje komt denk ik..
en mama dr buik is nou ook nog niet overdreven zichtbaar....
misschien aan het einde van de zwangerschap toch Evie maar er een beetje op proberen voor te bereiden...
pi_94739409
O+
Mooie baby kd!
pi_94739419
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:16 schreef Kleurdoos het volgende:
en t stuiterde en was heel debiel met zijn armpies aan t slingeren O+
Van wie zou hij/zij (? :@) dát nou hebben? :+.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:22:11 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_94739470
KD jaaaaa zo moet ie! Mooi mini ukkie!
pi_94739686
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
aahhhh zo lief!!! vind het zo leuk voor jullie :D

Evie is nog iets te jong om te beseffen dat er een broertje of zusje komt denk ik..
en mama dr buik is nou ook nog niet overdreven zichtbaar....
misschien aan het einde van de zwangerschap toch Evie maar er een beetje op proberen voor te bereiden...
Ze snapt het concept baby misschien nog niet, maar Lotte weet wel waar de baby is, als je dat vraagt. En hij krijgt ook regelmatig een aai of een kus O+

Mefke, wat fijn dat alles goed was! En inderdaad maar netjes rustig aandoen dan!

KD, ook hier, gefeliciteerd en wat een mooie echo!
Lotte!
Noah!
pi_94739831
mja mn buik is weer even terug in oude proporties (hence, skinnyass, t waren dus mn darmen..) en zo kon ze een prachtige foto maken omdat die echo niet door een loag vads heen moest :)
pi_94739865
en Linda! Wat tof een broertje voor Lottepetot O+
pi_94740024
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:26 schreef Kleurdoos het volgende:
en Linda! Wat tof een broertje voor Lottepetot O+
hihi, Lottepetot.

Maar nu nog een naam... lastig :(
Lotte!
Noah!
pi_94740065
lotte und Heinrichschniedelwotz
klaar O+
  maandag 28 maart 2011 @ 22:30:15 #82
100412 mefke79
komt goed!
pi_94740085
das waar Linda, jongensnamen zijn lastig. Maar...wij zijn eruit!
  maandag 28 maart 2011 @ 22:33:18 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_94740296
Heinrich :Y
Klaus :Y
Bernard :Y

echt sorry, dit is te flauw voor woorden, ik ga maar eens mijn bedje in, lijkt me verstandig...
pi_94740489
o en dit is elin

ongeveer even ver O+

ze lijken op elkaar :D
  maandag 28 maart 2011 @ 22:38:50 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94740646
sprekend!
in de haak.
pi_94740733
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:33 schreef mefke79 het volgende:
Heinrich :Y
Klaus :Y
Bernard :Y

echt sorry, dit is te flauw voor woorden, ik ga maar eens mijn bedje in, lijkt me verstandig...
Middelste valt af, de rest zijn natuurlijk regelrechte kanshebbers :Y

Trusten :*
Lotte!
Noah!
pi_94747240
aww wat fijn KD! En mooi kind!!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 06:49:06 #88
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94749340
Oh wat mooi KD!

Damn, ik moet nog precies 2 weken wachten tot ik mag zien dat alles ok is.... merk aan mezelf dat ik weer twijfels heb enzo. Doet het het nog wel??
  dinsdag 29 maart 2011 @ 07:59:31 #89
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94749754
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:31 schreef J-net het volgende:
Ik ben vrij rustig onder de bevalling; ik weet dat het heel veel pijn gaat doen, ik weet dat her niet leuk wordt.
Even heel snel, want ik hoor hier al lang niet meer. "niet leuk wordt" zo heb ik het eerlijk gezegd niet ervaren. Wel dat het pijn deed hoor, en leuk is misschien niet het goede woord, maar ik vond het ook niet, niet leuk!

En verder, ik zou de bevalling niet teveel overdenken, je kan je er toch niet echt iets bij voorstellen. Laat het gewoon lekker gebeuren. ;)
pi_94749878
KD fijn zeg :) Dat is wel een heule mooie echo :Y

Ik ben vandaag 6 weken zwanger! En gisteravond kwam de MvM dame de kratten brengen. (En ik vergeet er dus al gelijk in te piesen vanochtend :') )
Wat zijn de cadeaus tegenwoordig stom? Een ketting of een armband? Wat moet ik daar nou mee? Dat kinderservies is veel toffer. Rienk eet er echt dagelijks van :Y

Nou ja. Weer eens kijken hoelang ik het volhoud :P

Ik ga zo naar mijn zus in Naaldwijk. Dat is vanaf Drachten (plus man naar het werk brengen) ruim 2 uur rijden. En er zal ook wel weer file zijn :') Ik gok dat ik er voor 12:00 wel ben! *O* *O*

Fijne dag! :W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94749931
ik doe deze keer niet mee met MvM vorige keer werd ik zo beroerd van de lucht uit die flessen.. en daarbij leverde t mijzelf uiteindelijk geen kind op :P dus ik heb nu maar een keertje overgeslagen.

de echomevrouw was keilief.. nam ook echt de tijd voor alles! Hartje mochten we nog niet horen, alleen zien. Dat doen ze hier pas vanaf 14 wk omdat 'hartje luisteren' evenveel warmte afgeeft als een hele dag echoén oid. bij elin luisterden ze al bij 9 a 10 wk
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:39:56 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94750162
KD, wat een mooie echo! Wat een ukje nog.... O+
Ik heb de datum aangepast.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:51:30 #93
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94750345
Goedemorgen, meldt zich zonder verder iets te melden te hebben ;)
pi_94750671
KD, mooie echo!! O+

Mijn moeder belde me gisteren en we hadden het even over bevallen. Zij is dus geen enkele keer (3 kinderen) uitgescheurd :o Ik hoop ook zo'n mazzel te hebben! Want dat is eigenlijk het enige waar ik me druk om maak :@
Tralalalaaa
pi_94750869
Herkenbaar TAP :D

Ik zou tekenen voor de bevallingen van mn moeder. Die omschreef de weeen als krampen en had plots v.o. En dan een keer of 3 persen en hoppa, een kind. Wil ik ooooook! :D
pi_94750989
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:12 schreef Take_A_Picture het volgende:
KD, mooie echo!! O+

Mijn moeder belde me gisteren en we hadden het even over bevallen. Zij is dus geen enkele keer (3 kinderen) uitgescheurd :o Ik hoop ook zo'n mazzel te hebben! Want dat is eigenlijk het enige waar ik me druk om maak :@
Maar daar merk je helemaal niks van hoor. Het hechten was hier wel ff pijnlijk maar ja dan hbe je je verse beeb vast en denk je er eigenlijk niet bij na!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:31:27 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94750990
Mijn moeder had bij mij een bevalling van 8 uur, incl tangverlossing.
Mijn broer kwam thuis ter wereld in 3 uur tijd, een hele vlotte bevalling.

Dus ik ben benieuwd hoe het mij zal vergaan. O-)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:31:28 #98
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94750991
Hoi lieve meiden, even spieken hoe het met jullie is!

Een :* voor alle lichamen die niet helemaal doen wat jullie ervan zouden willen!

Linda gefeliciteerd met het aanstaande broertje van je grote meid!

En KD wat fijn dat de echo goed was!

En een dikke knuffel voor de april-mama's voor wie het nu wel heel dichtbij komt allemaal!
(zo raar om in mijn agenda nog steeds de uitgerekende datum op 3 april te zien staan terwijl het meiske er al 2,5 week is)

Wat de angst voor de bevalling betreft, ik kreeg ook pas in de laatste periode de zenuwen hierover. Maar ik probeerde er ook wel nuchter onder te blijven, je hebt vooraf immers toch geen idee hoe het zal gaan. Tijdens de bevalling zelf raakte ik in zo'n roes dat er helemaal geen ruimte was voor angst. En het ging ook zo snel (totaal 4,5 uur) dat er ook geen ruimte was voor al mijn hersenspinsels :D

Wel voor "de vraag" wie er daar in vredesnaam een vinger in mijn achterste had gestopt ;( (wat uiteraard niet het geval was)). Maar vooral voor heel veel trots. Ik ben zo trots op mezelf/mijn lijf dat ik dat mooie kind op de wereld heb gezet. En dat het ook een soort van 'automatisch' ging, mijn ademhaling en manier van persen bijvoorbeeld gingen vlekkeloos (nou ja, figuurlijk dan), ze hoefden me niet bij te sturen. Ik heb me echt laten leiden (en lijden) door mijn lichaam, voelde me soms net een dier (volgens mij heb ik zelfs ook nog een beetje gegromd :@ ).

En te tuttig, maar echt alle cliches klopten wat mij betreft... zo riep ik tijdens de bevalling dat ik dit nooit meer wilde (die pijn vd rugweeën) maar kwam ik daar direct na haar geboorte op terug toen ik zag wat we er voor terug hadden gekregen. It was so worth it.

En als ik dan nu rechts naast me kijk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:33:51 #99
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94751040
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:31 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar daar merk je helemaal niks van hoor. Het hechten was hier wel ff pijnlijk maar ja dan hbe je je verse beeb vast en denk je er eigenlijk niet bij na!
Zo heb ik het ook ervaren (bij een totaalruptuurtje zal dat waarschijnlijk andere koek zijn ;)). Het enige dat ik nog voel is de spierpijn in mijn schaamstreek, die was in het begin echt enorm. De hele boel stond helemaal strak aangespannen, heel raar rotgevoel. Maar dat wordt nu ook snel minder gelukkig. Volgens mij was mijn bekkenbodemspier wat overspannen ;) .
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:34:45 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94751059
Och och TM, wat een heerlijk meisje..... O+
Ik wil ook! *O*

Ik vroeg me vd week af hoe het met jullie zou gaan, geef je nog steeds BV, is dat uiteindelijk goed gelukt? Ben je al een beetje hersteld en groeit ze goed?
pi_94751140
Och daar gaat mn baarmoeder helemaal van rammelen. Mn eierstokken hebben vakantie ;)
Fijn die positieve verhalen te horen hoor! Wat een heerlijke foto TM!

Ik probeer me ook af te sluiten voor de negatieve verhalen. Je weet toch nooit hoe het lopen gaat.
Ach dat bevallen, kom maar op :D
Als ze maar met die hechtnaald, catheters, ruggenprikken en scharen uit de buurt blijven :D
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:40:12 #102
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94751173
Wat lief dat je daar naar vraagt Juud! Mijn motto 'de aanlegger wint' heeft mij inderdaad de overwinning gebracht :). We zijn er nog niet helemaal, maar Saar krijgt alleen maar mijn eigen melk en geen bijvoeding, en daar ben ik zo blij mee! Ze was in het begin echt te moe (typisch voor te vroeg geboren kindjes) om goed te drinken uit mijn borst en de melkproductie kwam pas heel laat op gang, was de eerste week echt druppelwerk. Maar nu gaat het met grote sprongen vooruit. Ik kolf de voedingen die ze dan in een flesje krijgt en ik leg haar nu ook steeds vaker aan (bijna de helft van de voedingen), en dat gaat ook steeds beter. Dit weekend wilde ze zelfs zomaar ineens zonder tepelhoedje drinken *O*. Kortom: wat ik zo graag wilde, haar zelf voeden, lukt gewoon!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:40:40 #103
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94751183
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:38 schreef Sannne het volgende:
Och daar gaat mn baarmoeder helemaal van rammelen. Mn eierstokken hebben vakantie ;)
:D
pi_94751235
Wat goed TM!! :D
pi_94751273
Oh TM wat een plaatje is het toch O+ En dan die blonde haartjes!!

Ik heb altijd gedacht dat mijn moeder thuis bevallen is, hoor ik vorige week ineens dat ze beide keren in het ziekenhuis is bevallen :o Ik weet eigenlijk niet eens meer of dit poliklinisch was, of dat ze is ingeleid want mijn zusje en ik zijn allebei 2 weken langer blijven zitten.
Nou ja, ze komt straks, zal ik het eens aan haar vragen. Als mijn vergiethoofd het niet vergeet :@
pi_94751302
Post its? ;)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:49:13 #107
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94751370
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:40 schreef twentemeisje het volgende:
Wat lief dat je daar naar vraagt Juud! Mijn motto 'de aanlegger wint' heeft mij inderdaad de overwinning gebracht :). We zijn er nog niet helemaal, maar Saar krijgt alleen maar mijn eigen melk en geen bijvoeding, en daar ben ik zo blij mee! Ze was in het begin echt te moe (typisch voor te vroeg geboren kindjes) om goed te drinken uit mijn borst en de melkproductie kwam pas heel laat op gang, was de eerste week echt druppelwerk. Maar nu gaat het met grote sprongen vooruit. Ik kolf de voedingen die ze dan in een flesje krijgt en ik leg haar nu ook steeds vaker aan (bijna de helft van de voedingen), en dat gaat ook steeds beter. Dit weekend wilde ze zelfs zomaar ineens zonder tepelhoedje drinken *O*. Kortom: wat ik zo graag wilde, haar zelf voeden, lukt gewoon!
Wow, wat goed zeg, hulde!!! Wat een doorzettingsvermogen heb jij, en met goed resultaat.
Dan zal het vast niet lang duren voordat ze alles zelf kan drinken, groeien en wat sterker worden is alles wat er nodig is volgens mij, dat moet op mamamelk wel lukken. ;)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:56:59 #108
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94751574
Mijn moeder is 3 keer thuis bevallen; van mij in 6 uur en 30 minuten (ben de oudste) en ze had 4 hechtingkjes.
Van broertje onder mij ook iets van 6 uur en mijn jongste broertje iets van 3 uur.
Daar weet ik verder niet van hoe het zit met herstelborduurwerk.

Op zich heb ik net zulke goede zwangerschappen als mn moeder, was ook net zo snel zwanger als mn moeder.
Mijn moeder is de eerste 2 keer op de uitgerekende datum bevallen en dat was direct op een verjaardag van een familielid. Ze was zondag jarig, maar ik loop nog met een dikke toeter; dus het zal wel uitgereknde datum worden. Hoewel de verloskundige vermoed dat het wel eens wat eerder kan komen omdat het al zover is ingedaald.
Nu nog niets van te merken, behalve al 3 dagen soort pijnlijk gevoel in buik dat je hebt als je ongesteld bent. Niet krampen enzo maar gewoon de beursheid die er dan is van het samentrekken van je baarmoeder als je ongesteld bent.
Na ja we zien het wel. We gaan zo ffies de kinderwagen in elkaar zetten.

Paar maanden terug ik tegen mn man; de eerste week kan de kleine wel in de kinderwagen in onze kamer slapen, dan hoeven we geen wiegje. Nee dat kon niet, vieze wielen in je kamer bla di bla di bla.
Komt ie zaterdag thuis, heeft ie met een college gesproken die net papa is geworden, zegt ie 'ja de eerste week kunnen we ook de kinderwagen in de kamer zetten, want die is dan nog niet gebruikt'
Ik zo van 'dat zei ik maanden terug al en toen wilde je dat niet'. Keek ie me aan of k terstond water in vuur veranderde hihi. Maar okay ik vind het goed hoor ;)

Heerlijk die hormenen ;) Op zich val ik wel mee volgens mijn man en ben ik niet in een monster veranderd. Ook wel eens fijn om te horen. En hij is blij dat ik tot nu toe nog steeds gewoon alles doe; stofzuigen, dweilen, boodschappen etc etc. Meeste van de vrouwen van zijn collegae zijn daar al vrij snel mee gestopt ;)
pi_94752068
Oooohhh TM wat een dotje! En wat fijn dat de BV goed gaat!

Sannne, ze moeten idd met al die meuk maar uit mn buurt blijven. Ik bedoel, inknippen, het idee alleen al :'(
Mijn broer is 2 weken te vroeg geboren, ik 3 weken te vroeg en mn broertje 5 weken te vroeg. De geboorte van mn broertje was in het ziekenhuis (want hij was wel erg vroeg, moest ook in een couveuse), mn broer en ik zijn thuis geboren.

Mn schoonzus was dus wel ingescheurd en zij voelde het wel... dat soort verhalen wil ik dus niet horen, haha! Ik hoop echt dat ik niet inscheur of inderdaad dat ik er niks van voel!
Tralalalaaa
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:42:01 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94752992
mijn moeder is van mijn zus en mij beide te vroeg bevallen ( 5 en 2 weken), mijn schoonmoeder van alledrie, en mijn zus ook van alledrie...
zelf de eerste keer dus bijna 4 weken te vroeg, en maar 1 klein hechtinkje na een stortbevalling...
ik durf nog wel 10 keer bevallen.. (ondanks dat een weeenstorm echt geen pretje is).
en de tip van Mef; dat is echt de beste; probeer gewoon alles te laten gebeuren, ontspannen....

en ik wil ook ff zeggen dat ik het zooooo fijn vind TM, dat het voeden zo goed gaat!!
pi_94753180
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:31 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Tijdens merk je er niks van nee. Achteraf echter :X :X
The way you rock'n'roll
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:48:02 #112
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94753190
TM, wat een dotje!!!! En *O* *O* *O* *O* dat het met BV toch gaat lukken! De aanlegger wint inderdaad!

Mijn moeder heeft van mij een helse bevalling gehad (van maandagnacht tot vrijdagmorgen, is misschien ook wel de reden dat ik enig kind ben B-) ) Jorja was bij mij een spoedks, maar heb wel 22 uur weeën gehad. Ik ben bang dat mijn genen van de lange bevallingen zijn. Maar you never know natuurlijk!

Oh ja, en meldt zonder boeiende info!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:50:44 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94753290
die ene hechting heb ik ook niets van gemerkt; maar idd, de dagen erna was het heeeeel irritant :)
gelukkig had ik een heeeeeel lieve VK (die jullie allen kennen) die mij werkelijk heeft 'verlost' van dat venijnige touwtje..
(was ook het enige waar ik postpartum last van had... naast onwijze tepelkloven ;))
pi_94753363
Ik heb overigens de meeste pijn, nu nog steeds, van het niet meer kunnen ontspannen van mijn bekkenbodem nadat er zoveel druk op heeft gestaan. Dus niet alleen scheuren en hechtingen doen pijn.

Tot zover mijn opbeurende praatje :')
The way you rock'n'roll
pi_94753503
Hier een flinke knip, vacuum en hechtingen, maar ik doe het zo weer opnieuw!! Binnen 8 uurtjes na de eerste wee bevallen (wel ingeleid, maar geen weeënstorm) en alleen de eerste week was wat ongemakkelijk ;) maar in die week heb je ook je kraamhulp!

En de tip van Mefke inderdaad, probeer, hoe lastig ook, te ontspannen! Dat heeft bij mij wel voor vlotte ontsluiting gezorgd (mede mogelijk gemaakt dankzij Remifentanil :P)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:59:43 #116
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94753565
pfff van mij mag het de volgende keer wel iets rustiger; hier 1 uur en 48 minuten na de eerste wee (die direct volgde na het breken van de vliezen, wat spontaan gebeurde zonder voorwerk).
pi_94753567
Al (3) mijn vriendinnen zijn in 2010 bevallen en ik heb daardoor 2 voorbeelden hoe het niet moet (na zwaar lichamelijk verval, toch nog tot ruim 41 weken door laten lopen om er een spoedkeizersnee van te maken, de 2e had een totaalruptuur) en 1 voorbeeld hoe het wel moet (op de uitgerekende datum binnen 7 uur bevallen).
Ik ga voor de laatste :+
pi_94753674
Sannne, dat je de heggescharen etc verre van je wil houden, snap ik heel goed, maar die ruggeprik kom je misschien te heroverwegen.
Ik hoefde ook niet zo nodig. Dacht ik. Toch gehad en ik vond m de bom. Een van de beste dingen die me tijdens de bevalling overkomen zijn (de pethidine staat ook hoog op de lijst :)).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94754150
Bluh vind hem doodeng :D
Ben echt niet bang voor pijn maar prikken en stekende voorwerpen.. Yak!
pi_94754278
Niet bijgelezen, want ben nog behoorlijk wiebelig...

Onze dochter besloot 1 april niet af te wachten en is afgelopen zaterdagnacht 26 maart om 01.36 geboren.
Weeën begonnen vrijdagavond om half 9...ik had eerst niet door dat het echt begonnen was. Het werd snel heftiger en om half 12 hebben we het ziekenhuis gebeld, half 1 waren we in het ziekenhuis, bleek ik 5 cm ontsluiting te hebben. Direct klaargemaakt voor de keizersnee en om 01.36 uur was ze er dan:

Marinde Renée, 47 cm en 2645 gram.
(tweede naam is een vernoeming naar mijn vorig jaar overleden vader René)

Ik ben gister weer thuis gekomen, het is me ontzettend mee gevallen, maar ben nog wel erg wiebelig. Dus tot zo ver even mijn update...fotootje volgt zodra ik me nog wat beter voel.

Oh ja...1 dag BV geprobeerd...te kleine...teruggetrokken tepels plus veel pijn dus toch besloten over te stappen op FV en daar doet ze het heel goed op! Wij zijn hartstikke verliefd !!
pi_94754393
Och Nienna!! Wat een varrassing!! Toch zomaar lekker haar eigen geboortedatum uitgekozen, wat zal dat even een omschakeling geweest zijn!
Ontzettend gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O* Heel veel geluk, liefde en vooral plezier voortaan met zn 3tjes! Ik wens je een hele fijne kraamtijd!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_94754400
Gefeliciteerd Nienna!! Wat fijn dat ze er al is!! En wat een kleintje O+
Veel geluk samen!
pi_94754460
En een broertje voor Lotte *O* Wat gaaaaaf!!

En een prachtig mooi kindjekloontje in t buuksken van KD! Zó fijn! *O*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:27:31 #124
238474 Jeetjejom
pi_94754611
Nienna!!! Gefeliciteerd met je meisje zeg! Geniet er lekker van, rust goed uit en laat je lekker verwennen!
Jouw warmte is genoeg
pi_94754612
Oooh Nienna wat een verrassing! O+ En wat een haast had ze zeg!
Mooie namen hebben jullie gekozen!

Geniet lekker van jullie moppie en ik ben uiteraard heeeeeeel nieuwsgierig naar de foto. :*
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:28:11 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94754649
oh Nienna! Van harte gefeliciteerd! Ik kijk uit naar de foto! Wat een prachtige naam en mooie verwijzing!
pi_94754678
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, Nienna!!!! Geniet, geniet, geniet! *O*
Tralalalaaa
pi_94754823
Van harte met de geboorte van jullie dochter, Nienna! *O* Geniet van jullie kraamtijd!
pi_94755040
Nienna, je meisje had duidelijk zin om bij jullie te zijn! Van harte gefeliciteerd *O*
The way you rock'n'roll
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:38:35 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94755050
Nienna, gefeliciteerd! *O*
pi_94755143
*O* Gefeliciteerd Nienna! *O*

*O* een broertje voro Lotte *O*

O+ O+ Prachtige echo KD! :Y O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94755305
:o OMG, wat doe ik in de top 5?? :o
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:45:47 #133
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94755312
Gefeliciteerd Nienna!
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_94755405
gefeliciteerd Nienna, mooie naam heeft je meiske :)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:57:20 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94755730
gefeliciteerd Nienna!
in de haak.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:04:01 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94755971
Van harte Nienna.

Kom net terug van ziekenhuis. Ga ws. Meedoen met een onderzoek naar het beste beleid van behandelen van zwangeren met essentiele hoge bloeddruk. Ik kan in de groep komen waarbij mijn bd met medicijnen rond de 85 gehouden wordt. Of ik kom in de groep die de bd laat gaan tot 100 en dan kijkt wat het beste is. Nadeel van methode 1, die bv in Canada standaard is, is dat kind lichter blijft. Nadeel van methode 2 is dat er eventueel alsnog complicaties bij moeder kunnen ontstaan. Ik twijfel nog of ik meedoe. Als ik niet meedoe, hangt het van mijn arts af wat er gebeurt. Maar in nl hebben artsen meestal de passieve houding, geen pillen dus.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:08:41 #137
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94756129
Oja, mijn onderdruk was 95. De vp legde uit dat ik tot nu toe een zgn mid pregnancy dip heb gehad, maar dat nu mijn ware bd weer de kop opsteekt. Echter, voor mij is dit normaal en nog geen reden tot alarm.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:12:00 #138
238474 Jeetjejom
pi_94756236
Aventura, lijkt me moeilijk om de beslissing te moeten maken. Waar gaat je gevoel zelf naar uit?

Heb ik hier trouwens al gemeld dat ik helemaal hoteldebotel ben van de Isoki Petite Travellers:

Ik ben niet zo iemand die graag met luiertassen sleept, dus dit is voor mij een ideale oplossing!
Jouw warmte is genoeg
pi_94757731
*O* Nienna, van harte gefeliciteerd!! en wat een mooie naam voor je dochtertje!! *O*
pi_94757751
Nienna! Gefeliciteerd! Een meisje O+ Wat leuk O+

Jeetjejom we staan nu in de top 3 :o ;)

Hier, behalve verbouwingen van binnen, geen nieuws :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:58:51 #141
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94757790
NIenna gefeliciteerd *O*
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:03:40 #142
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94757968
Nienna gefeliciteerd met Marinde! Ze is er *O*. Ik wens jullie heel veel geluk en gezondheid toe met jullie nieuwe gezinnetje!!

De begin-april-baby's willen kennelijk graag in maart geboren worden ;) .
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:04:33 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94757994
Nienna, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94759212
Gefeliciteerd Nienna!

Wat leuk, een zoon voor Linda en broertje voor Lotte *O* jongetjes zijn echt heel leuk

oh KD wat een mooie duidelijke echo, echt al een mini mensje te zien O+ O+ O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94759410
nienna daar is jullie meisje gewoon al!
van harte! heel veel geluk met elkaar (en mooi haar tweede naam :*)

tm wat een mooi plaatje heb je daar gebakken zeg!
pi_94759592
ooooooooooooh Nienna en Nienna-man, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje! O+ *O* *O*
ze kon niet wachten om bij jullie te zijn :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:46:07 #147
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94759699
Nienna van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Marinde!!! wat leuk!

ben heeeeeel benieuwd naar de schoonheid in kwestie (L)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:48:41 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94759789
Nienna, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Marinde!
Leuke naam, erg orgineel, komt niet zo vaak voor volgens mij.

Geniet ervan de komende tijd! :)
pi_94759952
Nienna daar is ze al. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter

@tm wat goed dat je zo doorzet en fijn dat jullie meid het er goed op doet
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:21:36 #150
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_94760935
Gefeliciteerd met Marinde. *O*

KD, mooie echo! O+

tm, wat fijn dat het goed gaat met de bv. Het geven van is bv heel goed voor een moeder met MS, het werkt beter dan remmende medicijnen. Bron :)

Hier weinig te melden, net begonnen met MvM, geen klachten op wat vermoeidheid na, maar dat laatste kan ook komen doordat Annicka een stuk of 5 keer over haar nek ging gedurende de nacht. :O Had wel een bloeding, weer schrikken natuurlijk, maar was een gesprongen adertje. Ik ken het nog wel van Annicka.

[ Bericht 6% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 29-03-2011 14:29:44 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_94761097
Nienna gefeliciteerd!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94761185
Net maar even gebeld voor mijn kraampakket was mijn aanmelding niet geregistreerd ja dan kan ik dus blijven wachten he
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:01:47 #153
238474 Jeetjejom
pi_94762484
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 12:57 schreef Tally het volgende:
Jeetjejom we staan nu in de top 3 :o ;)

Jij weet gewoon dat je over anderhalve week mama bent!!!!!
Jouw warmte is genoeg
pi_94762594
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:01 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]

Jij weet gewoon dat je over anderhalve week mama bent!!!!!
10 dagen O+ En ja ik ben aan het aftellen O+
pi_94763143
Gefeliciteerd Nienna *O* *O*
Wat vliegt de tijd!!! Tally aan de beurt :o O+
pi_94764550
nienna gefeliciteerd!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:48:20 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94766738
Nienna, van harte gefeliciteerd met Marinde! *O*
Leuke naam :Y

ooh en een babybroertje voor Lotte O+
pi_94766802
Gefeliciteerd Nienna *O*
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94767005
Nienna, gefeliciteerd met je dochter! En wat een verrassing dat ze haar eigen datum uitgekozen heeft!

KD< mooie duidelijke echo's zeg!
pi_94772496
Gefeliciteerd Nienna! *O*
Leuke naam. O+
pi_94772839
Nienna, van harte gefeliciteerd met je dochter Marinde Renée! Wat een kleintje zeg. Ben benieuwd naar de foto!
pi_94773785
Nienna! Gefeliciteerd met jullie meisje met een hele mooie naam!

KD mooie echo!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_94773830
KD wat een prachtige echo!! O+

Hier komt de mevrouw van moeders voor moeders morgen voor het eerste keer! ik moet dus urine al in de koelkast zetten, ben benieuwd!!
pi_94773997
Urine in de koelkast zetten voor moeders voor moeders? Dat heb ik niet gehoeven, waar is dat dan weer voor als ik vragen mag?
pi_94774112
Nienna gefeliciteerd! *O*

KD, mooie echo O+

bitterend, succes morgen met MvM. Wat raar dat je al urine in de koelkast moet zetten..? Komen ze de intake doen met de test enzo? Ik kan me niet herinneren dat ik al een dag van tevoren urine klaar moest zetten (de vorige keer dan, ik doe deze keer niet mee).

Pfrt kan iemand mij eraan herinneren dat zwanger zijn uiteindelijk wel leuk is? En dat ik mijn energie wel weer terugkrijg? Ik ben zó ontzettend Moe dat het echt niet meer grappig is. En ik ken heus wel de moeheid van nachten lang slecht slapen, maar dit is van een heel ander kaliber, bijna verlammend zulke moeheid. Bah.
¿
pi_94774320
Die vrouwtje komt om kwart voor 10, ik moet de eerste ochtend plas(rond half 8) opvangen in een bekertje en in de koelkast bewaren ja! ik dacht dat het gebruikelijk was? maar zo te lezen is het raar?

aww ik hoop dat je snel weer meer energie hebt JufJannie!! kan je niet vroeg naar bed?
pi_94775945
Nou of het raar is weet ik niet, maar ik hoefde het niet te doen iig. Op zich klinkt het nite zo raar hoor, ochtendurine opvangen.

En dankje. Ik ga vroeg naar bed (gister kwart over 9 :o ) maar ik slaap gewoon enorm slecht, woel en droom veel, word minimaal 2x wakker om te plassen ( NU AL }:| ) en 't kind heeft helaas ook weer een slechte slaapperiode dus da's nog minimaal 1x eruit. En dan word ik 's ochtends wakker en ben ik gewoon nog steeds helemaal op. -O-
En echt, ik heb denk ik liever dit dan de hele dag kotsen hoor, dat lijkt me veel zwaarder! Maar ik moest wel ff klagen :@ mijn man, normaal altijd heel lief en begripvol, snapt het ook niet. Die zegt ook "ga dan vroeg naar bed". Dat doe ik dus al. En het helpt niet. :{
¿
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:10:48 #168
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_94775946
Nienna, van harte met de geboorte van je dochter. Prachtige naam! Ik wens je een spoedig herstel toe en geniet van alles O+
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_94776142
Dat klinkt ook niet prettig hoor Juffrouwjannie.
Je hebt je slaap ook gewoon nodig.
pi_94776854
JufJannie: wanneer ben je uitgerekend? ik weet niet of zo moe zijn 'beter' is dan zoveel overgeven...ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment het niet meer trekt :* ik ben nu denk ik in mijn 5de week en ik begin ook de vermoeidheid te voelen...vooral dromerigheid..ik lijk altijd met mijn hoofd ergens anders te zijn
pi_94777741
Ik ben nu bijna 7 weken, bitterend. Twee weken geleden had ik nergens last van. Het is redelijk plotseling op komen zetten, samen met de misselijkheid. Maar die vind ik niet eens zo erg (blijven eten, dan komt het wel goed _O- ).

Nou ja, over een paar weken zal het wel weer beter gaan... :{
Einde geklaag! :)
¿
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:40:24 #172
100412 mefke79
komt goed!
pi_94777863
Nienna, nou al een lekker eigenwijs meisje dat gewoon lekker haar eigen datum kiest. Gefeliciteerd!

JJ, komt goed. Echt. Ik weet het zeker. Dat plassen gaat straks weer over (voor een maand of drie), je energie komt terug en dan is zwanger zijn best leuk. Echt. :*

Ik had mijn zwangerschapskaart nog even goed bekeken. Mijn buik is gewoon helemaal niet gegroeid sinds de vorige keer. Dat is toch raar of vergis ik me nu. Vorige keer 28 cm, nu weer (vorige keer was met 27 weken, nu dus met ruim 30)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:45:25 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94778135
@Mefke, mijn buik is nog nooit gemeten. Dat is dus bb geen standaardprocedure?
Weet verder niet of het erg is. Volgens mij is zo'n meting niet erg nauwkeurig. Wat als je de dentimeter nou iets hoger of lager doet?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:47:24 #174
100412 mefke79
komt goed!
pi_94778274
Dat meten doen ze hier altijd. Van schaambeen naar bovenkant baarmoeder...ben ik de enige waarbij ze dat doen?
pi_94778323
Fijn JufJannie...weet ik wat me te wachten staat over 2 weken :9 :Z :r
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:53:36 #176
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94778646
Mef, heb ff op mijn kaart gekeken, wordt hier ook gemeten vanaf 27wk iig.

27wk 28
30wk 29
33wk 33

Bij mij dus ook maar 1 cm gegroeid van 27 naar 30 weken, daarna ging het wat harder. Anders ffkes overleggen met vk.
Alexa en Seth zijn lief
pi_94778912
ik ben lekker van mn kwaaltjes af, maar iets van 3 dagen misselijk geweest met vlagen..
wel moe, maar dan ging ik gewoon om half 9 naar bed :)

wanneer heb je een echo jufjannie?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:03:53 #178
100412 mefke79
komt goed!
pi_94779300
nou ja, ik heb het dus heel expliciet gevraagd omdat ik zelf al vond dat mijn buik niet gegroeid was. Ik zag pas later op de kaart dat dat dus ook echt niet zo was. Maar meer dan 'neem op tijd rust' kwam er niet uit.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:06:39 #179
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94779478
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:03 schreef mefke79 het volgende:
\Maar meer dan 'neem op tijd rust' kwam er niet uit.
Das ook lekker makkelijk :o

Nou ja, bij de volgende controle gewoon nog ff de nadruk op leggen. Bij ons zitten er drie op de praktijk, die ook alledrie heel anders over dat soort dingen kunnen denken
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:07:02 #180
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_94779502
Nienna, van harte gefeliciteerd! *O*
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:17:11 #181
100412 mefke79
komt goed!
pi_94780181
Takkembah, zit jij in mijn praktijk ofzo...(ik weet eigenlijk wel zeker dat het niet zo is...). Die van gisteren vind ik de minst aardige. Ik vertelde dat ik Driekus zo min mogelijk til en dat het zo onhandig is dat ie de trap alleen maar op loopt, niet af. Zegt ze " ja, hij is eigenwijs, heeft ie niet van een vreemde denk ik zo" om er richting mijn zusje aan toe te voegen " dat krijg je he, bij de tweede, dan kennen we je al een beetje" .
Nou ja, jouw cijfers stellen wel gerust moet ik zeggen.
pi_94780500
mefke...ik vind het beetje onbeschoft om zo over jou te praten terwijl je daar zit :{
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:22:22 #183
100412 mefke79
komt goed!
pi_94780565
ach ja bitterend, zoals ik al zei, ik moet haar niet. En ik vrees dat het wederzijds is. Was de vorige keer ook al zo. Gelukkig zijn de andere twee dames wel aardig.
pi_94780607
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:57 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben lekker van mn kwaaltjes af, maar iets van 3 dagen misselijk geweest met vlagen..
wel moe, maar dan ging ik gewoon om half 9 naar bed :)

wanneer heb je een echo jufjannie?
Volgende week donderdag...
En mazzel hoor, zo weinig kwaaltjes!

@bitterend, niet vergeten hè, elke zwangerschap is anders. Dat ik moe ben betekent niet dat jij dat ook wordt :)

@Mef, jammer dat je zo'n stomme vk hebt. Bij mij werd ook nooit m'n buik gemeten, sterker nog, de vk die ik had vertelde dat dat heel weinig zei, want je kindje kan best doorgroeien maar dan naar binnen toe, of opzij, of hoe dan ook. Buikmaat zegt dus niks, dus gingen ze 't niet meten ook..
¿
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:24:12 #185
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94780695
WTF Mef :o
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:26:13 #186
238474 Jeetjejom
pi_94780827
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:47 schreef mefke79 het volgende:
Dat meten doen ze hier altijd. Van schaambeen naar bovenkant baarmoeder...ben ik de enige waarbij ze dat doen?
Hier meten ze ook altijd hoor! En ik heb even gegoogled, het aantal cm + 4 moet ongeveer het aantal weken zijn dat je bent. Ik had de laatste keer (dacht) 33 cm, en dat was dus goed....
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:27:53 #187
100412 mefke79
komt goed!
pi_94780944
Ik ga morgen wel even zoeken op de kaart van Driekus wat het toen was. Ik vrees dat mijn manneke weer net zo'n lange is als Driekus en dat ie zich dus heeeeel goed kan opvouwen.
pi_94781275
Mefke, bij mij meten ze niet met de cm, maar noteren ze wel de hoogte van de baarmoeder...

Die was afgelopen keer halverwege tussen de navel en het borstbeen, de keer daarvoor op 1/3, en de keer daarvoor op 1/4..

Ik ben ook wel benieuwd hoe het volgende keer is, gelukkig heb ik dan de groeiecho op dezelfde dag als het bezoek aan de verloskundige, dus kan ik gelijk de resultaten bespreken met haar...
pi_94781483
Oeh mefke wat een hork van een vk
Dan loopt mijn buik wel erg achter. Is trouwens alleen de laatste keer in het z-huis gemeten.
28wk en 22cm
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:36:59 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_94781607
Ook de hoogte van de baarmoeder was hetzelfde als de vorige keer: halverwege borstbeen.
pi_94782822
Heb je je kaart van Driekus nog? Dan zou je de groei toen kunnen vergelijken. Ik hoorde iig dat bij een volgend kind het vaak gebeurt dat je buik de eerste tijd heel hard gaat, en dat de groei dan later bijtrekt. Is al eens eerder opgerekt geweest enzo. ;) /edit en ik lees nu net dat je dat zelf al zegt :D

F_R, ik zit bij de 3e op ca 26/27 weken op 25cm. Heeft ook met je model lijf en model baarmoeder te maken maar precies weet ik 't ook niet. Bij de andere 2 zwangerschappen kreeg ik rond de 30/33 weken een echo in het ziekenhuis om de groei vd baby te bekijken omdat ze vonden dat m'n buik niet goed genoeg groeide, maar met de baby's was dan wel alles goed (de jongste liep toen zelf een week voor in groei). Het is een hulpmiddel, en niet heel erg exact.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:55:05 #192
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94782990
Nienna, gefeliciteerd :)

Bij mij meten ze ook pas sinds de laatste paar keer op.. alleen zie ik nu pas op de zwangerschapskaart dat er bij 17 weken bij leven: 'dubieus' staat :o ??

Als ik de kaart goed lees is het bij mij als volgt:

22w2d : 21cm
26w2d: 25cm
29w5d: 29cm
32w5d 34cm

Dit haal ik eruit, want er staat nogal wat gekrabbel erbij

Mef, wat erg dat je zo'n onbeschofte VK hebt. Het zou echt mijn angst dan zijn om die persoon bij de bevalling te krijgen :S Je gaat er nog erg goed mee om in ieder geval :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_94783047
Het kindje was qua groei ook prima. Ik zelf ben ook nog geen kilo aangekomen
pi_94783148
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:55 schreef The_Tankgirl het volgende:
Nienna, gefeliciteerd :)

Bij mij meten ze ook pas sinds de laatste paar keer op.. alleen zie ik nu pas op de zwangerschapskaart dat er bij 17 weken bij leven: 'dubieus' staat :o ??

Als ik de kaart goed lees is het bij mij als volgt:

22w2d : 21cm
26w2d: 25cm
29w5d: 29cm
32w5d 34cm

Dit haal ik eruit, want er staat nogal wat gekrabbel erbij

Mef, wat erg dat je zo'n onbeschofte VK hebt. Het zou echt mijn angst dan zijn om die persoon bij de bevalling te krijgen :S Je gaat er nog erg goed mee om in ieder geval :)
Bij mij stond er bij 21wk dubieus bij leven maar dat hebben ze ingevuld omdat ik zelf had aangegeven het maar heel soms te voelen en nog vaak te twijfelen of het wel het kindje was.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:02:30 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94783563
Wat een vreemde formulering, dubieus.

Toen ik vanmorgen naar huis liep voelde ik mijn schaambeen ineens heel erg, een hard en stekend gevoel. Wat zou dat kunnen zijn?
Verder voel ik me gestrest, beetje gedoe op mijn werk. Zit weer eens diep in mijn aloude valkuil: uit verantwoordelijkheidsgevoel gaten dichten die ik niet moet dichten. Zucht.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:04:01 #196
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94783730
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:57 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Bij mij stond er bij 21wk dubieus bij leven maar dat hebben ze ingevuld omdat ik zelf had aangegeven het maar heel soms te voelen en nog vaak te twijfelen of het wel het kindje was.
Ah, bedankt voor de uitleg, niet dat ik mij zorgen maak want we zijn nu alweer heel wat weekjes verder.. maar toch een rare notering op de kaart vind ik :P
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:13:12 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_94784618
poemojn ik heb de kaart van Driekus nog ja, dus daar ga ik morgen even op kijken (hij ligt bij Driekus op de kamer, anders was ik er al lang bij geweest). Maar ik vrees dat ik niet de standaard tweede-zwangerschap-buik heb. Of, zoals mijn zussie het uitdrukte: jij ben stiekum nog aan het afvallen op de rest van je lichaam, alleen je buik groeit. En daar heeft ze gelijk in. Ik houd nu ook bijna geen vocht vast itt de vorige keer.
Heb trouwens vandaag alvast voor 1 onderwerp de gehele overdracht afgerond en heel veel voorbereid voor maandag. Maandag begint mijn vervanger al...dan hoef ik alleen nog maar beleid dingen te doen, geen dagelijks werk meer.
pi_94785807
Mefke, ook mijn buik wordt gemeten en als ik het me goed herinner al vanaf zo'n 16 weken. Ze geven dezelfde uitleg als Jeetjejom al zei: meten van schaambeen tot bovenkant baarmoeder + 4 cm is ongeveer het aantal weken zwangerschap.
Ze noteren het niet op mijn kaart, maar het komt in mijn dossier en dat krijg ik bij 37 weken mee naar huis.

Ik vind trouwens de opmerkingen van je verloskundige wel te ver gaan hoor. Als ik het zo lees was ze een beetje popiejopie aan het doen tegen je zus. Onzeker wellicht?? Maar zo bouw je niet echt een vertrouwensband op en als zo iemand net dienst heeft tijdens jouw bevalling........
Ach, ik heb ook 3 verschillende waarbij ik er eentje minder graag heb. Maar meer omdat ik niet weet wat ik aan haar heb en ze vrij laconiek doet als ik met een vraag kom.

Aventura, dat gevoel heb ik ook wel eens. Het kunnen je banden zijn, het kan ook je kindje zijn dat een beweging richting je bekken maakt dat net ff onprettig bij jou aanvoelt.
pi_94786041
Juffrouw Jannie (ik wist dat ik iemand vergat |:( ): ik was ook zo ontzettend moe in het begin. Echt, alleen maar voor je uit kunnen staren op de bank, maar niet kunnen slapen 's avonds. Bij mij hielp het wel om rond 16.00/16.30 even een uurtje te slapen voor het eten.
Lukt dat of is dat moeilijk met het werk van je man en de kleine die rondloopt?
Uiteindelijk ging het bij mij over en zelfs nu met 35 weken heb ik er geen last van. Alleen hou ik de avond voor mezelf. De dingen die ik wil doen doe ik overdag en dan is het wel genoeg geweest.
Dus als je mijn patroon aanhoudt komt het echt goed en ga je onwijs genieten van je zwangerschap vanaf ongeveer 12 weken (en dan negeer ik even de andere kleine kwaaltjes :+ )
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:49:32 #200
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94787186
hmmm nou mijn energie is nog steeds heeeeeeeeeeeeeeel veel te zoeken, en ik zit inmiddels op bijna 19 weken..
pi_94787310
Das dus echt niets BJ, maar daarom zei ik ook: als je mijn patroon aanhoudt.....Maar ja, iedereen is anders zwanger dus daar is geen peil op te trekken.
Ik hoop dat het snel over is bij iedereen die zo moe is, want ik weet nog hoe ellendig ik me erbij voelde. :*
pi_94795848
Ik baal er ook wel van hoor, dat ik nog steeds niet heel veel meer energie heb dan eerder in de zwangerschap...

Zo, vroeg opgestaan, vandaag een dag praktische toetsen afnemen, en dan heb ik de ergste drukte weer gehad...
  woensdag 30 maart 2011 @ 07:00:20 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94795924
Hier ook de moeheid hoor, maar geen misselijkheid, dus ik knijp mijn handjes dicht!! En ja, dat 's nachts wakker worden, check. Een uur voor de wekker ongeveer, ook heel fijn.
Het lijkt overigens of mijn lief meer last heeft van hormonen dan ik :D Hij is bezig met allerlei klusjes in huis en tuin, opruimen enzo... normaal moet ik dat altijd even aangeven enzo en nu kom ik thuis, is hij weer dingen aan het doen. Daarnaast had hij al allerlei plannen voor de kinderkamer (die ik gelukkig ook leuk vind! ;) ) Lief vind ik het O+

Onzekerheid is bij mij nog niet weg. Vraag me echt zo af en toe af of er echt wel wat groeit in mij... nog 2 weken - 1 dag....
  woensdag 30 maart 2011 @ 07:25:27 #204
238474 Jeetjejom
pi_94796087
Goedemorgen dames! Live vanonder het dekbed, redelijke nacht gehad, heel klein beetje gerommel maar eigenlijk niet de moeite waard. Als ik dan op korte termijn moet bevallen dan svp vandaag, want ik wil niet op 31 maart of 1 april bevallen ivm verjaardagen in familie/bij vrienden :D
Vanmiddag naar de gyn, ben eens benieuwd wat ze te melden hebben....
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 30 maart 2011 @ 07:55:18 #205
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94796321
Goedemorgen. Straks naar VK. Verder wel wat dingetjes te doen.
pi_94796684
Goedemorgen dames!

Zeer diep geslapen vannacht.. En we hebben gisteren de kinderwagen gehaald O+ Fijne gedachte dat er straks een lief klein baby'tje in ligt *;
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:37:55 #207
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94796782
Oe JJ, misschien gaat het vandaag wel wat harder rommelen!
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
tm, wat fijn dat het goed gaat met de bv. Het geven van is bv heel goed voor een moeder met MS, het werkt beter dan remmende medicijnen. Bron :)
Thanks GWS, ik kende de studie inderdaad. Was, naast het belang voor Saartje op nr. 1 uiteraard, ook een hele belangrijke motivatie om vol te blijven houden. Het meiske is natuurlijk ook gebaat bij een zo gezond mogelijke mama :s) . En ik zelf natuurlijk ook! Ik krijg trouwens zolang ik zelf voed ook nog 1x per maand een gammaglobuline-infuus om de boel extra rustig te houden. Daar worden goede resultaten mee behaald.
pi_94797346
Hallo allemaal! Ik kom me hier ook melden!

Hier even kort mijn post ook in het andere topic: Twee weken terug wilden we mooi tickets boeken naar zuid amerika om rond te trekken. Ik dacht de ochtend ervoor; laat ik voor de zekerheid toch maar even testen of ik niet zwanger ben, just in case. Zonde van al het geld voor de tickets anders! Als ik zwanger was zouden we nl niet gaan.; Maar goed, ik voelde niks en had nergens last van. De dag erna zou ik ongeveer ongesteld moeten worden. Ik doe heel achteloos de test.... Knalt er toch een enorm donker 2e streepje vanaf!!!!!!!!!! Niet normaal!!!
Ik helemaal trillend mijn vent wakker gemaakt. Hij chagarijnig: wat is er toch aan de hand! Hij schrok zich helemaal wezenloos. Toen hij hoorde dat hij toch vader werd stond ie meteen naast zijn bed te springen! Haha, echt geniaal! Ik heb nog een uur zitten trillen, was veel te laat op werk (ja, brug stond open enzo). Het dringt nu ook pas echt door, vanaf die dag zijn we helaas alleen maar druk in de weer geweest.

Ben nu in mijn 7e of 8e week alweer, dus denk rond half november bevallen. Wel enorm moe de hele tijd! poe! Voel me een oude taart. En het is wel spannend allemaal, hoop echt dat het goed gaat en ik straks de 12 weken voorbij ben...
pi_94797481
Wanneer knalden jullie uit je broek eigenlijk? Is het raar dat ik dat nu al heb? Voel me nog niet dik genoeg om echt een zwangerschapsbroek aan te gaan doen. Hoe deden jullie dat?
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:18:14 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94797518
Gefeliciteerd!

Hier zaten broeken ook al snel minder lekker. Droeg toen wat vaker een panty of legging met een rokj of jurk.
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:22:12 #211
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94797596
Gefeliciteerd cholateaddict! *O*
pi_94797663
Gefeliciteeerd Chocolateaddict! *O*
Net met 2 andere collegas even een overleg gehad over mijn verlof en mijn nog openstaande uren.. Morgen geeft mijn baas aan bij mijn "duo-baan" collega dat ik vanaf a.s. maandag mijn uren af wil gaan bouwen. Elke maandag vrij tot aan mijn verlof. Hoop zo dat het doorgaat! Dan hou ik nog ruim 100 uur over, dat kan en mag ik meenemen naar volgend jaar.. /duimmodus
pi_94797756
Cholateaddict ook hier nog een keer: gefeliciteerd *O*
En die broeken: tja ik liep met 10 weken al met positiebroeken hoor, omdat het niet meer ging.
pi_94797938
Cholateaddict gefeliciteerd!

Ik zit nu op de grens van broeken die krap zitten en positiebroeken die nog te ruim zitten. Dus doe ik soms even een knoopje los.
Gisteren goedgekeurd bij de vk en ze vond dat ik een mooi bolletje heb.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_94798063
Ik heb nu met bijna 16 weken ook nog gewoon mijn gewone broeken aan. Bij de jongste kon dta met 11 weken al niet meer. Vlos zei dat dat heel normaal is bij een derde. De kleine lag ook echt helemaal onderin. Ver onder de navel nog.
pi_94798150
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:46 schreef Vlindur het volgende:
Ik mag 6 april voor de echo. Ben nu al zenuwachtig :D
wij ook! maar voor jou is het spannender, omdat het je eerste is natuurlijk. succes meid!
pi_94798159
haha, grappig al die verschillen zeg! mijn leggings zijn me ook al te strak, zit niet echt lekker. bedankt voor alle felicitaties! leuk om eens aan mensen te vertellen. Alleen onze ouders weten het nog maar.
pi_94798163
Gefeliciteerd cholateaddict!
pi_94798194
Nienna, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Marinde!
pi_94798561
Gefeliciteerd Nienna! Mooie naam!
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:27:17 #221
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94799585
Waar komt de baby van Nienna opeens vandaan? Nienna?

In ieder geval van harte gefeliciteerd met je dochter!!!!!! *O* *O* *O* *O*

Cholateaddict van harte met je zwangerschap.

Oeiiii nu sta ik dus echt officieel op nummer 1 nu Nienna is bevallen :Y
pi_94799719
Ben ik de enige die nieuwsgierig is naar de kleine van Grizzlybear? Zijn vrouw werd toch afgelopen zondag ingeleid??
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:36:34 #223
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94799891
Een paar pagina's terug is daar ook al om gevraagd; ik ken Grizzlybear verder niet.
Ik mag hopen dat de baby er nu dan wel is, als ze zondag is ingeleid :Y

Jeetjejom & Tally; bij jullie inleidingen ofzo? of bij jullie net als hier wachten tot het moment daar is?

Over uurtje trouwens weer naar VK toe. Vond gisteren op mn eigen bloeddrukmeter mn bloeddruk wat hoger dan normaal; maar nog niet boven grens die het mag zijn (normaal 130/70 gisteren op mn eigen apparaat (heel goed appartaat) 132/85 ben benieuwd zo)
pi_94799921
Hoi

hier ben ik nog is.. druk druk druk...

proficiat alvast voor de nieuwe mama's en papa's

proficiat en welkom aan de nieuwe zwangeren...

Hier vrijdag 15 weken en sinds paar daagjes last van mijn buik... moet denk ik wat meer rusten.. maar is zo moeilijk als men aan het verbouwen zijn... en het duurt nu toch al eventjes zou nu eindelijk willen kunnen zeggen dat alles eindelijk af is 8)7

sorry heb verder niet bijgelen... maar hoop nu toch weer af en toe te kunnen langskomen.. tijdens de rustpauzes ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lujaxa op 30-03-2011 11:20:40 ]
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94800177
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:16 schreef cholateaddict het volgende:
Wanneer knalden jullie uit je broek eigenlijk? Is het raar dat ik dat nu al heb? Voel me nog niet dik genoeg om echt een zwangerschapsbroek aan te gaan doen. Hoe deden jullie dat?
Ik heb vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan, zit heerlijk! Ik ben pas 13 weken dus het is niet echt nodig maar wel comfortabel :Y

Wat gaan jullie trouwens supersnel met dit topic, ik houd het niet bij!
pi_94800261
Gefeliciteeeerd Choco!!

De vrouw van MvM was hier...heeft veel flessen achter gelaten.....pfoe. Ik denk dat na 10 weken zal ik wel blij zijn als ik gewoon op de wc mag zitten plassen en door spoelen hoor!
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:51:58 #227
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94800368
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:48 schreef bitterend het volgende:

De vrouw van MvM was hier...heeft veel flessen achter gelaten.....pfoe. Ik denk dat na 10 weken zal ik wel blij zijn als ik gewoon op de wc mag zitten plassen en door spoelen hoor!
Ik vind het urine opvangen voor het bezoekje aan de VK al irritant ;) Ik vind MvM een zeer goed initatief, maar het is inderdaad wel even een werkje.
Veel succes!
pi_94800559
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:36 schreef J-net het volgende:
Jeetjejom & Tally; bij jullie inleidingen ofzo? of bij jullie net als hier wachten tot het moment daar is?

Inleiding? Nee keizersnede :)
pi_94800609
En urine opvangen voor MvM vond ik geen probleem. Ik vond het niet stinken. En normaal gesproken hebben we geen wc boven dus vond ik het zelfs handig :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:03:07 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94800761
Beetje smerig verhaal. Vanmorgen moest ik plassen en toen ik opstond rolde er nog een drupje langs been, doorzichtig/wit. Nu wil ik zonet onder de douche stappen, drupt er weer zoiets op de grond. Wat is dit denken jullie, ik heb dit nog niet eerder gehad...VK bellen of overdreven?
Sorry voor de details...
pi_94800769
M'n broeken passen nog wel, maar ik denk niet dat het heel erg lang duurt voordat ik positiebroeken aan ga schaffen :)

Ik hoop dat ik snel mn kindje ga voelen. Ik probeer elke dag wel even te liggen en dan hoop ik dat ik wat voel, maar ik voel nog niks waarvan ik denk, dat is het. ja, soms wel, maar dan denk ik, 'dat zit toch te hoog?'
Ik weet echt niet op welke hoogte ik het moet gaan voelen. Ben nu 15,5 week :)

Ohja, gefeliciteerd chocolateaddict en welkom!!
Tralalalaaa
pi_94800787
Aventura, kan dit geen afscheiding zijn oid?
Tralalalaaa
pi_94800864
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:03 schreef Aventura het volgende:
Beetje smerig verhaal. Vanmorgen moest ik plassen en toen ik opstond rolde er nog een drupje langs been, doorzichtig/wit. Nu wil ik zonet onder de douche stappen, drupt er weer zoiets op de grond. Wat is dit denken jullie, ik heb dit nog niet eerder gehad...VK bellen of overdreven?
Sorry voor de details...
Afscheiding. Word alleen maar erger. Ik dacht later dat mijn vliezen al gebroken waren zo veel verloor ik. Niet alleen als ik sta :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:07:43 #234
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94800932
Ja, ik vermoedde al zoiets. Maarja een angstig stemmetje zegt dan: ms vruchtwater?

Maar daar gaan we niet vanuit na 25 weken :)

Thanks! Zal de inlegkruisjes eens afstoffen. Tis echt veel.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:10:35 #235
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94801052
als je het niet vertrouwt ffies de VK bellen; ik heb vorige week een test gehad met een soort oorstokje dat verklikt of het vruchtwater is of niet.
Bij mij was het afscheiding en geen vruchtwater.
pi_94801053
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:07 schreef Aventura het volgende:
Ja, ik vermoedde al zoiets. Maarja een angstig stemmetje zegt dan: ms vruchtwater?

Maar daar gaan we niet vanuit na 25 weken :)

Thanks! Zal de inlegkruisjes eens afstoffen. Tis echt veel.
Sla ze maar goed in :') Ik had later (nu gelukkig minder) gewoon echt maandverband nodig zo veel was het.
pi_94801304
take a picture ik voel ons baby'tje af en toe en is toch ook al hoog.. rond mijne navel en als ik luister met angelsound moet ik ook lang navel luisteren om hartje te horen..

afscheiding zwijg me er van.. hier is het ook weer begonnen |:(
Kyan
pi_94801353
Gister tijdens het eten zeg ik opeens: En weer een dag voorbij! Meer in de zin van nog even en dan is ons dochtertje er *O*
Zegt mijn man: Ja de tijd vliegt voorbij. Ik: Mja die paar dagen kruipen voorbij.
Na wat happen eten zeg ik opeens: Nog even en dan zitten we hier met een puber aan tafel :o
Dat vond mijn man minder om te horen :D
pi_94801524
Jeutje Luxaja dat zit wel hoog dan! Ik dacht dat ik het moest voelen net boven mn schaambeen ofzo :P Ik heb echt geen idee!

Waar ik vandaag echt last van heb zijn hormonen!! Zat ik in de auto naar 3FM te luisteren en Giel ging een liedje draaien welke Nederlandse artiesten hebben opgenomen voor Japan. Een ongelooflijke kutplaat (vind ik dan) maar de tranen biggelden over mn wangen. Ik huil nooit bij kutplaten (helemaal niet als Lange Frans dan ook eens sjijn rep djoet yo) en nu.... :') :') :')
Tralalalaaa
pi_94801594
vond het ook hoog.. maar misschien omdat het hier ons 5de zwangerschap en 4de kindje is...

ken dat huilen om niks... en dan zo aan de schoolpoort je kindjes zien spelen en dan even andere kant opkijken omdat je je toch beetje schaamt omdat die tranen weer rollen |:(
Kyan
pi_94801676
ik kwam dit tegen of het klopt weet ik niet

maar denk voor eerste zwangerschap dat je wel ongeveer idee kunt krijgen hiermee
Kyan
pi_94801931
Ja dat zou wel goed kunnen inderdaad dat je het daarom al hoger voelt.
Nou, ben benieuwd... kan me gewoon niet voorstellen dat ik zondag as alweer 16 weken ben.
Als ik de 17 weken heb gehaald doe ik een dansje! *O* haha :P
Tralalalaaa
pi_94801954
Zo heb ik zondag 3 uur lang gejankt omdat mn broertje geen milkshake voor me meebracht toen hij hier kwam :D En er zelf wel een had!
Draaaama's!

Handig plaatje lujaxa!
Ik ben bijna 22 wk en mijn baarmoeder zit op navelhoogte.
Maar je kan ook een hoge smalle baarmoeder hebben werd mij verteld, dus groot kans dat ie dan wat hoger ligt.

Gefeliciteerd cholateaddict!
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:37:23 #244
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94802065
Dat van dat plaatje klopt wel als ik mijn buik zie.
Ik heb vlak onder mijn borstbeen echt een soort hoekige rand waar vanaf mijn buik opzwelt.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:38:36 #245
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94802111
Janken, ik barstte gister in tranen uit toen ik om half 10 voor de balie van het zkh stond, terwijl ik om half 11 een afspraak had. :')

Vriend pakte het heel laconiek op en nam me mee voor een kop koffie, en ik me maar rot, schuldig en dement voelen...
pi_94802669
Leuk he, hormonen!!! Met de kleinste dingetjes vandaag krijg ik al tranen in mn ogen :') Waar slaaaaaat dat op?? Hahahaha.

En nu hebben we het over het kindje voelen. Ik voel net allemaal plopjes net boven mn schaambeen en ik meteen paranoia. Is dit het nou? Of beeld ik het me in? Zijn het dan toch mn darmen? Wel heeeeel toevallig dat ik het nu ineens zou voelen etc etc etc.
Tralalalaaa
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:56:20 #247
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_94802735
Ik jankte de ogen uit mijn opgezwollen hoofd omdat Philips een cheque twv 250.000 euro langs kwam brengen in het Glazen Huis van 3FM... Gelukkig ben ik nu hormonaal weer wat meer in balans :D.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:57:36 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94802789
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Leuk he, hormonen!!! Met de kleinste dingetjes vandaag krijg ik al tranen in mn ogen :') Waar slaaaaaat dat op?? Hahahaha.

En nu hebben we het over het kindje voelen. Ik voel net allemaal plopjes net boven mn schaambeen en ik meteen paranoia. Is dit het nou? Of beeld ik het me in? Zijn het dan toch mn darmen? Wel heeeeel toevallig dat ik het nu ineens zou voelen etc etc etc.
Ha ha, herkenbaar! Maar je kunt er wel vanuit gaan dat het je kind is hoor. Let maar op, vanaf nu voel je het vaker en opeens is het normaal.
pi_94802901
Nou ik heb dus eigenlijk nooit last van mn darmen ofzo, en als ik wat voel dan zit dat echt veel hoger. Nu voelde ik net dus allemaal plopjes, maar ik vind het zo vreemd dat ik echt precies net het voor het eerst voel, net nadat ik hier kom mekkeren 'ik weet niet waar ik het moet voelen bladiebladiebla'.
Tralalalaaa
pi_94802930
Omdat je er nu extra op let ;)
Ik heb een paar weken (nouja, 2 ofzo) niet durven geloven de baby te voelen, net zoals jij het omschrijft. Achteraf denk ik dat ze het toch echt was!
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:03:00 #251
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94802975
Het is echt de baby hoor! geloof me nou maar :P
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:08:52 #252
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_94803181
Gefeliciteeerd Chocolateaddict!

En Nienna gefeliciteerd!!

Vanmorgen (vandaag 30 wkn) groei echo gehad. Ze is 29 weken :). Volgens de echografiste mooi binnen de normale normen.
Niet mieten! Door gieten!
pi_94804061
Weten de meeste van jullie de hartslag van de baby?
Vorige week tijdens het luisteren van het hartje dacht de vlos dat we een meisje kregen. Hartslag was 150. Vond het wel grappig om te horen. Nu was ik benieuwd of jullie dat ook weten.
pi_94804137
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Weten de meeste van jullie de hartslag van de baby?
Vorige week tijdens het luisteren van het hartje dacht de vlos dat we een meisje kregen. Hartslag was 150. Vond het wel grappig om te horen. Nu was ik benieuwd of jullie dat ook weten.
Dat bakerpraatje is hier al vaker vergeleken en er was geen peil op te trekken. Mijn jochie zat ook op 150.
The way you rock'n'roll
pi_94804204
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat bakerpraatje is hier al vaker vergeleken en er was geen peil op te trekken. Mijn jochie zat ook op 150.
Ja Mikael en Leander zaten allebei op 160. Dus hecht er ook niet veel waarde aan. Maar vond het wel geinig dat ze meteen zei: Oh hartslag 150, word denk ik een meisje!!
pi_94804700
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef Aventura het volgende:
Het is echt de baby hoor! geloof me nou maar :P
Haha, nouja ik laat het maar als 'plausibel' waarderen, haha!

De hartslag van mijn kindje is altijd zo'n 160 ofzo. Geen idee nog wat het wordt :P
Tralalalaaa
pi_94804797
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:54 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Geen idee nog wat het wordt :P
We lopen ook gelijk op. Ben 1 dag verder dan jij bent :D
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:01:54 #258
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94804993
2 weken terug was hartslag 160, vorige week weet ik niet en nu was het 149.

Mijn VK voorspelde net dat het een knul wordt die tussen de 7 en 7,5 pond weegt.

Wij weten niet wat het wordt; veel mensen kijken naar hoe ik draag en voorspellen een meisje.

Ik heb echt geen idee; ik ga het wel zien als het er uitkomt.

Verder was de check up weer helemaal goed; bloeddruk ietsjes hoger: 130 over 75. Verder ligt de baby echt al goed met het hoofdje vast in het bekken en verder merkte de VK ook wel dat baby en ik een strijd voeren om het middenrif; kleine duwt billen daar heel hard in en ik wil graag nog een beetje ademruimte.

Ach we gaan het allemaaaaaaaal wel zien.
pi_94806900
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:56 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

We lopen ook gelijk op. Ben 1 dag verder dan jij bent :D
Nou, dan gaan we nog een wedstrijdje doen wie het eerste gaat werpen :P ;)
Tralalalaaa
pi_94808840
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef J-net het volgende:

[..]

Ik vind het urine opvangen voor het bezoekje aan de VK al irritant ;) Ik vind MvM een zeer goed initatief, maar het is inderdaad wel even een werkje.
Veel succes!
toen die vrouw hier was liet het conserveringsmiddel ruiken, ik dacht "ah dat overleef ik wel"

nu zit er plas in.....doe ik het open voor nog een plas....man man wat een geur!!! ik ging bijna over mijn nek.... :r

Aventura: ik zou ook schrikken...gelukkig zijn hier zoveel mensen die het al eerder hebben mee gemakt :Y
pi_94809717
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Nou, dan gaan we nog een wedstrijdje doen wie het eerste gaat werpen :P ;)
Haha is goed. Ik denk zelf dat ie de 18 komt. Dus 1 dag te laat. De oudste was precies op tijd. De jongste 10 dagen te laat. We zullen zien. Datumtweeling is ook leuk :Y
pi_94810905
Nou ik denk dus dat het 2 weken te vroeg komt, haha :P
Tralalalaaa
pi_94812055
Tja dat kan ook. We hebben hier ook maar een gok datum. De vlos wist het niet helemaal zeker. Rond de 20 weken echo kon ze meer zekerheid geven. Dus misschien word het allemaal ook nog wel weer anders!!
pi_94812400
Wel spannend dan, wanneer mag jij voor de 20-weken echo? Wij 2 mei :)
Tralalalaaa
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:15:06 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94812733
Ik heb weer een stickertje verdiend, vandaag exact 31 weken zwanger. *O*
Bloeddruk was 120/75, mijn HB was 7.9. Erg goed dus, ik blij... :)
Hoogte van mijn BM zat de vorige keer op 1/4 tussen navel en borstbeen en nu op 1/3, dus weer volgens schema gegroeid.
Mijn gewicht zit op +7, maar daar ga ik me niet meer mee bezig houden. Ik let op wat ik eet en het stijgt gelukkig maar heel langzaam en voor de rest wijst alles erop dat mijn lijf het gewoon goed doet.

Ook nog over mijn pijn in de buik rondom maag en aan de achterkant gehad. Ik moet gewoon kalmer aan doen, goed letten op mijn houding en hoe ik beweeg en even iets doen, dan rusten en dan nog iets doen, niet te lang achter elkaar doorgaan. Daar was ik al een weekje mee begonnen en dat helpt ook idd wat.

Na thuiskomst kwam mijn mams fijn even helpen op mijn vrije dag. Samen de keukenkasten en koelkast opgeruimd en gesopt. Heerlijk!

Nu lekker op de bank, met wat thee en fruit, eens even bijlezen......

@TAP, dat is je ukje!!! *O*
Je darmen zitten daar heul niet meer joh.... ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:15:52 #266
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_94812777
Ik heb dit keer ook niet meegedaan aan MvM, al heb ik daar nu wel een beetje spijt van. Maar ik weet nog van de vorige keer hoe misselijk ik was van die geur.

Verder voel ik me nu echt goed, eindelijk! Niet meer zo moe, zin om dingen te doen (kinderkamer!!) en genietend van mijn buik! O+ Het bewegen wordt steeds flinker en het zal niet lang duren voordat het echt soms pijn gaat doen, maar wat blijft het toch bijzonder!
Ik heb wel 's avonds enorm last van mijn 'bovenbuik', aan een kant. Het zullen wel banden zijn, er helpt weinig tegen.
En de naam, we zijn er uit denk ik! Nu nog een kaartje kiezen/ maken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_94812905
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wel spannend dan, wanneer mag jij voor de 20-weken echo? Wij 2 mei :)
Wij 18 mei!
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:23:59 #268
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94813097
Ow ja, we hebben een proefdruk van het geboortekaartje binnen, zo-onwijs-mooi-erg-blij-mee. *O*
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:27:00 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94813243
Vandaag wederom een keiharde buik. En dat terwijl ik de halve dag thuis heb gewerkt. Had nog wel een afspraak buiten de deur om half 5, maar die heb ik net afgebeld. Dat voelde goed! Dat ik dat gewoon deed. Het bedrijf waar ik werk draait gewoon door, ook zonder dat ik over mijn grenzen heen ga. Nu even letterlijk op adem komen, ik hijg helemaal van de inspanning.
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:32:31 #270
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94813482
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:27 schreef Aventura het volgende:
Vandaag wederom een keiharde buik. En dat terwijl ik de halve dag thuis heb gewerkt. Had nog wel een afspraak buiten de deur om half 5, maar die heb ik net afgebeld. Dat voelde goed! Dat ik dat gewoon deed. Het bedrijf waar ik werk draait gewoon door, ook zonder dat ik over mijn grenzen heen ga. Nu even letterlijk op adem komen, ik hijg helemaal van de inspanning.
Lekker warm douchen, of in bad (als je dat hebt) of een kruikje en wat thee. En liggen ipv zitten helpt ook... ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:35:51 #271
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94813613
Jaaaa dat ga ik doen .Ik heb sinds donderdag een nieuwe bank.
Lekker hoog en stevig, gemaakt om te loungen. Elke zwangere zou zo'n bank moeten hebben!!
pi_94813671
Lekker warm douchen inderdaad! Altijd fijn na een lange werkdag...

Morgen ga ik in de duimstand dat mijn verlof-afbouw-idee doorgang vindt!
pi_94813839
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:35 schreef Aventura het volgende:
Jaaaa dat ga ik doen .Ik heb sinds donderdag een nieuwe bank.
Lekker hoog en stevig, gemaakt om te loungen. Elke zwangere zou zo'n bank moeten hebben!!
Foto??
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:45:29 #274
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94814085
Linda, een jongetje!! Wat leuk! *O*

KD, wat een mooie en duidelijke echo... wow! O+

Nienna, gefeliciteerd *O* met jullie meisje en wat een mooie naam! O+

Ik zag ook nog een paar nieuwe zwangeren voorbij komen... gefeliciteerd!! *O* *O* *O*

Wij hebben afgelopen maandagavond een pretecho laten maken bij Babyview O+ ... we hebben de foto's nog niet ingescand, dus die volgen nog... maar het was weer genieten!! Later meer hierover... ;)
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_94814151
Welkom choco
TAP dat klinkt als jullie kindje hoo je darmen zitten nu een stuk hoger
Cyntiaa hopelijk mag je gaan afbouwen

Ik heb wel mee gedaan met mvm vond de geur niet eens zo heel erg maar heb toen in het z-huis gelegen en hoefde niet zovaak te plassen dus of ze veel aan mij hebben gehad betwijfel ik.
pi_94814271
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Welkom choco

Ik heb wel mee gedaan met mvm vond de geur niet eens zo heel erg maar heb toen in het z-huis gelegen en hoefde niet zovaak te plassen dus of ze veel aan mij hebben gehad betwijfel ik.
Ik hoop het ook! Zou een enorme domper en erg niet collegiaal zijn als het niet door gaat...
pi_94815514
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Welkom choco

Elke druppel is er 1 :)
pi_94815859
Maar kost het ophalen niet veel meer.
Ik heb het met een goed gevoel gedaan maar voelde mij niet erg nuttig
En een hypotheek gesprek voeren als ik net gegeten heb moet ik ook niet meer doen. Ik heb de helft maar mee gekregen
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:52:40 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94816995
welkom choco! Wat een verrassing was dat!
En hier zitten de broeken met 10 weken ook niet lekker meer hoor. Gelukkig heb ik nog wat grote maten hangen, maar ook die beginnen nu strak te zitten!
pi_94817358
ik ben vandaag 11 weken en ook ik heb nog maar 1 broek die dicht kan met een knoop..de rest sjoemel ik met elastiekje door t knoopsgat :D
pi_94817384
Susie wanneer krijgen we je buik te zien? O+
pi_94818947
Ik heb tot 22wk in mijn eigen kleding gepast. Maar dit is dan ook mijn 1e zwangerschap.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:07:28 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94820220
Hm tja, Bitterend, hij is wel dikker, maar je ziet ook duidelijk een vetrand/rol zeg maar, dus nog even wachten vind ik :D
pi_94820319
Dan moet je gewoon je hand onder je borsten leggen en je buik een beetje strak trekken :o

Maar dat doe ik nooit hoor! :7
pi_94821585
Pfff.. Ik word gebruikt als trampoline. Ze is zo druk dat mijn buik er pijn van doet.
Ze heeft een rave party in mijn buik met dat getrappel :')
pi_94821858
Strak strak in mijn moeders buik buik. Hack ik mij eruit. oid
pi_94821958
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Strak strak in mijn moeders buik buik. Hack ik mij eruit. oid
Zoiets ja. Kolere hej .
pi_94822910
Herkenbaar Tally, ons meisie geeft ook soms echt de indruk dat ze het liefst via de rechterbovenkant van mijn buik eruit wil. Ik heb ook regelmatig een voet oid vast en die moet ik dan echt een beetje tegendruk geven om het niet zo'n pijn te laten doen. Als ik mijn hand dan vlak met enige druk erop leg, trekt ze hem uiteindelijk wel weer een stukje in.
Maar idd kolere af en toe hihi
pi_94823017
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:49 schreef danic het volgende:
Herkenbaar Tally, ons meisie geeft ook soms echt de indruk dat ze het liefst via de rechterbovenkant van mijn buik eruit wil. Ik heb ook regelmatig een voet oid vast en die moet ik dan echt een beetje tegendruk geven om het niet zo'n pijn te laten doen. Als ik mijn hand dan vlak met enige druk erop leg, trekt ze hem uiteindelijk wel weer een stukje in.
Maar idd kolere af en toe hihi
Bij mij zit ze met haar voetje/voetjes boven mijn schaambeen en voel ik echt de hele tijd stamp stamp stamp.. En daardoor kan ik ook moeilijk lopen omdat het gewoon erg veel pijn doet en zo :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:57:31 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_94827128
dag dames. Ik heb net de kaart van de vorige zwangerschap gevonden en alles eens in een grafiekje gegooid. Conclusie: ik kom veel minder aan dan de vorige keer, maar de baarmoederhoogten van deze keer zijn bijna identiek of zelfs wat eerder in tijd dan de vorige keer. Ik mag mezelf dus geen zorgen meer maken.
Ook grappig: het draaien van stuit naar hoofdligging is rond dezelfde termijn geweest. Benieuwd of het indalen dat ook weer is. Tweede kindjes dalen minder snel in, maar de vorige keer was dat ook pas bij 36 weken...

Verder vandaag op mijn vrije dag veel te veel en veel te hard moeten werken. Ben wel erg blij dat mijn vervanger volgende week begint, dan kan hij gewoon gebeld worden, ben ik daar ook weer vanaf.

En voetjes vastpakken kan nu nog wel, nog even en dan is het weer alleen een knietje.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:04:03 #291
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94827588
Ik heb echt nog nooit een voetje vast kunnen pakken, ik voel ook nooit benen. Volgens mij liggen haar voeten ook veelal onderin aan de achterkant en soms aan de zijkant.

Ze was overigens niet gedraaid, zoals ik eerder deze week wel dacht. Ze lag nog keurig met haar hoofdje naar beneden, dat was goed te voelen zei de verloskundige.
pi_94827696
Hier weer een stickertje gekregen. Weer even baby mogen spieken, krijg elke een echo steeds, dat is wel luxe.
Morgen 17 weken, over 3 weekjes alweer de 20 weken echo *O*

Dus ik vraag nog even na ivm met de ct-scan die ik heb gehad toen ik 6 weekjes zwanger was. Reactie was 'O.... Dat staat niet vermeld in het dossier...' :')
Ze gaat even overleggen, misschien is aanvullende echo nodig. Lekkere communicatie zeg in dat ziekenhuis.

Nu maar even bijlezen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:08:03 #293
100412 mefke79
komt goed!
pi_94827827
Juud, mijn placenta ligt aan de achterkant en er ligt nog een beentje/voetje niet klem onder mijn ribben. Het kan ook zijn dat het nog twee voetjes zijn, maar dat durf ik niet meer te zeggen. Er komt dadelijk een moment dat ze allebei klemliggen onder mijn ribben. Ben benieuwd of dit ukje dus ook weer geboren gaat worden met een dubbelgevouwen voetje.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:14:31 #294
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94828223
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:08 schreef mefke79 het volgende:
Juud, mijn placenta ligt aan de achterkant en er ligt nog een beentje/voetje niet klem onder mijn ribben. Het kan ook zijn dat het nog twee voetjes zijn, maar dat durf ik niet meer te zeggen. Er komt dadelijk een moment dat ze allebei klemliggen onder mijn ribben. Ben benieuwd of dit ukje dus ook weer geboren gaat worden met een dubbelgevouwen voetje.
Ow, verrek die van mij natuurlijk aan de voorkant voor een heel groot deel. Grin, daar ben ik helemaal niet meer mee bezig.

Klem onder je ribben, lijkt me niet fijn, ik voel me ribben aan het eind vd dag, als ik teveel heb gedaan. Zelfs douchen verlicht dan maar iets, echt een rotgevoel.
pi_94828352
Ik heb ook een stootkussen aan de voorkant liggen. Ik ben al blij als ik wat voel en dan nog kan onderscheiden of het een voetje of handje is. Een voetje voelt harder naar mijn idee
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:22:16 #296
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94828705
Nienna, heuj, dat had ik even gemist! Enorm gefeliciteerd joh, wat geweldig!! *O*

Nieuwe zwangeren, ook gefeliciteerd! *O*
3!
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:27:00 #297
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94829005
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ook een stootkussen aan de voorkant liggen. Ik ben al blij als ik wat voel en dan nog kan onderscheiden of het een voetje of handje is. Een voetje voelt harder naar mijn idee
In mijn buik voel ik het wel, dan kan ik het idd ook onderscheiden, een handje voelt als een zacht tikje en een schop echt als boink. Ik kan wel de schopjes aan de buitenkant ook voelen, maar niet het voetje zelf.
pi_94829301
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:50 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij mij zit ze met haar voetje/voetjes boven mijn schaambeen en voel ik echt de hele tijd stamp stamp stamp.. En daardoor kan ik ook moeilijk lopen omdat het gewoon erg veel pijn doet en zo :')
Elin lag met 1 handje naast r hoofd ingedaald en dan was ze steeds aan t krabbelen met r nageltjes ;( verschrikkelijk gevoel.. kon t eerst niet plaatsen, tot ze dus in de supermanhouding naar buiten kwam en ik die vlijmscherpe nageltjes zag
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:36:27 #299
238474 Jeetjejom
pi_94829581
Sticker gekregen, groei begint te minderen nu, maar nog binnen de lijntjes, dus geen reden tot paniek.
Heb niet bij gelezen, ben doodop (mede door een sinds gister ontwikkelde angry birds verslaving)
Tot morgen dames!!!!
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:01:47 #300
100412 mefke79
komt goed!
pi_94831359
Kleurdoos, rot gevoel is dat ja. Driekus lag ook met handje naast hoofd tot ze de vliezen braken, toen koos ie eieren voor zijn geld en trok het handje terug. Helaas wel te laat voor zijn oor. Dat zat enorm dubbbel en is dat nog weken blijven zitten. Sterker nog, je ziet het nog steeds een beetje. Een randje oorschelp dat aan die kant gewoon krom gebleven is.

Jeetjejom, binnen de lijnen is goed!
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:17:29 #301
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94832491
Wat ik voel zijn elke keer billetjes (een bobbel die in mijn handpalm past, dus ik denk billetjes), en iets van handjes in mijn zij. Ik heb geen idee wanneer ik de beentjes/voetjes zou moeten voelen. Ook is het nog vaak een raadsel voor mij wat de kleine in godsnaam aan het doen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')